JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170126/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170126/14861-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.zabrze.magistrat.pl/engine//bip/487/95?o=tp1&e=s|95' target='_blank'>http://www.zabrze.magistrat.pl/engine//bip/487/95?o=tp1&e=s|95</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 14861 - 2017
              z dnia 2017-01-26 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Zabrze: Przebudowa instalacji wewnętrznej C.O., instalacji wod.-kan., klimatyzacji oraz budowa kotłowni gazowej wraz z przygotowaniem pomieszczenia kotłowni w budynku biurowym przy ul. Kasprowicza 8 w Zabrzu w ramach inwestycji pn.: Termomodernizacja budynku biurowego oraz budynku portierni przy ul. Kasprowicza 8 wraz z kolorystyką elewacji oraz przebudową instalacji wewnętrznych<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Miejski Zarząd Dróg i Infrastruktury Informatycznej, krajowy numer identyfikacyjny
              24278353000000, ul.
              ul. Piastowska 
              11,
              41800  
              Zabrze, woj.
              śląskie, państwo
              Polska, tel.
              32 277 68 00, e-mail
              sekretariat@mzdii.zabrze.pl, faks
              32 277 68 01.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.mzdii.zabrze.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Inny: jednostka budżetowa samorządu terytorialnego</div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://www.zabrze.magistrat.pl/engine//bip/487/95?o=tp1&amp;e=s|95</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://www.zabrze.magistrat.pl/engine//bip/487/95?o=tp1&amp;e=s|95</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />pisemnie <br />
                Adres:
                <br />ul. Piastowska 11; 41-800 Zabrze, sekretariat (pokój nr 6)</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Przebudowa instalacji wewnętrznej C.O., instalacji wod.-kan., klimatyzacji oraz budowa kotłowni gazowej wraz z przygotowaniem pomieszczenia kotłowni w budynku biurowym przy ul. Kasprowicza 8 w Zabrzu w ramach inwestycji pn.: Termomodernizacja budynku biurowego oraz budynku portierni przy ul. Kasprowicza 8 wraz z kolorystyką elewacji oraz przebudową instalacji wewnętrznych<br /><b>Numer referencyjny: </b>DR.260.2.2017.PG<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy instalacji wewnętrznej C.O., instalacji wod.-kan., klimatyzacji oraz budowa kotłowni gazowej wraz z przygotowaniem pomieszczenia kotłowni w budynku biurowym przy ul. Kasprowicza 8 w Zabrzu. 
Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) wykonanie instalacji C.O. w tym:
- demontaż istniejącej instalacji C.O. 
- dostawa i montaż przewodów poziomych instalacji C.O. o łącznej dł. ok 400mb (rury ocynkowane ze stali węglowej  łączone metodą zaciskową) 
- dostawa i montaż grzejników stalowych płytowych z elementami konwekcyjnymi i wbudowaną wkładką zaworu termostatycznego w ilości 43 szt.
- dostawa i montaż zaworów wodnych przelotowych Fi 32mm ÷ 40mm -  8 szt.
- dostawa i montaż zaworów powrotnych  43 szt. 
- dostawa i montaż zaworów przelotowych  2 szt.
- dostawa i montaż regulatora różnicy ciśnień  2 szt.
- dostawa i montaż odpowietrzników  11 szt.
2) wykonanie klimatyzacji pomieszczenia serwerowni w tym:
- dostawa i montaż klimatyzatora ściennego z agregatem inverterowym zewnętrznym o mocy chłodniczej 3,5kW (moc wentylatora jednostki wewnętrznej N=30W, moc wentylatora jednostki zewnętrznej N=43W)
3) wykonanie wentylacji pomieszczenia szatni i umywalni (w piwnicy budynku) w tym:
- wykonanie poziomego kanału wywiewnego z giętkich przewodów wentylacyjnych okrągłych o przekroju 100mm o dł. ok. 20,00mb
- dostawa i montaż anemostatu wywiewnego z regulacją przepływu i kołnierzem montażowym 100  1 szt.
- dostawa i montaż wentylatora kanałowego Dn250/100 N=7W I=0,06A 1 x 230V 50Hz  1 szt. 
- dostawa i montaż wentylatora łazienkowego N=13W 1x230V 50 Hz  1 szt.
4) wykonanie instalacji wodnej i kanalizacyjnej (w piwnicy budynku) w tym:
- dostawa i montaż rur instalacji wodociągowej (rury PP o średnicy 16mm ÷ 32mm) o dł. 104,00m
- dostawa i montaż baterii umywalkowej stojącej  1 szt.
- dostawa i montaż baterii natryskowej z ruchomą wylewką  2 szt.
- dostawa i montaż zaworu czerpalnego  4 szt.
- dostawa i montaż kratki ściekowej  4 szt.
- dostawa i montaż umywalki pojedynczej ceramicznej z syfonem  - 1 szt.
- dostawa i montaż miski ustępowej ceramicznej z kompletem wyposażenia (kompakt)  1 szt. 
- dostawa i montaż kabiny natryskowej z brodzikiem (z syfonem)  2 szt. 
- dostawa i montaż rur kanalizacyjnych (rury PVC o średnicy 40mm ÷ 110mm) o dł. 14,50m
- dostawa, montaż i podłączenie pompy odwadniającej zatapialnej o wydajności Q=1,7 l/s, wys. podn. H=2,6m s.w, N=300W 1 x 230V I =3,5A  1 szt.
5) wykonanie kotłowni gazowej w tym:
- dostawa, montaż i podłączenie kotła gazowego wiszącego, kondensacyjnego o wydajności Q=70kW wyposażonego w regulator pogodowy i czujnik temperatury zewnętrznej z pompą kotłową o wys. podn. H=10m s.w. i wydajności Q=4,0m3/h  1 szt.
- dostawa i montaż sprzęgła hydraulicznego wielk. 	40/100  1 szt.
- dostawa, montaż i podłączenie podgrzewacza pojemnościowego c.w.u. V=300 l  1 szt.
- dostawa i montaż pompy obiegowej c.o. o wyd. Q=1,5m3/h  1 szt.
- dostawa i montaż pompy obiegowej c.o. o wyd. Q=1,3m3/h  1 szt.
- dostawa i montaż pompy ładującej podgrzewacz c.w.u. o wyd. Q=2,0m3/h  1 szt.
- dostawa i montaż pompy cyrkulacyjnej c.w.u. o wyd. Q=0,3m3/h  1 szt. 
- dostawa i montaż naczynia wzbiorczego przeponowego Vc=35dm3  1 szt.
- dostawa i montaż naczynia wzbiorczego przeponowego do wody pitnej Vc=12dm3  1 szt.
- dostawa i montaż urządzenia do uzdatniania wody, zmiękczacz sterowany objętościowo o przepływie normalnym 1,5m3/h  - 1 kpl. 
- dostawa i montaż zaworu bezpieczeństwa- pełnoskokowy, sprężynowy, kątowy, ciśnienie otwarcia 0,44MPa  2 szt.
- dostawa i montaż rur stalowych bez szwu Dn 15÷40 o dł. 45,00m
- dostawa i montaż rury czopuchowej ze stali nierdzewnej (komplet kształtek 110 z króćcem pomiarowym i elementem do poboru powietrza do spalania z pomieszczenia kotłowni ) 1 kpl.
- dostawa i montaż pozostałych elementów i aparatury kontrolno-pomiarowej (AKP) wg dokumentacji
6) wykonanie robót budowlanych związanych z przygotowaniem pomieszczenia kotłowni w tym:
- wykonanie robót związanych z wyrównaniem posadzki na powierzchni ok. 22m2
- wykonanie studzienki schładzającej o wymiarach 50x50cm i głębokości 70cm wraz z zabezpieczeniem studzienki kratą techniczną 
- dostawa i montaż płytek posadzkowych (płytki z gresu technicznego 30x30cm)  22m2
- dostawa i montaż płytek ściennych (płytki 20x25cm)
- dostawa i montaż drzwi p.poż o szerokości w świetle 0,9m i odporności ogniowej EI30 (drzwi zamykane na zamek rolkowy z samozamykaczem)  1 szt.

Zakres robót obejmuje następujące kategorie robót: 
	roboty demontażowe,  
	roboty ogólnobudowlane związane z przygotowaniem pomieszczenia kotłowni
	wykonanie instalacji C.O.
	montaż i instalacja kotłowni gazowej
	uruchomienie instalacji C.O. 
	wykonanie i uruchomienie instalacji wodnej i kanalizacyjnej (umywalnia i szatnia w piwnicy budynku) 
	wykonanie wentylacji (umywalnia i szatnia w piwnicy budynku)
	dostawa, montaż i uruchomienie klimatyzatora w pomieszczeniu serwerowni
Uwaga:
	Materiały z demontażu (rury, grzejniki itp.) stanowią własność Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do zeskładowania materiałów z demontażu na miejsce wskazane przez Zamawiającego. Miejscem składowania będzie budynek lub teren wokół budynku biurowego przy ul. Kasprowicza 8 w Zabrzu. 
	Wykonawca zapewni wywóz i utylizację gruzu budowlanego, odpadów powstałych podczas prowadzonych robót budowlanych na legalne składowisko. Wykonawca ponosi koszty transportu, utylizacji gruzu i odpadów.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera część IV SIWZ oraz projekty budowlane i wykonawcze, przedmiar robót stanowiący podstawę do sporządzenia oferty, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót.
Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych: mając na względzie fakt, iż roboty budowlane w zakresie opisanego przedmiotu zamówienia w pkt. 3.1. SIWZ nie wymagają konieczności dostosowania ich wykonania dla osób niepełnosprawnych (brak szczegółowych przepisów prawa regulujących te kwestie) nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 29 ust 5 ustawy Pzp.
Zamówienie musi  być realizowane zgodnie z:
1.	Ustawą z dnia 07.07.1994r. Prawo budowlane (tj. Dz. U z 2016r., poz. 290 ze zm.) 
2.	Rozporządzeniem  Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia  26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa  i higieny pracy( Dz. U. z 2003 r. Nr 169,poz.1650  z późn.   zm.).
Rozwiązania równoważne: 
1.	Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia 
i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, 
a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny.
2.	W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. 
3.	Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt  ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważne.
4.	Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez  niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ.
5.	 Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert.
1.	Określenie kluczowych części zamówienia, które musi samodzielnie wykonać Wykonawca: Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
2.	Żądanie wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom:
1)	Zamawiający żąda wskazanie przez Wykonawcę w ofercie (Załącznik A.OFERTA) części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę nazw (firm) Podwykonawców. 
2)	W przypadku zamówień na roboty budowlane, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi Zamawiającego, Zamawiający żąda aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług.  
3)	Zamawiający może żądać powyższych informacji w przypadku zamówień na dostawy, usługi inne niż dotyczące usług, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi Zamawiającego, lub zamówień od dostawców uczestniczących w realizacji zamówienia na roboty budowlane lub usługi. 
4)	Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Zamawiający powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 
Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę. 
1.	Zamawiający wymaga, aby wszyscy robotnicy budowlani wykonujący roboty budowlane pod kierownictwem Kierownika Budowy, a w szczególności instalatorzy, robotnicy budowlani, operatorzy sprzętu przewidziani do realizacji zamówienia zatrudnieni byli przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów na   podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.).
2.	Zamawiający wymaga, aby wszystkie czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym realizowane m.in. przez osoby wskazane w pkt. 1, z wyłączeniem czynności realizowanych przez Kierownika Budowy,  wykonywane  były przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o prace. 
3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudniana na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 
	Oświadczenie wykonawcy oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
	zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
4.	Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego (Część V SIWZ). Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy 
o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 
5.	W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
              

<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45300000-0<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45330000-9,
                45331000-6,
                45332000-3,
                45332200-5,
                45332200-6,
                45332200-7<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                tak
                <br />
                Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
                Zamawiający przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 Pzp.
a) Informacja o przewidywanych zamówieniach: rozszerzenie zakresu robót budowlanych, określonych w punkcie 3.1 SIWZ. Zakres robót polegać będzie na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, co w zamówieniu podstawowym. 
Kod CPV: 45300000-0; 45330000-9; 45331000-6; 45332000-3; 45332200-5; 45332200-6; 45332200-7
Okoliczności, po których zaistnieniu będą udzielane zamówienia: zamówienie może zostać udzielone na etapie realizacji przedmiotu zamówienia bądź po odbiorze przedmiotu zamówienia w przypadku, gdy poszerzenie zakresu objętego przedmiotem umowy wynikać będzie z uzasadnionych potrzeb.
b)	procedura udzielania zamówienia może zostać wszczęta na podstawie zatwierdzonego przez Zamawiającego protokołu konieczności opisującego zakres robót, potrzeby ich wykonania oraz po zabezpieczeniu odpowiednich środków finansowych, z uwzględnieniem poniższych zasad i czynników cenotwórczych:
	Ceny jednostkowe dla powtarzających się podobnych robót budowlanych będą przyjęte z oferty  Wykonawcy wyłonionego w niniejszym postępowaniu, złożonej dla robót budowlanych na zamówienie podstawowe.
	Podobne powtarzające się roboty budowlane, dla których brak jest cen jednostkowych w ofercie na zamówienie podstawowe, będą wyliczone w kosztorysie metodą szczegółową stosując KNR, KNNR i kalkulacja własne z uzgodnionymi wielkościami nakładów rzeczowych.
	Stawka robocizny kosztorysowej (R-g) oraz wielkości narzutów: Kosztów pośrednich  (Kp), Zysku (Zysku) będą przyjęte jak dla oferty złożonej dla robót budowlanych na zamówienie podstawowe.
	Narzuty będą liczone wg formuł:
       Kp  : % od R-g + S
       Zysk : % od R-g + S + Kp       
	Ceny materiałów będą przyjmowane wg minimalnych cen (bez Kosztów zakupu) z aktualnego na dzień opracowania wydawnictwa Sekocenbud. W przypadku braku cen w Sekocenbudzie cena będzie przyjęta z faktury zakupu (cena po upuście, jeżeli taka na fakturze widnieje). Do cen materiałów nie będą doliczane żadne narzuty. 
	Ceny sprzętu będą przyjmowane wg cen najmu z aktualnego na dzień opracowania wydawnictwa Sekocenbud. Do cen sprzętu przyjętych z wydawnictwa Sekocenbud będzie naliczany narzut Kp i Zysku. W przypadku braku cen sprzętu w Sekocenbudzie cena zostanie przyjęta z faktury  najmu.   
Do cen sprzętu przyjętych z faktury najmu nie będą doliczane żadne narzuty.
c)	Wykonawca może przystąpić do wykonania robót podobnych wyłącznie po zawarciu umowy pod warunkiem zaistnienia przesłanek o których mowa w art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy Pzp. Przystąpienie przez Wykonawcę do realizacji prac objętych protokołem konieczności, bez uprzedniego zawarcia umowy z Zamawiającym nie uprawnia Wykonawcy do żądania od Zamawiającego zapłaty wynagrodzenia za wykonanie/częściowe wykonanie robót.    
<br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 31/03/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                W celu wykazania spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Wykonawca którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie przez Zamawiającego wezwany i przedstawi dokumenty potwierdzające, że jest  ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100. 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) lub dla walut obcych na kwotę  w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało ogłoszenie o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
<br />
                Informacje dodatkowe
                Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego dokumentów, o których mowa wyżej, Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę innych dokumentów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Wykonawcy. 
Dokumenty, o których mowa wyżej, składane są w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Za oryginał uważa się oświadczenie lub dokument złożone w formie pisemnej lub w formie elektronicznej podpisane odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Potwierdzenia za zgodność z oryginałem dokonuje Wykonawca albo podmiot trzeci albo Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, albo Podwykonawca  odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W tym celu Wykonawca musi wykazać w zobowiązaniu: 
- zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 
- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 
- zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
- czy inne podmioty, na zdolności których Wykonawca powołuje się w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 
Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 Pzp.
<br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                W celu wykazania spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie przez Zamawiającego wezwany i przedstawi dokumenty: 
A) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określających czy roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  inne dokumenty. 
Na potwierdzenie spełnienia warunku zdolności technicznej Wykonawca jest zobowiązany wykazać się nie mniej niż: 
	wykonaniem co najmniej jednej roboty budowlanej w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie polegającej na / bądź obejmującej swoim zakresem budowę lub przebudowę kotłowni gazowej o znamionowej mocy cieplnej nie mniejszej niż 30kW wraz z instalacją gazową kotłowni  z podaniem wartości,  przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączyć dowody, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone,
oraz
	wykonaniem co najmniej jednej roboty budowlanej w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie polegającej na/ bądź obejmującej swoim zakresem budowę lub przebudowę instalacji C.O - z podaniem wartości,  przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączyć dowody, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.

Uwaga: powyższe warunki można również spełnić łącznie tzn. wykazać, że Wykonawca wykonał w/w wymagane roboty w ramach jednej roboty budowlanej. 
B) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 
Zamawiający wymaga, aby osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadały następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie oraz zakres wykonywanych czynności: 
1)	kierownik robót branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych  co najmniej 1 osoba
kwalifikacje zawodowe: uprawnienia bez ograniczeń do pełnienia samodzielnej funkcji kierownika budowy w w/w specjalności  lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane w świetle wcześniej obowiązujących przepisów prawa. 
2)	instalator z uprawnieniami energetycznymi typu E branży gazowej  co najmniej 1 osoba
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego dokumentów, o których mowa wyżej, Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę innych dokumentów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Wykonawcy. 
Dokumenty, o których mowa wyżej, składane są w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność 
z oryginałem. Za oryginał uważa się oświadczenie lub dokument złożone w formie pisemnej lub w formie elektronicznej podpisane odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Potwierdzenia za zgodność z oryginałem dokonuje Wykonawca albo podmiot trzeci albo Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, albo Podwykonawca  odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 
5.2.3 Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W tym celu Wykonawca musi wykazać w zobowiązaniu: 
- zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 
- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 
- zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
- czy inne podmioty, na zdolności których Wykonawca powołuje się w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 
Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 Pzp.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. 
Jeśli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu trzeciego, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 
1)	zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2)	zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, jakie Zamawiający określił w postępowaniu. 
Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o Podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 5.2.5 ust. 1).
Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji: 
1) zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o spełnianiu warunków i braku podstaw do wykluczenia. 
</div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">A) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o artykuł 24 ust. 5 pkt 1 Pzp
B) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
C) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />A) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określających czy roboty budowlane zostały wykonane należycie, 
w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  inne dokumenty. 
Na potwierdzenie spełnienia warunku zdolności technicznej Wykonawca jest zobowiązany wykazać się nie mniej niż: 
	wykonaniem co najmniej jednej roboty budowlanej w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie polegającej na / bądź obejmującej swoim zakresem budowę lub przebudowę kotłowni gazowej o znamionowej mocy cieplnej nie mniejszej niż 30kW wraz z instalacją gazową kotłowni  z podaniem wartości,  przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączyć dowody, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone,

oraz

	wykonaniem co najmniej jednej roboty budowlanej w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie polegającej na/ bądź obejmującej swoim zakresem budowę lub przebudowę instalacji C.O - z podaniem wartości,  przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączyć dowody, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.

Uwaga: powyższe warunki można również spełnić łącznie tzn. wykazać, że Wykonawca wykonał w/w wymagane roboty w ramach jednej roboty budowlanej. 


B) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 

Zamawiający wymaga, aby osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadały następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie oraz zakres wykonywanych czynności: 
1)	kierownik robót branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych  co najmniej 1 osoba
kwalifikacje zawodowe: uprawnienia bez ograniczeń do pełnienia samodzielnej funkcji kierownika budowy w w/w specjalności  lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane w świetle wcześniej obowiązujących przepisów prawa. 
2)	instalator z uprawnieniami energetycznymi typu E branży gazowej  co najmniej 1 osoba
   
W celu wykazania spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Wykonawca którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie przez Zamawiającego wezwany i przedstawi dokumenty potwierdzające, że jest  ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100. 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) lub dla walut obcych na kwotę  w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu,w którym zamieszczone zostało ogłoszenie o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">Do oferty należy załączyć: 
- kopię wniesionego wadium 
- Załącznik A.OFERTA
- Załącznik B. OŚWIADCZENIE o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy i 
OŚWIADCZENIE o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu 
- Pełnomocnictwo  dot. wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
- Pełnomocnictwo - dot. wykonawców samodzielnie ubiegających się 
o udzielenie zamówienia
- Kosztorysy ofertowe wydrukowane w formie uproszczonej (zawierające: podstawę wyceny, opis pozycji kosztorysowej, ilość robót, cenę jednostkową oraz wartość pozycji) wraz z wydrukami wykazu materiałów, robocizny i sprzętu należy dołączyć do oferty jako Załącznik D wg Spisu zawartości oferty. </div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 3.000,00PLN, (słownie: trzy tysiące złotych 00/100 PLN) zabezpieczającego ofertę na okres 30 dni.
Wadium wnosi się  przed upływem terminu składania ofert.
Wadium może być wniesione w jednej lub  kilku następujących formach:
 1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowokredytowej,  z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt  2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( tj. Dz.U 2016r, poz. 359).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić  przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
ING Bank Śląski 65 1050 1230 1000 0023 6062 8552
Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
W przypadku wniesienia wadium w pozostałych formach, oryginał wadium należy złożyć w Sekretariacie Miejskiego Zarządu Dróg i Infrastruktury Informatycznej z siedzibą w Zabrzu przy ul. Piastowskiej 11, 41-800 Zabrze  pokój nr 6.
Wykaz elementów, jakie powinny zawierać gwarancje bankowe/ ubezpieczeniowe:
1)	zobowiązanie banku / towarzystwa ubezpieczeniowego do zapłaty sumy wadium w przypadku gdy zajdą ku temu ustawowe okoliczności, określone w przepisie art. 46 ust. 4a i ust. 5 Pzp,
2)	dokładną nazwę postępowania stanowiącego przyczynę wystawienia gwarancji,
3)	wskazanie sumy gwarancyjnej,
4)	wskazanie Zamawiającego, czyli beneficjenta gwarancji/ ubezpieczonego: Miasto Zabrze - Miejski Zarząd Dróg i Infrastruktury Informatycznej, ul. Piastowska 11, 41-800 Zabrze, Rzeczpospolita Polska, 
5)	wskazanie Wykonawcy, czyli zleceniodawcy gwarancji / ubezpieczyciela
6)	określenie okresu ważności gwarancji tj. wskazanie terminu, w którym zobowiązanie powstaje oraz wygasa, przy czym gwarancja o charakterze terminowym nie może zostać odwołana.
Wykaz elementów, jakie powinny zawierać poręczenia bankowe/ poręczenia innej instytucji (tj. poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo  kredytowej/ poręczenia udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt  2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2016 poz. 359))
1)	zobowiązanie banku / innej instytucji do zapłaty sumy wadium w przypadku gdy zajdą ku temu ustawowe okoliczności, określone w przepisie art. 46 ust. 4a i ust.5 Pzp,
2)	wskazanie podmiotu, za który bank / inna instytucja dokonuje poręczenia,
3)	dokładna nazwa zobowiązania będącego przedmiotem poręczenia,
4)	kwota do wysokości, której bank/ inna instytucja będzie zobowiązany,
5)	określenie okresu ważności poręczenia tj. wskazanie terminu, w którym zobowiązanie powstaje oraz wygasa, przy czym poręczenie o charakterze terminowym nie może zostać odwołane.
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena </td><td>60</td></tr><tr><td>Okres gwarancji i rękojmi</td><td>40</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Zamawiający przewiduje następujące okoliczności zmiany postanowień umowy: a. terminy realizacji - mogą ulec zmianie tylko na podstawie n/w przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego:  wystąpią środki ochrony prawnej wg ustawy p.z.p.  wystąpią opóźnienia w przekazaniu terenu budowy wykonawcy robót z winy Zamawiającego;  wystąpią braki lub wady w dokumentacji projektowej lub w innych dokumentach dotyczących budowy;  wystąpią warunki atmosferyczne uniemożliwiające realizację zadania (w tym między innymi anomalia klimatyczne lub warunki uniemożliwiające prowadzenie robót) i sytuacja taka trwa powyżej 7 dni  wystąpią opóźnienia będące następstwem działania organów administracji lub wystąpi konieczność aktualizacji uzgodnień poczynionych przez projektanta  wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych niezbędnych do zakończenia zakresu objętego przedmiotem umowy  wystąpi brak frontu robót z przyczyn niezależnych od Wykonawcy przez okres dłuższy niż 14 dni.  wystąpią opóźnienia w rozpoczęciu czynności odbiorowych oraz prób końcowych z powodów nie leżących po stronie Wykonawcy;  wystąpią sytuacje nieprzewidziane: wystąpienie siły wyższej, zamieszki lub strajki, wykopanie niewybuchów, odkrycie wykopalisk archeologicznych, odkrycie uzbrojenia terenu niezinwentaryzowanego na mapach, wystąpią odmienne niż przyjęte w dokumentacji projektowej warunki geologiczne.  gdy Wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy wykonawca. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w niniejszym ustępie terminy wykonania zastrzeżone w umowie mogą ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do prawidłowego ukończenia robót. b. wynagrodzenie Wykonawcy  obniżenie wartości umowy w przypadku, gdy zakres prac opisany w SIWZ ze względów technicznych, ekonomicznych lub formalno  prawnych nie będzie konieczny do wykonania lub nie leży w interesie Zamawiającego, zmiana nie wymaga spisania aneksu.  podwyższenie wynagrodzenia w przypadku:  zwiększenia zakresu ilościowego wynikającego z różnicy pomiędzy ilością robót określoną przedmiarem robót planowanych do wykonania, a rzeczywistymi ilościami wynikającymi z obmiaru robót wykonanych  zwiększenia zakresu w wyniku konieczności wykonania robót objętych dokumentacja projektową, a nie ujętych w przedmiarze robót  błędy projektowe  zwiększenia zakresu w wyniku konieczności wykonania robót dodatkowych, nie objętych umową, a niezbędnych do zakończenia zakresu objętego przedmiotem umowy  w związku ze zmianą sposobu spełnienia świadczenia - niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji (zaprzestanie produkcji, przejściowy brak na rynku itp.),  w związku z inną technologią wykonania zaprojektowanych robót  w przypadku konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy lub jego części  w przypadku konieczności zrealizowania robót wg dokumentacji zamiennej zatwierdzonej przez Zamawiającego.  gdy Wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy wykonawca w takim przypadku wysokość wynagrodzenia zostanie ustalona zgodnie z zapisami lit. g c. zapłata wynagrodzenia  za zgodą Zamawiającego i Wykonawcy możliwa jest zmiana warunków zapłaty wynagrodzenia, sposobu i formy płatności, terminu płatności. d. nadzór nad wykonawstwem  zmiany osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie lub innych osób wyznaczonych do nadzorowania procesu inwestycyjnego ze strony Zamawiającego i Wykonawcy są dopuszczalne pod warunkiem posiadania przez te osoby wymaganych kwalifikacji, e. wprowadzenie zmiany w danych Wykonawcy lub Zamawiającego wynikających z dokumentów rejestrowych f. zmiana, wprowadzenie lub rezygnacja podwykonawcy  za pisemną zgodą Zamawiającego, pod warunkiem spełnienia wymagań określonych w SIWZ i w niniejszej umowie. g. zmiana Wykonawcy, któremu Zamawiający udzielił zamówienia w przypadku, gdy obecny Wykonawca nie realizuje zadania zgodnie z zapisami umowy lub jego sytuacja prawna lub finansowa lub którego zasoby osobowe lub techniczne nie gwarantują terminowej lub prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia po wyczerpaniu środków przewidzianych w umowie, w przypadku widocznego braku poprawy sytuacji. Zmiana nastąpi na podstawie oświadczenia przesłanego Wykonawcy. W takim przypadku Zamawiający może powierzyć dalsze wykonanie przedmiotu zamówienia:  partnerowi Konsorcjum,  Podwykonawcy za jego zgodą, za kwotę wynagrodzenia zgodnego z kwotą umowy z Wykonawcą pomniejszoną o koszt robót już wykonanych, pod warunkiem wykazania przez Podwykonawcę spełnienia warunków określonych w SIWZ.  Wykonawcy, którego oferta zajęła drugie lub kolejne miejsce w ocenie ofert na etapie przetargu za jego zgodą. Wykonawca, którego oferta zajęła 3 lub kolejne miejsce może zostać wybrany w przypadku, gdy poprzednik nie wyraził zgody na zawarcie umowy. Warunkiem zawarcia umowy z nowym Wykonawcą jest wykazanie przez tego Wykonawcę braku podstaw do wykluczenia w zakresie określonym przez SIWZ i potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu, najpóźniej w terminie przed podpisaniem umowy. Wartość umowy zostałaby ustalona jako różnica ceny ofertowej pomniejszona o wartości brutto za pozycje już wykonane i powiększona o dodatek, za przejęcie budowy po poprzednim Wykonawcy i udzielenie gwarancji i rękojmi na cały przedmiot umowy, w tym na roboty, materiały i urządzenia wykonane i dostarczone przez pierwotnego Wykonawcę. Kwota brutto dodatku zostałaby ustalona w drodze negocjacji i nie mogłaby przekraczać 50% różnicy ceny podanej w ofercie Wykonawcy, z którym Zamawiający chce zawrzeć umowę a ceną podaną w kolejnej ofercie. h. zmiana w obowiązujących przepisach - zmiana stanu prawnego, który będzie wnosił nowe wymagania, co do sposobu realizacji jakiegokolwiek tematu ujętego przedmiotem zamówienia. <br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 10/02/2017, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              <br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br />Cenę oferty należy obliczyć na podstawie kosztorysu ofertowego (Załącznik D wg Spisu zawartości oferty) sporządzonego metodą szczegółową na podstawie załączonych przedmiarów robót. 
Wszelkie niejasności oraz rozbieżności między załączonymi do SIWZ przedmiarami w stosunku do dokumentacji projektowej, zapisów SIWZ oraz dołączonych materiałów przetargowych Wykonawca ma obowiązek zgłosić Zamawiającemu. 
W kosztach ogólnych należy ująć dodatkowe koszty, nie ujęte w przedmiarach robót, a wynikające 
z wymagań SIWZ (w szczególności w zakresie wymienionym w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia).
Kosztorysy ofertowe wydrukowane w formie uproszczonej (zawierające: podstawę wyceny, opis pozycji kosztorysowej, ilość robót, cenę jednostkową oraz wartość pozycji) wraz z wydrukami wykazu materiałów, robocizny i sprzętu należy dołączyć do oferty jako Załącznik D wg Spisu zawartości oferty.
1.	Określenie kluczowych części zamówienia, które musi samodzielnie wykonać Wykonawca: Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
2.	Żądanie wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom:
1)	Zamawiający żąda wskazanie przez Wykonawcę w ofercie (Załącznik A.OFERTA) części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę nazw (firm) Podwykonawców. 
2)	W przypadku zamówień na roboty budowlane, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi Zamawiającego, Zamawiający żąda aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług.  
3)	Zamawiający może żądać powyższych informacji w przypadku zamówień na dostawy, usługi inne niż dotyczące usług, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi Zamawiającego, lub zamówień od dostawców uczestniczących w realizacji zamówienia na roboty budowlane lub usługi. 
4)	Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Zamawiający powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 
Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SIWZ. Kryteriami oceny ofert są:
a) cena					waga 60 %
b) okres gwarancji i rękojmi		waga 40 %
Ocena ofert zostanie przeprowadzona na podstawie przedstawionych wyżej kryteriów oraz ich wag. Oferty oceniane będą punktowo. W trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane są punkty za powyższe kryteria według następujących zasad: 
KRYTERIUM    cena (Pc) - maksymalną ilość punktów w tym kryterium  tj. 60 punktów otrzyma oferta z najniższą ceną brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia. Punktacja będzie obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 
KRYTERIUM  okres gwarancji i rękojmi (Pg )
Zamawiający w ramach tego kryterium będzie przyznawał dodatkowe punkty za wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi na cały przedmiot zamówienia ponad wymagany przez Zamawiającego okres 24 miesięcy od daty obustronnego podpisania protokołu odbioru końcowego. W przypadku gdy Wykonawca zaoferuje: 
	Przedłużenie okresu gwarancji i rękojmi o 12 miesięcy otrzyma 10 punktów (tym samym łączny okres gwarancji i rękojmi na cały przedmiot zamówienia wynosić będzie 36 miesięcy) 
	Przedłużenie okresu gwarancji i rękojmi o 24 miesiące otrzyma 20 punktów (tym samym łączny okres gwarancji i rękojmi na cały przedmiot zamówienia wynosić będzie 48 miesięcy).
	Przedłużenie okresu gwarancji i rękojmi o 36 miesiące otrzyma 30 punktów (tym samym łączny okres gwarancji i rękojmi na cały przedmiot zamówienia wynosić będzie 60 miesięcy).
	Przedłużenie okresu gwarancji i rękojmi o 48 miesiące otrzyma 40 punktów (tym samym łączny okres gwarancji i rękojmi na cały przedmiot zamówienia wynosić będzie 72 miesięcy).
Zaoferowany przez Wykonawcę okres przedłużenia Wykonawca winien wpisać 
w Załączniku A. OFERTA. 
Zaoferowanie okresu gwarancji 24 miesiące  0 punktów

Oferta może otrzymać maksymalnie 100 punktów. Całkowita liczba punktów jakie uzyska oferta będzie stanowiła sumę ilości punktów jakie oferta uzyskała w danym kryterium tj.: 

P = cena (Pc) + okres gwarancji i rękojmi (Pg)
Przed zawarciem umowy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na sumę stanowiącą 10% ceny całkowitej podanej w ofercie.
15.2. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: 
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo  kredytowej, z  tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem  pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt  2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. 2016r, poz. 359).
15.3. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank Śląski 65 1050 1230 1000 0023 6062 8552
15.4. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia
15.5. W przypadku wniesienia zabezpieczenia w pozostałych formach, oryginał zabezpieczenia należy złożyć w Miejskim Zarządzie Dróg i Infrastruktury Informatycznej przy ul. Piastowska 11, sekretariat pok. nr 6, w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, a jego treści winna być wcześniej zaakceptowana przez Zamawiającego.  
15.6. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt 15.2 SIWZ. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.
15.7. Zamawiający zwraca zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady nie może przekraczać 30% wysokości zabezpieczenia. Kwota ta jest zwracana nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady.
15.8. Jeżeli okres na jaki ma zostać wniesione zabezpieczenie przekracza 5 lat, zabezpieczenie w pieniądzu wnosi się na cały ten okres, a zabezpieczenie w innej formie wnosi się na okres nie krótszy niż 5 lat, z jednoczesnym zobowiązaniem się Wykonawcy do przedłużenia zabezpieczenia lub wniesienia nowego zabezpieczenia na kolejne okresy. W przypadku nieprzedłużenia lub niewniesienia nowego zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie niż w pieniądzu, zamawiający zmienia formę na zabezpieczenie w pieniądzu, poprzez wypłatę kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia. Wypłata następuje nie później niż w ostatnim dniu ważności dotychczasowego zabezpieczenia. Przepis art. 149 ustawy Pzp stosuje się. 
Informacje o formalnościach jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
14.1. Przed podpisaniem umowy wspólnicy prowadzący działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej  przedkładają Zamawiającemu umowę spółki.
14.2. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego przedkładają Zamawiającemu przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, pełnomocnictwo do jej zawarcia oraz umowę regulującą współpracę tych Wykonawców.
Umowa regulująca współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia  będzie określać co najmniej :
a) lidera
b) wzajemne zobowiązania Wykonawców
c) części zamówienia, które będą realizowane przez poszczególnych Wykonawców
d) solidarną odpowiedzialność Wykonawców za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeśli dotyczy) i za należyte wykonanie zamówienia.
14.3. Jeśli Zamawiający dopuścił możliwość powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcom przed podpisaniem umowy Wykonawca przekazuje Zamawiającemu listę podwykonawców na piśmie, a w przypadku, jeśli umowa ma charakter umowy o roboty budowlane informacje te przekazuje wraz umową lub projektem umowy z podwykonawcami. Zamawiającemu przysługują uprawnienia wynikające z art. 647 Kodeksu cywilnego. Warunkiem wyrażenia przez Zamawiającego zgody na realizację części zakresu umowy przez Podwykonawcę jest przedstawienie Zamawiającemu przez Wykonawcę dokumentów opisanych we wzorze umowy (część V SIWZ). 
14.4. Przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczy: 
	kserokopie uprawnień budowlanych kierownika budowy wraz z zaświadczeniami o przynależności do izby, potwierdzone za zgodność z oryginałem; 
	kserokopie uprawnień energetycznych typu E branży gazowej instalatora;
	kosztorys ofertowy wykonany metodą szczegółową.

</div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com