JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170206/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170206/19983-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://ug-krynki.pbip.pl/' target='_blank'>http://ug-krynki.pbip.pl/</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 19983 - 2017
              z dnia 2017-02-06 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Krynki: Przebudowa ul. Kaukazkiej, ul. Górnej, cz. ul. Zielonej, cz. ul. Czystej, cz. ul. Nowej, cz. ul. Polnej w Krynkach.<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br />Budowa lub modernizacja dróg lokalnych w ramach poddziałania Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii objetego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020</div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Urząd Miejski w Krynkach, krajowy numer identyfikacyjny
              53960900000, ul.
              ul. Garbarska 
              16,
              16120  
              Krynki, woj.
              podlaskie, państwo
              Polska, tel.
              85 7228550, 7228070, e-mail
              gospodarczy@krynki.pl, faks
              857 228 550.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): http://ug-krynki.pbip.pl/<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br />nie dotyczy</div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://ug-krynki.pbip.pl/</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />pisemnie za pośrednictwem opertara pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - prawo pocztowe, osobiście lub za pośrednictwem posłańca<br />
                Adres:
                <br />Urząd Miejski w Krynkach, ul. Garbarska 16, 16-120 Krynki</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Przebudowa ul. Kaukazkiej, ul. Górnej, cz. ul. Zielonej, cz. ul. Czystej, cz. ul. Nowej, cz. ul. Polnej w Krynkach.<br /><b>Numer referencyjny: </b>RG.271.1.2017<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>Zadanie I - przebudowa ulic miejskich w Krynkach (ul. Kaukazka dr nr 104979B, ul. Górna dr. Nr 104976B, część ul. Czystej dr nr 104975B, część ul. Zielonej dr nr 105000B) o długości 1243 m.
Ulica Kaukazka  odcinek I
Odtworzenie trasy, usunięcie krzewów i drzew, rozbiórka nawierzchni bitumicznej, rozbiórka nawierzchni brukowcowej, rozbiórka wjazdów z płyt betonowych, transport gruzu betonowego, regulacja studni rewizyjnych, przebudowa hydrantu, wykonanie wykopów pod studnie z osadnikami, studnię ściekową i przykanaliki z transportem ,wykonanie podłoża pod studnie z osadnikami, studnię ściekową i przykanaliki z kruszywa ,wykonanie zasypki wykopów z osadnikami, studnię ściekową i przykanaliki gruntem przepuszczalnym z dowozu,montaż osadników (piaskowników) wstępnych, wykonanie studni z osadnikiem z rur betonowych z włazem żeliwnym  z pierścieniem odciążającym, wykonanie studni ściekowych z rur betonowych z osadnikiem, pierścieniem odciążającym, wpustem ściekowym ,wykonanie przykanalików z tworzywa sztucznego, wykonanie wykopów w gruncie z transportem na odległość, wykonanie z formowaniem i zagęszczeniem nasypów z kruszywa naturalnego, wykonanie warstwy separacyjno-filtracyjnej z kruszywa naturalnego, wypełnienie materaca kruszywem naturalnym, wykonanie maty z geowłókniny/geotkaniny i materaca z teokraty, profilowanie i zagęszczenie dna wykopów i nasypów,wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa naturalnego, oczyszczenie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego, skropienie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego, wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego,wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego, wykonanie nawierzchni chodnika z kostki betonowej, wykonanie przepustów pod zjazdami i rowu krytego, obrukowanie wylotów przepustu, rowu krytego, przykanalików i wlotów do studni, ustawienie krawężnika betonowego na podsypce cementowo-pisakowej, ustawienie obrzeży betonowych na podsypce piaskowej, wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa naturalnego, ustawienie obrzeży betonowych wtopionych i oporników, wykonanie nawierzchni z kostki betonowej, humusowanie skarp rowów, obsianie trawą skarp i dna rowów, ustawienie znaków pionowych wraz z tablicami. 
Ulica Kaukazka  odcinek II i III
Roboty pomiarowe przy robotach ziemnych  trasa dróg na terenie równinnym, usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) o gr. 10 cm z poboczy, rozebranie krawężników betonowych na podsypce piaskowej, rozebranie chodników z płyt betonowych z wywiezieniem materiałów z rozbiórki, wyniesienie ogrodzenia z przęseł metalowych osadzonych na metalowych słupkach z pasa drogowego, regulacja pionowa studzienek dla zaworów wodociągowych, regulacja pionowa studzienek rewizyjnych dla włazów kanałowych, profilowanie i zagęszczenie podłoża wykonane mechanicznie, oczyszczenie mechaniczne i skropienie emulsją asfaltową nawierzchni drogowych przed ułożeniem warstw konstrukcyjnych nawierzchni, koryta wykonywane mechaniczne gł. 20 cm, koryta wykonywane mechanicznie gł. 15 cm, wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego warstwa dolna gr. 15 cm, wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego warstwa górna gr. 15 cm, wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego warstwa dolna gr. 10 cm, wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-bitumiczną asfaltową gr. 4 cm, nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o gr. 4 cm, uzupełnienie poboczy gruntem z wykopów, oznakowanie poziome jezdni materiałami cienkowarstwowymi (farbą chlorokauczukową)  linie na przejściach dla pieszych, ustawienie słupków z rur stalowych,
przymocowanie do gotowych słupków znaków ostrzegawczych typ A, przymocowanie do gotowych słupków znaków informacyjnych typ D, urządzenie bezpieczeństwa ruchu: - tablica U-3C tablica prowadząca ciągła w prawo, tablica U-3C tablica prowadząca ciągła w lewo, krawężniki betonowe wystające o wymiarach 15x30 cm z wykonaniem ław betonowych B15 z oporem na podsypce cementowo-piaskowej, krawężniki betonowe wtopione  o wymiarach 15x20 cm z wykonaniem ław betonowych B15 z oporem na podsypce cementowo-piaskowej,chodniki z kostki brukowej betonowej grubości 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej 208,obrzeża betonowe o wymiarach 6x20 cm na podsypce pisakowej, spoiny wypełnione zaprawą cementową, koryta wykonane ręcznie, warstwa dolna podbudowy z kruszyw naturalnych gr. 20 cm. na wjazdach, wjazdy z kostki brukowej betonowej o grubości 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej, wykonanie progu zwalniającego U-16d, typu listwowego.
Część ulicy Zielonej
Roboty pomiarowe przy robotach ziemnych  trasa dróg na terenie równinnym, usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) o gr. 10 cm z poboczy, wyniesienie ogrodzenia z siatki metalowej osadzonej na metalowych słupkach z pasa drogowego, regulacja pionowa studzienek dla zaworów wodociągowych, regulacja pionowa studzienek rewizyjnych dla włazów kanałowych, profilowanie i zagęszczenie podłoża wykonane mechanicznie, oczyszczenie mechaniczne i skropienie emulsją asfaltową nawierzchni drogowych przed ułożeniem warstw konstrukcyjnych nawierzchni, koryta wykonywane mechaniczne gł. 25 cm,wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego warstwa dolna gr. 20 cm, wyrównanie istniejącej podbudowy pod jezdnię pospółką stabilizowaną mechanicznie, wykonanie głębokiego recyklingu istniejącej nawierzchni bitumicznej i podbudowy z kruszywa naturalnego na głęb. 20 cm, wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-bitumicznej asfaltowej gr. 4 cm, nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o gr. 4 cm, wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej, uzupełnienie poboczy gruntem z wykopów, oznakowanie poziome jezdni materiałami cienkowarstwowymi (farbą chlorokauczukową)  linie na przejściach dla pieszych, ustawienie słupków z rur stalowych, przymocowanie do gotowych słupków znaków ostrzegawczych typ A, przymocowanie do gotowych słupków znaków informacyjnych typ D,  
urządzenie bezpieczeństwa ruchu: - tablica U-3C tablica prowadząca ciągła w prawo, tablica U-3C tablica prowadząca ciągła w lewo, ustawienie krawężników betonowych  wtopionych  o wymiarach 15x20 cm z wykonaniem ław betonowych B15 z oporem na podsypce cementowo-piaskowej, obrzeża betonowe o wymiarach 6x20 cm na podsypce piaskowej, spoiny wypełnione zaprawą cementową.
Część ulicy Czystej
Roboty pomiarowe przy robotach ziemnych  trasa dróg na terenie równinnym, usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) o gr. 10 cm z poboczy, rozebranie krawężników betonowych na podsypce piaskowej, rozebranie chodników z płyt betonowych, rozebranie wjazdów z trylinki, rozbiórka nawierzchni brukowcowej z wywiezieniem materiałów, regulacja pionowa studzienek dla zaworów wodociągowych, regulacja pionowa studzienek rewizyjnych dla włazów kanałowych, profilowanie i zagęszczenie podłoża wykonane mechanicznie, oczyszczenie mechaniczne i skropienie emulsją asfaltową nawierzchni drogowych przed ułożeniem warstw konstrukcyjnych nawierzchni, koryta wykonywane mechaniczne gł. 25 cm, koryta wykonywane mechaniczne gł. 15 cm, wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego, warstwa dolna gr. 20 cm, wykonanie podbudowy z kruszywa  naturalnego , warstwa dolna 10 cm, wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-bitumiczną asfaltową gr. 4 cm, wyrównanie istniejącej podbudowy pospółką, przełożenie nawierzchni brukowcowej z kamienia narzutowego, nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o gr. 4 cm, oznakowanie poziome jezdni materiałami cienkowarstwowymi (farbą chlorokauczukową)  linie na przejściach dla pieszych, ustawienie słupków z rur stalowych, przymocowanie do gotowych słupków znaków ostrzegawczych typ A, przymocowanie do gotowych słupków znaków informacyjnych typ D,
urządzenie bezpieczeństwa ruchu, tablica U-20b, urządzenie bezpieczeństwa ruchu, tablica U-3C, ustawienie barier ochronnych stalowych jednostronnych przekładowych, krawężniki betonowe wystające o wymiarach 15x30 cm z wykonaniem ław betonowych B15 z oporem na podsypce cementowo-piaskowej, ustawienie krawężników betonowych wtopionych  o wymiarach 15x20 cm na podsypce cementowo-piaskowej, chodniki z kostki brukowej betonowej grubości 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej, obrzeża betonowe o wymiarach 6x20 cm na podsypce piaskowej, spoiny wypełnione zaprawą cementową, koryta wykonane ręcznie, warstwa dolna podbudowy z kruszywa naturalnego gr. 20 cm, wjazdy z kostki brukowej betonowej o grubości 8 cm, wykonanie progu zwalniającego U-16d .
Ulica Górna 
Odtworzenie trasy, usunięcie ziemi urodzajnej (humusu) z odwiezieniem nadmiaru, usunięcie krzewów, rozbiórka nawierzchni brukowcowej, rozbiórka krawężników 15x30 na ławie betonowej, rozbiórka płyt betonowych, rozbiórka wjazdów z płyt betonowych  trylinki,rozbiórka nawierzchni betonowej, transport gruzu betonowego na odl. 5 km, regulacja studni rewizyjnych, wykonanie wykopów pod studnię chłonną, studnie ściekowe i przykanaliki z transportem na odl. 5 km, wykonanie zasypki wykopów pod studnię chłonną, studnie ściekowe i przykanaliki gruntem przepuszczalnym z dowozu, wykonanie podłoża pod studnię chłonną, studnie ściekowe i przykanaliki, wykonanie studni chłonnej z rur betonowych, wypełnienie studni chłonnej kruszywem jednofrakcyjnym 8/11 na wys. 50 cm, wykonanie studni ściekowych z rur betonowych,  wykonanie przykanalików z tworzywa sztucznego, wykonanie nasypów pod chodniki i pobocze za krawężnikiem z gruntu pozyskanego z koryta,wykonanie koryta pod konstrukcję jezdni gł. 25 cm wraz z profilowaniem i zagęszczeniem dna, transport nadmiaru ziemi na odl. do 5 km,  wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa naturalnego, oczyszczenie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego, skropienie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego, wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 5 cm z transportem, wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4 cm z transportem, wykonanie nawierzchni chodnika z kostki betonowej gr. 6 cm na podsypce piaskowej, wykonanie przepustów pod zjazdami, obrukowanie wylotów przepustu z kamienia naturalnego, ustawienie krawężnika betonowego 15x30 na podsypce cementowo-piaskowej na ławie betonowej, ustawienie obrzeży betonowych 6x20 na podsypce piaskowej, wykonanie koryta gł. 20 cm wraz z profilowaniem i zagęszczeniem dna, transport nadmiaru ziemi na odl. do 5 km, profilowanie i zagęszczenie dna koryta po rozbiórce wjazdów, wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa naturalnego, ustawienie obrzeży betonowych 8x30 wtopionych lub oporników 10x20 na podsypce cementowo-piaskowej, wykonanie nawierzchni z kostki betonowej na podsypce cementowo-piaskowej, humusowanie i obsianie trawą, ustawienie oznakowania pionowego wraz z zamontowaniem tablic.
Zadanie II - przebudowa  części ulicy Nowej dr nr 104984B  o długości 158 m. 
Cz. ulicy Nowej 
Roboty pomiarowe przy robotach ziemnych  trasa dróg na terenie równinnym, usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) o gr. 10 cm z poboczy, rozebranie wjazdu z kostki betonowej, rozebranie obrzeży betonowych, roboty ziemne wykonane koparkami na gruntach nie skalistych, regulacja pionowa studzienek rewizyjnych dla włazów kanałowych, profilowanie i zagęszczenie podłoża wykonane mechanicznie, oczyszczenie mechaniczne i skropienie emulsją asfaltową nawierzchni drogowych przed ułożeniem warstw konstrukcyjnych nawierzchni, wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego warstwa dolna gr. 15 cm, wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego warstwa górna gr. 15 cm,  wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-bitumicznej asfaltowej gr. 4 cm, nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o gr. 4 cm, wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej, umocnienie skarp brukowcem, oznakowanie poziome jezdni materiałami cienkowarstwowymi (farbą chlorokauczukową)  linie na przejściach dla pieszych, ustawienie słupków z rur stalowych, przymocowanie do gotowych słupków znaków ostrzegawczych typ A, przymocowanie do gotowych słupków znaków informacyjnych typ D,
ustawienie krawężników betonowych  wtopionych  o wymiarach 15x20 cm na ławie betonowej B15 z oporem, obrzeża betonowe o wymiarach 6x20 cm na podsypce piaskowej, spoiny wypełnione zaprawą cementową.
Zadanie III  przebudowa  części ulicy Polnej dr nr 104984B o długości 238 m. 
Cz. ulicy Polnej 
Roboty pomiarowe przy robotach ziemnych  trasa dróg na terenie równinnym, usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) o gr. 10 cm z poboczy, rozebranie krawężników betonowych na podsypce piaskowej, rozebranie chodników z płyt betonowych, rozebranie wjazdów z trylinki, rozbiórka nawierzchni brukowcowej, regulacja pionowa studzienek dla zaworów wodociągowych, regulacja pionowa studzienek rewizyjnych dla włazów kanałowych, profilowanie i zagęszczenie podłoża wykonane mechanicznie, oczyszczenie mechaniczne i skropienie emulsją asfaltową nawierzchni drogowych przed ułożeniem warstw konstrukcyjnych nawierzchni, koryta wykonywane mechanicznie gł. 25 cm w gruncie, koryta wykonywane mech. gł. 15 cm w gruncie, wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego warstwa dolna gr. 20 cm, wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego warstwa dolna gr. 10 cm, wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno-bitumiczną asfaltową gr. 4 cm, wyrównanie istniejącej podbudowy pospółką, przełożenie nawierzchni brukowcowej z kamienia narzutowego, nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o gr. 4 cm, wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm, oznakowanie poziome jezdni materiałami cienkowarstwowymi (farbą chlorokauczukową)  linie na przejściach dla pieszych, ustawienie słupków z rur stalowych, przymocowanie do gotowych słupków znaków ostrzegawczych typ A, przymocowanie do gotowych słupków znaków informacyjnych typ D,  
krawężniki betonowe wystające o wymiarach 15x30 cm z wykonaniem ław betonowych z oporem na podsypce cementowo-piaskowej, ustawienie krawężników betonowych  wtopionych  o wymiarach 15x20 cm na ławie betonowej B15 z oporem, chodniki z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej, obrzeża betonowe o wymiarach 6x20 cm na podsypce piaskowej, koryta wykonane ręcznie gł. 20 cm w gruncie, warstwa dolna podbudowy z kruszyw naturalnych gr.20 cm na wjazdach, wjazdy z kostki brukowej betonowej o gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej, wykonanie progu zwalniającego U-16d, typu listwowego .
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 8 do SIWZ(Przedmiary robót, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, dokumentacja projektowa).Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, zamawiający  w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt  dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązanie równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji.
Jeżeli zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały  wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania.Nazwy własne mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Nazwą własną jest nazwa, pod którą oznaczany przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych krajach.
Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego.
Przedmiar dołączony jest wyłącznie pomocniczo w celu sporządzenia kalkulacji własnej. Wykonawca powinien pamiętać, bez względu na jakiekolwiek ograniczenia zasugerowane przez opis każdej pozycji i/lub wyjaśnienie, że cena przedstawiona w ofercie stanowi zapłatę za prace wykonane i zakończone pod każdym względem. Uważa się, że Wykonawca wziął pod uwagę wszystkie wymagania i zobowiązania bez względu na to czy zostały określone czy zasugerowane w przedmiarze.Wykonawca zapewnia obsługę geodezyjną.Miejsce wywozu gruzu i urobku wraz z utylizacją pozostaje w gestii Wykonawcy i stanowi jego koszt, niezależnie od zasugerowanej w przedmiarze robót odległości takiego wywozu.Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy:
1)rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:
- wykonywanie prac fizycznych związanych z robotami budowlanymi, operatorów sprzętu ;
2)sposobu dokumentowania zatrudnienia osób oraz uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a:
-dane osób (imię i nazwisko oraz stanowisko pracy)i wymiar etatu wykonujących czynności wskazane w pkt 1 zostaną ujęte w formie wykazu i przekazane Zamawiającemu w terminie 10 dni od podpisania umowy. Powyższy obowiązek wykonawcy dokumentowania zatrudnienia osób obejmuje także pracowników podwykonawców,
- Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia w celu weryfikacji, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez Wykonawcę,
3)sankcje z tytułu niespełnienia wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a:
-Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo naliczenia Wykonawcy kar umownych, a w przypadku dwukrotnego nie wywiązania się ze wskazanych obowiązków, niezależnie od prawa naliczenia kary umownej, również prawo odstąpienia od umowy.
Szczegółowy zakres robót określa:
1) Załącznik nr 7  Harmonogram rzeczowo-finansowy,
2)Załącznik nr 8  Przedmiary robót, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, dokumentacja projektowa.

<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45233120-6<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45111200-0<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 31/07/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań co do potwierdzenia spełnienia tego warunku. Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia.<br />
                Informacje dodatkowe
                nie dotyczy<br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań co do potwierdzenia spełnienia tego warunku. Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia.<br />
                Informacje dodatkowe
                nie dotyczy<br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca wykaże, że:
a)przewidziana przez Wykonawcę osoba, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia jako kierownik budowy, posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i może pełnić funkcję kierownika budowy w myśl obowiązujących przepisów prawa. Przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipa 1994 r. Praw budowlane oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.
Jeżeli Wykonawca dysponuje osobą posiadającą uprawnienia, która ma miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoba ta musi legitymować się kwalifikacjami odpowiadającymi wymaganym uprawnieniom w kraju zamieszkania, jeśli takie w tym kraju obowiązują, z uwzględnieniem prawa do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Zamawiający wymaga od Wykonawców wskazania w ofercie imienia i nazwiska kierownika budowy wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych tej osoby. (wg załącznika nr 4 do SIWZ).
b) posiada doświadczenie w realizacji podobnych robót tj. nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed dniem upływu terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie: Wykonawca musi być w stanie wykazać i udowodnić zrealizowanie co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie drogi o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł.  (wg załącznika nr 3 do SIWZ).
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                nie dotyczy</div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  nie
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">
1)Oświadczenie, ze Wykonawca nie podlega wykluczeniu (art.24 ust.1 uPzp) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1b pkt 1-3 uPzp)  (wg załącznika nr 2 do SIWZ) aktualne na dzień składania ofert, stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu;W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.2)Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia (jeśli dotyczy)
Uwaga: Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych (na zasadach określonych w art. 22a ust. 1-6 uPzp.)Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacja zamówienia. Uwaga: Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu  wykazania braku istnienia wobec nich podstaw  wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie,w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszczenia informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1,stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.3)Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 uPzp; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (wg załącznika nr 5 do SIWZ).
Uwaga: Każdy z wykonawców, w terminie 3 dniu od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 uPzp (informacje z otwarcia ofert), przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1)Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  inne dokumenty; (wg załącznika nr 3 do SIWZ), tj. Wykonawca wykaże zrealizowanie co najmniej 1 roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie drogi o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł.2)Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg załącznika nr 4 do SIWZ).Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126) oświadczenia, o których mowa w w/w rozporządzeniu dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale.Dokumenty, o których mowa w w/w rozporządzeniu inne niż oświadczenia, o których mowa powyżej, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawcy w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
Natomiast pełnomocnictwo powinno być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy wchodzącego w skład Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia są poświadczone zgodność z oryginałem przez Wykonawcę którego dotyczą.
Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, innego niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Uwaga: W przypadku, gdy złożone przez Wykonawców dokumenty, oświadczenia dotyczące warunków udziału w postępowaniu zawierają dane (informacje w innych walutach niż określono to w niniejszej SIWZ, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu ogłoszenia nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP, Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej tabeli kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu.
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">nie dotyczy</div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1)formularz ofertowy. 2) kosztorysy ofertowe; 3)Pełnomocnictwo  do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączone jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie(jeśli dotyczy).
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest 
wnieść wadium w wysokości 25 000, 00 zł. słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych.Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 uPzp, tj.:1.pieniądzu,2.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3.gwarancjach bankowych,4.gwarancjach ubezpieczeniowych,5.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późń.zm.)
Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania 
Ofert. Wadium w pieniądzu należy przelać na konto Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Białymstoku O/Krynki Nr 14 8060 0004 0420 0101 2000 0040 z adnotacją Wadium na przetarg pn. Przebudowa ul. Kaukazkiej, ul. Górnej, cz. ul. Zielonej, cz. ul. Czystej, cz. ul. Nowej, cz. ul. Polnej w Krynkach.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wpłynięcia wadium uznaje się termin jego wniesienia. Przez wniesienie rozumie się uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający przelew wniesienie środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty art.89 ust.1 pkt 7b uPzp.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz  oryginał dokumentu należy złożyć w osobnej kopercie opisanej Wadium na przetarg pn. Przebudowa ul. Kaukazkiej, ul. Górnej, cz. ul. Zielonej, cz. ul. Czystej, cz. ul. Nowej, cz. ul. Polnej w Krynkach.Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi spełniać następujące wymagania:- odpowiadać co do wartości wysokości wadium określonej w niniejszej SIWZ,- musi odpowiadać co do terminu ważności terminowi związania ofertą określonemu  w niniejszej SIWZ,-zawierać w swej treści okoliczności (zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 uPzp) w których gwarant -poręczyciel wypłaci kwotę wadium zamawiającemu, wraz z klauzulą mówiącą, że wypłata nastąpi na pierwsze żądanie zamawiającego bez protestu gwaranta -poręczyciela.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na zasadach określonych w art. 46 uPzp.Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe    z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. -jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a uPzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawie omyłki, o której mowa w art.87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszą.Wykonawca lub podmiot wystawiający gwarancję bankową/ubezpieczeniową nie  może uzależnić dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych  warunków lub wykonania czynności, jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji, dodatkowych oświadczeń złożonych przez wykonawcę lub inny podmiot pod rygorem wykluczenia Wykonawcy.
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Okres gwarancji </td><td>40</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                nie
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zawarł z nim umowę na zasadach określonych we wzorze umowy, będącym załącznikiem do specyfikacji istotnych warunków zamówienia(wg załącznika nr 6 do siwz),2. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że wystąpią okoliczności których nie można było wcześniej przewidzieć, a które przemawiają za koniecznością zmiany postanowień umowy określonej we wzorze umowy wg załącznika nr 6 do siwz.3. Warunkiem wprowadzenia istotnych zmian w umowie jest pisemny wniosek o zmianę umowy (zawarcie aneksu) złożony przez Wykonawcę.4. Wykonawca zobowiązany jest wykazać zaistnienie okoliczności wskazanych we wzorze umowy poprzez przedłożenie stosownych ekspertyz, opinii, dokumentów, itp.5. Wszelkie istotne zmiany treści umowy wymagają zgody obydwu stron i formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.6. Wprowadzenie zmian nieistotnych w umowie wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności (np.: zmiana kierownika budowy, inspektora nadzoru).7. Podpisanie aneksu do umowy powinno być poprzedzone, pod rygorem nieważności, sporządzeniem protokołu konieczności zawierającego uzasadnienie.8. Konsekwencją zmiany umowy (aneksowanie) może być w szczególności zmiana terminu zakończenia realizacji zadania, wydłużenie terminów obowiązywania zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br />nie dotyczy<br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br />nie dotyczy<br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 28/02/2017, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              <br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                tak
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com