JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170331/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170331/55858-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://bip.umig.busko.pl ' target='_blank'>http://bip.umig.busko.pl </a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 55858 - 2017
              z dnia 2017-03-31 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Busko-Zdrój: Utworzenie jednolitego systemu oznakowania obszaru rewitalizacji, wykorzystującego symbolikę herbu Gminy Busko-Zdrój wraz z zagospodarowaniem terenów zielonych na obszarze miasta Busko-Zdrój w ramach projektu Rozwój terenów zieleni w mieście Busko-Zdrój<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br />ZADANIE STANOWIĄCE PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA BĘDZIE WSPÓŁFINANSOWANE W RAMACH DZIAŁANIA 2.5 POPRAWA JAKOŚCI ŚRODOWISKA MIEJSKIEGO NR POIS.02.05.00-00-0005/16 OŚ PRIORYTETOWA II OCHRONA ŚRODOWISKA, W TYM ADAPTACJA DO ZMIAN KLIMATU PROGRAMU OPERACYJNEGO INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKA 2014-2020.</div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Burmistrz Miasta i Gminy, krajowy numer identyfikacyjny
              52369500000, ul.
              ul. Adama Mickiewicza 
              10,
              28100  
              Busko-Zdrój, woj.
              świętokrzyskie, państwo
              Polska, tel.
              413 705 200, e-mail
              urzad@umig.busko.pl, faks
              413 705 290.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): http://bip.umig.busko.pl <br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://bip.umig.busko.pl </div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://bip.umig.busko.pl </div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Postępowanie o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie, prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej. <br />
                Adres:
                <br />Urząd Miasta i Gminy w Busku - Zdroju, ul. Mickiewicza 10, pok. Nr 3 (Biuro Obsługi Interesanta) </div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Utworzenie jednolitego systemu oznakowania obszaru rewitalizacji, wykorzystującego symbolikę herbu Gminy Busko-Zdrój wraz z zagospodarowaniem terenów zielonych na obszarze miasta Busko-Zdrój w ramach projektu Rozwój terenów zieleni w mieście Busko-Zdrój<br /><b>Numer referencyjny: </b>RSID.271.13.2017.ZP <br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1.  Przedmiotem zamówienia jest:
Utworzenie jednolitego systemu oznakowania obszaru rewitalizacji, wykorzystującego symbolikę herbu Gminy Busko-Zdrój wraz z zagospodarowaniem terenów zielonych na obszarze miasta Busko-Zdrój w ramach projektu  Rozwój terenów zieleni w mieście Busko-Zdrój
ZADANIE STANOWIĄCE PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA BĘDZIE WSPÓŁFINANSOWANE W RAMACH PROJEKTU ROZWÓJ TERENÓW ZIELENI W MIEŚCIE BUSKO-ZDRÓJ W RAMACH DZIAŁANIA 2.5 POPRAWA JAKOŚCI ŚRODOWISKA MIEJSKIEGO NR POIS.02.05.00-00-0005/16 OŚ PRIORYTETOWA II OCHRONA ŚRODOWISKA, W TYM ADAPTACJA DO ZMIAN KLIMATU PROGRAMU OPERACYJNEGO INFRASTRUKTURA I ŚRODOWISKA 2014-2020.

2. ZAKRES PRAC:
Zakres prac dotyczy 17 terenów (zgodnie z oznaczeniami określonymi przez Zamawiającego w załączniku graficznym) i będzie obejmował m. in.: 

a)	Teren oznaczony nr 1  ul. Boh. Warszawy (rejon kościoła):
	Wykonanie obrzeży chodnikowych granitowych wokół terenu trawnika;
	Wykonanie opaski z kostki granitowej wzdłuż ogrodzenia terenu kościoła;
	Wykonanie wymiany gruntu na głębokość ok. 40cm uprawienie i wykonanie trawników  trawa z rolki;
	Wykonanie cięć pielęgnacyjnych istniejących drzew i krzewów.
b)	Teren oznaczony nr 2  ul. Partyzantów/Łagiewnicka:
	Wykonanie obrzeży chodnikowych granitowych wokół terenu;
	Wykonanie oddzielenie części pochyłej terenu palisadą granitową;
	Wykonanie wymiany gruntu na głębokość ok. 40cm;
	Wykonanie trawników  trawa z rolki;
	Wykonanie zabezpieczenia z geowłókniny na skarpie i wykonanie nasadzeń z roślin o pokroju kobiercowym np. Irga;
	Cięcie pielęgnacyjne istniejącej zieleni wysokiej.
c)	Teren oznaczony nr 3  ul. Partyzantów (parking):
	Wykonanie obrzeży chodnikowych granitowych wokół terenu;
	Umieszczenie elementu graficznego (stempla) w zachodniej części terenu;
	Wykonanie wymiany gruntu na głębokość ok. 40cm;
	Wykonanie zabezpieczeń z geowłókniny i wykonanie nasadzeń z roślin o pokroju kobiercowym np. Irga;
	Wykonanie oddzielenia części pochyłej terenu palisadą
d)	Teren oznaczony nr 8  ul.Kilińskiego:
	Wykonanie obrzeży chodnikowych granitowych wokół terenu trawników;
	Umieszczenie elementu plastycznego pionowego we wschodniej części terenu;
	Wykonanie wymiany gruntu na głębokość ok. 40cm;
	Wykonanie nasadzeń z roślin o pokroju kobiercowym np. Irga
e)	Teren oznaczony nr 9  ul. Kościuszki / droga osiedlowa oś. Andersa (rejon kościółka św. Leonarda):
	Wykonanie obrzeży chodnikowych granitowych wokół terenu trawnika;
	Wykonanie opaski z tłucznia granitowego wzdłuż ogrodzenia terenu kościółka;
	Umieszczenie elementu plastycznego we wschodniej części terenu;
	Wykonanie wymiany gruntu na głębokość ok. 40cm uprawienie i wykonanie trawników  trawa z rolki na częściach płaskich;
	Wykonanie zabezpieczenia z geowłókniny na skarpie i wykonanie nasadzeń z roślin o pokroju kobiercowym np. Irga;
	Umieszczenie elementów małej architektury  ławki i kosze na śmieci.
f)	Teren oznaczony nr 10  oś. Andersa (rejon kościółka św. Leonarda) dojście do ul.Młyńskiej:
	Wykonanie obrzeży chodnikowych granitowych wokół terenu trawnika i ciągu pieszego;
	Wykonanie opaski z tłucznia granitowego wzdłuż ogrodzenia terenu kościółka ogrodzeń urządzeń infrastruktury technicznej;
	Umieszczenie elementu plastycznego pionowego we wschodniej części terenu;
	Wykonanie wymiany gruntu na głębokość ok. 40cm uprawienie i wykonanie trawników  trawa z rolki na częściach płaskich;
	Wykonanie zabezpieczenia z geowłókniny na skarpie i wykonanie nasadzeń z roślin o pokroju kobiercowym np. Irga;
	Umieszczenie elementów małej architektury  ławki i kosze na śmieci.
g)	Teren oznaczony nr 11  ul. Boh.Warszawy:
	Wykonanie obrzeży chodnikowych granitowych wokół terenu trawnika i ciągów pieszych;
	Umieszczenie elementu plastycznego (stempla) we wschodniej części terenu;
	Umieszczenie elementów małej architektury  ławki i kosze na śmieci.
	Wykonanie wymiany gruntu na głębokość ok. 40cm uprawienie i wykonanie trawników  trawa z rolki;
	Wykonanie nasadzeń z Berberysu Thunberga i Sunsation oraz Cotoneaster Shogholm wg wyniesienia A;
	Wykonanie cięć pielęgnacyjnych drzew;
	Demontaż starych i wykonanie nowych barier zgodnie ze wzorem
h)	Teren oznaczony nr 15  ul. Kopernika / ul.Kościuszki:
	Wykonanie opaski z tłucznia granitowego wzdłuż ogrodzenia terenu zabaw i ogrodzeń urządzeń infrastruktury technicznej (kotłownia);
	Umieszczenie elementu graficznego (stempla) we wschodniej części terenu;
	Wykonanie oddzielenia części pochyłej terenu palisadą granitową;
	Wykonanie wymiany gruntu na głębokość ok. 40cm uprawienie i wykonanie trawników  trawa z rolki  na częściach płaskich;
	Wykonanie zabezpieczenia z geowłókniny na skarpie i wykonanie nasadzeń z roślin o pokroju kobiercowym np. Irga;
	Wykonanie palisady granitowej;
	Nasadzenia z berberysu thunberga i sunsation wg wyniesienia A i B;
	Wykonanie cięć pielęgnacyjnych drzew i krzewów;
	Umieszczenie elementów małej architektury  ławki i kosze na śmieci wzdłuż ciągu pieszego osiedlowego;
	W obrębie placu zabaw proponuje się wykonanie w rejonie urządzeń nawierzchni dedykowanych dla tego typu terenów, zgodnie z normą PN-EN 1176 z 2009.
i)	Teren oznaczony nr 16  oś. Kościuszki (rejon placu zabaw):
	Wykonanie opaski z tłucznia granitowego wzdłuż ogrodzeń terenu zabaw;
	Umieszczenie elementu graficznego (stempla) we wschodniej części terenu;
	Wykonanie wymiany gruntu na głębokość ok. 40cm uprawienie i wykonanie trawników  trawa z rolki na częściach płaskich;
	Wykonanie cięć pielęgnacyjnych drzew i krzewów;
	W obrębie placu zabaw proponuje się wykonanie w rejonie urządzeń nawierzchni dedykowanych dla tego typu terenów, zgodnie z normą PN-EN 1176 z 2009.
j)	Teren oznaczony nr 17  ul. Kopernika / os. Kościuszki:
	Wykonanie obrzeży chodnikowych granitowych wokół terenu trawnika i ciagów pieszych;
	Wykonanie krawężników granitowych wzdłuż ciągów jezdnych;
	Wykonanie oddzielenia części pochyłej terenu palisadą granitową;
	Wykonanie wymiany gruntu na głębokość ok. 40cm uprawienie i wykonanie trawników  trawa z rolki na częściach płaskich;
	Wykonanie zabezpieczenia z geowłókniny na skarpie i wykonanie nasadzeń z roślin o pokroju kobiercowym np. Irga;
	Wykonanie cięć pielęgnacyjnych drzew i krzewów;
	Nasadzenia z berberysu thunberga i sunsation wg wyniesienia B.
	Umieszczenie elementu graficznego (stempla);
k)	Teren oznaczony nr 18  Al.Mickiewicza (rejon starostwa):
	Umieszczenie elementu plastycznego pionowego we wschodniej części terenu;
	Remont oraz modernizację istniejącej fontanny poprzez wprowadzenie nowego  wodotrysku oraz zmianę istniejącej niecki, 
	Wykonanie wymiany gruntu na głębokość ok. 40cm uprawienie i wykonanie trawników  trawa z rolki;
	Umieszczenie elementów małej architektury  ławki i kosze na śmieci;
	Zabiegi pielęgnacyjne drzew i żywopłotu;
	Wykonanie nasadzeń z roślin pokroju kobiercowym np. Irga;
	Wykonanie nasadzeń z krzewów ozdobnych typu berberys i cotoneaster wg wyniesienia.
l)	Teren oznaczony nr 20  łącznik komunikacyjny pomiędzy Al.Mickiewicza i Armii Krajowej:
	Wykonanie wymiany gruntu na głębokość ok. 40cm uprawienie i wykonanie trawników  trawa z rolki na częściach płaskich;
	Umieszczenie elementów małej architektury  ławki i kosze na śmieci;
	Umieszczenie elementu plastycznego pionowego.
m)	Teren oznaczony nr 21  łącznik komunikacyjny pomiędzy ul. Kusocińskiego i Szopena:
	Wykonanie wymiany gruntu na głębokość ok. 40cm uprawienie i wykonanie trawników  trawa z rolki na częściach płaskich;
	Umieszczenie elementów małej architektury  ławki i kosze na śmieci.
	Umieszczenie elementu plastycznego.
n)	Teren oznaczony nr 23  ul. Waryńskiego:
	Wykonanie obrzeży chodnikowych granitowych wokół terenu trawnika i ciągów pieszych;
	Wykonanie krawężników granitowych wzdłuż ciągów jezdnych;
	Wykonanie nasadzeń z krzewów ozdobnych typu berberys i cotoneaster;
	Wykonanie wymiany gruntu na głębokość ok. 40cm uprawienie i wykonanie trawników  trawa z rolki;
	Umieszczenie elementu plastycznego pionowego.
o)	Teren oznaczony nr 27  ul. Grotta (rejon skrzyżowania z ul.Rzewuskiego cz. południowa):
	Wykonanie wymiany gruntu na głębokość ok. 40cm uprawienie i wykonanie trawników  trawa z rolki na częściach płaskich;
	Wykonanie cięć pielęgnacyjnych istniejących krzewów;
	Wykonanie nasadzeń z krzewów ozdobnych typu berberys i cotoneaster wg wyniesienia B;
	Umieszczenie elementu plastycznego pionowego;
	Umieszczenie elementów małej architektury  ławki i kosze na śmieci;
	Wykonanie palisady granitowej.
p)	Teren oznaczony nr 28  ul. 1-go Maja (rejon skrzyżowania z ul. Rzewuskiego):
	Wykonanie wymiany gruntu na głębokość ok. 40cm uprawienie i wykonanie trawników  trawa z rolki - na częściach płaskich;
	Wykonanie cięć pielęgnacyjnych istniejących krzewów;
	Wykonanie zabezpieczenia z geowłókniny na skarpie i wykonanie nasadzeń z roślin o pokroju kobiercowym np. Irga;
	Wykonanie nasadzeń z krzewów ozdobnych typu berberys i cotoneaster wg wyniesienia A;
	Umieszczenie elementów małej architektury - ławki i kosze na śmieci.
	Umieszczenie elementu plastycznego pionowego;
	Wykonanie palisady granitowej.
q)	Teren oznaczony nr 29  ul. Lipowa:
	Wykonanie wymiany gruntu na głębokość ok. 40cm uprawienie i wykonanie trawników  trawa z rolki - na częściach płaskich;
	Wykonanie cięć pielęgnacyjnych istniejących drzew i krzewów;
	Wykonanie zabezpieczenia z geowłókniny na skarpie i wykonanie nasadzeń z roślin o pokroju kobiercowym np. Irga;
	Umieszczenie elementu graficznego (stempla);
	Umieszczenie elementów małej architektury  ławki i kosze na śmieci;
	Wymiana kostki betonowej.
r)	w ramach zadania należy zamontować na ulicy Mickiewicza dodatkowe stabilne i wygodne ławeczki z wyprofilowanymi siedziskami i oparciami, przystosowanymi dla osób starszych w ilości 68szt. 
s)	w ramach zadania należy również zamontować tablice informacyjne ( w ilości 10szt.) oraz tablice pamiątkowe (w ilości 5szt.)  zgodnie z załącznikiem nr 13 do umowy o dofinansowanie OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA


3. Element plastyczny należy wykonać w dwóch wariantach:
 1)  element graficzny  stempel  w poziomie:
	Element graficzny (stempel) należy wykonać jako odlew z brązu jako przestronna forma przedstawiająca kompilację dwóch znaków graficznych  słońca, jako symbolu herbowego miasta oraz zdroju uzdrowiskowego jako symbolu graficznego uzdrowiska. Obie przenikające się formy zawarte są w otoku z opisem GMINA UZDROWISKOWA BUSKO-ZDRÓJ;
	Element należy wykonać jako awers elementu i umieścić go na poziomie lub lekko skośnym, postumencie betonowym o formie prostopadłościennym i podstawie kwadratowej o boku 20cm większym od średnicy elementu.
 2)  element plastyczny pionowy  postument pionowy z betonu architektonicznego:
	Element należy wykonać jako odlew z brązu w układzie awers/rewers, jako przestronna forma przedstawiająca kompilację dwóch znaków graficznych  słońca, jako symbolu herbowego miasta oraz zdroju uzdrowiskowego jako symbolu graficznego uzdrowiska. Obie przenikające się formy zawarte są w otoku z opisem GMINA UZDROWISKOWA BUSKO-ZDRÓJ, przy czym rewers należy wykonać jako odbicie lustrzane z zastrzeżeniem odwrócenia kierunku liternictwa;
	Element należy wykonać jako postument pionowy z betonu architektonicznego;
4. Zestawienie powierzchni poszczególnych terenów zagospodarowania:
Powierzchnia terenu objętego projektem (m2) - oznaczono lit. A;
Powierzchnia zieleni razem - trawniki + inne (m2) - oznaczono lit. B;
Powierzchnia trawników (m2) - oznaczono lit. C;
Powierzchnia nasadzeń innych niż trawniki (m2)- oznaczono lit. D;
Powierzchnia utwardzeń - opaska z tłucznia granitowego + naw. z kostki bet. + opaska z tłucznia + naw. z kostki granitowej (m2) - oznaczono lit. E.

Nr terenu - Nr 1, Nazwa ulicy/terenu - 	ul. Bohaterów Warszawy (rejon kościoła, A - 392,10; B - 280,87; C - 280,87; D - 0,00; E - 111,23.
Nr terenu - Nr 2, Nazwa ulicy/terenu  - ul. Partyzantów/Łagiewnicka, A - 56,11; B - 56,11, C - 39,77; D - 16,34; E - 0,00.
Nr terenu - Nr 3, Nazwa ulicy/terenu - ul.Partyzantów (parking), A - 642,79; B - 642,79; C - 348,29; D - 294,50; E - 0,00.
Nr terenu - Nr 8, Nazwa ulicy/terenu - ul. Kilińskiego, A - 210,88; B - 210,21, C - 102,01; D - 108,20; E - 0,67.
Nr terenu - Nr 9, Nazwa ulicy/terenu - ul. Kościuszki / droga osiedlowa oś.Andersa (rejon kościółka św.Leonarda), A - 456,35; B - 407,18; C - 186,48; D - 220,70; E - 49,17.
Nr terenu - Nr 10, Nazwa ulicy/terenu - Oś. Andersa (rejon kościółka św. Leonarda) dojście do ul.Młyńskiej, A - 995,60; B - 949,33; C - 423,53; D - 525,80; E - 46,27.
Nr terenu - Nr 11, Nazwa ulicy/terenu - ul.Bohaterów Warszawy, A - 1 524,55; B - 1 524,55; C - 1 017,75; D - 506,80; E - 0,00.
Nr terenu - Nr 15, Nazwa ulicy/terenu - ul.Kopernika / Kościuszki, A - 1 734,21; B - 1 652,11; C - 1 068,50; D - 583,61; E - 82,10.
Nr terenu - Nr 16, Nazwa ulicy/terenu - Oś.Kościuszki (rejon placu zabaw), A - 615,28; B - 508,27; C - 508,27; D - 0,00; E - 107,01.
Nr terenu - Nr 17, Nazwa ulicy/terenu - ul.Kopernika / oś. Kościuszki, A - 2 224,44; B - 2 105,42; C - 1 565,22; D - 540,20; E - 119,02.
Nr terenu - Nr 18, Nazwa ulicy/terenu - Al.Mickiewicza (rejon starostwa), A - 2 421,23; B - 1 863,85; C - 1 281,65; D - 582,20; E - 557,38.
Nr terenu - Nr 20, Nazwa ulicy/terenu - Łącznik komunikacyjny pomiędzy Al.Mickiewicza i Armii Krajowej, A - 2 471,69; B - 2 471,02; C - 1 926,10; D - 544,92; E - 0,67.
Nr terenu - Nr 21, Nazwa ulicy/terenu  - łącznik komunikacyjny pomiędzy ul.Kusocińskiego i Szopena, A - 925,49; B - 925,49; C - 925,49; D - 0,00; E - 0,00.
Nr terenu - Nr 23, Nazwa ulicy/terenu - ul. Waryńskiego, A - 1 795,85; B - 1 761,28; C - 872,74; D - 888,54; E - 34,57. 
Nr terenu - Nr 27, Nazwa ulicy/terenu -	ul.Grotta (rejon skrzyżowania z ul.Starkiewicza cz. południowa), A - 1 963,49; B - 1 931,33; C - 1 350,00; D - 581,33; E - 32,15.
Nr terenu Nr 28, Nazwa ulicy/terenu - ul. 1-go Maja (rejon skrzyżowania z ul.Starkiewicza), A - 2 162,23; B - 2 140,85; C - 1 222,95; D - 917,90; E - 21,37.
Nr terenu - Nr 29, 	Nazwa ulicy/terenu - ul.Lipowa, A - 5 159,14; B - 3 764,55; C - 2 822,00; D - 942,55; E - 1 394,58.
 	SUMA A - 25 751,41; SUMA B - 23 195,20; SUMA C - 15 941,61; SUMA D - 7 253,59; SUMA E - 2 556,21.



5. Pielęgnacja gwarancyjna drzew i krzewów - w ciągu 1 roku po Odbiorze Końcowym Robót tj. :
1) w zakresie pielęgnacji trawników:
	w pierwszym okresie po założeniu trawnika należy stosować obfite podlewanie. Potem stosować zraszanie systematyczne. Częstotliwość i ilość uzależniona będzie od warunków pogodowych. Nie dopuszczać do zbyt długotrwałego przesuszenia podłoża.
	pierwsze koszenie należy wykonać po osiągnięciu wysokości trawy 7cm. Nawożenie stosować w miarę potrzeb bogatym w azot nawozem wiosną lub wczesnym latem oraz nawozem wieloskładnikowym jesienią. Od kwietnia do końca września usuwać chwasty i systematycznie kosić. W miarę potrzeb dosiewać trawę w miejscach ubytków tą samą mieszanką z jakiej był zakładany z zastosowaniem odpowiedniej procedury opisanej powyżej. Stosować okresowe zabiegi pielęgnacyjne takie jak: aeracja, wertykulacja, wałowanie -  w zależności od potrzeb.
	łąkę kwietną należy kosić dwa razy w ciągu roku, w końcu kwietnia i w końcu października, po przekwitnięciu kwiatów.

	2) w zakresie pielęgnacji drzew i krzewów:
	krzewy w ciągu pierwszego roku należy systematycznie podlewać w okresie wegetacyjnym, szczególnie podczas okresów intensywnego wzrostu, zawiązywania pąków kwiatowych i kwitnienia. Należy również zasilać nawozami NPK, w miarę potrzeb, w ilości zgodnej z instrukcją stosowanego preparatu.
	odchwaszczanie gleby należy przeprowadzać regularnie (min. 5 razy na sezon), nie przekopując jednak zbyt głęboko ziemi w obrębie bryły korzeniowej, tak aby nie uszkodzić korzeni.
	dwa razy do roku należy przeprowadzać cięcia formujące krzewy, mające na celu ich zagęszczenie i lepsze przyjęcie się. Po kwitnieniu należy wycinać przekwitłe kwiatostany.
	przez cały okres wegetacyjny należy mechanicznie lub chemicznie zwalczać szkodniki. Do pielęgnacji należy też wymiana uschniętych egzemplarzy oraz uzupełnianie warstwy kory.
	podlewanie roślin w godzinach rannych lub późnowieczornych (w miarę potrzeb), ilość wody potrzebna do jednorazowego podlewania to 5 l/m2, 
	pielenie podłoża,
	pielęgnację korony drzewa,
	zwalczanie chorób i szkodników,
	uzupełnianie kory sosnowej,
	regulację wiązadeł drzew,
	wymianę uszkodzonych palików. 
	mechaniczne lub chemiczne zwalczanie szkodników (preparatami odpowiednimi do stosowania w miejscach użyteczności publicznej),
	wymiana uschniętych lub zniszczonych egzemplarzy, 
	zabezpieczenie na zimę (dot. egzemplarzy wrażliwych na mróz),

Do pielęgnacji należy też wymiana uschniętych egzemplarzy oraz uzupełnianie warstwy kory.

Ponadto przy wycenie robót przy obu obiektach należy uwzględnić przywrócenie przylegającego terenu do stanu pierwotnego po zakończeniu prac remontowych. Zabrania się  składowania materiałów budowlanych oraz sprzętu na terenach zielonych.

   UWAGA!
1.	Elementy przeznaczone do rozbiórki i demontażu takie jak: gruz  itp.- Wykonawca zdemontuje i zutylizuje na swój koszt.
2.	Ewentualne złomowanie materiałów pochodzących z demontażu należy do Wykonawcy i nie podlega dodatkowej opłacie. Zysk uzyskany ze sprzedaży złomu Wykonawca winien uwzględnić  w przygotowaniu oferty.
3.	Dokumenty z przeprowadzenia przedmiotowych robót należy przedstawić wraz z dokumentacją odbiorową.
6. Przedmiot zamówienia opisano szczegółowo w:
a)	Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, dokumentacja techniczna która stanowi załącznik nr 9 do SIWZ,
b)	przedmiarze robót, który stanowi załącznik nr 10 do SIWZ.
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45112710-5<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>45100000-8,
                45233222-1,
                77310000-6<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    Okres w dniach: 150<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Na potwierdzenie należy złożyć: oświadczenie zgodnie z założeniami w pkt. 9.3.  Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych wymagań.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Na potwierdzenie należy złożyć:
a) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego - to jest na kwotę nie mniejszą niż 500 000,00 PLN.
<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                a)     wykonanych robót
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  inne dokumenty;
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie wykonał:
jedną robotę budowlaną związaną z:
	budową lub przebudową lub rozbudową ciągów dla pieszych, w których dokonano wymiany lub montaży obrzeży oraz nawierzchni z kostki betonowej lub granitowej, 
	pielęgnacją trawników, pielęgnacją drzew i krzewów w tym wykonania elementu plastycznego - wizerunkowego z roślin i krzewów o powierzchni minimum 4m2  
	wyposażeniem małej architektury
Wymagany zakres należy spełnić w ramach maksymalnie trzech umów zrealizowanych o sumarycznej wartości   2 000 000,00 zł brutto. 

Do wykazu należy załączyć dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.

b)    wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego.
Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje n/w osobami:
	Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno  budowlanej,

Do wykazu osób w stosunku do kierownika budowy należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowana osoba posiada wymagane uprawnienia i przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane.

Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego  który to odsyła do ustawy z dnia 18 marca 2008 r.  o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z dnia 17 kwietnia 2008 r. ze zm.) przynależność do  właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) gdyż do posiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnych funkcji w budownictwie nie jest wymagana przynależności do izby samorządu zawodowego.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt.1 ustawy;

2)	Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 1), składa odpowiednio, że:
a)	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,

b)	Dokumenty, o których mowa powyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

c)	Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce
zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt b) stosuje się odpowiednio.
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />1. Wykaz wykonanych robót potwierdzający opisany warunek wraz z dowodami potwierdzającymi należyte wykonanie tych robót, zgodnie z 9.4.2 a) SIWZ - załącznik nr 8 SIWZ;
2. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia zgodnie z opisanym warunkiem 9.4.2 b)SIWZ - załącznik nr 6 SIWZ;
3. Potwierdzenie, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej zgodnie z opisanym warunkiem 9.4.3 SIWZ.
<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej której udostępniono SIWZ informacji  o ofertach złożonych w postępowaniu zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy, składa stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />Wadium w wysokości 50 000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena brutto</td><td>60</td></tr><tr><td>Wykonanie prac konserwacyjnych</td><td>20</td></tr><tr><td>Okres udzielonej rękojmi</td><td>20</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1.	Dopuszcza się stosowanie robót zamiennych w następujących  okolicznościach;
1)	na wniosek Wykonawcy, za zgodą Zamawiającego, w trakcie prowadzenia robót, mogą być dokonywane zmiany technologii wykonania elementów robót. Dopuszcza się je tylko w przypadku, gdy proponowane przez Wykonawcę rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jaki przewiduje dokumentacja. W tym przypadku Wykonawca przedstawia projekt zamienny zawierający opis proponowanych zmian wraz z rysunkami. Projekt taki wymaga akceptacji i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego.
2)	w przypadku gdy z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi potrzeba zmiany rozwiązań technicznych wynikających z umowy Zamawiający sporządza protokół robót zamiennych, a następnie dostarcza dokumentację na te roboty.
3)	konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego i zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu umowy.
4)	konieczność zrealizowania zadań przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, a zmiany te uniemożliwią przekazanie obiektu do użytkowania.
5)	Konieczność wprowadzenia zmian spowodowanych kolizją z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji, 
6)	W przypadku, gdy określone w pkt. 2 zmiany spowodują wzrost kosztów, roboty te będą traktowane jako dodatkowe i Zamawiający złoży na ich wykonanie dodatkowe zamówienie, w trybie wynikającym z ustawy Prawo zamówień publicznych.
7)	Rozliczenie robót zamiennych o których mowa w pkt. 1) - 5) następuje w oparciu o czynniki cenotwórcze przedstawione w kosztorysie ofertowym Wykonawcy.  W przypadku braku w kosztorysie ofertowym cen materiałów lub  urządzeń przyjmuje się za prawidłowe średnie ceny z ostatniego opublikowanego cennika sekocenbud dla woj. świętokrzyskiego lub udokumentowaną najniższą cenę z trzech porównywalnych cen z hurtowni z tymi materiałami.
2.	Zmiana terminu, która wymaga akceptacji Zamawiającego nastąpi w następujących okolicznościach;
1)	Zmiana terminu przewidzianego na zakończenie robót, tj.:
a)	zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności:
-	działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającej    bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót;
-	warunki atmosferyczne odbiegające od typowych dla pory roku, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych (będą brane pod uwagę ostatnie dwa lata wstecz)
b)	konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenie zmian w zakresie rzeczowym zadania o czas niezbędny do ich usunięcia.
c)	przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, 
d)	wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo  zachowania należytej staranności, 
e)  	wykopalisk archeologicznych lub niewypałów uniemożliwiających wykonanie dalszych robót
3.	Zmiany materiałowe, dopuszcza się wprowadzenie zmiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie pod  warunkiem, że; 
a)  	spowodują obniżenie kosztów  ponoszonych przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację  wykonanego przedmiotu umowy; 
b) 	wynikają z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów (następca zmienianego materiału lub urządzenia. 
c)	Zmiana materiałów lub urządzeń o parametrach tożsamych lub lepszych od przyjętych w ofercie w przypadku wycofania lub niedostępność na rynku materiału lub urządzenia oferowanego.
Uwaga powyższe zmiany nie dotyczą materiałów zadeklarowanych i punktowanych.
4.  	Dokonanie zamiany kierownika budowy (robót) na osobę o kwalifikacjach i doświadczeniu wymaganym w SIWZ oraz zmianę osób zatrudnionych na umowę o pracę.
	Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian które przed wprowadzeniem do umowy wymagają zgodnej akceptacji stron umowy. 
5.	W zakresie podwykonawstwa w przypadku wprowadzenia podwykonawcy w trakcie realizacji zamówienia.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 19/04/2017, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              Język polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                tak
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com