JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170413/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170413/65741-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.bip.powiat-nowosolski.pl' target='_blank'>http://www.bip.powiat-nowosolski.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 65741 - 2017
              z dnia 2017-04-13 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Nowa Sól: Podniesienie efektywności energetycznej  remont dachu i instalacji wraz z wykorzystaniem OZE w
Liceum Ogólnokształcącym w Nowej Soli<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br />w ramach osi Priorytetowej 3 Gospodarka niskoemisyjna, Działania 3.2. Efektywność energetyczna Poddziałanie 3.2.1. Efektywność energetyczna  projekty realizowane poza formułą ZIT Regionalnego Programu Operacyjnego  Lubuskie 2020  tytuł projektu : Podniesienie efektywności energetycznej  remont dachu i instalacji wraz z wykorzystaniem OZE w Liceum Ogólnokształcącym w Nowej Soli </div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Powiat Nowosolski, krajowy numer identyfikacyjny
              97077758800000, ul.
              ul. Moniuszki 
              ,
              67100  
              Nowa Sól, woj.
              lubuskie, państwo
              Polska, tel.
              684 586 800, e-mail
              przetargi@powiat-nowosolski.pl, faks
              684 586 831.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.powiat-nowosolski.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.bip.powiat-nowosolski.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />www.bip.powiat-nowosolski.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />forma pisemna<br />
                Adres:
                <br />Powiat Nowosolski, ul. Moniuszki 3b, 67-100 Nowa Sól, Sekretariat  I piętro  pok.109,</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Podniesienie efektywności energetycznej  remont dachu i instalacji wraz z wykorzystaniem OZE w
Liceum Ogólnokształcącym w Nowej Soli<br /><b>Numer referencyjny: </b>IF.272.06.2017<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1) Przedmiotem zamówienia jest podniesienie efektywności energetycznej poprzez wykonanie remontu
dachu i instalacji wraz z wykorzystaniem OZE w Liceum Ogólnokształcącym w Nowej Soli w formule :
zaprojektuj i wybuduj.
2) Przedmiot zamówienia w szczególności obejmuje:
a) opracowanie wielobranżowego projektu technicznego budowlano-wykonawczego
termomodernizacji budynku wraz z remontem dachu budynków,
b) uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień i sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie
wynikającym z przepisów, po wcześniejszej akceptacji dokumentacji projektowej przez
Zamawiającego,
c) opracowanie charakterystyki energetycznej budynku dla budynku po zakończeniu wykonywania
robót budowlanych,
d) uzyskanie niezbędnych odstępstw od obowiązujących przepisów (w przypadku wystąpienia takiej
konieczności),
e) uzyskanie pozwolenia na budowę (art. 32 Prawo budowlane) lub dokonanie odpowiedniego
zgłoszenia (art. 30 Prawo budowlane),
f) sporządzenie przedmiaru robót oraz kosztorysu inwestorskiego, pełnienie nadzoru autorskiego.
g) wykonanie zaprojektowanych i uzgodnionych z Zamawiającym robót związanych z: remontem
dachu i dociepleniem stropów; instalacją pomp ciepła i fotowoltaiki oraz instalacji solarnej;
modernizacją c.o. i c.w.u. oraz instalacji p.poż.; instalacją wentylacji z odzyskiem ciepła; instalacją
systemu monitorowania i zarządzania energią; termomodernizacją budynków oficyny; wymianą
stolarki okiennej i drzwiowej; remontem korytarzy w budynkach szkolnych.
3) Ponadto na opis przedmiotu zamówienia składają się niżej wymienione załączniki do SIWZ:
a) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - załącznik nr 1 do SIWZ;
b) Program funkcjonalno  użytkowy + errata;
c) Audyt energetyczny + fotowoltaiczny;
d) wzór umowy- załącznik nr 8.
3.2 Standard jakościowe:
1) Wszystkie materiały użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać dopuszczenie do stosowania w
budownictwie oraz być pierwszego gatunku. Dokumentami dopuszczającymi do stosowania w
budownictwie są : certyfikaty zgodności z Polską ( Europejską ) Normą, deklaracje zgodności z Polską (
Europejską ) Aprobatą Techniczną, aprobaty techniczne, w przypadku wyrobów, dla których nie
ustanowiono Polskiej Normy, jeżeli nie są objęte certyfikacją .
2) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót, za zgodność wykonania z Prawem
budowlanym i obowiązującymi w tym zakresie przepisami, uzgodnieniami i warunkami zawartymi w
dokumentacji projektowej, zawartą z Zamawiającym umową, uzgodnieniami z Zamawiającym
dokonanymi w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, zaleceniami nadzoru inwestorskiego,
obowiązującymi normami i warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz sztuką budowlaną.
3) W przypadku utraty uzyskanego dofinansowania przez Powiat Nowosolski z winy ,,Wykonawcy jest
On zobowiązany do pokrycia w pełnej wysokości należnego dofinansowania, co przyjmuje do
wiadomości i akceptuje.
3.3. Warunki realizacji robót budowlanych:
1) Roboty będące przedmiotem zamówienia wykonywane będą w obiekcie czynnym i użytkowanym .W
związku z tym Wykonawca jest zobowiązany do zachowania najwyższej staranności przy zabezpieczeniu
miejsca robót, do takiej organizacji i realizacji robót budowlanych, by umożliwić dostęp i bezpieczne
użytkowanie pozostałych pomieszczeń obiektu oraz ograniczyć do minimum uciążliwości wynikające z
realizacji przedmiotu zamówienia
2) Koszty unieszkodliwiania odpadów powstałych podczas robót rozbiórkowych i pozostałych obciążają
Wykonawcę.
3) Wykonawca przejmuje na siebie obowiązki wytwórcy odpadów w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia
2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz. 21), bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia.
4) Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy. Koszty dokonania wizji lokalnej
poniesie wykonawca.
5) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze
umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ.
3.4.Gwarancja jakości na materiały i roboty budowlane
1) Wykonawca zobowiązany jest udzielić na zastosowane materiały i roboty budowlane min. 36 -
miesięcznej gwarancji jakości i rękojmi licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego bez
uwag.
Uwaga: Dodatkowa gwarancja i rękojmia podlega punktacji zgodnie z kryteriami oceny ofert
określonymi w UST.14 SIWZ / Opis kryteriów, () /.
2) Termin gwarancji jakości i rękojmi za wady rozpoczyna bieg z dniem odbioru końcowego przedmiotu
umowy.
3) Warunki realizacji uprawnień z tytułu gwarancji jakości i rękojmi za wady zawiera wzór umowy załącznik
nr 8 do SIWZ.
3.5.Równoważność
1) Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa
firmy, towaru lub produktu, zamawiający - w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji
parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub
bezpośrednio towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i
parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć
rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w
dokumentacji.
2) Jeżeli zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji, ale nie podaje
minimalnych parametrów, które by tę równoważność potwierdzały  wykonawca obowiązany jest
zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego
zastosowania (arg. na podstawie sentencji wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 14 października
2013 r. [sygn. akt: KIO 2315/13]).
3) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy pzp, wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne
opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub
roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Nazwą własną jest nazwa, pod
którą oznaczany przez nią przedmiot występuje (lub występowałby) zarówno w Polsce, jak i w innych
krajach<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45000000-7<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>71000000-8,
                45231112-3,
                45232460-4,
                45300000-0,
                45330000-9,
                45310000-6,
                45331100-7,
                45100000-3,
                45300000-0,
                09332000-5,
                45420000-7,
                45410000-4,
                45440000-3,
                45450000-6,
                45111300-1,
                45261910-6,
                45262120-8,
                45262110-5,
                45321000-3,
                45324000-4,
                45332200-5,
                45442110-1<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 02/10/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b>Maksymalny wymagany termin wykonania: 02 październik 2017 r.,
w tym:
1) opracowanie dokumentacji wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwolenie na budowę w
terminie do : 16 czerwca 2017r.;
2) Wykonanie robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia do : 02 października 2017r.</div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich
pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy  w tym okresie, wykonał w sposób należyty
a) co najmniej jedno zadanie , która polegało na wykonaniu termomodernizacji i przebudowie
istniejącego źródła ciepła (kotłowni gazowej) na gruntowe pompy ciepła o mocy nie
mniejszej niż 160 kW wraz z wykonaniem dolnego źródła ciepła w postaci odwiertów o
głębokości nie mniejszej niż 160 metrów i wartości nie mniejszej niż 1.100.000,00 złotych (z
podatkiem VAT);
b) co najmniej jedno zadanie polegające na wykonaniu instalacji wentylacji z odzyskaniem
ciepła zintegrowanego z gruntowymi pompami ciepła o wartości zadania nie mniejszej niż
800.000,00 złotych ( z podatkiem VAT).
UWAGA:
Zamawiający uzna za spełniony warunek dot. zdolności technicznej ( w zakresie doświadczenia)
również w przypadku, gdy zdolność techniczna wykazana przez Wykonawcę obejmuje szerszy
zakres robót od wymaganego powyżej - Zamawiający wymaga, aby w wykazie robót (wg
załącznika Nr 4 do SIWZ) wyodrębnione zostały wartość i zakres wykonanych robót spełniających
wymagania ppkt 1, które Wykonawca wykonał w ramach innych wielozakresowych zadań;

3) zdolności zawodowej (w zakresie personelu)
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej:
a) projektant w zakresie specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
elektrycznych i elektroenergetycznych - 1 osoba posiadająca uprawnienia bez ograniczeń do
wykonywania prac projektowych w specjalności instalacyjnej (instalacje urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych). Minimum trzyletnie doświadczenie w wykonywaniu prac
projektowych;
b) projektant w zakresie specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń: cieplnych
i gazowych - 1 osoba posiadająca uprawnienia bez ograniczeń do wykonywania prac
projektowych w specjalności instalacji i urządzeń, cieplnych i gazowych. Minimum trzyletnie
doświadczenie w wykonywaniu prac projektowych;
c) kierownik budowy  1 osoba posiadająca ważne uprawnienia do wykonywania samodzielnych
funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno  budowlanej bez ograniczeń lub
odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów, upoważniające do kierowania robotami konstrukcyjno 
budowlanymi. Minimum trzyletnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika
budowy/lub kierownika robót/ lub inspektora nadzoru.
d) kierownik robót branży elektrycznej - 1 osoba posiadająca ważne uprawnienia do
wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności elektrycznej bez
ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Minimum trzyletnie doświadczenie zawodowe
w pełnieniu funkcji kierownika budowy/lub kierownika robót/ lub inspektora nadzoru.
e) kierownik robót branży sanitarnej - 1 osoba posiadająca ważne uprawnienia do wykonywania
f) samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności sanitarnej bez ograniczeń lub
odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej
8
obowiązujących przepisów. Minimum trzyletnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji
kierownika budowy/lub kierownika robót/ lub inspektora nadzoru.
UWAGA:
Zamawiający dopuszcza łączenie uprawnień. Zamawiający określając wymogi w zakresie
posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które
zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im
uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji
Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy
z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach
członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65).<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, Zamawiający
żąda dostarczenia następujących dokumentów:
a) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do
wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy pzp;
b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie
zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł
porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z
ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu;
c) zaświadczenia właściwej terenowo jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub
Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego
dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w
sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności
uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności
lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />W celu potwierdzenia przez wykonawcę spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących
zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda dostarczenia następujących dokumentów:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz
których roboty zostały wykonane wg załącznika nr 5, z załączeniem dowodów określających czy te
roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały
wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz
którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym
charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  inne dokumenty;
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w
szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowania robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wg
załącznika nr 6.<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">Dokumenty i oświadczenia składane wraz z ofertą :
1) Formularz oferty - wg załącznika nr 2 do SIWZ;
2) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie , że na dzień składania ofert wykonawca spełnia warunki
udziału w postępowaniu  wg załącznika nr 3 do SIWZ;
3) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że na dzień składania ofert wykonawca nie podlega
wykluczeniu z postępowania  wg załącznika nr 4 do SIWZ;
4) Pełnomocnictwo, o ile umocowanie prawne do reprezentacji wykonawcy nie wynika z przepisów prawa
lub dokumentów rejestrowych.
UWAGA
a) Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie
podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
b) Oświadczenie , o którym mowa w ppkt.2 i ppkt 3 niniejszego punktu SIWZ należy złożyć w
oryginale.
c) Pełnomocnictwa zgodnie z działem VI rozdział II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks
cywilny (Dz. U. z 2016 r. poz. 380  tekst jednolity) winny być złożone w formie oryginału lub kopii
poświadczonej notarialnie.
6.2.Dokumenty składane samodzielnie po otwarciu ofert
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia
na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych -
oświadczenie wymagane od każdego Wykonawcy, który złożył ofertę  przekazane Zamawiającemu bez
wezwania w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej www.bip.powiat-nowosolski.pl
informacji , o której mowa w art.86 ust.5 ustawy pzp :
1) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu
ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r., poz. 184,
1618 i 1634) z Wykonawcami, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu wg załącznika nr 6 do
SIWZ oraz w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dokumenty lub informacje
potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w
niniejszym postępowaniu;
2) Oświadczenie , o którym mowa w ppkt 1 niniejszego punktu SIWZ należy złożyć w oryginale.
Poleganie na zasobach innych podmiotów
1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w pkt. 5.1. ppkt 2) i
ppkt 3 SIWZ w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do przedmiotowego zamówienia, polegać na
zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych
podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
2) Zamawiający jednocześnie informuje, iż stosowna sytuacja o której mowa w ppkt. 1 niniejszego
punktu SIWZ wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:
a) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu,
że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności
przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na
potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie musi wskazywać w szczególności:
(i) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
(ii)sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu
zamówienia publicznego,
(iii) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
(iv) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w
postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje
roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą
Uwaga: Zobowiązanie , o którym mowa powyżej należy złożyć w oryginale.</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />8.1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 52.000,00 PLN
(słownie: pięćdziesiąt dwa tysięce PLN) przed upływem terminu składania ofert.
8.2 Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą.
8.3 Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym
że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z 9 listopada
2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. nr 109, poz.1158 z
późn.zm.)
Uwaga:
W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, powinna być ona sporządzona
zgodnie z obowiązującym prawem i powinna zawierać następujące elementy:
a) nazwa dającego zlecenie udzielenia gwarancji (wykonawcy), beneficjenta gwarancji
(zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz
wskazania ich siedzib;
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją;
c) kwotę gwarancji;
d) termin ważności gwarancji;
e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego
w przypadkach określonych w art.46 ust.4a i 5 ustawy pzp i być bezwarunkowe, nieodwołalne i
płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.
8.4 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego BGŻ
o/Nowa Sól nr 89 2030 0045 1110 0000 0028 4750 z dopiskiem przetarg nieograniczony  TERMO
 LO w Nowej Soli  .
8.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej do oferty należy załączyć kopię przelewu
wadium na rachunek bankowy Zamawiającego potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez
Wykonawcę.
8.6 Wniesienie wadium w innej, niż wskazanej w pkt. 8.3. formie będzie skutkować uznaniem iż oferta
Wykonawcy nie jest właściwie zabezpieczona wadium, a Zamawiający będzie musiał wykluczyć takiego
Wykonawcę z postępowania na podstawie art. 24 ust.2 pkt 2 ustawy pzp.
8.7 Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym, które zwraca wraz
z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane,
pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy
na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
8.8 Termin wniesienia wadium w formie gotówki :
1) za termin wniesienia wadium uznaje się datę wpływu na rachunek Zamawiającego;
2) wadium pieniężne musi być zaksięgowane najpóźniej przed upływem terminu składania ofert,
dlatego Wykonawca musi uwzględnić czas, aby wymagana kwota zdążyła wpłynąć na konto
Zamawiającego (została zaksięgowana w banku na rzecz Zamawiającego).
16
8.9 W przypadku wniesienia przez Wykonawcę wadium w formie określonej w pkt.8.3 ppkt 2) do ppkt 5)
zobowiązany jest on załączyć oryginał właściwego dokumentu poręczenia lub gwarancji do złożonej
oferty.
8.10 Zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2) Wykonawcę, który nie wniósł wadium w wyznaczonym terminie
wyklucza się z postępowania.
8.11 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium
na podstawie art.46 ust.1 ustawy pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została
wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez
Zamawiającego.
8.12 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie,
o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów
lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów
należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy pzp, lub
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o
której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty
złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej
8.13 Zamawiający w oparciu o art.46 ust.5 ustawy pzp zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli
wykonawca , którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po
stronie Wykonawcy.
8.14 Zamawiający zwróci wadium:
a) wszystkim Wykonawcom, niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu
postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z
zastrzeżeniem pkt.8.123;
b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w
sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
8.15 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z
umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia
rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany
przez Wykonawcę.</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Cena</td><td>60</td></tr><tr><td>Okres gwarancji i rękojmi</td><td>30</td></tr><tr><td>Serwis</td><td>10</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Możliwość dokonywania istotnych zmian zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy wraz z określeniem warunków takich zmian
zawarta jest worze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ.
Istotne zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty
1. Strony zobowiązują się dokonać zmiany postanowień umowy w zakresie dotyczącym zmiany
sposobu wykonania przedmiotu umowy w przypadku:
a) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy
zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w
dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub
zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie
przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu
umowy,
b) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań
technicznych lub materiałowych stosunku do określonych w dokumentacji projektowej lub
specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót ze względu na zmiany obowiązującego
prawa.
2. Strony zobowiązują się dokonać zmiany postanowień umowy w zakresie dotyczącym zmiany
wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), w
takim przypadku wynagrodzenie należne wykonawcy zostanie odpowiednio zmienione w
stosunku wynikającym ze zmienionej stawki podatku od towarów i usług (VAT). Zmiana
wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części
przedmiotu umowy zrealizowanej zgodnie z terminami ustalonymi w harmonogramie rzeczowo 
finansowym, po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i
usług oraz wyłącznie do części przedmiotu umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana
stawki podatku od towarów i usług. Wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość
wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
3. Strony zobowiązują się dokonać zmiany postanowień umowy w zakresie dotyczącym zmiany
wynagrodzenia w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych jeżeli wprowadzane
zmiany będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę
4. Strony zobowiązują się dokonać zmiany postanowień umowy w zakresie dotyczącym zmiany
terminu wykonania przedmiotu umowy w przypadku
a) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu wykonania umowy
będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi zamawiający,
b) z powodu siły wyższej, których wystąpienie zostało potwierdzone wpisem do dziennika
budowy przez inspektora nadzoru inwestorskiego i zostało zaakceptowane przez
zamawiającego np. w przypadku zaistnienia działań wojennych, aktów terroryzmu, rewolucji,
przewrotu wojskowego lub cywilnego, wojny domowej, skażeń radioaktywnych, z wyjątkiem
tych które mogą być spowodowane użyciem ich przez wykonawcę, zaistnienia klęski
żywiołowej, jak huragany, powodzie, trzęsienie ziemi, bunty, niepokoje, strajki, okupacje
budowy spowodowane przez osoby inne niż pracownicy wykonawcy i jego podwykonawców,
c) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych,
terenowych, archeologicznych, wodnych itp., w szczególności: istnienie podziemnych
urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych; wykopaliska archeologiczne, jeżeli mają
te okoliczności wpływ na wystąpienie przestojów w realizacji robót budowlanych i termin
wykonania umowy,
d) wstrzymanie budowy przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez wykonawcę np.
odkrycie niewypałów i niewybuchów, zagrożenie wybuchem;
e) będącym następstwem opóźnienia w działaniach organów administracji, z przyczyn nie
zawinionych przez wykonawcę w szczególności: przekroczenie zakreślonych przez prawo
terminów wydania przez organy administracji map, uzgodnień, opinii, decyzji, zezwoleń, itp.;
f) zlecenia wykonania zamiennych lub dodatkowych robót budowlanych, o ile ich wykonanie
tych robót powoduje konieczność przedłużenia terminu wykonania robót objętych niniejszą
umową. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych powyżej -
termin wykonania umowy może być przedłużony o czas trwania tych okoliczności. Nie
stanowią podstawy do przesunięcia terminu wykonania umowy złe warunki atmosferyczne
utrudniające lub uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych np. niska temperatura,
opady deszczu itp.
5. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy w zakresie dotyczącym zmiany
podwykonawcy lub zwiększenia lub zmniejszenia zakresu robót budowlanych, które wykonawca
będzie wykonywał za pomocą podwykonawców, osób wskazanych do pełnienia funkcji
kierownika budowy oraz kierownika robót branży drogowej, na zasadach określonych w
niniejszej umowie.
6. Przedłużenie terminu wykonania umowy dopuszczalne jest tylko z wcześniejszym przedłużeniem
okresu ważności zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub wniesieniem nowego
zabezpieczenia należytego wykonania umowy na przedłużony termin wykonania zamówienia i
uznania go przez zamawiającego za należycie wykonane, z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia
i bez zmniejszenia jego wysokości.
7. Warunkiem dokonania zmian w umowie jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę.
Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają pisemnej formy pod rygorem nieważności.
8. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić
zgodę. Nie stanowią one jednak zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
9. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych:
1) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr
rachunku bankowego);
2) zmiany danych teleadresowych,
3) zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami,<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 28/04/2017, godzina: 09:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              JĘZYK POLSKI<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br />19.1 Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego
wykonania umowy w wysokości 10% ceny całkowitej podanej w ofercie (cena brutto).
19.2 Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, a
także roszczeń z tytułu rękojmi za wady.
19.3 Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku formach
określonych w art. 148 ust. 1 ustawy Pzp, tzn:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z
tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Uwaga:
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy złożone w formie poręczenia lub gwarancji winno
zawierać następujące elementy:
1) nazwa wykonawcy, beneficjenta (zamawiającego), gwaranta oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
3) kwotę gwarancji,
4) termin ważności gwarancji,
-termin ważności musi obejmować cały okres wykonywania przedmiotu umowy oraz 30 dni po jego
zakończeniu,
-termin ważności zabezpieczenia roszczeń z tytułu rękojmi za wady musi obejmować cały okres
rękojmi za wady oraz 15 dni po upływie tego okresu.
24
5) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta do zapłacenia na rzecz zamawiającego kwoty
gwarancji po otrzymaniu pierwszego pisemnego żądania wypłaty zawierającego oświadczenie
stwierdzające, że wykonawca nie wykonał lub nienależycie wywiązał się ze swoich zobowiązań
wynikających z umowy.
Przed złożeniem poręczenia lub gwarancji, należy uzyskać od zamawiającego akceptację jej
treści, w szczególności w zakresie cech określonych w niniejszym punkcie.</div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com