JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170516/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20170516/509369-N-2017.html

 <script type="text/javascript">//<![CDATA[//]]></script> <div> <style type="text/css"> .divRow_xforms { float: left; width: 100%; font-weight: normal; line-height: 30px; } .headerLarge_xforms { font-weight: bold; padding-top: 20px; padding-bottom: 20px; font-size: larger} .headerMedium_xforms { font-weight: bold; padding-top: 20px; padding-bottom: 20px; font-size: medium} .headerSmall_xforms { font-weight: bold; font-size: x-small;} .table_xforms { border-collapse: collapse; width: 900px; font-weight: normal} .table_xforms td { border: 2px solid black; border-collapse: collapse; padding: 5px;} .table_xforms th { border: 2px solid black; border-collapse: collapse; padding: 5px; font-weight: bold} @media print { .no-print, .no-print * { display: none !important; } } </style> <br /> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_lblNumerOgloszenia">Ogłoszenie nr 509369-N-2017 z dnia 2017-05-16 r. </span> <br /> <br /> <div class="divRow_xforms"> <div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_miejscowosc_h">Powiat Jaworski</span>: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_nadana_zamowieniu_h">Wdrożenie infrastruktury energetycznej w oparciu o odnawialne źródła energii w budynkach DPS na terenie Powiatu Jaworskiego</span><br/> OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamowienia_h">Dostawy</span> </div> <div> <b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamieszczanie_obowiazkowe">Zamieszczanie obowiązkowe</span> </div> <div> <b>Ogłoszenie dotyczy:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ogloszenie_dotyczy">Zamówienia publicznego</span> </div> <div> <b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_finansowane_z_unii">Tak</span> </div> <br/> <b>Nazwa projektu lub programu</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_projektu_programu">,,Wdrożenie infrastruktury energetycznej w oparciu o odnawialne źródła energii w budynkach DPS na terenie Powiatu Jaworskiego" wspfinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. Oś priorytetowa 3 Gospodarka niskoemisyjna Działanie 3.1 ,,Produkcja i dystrybucja energii ze źródeł odnawialnych - konkurs horyzontalny" Schemat 3.1.A Przedsięwzięcia, mające na celu produkcję energii elektrycznej i/lub cieplnej (wraz z podłączeniem tych źródeł do sieci dystrybucyjnej/ przesyłowej), polegające na budowie oraz modernizacji (w tym zakup niezbędnych urządzeń) infrastruktury służącej wytwarzaniu energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych (w tym mikroinstalacji).</span> </div> <div> <b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_ubiegac_zaklady_pracy">Nie</span> </div> <br/> Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_minimalny_procent_zatrudnienia">0%</span> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u> </div> <div style="padding-left: 20px"> <b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_centralny_zamawiajacy">Nie</span> </div> <b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_podmiot_zamawiajacy_powierzyl">Nie</span> </div> <b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_powierzyl"></span> <br/> <b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_wspolnie">Nie</span> </div> <br/> Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów: <br/> <br/> <b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_zamawiajacy_z_eu">Nie</span> </div> <b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_postepowanie_wspolne_tresc"></span> <br/> <b>Informacje dodatkowe:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_dodatkowe_zamawiajacy"></span> <br/> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_nazwa">Powiat Jaworski</span>, krajowy numer identyfikacyjny <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_regon"></span>, ul. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_ulica">ul. Wrocławska</span>&#160; <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_numer_domu">26</span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_numer_mieszkania"></span> , <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_kod_pocztowy">59400 </span>&#160; <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_miejscowosc">Jawor</span>, woj. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_wojewodztwo">dolnośląskie</span>, państwo <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_panstwo">Polska</span>, tel. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_telefon">767 290 100</span>, e-mail <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_email">przetargi@powiat-jawor.org.pl</span>, faks <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_fax">767 290 160</span>. <br/> Adres strony internetowej (URL): <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_url">http://www.spjawor-bip.pbox.pl/public/</span> <br/> Adres profilu nabywcy: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_internetowej"></span> <br/> Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_internetowej_narzedzia"></span> </div> <div style="text-align: left"> <b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamawiajacego">Administracja samorządowa</span> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamawiajacego_inny"></span> </div> <div style="text-align: left"> <b> I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>: </b> <div style="padding-left: 20px"> Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wspolne_udzielanie_zamowienia"></span> </div> </div> <div style="text-align: left"> <b> I.4) KOMUNIKACJA: </b> <br/> <b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dostep_dokumentow_zamowienia">Nie</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dostep_dokumentow_zamowienia"></span> </div> <br/> <b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zamieszczona_bedzie_specyfikacja">Tak</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamieszczona_bedzie_specyfikacja">http://www.spjawor-bip.pbox.pl/public/</span> </div> <br/> <b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dostep_do_dokumentow_ograniczony">Nie</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dostep_do_dokumentow_ograniczony"></span> </div> <br/> <b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b> <br/> <b>Elektronicznie</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oferty_wnioski_dostepne">Nie</span> <br/> adres <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_oferty_wnioski_dostepne"></span> </div> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert">Nie</span> <br/> Inny sposób: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_inny"></span> <br/> <b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymagane_przeslanie_ofert">Tak</span> <br /> Inny sposób: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wymagane_przeslanie_ofert_inny">Zamawiający zastrzega skadanie ofert wyłącznie w formie papierowej. Ofertę należy złożyć osobiście, pocztą lub kurierem w siedzibie zamawiającego do dnia 31.05.2017 r. godz. 13:00</span> <br/> Adres: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_adres">Starostwo Powiatowe w Jaworze, ul. Wrocławska 26, 59-400 Jawor - Biuro Obsługi Klienta - parter. </span> </div> <br/> <b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_komunikacja_elektroniczna_wymaga">Nie</span> <br/> Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_komunikacja_elektroniczna_wymaga"></span> </div> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <br/> <b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_nadana_zamowieniu">Wdrożenie infrastruktury energetycznej w oparciu o odnawialne źródła energii w budynkach DPS na terenie Powiatu Jaworskiego</span> <br/> <b>Numer referencyjny: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_numer_referencyjny">RPE.272.6.2017</span> <br/> <b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b> <br/> <div style="padding-left: 20px; text-align: justify"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dialog_techniczny">Nie</span> </div> <br/> <b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamowienia">Dostawy</span> <br/> <b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b> <br/> Zamówienie podzielone jest na części: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_podzielone_na_czesci">Nie</span> <br/> <b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_oferty_lub_wnioski"></span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_czesci"></span> <br/> </div> <b>Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zastrzega_prawo_grup_czesci"></span> <br/> <b>Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_czesci_jednemu_wykonawcy"></span> <br/> <br/> <br/> <b> II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b> <i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okreslenie_przedmiotu">Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż 61 szt. zestawów kolektorów słonecznych montowanych na budynkach Domów Pomocy Społecznej w Jaworze, Bolkowie i Mierczycach w ramach zadania pn.: Wdrożenie infrastruktury energetycznej w oparciu o odnawialne źródła energii w budynkach DPS na terenie Powiatu Jaworskiego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:Przedmiotem zamówienia jest montaż instalacji solarnych na trzech budynkach Domów Pomocy Społecznej w Jaworze, Bolkowie oraz Mierczycach.Dom Pomocy Społecznej w JaworzeZaprojektowano instalację solarną z kolektorami płaskimi. Kolektory rozmieszczono na dachu budynku. Dach budynku płaski, kolektory zorientowano w kierunku południowym. Wzajemne odległości pomiędzy poszczególnymi rzędami baterii solarnych wyliczono tak, aby nie dochodziło do ich wzajemnego zacieniania się. Sposób montażu poszczególnych baterii wykonać w oparciu o instrukcję montażu wybranego producenta kolektorów płaskich. W obrębie poszczególnych baterii, kolektory połączyć należy szeregowo. Baterie połączyć równolegle z zachowaniem układu Tichelmanna. Przewody sprowadzić do pomieszczenia istniejącej kotłowni gazowej. W budynku tym projektuje się układ składający się z dwóch zbiorników buforowych o pojemności 1000 litrów każdy. Czynnikiem roboczym w układzie solarnym będzie 40%-wy roztwór glikolu etylowego. Energia cieplna z układu solarnego przekazywana będzie bezpośrednio do układu zbiorników buforowych z zabudowaną podwójną wężownicą. Wężownica układu grzewczego z kotłowni w miarę potrzeb będzie dogrzewała układ do żądanej temperatury (w zbiorniku zamontowany jest czujnik temperatury, który da sygnał do pompy cwu w kotłowni). Układ pompowy, zbiorniki buforowe, oraz elementy zabezpieczające zamontowane zostaną w obrębie pomieszczenia kotłowni. W najwyższych punktach instalacji oraz przy kolektorach przewidziano montaż zaworów odpowietrzających, w najniższych punktach separatorów powietrza. Przed każdą baterią solarów należy zamontować ręczne zawory regulacyjne umożliwiające proporcjonalny rozdział czynnika grzewczego na poszczególne baterie. Ponadto obowiązkiem Wykonawcy jest naprawa i uszczelnienie pokrycia dachowego w szczególności w miejscach montowania elementów wsporczych kolektorów. Kolektory słoneczneDobrano kolektory słoneczne płaskie - 20 sztuk - o następującej charakterystyce:Montowane kolektory winny spełniać niżej podane parametry techniczne, na podstawie których zostałopracowany projekt instalacji solarnej, zgodnie z Polską Normą PN-EN 12975-2 :1) powierzchnia absorbera nie mniejsza niż 2 metry kwadratowe(AA >= 2 m2)2) efektywność kolektora przy zerowej stracie (z odniesieniem dla ?T=0) nie mniejsza niż 82% (?0 >= 82 %)3) liniowy współczynnik straty ciepła a1 nie większy niż 2,4 (a1 <= 2,4)4) kwadratowy współczynnik straty ciepła a2 nie większy niż 0,05 (a2 <= 0,05)5) moc kolektora szczytowa (?0 , G=1000Wm-2) na jednostkę powierzchni absorbera nie mniejsza niż 1800W (Q0 >= 1,8 kW)6) moc kolektora chwilowa (?50 , G=800Wm-2) na jednostkę powierzchni absorbera (z odniesieniem dla ?T=50) nie mniejsza niż 1000W (Q50 >= 1,00 kW)7) grubość szyby solarnej nie mniejsza niż 4mmParametry kolektorów powinny być potwierdzone sprawozdaniem z badań oraz Certyfikatem Jakościowym wydanym przez niezależną jednostkę Akredytowaną, dołączonymi do składanej oferty.Dodatkowe założenie obliczenia wytrzymałości konstrukcji wsporczej oraz więźby i dachu- masa opróżnionego kolektora słonecznego nie większa niż 45 kg (m < 45 kg ).Kolektory łączone będą w baterie. Kolektory montowane będą na istniejącym dachu, stosując rozwiązania systemowe. Instalację solarną wykonać z rur miedzianych łączonych lutem twardym. Przy podgrzewaczach ciepłej wody, na podejściu do każdej wężownicy zabudować zawór odcinający.Przejścia instalacji przez ściany konstrukcyjne budynku należy wykonać w tulejach ochronnych o dwiedymensje większych niż rura przewodowa. Przestrzeń pomiędzy tuleją ochronną a przewodemwypełnić szczeliwem plastycznym nie powodującym korozji. Na powierzchni dachu, rurociągimocować do konstrukcji stropodachu przy użyciu mocowań typowych. Rury w przestrzeni szachtów ikotłowni i pomieszczenia technicznego podwieszać za pomocą typowych zawiesi do rur z wkładkągumową jak dla instalacji chłodniczych. Pion (zejście instalacji z poddasza do kotłowni) prowadzić poelewacji przy rurze spustowej, zaizolowany przewód zabezpieczyć płaszczem ochronnym.Do współpracy z kolektorami dobrano:o	Podgrzewacz cwu o pojemności 1000l duo solar 1 szto	Podgrzewacz cwu o pojemności 1500l duo solar 1 szto	Grupa pompowa GPS 100 z zaworem bezpieczeństwao	Regulator solarny o	Płyn do układu solarnego 10 l (glikol)o	Zestaw montażowy oraz rozszerzającyo	Zestaw połączeniowyo	Solarne naczynie wzbiorcze 100 l 10 baro	Separator powietrzao	Przewody przyłączenioweo	Zawory odcinająceo	Zawory spustoweZabezpieczenie instalacji solarnejZabezpieczenie instalacji solarnej przed nadmiernym wzrostem ciśnienia w instalacji stanowiprzeponowe naczynie wzbiorcze o pojemności 100 l 10 bar oraz zawór bezpieczeństwa 6barzamontowany przy grupie pompowej. Urządzenia zabezpieczające należy instalować po stroniezimnej czynnika obiegowego.Rurociągi i armaturaProjekt instalacji solarnej przewiduje zastosowanie rur miedzianych bez szwu, twardych, łączonych przez lutowanie lutem twardym. Połączenia rurociągu z podgrzewaczem należy wykonać za pomocą połączeń gwintowych. Jako uszczelniacz powinien zostać użyty materiał odporny na działanie wysokich temperatur, odporny na działanie glikolu (stężenie do 50%) niepogarszający właściwości roztworu glikolu oraz niewpływający negatywnie na miedź. Średnice przewodów dobrano na podstawie przyjętej prędkości przepływu w przedziale 0,3 - 0,5 m/s. Izolacja termiczna wykonana z kauczuku etylenowo-propylenowego EPDM o grubości min.13mm.Żeby zapewnić prawidłowe odwodnienie instalacji w najniższych punktach, należy zamontować kurki kulowe spustowe. W celu uzyskania optymalnej wielkości przepływu nośnika ciepła przez kolektory zastosowano regulator przepływu, który jest na wyposażeniu grupy pompowej. Regulacji strumienia czynnika roboczego należy dokonać zgodnie z naniesionymi na schemat połączeniowy kolektorów wielkościami, które zostały obliczone na podstawie przyjętego przepływu 25 dm3/h m2. Do pomiaru ciśnienia i temperatury użyto manometrów i termometrów o odpowiednim zakresie działania stanowiących wyposażenie grupy pompowej.Izolacje ciepłochronne dla instalacji wodnych i solarnychPrzewody wody grzewczej w obrębie kotłowni należy zaizolować łupinami lub matami w płaszczuochronnym z folii niepalnej dopuszczone do stosowania w systemach solarnych. Grubości warstwizolacyjnych dla rur o średnicy:średnica wewnętrzna do 22 mm (60 oC) gr. 20mmśrednica wewnętrzna od 22 do 35 mm (60 oC) gr. 30 mmśrednica wewnętrzna od 35 do 100 mm (60 oC) gr. równa śr. wewnętrznejNa instalacji solarnej prowadzonej po dachu oraz po ścianie budynku wykonać w płaszczu ochronnymuniemożliwiający niszczenie izolacji przez ptaki. Instalacje zabezpieczyć otuliną izolacyjną grubości19mm ze spienionego PU lub łupinami z twardej wełny mineralnej.Instalacja ciepłej wody użytkowejPrzygotowanie ciepłej wody użytkowej odbywać się będzie przy pomocy 2 podgrzewaczy (buforów) opojemności 1000l oraz 1500l. Dobrane podgrzewacze przystosowane są do pracy w układzie kotłowym oraz solarnym poprzez zabudowane dwie wężownice w podgrzewaczu. Podgrzewacze należy zabezpieczyć naczyniem wzbiorczym o pojemności 100 l oraz zaworem bezpieczeństwa. Układ przygotowania ciepłej wody użytkowej jednocześnie wspomagana jest pracą kotła (w zbiorniku zamontować czujnik temperatury, który da sygnał do pompy cwu w kotłowni). Dom Pomocy Społecznej w BolkowiePrace należy rozpocząć od wymiany całości pokrycia dachowego wraz z łaceniem, wzmocnieniem krokwi, odgrzybieniem i impregnacją elementów drewnianych, oraz ułożenia folii wstępnego krycia układanej na krokwiach. W trakcie wymiany pokrycia dachowego należy dokonać wzmocnienia krokwi przy węźle kalenicowym.Instalacja solarnaRozwiązania projektoweZaprojektowano instalację solarną z kolektorami płaskimi. Zgodnie z ustaleniami z inwestorem, kolektory rozmieszczono na dachu budynku. Dach budynku dwuspadowy, kolektory zorientowano w kierunku południowym Wzajemne odległości pomiędzy poszczególnymi rzędami baterii solarnych wyliczono tak, aby nie dochodziło do ich wzajemnego zacieniania się. Sposób montażu poszczególnych baterii wykonać w oparciu o instrukcję montażu wybranego producenta kolektorów płaskich. W obrębie poszczególnych baterii, kolektory połączyć należy szeregowo. Baterie połączyć równolegle z zachowaniem układu Tichelmanna. Przewody sprowadzić do pomieszczenia istniejącej kotłowni gazowej. W budynku tym projektuje się układ składający się z dwóch zbiorników buforowych o pojemności 1000 litrów każdy. Czynnikiem roboczym w układzie solarnym będzie 40%- wy roztwór glikolu etylowego. Energia cieplna z układu solarnego przekazywana będzie bezpośrednio do układu zbiorników buforowych z zabudowaną podwójną wężownicą. Wężownica układu grzewczego z kotłowni w miarę potrzeb będzie dogrzewała układ do żądanej temperatury (w zbiorniku zamontowany jest czujnik temperatury, który da sygnał do pompy cwu w kotłowni). Układ pompowy, zbiorniki buforowe, oraz elementy zabezpieczające zamontowane zostaną w obrębie pomieszczenia kotłowni.W najwyższych punktach instalacji oraz przy kolektorach przewidziano montaż zaworów odpowietrzających, w najniższych punktach separatorów powietrza. Przed każdą baterią solarów należy zamontować ręczne zawory regulacyjne umożliwiające proporcjonalny rozdział czynnika grzewczego na poszczególne baterie. Ponadto obowiązkiem Wykonawcy jest naprawa i uszczelnienie pokrycia dachowego w szczególności w miejscach montowania elementów wsporczych kolektorów. Kolektory słoneczneDobrano kolektory słoneczne płaskie - 16 sztuk - o następującej charakterystyce:Montowane kolektory winny spełniać niżej podane parametry techniczne, na podstawie których zostałopracowany projekt instalacji solarnej, zgodnie z Polską Normą PN-EN 12975-2 :1) powierzchnia absorbera nie mniejsza niż 2 metry kwadratowe (AA >= 2 m2)2) efektywność kolektora przy zerowej stracie (z odniesieniem dla ?T=0) nie mniejsza niż 82% (?0 >= 82 %)3) liniowy współczynnik straty ciepła a1 nie większy niż 2,4 (a1 <= 2,4)4) kwadratowy współczynnik straty ciepła a2 nie większy niż 0,05 (a2 <= 0,05)5) moc kolektora szczytowa (?0 , G=1000Wm-2) na jednostkę powierzchni absorbera niemniejsza niż 1800W (Q0 >= 1,8 kW)6) moc kolektora chwilowa (?50 , G=800Wm-2) na jednostkę powierzchni absorbera (zodniesieniem dla ?T=50) nie mniejsza niż 1000W (Q50 >= 1,00 kW)7) grubość szyby solarnej nie mniejsza niż 4mmParametry kolektorów powinny być potwierdzone sprawozdaniem z badań oraz Certyfikatem Jakościowym wydanym przez niezależną jednostkę Akredytowaną, dołączonymi do składanej oferty.dodatkowe założenie obliczenia wytrzymałości konstrukcji wsporczej oraz więźby i dachu- masa opróżnionego kolektora słonecznego nie większa niż 45 kg (m < 45 kg ).Kolektory łączone będą w baterie. Kolektory montowane będą na istniejącym dachu, stosując rozwiązania systemowe.Instalację solarną wykonać z rur miedzianych łączonych lutem twardym.Przy podgrzewaczach ciepłej wody, na podejściu do każdej wężownicy zabudować zawór odcinający.Przejścia instalacji przez ściany konstrukcyjne budynku należy wykonać w tulejach ochronnych o dwiedymensje większych niż rura przewodowa. Przestrzeń pomiędzy tuleją ochronną a przewodem wypełnić szczeliwem plastycznym nie powodującym korozji. Na powierzchni dachu, rurociągimocować do konstrukcji stropodachu przy użyciu mocowań typowych. Rury w przestrzeni szachtów ikotłowni i pomieszczenia technicznego podwieszać za pomocą typowych zawiesi do rur z wkładkągumową jak dla instalacji chłodniczych. Pion (zejście instalacji z poddasza do kotłowni) prowadzić poelewacji przy rurze spustowej, zaizolowany przewód zabezpieczyć płaszczem ochronnym.Do współpracy z kolektorami dobrano:o	Podgrzewacz cwu o pojemności 1000l duo solar 2 szto	Grupa pompowa GPS 70A z zaworem bezpieczeństwao	Regulator solarny o	Płyn do układu solarnego 10 l (glikol)o	Zestaw montażowy oraz rozszerzającyo	Zestaw połączeniowyo	Solarne naczynie wzbiorcze 80 l 10 baro Separator powietrzao	Przewody przyłączenioweo	Zawory odcinająceo	Zawory spustoweZabezpieczenie instalacji solarnejZabezpieczenie instalacji solarnej przed nadmiernym wzrostem ciśnienia w instalacji stanowiprzeponowe naczynie wzbiorcze o pojemności 80 l 10 bar oraz zawór bezpieczeństwa 6barzamontowany przy grupie pompowej. Urządzenia zabezpieczające należy instalować po stroniezimnej czynnika obiegowego.Rurociągi i armaturaProjekt instalacji solarnej przewiduje zastosowanie rur miedzianych bez szwu, twardych, łączonychprzez lutowanie lutem twardym. Połączenia rurociągu z podgrzewaczem należy wykonać za pomocąpołączeń gwintowych. Jako uszczelniacz powinien zostać użyty materiał odporny na działaniewysokich temperatur, odporny na działanie glikolu (stężenie do 50%) niepogarszający właściwościroztworu glikolu oraz niewpływający negatywnie na miedź. Średnice przewodów dobrano napodstawie przyjętej prędkości przepływu w przedziale 0,3 - 0,5 m/s. Izolacja termiczna wykonana zkauczuku etylenowo-propylenowego EPDM o grubości min.13mm.Żeby zapewnić prawidłowe odwodnienie instalacji w najniższych punktach, należy zamontować kurkikulowe spustowe. W celu uzyskania optymalnej wielkości przepływu nośnika ciepła przez kolektoryzastosowano regulator przepływu, który jest na wyposażeniu grupy pompowej. Regulacji strumieniaczynnika roboczego należy dokonać zgodnie z naniesionymi na schemat połączeniowy kolektorówwielkościami, które zostały obliczone na podstawie przyjętego przepływu 25 dm3/h m2.Do pomiaru ciśnienia i temperatury użyto manometrów i termometrów o odpowiednim zakresiedziałania stanowiących wyposażenie grupy pompowej.Izolacje ciepłochronne dla instalacji wodnych i solarnychPrzewody wody grzewczej w obrębie kotłowni należy zaizolować łupinami lub matami w płaszczuochronnym z folii niepalnej dopuszczone do stosowania w systemach solarnych. Grubości warstwizolacyjnych dla rur o średnicy:średnica wewnętrzna do 22 mm (60 oC) gr. 20mmśrednica wewnętrzna od 22 do 35 mm (60 oC) gr. 30 mmśrednica wewnętrzna od 35 do 100 mm (60 oC) gr. równa śr. wewnętrznejNa instalacji solarnej prowadzonej po dachu oraz po ścianie budynku wykonać w płaszczu ochronnymuniemożliwiający niszczenie izolacji przez ptaki. Instalacje zabezpieczyć otuliną izolacyjną grubości19mm ze spienionego PU lub łupinami z twardej wełny mineralnej.Poszczególne urządzenia oraz całość instalacji należy zmontować i poddać próbom z zachowaniemwarunków ogólnych i szczegółowych zawartych w WTWiORB-M tom II - ,,Instalacje sanitarnei przemysłowe", wyd. 1986 r. oraz zgodnie z warunkami zawartymi w warunkach technicznychwykonania i odbioru kotłowni.Instalacja ciepłej wody użytkowejPrzygotowanie ciepłej wody użytkowej odbywać się będzie przy pomocy 2 podgrzewaczy (buforów) opojemności 1000l każdy. Dobrane podgrzewacze przystosowane są do pracy w układzie kotłowymoraz solarnym poprzez zabudowane dwie wężownice w podgrzewaczu.Podgrzewacze należy zabezpieczyć naczyniem wzbiorczym o pojemności 80 l oraz zaworembezpieczeństwa. Układ przygotowania ciepłej wody użytkowej jednocześnie wspomagana jest pracąkotła (w zbiorniku zamontować czujnik temperatury, który da sygnał do pompy cwu w kotłowni).Dom Pomocy Społecznej w MierczycachRozwiązania projektoweZaprojektowano instalację solarną z kolektorami płaskimi. Kolektory rozmieszczono na dachu budynku. Dach budynku kopertowy, kolektory zorientowano w kierunku południowym oraz zachodnim. Wzajemne odległości pomiędzy poszczególnymi rzędami baterii solarnych wyliczono tak, aby nie dochodziło do ich wzajemnego zacieniania się. Sposób montażu poszczególnych baterii wykonać w oparciu o instrukcję montażu wybranego producenta kolektorów płaskich. W obrębie poszczególnych baterii, kolektory połączyć należy szeregowo. Baterie połączyć równolegle z zachowaniem układu Tichelmanna. Przewody sprowadzić do pomieszczenia istniejącej kotłowni gazowej. W budynku tym projektuje się układ składający się z dwóch zbiorników buforowych o pojemności 1500 litrów każdy. Czynnikiem roboczym w układzie solarnym będzie 40%-wy roztwór glikolu etylowego. Energia cieplna z układu solarnego przekazywana będzie bezpośrednio do układu zbiorników buforowych z zabudowaną podwójną wężownicą. Wężownica układu grzewczego z kotłowni w miarę potrzeb będzie dogrzewała układ do żądanej temperatury (w zbiorniku zamontowany jest czujnik temperatury, który da sygnał do pompy cwu w kotłowni). Układ pompowy, zbiorniki buforowe, oraz elementy zabezpieczające zamontowane zostaną w obrębie pomieszczenia kotłowni. W najwyższych punktach instalacji oraz przy kolektorach przewidziano montaż zaworów odpowietrzających, w najniższych punktach separatorów powietrza. Przed każdą baterią solarów należy zamontować ręczne zawory regulacyjne umożliwiające proporcjonalny rozdział czynnika grzewczego na poszczególne baterie. Ponadto obowiązkiem Wykonawcy jest naprawa i uszczelnienie pokrycia dachowego w szczególności w miejscach montowania elementów wsporczych kolektorów. Kolektory słoneczneDobrano kolektory słoneczne płaskie - 25 sztuk - o następującej charakterystyce:Montowane kolektory winny spełniać niżej podane parametry techniczne, na podstawie których zostałopracowany projekt instalacji solarnej, zgodnie z Polską Normą PN-EN 12975-2 :1) powierzchnia absorbera nie mniejsza niż 2 metry kwadratowe (AA >= 2 m2)2) efektywność kolektora przy zerowej stracie (z odniesieniem dla ?T=0) nie mniejsza niż 82% (?0 >= 82 %)3) liniowy współczynnik straty ciepła a1 nie większy niż 2,4 (a1 <= 2,4)4) kwadratowy współczynnik straty ciepła a2 nie większy niż 0,05 (a2 <= 0,05)5) moc kolektora szczytowa (?0 , G=1000Wm-2) na jednostkę powierzchni absorbera nie mniejsza niż 1800W (Q0 >= 1,8 kW)6) moc kolektora chwilowa (?50 , G=800Wm-2) na jednostkę powierzchni absorbera (z odniesieniem dla ?T=50) nie mniejsza niż 1000W (Q50 >= 1,00 kW)7) grubość szyby solarnej nie mniejsza niż 4mmParametry kolektorów powinny być potwierdzone sprawozdaniem z badań oraz CertyfikatemJakościowym wydanym przez niezależną jednostkę Akredytowaną, dołączonymi do składanej oferty.dodatkowe założenie obliczenia wytrzymałości konstrukcji wsporczej oraz więźby i dachu - masa opróżnionego kolektora słonecznego nie większa niż 45 kg (m < 45 kg ).Kolektory łączone będą w baterie. Kolektory montowane będą na istniejącym dachu, stosując rozwiązania systemowe. Instalację solarną wykonać z rur miedzianych łączonych lutem twardym.Przy podgrzewaczach ciepłej wody, na podejściu do każdej wężownicy zabudować zawór odcinający.Przejścia instalacji przez ściany konstrukcyjne budynku należy wykonać w tulejach ochronnych o dwiedymensje większych niż rura przewodowa. Przestrzeń pomiędzy tuleją ochronną a przewodem wypełnić szczeliwem plastycznym nie powodującym korozji. Na powierzchni dachu, rurociągimocować do konstrukcji stropodachu przy użyciu mocowań typowych. Rury w przestrzeni szachtów ikotłowni i pomieszczenia technicznego podwieszać za pomocą typowych zawiesi do rur z wkładkągumową jak dla instalacji chłodniczych. Pion (zejście instalacji z poddasza do kotłowni) prowadzić poelewacji przy rurze spustowej, zaizolowany przewód zabezpieczyć płaszczem ochronnym.Do współpracy z kolektorami dobrano:o	Podgrzewacz cwu o pojemności 1500l duo solar 2 szto	Grupa pompowa GPS 100 z zaworem bezpieczeństwao	Regulator solarny o	Płyn do układu solarnego 10 l (glikol)o	Zestaw montażowy oraz rozszerzającyo	Zestaw połączeniowyo	Solarne naczynie wzbiorcze 100 l 10 baro	Separator powietrzao	Przewody przyłączenioweo	Zawory odcinająceo	Zawory spustoweZabezpieczenie instalacji solarnejZabezpieczenie instalacji solarnej przed nadmiernym wzrostem ciśnienia w instalacji stanowi przeponowe naczynie wzbiorcze o pojemności 150 l 10 bar oraz zawór bezpieczeństwa 6bar zamontowany przy grupie pompowej. Urządzenia zabezpieczające należy instalować po stronie zimnej czynnika obiegowego.Rurociągi i armaturaProjekt instalacji solarnej przewiduje zastosowanie rur miedzianych bez szwu, twardych, łączonych przez lutowanie lutem twardym. Połączenia rurociągu z podgrzewaczem należy wykonać za pomocą połączeń gwintowych. Jako uszczelniacz powinien zostać użyty materiał odporny na działanie wysokich temperatur, odporny na działanie glikolu (stężenie do 50%) niepogarszający właściwości roztworu glikolu oraz niewpływający negatywnie na miedź. Średnice przewodów dobrano na podstawie przyjętej prędkości przepływu w przedziale 0,3 - 0,5 m/s. Izolacja termiczna wykonana z kauczuku etylenowo-propylenowego EPDM o grubości min.13mm.Żeby zapewnić prawidłowe odwodnienie instalacji w najniższych punktach, należy zamontować kurki kulowe spustowe. W celu uzyskania optymalnej wielkości przepływu nośnika ciepła przez kolektory zastosowano regulator przepływu, który jest na wyposażeniu grupy pompowej. Regulacji strumieniaczynnika roboczego należy dokonać zgodnie z naniesionymi na schemat połączeniowy kolektorówwielkościami, które zostały obliczone na podstawie przyjętego przepływu 25 dm3/h m2. Do pomiaru ciśnienia i temperatury użyto manometrów i termometrów o odpowiednim zakresiedziałania stanowiących wyposażenie grupy pompowej.Izolacje ciepłochronne dla instalacji wodnych i solarnychPrzewody wody grzewczej w obrębie kotłowni należy zaizolować łupinami lub matami w płaszczuochronnym z folii niepalnej dopuszczone do stosowania w systemach solarnych. Grubości warstwizolacyjnych dla rur o średnicy:średnica wewnętrzna do 22 mm (60 oC) gr. 20mmśrednica wewnętrzna od 22 do 35 mm (60 oC) gr. 30 mmśrednica wewnętrzna od 35 do 100 mm (60 oC) gr. równa śr. wewnętrznejNa instalacji solarnej prowadzonej po dachu oraz po ścianie budynku wykonać w płaszczu ochronnymuniemożliwiający niszczenie izolacji przez ptaki. Instalacje zabezpieczyć otuliną izolacyjną grubości19mm ze spienionego PU lub łupinami z twardej wełny mineralnej.Poszczególne urządzenia oraz całość instalacji należy zmontować i poddać próbom z zachowaniemwarunków ogólnych i szczegółowych zawartych w WTWiORB-M tom II - ,,Instalacje sanitarnei przemysłowe", wyd. 1986 r. oraz zgodnie z warunkami zawartymi w warunkach technicznychwykonania i odbioru kotłowni.2. Instalacja ciepłej wody użytkowejPrzygotowanie ciepłej wody użytkowej odbywać się będzie przy pomocy 2 podgrzewaczy (buforów) opojemności 1500l. Dobrane podgrzewacze przystosowane są do pracy w układzie kotłowym orazsolarnym poprzez zabudowane dwie wężownice w podgrzewaczu.Podgrzewacze należy zabezpieczyć naczyniem wzbiorczym o pojemności 150 l oraz zaworembezpieczeństwa. Układ przygotowania ciepłej wody użytkowej jednocześnie wspomagana jest pracąkotła (w zbiorniku zamontować czujnik temperatury, który da sygnał do pompy cwu w kotłowni).Dodatkowo do obowiązków Wykonawcy należy:- uruchomienie wykonanych instalacji kolektorów słonecznych;- wykonanie niezbędnych prób i odbiorów;- przeszkolenie użytkowników obiektów w zakresie obsługi zainstalowanych kolektorów słonecznych wraz z dostarczeniem dokumentacji powykonawczej, instrukcji eksploatacji oraz warunków gwarancji.- Wykonawca do każdej instalacji zobowiązany jest opracować instrukcję użytkowania, eksploatacji i serwisowania instalacji solarnej. Instrukcja ta ma być opracowana na podstawie wytycznych producenta urządzeń, materiałów (kart technicznych, kart gwarancyjnych, instrukcji), które będą dołączone do powyższej instrukcji. W instrukcji muszą znaleźć się informacje między innymi na temat: elementów eksploatacyjnych instalacji które należy wymieniać aby instalacja prawidłowo działała wraz z informacją jak często należy je wymieniać, ponadto informacje na temat przeglądów okresowych poszczególnych elementów ` instalacji solarnej. Wykonawca w powyższej instrukcji winien zawrzeć wszystkie informacje mające wpływ na prawidłowe działanie instalacji solarnej oraz jej trwałość.- Wykonawca w okresie 5 lat od daty odbioru końcowego wszystkich zestawów, na własny koszt i własnym staraniem zapewni przegląd i serwis zamontowanych zestawów kolektorów słonecznych zgodnie z zaleceniami producenta, określonymi w dokumentach gwarancyjnych lub innych dokumentach, jak również zgodnie z poniższymi wymaganiami Zamawiającego:a) w 2020r. w miesiącach V-VII Wykonawca przeprowadzi przegląd i serwis polegający na sprawdzeniu całości instalacji tzn: -stanu kolektorów; -ciśnieniu w instalacji; -regulacji przepływów; -regulacji automatyki sterującej -badaniu właściwości płynu solarnego (tj. odporności na zamarzanie, właściwości absorpcji oraz oddawania ciepła); -zasobnika solarnego; -oraz wszystkich innych elementów instalacji solarnej.b) w 2022 r. w miesiącach V-VII Wykonawca przeprowadzi przegląd i serwis polegający na sprawdzeniu całości instalacji opisanej w pkt. a) z wyłączeniem badania właściwości płynu solarnego, a dodatkowo wykona wymianę płynu solarnego i anody tytanowej na każdej instalacji.</span> <br/> <br/> <b>II.5) Główny kod CPV: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_cpv_glowny_przedmiot">09331100-9</span> <br/> <b> Dodatkowe kody CPV:</b> <br/> <TABLE style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Kod CPV</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>45300000-0</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>45000000-7</TD></TR></TABLE> <br /> <br /> <b> II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>: <br/> Wartość bez VAT: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_szacunkowa_wartosc_zamowienia_calosc">0,00</span> <br/> Waluta: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_waluta_calosc"></span> <br/> <i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i> </div> <br/> <b> II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67">Nie</span> <br/> Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67_tekst"></span> <br/> <b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okres_w_miesiacach"></span> &#160;<i> lub </i> <b> dniach:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okres_w_dniach"></span> <br /> <i>lub</i> <br /> <b> data rozpoczęcia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_data_rozpoczecia"></span> &#160;<i> lub </i><b> zakończenia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_data_zakonczenia">2017-10-30 00:00:00</span> <br /> <br/> <b>II.9) Informacje dodatkowe: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_na_temat_katalogow"></span> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b> III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okreslenie_warunkow">Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. </span> <br/> Informacje dodatkowe <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_dodatkowe_okreslenie_warunkow"></span> <br/> <b>III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna </b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_sytuacja_finansowa_okreslenie_warunkow">Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi informacje z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości co najmniej 400 000,00 zł. (słownie: czterysta tysięcy złotych), wystawionej nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert oraz przedstawi dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości minimum 500 000,00 zł. (pięćset tysięcy złotych). </span> <br/> Informacje dodatkowe <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_sytuacja_finansowa_informacje_dodatkowe"></span> <br/> <b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zdolnosc_techniczna_okreslenie_warunkow">a) Wykonawcy:Wykonawca musi się wykazać doświadczeniem w wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej - dwoma dostawami wraz z montażem zestawów kolektorów słonecznych do przygotowania c.w.u. przy wykorzystaniu kolektorów słonecznych na minimum 5-ciu obiektach - dla jednej dostawy wraz z montażem lub dwoma dostawami wraz z montażem o łącznej wartości min. 150 000,00 zł/ każda b) osób:W celu potwierdzenia spełnienia wymagań Wykonawca musi wykazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednimi do funkcji, jaka zostanie im powierzona.- zapewnienie do realizacji przedmiotu zamówienia udziału osoby pełniącej funkcję kierownika robót, posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, który pełnił funkcję kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji robót budowlanych przez okres minimum 3 lat;- zapewnienie do realizacji przedmiotu zamówienia udziału osoby pełniącej funkcję kierownika robót, posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, który pełnił funkcję kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji instalacji solarnej przez okres minimum 3 lat;- zapewnienie do realizacji przedmiotu zamówienia udziału osoby pełniącej funkcję kierownika robót, posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, który pełnił funkcję kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji instalacji przez okres minimum 3 lat.Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych i doświadczeniu tej osoby.Uprawnienia budowlane, o których mowa powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.). Dopuszcza się ważne i odpowiadające im uprawnienia nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz.65 z późn. zm.).7.3 Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, ze Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.7.4	Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących prace w ramach niniejszego zamówienia: robotnik budowlany, hydraulik- jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. 7.5	Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienia osób na umowę o pracę w trakcie realizacji zadania przez Wykonawcę lub podwykonawcę. W ramach przedmiotu świadczenia Zamawiający wskazuje następujące czynności, których realizacja musi następować w ramach umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26.06.1974r. - Kodeks pracy (t. j. Dz.U. z 2015 poz. 1066 z późn. zm.) :1. Robotnik budowlany - min 1 osoba- wykonywanie prac ogólnobudowlanych - przez cały okres realizacji zamówienia.2. Hydraulik - instalator - min 1 osoba- montaż instalacji , sprawdzenie szczelności - przez cały okres w trakcie którego prace będą wykonywane. 7.6.	Wykonawca na żądanie Zamawiającego obowiązany jest udokumentować zatrudnienie osób, o których mowa powyżej. W związku z tym Wykonawca obowiązany jest ewidencjonować czas pracy tych osób ze wskazaniem tożsamości danej osoby, oraz czynności, które były wykonywane przez tą osobę w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedłoży dowody zatrudnienia osób, o których mowa powyżej.7.7. Z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia w/w osób w związku z realizacją zatrudnienia, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne za nie przedstawienie w terminie informacji, o których mowa w pkt powyżej - w wysokości 0,05 % wynagrodzenia brutto, za każdy dzień opóźnienia.</span> <br/> Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zdolnosc_techniczna_wymaga_wykonawcow">Tak</span> <br/> Informacje dodatkowe: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zdolnosc_techniczna_informacje_dodatkowe"></span> </div> <b> III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp</b> <br/> <b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zamawiajacy_przewiduje_wykluczenie">Tak</span> Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_1">Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_2"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_3"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_4"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_5">Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_6">Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_7"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_8"></span> <br/> </div> <b> III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b> Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu </b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oswiadczenie_niepodleganiu_wykluczenia">Tak</span> <br/> <b> Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji </b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oswiadczenie_spelnienie_kryteriow">Nie</span> </div> <b> III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP: </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykaz_dokumentow_zaswiadczen">1)	W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:a) dokumentów potwierdzających , że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cy-wilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwaran-cyjną określoną przez zamawiającego ;b) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane , z załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje (poświadczenia) bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty;c) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szcze-gólności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami, wraz z in-formacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia nie-zbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynno-ści oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</span> </div> <b> III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zakresie_warunkow_udzialu">Na wezwanie zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; d) oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716); </span> <br/> <b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zakresie_kryteriow_selekcji"></span> </div> <b> III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykaz_potwierdzenie_okolicznosci">1)	W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:a) dokumentów potwierdzających , że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego ;b) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane , z załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje (poświadczenia) bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty;c) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szcze-gólności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami, wraz z in-formacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia nie-zbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynno-ści oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; </span> </div> <b> III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6) </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_inne_dokumenty_niewymienione"></span> </div> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA IV: PROCEDURA </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b>IV.1) OPIS </b> <br/> <b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_tryb_udzielenia_zamowienia">Przetarg nieograniczony</span> <br/> <b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wadium">Tak</span> <br/> Informacja na temat wadium <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wadium">	Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 10 000 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy złotych).16.2.	Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy:a) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: w Bank BGŻ BNP Paribas S.A. nr 79 1600 1462 0006 2052 0597 3150 (w tytule przelewu należy wpisać nazwę lub nr postępowania co umożliwi identyfikację wpłaty b) poręczeniach bankowych;c) poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych;d) gwarancjach bankowych;e) gwarancjach ubezpieczeniowych;f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 poz. 1804 oraz z 2015 poz. 978 i 1240 ).16.3.	Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu - dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa.16.4.	Wadium wnoszone w pozostałych formach, powinno być wniesione w oryginale w KASIE STAROSTWA POWIATOWEGO W JAWORZE do dnia składania ofert tj. do dnia 30.05.2017 r. do godz. 13:00, a kopię dokumentu podpisaną przez osobę upoważnioną za zgodność z oryginałem dołączoną do oferty.16.5.	Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt. 16.2.a) rachunek bankowy Zamawiającego, najpóźniej przed upływem terminu składania ofert.Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.Wadium uznaje się za wniesione w terminie, jeżeli wpłynęło na rachunek bankowy zamawiającego przed terminem składania ofert, tj. do dnia 30.05.2017 r. do godz. 13:00.16.6. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp.16.7. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy:1) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana:a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.2) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.</span> </div> <br/> <b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zaliczek">Nie</span> <br/> Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_przewiduje_udzielenie_zaliczek"></span> </div> <br/> <b> IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymaga_zlozenie_katalogow_elektronicznych">Nie</span> <br/> Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_katalogow_elektronicznych">Nie</span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zlozenie_katalogow_elektronicznych_informacje_dodatkowe"></span> </div> <br/> <b> IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymaga_zlozenie_oferty_wariantowej">Nie</span> <br/> Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej">Nie</span> <br/> Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej_zasadniczej">Nie</span> </div> <br/> <b> IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu </b> <br/> <i> (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne) </i> <div style="padding-left: 20px"> Liczba wykonawców &#160;<span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Przewidywana minimalna liczba wykonawców <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_minimalna_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Maksymalna liczba wykonawców &#160;<span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Kryteria selekcji wykonawców: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_znaczenie_warunkow_wykonawcow"></span> </div> <br/> <b> IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów: </b> <div style="padding-left: 20px"> Umowa ramowa będzie zawarta: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_z_kim_umowa_bedzie_zawarta"></span> <br/> Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_ograniczenie_liczby_uczestnikow"></span> <br/> Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenie_liczby_uczestnikow"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenie_liczby_uczestnikow_informacje_dodatkowe"></span> <br/> Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_obejmuje_ustanowienie"></span> <br/> Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_obejmuje_ustanowienie"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_obejmuje_ustanowienie_informacje_dodatkowe"></span> <br/> W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_umowy_ramowej_dynamicznego_katalogow"></span> <br/> Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_pobranie_umowy_ramowej_dynamicznego_katalogow">Nie</span> </div> <br/> <b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b> <br/> <b> Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_aukcja_elektroniczna">Nie</span> <br/> Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_na_ktorej_bedzie_prowadzona"></span> <br/> <b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_elementy_aukcji_elektronicznej"></span> <br/> <b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenia_do_przedstawianych_wartosci"></span> <br/> Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informaje_udostepnione_wykonawcom"></span> <br/> Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informaje_przebiegu_aukcji"></span> <br/> Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_warunki_do_licytacji"></span> <br/> Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykorzystanie_sprzetu_elektronicznego"></span> <br/> Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wymagania_dotyczace_rejestracji_wyk_aukcja"></span> <br/> Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_jednoetapowa"></span> <br/>Czas trwania: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_jednoetapowa_czas"></span> <br /> <br/> Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_wykonawcy_zakwalfikowani">Nie</span> <br/> Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_warunki_zamkniecia_aukcji"></span> </div> <br/> <b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b> <br/> <b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b> <br/> <b>IV.2.2) Kryteria</b> <br/> <TABLE style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Kryteria</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Znaczenie</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>CENA</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>60</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'> czas reakcji serwisu</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>30</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Doświadczenie kierownika robót instalacyjnych</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>10</TD></TR></TABLE> <br/> <b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zastosowanie_procedury_pzp">Tak</span> <br/> <b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b> <br/> <b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b> <br/> Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_minimalne_wymagania"></span> <br/> Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_Przewidziane_jest_zastrzezenie"></span> <br/> Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_Przewidziany_podzial"></span> <br/> Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_etapy_negocjacji"></span> <br/> Informacje dodatkowe <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_dodatkowe_informacje"></span> <br/> <br/> <b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b> <br/> Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_opis_potrzeb"></span> <br/> Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_informacja_wysokosc_nagrod"></span> <br/> Wstępny harmonogram postępowania: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_wstepny_harmonogram"></span> <br/> Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_PodzialDialogu">Nie</span> <br/> Należy podać informacje na temat etapów dialogu: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_EtapyDialogu"></span> <br/> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_DodatkoweInformacje"></span> <br/> <b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b> <br/> Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_ElementyOpisu"></span> <br/> Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_PodzialNegocjacji">Nie</span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_DodatkoweInfo"></span> <br/> <b>IV.4) Licytacja elektroniczna </b> <br/> Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_6"></span> </div> Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_7"></span> </div> Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_8"></span> </div> Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_9"></span> </div> Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_licytacja_jednoetapowa">licytacja wieloetapowa</span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_licytacja_jednoetapowa_czas"></span> <br /> <br/> Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_wykonawcy_zakwalfikowani">Nie</span> </div> Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej: <br/> Data: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_11_data"></span> godzina: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_11_godzina"></span> <br/> Termin otwarcia licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_12"></span> </div> Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_13"></span> </div> <br/> Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_IstotnePostanowienia"></span> </div> <br/> Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_14"></span> </div> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_LicytacjeDodatkoweInformacje"></span> </div> <b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b> <br/> <b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zmiana_umowy">Tak</span> <br/> Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zmiana_umowy_tekst">Zamawiający przewiduje możliwość zmian istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia:a)	Regulacje prawne wprowadzone w życie po dacie podpisania umowy, wywołujące potrzebę zmiany umowy wraz ze skutkiem wprowadzenia takiej zmiany, b)	Inne, nieistotne zmiany postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. c)	każdym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego,</span> <br/> <b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b> <br/> <br /> <b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_1_sposob_udostepniania"></span> <br/> <b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_1_srodki_ochrony"></span> <br/> <b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b> <br/> Data: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_data">2017-05-31 </span>, godzina: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_godzina">13:00</span>, <br/> Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_2_SkrocenieTerminu">Nie</span> <br/> Wskazać powody: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_2_Powody"></span> <br/> Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu <br/>> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_jezyki">Zamaiający zastrzega by oferty złożone były w języku polskim </span> <br/> <b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b> do: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_5_data"></span> okres w dniach: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_5_okres">30</span> (od ostatecznego terminu składania ofert) <br/> <b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_17">Nie</span> <br/> <b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_5">Nie</span> <br/> <b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_6">Zadanie realizowane jest w ramach Regionalnego Programu operacyjnego da Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa 3 Gospodarka niskoemisyjnaDziałanie 3.1 ,,Produkcja i dystrybucja energii ze źródeł odnawialnych - konkurs horyzontalny"Schemat 3.1.A Przedsięwzięcia, mające na celu produkcję energii elektrycznej i/lub cieplnej (wraz z podłączeniem tych źródeł do sieci dystrybucyjnej/ przesyłowej), polegające na budowie oraz modernizacji (w tym zakup niezbędnych urządzeń) infrastruktury służącej wytwarzaniu energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych (w tym mikroinstalacji).</span> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: center"> <u> ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH </u> </div> <br /> <div> <br /> </div> <br /> <br /> </div> <br /> <br /> <table> <tr> <td> </td> </tr> </table> </div> <script type="text/javascript">//<![CDATA[//]]></script>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com