JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20180122/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20180122/508253-N-2018.html

 <script type="text/javascript">//<![CDATA[//]]></script> <div> <style type="text/css"> .divRow_xforms { float: left; width: 100%; font-weight: normal; line-height: 30px; } .headerLarge_xforms { font-weight: bold; padding-top: 20px; padding-bottom: 20px; font-size: larger} .headerMedium_xforms { font-weight: bold; padding-top: 20px; padding-bottom: 20px; font-size: medium} .headerSmall_xforms { font-weight: bold; font-size: x-small;} .table_xforms { border-collapse: collapse; width: 900px; font-weight: normal} .table_xforms td { border: 2px solid black; border-collapse: collapse; padding: 5px;} .table_xforms th { border: 2px solid black; border-collapse: collapse; padding: 5px; font-weight: bold} @media print { .no-print, .no-print * { display: none !important; } } </style> <br /> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_lblNumerOgloszenia">Ogłoszenie nr 508253-N-2018 z dnia 2018-01-22 r. </span> <br /> <br /> <div class="divRow_xforms"> <div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_miejscowosc_h">Powiat Puck</span>: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_nadana_zamowieniu_h">1.	Przedmiotem zamówienia jest przebudowa budynku użyteczności publicznej w zakresie : budowa windy przy internacie Powiatowego Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pucku (PCKZiU), ul. Kolejowa 7, 84-100 Puck łącznie z wykonaniem niezbędnych instalacji w tym: instalacji oddymiającej, instalacji elektrycznych łącznie z odbiorem windy przez dozór techniczny oraz zapewnieniem konserwacji i serwisu windy w ciągu 36 miesięcy od daty odbioru przez Urząd Dozoru Technicznego. Zadanie realizowane jest w ramach dofinansowania uzyskanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w ramach ,,Programu wyrównywania różnic miedzy regionami III", dla projektu pt. ,,Likwidacja barier architektonicznych w PCKZiU budynku internatu (budynek C) poprzez budowę windy przyściennej."</span><br/> OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamowienia_h">Roboty budowlane</span> </div> <div> <b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamieszczanie_obowiazkowe">Zamieszczanie obowiązkowe</span> </div> <div> <b>Ogłoszenie dotyczy:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ogloszenie_dotyczy">Zamówienia publicznego</span> </div> <div> <b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_finansowane_z_unii">Nie</span> </div> <br/> <b>Nazwa projektu lub programu</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_projektu_programu"></span> </div> <div> <b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_ubiegac_zaklady_pracy">Nie</span> </div> <br/> Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_minimalny_procent_zatrudnienia"></span> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u> </div> <div style="padding-left: 20px"> <b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_centralny_zamawiajacy">Nie</span> </div> <b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_podmiot_zamawiajacy_powierzyl">Nie</span> </div> <b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_powierzyl"></span> <br/> <b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_wspolnie">Nie</span> </div> <br/> Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów: <br/> <br/> <b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_zamawiajacy_z_eu">Nie</span> </div> <b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_postepowanie_wspolne_tresc"></span> <br/> <b>Informacje dodatkowe:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_dodatkowe_zamawiajacy"></span> <br/> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_nazwa">Powiat Puck</span>, krajowy numer identyfikacyjny <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_regon">19168639000000</span>, ul. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_ulica">ul. Orzeszkowej</span>&#160; <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_numer_domu">5</span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_numer_mieszkania"></span> , <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_kod_pocztowy">84100 </span>&#160; <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_miejscowosc">Puck</span>, woj. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_wojewodztwo">pomorskie</span>, państwo <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_panstwo">Polska</span>, tel. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_telefon">586 734 202</span>, e-mail <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_email">org@starostwo.puck.pl</span>, faks <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_fax">586 734 191</span>. <br/> Adres strony internetowej (URL): <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_url">www.bip.starostwo.puck.pl</span> <br/> Adres profilu nabywcy: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_internetowej"></span> <br/> Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_internetowej_narzedzia"></span> </div> <div style="text-align: left"> <b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamawiajacego">Administracja samorządowa</span> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamawiajacego_inny"></span> </div> <div style="text-align: left"> <b> I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>: </b> <div style="padding-left: 20px"> Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wspolne_udzielanie_zamowienia"></span> </div> </div> <div style="text-align: left"> <b> I.4) KOMUNIKACJA: </b> <br/> <b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dostep_dokumentow_zamowienia">Nie</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dostep_dokumentow_zamowienia">www.bip.starostwo.puck.pl</span> </div> <br/> <b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zamieszczona_bedzie_specyfikacja">Nie</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamieszczona_bedzie_specyfikacja">www.bip.starostwo.puck.pl</span> </div> <br/> <b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dostep_do_dokumentow_ograniczony">Nie</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dostep_do_dokumentow_ograniczony"></span> </div> <br/> <b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b> <br/> <b>Elektronicznie</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oferty_wnioski_dostepne">Nie</span> <br/> adres <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_oferty_wnioski_dostepne"></span> </div> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert">Nie</span> <br/> Inny sposób: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_inny"></span> <br/> <b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymagane_przeslanie_ofert">Tak</span> <br /> Inny sposób: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wymagane_przeslanie_ofert_inny">Pisemnie</span> <br/> Adres: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_adres">Powiat Pucki- Starostwo Powiatowe w Pucku ul. E. Orzeszkowej 5 84-100 Puck </span> </div> <br/> <b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_komunikacja_elektroniczna_wymaga">Nie</span> <br/> Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_komunikacja_elektroniczna_wymaga"></span> </div> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <br/> <b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_nadana_zamowieniu">1.	Przedmiotem zamówienia jest przebudowa budynku użyteczności publicznej w zakresie : budowa windy przy internacie Powiatowego Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pucku (PCKZiU), ul. Kolejowa 7, 84-100 Puck łącznie z wykonaniem niezbędnych instalacji w tym: instalacji oddymiającej, instalacji elektrycznych łącznie z odbiorem windy przez dozór techniczny oraz zapewnieniem konserwacji i serwisu windy w ciągu 36 miesięcy od daty odbioru przez Urząd Dozoru Technicznego. Zadanie realizowane jest w ramach dofinansowania uzyskanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w ramach ,,Programu wyrównywania różnic miedzy regionami III", dla projektu pt. ,,Likwidacja barier architektonicznych w PCKZiU budynku internatu (budynek C) poprzez budowę windy przyściennej."</span> <br/> <b>Numer referencyjny: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_numer_referencyjny">WZ.272.2.1.2018</span> <br/> <b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b> <br/> <div style="padding-left: 20px; text-align: justify"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dialog_techniczny">Nie</span> </div> <br/> <b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamowienia">Roboty budowlane</span> <br/> <b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b> <br/> Zamówienie podzielone jest na części: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_podzielone_na_czesci">Nie</span> <br/> <b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_oferty_lub_wnioski"></span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_czesci"></span> <br/> </div> <b>Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zastrzega_prawo_grup_czesci"></span> <br/> <b>Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_czesci_jednemu_wykonawcy"></span> <br/> <br/> <br/> <b> II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b> <i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okreslenie_przedmiotu">1.	Przedmiotem zamówienia jest przebudowa budynku użyteczności publicznej w zakresie : budowa windy przy internacie Powiatowego Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Pucku (PCKZiU), ul. Kolejowa 7, 84-100 Puck łącznie z wykonaniem niezbędnych instalacji w tym: instalacji oddymiającej, instalacji elektrycznych łącznie z odbiorem windy przez dozór techniczny oraz zapewnieniem konserwacji i serwisu windy w ciągu 36 miesięcy od daty odbioru przez Urząd Dozoru Technicznego. Zadanie realizowane jest w ramach dofinansowania uzyskanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w ramach ,,Programu wyrównywania różnic miedzy regionami III", dla projektu pt. ,,Likwidacja barier architektonicznych w PCKZiU budynku internatu (budynek C) poprzez budowę windy przyściennej."2.	Opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) W/w opis przedmiotu zamówienia został zawarty w Załącznikach Nr 8.1 do 8.3, do SIWZ. 3.	Rozwiązania równoważne:1)	Wszędzie tam, gdzie przedmiot zamówienia jest opisany poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu lub norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza oferowanie przez Wykonawcę materiałów lub rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych przez Zamawiającego, pod warunkiem, że będą one posiadały, co najmniej takie same lub lepsze parametry techniczne i funkcjonalne i nie obniżą określonych w opisie standardów, będą posiadały wymagane odpowiednie atesty, certyfikaty lub dopuszczenia oraz zapewnią wykonanie zamówienia zgodnie z oczekiwaniami i wymaganiami Zamawiającego określonymi w SIWZ.Wskazanie w opisie zamówienia przykładowych znaków towarowych patentów lub pochodzenia, norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych ma na celu doprecyzowanie oczekiwań Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia i stanowi wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. 2)	W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje materiały i inne elementy równoważne, zobowiązany jest sporządzić i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych materiałów oraz innych elementów równoważnych i stosownie do treści art. 30 ust. 5 ustawy Pzp wykazać że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego Wszystkie zaproponowane przez Wykonawcę równoważne materiały lub inne elementy muszą:a)	Posiadać parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze od określonych w opisie zamówienia, b)	Posiadać stosowane dopuszczenia i atesty,3)	Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych powinien być dołączony do oferty i musi być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie oferty mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich parametrów technicznych oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że zaoferowane przez niego materiały i inne elementy są równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego.4)	Zamawiający do wszystkich nazw, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu lub norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia dopisuje wyrazy "lub równoważne"4.	Wymagania wynikające z art. 29 ust. 5 i art. 30 ust. 8 pkt 1. Ustawy Pzp.Zamawiający informuje, że opis przedmiotu zamówienia, został sporządzony zgodniez postanowieniami art. 29 ust. 5 ustawy, oraz zgodnie z art. 30 ust. 8 pkt 1 ustawy. Opis przedmiotu zmówienia uwzględnia wymagania w zakresie dostępności dla wszystkich użytkowników, w tym osób niepełnosprawnych, w szczególności:1)	Obiekt objęty przedmiotem zamówienia nie będzie posiadał barier architektonicznych utrudniających dostęp osobom z niepełnosprawnościami w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich. 2)	Winda realizowana w ramach przedmiotu zamówienia będzie dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnych. Zamawiający przypomina, że roboty budowlane będące przedmiotem niniejszego postępowania są przeznaczone do użytku przez osoby fizyczne, w związku, z czym wymaga wykonania robót z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych. 5.	Wizja lokalna.1)	Przed złożeniem oferty Wykonawca ma możliwość dokonania wizji lokalnej przyszłego terenu budowy celem sprawdzenia miejsca robót będących przedmiotem zamówienia oraz warunków związanych z ich wykonywaniem, 2)	Dokonanie wizji lokalnej nie jest warunkiem koniecznym do złożenia oferty w niniejszym postępowaniu. Przeprowadzenie ewentualnej wizji lokalnej terenu budowy odbywa się na koszt własny Wykonawcy.6.	Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, zostały określone w Załączniku nr 7 do SIWZ- Wzór Umowy7.	Wymagania te określają w szczególności:1)	rodzaj czynności w zakresie realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, 2)	sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy,3)	uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań.8.	Szczegółowy zakres czynności, które winny być wykonywane w trakcie realizacji zamówienia, w myśl art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, przez osoby zatrudnione na umowę o pracę. 1)	Roboty instalacyjne elektryczne2)	Roboty budowlane w zakresie budynków3)	Roboty izolacyjne4)	Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe9.	Powyższy wymóg nie jest skuteczny w przypadku, gdy w/w czynności zostaną powierzone osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą, które w/w czynności będą wykonywać osobiście na podstawie łączącego je z Wykonawcą lub Podwykonawcą stosunku cywilnoprawnego. 10.	Zamawiający nie narzuca wymiaru etatu, na jaki ma lub mają być zatrudnione osoba lub osoby wykonujące w/w czynności.11.	Czynności wykonywane przez kierownika budowy oraz kierowników robót, geodetów, prawników, projektantów nie są czynnościami, które winny być wykonywane w trakcie realizacji zamówienia, w myśl art. 29 ust. 3a ustawy, przez osoby zatrudnione na umowę o pracę.</span> <br/> <br/> <b>II.5) Główny kod CPV: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_cpv_glowny_przedmiot">45000000-7</span> <br/> <b> Dodatkowe kody CPV:</b> <br/> <TABLE style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Kod CPV</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>45223000-6</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>45313100-5</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>45310000-3</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>45210000-2</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>45331200-8</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>45320000-6</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>45450000-6</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>71000000-8</TD></TR></TABLE> <br /> <br /> <b> II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>: <br/> Wartość bez VAT: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_szacunkowa_wartosc_zamowienia_calosc">264063,42</span> <br/> Waluta: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_waluta_calosc">PLN</span> <br/> <i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i> </div> <br/> <b> II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67">Tak</span> <br/> Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67_tekst">1.	Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy.2.	Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówienia z wolnej ręki polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych zgodnie z zakresem określonym w niniejszym ustępie. Zakres robót budowlanych podobnych jest zgodny z przedmiotem zamówienia podstawowego oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. Zakres robót podobnych przewidywanych odpowiednio w:1)	Roboty budowlane2)	Roboty budowlane w zakresie konstrukcji3)	Instalowanie wind4)	Roboty instalacyjne elektryczne5)	Roboty budowlane w zakresie budynków6)	Roboty izolacyjne7)	Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe8)	Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne3.	Warunkiem udzielenia przedmiotowych zamówień jest wystąpienie potrzeb ich udzielenia przez Zamawiającego oraz przewidzenie ich w budżecie Zamawiającego</span> <br/> <b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b> <br /> miesiącach:&#160; <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okres_w_miesiacach"></span> &#160;<i> lub </i> <b> dniach:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okres_w_dniach"></span> <br /> <i>lub</i> <br /> <b> data rozpoczęcia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_data_rozpoczecia"></span> &#160;<i> lub </i><b> zakończenia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_data_zakonczenia"></span> <br /> <TABLE style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Okres w miesiącach</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Okres w dniach</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Data rozpoczęcia</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Data zakończenia</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'></TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'></TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'> </TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>2018-07-31</TD></TR></TABLE> <br/> <b>II.9) Informacje dodatkowe: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_na_temat_katalogow">Doprecyzowanie terminu realizacji zamówieniaZamawiający wymaga, aby cały przedmiot zamówienia został zrealizowany przez Wykonawcę w terminie do 31 lipca 2018 r., z tym że:a)	wszystkie roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia winny zostać zrealizowane przez Wykonawcę, przekazane i odebrane przez Zamawiającego w terminie do 29 czerwca 2018 r., jednak nie później niż na 14 dni przed terminem odbioru Wykonawca zobowiązany jest wykonać i zgłosić roboty budowlane Zamawiającemu do odbioru końcowego;b)	w terminie do 31 lipca 2018 r. Wykonawca zobowiązany jest dokonać wszelkich formalności umożliwiających użytkowanie obiektu budowlanego objętego przedmiotem zamówienia,w tym uzyskać decyzję zezwalającą na eksploatację dźwigu osobowego wydaną przez Urząd Dozoru Technicznego, oraz zawiadomić właściwy organ o zakończeniu budowy obiektu budowlanego i uzyskać informację, że nie wniósł on sprzeciwu w drodze decyzji lub uzyskać i przekazać Zamawiającemu ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego objętego przedmiotem zamówienia. Do 31 lipca 2018 r. Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu przedmiot zamówienia do użytkowania.</span> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b> III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okreslenie_warunkow"></span> <br/> Informacje dodatkowe <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_dodatkowe_okreslenie_warunkow"></span> <br/> <b>III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna </b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_sytuacja_finansowa_okreslenie_warunkow"></span> <br/> Informacje dodatkowe <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_sytuacja_finansowa_informacje_dodatkowe"></span> <br/> <b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zdolnosc_techniczna_okreslenie_warunkow">a)Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składnia ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie: wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył minimum 1 robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż 150 000,00 złotych brutto, obejmującą w swoim zakresie wykonanie konstrukcji umożliwiającej zainstalowanie dźwigu osobowego, zamontowanie i uruchomienie dźwigu; W przypadku, gdy wartość wskazanych w warunkach robót realizowanych przez Wykonawcę wykazanych na spełnienie warunku będzie określona w innej walucie niż w złotych polskich, Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na złote polskie- na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego na dzień opublikowania Ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.b)	Wykonawca musi wykazać, że dysponuje niżej wymienionymi osobami w zakresie czynności wymienionych poniżej, które posiadają zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w niżej wymienionych specjalnościach, albo inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane wykonawcze:w tej specjalności:tiret 1)	Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;tiret 2)	Kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i urządzeń elektroenergetycznych;Uwagi do pkt lit b) powyżej1.	Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia wyżej wymienionych funkcji przez jedną osobę.2.	Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i uprawniają do kierowania robotami będącymi przedmiotem niniejszego postępowania oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2016 r., poz. 65 z późn. zm.)</span> <br/> Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zdolnosc_techniczna_wymaga_wykonawcow">Tak</span> <br/> Informacje dodatkowe: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zdolnosc_techniczna_informacje_dodatkowe">Ponieważ Doświadczenie Kierownika budowy wyznaczonego do realizacjizamówienia stanowi jedno z kryteriów oceny ofert Zamawiający żąda wskazania w ofercie podaniaimienia i nazwiska osoby wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją odoświadczeniu tej osoby</span> </div> <b> III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp</b> <br/> <b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zamawiajacy_przewiduje_wykluczenie">Nie</span> Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_1"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_2"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_3"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_4"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_5"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_6"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_7"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_8"></span> <br/> </div> <b> III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b> Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu </b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oswiadczenie_niepodleganiu_wykluczenia">Tak</span> <br/> <b> Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji </b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oswiadczenie_spelnienie_kryteriow">Nie</span> </div> <b> III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP: </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykaz_dokumentow_zaswiadczen"></span> </div> <b> III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zakresie_warunkow_udzialu">Numeracja zgodna z rozdz. X SIWZ, dlatego zaczyna się od. 8 8. W celu potwierdzenia spełnieniaprzez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lubzawodowej Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) wykazu robót budowlanychwykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, ajeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju,wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, zzałączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, wszczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawabudowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądźinne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane,a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaćtych dokumentów - inne dokumenty; 2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę dorealizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług,kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ichkwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonaniazamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją opodstawie do dysponowania tymi osobami; 9. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przezWykonawcę dokumenty będą budzić wątpliwości Zamawiającego, Zamawiający może zwrócić siębezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane ododatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 1</span> <br/> <b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zakresie_kryteriow_selekcji"></span> </div> <b> III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykaz_potwierdzenie_okolicznosci"></span> </div> <b> III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6) </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_inne_dokumenty_niewymienione">4. Wraz z ofertą Wykonawca złoży także, sporządzone w języku polskim: 1) Oświadczenie; 2)2)	Pełnomocnictwo lub inne dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty(oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza)oraz do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r.o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz.570 ze zm.), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty.3) Oryginał dokumentupotwierdzającego wniesienie wadium w przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej. 4)Zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów napotrzeby wykonania zamówienia-o ile ma zastosowanie. 5) Inne dokumenty wymagane przezprzepisy ustawy, np. oświadczenie o powierzeniu podwykonawcom części zamówienia. Uwaga !Jeśli Wykonawca składając ofertę wraz z jej załącznikami zamierza zastrzec niektóre informacje wnich zawarte, zgodnie z postanowieniami art. 8 ust. 3 ustawy, zobowiązany jest nie później niż wterminie składania ofert, zastrzec w dokumentach składanych wraz z ofertą, że nie mogą one byćudostępniane oraz wykazać (załączyć do oferty pisemne uzasadnienie), iż zastrzeżone informacjestanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Stosownie do powyższego, jeśli Wykonawca nie dopełni ww.obowiązków wynikających z ustawy, Zamawiający będzie miał podstawę uznania, że zastrzeżenietajemnicy przedsiębiorstwa jest bezskuteczne i w związku z tym potraktuje daną informację, jakoniepodlegającą ochronie i niestanowiącą tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153 poz. 1503 zezm.). 5. Zamawiający wymaga, aby w formie pisemnej pod sankcją nieważności został złożonywypełniony Formularz oferty. 6. Wszystkie pełnomocnictwa, które Wykonawca załączy do oferty,należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 7. Wszystkie dokumenty ioświadczenia sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. Wprzypadku, o którym mowa w § 10 ust. 1 rozporządzenia w sprawie dokumentów, Zamawiającymoże żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przezWykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 9. Dopuszcza sięużywanie w oświadczeniach, ofercie oraz innych dokumentach określeń obcojęzycznych wzakresie określonym w art. 11 ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z2011 r. Nr 43, poz. 224 z późn. zm.). 10. Zaleca się, by wszelkie poprawki lub zmiany w tekścieoferty były parafowane własnoręcznie przez osobę/y podpisujące ofertę. W celu potwierdzeniabraku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt23 ustawy, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy, oświadczenie oprzynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadkuprzynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innymWykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Przykład WzoruOświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowiZałącznik Nr 3 do SIWZ. UWAGA: Powyższy dokument składany jest przez Wykonawców bezwezwania Zamawiającego, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego nastronie internetowej bip.szpitalpuck.pl informacji dotyczących między innymi nazw (firm) orazadresów Wykonawcach, którzy złożyli oferty w postępowaniu.</span> </div> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA IV: PROCEDURA </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b>IV.1) OPIS </b> <br/> <b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_tryb_udzielenia_zamowienia">Przetarg nieograniczony</span> <br/> <b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wadium">Tak</span> <br/> Informacja na temat wadium <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wadium">1. Zamawiający ustala wadium na całość przedmiotu zamówienia w wysokości: 5 000,00 zł,słownie: pięć tysięcy złotych 00/100 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilkunastępujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniempieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych 5) poręczeniachudzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r.o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 359) 3.Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: Bank BS Puck Nr51 8348 0003 0000 0000 0332 0004 Z dopiskiem: Powiat Pucki- Starostwo Powiatowe w PuckuPrzetarg nieograniczony- Przebudowa budynku użyteczności publicznej w zakresie : budowawindy przy internacie (PCKZiU) w Pucku, Nr sprawy WZ.272.2.1.2018 4. Wadium wnosi sięprzed upływem terminu składania ofert, na cały okres związania ofertą. Uszczegółowienieinformacji dotyczących wadium zawarte jest w rozdz. XIII SIWZ</span> </div> <br/> <b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zaliczek">Nie</span> <br/> Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_przewiduje_udzielenie_zaliczek"></span> </div> <br/> <b> IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymaga_zlozenie_katalogow_elektronicznych">Nie</span> <br/> Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_katalogow_elektronicznych">Nie</span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zlozenie_katalogow_elektronicznych_informacje_dodatkowe"></span> </div> <br/> <b> IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymaga_zlozenie_oferty_wariantowej">Nie</span> <br/> Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej">Nie</span> <br/> Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej_zasadniczej"></span> </div> <br/> <b> IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu </b> <br/> <i> (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne) </i> <div style="padding-left: 20px"> Liczba wykonawców &#160;<span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Przewidywana minimalna liczba wykonawców <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_minimalna_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Maksymalna liczba wykonawców &#160;<span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Kryteria selekcji wykonawców: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_znaczenie_warunkow_wykonawcow"></span> </div> <br/> <b> IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów: </b> <div style="padding-left: 20px"> Umowa ramowa będzie zawarta: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_z_kim_umowa_bedzie_zawarta"></span> <br/> Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_ograniczenie_liczby_uczestnikow"></span> <br/> Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenie_liczby_uczestnikow"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenie_liczby_uczestnikow_informacje_dodatkowe"></span> <br/> Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_obejmuje_ustanowienie">Nie</span> <br/> Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_obejmuje_ustanowienie"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_obejmuje_ustanowienie_informacje_dodatkowe"></span> <br/> W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_umowy_ramowej_dynamicznego_katalogow"></span> <br/> Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_pobranie_umowy_ramowej_dynamicznego_katalogow"></span> </div> <br/> <b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b> <br/> <b> Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_aukcja_elektroniczna">Nie</span> <br/> Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_na_ktorej_bedzie_prowadzona"></span> <br/> <b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_elementy_aukcji_elektronicznej"></span> <br/> <b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenia_do_przedstawianych_wartosci"></span> <br/> Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informaje_udostepnione_wykonawcom"></span> <br/> Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informaje_przebiegu_aukcji"></span> <br/> Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_warunki_do_licytacji"></span> <br/> Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykorzystanie_sprzetu_elektronicznego"></span> <br/> Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wymagania_dotyczace_rejestracji_wyk_aukcja"></span> <br/> Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_jednoetapowa"></span> <br/>Czas trwania: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_jednoetapowa_czas"></span> <br /> <br/> Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_wykonawcy_zakwalfikowani"></span> <br/> Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_warunki_zamkniecia_aukcji"></span> </div> <br/> <b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b> <br/> <b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b> <br/> <b>IV.2.2) Kryteria</b> <br/> <TABLE style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Kryteria</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Znaczenie</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Cena brutto badanej oferty (C)</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>60,00</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Doświadczenie Kierownika budowy wyznaczonego do realizacji zamówienia (D)</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>40,00</TD></TR></TABLE> <br/> <b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zastosowanie_procedury_pzp">Tak</span> <br/> <b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b> <br/> <b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b> <br/> Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_minimalne_wymagania"></span> <br/> Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_Przewidziane_jest_zastrzezenie"></span> <br/> Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_Przewidziany_podzial"></span> <br/> Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_etapy_negocjacji"></span> <br/> Informacje dodatkowe <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_dodatkowe_informacje"></span> <br/> <br/> <b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b> <br/> Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_opis_potrzeb"></span> <br/> Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_informacja_wysokosc_nagrod"></span> <br/> Wstępny harmonogram postępowania: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_wstepny_harmonogram"></span> <br/> Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_PodzialDialogu"></span> <br/> Należy podać informacje na temat etapów dialogu: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_EtapyDialogu"></span> <br/> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_DodatkoweInformacje"></span> <br/> <b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b> <br/> Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_ElementyOpisu"></span> <br/> Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_PodzialNegocjacji"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_DodatkoweInfo"></span> <br/> <b>IV.4) Licytacja elektroniczna </b> <br/> Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_6"></span> </div> Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_7"></span> </div> Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_8"></span> </div> Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_9"></span> </div> Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_licytacja_jednoetapowa"></span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_licytacja_jednoetapowa_czas"> Czas trwania: </span> <br /> <br/> Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_wykonawcy_zakwalfikowani"></span> </div> Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej: <br/> Data: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_11_data"></span> godzina: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_11_godzina"></span> <br/> Termin otwarcia licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_12"></span> </div> Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_13"></span> </div> <br/> Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_IstotnePostanowienia"></span> </div> <br/> Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_14"></span> </div> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_LicytacjeDodatkoweInformacje"></span> </div> <b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b> <br/> <b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zmiana_umowy">Tak</span> <br/> Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zmiana_umowy_tekst">Zmiany umowy przewidziano we wzorze umowy- załącznik nr 7 do SIWZ, odpowiednio: Zmianaumowy § 15 1. Niedopuszczalne są zmiany postanowień niniejszej umowy w stosunku do treścioferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem możliwości dokonania zmianprzewidzianych w art. 144 Ustawy oraz w niniejszym paragrafie, które wymagają zgodnej woli Stronoraz zachowania formy pisemnego aneksu do Umowy, pod rygorem nieważności. 2. Stronydopuszczają możliwość zmiany terminu umowy, o którym mowa w § 3 ust. 1, jeżeli w trakcierealizacji przedmiotu umowy zaistnieje konieczność jego przedłużenia z uwagi na: 1) wystąpieniezmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w zakresie mającym wpływ na realizacjęprzedmiotu umowy, 2) nieprzekazania Wykonawcy terenu robót w terminie wynikającym z § 3 ust. 13) wstrzymanie i/lub przesunięcie przez Zamawiającego terminu realizacji robót , o którym mowa w §3 ust. 1, 4) wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych, których wykonanie jestkonieczne dla prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, 5) Wystąpienia koniecznościwprowadzenia zmian spowodowanych następującymi okolicznościami: a) siły wyższej określonej w §3A nin. umowy, b) konieczności usunięcia błędów, wad lub wprowadzenia zmian w dokumentacjiprojektowej lub STWiORB; c) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, mającychbezpośredni wpływ na terminowość realizacji przedmiotu umowy. Zmiana terminu wykonaniaprzedmiotu umowy przez Zamawiającego skutkuje jego przedłużeniem o okres przestojów i opóźnień,d) wystąpienia nieprzewidzianych lub odmiennych od przyjętych w SIWZ, ale istotnych dla realizacjiPrzedmiotu Umowy warunków terenowych, w szczególności wystąpienia niezinwentaryzowanych lubbłędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych lub ich elementów lub urządzeń, instalacji, e)konieczności wykonania robót dodatkowych, robót o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt. 1, 2, 3 i 6ustawy Pzp lub udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Pzp, którewstrzymają lub opóźnią realizację Umowy, f) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymilub ewentualnymi równolegle prowadzonymi przez inne podmioty lub Zamawiającego robotami wzakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, g) koniecznością wprowadzeniauszczegółowienia umowy w zakresie dotyczącym realizacji umowy przez Podwykonawcę lubdalszego podwykonawcę w celu możliwości dokonania bezpośredniej zapłaty na rzeczPodwykonawcy lub dalszego podwykonawcy, h) przedłużenia się czynności odbiorowych z przyczynleżących po stronie Zamawiającego, pod warunkiem zgłoszenia przez Wykonawcę robót budowlanychZamawiającemu do odbioru końcowego robót w terminie określonym w § 3 umowy, 6) działaniaorganów administracji lub innych podmiotów, w szczególności: a) przekroczenia zakreślonych przezprawo terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń, opinii,uzgodnień, postanowień; b) odmowy lub zwłoki w wydaniu przez organy administracji lub innepodmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, opinii, uzgodnień, postanowień na skutek błędów wdokumentacji projektowej lub z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę; 3. Określenie nowegoterminu nastąpi poprzez sporządzenie i podpisanie przez przedstawicieli Stron, wskazanych w § 2 ust.5 i 6, stosownego protokołu określającego nowy termin wykonania przedmiotu umowy wraz zuzasadnieniem opisującym podstawy konieczności i celowości zmiany terminu. 4. Dokonanie zmian,o których mowa w ust. 2, jest możliwe wyłącznie w trybie aneksu do umowy, podpisanego przezupoważnionych przedstawicieli obu Stron. 5. Ponadto przewiduje się następujące zmiany umowy: 1)Wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie możnausunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności lub niejasności idoprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów, 2) Wystąpienia koniecznościzmiany osób wskazanych w ofercie (odpowiednio §2 ust. 6 nin. Umowy) przy pomocy, którychWykonawca realizuje przedmiot Umowy (śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy, reorganizacja, lubinne zdarzenia losowe lub inne przyczyny niezależne od Wykonawcy). Przedmiotowa zmiana jestmożliwa pod warunkiem zaproponowania innych osób, spełniających na dzień składania ofert,warunki określone przez Zamawiającego w SIWZ, a w przypadku Kierownika budowyzaproponowana osoba musi posiadać doświadczenie co najmniej równe osobie przedstawionej dopełnienia tej funkcji w ofercie Wykonawcy. 3) Wystąpienia konieczności zmian osób wskazanych wofercie (odpowiednio §2 ust. 6 nin. Umowy) przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiotUmowy, w przypadku gdy Zamawiający uzna, że osoby te nie wykonują należycie swoichobowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób, na inne spełniające na dzieńskładania ofert warunki określone w SIWZ, a w przypadku Kierownika budowy zaproponowana osobamusi posiadać doświadczenie co najmniej równe osobie przedstawionej do pełnienia tej funkcji wofercie Wykonawcy, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty złożenia wniosku Zamawiającego. 4)Wystąpienia konieczności zmiany osób, przy pomocy których Zamawiający realizuje przedmiotUmowy (śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy, reorganizacja lub inne zdarzenia losowe lub inneprzyczyny niezależne od Zamawiającego). 5) Zmiany, albo rezygnacji z podwykonawstwa nazasadach określonych w załączniku nr 6 do nin. Umowy. 6) Wystąpienia konieczności wprowadzeniazmian w Harmonogramie realizacji przedmiotu umowy poprzez: przesunięcie w czasie, w tymzwiązane ze zmianą finasowania, zmianę zakresów rzeczowych zakończonych i wyodrębnionetechnicznie elementy robót, uszczegółowienie spowodowane obiektywnymi czynnikami, niezależnymiod Wykonawcy, uniemożliwiającymi realizację przedmiotu Umowy zgodnie z pierwotną wersjąprzedmiotowego Harmonogramu. Wartości w Harmonogramie mogą ulec zmianie w przypadkuwprowadzenie zmian (np. przesunięć środków lub ich zwiększenia, otrzymania dofinansowania) wbudżecie lub WPF Zamawiającego. 6. Konieczności wprowadzenia zmian w sposobie rozliczaniaUmowy, w przypadku gdy będzie to konieczne dla usprawnienia realizacji przedmiotu umowy.Zmiana umowy w zakresie wynagrodzenia § 15 A 1. W przypadku gdy w okresie obowiązywaniaUmowy nastąpi zmiana: 1) stawki podatku od towarów i usług, 2) wysokości minimalnegowynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawieprzepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 3) zasadpodlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawkiskładki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne oraz gdy zmiana ta lub zmiany będą miały wpływna koszty wykonania umowy przez Wykonawcę, zastosowanie mają zasady wprowadzania zmianwysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, określone w postanowieniach ust. 2-8. 2. Zmianawysokości wynagrodzenia wymaga zmiany Umowy w drodze pisemnego aneksu pod rygoremnieważności. 3. Wykonawca może przekazać Zamawiającemu pisemny wniosek o dokonanie zmianyUmowy najwcześniej w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających zmiany, o których mowa wust. 1. Wniosek powinien zawierać propozycję zmiany umowy w zakresie wysokości wynagrodzenia wraz z jej uzasadnieniem oraz dokumenty niezbędne do oceny przez Zamawiającego, czy zmiany, októrych mowa w ust. 1, mają lub będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcęoraz w jakim stopniu zmiany tych kosztów uzasadniają zmianę wysokości wynagrodzeniaWykonawcy określonego w umowie, a w szczególności: 1) przyjęte przez Wykonawcę zasadykalkulacji wysokości kosztów wykonania umowy oraz założenia co do wysokości dotychczasowychoraz przyszłych kosztów wykonania umowy, wraz z dokumentami potwierdzającymi prawidłowośćprzyjętych założeń - takimi jak umowy o pracę lub dokumenty potwierdzające zgłoszeniepracowników do ubezpieczeń; 2) wykazanie wpływu zmian, o których mowa w ust. 1, na wysokośćkosztów wykonania umowy przez Wykonawcę; 3) szczegółową kalkulację proponowanej zmienionejwysokości wynagrodzenia Wykonawcy oraz wykazanie adekwatności propozycji do zmianywysokości kosztów wykonania umowy przez Wykonawcę. 4. W terminie 1 miesiąca od otrzymaniawniosku o którym mowa w ust. 3, Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o jegouzupełnienie, poprzez przekazanie dodatkowych wyjaśnień, informacji lub dokumentów (oryginałówdo wglądu lub kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałami). 5. Zamawiający zajmie pisemnestanowisko wobec wniosku Wykonawcy, w terminie 1 miesiąca od dnia otrzymania kompletnego - wjego ocenie - wniosku. Za dzień przekazania stanowiska uznaje się dzień jego wysłania na adreswłaściwy dla doręczeń pism dla Wykonawcy. 6. W przypadku uwzględnienia wniosku Wykonawcyprzez Zamawiającego, Strony podejmą działania w celu uzgodnienia treści aneksu do umowy orazjego podpisania. Zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy dotyczyć będzie części przedmiotuniniejszej umowy, wykonanego po dniu zawarcia aneksu. 7. Zamawiający może przekazaćWykonawcy pisemny wniosek o dokonanie zmiany umowy, w przypadku wydania przepisówwprowadzających zmiany, o których mowa w ust. 1. Wniosek powinien zawierać co najmniejpropozycję zmiany umowy w zakresie wysokości wynagrodzenia oraz powołanie zmian przepisów. 8.Przed przekazaniem wniosku, o którym mowa w ust. 7, Zamawiający może zwrócić się doWykonawcy o udzielenie informacji lub przekazanie wyjaśnień lub dokumentów (oryginałów dowglądu lub kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem) niezbędnych do oceny przezZamawiającego, czy zmiany, o których mowa w ust. 3, mają lub będą miały wpływ na kosztywykonania umowy przez Wykonawcę oraz w jakim stopniu zmiany tych kosztów uzasadniają zmianęwysokości wynagrodzenia. Rodzaj i zakres tych informacji określi Zamawiający. Postanowienia ust.4-6 stosuje się odpowiednio, z tym, że 9. Wykonawca jest zobowiązany w każdym przypadku dozajęcia pisemnego stanowiska w terminie 1 miesiąca od dnia otrzymania wniosku od Zamawiającego.10. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Wykonawcę postanowień ust. 8,Zamawiający jest uprawniony do wypowiedzenia niniejszej umowy, z zachowaniem 1 miesięcznegookresu wypowiedzenia. 11. W przypadku zmiany stawki VAT przyjętej do określenia wysokości wynagrodzenia Wykonawcy zgodnie z § 3, która zacznie obowiązywać po dniu zawarcia niniejszejumowy, wynagrodzenie Wykonawcy, w ujęciu brutto, ulegnie odpowiedniej zmianie, poprzezzastosowania zmienionej stawki VAT. Zmianie ulegnie wysokość wynagrodzenia należnegoWykonawcy za wykonywanie umowy w okresie od dnia obowiązywania zmienionej stawki podatku,przy czym zmiana dotyczyć będzie wyłącznie tej części wynagrodzenia Wykonawcy, do którejzgodnie z przepisami prawa powinna być stosowana zmieniona stawka podatku. 12. W przypadkuzaniechania realizacji części zakresu Przedmiotu Umowy, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnieodpowiednio zmniejszeniu. 13. Podstawą określenia wynagrodzenia za zaniechany zakres robót będzieprotokół konieczności uzgodniony przez Zamawiającego i Wykonawcę oraz kosztorys sporządzonyprzez Wykonawcę i sprawdzony przez Zamawiającego. 14. Kosztorys, o którym mowa w ust. 2zostanie sporządzony metodą kalkulacji szczegółowej, zawierający pozycje dla robót zaniechanych zkosztorysu szczegółowego, który stanowi załącznik do ,,HRF". W przypadku, gdy zaniechany zakresrobót wynikających z dokumentacji projektowej nie został uwzględniony przez Wykonawcę wpozycjach kosztorysu będącego podstawą obliczenia ceny oferty, ilość jednostek przedmiarowychzakresu robót podlegającego zaniechaniu zostanie określona na podstawie przedmiaru sporządzonegow oparciu o dokumentację projektową. Wynagrodzenie za zaniechany zakres robót zostanie określonena podstawie kosztorysu szczegółowego sporządzonego w oparciu o ww. przedmiar z uwzględnieniemdanych wyjściowych do kosztorysowania przyjętych w kosztorysie szczegółowym, stanowiącymzałącznik do ,,HRF": 1) stawka r-g, wskaźnik kosztów pośrednich, kosztów zakupu, podatku VAT izysku oraz ceny materiałów i sprzętu będą tożsame z wielkościami tych składników cenowych orazcen przyjętych do obliczenia ceny oferty, 2) w przypadku nieuwzględnienia wszystkich cenmateriałów i sprzętu w kosztorysie szczegółowym, stanowiącym załącznik do ,,HRF", Wykonawcadokona rozliczenia, za ten zakres według średnich cen opublikowanych w wydawnictwachbranżowych (np. Sekocenbud, Bistyp, Orgbud, Intercenbud, itp.) dla województwa, pomorskiego,odpowiednich dla daty otwarcia ofert, i uzgodnionych z Zamawiającym. Tak sporządzony kosztoryspo uprzednim jego sprawdzeniu przez Zamawiającego, będzie stanowił podstawę zmianywynagrodzenia w formie aneksu do Umowy. 15. W przypadku wystąpienia konieczności wykonaniarobót zamiennych lub ewentualnych robót dodatkowych lub robót zleconych na podstawie art. 144 ust.1 pkt. 2, 3 i 6 ustawy Pzp Wynagrodzenie będzie podlegało zmianie. 16. Podstawą określeniawynagrodzenia za roboty zamienne, roboty dodatkowe lub ewentualnie roboty zlecone na podstawieart. 144 ust. 1 pkt. 2, 3 i 6 ustawy Pzp będzie protokół konieczności uzgodniony przez Zamawiającegoi Wykonawcę oraz kosztorysy sporządzone przez Wykonawcę metodą kalkulacji szczegółowej,zawierające zakres robót według technologii przyjętej w kosztorysie, stanowiącym załącznik do,,HRF" oraz zakres robót podlegających wykonaniu według zamiennej lub dodatkowej technologii, z uwzględnieniem danych wyjściowych do kosztorysowania określonych poniżej: 1) stawka r-g,wskaźnik kosztów pośrednich, kosztów zakupu, podatku VAT i zysku oraz ceny materiałów i sprzętubędą tożsame z wielkościami tych składników cenowych oraz cen przyjętych do obliczenia cenyoferty, 2) ceny materiałów według średnich cen opublikowanych w kwartalnej Informacji cenowej ocenach materiałów budowlanych, elektrycznych i instalacyjnych w wydawnictwach branżowych (np.Sekocenbud, Bistyp, Orgbud, Intercenbud, itp.), obowiązujących w danym okresie i zawierającychceny zakupu, oraz uzgodnionych z Zamawiającym, 3) ceny sprzętu według średnich cenopublikowanych w wydawnictwach branżowych (np. Sekocenbud, Bistyp, Orgbud, Intercenbud, itp.)dla województwa pomorskiego, obowiązujących w danym okresie i uzgodnionych z Zamawiającym.W przypadku, jeśli wynikający z dokumentacji zakres robót podlegających zamianie nie zostałuwzględniony przez Wykonawcę w pozycjach kosztorysu, stanowiącym załącznik do ,,HRF", ilośćjednostek przedmiarowych zakresu robót podlegającego zamianie zostanie określona na podstawieprzedmiaru sporządzonego w oparciu o dokumentację projektową. Tak sporządzone kosztorysy pouprzednim ich sprawdzeniu Zamawiającego, będą stanowiły podstawę zmiany wynagrodzeniaWykonawcy w formie aneksu do Umowy. 17. W przypadku konieczności przerwania robót lubograniczenia zakresu rzeczowego Przedmiotu Umowy, Wykonawca nie będzie dochodził roszczeń ztego tytułu, z zastrzeżeniem, że w tym przypadku Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za robotyfaktycznie wykonane oraz koszty robót zabezpieczających, o ile zostaną potwierdzone w protokoleinwentaryzacji. W tym celu Zamawiający sporządzi przy udziale Wykonawcy protokół inwentaryzacji,na dzień przerwania robót, a Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie uzgodnionymprzez Zamawiającego i Wykonawcę. Wynagrodzenie za wykonanie ewentualnych robótzabezpieczających zostanie ustalone w kosztorysach sporządzonych metodą szczegółową, przyzastosowaniu danych wyjściowych do kosztorysowania określonych w ust. 5 nin. §. Tak sporządzonykosztorys po uprzednim jego sprawdzeniu i zatwierdzeniu przez Zamawiającego będzie stanowiłpodstawę ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy. 18. Sposób obliczenia należnego wynagrodzeniaWykonawcy z tytułu wykonania części Umowy będzie następujący: 1) w przypadku odstąpienia odcałego elementu robót określonego w ,,HRF" nastąpi odliczenie wartości tego elementu od ogólnejwartości Przedmiotu Umowy; 2) w przypadku odstąpienia od części robót z danego elementuokreślonego w ,,HRF", obliczenie wykonanej części tego elementu nastąpi na podstawie kosztorysówokreślonych w ust. 5 nin. §, a zatwierdzonych przez Zamawiającego. 19. Wykonawca oświadcza, żedysponuje odpowiednimi zasobami finansowymi umożliwiającymi wykonanie Przedmiotu Umowy.20. Po bezskutecznym upływie terminu wyznaczonego Wykonawcy przez Zamawiającego nadokonanie uzgodnień lub wykonanie czynności, o których mowa w ust. 5, 6 i 7 nin. §. Zamawiającymoże dokonać ich jednostronnie i są one wiążące dla Stron.</span> <br/> <b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b> <br/> <br /> <b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_1_sposob_udostepniania"></span> <br/> <b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_1_srodki_ochrony"></span> <br/> <b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b> <br/> Data: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_data">2018-02-06</span>, godzina: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_godzina">10:00</span>, <br/> Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_2_SkrocenieTerminu"></span> <br/> Wskazać powody: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_2_Powody"></span> <br/> Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu <br/>> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_jezyki">Polski</span> <br/> <b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b> do: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_5_data"></span> okres w dniach: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_5_okres">30</span> (od ostatecznego terminu składania ofert) <br/> <b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_17">Nie</span> <br/> <b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_5">Nie</span> <br/> <b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_6">1. Miejsce składania ofert: Starostwo powiatowe w Pucku, ul. E. Orzeszkowej 5 84-100 Puck -sekretariat do dnia 06.02.2018 r., do godziny 10.00 zaadresować zgodnie z opisem przedstawionym wrozdziale XII SIWZ. 2. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data igodzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską.3. Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona wykonawcy zgodnie z zasadami określonymi w art.84 ust. 2 ustawy PZP. 4. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego - sala konferencyjna, wdniu 06.02.2018 r., o godzinie 10.10.</span> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: center"> <u> ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH </u> </div> <br /> <div> <br /> </div> <br /> <br /> </div> <br /> <br /> <table> <tr> <td> </td> </tr> </table> </div> <script type="text/javascript">//<![CDATA[//]]></script>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com