JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20210712/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20210712/0011145801-N-2021.html

<header hidden><table style="border-bottom: 1px solid black; width:100%"><tr><td>Ogłoszenie nr 2021/BZP 00111458 z dnia 2021-07-12</td></tr></table></header><main><!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Usługi<br/> Sporządzenie dokumentacji projektowej kanalizacji sanitarnej w Sołectwie Zakrzew </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">GMINA KŁOBUCK</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 151398273</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">ul. 11 Listopada 6</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Kłobuck</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">42-100</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">śląskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL224 - Częstochowski</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">34/310 01 50</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.8.) Numer faksu: <span class="normal">34/ 317 26 61</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">sekretariat@gminaklobuck.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">http://bip.gminaklobuck.pl/main/index.html</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Ogólne usługi publiczne</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Sporządzenie dokumentacji projektowej kanalizacji sanitarnej w Sołectwie Zakrzew </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-70fe9e6e-e2fd-11eb-b885-f28f91688073</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2021/BZP 00111458</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2021-07-12</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2021/BZP 00003018/07/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.3.3 Sporządzenie dokumentacji projektowej kanalizacji sanitarnej w Sołectwie Zakrzew</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> http://bip.gminaklobuck.pl/zamowienia_publiczne/ogloszenia_o_zamowieniach.html <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">Z zastrzeżeniem postanowień zawartych w rozdziale XVI SWZ oraz w ust. 2 i w ust. 4 rozdziału XII SWZ, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami może się odbywać wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj:<br/>1) poprzez platformę miniPortal pod adresem:<br/>https://miniportal.uzp.gov.pl/ (zwanej dalej zamiennie miniPortalem), wyłącznie w celu złożenia, zmiany, wycofania oferty za pośrednictwem stosownego Formularza<br/>2) kanał Urząd Miejski w Kłobucku ePUAP /umklobuck/skrytka,<br/>3) pocztą elektroniczną na adres e-mail Zamawiającego: sekretariat@gminaklobuck.pl oraz adresy e mail Wykonawców podane w formularzach ofertowych.<br/>Na wskazany adres e-mail Zamawiającego Wykonawca będzie mógł przesyłać wyłącznie dokumenty zamówienia opatrzone stosownym podpisem<br/>elektronicznym. Zamawiający zastrzega, że oprócz adresu wskazanego powyżej będzie miał możliwość wyboru przesyłania dokumentów zamówienia bezpośrednio z adresu e-mail pracownika merytorycznego, tj. swypych@gminaklobuck.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">1. Wykonawca zamierzający złożyć ofertę – zobowiązany jest<br/>zapoznać się z instrukcjami użytkowników miniPortalu - dostępnymi pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcje oraz zaakceptować regulamin<br/>korzystania z miniPortalu.<br/>2. Złożenie oferty poprzez Platformę przetargową oznacza akceptację regulaminu, o którym mowa w ust. 1.<br/>3. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z miniPortalu – wskazane są na stronie internetowej miniPortalu - pod adresem:<br/>https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcje<br/>4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii i oświadczeń oraz informacji<br/>przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminu ePUAP.<br/>5. Wsparcia technicznego w zakresie działania miniPortalu Wykonawca może otrzymać pod , nr tel. +48 22 458 77 06, +48 22 458 78 75, e-mail:<br/>miniPortal@uzp.gov.pl od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz. 800 - 1400.<br/>6. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca<br/>posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.<br/>7. Sposób złożenia oferty za pośrednictwem miniPortalu oraz potwierdzenia złożenia oferty zostały opisane w Instrukcjach użytkowników miniPortalu.<br/>8. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4<br/>ustawy, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy, zwane dalej „zobowiązaniem podmiotu<br/>udostępniającego zasoby”, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w<br/>przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.<br/>z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych<br/>danych.<br/>9. Zamawiający informuje, iż w przypadku przesyłania przez Wykonawcę dokumentów elektronicznych skompresowanych (w tym oferty przetargowej)<br/>dopuszczone są wyłącznie formaty danych wskazane w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2247) w<br/>sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz<br/>minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych. Powyższe oznacza, iż Zamawiający nie dopuszcza przysyłania dokumentów elektronicznych (w<br/>tym oferty) skompresowanych formatem rar.<br/>10. W przypadku, gdy dokumenty elektroniczne w postępowaniu o udzielenie zamówienia, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,<br/>zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej<br/>konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio<br/>oznaczonym pliku.<br/>11. Podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, sporządzone w języku obcym przekazuje się<br/>wraz z tłumaczeniem na język polski.<br/>12. Pozostałe ustalenia zostały zawarte w rozdz. XIII SWZ.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), obowiązującego od 25 maja 2018 r., informuję, iż:<br/>1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Kłobucka z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Kłobucku, ul. 11 Listopada 6, 42-100 Kłobuck.<br/>2. W podmiocie jest wyznaczona osoba nadzorująca przestrzeganie zasad ochrony danych - Jacek Orłowski - kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – email: iod@gminaklobuck.pl.<br/>3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, b, c, d, e ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE o<br/>ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., w celu:<br/>a) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Urzędzie Miejskim w Kłobucku na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa,<br/>b) realizacji zawartych przez Urząd Miejski w Kłobucku umów z kontrahentami,<br/>c) w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie udzielonej wcześniej zgody w zakresie i celu<br/>określonym w treści zgody.<br/>4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:<br/>a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działających na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach,<br/>które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,<br/>b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Urzędem Miejskim w Kłobucku przetwarzają dane osobowe dla których<br/>Administratorem jest Burmistrz Kłobucka,<br/>c) podmioty realizujące zadania Administratora Danych Osobowych, takie jak: operator pocztowy, bank, dostawca oprogramowania dziedzinowego.<br/>5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu/celów określonych w pkt 3, lecz nie krócej niż przez okres<br/>wskazany w przepisach o archiwizacji lub innych przepisach prawa.<br/>6. Ma Pani/Pan prawo do żądania od Administratora:<br/>a) dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,<br/>b) do sprostowania (poprawiania) swoich danych,<br/>c) do usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych w przypadkach, gdy:<br/>- dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane;<br/>- dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem;<br/>- dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;<br/>- osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych.<br/>d) do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora – przestaniemy przetwarzać Pani/Pana<br/>dane w tym zakresie, chyba że będziemy w stanie wykazać, że są one nam niezbędne do realizacji zadania narzuconego przez powszechnie<br/>obowiązujące prawo,<br/>e) do przenoszenia danych,<br/>f) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,<br/>g) w celu skorzystania z praw określonych powyżej (lit. a-f) należy skontaktować się z Administratorem lub z Inspektorem Danych Osobowych.<br/>7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisu<br/>ustawy o ochronie danych osobowych, a od 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia<br/>dyrektywy 95/46/WE.<br/>8. Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wymaganym przepisami, którymi kieruje się Urząd Miasta jest obligatoryjne a konsekwencją<br/>niepodania danych osobowych będzie brak możliwość rozpoczęcia wypełniania obowiązku prawnego leżącego na Administratorze Danych Osobowych.<br/>9. Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">IR.271.044.2021.WS</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Usługi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie dot. sporządzenia dokumentacji projektowo – kosztorysowej obejmuje zaprojektowanie sieci kanalizacji sanitarnej wraz z<br/>przyłączeniami a także wszelkich urządzeń infrastruktury technicznej wynikających z warunków technicznych i niezbędnych do jej prawidłowego<br/>funkcjonowania. Dokumentacja projektowo – kosztorysowa obejmować ma również aspekt przywrócenia terenu do stanu sprzed rozpoczęcia<br/>budowy (w tym odtworzenie nawierzchni dróg, niwelacja terenu, obsianie trawą).<br/>Obszar przewidziany do zaprojektowania kanalizacji sanitarnej został przedstawiony na mapce poglądowej stanowiącej załącznik nr 4 do SWZ.<br/>Projektowana sieć kanalizacji sanitarnej będzie obejmować swoim zasięgiem część miejscowości Kłobuck w obrębie ulic:<br/>1) Zakrzewskiej na odcinku od nieruchomości (zabudowań) o nr porządkowych 87 i 96 do istniejącej studni kanalizacyjnej zlokalizowanej w<br/>obrębie jezdni pasa drogowego na wysokości posesji nr 68A.<br/>Stan istniejący przedstawia dokumentacja zdjęciowa składająca się z 30 kolejno opisanych zdjęć stanowiąca załącznik nr 5 do SWZ.<br/>Długość przedmiotowego odcinka wynosi około 1200,00 mb, który został przedstawiony w załączniku nr 6 do SWZ na opisanych rysunkach od nr<br/>4 do nr 7.<br/>1.1) Projektowana kanalizacja sanitarna przebiegać będzie przez tereny działki o nr ew. 247 stanowiących własność Polskich Kolei<br/>Państwowych;<br/>1.2) W ciągu ul. Zakrzewskiej oprócz zabudowy jednorodzinnej istnieje również zabudowa wielorodzinna (domy szeregowe – zdjęcie nr 4 oraz<br/>rys nr 4 w/w załączników). Gospodarka ściekowa obecnie odbywa się poprzez wspólną oczyszczalnię ścieków zlokalizowaną na tyłach<br/>zabudowań. Jednakże ze względu na znaczny stopień eksploatacji oczyszczalni budynki te winny zostać podłączone do projektowanej<br/>kanalizacji sanitarnej. Podobnie ma się sytuacja z zabudowaniami i budynkiem (biurowcem) należącym do Nadleśnictwa Kłobuck – Lasy<br/>Państwowe zlokalizowanym przy ul. Zakrzewskiej 85 (zdjęcia nr 11 i 12 załącznika nr 5 do SWZ).<br/>1.3) Zgodnie z tabelą nr 1 stanowiącą załącznik nr 7 do SWZ w obrębie przedmiotowego odcinka zlokalizowanych jest około 19 zabudowanych<br/>nieruchomości o łącznej liczbie mieszkańców (wg stanu na 31.12.2020 r.) wynoszącej 141 osób.<br/>1.4) Zgodnie z pismem Wydziału Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Rolnictwa znak: GOR.7021.1.004.2021 GOR.KW-000622/21 z<br/>dnia 08.06.2021 r. stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ w obrębie przedmiotowego odcinka ul. Zakrzewskiej zlokalizowane są cztery<br/>nieruchomości dla których wydano decyzje o warunkach zabudowy.<br/>2) Mikołaja Reja na odcinku od skrzyżowania z ul. Zakrzewską do istniejącej studni kanalizacyjnej zlokalizowanej w obrębie jezdni pasa<br/>drogowego na wysokości posesji o nr porządkowym 19A. Stan istniejący przedstawia dokumentacja zdjęciowa składająca się z 16 kolejno<br/>opisanych zdjęć stanowiąca załącznik nr 9 do SWZ.<br/>Długość przedmiotowego odcinka wynosi około 500,00 mb, który został przedstawiony w załączniku nr 6 do SWZ na opisanych rysunkach od nr<br/>1 do nr 3.<br/>2.1) Projektant w obliczeniach hydraulicznych winien uwzględnić również powstającą nową zabudowę w ciągu działek o nr ew.309/3 i 309/5 a<br/>także mającą powstać w przyszłości zabudowę na działkach o nr ew. 308 i 307 (rys nr 2 w załączniku nr 6 do SWZ);<br/>2.2) Zgodnie z tabelą nr 2 stanowiącą załącznik nr 10 do SWZ w obrębie przedmiotowego odcinka zlokalizowanych jest około 9 zabudowanych<br/>nieruchomości o łącznej liczbie mieszkańców (wg stanu na 31.12.2020 r.) wynoszącej 33 osoby.<br/>2.3) Zgodnie z pismem Wydziału Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Rolnictwa znak: GOR.7021.1.004.2021 GOR.KW-000622/21 z<br/>dnia 08.06.2021 r. stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ w obrębie przedmiotowego odcinka ul. Mikołaja Reja zlokalizowane jest siedem<br/>nieruchomości dla których wydano decyzje o warunkach zabudowy. W nawiązaniu do pkt 2.1 powyżej Zamawiający informuje, iż dla działek o nr<br/>ewid.: 307/1, 307/2, 308/1, 308/2, 309/8 trwa obecnie postępowanie administracyjne dla ustalenia warunków zabudowy dla budowy 14 budynków<br/>mieszkalnych jednorodzinnych wraz z wydzieleniem działek budowlanych i drogi wewnętrznej.<br/>3) Stawowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Zakrzewską do skrzyżowania z ul. Słowackiego.Stan istniejący przedstawia dokumentacja<br/>zdjęciowa składająca się ze zdjęć opisanych od nr 1 do nr 29 stanowiąca załącznik nr 11 do SWZ. Długość przedmiotowego odcinka wynosi<br/>około 1600,00 mb, który został przedstawiony w załączniku nr 6 do SWZ na opisanych rysunkach od nr 8 do nr 10.<br/>3.1) Zgodnie z tabelą nr 3 stanowiącą załącznik nr 12 do SWZ w obrębie przedmiotowego odcinka zlokalizowanych jest około 53 zabudowanych<br/>nieruchomości o łącznej liczbie mieszkańców (wg stanu na 31.12.2020 r.) wynoszącej 207 osób;<br/>3.2) Zgodnie z pismem Wydziału Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Rolnictwa znak: GOR.7021.1.004.2021 GOR.KW-000622/21 z<br/>dnia 08.06.2021 r. stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ w obrębie przedmiotowego odcinka ul. Stawowej zlokalizowane są dwie nieruchomości<br/>dla których wydano decyzje o warunkach zabudowy.<br/>4) Wodnej na odcinku od skrzyżowania z ul. Stawową do ostatniego zabudowania.<br/>Stan istniejący przedstawia dokumentacja zdjęciowa składająca się z 7 kolejno opisanych zdjęć stanowiąca załącznik nr 13 do SWZ.<br/>Długość przedmiotowego odcinka wynosi około 250,00 mb, który został przedstawiony w załączniku nr 6 do SWZ na opisanym rysunku nr 11.<br/>4.1) Zgodnie z tabelą nr 4 stanowiącą załącznik nr 14 do SWZ w obrębie przedmiotowego odcinka zlokalizowanych jest około 6 zabudowanych<br/>nieruchomości o łącznej liczbie mieszkańców (wg stanu na 31.12.2020 r.) wynoszącej 20 osób;<br/>4.2) Zgodnie z pismem Wydziału Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Rolnictwa znak: GOR.7021.1.004.2021 GOR.KW-000622/21 z<br/>dnia 08.06.2021 r. stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ w obrębie przedmiotowego odcinka ul. Wodnej nie ustalono (nie wydano od roku 2019<br/>do roku 2021) warunków zabudowy.<br/>5) Krętej na odcinku od skrzyżowania z ul. Słowackiego i ul. Stawową do wysokości działki o nr ew. 1/2 – obręb Zakrzew (okolice posesji nr 39) z<br/>uwzględnieniem budynku o nr porządkowym 40.<br/>Stan istniejący przedstawia dokumentacja zdjęciowa stanowiąca załącznik nr 11 do SWZ, tj zdjęcia od nr 29 do nr 61.<br/>Długość przedmiotowego odcinka wynosi około 2200,00 mb, który został przedstawiony w załączniku nr 15 do SWZ na opisanych rysunkach od<br/>nr 1do nr 7.<br/>5.1) Zgodnie z tabelą nr 5 stanowiącą załącznik nr 16 do SWZ w obrębie przedmiotowego odcinka zlokalizowanych jest około 35 zabudowanych<br/>nieruchomości o łącznej liczbie mieszkańców (wg stanu na 31.12.2020 r.) wynoszącej 148 osób.<br/>5.2) Zgodnie z pismem Wydziału Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Rolnictwa znak: GOR.7021.1.004.2021 GOR.KW-000622/21 z<br/>dnia 08.06.2021 r. stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ w obrębie przedmiotowego odcinka ul. Krętej nie ustalono (nie wydano od roku 2019 do<br/>roku 2021) warunków zabudowy.<br/>5.3) Zgodnie z pismem Wydziału Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Rolnictwa znak: GOR.7021.1.004.2021 GOR.KW-000622/21 z<br/>dnia 08.06.2021 r. stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ wzdłuż drogi oznaczonej nr ewid. 2454 (obręb Kłobuck) od działki o nr ewid.: 2434 do dz.<br/>nr ewid.: 2400 (obręb Kłobuck) (nie wydano od roku 2019 do roku 2021) warunków zabudowy.<br/>Do ulicy Krętej (i jej zakresu projektowego) zalicza się również część drogi ul. Drukarskiej tj. odcinek usytuowany na działkach o nr ew. 41/1 oraz<br/>2465 do wysokości działki o nr ew. 2469/1 przedstawiony na rys 2a załącznika nr 15 do SWZ.<br/>Stan istniejący przedstawia dokumentacja zdjęciowa stanowiąca załącznik nr 11 do SWZ, tj zdjęcia od nr 35 do nr 38.<br/>Długość przedmiotowego odcinka wynosi około 200,00 mb, który został przedstawiony w załączniku nr 15 do SWZ na rys nr 2a.<br/>Uwaga1: Zakres projektowy dotyczy terenów w obrębie dróg gminnych i powiatowych a także na terenach należących do Polskich Kolei<br/>Państwowych. Zamawiający zwraca uwagę, że Wykonawca winien uwzględnić wystąpienie do odpowiednich organów.<br/>Uwaga2: Obszar przewidziany do projektowania kanalizacji sanitarnej nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego<br/>poza częścią ul. Krętej, która została ujęta w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów w Kłobucku w obrębach: Kłobuck,<br/>Brody Malina, Zagórze, Zakrzew, co zostało przedstawione w uchwale Nr 85/VII/2019 Rady Miejskiej w Kłobucku z dnia 07 maja 2019 r. –<br/>załącznik nr 17 do SWZ. Dokument ten jest dostępny na stronie internetowej Zamawiającego – Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Kłobuck<br/>bezpośrednio pod adresem internetowym:<br/>http://bip.gminaklobuck.pl/zagospodarowanie_przestrzenne/Uchwala_Nr_85_VII_2019_w_sprawie_uchwalenia_MPZP_terenow_w_Klobucku.html<br/>Uwaga 3): Ulice: Żabia, Błotna i część ulicy Drukarskiej od nieruchomości nr ew. 2469/2, obręb Kłobuck, do ulicy Górniczej, nie są objęte<br/>systemem kanalizacji i nie będą w najbliższym czasie skanalizowane.<br/>Uwaga 4): Ulica Zakrzewska od nr 68A do nr 100, ulica Mikołaja Reja od nr 19A do nr 28D oraz ulica Stawowa są ujęte w granicach Aglomeracji<br/>Kłobuck, uchwalonej Uchwałą Rady Miejskiej w Kłobucku z dnia 29 grudnia 2020 r. w sprawie wyznaczenia obszaru i granic aglomeracji<br/>Kłobuck, która znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Kłobuck pod linkiem:<br/>http://bip.gminaklobuck.pl/rada_miejska/Uchwaly_z_XXVII_sesji_z_dnia_29122020r.html oraz w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego<br/>pod linkiem: http://dzienniki.slask.eu/legalact/2021/20/ . Ulice Wodna i Kręta nie zostały ujęte w ww. dokumencie.<br/>Obowiązki Wykonawcy, założenia i wytyczne dot. dokumentacji projektowo - kosztorysowej jak i wykaz opracowań i ich zakres zostały opisane w<br/>Rozdziale III SWZ a także w załączniku nr 18 do SWZ tj. "Projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy w<br/>sprawie zamówienia (wzór umowy)". </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania</p> <p class="mb-0">71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją</p> <p class="mb-0">71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji: </h3> Zamawiający przewiduje, że na etapie realizacji zamówienia, będzie korzystał z prawa opcji. Zgodnie z regulacjami ustawowymi, rozszerzenie<br/>zamówienia poza jego minimalny poziom jest uprawnieniem, a nie obowiązkiem Zamawiającego i będzie realizowane w miarę zaistniałej<br/>potrzeby. Dlatego też, Zamawiający zastrzegając prawo opcji:<br/>1) gwarantuje, że minimalny poziom zamówienia to opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej w zakresie<br/>wyszczególnionym w ust. 7 Rozdziału III SWZ poprzedzone wykonaniem projektu koncepcyjnego (opracowania przedprojektowego) w<br/>zakresie wyszczególnionym w ust. 7 pkt 1 Rozdziału III SWZ;<br/>2) przewiduje możliwość zlecenia w ramach maksymalnego poziomu zamówienia następujących czynności:<br/>a) pełnienia nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych i zakłada do 5 planowanych pobytów na budowie oraz do 5 nadzorów<br/>rysunkowych;<br/>b) dwukrotnej aktualizacji kosztorysów inwestorskich w okresie pogwarancyjnym w przypadku, gdy przed rozpoczęciem procedury przetargowej, dotyczącej robót budowlanych, wystąpi taka konieczność, z zastrzeżeniem, że Wykonawca ma obowiązek zaktualizować kosztorysy<br/>inwestorskie w terminie wskazanym przez Zamawiającego w pisemnym wezwaniu przesłanym przez Zamawiającego za pomocą poczty<br/>elektronicznej lub faksu. <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">10 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Zamawiający przewiduje udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, o których mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 ustawy.<br/>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia polegającego na powtórzeniu tej samej usługi w wysokości nie większej niż 10% w przypadku<br/>konieczności zwiększenia zakresu usług dotyczącej nadzoru autorskiego. Nastąpi to wówczas, gdy planowana ilość nadzorów autorskich NAP (5) lub NAR<br/>(5) zostanie wyczerpana, a konieczność dalszego wykonywania nadzoru autorskiego będzie niezbędna z punktu widzenia potrzeb Zamawiającego.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:<br/>a) cena ofertowa – 60 %,<br/>b) doświadczenie projektanta – 40 %.<br/>2. Każdy z Wykonawców w poszczególnych kryteriach otrzyma odpowiednią liczbę punktów, wyliczoną w następujący sposób:<br/>a) cena ofertowa - wg następującego wzoru: K(c) = Cn/Cb x 100 gdzie poszczególne litery oznaczają:<br/>K(c) – liczba punktów,<br/>Cn – cena ofertowa najniższa spośród wszystkich rozpatrywanych i nieodrzuconych ofert,<br/>Cb – cena ofertowa oferty badanej (przeliczanej),<br/>b) doświadczenie projektanta – K(d) :<br/>Zamawiający w ramach „kryterium doświadczenie projektanta” będzie przyznawał punkty za opracowanie dokumentacji projektowych, w zakresie budowy i/lub przebudowy i/lub rozbudowy sieci kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 1000 mb (słownie: tysiąc metrów bieżących), a dokumentacje te były<br/>wykonane w okresie przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca w ramach tego kryterium zobowiązany jest do wykazania doświadczenia<br/>projektanta, który będzie brał udział w realizacji zamówienia i który posiada uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,<br/>instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, w zakresie niezbędnym dla realizacji zadania będącego<br/>przedmiotem postępowania.<br/>Wykonawca otrzyma następującą liczbę punktów:<br/>• za opracowanie jednej dokumentacji projektowej, Wykonawca otrzyma 0 punktów;<br/>• za opracowanie dwóch dokumentacji projektowych, Wykonawca otrzyma 30 punktów;<br/>• za opracowanie trzech dokumentacji projektowych, Wykonawca otrzyma 60 punktów;<br/>• za opracowanie czterech i więcej dokumentacji projektowych, Wykonawca otrzyma 100 punktów.<br/><br/>3. W ramach wszystkich wskazanych i opisanych kryteriów, Wykonawca otrzyma końcową (łączną) ilość punktów wyliczoną w następujący sposób:<br/>KIP = K(c) x 60% + K(d) x 40%<br/>gdzie symbol KIP oznacza końcową ilość punktów,<br/>Za ofertę najkorzystniejszą będzie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu i przy uwzględnieniu powyższych kryteriów otrzyma najwyższą punktację.<br/>4. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert,<br/>Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.<br/>4.1. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną.<br/>4.2. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 4.1. rozdziału SWZ, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te<br/>oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Procentowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Doświadczenie projektanta</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 8</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 10</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:<br/>Zamawiający nie określa szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.<br/>2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:<br/>Zamawiający nie określa szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.<br/>3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:<br/>Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.<br/>4. Zdolność techniczna lub zawodowa:<br/>1) za minimalny poziom zdolności w zakresie spełnienia warunku posiadania zdolności technicznej Zamawiający będzie uznawał, wykazanie<br/>przez Wykonawcę, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia<br/>działalności gospodarczej jest krótszy – w tym okresie – wykonał należycie co najmniej jedną usługę polegającą na opracowaniu dokumentacji<br/>projektowej w rozumieniu Prawa budowlanego w zakresie budowy i/lub przebudowy i/lub rozbudowy sieci kanalizacji sanitarnej o długości co<br/>najmniej 1000 mb (słownie: tysiąc metrów bieżących).<br/>2) Za minimalny poziom zdolności zawodowej w zakresie spełnienia warunku posiadania kwalifikacji zawodowych Zamawiający będzie uznawał,<br/>wykazanie przez Wykonawcę, że skieruje do realizacji zamówienia publicznego minimum 1 osobę posiadającą uprawnienia budowlane do<br/>projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie:<br/>sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z ustawą Prawo Budowlane (Dz. U. z<br/>2020r., poz. 1333 t.j. z dnia 2020.08.03.) lub odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących<br/>przepisów upoważniające do projektowania w zakresie wymaganym do realizacji niniejszego zamówienia lub ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o<br/>samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz.U. z 2019r. poz. 1117 t.j. z dnia 2019.06.14) oraz ustawy z dnia 22<br/>grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2020r. poz. 220<br/>t.j. z dnia 2020.02.12). <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">1. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania braku podstaw (przesłanek) wykluczenia z postępowania, na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do złożenia, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):<br/>1) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (zał. nr 19 do SWZ) w<br/>rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U.2021.275 t.j. z dnia 2021.02.11), z innym Wykonawcą, który<br/>złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy<br/>kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.<br/>W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie w zakresie ust. 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie<br/>ubiegających się o zamówienie.<br/>2) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w<br/>postępowaniu w zakresie podstaw do wykluczenia wskazanych w ust. 2 pkt 2.1 oraz 2.2 Rozdziału XIX SWZ (zał. nr 22 do SWZ).<br/>W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia w zakresie niniejszego ppkt składa każdy z Wykonawców<br/>wspólnie ubiegających się o zamówienie.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (określonych przez Zamawiającego w ust. 3 rozdziału XIX SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do złożenia, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):<br/>1) w celu wykazania spełniania warunku z ust. 3.4. pkt. 1 Rozdziału XIX SWZ:<br/>wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych (załącznik nr 20 do SWZ), w okresie ostatnich 3 lat,<br/>a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi<br/>zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.<br/>Uwaga: Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w<br/>przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać<br/>tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy, w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn<br/>niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych<br/>nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.<br/>Okres, o którym wyżej mowa liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.<br/>2) w celu wykazania spełniania warunku z ust. 3 pkt 3.4 ppkt. 2 Rozdziału XIX SWZ:<br/>- wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego (załącznik nr 21 do SWZ), w szczególności odpowiedzialnych za<br/>świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania<br/>zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> Wraz z ofertą (dotyczy oferty składanej w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu) należy złożyć:<br/>1) Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w<br/>postępowaniu, w zakresie wskazanym w rozdziale XIX SWZ – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ. Oświadczenie stanowi dowód<br/>potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący<br/>wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe, wskazane w SWZ. Oświadczenie składa się, pod rygorem nieważności, w<br/>formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej<br/>podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku powoływania się na zasoby podmiotu trzeciego Wykonawca, w przypadku polegania<br/>na zdolnościach technicznych lub podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym wyżej mowa, także<br/>oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie<br/>warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (załącznik nr 3 do SWZ).<br/>2) Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z projektowanymi postanowieniami umowy w sprawie zamówienia,<br/>które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń – zgodnie z treścią zawartą<br/>w formularzu oferty, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ. Oświadczenie składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (w postaci<br/>elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem<br/>osobistym.<br/>3) Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z<br/>właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci<br/>elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy<br/>pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego<br/>dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność<br/>cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w<br/>postaci papierowej, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz.<br/>4) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego.<br/>Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem<br/>osobistym. W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się<br/>cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,<br/>poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania<br/>z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz.<br/>5) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby<br/>realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował<br/>niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy). <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> 1. Wykonawca przystępując do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 2 500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych)<br/>przed upływem terminu składania ofert.<br/>2. Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 97 ust. 7 pkt 1-4 ustawy.<br/>3. Jeżeli wadium jest wnoszone w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego:<br/>Bank Spółdzielczy w Kłobucku<br/>nr konta 55 8248 0002 1000 0000 0361 0004 z dopiskiem:<br/>„Sporządzenie dokumentacji projektowej kanalizacji sanitarnej w Sołectwie Zakrzew”<br/>4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, gdy wpływ środków na rachunek zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania<br/>ofert. Oznacza to, że jeżeli z wyciągu z rachunku bankowego Zamawiającego wynika, iż kwota wadium została zaksięgowana po terminie<br/>składania ofert, zamawiający ma podstawy do odrzucenia oferty na podstawie art. 226 ust 1 pkt. 14 ustawy.<br/>5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz, to powinno być ono dołączone w formie oryginału do oferty.<br/>6. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy, w szczególności określać bezwarunkowy,<br/>nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie oraz być ważne przez okres<br/>związania ofertą, określony w specyfikacji.<br/>7. Zwrot wadium - zgodnie z art. 98 ust. 2 - 5 ustawy.<br/>8. Zatrzymanie wadium - zgodnie z art. 98 ust. 6 ustawy. <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.<br/>2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o<br/>udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki<br/>cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy<br/>wspólnicy podpiszą ofertę.<br/>3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z ust.<br/>3.3. rozdz. XVI SWZ – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.<br/>Uwaga nr 1: Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców<br/>wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.<br/>4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z<br/>Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).<br/>5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy (ust.<br/>3.1. rozdziału XVI SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie<br/>warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie<br/>warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia<br/>nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:<br/>5.1. Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie<br/>zamówienia;<br/>5.2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza<br/>jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez<br/>pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.<br/>6. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających<br/>się o udzielenie zamówienia. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, zawiera załącznik<br/>nr 18 do SWZ.<br/>1.1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy)<br/>w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w załączniku 18 do SWZ.<br/>1.2. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy.<br/>2. Przed zawarciem umowy należy dopełnić formalności, które zostały wskazane w Rozdziale XXVIII SWZ.<br/>3. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano<br/>wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych poniżej<br/>warunków ich wystąpienia oraz warunków zmiany umowy:<br/>1) w zakresie zmiany terminu zakończenia przedmiotu zamówienia objętego umową o określoną liczbę dni, w których nie można było<br/>wykonywać dokumentacji projektowo-kosztorysowej, dopuszczalne jest wprowadzenie zmian spowodowanych udokumentowanymi:<br/>a) okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego,<br/>b) zmianami będącymi następstwem działania organów administracji,<br/>c) innymi przyczynami zewnętrznymi niezależnymi od Wykonawcy, skutkującymi niemożnością rozpoczęcia lub prowadzenia prac pomimo<br/>zachowania należytej staranności,<br/>d) przerwami spowodowanymi przedłużeniem się procedury opiniowania i zatwierdzenia opracowań projektowych, w szczególności przez:<br/>TAURON Dystrybucja S.A., Powiatowy Zarząd Dróg w Kłobucku, Zarząd Dróg i Gospodarki Komunalnej w Kłobucku, Przedsiębiorstwo<br/>Wodociągów i Kanalizacji Okręgu Częstochowskiego S.A. w Częstochowie, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz innych gestorów sieci<br/>infrastruktury technicznej, trwających dłużej niż 30 dni i niewynikających z zaniedbań Wykonawcy;<br/>2) w zakresie zmiany obowiązującej stawki VAT:<br/>a) jeśli dojdzie do podwyższenia stawki VAT, Strony uzgadniają zwiększenie wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT<br/>spowodowanej podwyższeniem stawki podatku VAT,<br/>b) jeśli dojdzie do obniżenia stawki VAT, Wykonawca wyraża zgodę na zmniejszenie wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku<br/>VAT spowodowaną obniżeniem stawki podatku VAT;<br/>3) w zakresie zmiany osoby projektanta: za zgodą Zamawiającego, Wykonawca ma prawo dokonać zmiany projektanta pod warunkiem, że<br/>doświadczenie nowego, proponowanego projektanta, będzie co najmniej równe doświadczeniu osoby wskazanej § 6 ust. 3 Umowy. W przypadku<br/>zmiany projektanta, Wykonawca ma obowiązek udowodnić Zamawiającemu doświadczenie nowej osoby;<br/>4) w zakresie warunków płatności wynagrodzenia: Jeżeli okoliczności, o których mowa w punkcie 1 w podpunkcie d, trwają dłużej niż dwa<br/>miesiące i upłynął już pierwotny termin realizacji zamówienia, to Wykonawcy przysługuje prawo do częściowej płatności wynagrodzenia,<br/>w wysokości nie większej niż 50 % wynagrodzenia określonego w § 3 ust. 1 umowy;<br/>5) w zakresie pozostałych zmian wynikających ze zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na<br/>realizację przedmiotu umowy, Strony z zachowaniem zasad uczciwej konkurencji oraz poszanowania interesów każdej ze stron będą zmierzać do dostosowania umowy do zmian wynikających z wprowadzenia nowych przepisów prawa; w takim wypadku zmiany umowy ograniczać się<br/>będą do konieczności wynikającej ze zmiany powszechnie obowiązującego prawa, tj. nie mogą być dokonane wówczas, gdy przepisy takie mają<br/>charakter dyspozycyjny (względnie obowiązujący).<br/>4. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 2 pkt 1 wzoru umowy, termin wykonania umowy określony w § 2<br/>ust. 2 może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania przedmiotu umowy w sposób należyty, nie dłużej<br/>jednak niż o okres trwania tych okoliczności. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2021-07-21 12:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">Ofertę należy złożyć za pośrednictwem miniPortalu (wybierając tam platformę usług administracji publicznej ePUAP Urząd Miejski w Kłobucku /umklobuck/skrytka), nie później niż do dnia 21.07.2021 r. do godziny 12:00.</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2021-07-21 13:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal"> 30 dni </span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> Koszty udziału w postępowaniu, a w szczególności koszty sporządzenia oferty, pokrywa Wykonawca. Zamawiający nie przewiduje zwrotu<br/>kosztów udziału w postępowaniu (za wyjątkiem zaistnienia okoliczności, o której mowa w art. 261 ustawy).<br/>Ogłoszenie nr 2021/BZP 00101174/01 z dnia 2021-07-01<br/>2021-</main><footer hidden><table style="border-top: 1px solid black; width:100%"><tr><td>2021-07-12 Biuletyn Zamówień Publicznych</td><td style="text-align:right">Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi</td></tr></table></footer>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com