JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20220207/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20220207/0004901301-N-2022.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Usługi<br/> Przeprowadzenie szkoleń z zakresu projektowania uniwersalnego dla nauczycieli akademickich Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 277620860</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Raciborska 37</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Katowice</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">40-074</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">śląskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL22A - Katowicki</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">32 758 77 02</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">asp@asp.katowice.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">https://www.asp.katowice.pl/</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Edukacja</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Przeprowadzenie szkoleń z zakresu projektowania uniwersalnego dla nauczycieli akademickich Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-e1284dec-85c1-11ec-94c8-de8df8ed9da1</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2022/BZP 00049013</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2022-02-07</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.15.) Nazwa projektu lub programu</h3> <p class="mb-0"> Uniwersalne projektowanie podstawą programów kształcenia na kierunkach projektowych ASP w Katowicach – program szkoleń kadry dydaktycznej </p> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://e-propublico.pl/ <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">https://e-propublico.pl.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">W postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy on-line działającej pod adresem https://e-propublico.pl.<br/>2.	Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.<br/>3.	Na Platformie postępowanie prowadzone jest pod nazwą: Przeprowadzenie szkoleń z zakresu projektowania uniwersalnego dla nauczycieli akademickich Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach – znak sprawy: ASP-DA-ZP-03-2022.<br/>4.	Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://e-propublico.pl oraz uznaje go za wiążący.<br/>5.	Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto na Platformie.<br/>6.	Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.<br/>Zalecenia Zamawiającego odnośnie kwalifikowanego podpisu elektronicznego:<br/>a)	dokumenty sporządzone i przesyłane w formacie .pdf zaleca się podpisywać kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie PAdES;<br/>b)	dokumenty sporządzone i przesyłane w formacie innym niż .pdf (np.: .doc, .docx, .xlsx, .xml) zaleca się podpisywać kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie XAdES;<br/>c)	do składania kwalifikowanego podpisu elektronicznego zaleca się stosowanie algorytmu SHA-2 (lub wyższego).<br/>Zamawiający określa następujące wymagania sprzętowo – aplikacyjne pozwalające na korzystanie z Platformy:<br/>a)	stały dostęp do sieci Internet;<br/>b)	posiadanie dowolnej i aktywnej skrzynki poczty elektronicznej (e-mail),<br/>c)	komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7 (lub nowszym) albo Linux,<br/>d)	zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa - Platforma współpracuje z najnowszymi, stabilnymi wersjami wszystkich głównych przeglądarek internetowych (Internet Explorer 10+, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera),<br/>e)	włączona obsługa JavaScript oraz Cookies.<br/>Zamawiający dopuszcza następujący format przesyłanych danych: pliki <br/>o wielkości do 20 MB w formatach: .pdf, .doc, .docx., .xlsx, .xml.<br/>Zamawiający określa następujące informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych:<br/>a)	załączony i przesłany przez Wykonawcę za pomocą Platformy plik oferty wraz z załącznikami, nie jest dostępny dla Zamawiającego i przechowywany jest na serwerach Platformy w formie zaszyfrowanej. Zamawiający otrzyma dostęp do pliku dopiero po upływie terminu otwarcia ofert;<br/>b)	oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi przyporządkowaną do dokumentu elektronicznego datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss), widoczne przy wysłanym dokumencie w kolumnie ”Data przesłania”;<br/>c)	o terminie przesłania decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji pliku na Platformie.<br/>12.	W postępowaniu, wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są za pośrednictwem Platformy (karta ”Wiadomości”). Zamawiający przesyła za pomocą Platformy wszelkie pisma na adres E-MAIL, z które została przesłana oferta. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przesłanych za pośrednictwem Platformy, przyjmuje się datę ich zamieszczenia na Platformie.<br/>13.	Ofertę, wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami, składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy, podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">1)	Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach, Raciborska 37 , 40-074 Katowice.<br/>2)	Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych drogą elektroniczną poprzez aplikację na stronie: https://www.asp.katowice.pl/uczelnia - zakładka polityka prywatności / kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych.<br/>3)	Dane osobowe Wykonawcy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. Przeprowadzenie szkoleń z zakresu projektowania uniwersalnego dla nauczycieli akademickich Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach – znak sprawy: ASP-DA-ZP-03-2022 oraz w celu archiwizacji dokumentacji dotyczącej tego postępowania;<br/>4)	Odbiorcami przekazanych przez Wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp;<br/>5)	Dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały okres obowiązywania umowy.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">ASP-DA-ZP-03-2022</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Usługi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: <span class="normal"> 387,200 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): <span class="normal"> 158,000 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.9.) Liczba części: <span class="normal">7</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części</h3> <h3 class="mb-0">4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 1</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Temat: &#34;Dostępne projektowanie dokumentów i treści - standardy i praktyka&#34; <br/>Opis: Dostępne projektowanie dokumentów i treści - standardy i praktyka<br/>Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom niezbędnej wiedzy dotyczącej opracowywania dokumentów i ich treści w mediach cyfrowych, uwzględniających potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami.<br/>Szkolenie powinno obejmować, co najmniej zagadnienia z zakresu budowania dostępnych dokumentów i ich treści w mediach cyfrowych, w tym: <br/>▪	wprowadzenie do zasad projektowania uniwersalnego i standardów dostępności (krajowe i międzynarodowe) - wymogi związane z zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami<br/>▪	omówienie specyfiki dokumentów dostępnych dla osób ze szczególnymi potrzebami, opisy narzędzi i technik umożliwiających tworzenie treści dla osób o szczególnych potrzebach (tworzenia dostępnych dokumentów WORD, EXCEL, POWER POINT, PDF)<br/>▪	przekazanie uczestnikom niezbędnej wiedzy dotyczącej prostego języka, definicje pojęć, zasady Easy-to-Read w komunikacji pisanej, określenie grup docelowych odbiorców (przygotowania dostępnych pism urzędowych używając prostego i łatwego języka). <br/>Szkolenie ma wpłynąć na zwiększenie empatii i zrozumienia potrzeb osób <br/>ze szczególnymi potrzebami i na umiejętność znajdowania rozwiązań projektowych, które ułatwiają takim osobom funkcjonowanie zgodnie z zasadami równości szans i zapewnienia wszystkim obywatelom możliwości pełnej partycypacji w życiu społecznym.<br/>Cel/założenia szkolenia:<br/>Po ukończeniu szkolenia słuchacze będą posiadali kompetencje pozwalające zarówno nazwać różnego rodzaju ograniczenia, ale także na bazie materiału merytorycznego, jak i przeprowadzonych warsztatów będą kompetentni przygotować ocenę dostępności w oraz będą kompetentni przygotować propozycje zakresu likwidacji występujących barier, a także w swoim podejściu do projektowania będą w sposób wrażliwy podchodzić do projektu w oparciu o bardzo zróżnicowane potrzeby różnych użytkowników, ze zwróceniem uwagi na potrzeby osób o szczególnych potrzebach.<br/>Szkolenie winno obejmować część teoretyczną oraz część praktyczną (warsztatową). Część warsztatowa szkolenia winna stanowić, co najmniej 30% czasu przewidzianego na szkolenie. <br/>Warsztaty będą miały charakter praktyczny i będą zawierały m.in. takie elementy jak case-study, ćwiczenia w grupach, dyskusję, prezentację doświadczeń praktycznych trenera.<br/>Szkolenie jest adresowane do pracowników uczelni - nauczycieli akademickich, prowadzących zajęcia praktyczne, projektowe na kierunkach: projektowanie graficzne, wzornictwo (studia I i II stopnia)<br/>Termin: 7-10 marca 2022<br/>Liczba godzin: 4 dni, 32 h (4 dni po 8 h, 1 h dydaktyczna = 45 min)<br/>liczba uczestników: 6-12 (liczba uczestników może być mniejsza) </p> <h3 class="mb-0">4.2.5.) Wartość części: <span class="normal"> 33000 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">80500000-9 - Usługi szkoleniowe</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal"> od 2022-03-07 do 2022-03-10</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie niżej podane kryteria:<br/>1	Cena<br/>2	Doświadczenie osób realizujących zamówienie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Procentowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Doświadczenie osób realizujących zamówienie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 2</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Temat: &#34;Dostępne projektowanie w mediach cyfrowych - standardy i praktyka&#34; <br/>Opis: Dostępne projektowanie w mediach cyfrowych - standardy i praktyka<br/>Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom niezbędnej wiedzy dotyczącej zasad projektowania produktów cyfrowych i multimediów, uwzględniających potrzeby grup odbiorców narażonych na wykluczenie cyfrowe oraz dla osób z niepełnosprawnościami.<br/>Szkolenie powinno obejmować, co najmniej zagadnienia z zakresu budowania dostępnych produktów cyfrowych i multimediów: <br/>▪	wprowadzenie do zasad projektowania uniwersalnego i standardów dostępności (krajowe i międzynarodowe) - wymogi związane z zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami<br/>▪	wiedzy dotyczącej publikacji dostępnych treści na stronie internetowej zgodnie ze standardem WCAG oraz zasadami User Experience (porównanie skuteczności obu podejść)<br/>▪	redagowania treści na stronach internetowych w sposób dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami<br/>▪	dostępnych multimediów.<br/>Szkolenie ma wpłynąć na zwiększenie empatii i zrozumienie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami i na umiejętność znajdowania rozwiązań projektowych, które ułatwiają takim osobom funkcjonowanie zgodnie z zasadami równości szans i zapewnienia wszystkim obywatelom możliwości pełnej partycypacji w życiu społecznym.<br/>Cel/założenia szkolenia:<br/>Po ukończeniu kursu słuchacze będą posiadali kompetencje pozwalające zarówno nazwać różnego rodzaju ograniczenia, ale także na bazie materiału merytorycznego, jak i przeprowadzonych warsztatów będą kompetentni przygotować ocenę dostępności w oraz będą kompetentni przygotować propozycje zakresu likwidacji występujących barier, a także w swoim podejściu do projektowania będą w sposób wrażliwy podchodzić do projektu w oparciu o bardzo zróżnicowane potrzeby różnych użytkowników, ze zwróceniem uwagi na potrzeby osób o szczególnych potrzebach.<br/>Szkolenie winno obejmować część teoretyczną oraz część praktyczną (warsztatową). Część warsztatowa szkolenia winna stanowić, co najmniej 30% czasu przewidzianego na szkolenie. <br/>Warsztaty będą miały charakter praktyczny i będą zawierały m.in. takie elementy jak case-study, ćwiczenia w grupach, dyskusję, prezentację doświadczeń praktycznych trenera.<br/>Szkolenie jest adresowane do pracowników uczelni - nauczycieli akademickich, prowadzących zajęcia praktyczne, projektowe na kierunkach: projektowanie graficzne, wzornictwo (studia I i II stopnia)<br/>Termin: 7-10 marca 2022 r.<br/>Liczba godzin: 4 dni, 32 h (4x 8h, 1h dydaktyczna = 45 min)<br/>liczba uczestników: 6-12 (liczba uczestników może być mniejsza) </p> <h3 class="mb-0">4.2.5.) Wartość części: <span class="normal"> 33000 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">80500000-9 - Usługi szkoleniowe</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal"> od 2022-03-07 do 2022-03-10</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie niżej podane kryteria:<br/>1	Cena<br/>2	Doświadczenie osób realizujących zamówienie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Procentowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Doświadczenie osób realizujących zamówienie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 3</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Temat: &#34;Dostępność i bezpieczeństwo w projektowaniu mebli i wnętrz dla osób starszych oraz osób ze szczególnymi potrzebami - standardy i praktyka&#34; <br/>Opis: Temat szkolenia: Dostępność i bezpieczeństwo w projektowaniu mebli <br/>i wnętrz dla osób starszych oraz osób ze szczególnymi potrzebami - standardy i praktyka<br/>Celem szkolenia jest dostarczenie wiedzy o tym jak projektować meble i wnętrza uwzględniając potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami, szczególnie osób starszych. Dodatkowo powinna zostać zwrócona uwaga na kwestie dotyczące bezpieczeństwa użytkowania mebli przez osoby starsze oraz kontekst projektowania uniwersalnego obejmujący informacje na temat standardów i wytycznych z tym związanych.<br/>Zakres szkolenia powinien obejmować, co najmniej:<br/>▪	wprowadzenie do zasad projektowania uniwersalnego i standardów dostępności (krajowe i międzynarodowe) - wymogi związane z zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami<br/>▪	omówienie potrzeb grup wrażliwych, szczególnie osób starszych i osób ze szczególnymi potrzebami (parametry ergonomiczne), w procesie projektowania mebli, wnętrz<br/>▪	elementy obsługi osoby ze szczególnymi potrzebami (osoby z niepełnosprawnościami, z czasową ograniczoną mobilnością, osoby w wieku senioralnym, osoby z dziećmi w wózkach, osoby o niestandardowych parametrach, osoby podróżujące z bagażem, kobiety w ciąży, obcokrajowcy z problemami komunikacyjnymi).<br/>▪	uwzględnianie w procesie projektowania kwestii bezpieczeństwa użytkowania przez osoby starsze mebli oraz elementów wyposażenia wnętrz takich jak schody, drzwi <br/>▪	zastosowanie uniwersalnego projektowania w teraźniejszości i przyszłości, na bazie analizy trendów związanych z sytuacją społeczno-demograficzną, zwłaszcza w kontekście osób ze szczególnymi potrzebami<br/>▪	projektowanie i współpraca z osobami ze szczególnymi potrzebami, na bazie ćwiczeń empatyzujących z użyciem symulatorów różnych typów niepełnosprawności (dysfunkcji narządu wzroku, słuchu, ruchu, spektrum autyzmu, itp.)<br/>Szkolenie ma wpłynąć na zwiększenie empatii i zrozumienie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami i na umiejętność znajdowania rozwiązań projektowych, które ułatwiają takim osobom funkcjonowanie zgodnie z zasadami równości szans i zapewnienia wszystkim obywatelom możliwości pełnej partycypacji w życiu społecznym.<br/>Cel/założenia szkolenia:<br/>Po ukończeniu kursu słuchacze będą posiadali kompetencje pozwalające zarówno nazwać różnego rodzaju ograniczenia, ale także na bazie materiału merytorycznego, jak i przeprowadzonych warsztatów będą kompetentni przygotować wstępną ocenę dostępności w oraz będą kompetentni przygotować propozycje zakresu likwidacji występujących barier, a także w swoim podejściu do projektowania będą w sposób wrażliwy podchodzić do projektu w oparciu o bardzo zróżnicowane potrzeby różnych użytkowników, ze zwróceniem uwagi na potrzeby osób o szczególnych potrzebach.<br/>Szkolenie jest adresowane do pracowników uczelni - nauczycieli akademickich, prowadzących zajęcia praktyczne, projektowe na kierunkach: projektowanie graficzne, wzornictwo (studia I i II stopnia). <br/>Szkolenie winno obejmować część teoretyczną oraz część praktyczną (warsztatową). Część warsztatowa szkolenia winna stanowić, co najmniej 40% czasu przewidzianego na szkolenie. <br/>Warsztaty będą miały charakter praktyczny i będą zawierały m.in. takie elementy jak case-study, ćwiczenia w grupach, ćwiczenia empatyzujące z użyciem symulatorów różnych typów niepełnosprawności, dyskusję, prezentację doświadczeń praktycznych trenera a także wykłady z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.<br/>W ramach zamówienia Wykonawca zapewnia również niezbędny sprzęt do części praktycznej (wózek ortopedyczny; laski dla osób niewidomych, symulatory, pozwalające zrozumieć ograniczenia osób starszych oraz borykających się z różnego typu schorzeniami, zestaw symulatorów wad wzroku; narzędzia do oceny funkcjonalności i ergonomii mebli)<br/>Termin: 7-10 marca 2022 r.<br/>Liczba godzin: 4 dni, 32 h (4 x 8 h, 1 h dydaktyczna = 45 min)<br/>Liczba uczestników: 6-12 (liczba uczestników może być mniejsza) </p> <h3 class="mb-0">4.2.5.) Wartość części: <span class="normal"> 31000 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">80500000-9 - Usługi szkoleniowe</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal"> od 2022-03-07 do 2022-03-10</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie niżej podane kryteria:<br/>1	Cena<br/>2	Doświadczenie osób realizujących zamówienie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Procentowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Doświadczenie osób realizujących zamówienie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 4</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Temat: &#34;Dostępne projektowanie przestrzeni publicznych - standardy <br/>i praktyka&#34;, <br/>Opis: Dostępne projektowanie przestrzeni publicznych (architektura, urbanistyka, miasta przyszłości) - standardy i praktyka<br/>Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom niezbędnej wiedzy dotyczącej zasad projektowania dostępnej przestrzeni publicznej w ujęciu urbanistycznym, małej architektury, budynków, przestrzeni mieszkalnej, w oparciu o analizę obecnych uregulowań prawnych, zarówno polskich jak i zagranicznych, z uwzględnieniem osób ze szczególnymi potrzebami.<br/>Zakres szkolenia:<br/>Szkolenie powinno uwzględniać podział na część merytoryczną-teoretyczną oraz praktyczną-warsztatową. Szkolenie merytoryczne powinno obejmować co najmniej zagadnienia z obszaru społecznych modeli niepełnosprawności, łańcucha dostępności, mechanizmów racjonalnych usprawnień, w tym: <br/>▪	projektowanie uniwersalne - wprowadzenie, definicje i zasady (społeczny model)<br/>▪	niepełnosprawności, łańcuch dostępności, mechanizm racjonalnych usprawnień),<br/>▪	zasady projektowania uniwersalnego w teorii (przepisy, standardy) <br/>i w praktyce (wdrożenie wytycznych w projektowaniu); <br/>▪	analiza obecnych uregulowań prawnych (zarówno polskich jak i zagranicznych) oraz strategie ich wdrażania<br/>▪	idee, strategie i mechanizmy projektowania uniwersalnego, które pozwalają sprostać wyzwaniom projektowym w zgodzie z zasadami dostępnej urbanistyki i architektury również przy braku sprecyzowanych przepisów i wytycznych<br/>▪	przykłady dobrych praktyk, <br/>▪	ćwiczenia z wykorzystaniem symulatorów ograniczeń ruchu osób starszych i z niepełnosprawnościami.<br/>Szkolenie ma wpłynąć na zwiększenie empatii i zrozumienie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, i na umiejętność znajdowania rozwiązań projektowych, które ułatwiają takim osobom funkcjonowanie zgodnie z zasadami równości szans i zapewnienia wszystkim obywatelom możliwości pełnej partycypacji w życiu społecznym.<br/>Cel/założenia szkolenia<br/>Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą posiadali kompetencje pozwalające zarówno nazwać różnego rodzaju ograniczenia, ale także na bazie materiału merytorycznego, jak i przeprowadzonych warsztatów będą kompetentni przygotować ocenę dostępności w różnych obszarach i skalach przestrzennych (planistycznym, urbanistycznym, architektonicznym i wnętrza) oraz będą kompetentni przygotować propozycje zakresu likwidacji barier, a także w swoim podejściu do projektowania będą w sposób wrażliwy podchodzić do zagadnień projektu/produktu w oparciu o bardzo zróżnicowane potrzeby różnych użytkowników, ze zwróceniem uwagi na potrzeby osób o szczególnych potrzebach.<br/>Szkolenie winno obejmować część teoretyczną oraz część praktyczną (warsztatową). Część warsztatowa szkolenia winna stanowić, co najmniej 50% czasu przewidzianego na szkolenie. <br/>Warsztaty będą miały charakter praktyczny i będą zawierały m.in. takie elementy jak case-study, ćwiczenia w grupach, dyskusję, prezentację doświadczeń praktycznych trenera.<br/>W ramach zamówienia wykonawca zapewni również niezbędny sprzęt (symulator wieku - pozwalający na doświadczenie ograniczeń percepcyjnych i ruchowych nasilających się wraz z wiekiem; sprzęt pozwalający na symulację barier dostępności w różnych aspektach (dostępne miasto dla turysty, dostępna przestrzeń dla matki z dziećmi, dostępność dla osób z niepełnosprawnościami itd.) m.in. takich środków jak wózek inwalidzki, wózek dla dziecka, materiały utrudniające dostępność językową) oraz materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika, obejmujące co najmniej omawiane na szkoleniu tematy i zagadnienia, a po zakończeniu szkolenia wystawi certyfikaty dla każdego z uczestników. Oprócz materiałów dla uczestników Wykonawca zapewnia także komplet materiałów do dokumentacji projektu.<br/>Termin: 7-10 marca 2022 r.<br/>Liczba godzin: 4 dni, 32 h (4 x 8 h, 1 h dydaktyczna = 45 min)<br/>liczba uczestników: 6-12 (liczba uczestników może być mniejsza) </p> <h3 class="mb-0">4.2.5.) Wartość części: <span class="normal"> 24000 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">80500000-9 - Usługi szkoleniowe</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal"> od 2022-03-07 do 2022-03-10</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie niżej podane kryteria:<br/>1	Cena<br/>2	Doświadczenie osób realizujących zamówienie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Procentowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Doświadczenie osób realizujących zamówienie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 5</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Temat: &#34;Dostępne projektowanie budynków użyteczności publicznej i inkluzywnych systemów wayfinding, wspomagające orientację osób ze szczególnymi potrzebami - standardy i praktyka&#34; <br/>Opis: Dostępne projektowanie budynków użyteczności publicznej - standardy i praktyka<br/>Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom niezbędnej wiedzy dotyczącej zasad projektowania dostępnej przestrzeni publicznej, z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami lub ze szczególnymi potrzebami, w oparciu o analizę obecnych uregulowań prawnych, zarówno polskich jak i zagranicznych. <br/>Szkolenie powinno obejmować co najmniej następujące zagadnienia:<br/>▪	wprowadzenie do zasad projektowania uniwersalnego (w szczególności zróżnicowane potrzeby osób starszych i z niepełnosprawnością, uwarunkowania ergonomiczne) <br/>▪	omówienie standardów dostępności (krajowe i międzynarodowe) - Przepisy, normy, standardy oraz występujące między nimi różnice (Zasady dostępności przestrzeni publicznej zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane; Norma ISO 21542:2011; Standardy ADA 2010; Lokalne standardy i normy dot. dostępności przestrzeni i obiektów użyteczności publicznej; Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami <br/>▪	Rozwiązania służące dostępności przestrzeni, m.in.:<br/>▪	Projektowanie przestrzeni komunikacyjnej<br/>▪	Rozwiązania wspierające pokonywanie różnic poziomów (wady i zalety, nowe rozwiązania techniczne)<br/>▪	Pomieszczenia higieniczno-sanitarne<br/>▪	Informacja wizualna, dotykowa i dźwiękowa (w tym rozwiązania fizyczny i technologiczne wspomagające orientację osób z niepełnosprawnością wzroku, np. ścieżki dotykowe, alfabet Braille&#39;a i inne oznaczenia dotykowe, aplikacje)<br/>▪	Przykłady dobrych praktyk w stosowaniu zasad projektowania uniwersalnego (światowe i polskie realizacje uwzględniające dostosowanie przestrzeni, produktów i usług dla osób z niepełnosprawnością)<br/>Szkolenie ma wpłynąć na zwiększenie empatii i zrozumienie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami i na umiejętność znajdowania rozwiązań projektowych, które ułatwiają takim osobom funkcjonowanie zgodnie z zasadami równości szans i zapewnienia wszystkim obywatelom możliwości pełnej partycypacji w życiu społecznym.<br/>Cel/założenia szkolenia:<br/>Po ukończeniu kursu słuchacze będą posiadali kompetencje pozwalające zarówno nazwać różnego rodzaju ograniczenia, ale także na bazie materiału merytorycznego, jak i przeprowadzonych warsztatów będą kompetentni przygotować ocenę dostępności w oraz będą kompetentni przygotować propozycje zakresu likwidacji występujących barier, a także w swoim podejściu do projektowania będą w sposób wrażliwy podchodzić do projektu w oparciu o bardzo zróżnicowane potrzeby różnych użytkowników, ze zwróceniem uwagi na potrzeby osób o szczególnych potrzebach.<br/>Szkolenie winno obejmować część teoretyczną oraz część praktyczną (warsztatową), przy czym minimum połowa czasu przeznaczonego na szkolenie będzie obejmować zajęcia praktyczne. Zajęcia będą zawierały m.in. takie elementy jak: case-study, ćwiczenia w grupach, dyskusje, prezentacja doświadczeń praktycznych trenera.<br/>W ramach zamówienia wykonawca zapewni również niezbędny sprzęt, <br/>w szczególności wózek aktywny, symulatory wad wzroku, laski dla osób niewidomych.<br/>Termin: 9-10 marca 2022 r.<br/>Liczba godzin: 2 dni, 16 h (2 x 8 h, 1 h dydaktyczna = 45 min)<br/>Liczba uczestników: 6-12 (liczba uczestników może być mniejsza) </p> <h3 class="mb-0">4.2.5.) Wartość części: <span class="normal"> 10000 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">80500000-9 - Usługi szkoleniowe</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal"> od 2022-03-09 do 2022-03-10</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie niżej podane kryteria:<br/>1	Cena<br/>2	Doświadczenie osób realizujących zamówienie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Procentowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Doświadczenie osób realizujących zamówienie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 6</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Temat: &#34;Dostępne projektowanie wydarzeń kulturalnych - tworzenie materiałów dźwiękowych i audiowizualnych z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami wzroku i słuchu - standardy i praktyka&#34; <br/>Opis: Dostępne projektowanie wydarzeń kulturalnych - tworzenie materiałów dźwiękowych i audiowizualnych z uwzględnieniem potrzeb osób <br/>z niepełnosprawnościami wzroku i słuchu - standardy i praktyka<br/>Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom niezbędnej wiedzy dotyczącej tworzenia cyfrowej oferty kulturalnej dostępnej dla osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi. <br/>Zakres szkolenia: <br/>Szkolenie powinno uwzględniać podział na część merytoryczną-teoretyczną oraz praktyczną-warsztatową. Szkolenie powinno obejmować co najmniej:<br/>▪	zagadnienia z obszaru zasad projektowania uniwersalnego i standardów dostępności (krajowe i międzynarodowe), w tym wytyczne, regulacje prawne i dobre praktyki stosowane na potrzeby projektowania wydarzeń kulturalnych, treści cyfrowych, audiodeskrypcji, napisów dla niesłyszących<br/>▪	zasady projektowania uniwersalnego w teorii (przepisy, standardy) i w praktyce (wdrożenie wytycznych w projektowaniu); <br/>▪	zasady projektowania dostępnej oferty kulturalnej, tworzenia audiodeskrypcji oraz napisów dla niesłyszących w teorii<br/>▪	przykłady dobrych praktyk<br/>▪	analizę przypadków oraz istniejących materiałów z audiodeskrypcją i napisami<br/>▪	ćwiczenia w oparciu o darmowy program do tworzenia napisów dla niesłyszących i audiodeskrypcji. <br/>Szkolenie ma wpłynąć na zwiększenie empatii i zrozumienie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami i na umiejętność znajdowania rozwiązań projektowych, które ułatwiają takim osobom funkcjonowanie zgodnie z zasadami równości szans i zapewnienia wszystkim obywatelom możliwości pełnej partycypacji w życiu społecznym.<br/>Cel/założenia szkolenia: <br/>Po ukończeniu kursu słuchacze będą posiadali kompetencje pozwalające, <br/>na bazie materiału merytorycznego, jak i przeprowadzonych warsztatów, opracować projekt wydarzenia kulturalnego zgodnego z zasadami dostępności oraz będą posiadali podstawowe umiejętności w zakresie tworzenia napisów dla osób niesłyszących i audiodeskrypcji. W oparciu o bardzo zróżnicowane potrzeby użytkowników, ze zwróceniem uwagi na potrzeby osób o szczególnych potrzebujących będą kompetentni przygotować propozycje zakresu likwidacji barier występujących w trakcie organizacji wydarzeń kulturalnych.<br/>Szkolenie jest adresowane do pracowników uczelni - nauczycieli akademickich, prowadzących zajęcia praktyczne, projektowe na kierunkach: projektowanie graficzne, wzornictwo (studia I i II stopnia).<br/>Szkolenie winno obejmować część teoretyczną oraz część praktyczną (warsztatową). Część warsztatowa szkolenia winna stanowić, co najmniej 30% czasu przewidzianego na szkolenie. <br/>Warsztaty będą miały charakter praktyczny i będą zawierały m.in. takie elementy jak case-study, ćwiczenia w grupach, dyskusję, prezentację doświadczeń praktycznych trenera.<br/>Termin: 7-10 marca 2022 r.<br/>Liczba godzin: 4 dni, 32 h (4 x 8 h, 1 h dydaktyczna = 45 min)<br/>liczba uczestników: 6-12 (liczba uczestników może być mniejsza) </p> <h3 class="mb-0">4.2.5.) Wartość części: <span class="normal"> 14000 </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">80500000-9 - Usługi szkoleniowe</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal"> od 2022-03-07 do 2022-03-10</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie niżej podane kryteria:<br/>1	Cena<br/>2	Doświadczenie osób realizujących zamówienie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Procentowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Doświadczenie osób realizujących zamówienie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 7</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Temat: &#34;Projektowanie przestrzeni przyjaznej osobom niewidomym i słabowidzącym - standardy i praktyka&#34; <br/>Opis: Projektowanie przestrzeni przyjaznej osobom niewidomym i słabowidzącym - standardy i praktyka<br/>Zakres szkolenia: <br/>Szkolenie powinno uwzględniać podział na część merytoryczną-teoretyczną oraz praktyczną-warsztatową. Szkolenie powinno obejmować, co najmniej następujące zagadnienia dotyczące osób z niepełnosprawnościami wzroku:<br/>▪	Prezentację - kim są osoby niewidome i słabowidzące?<br/>▪	Jak umiejętnie im pomagać - film, ćwiczenia w symulatorach.<br/>▪	Jaki sprzęt stosują w życiu codziennym, pracy - film, pokaz, ćwiczenia.<br/>▪	Specyficzne potrzeby osób z problemami wzroku - udostępnianie informacji publicznej, obsługa klienta z problemami wzroku <br/>▪	Omówienie zagadnień związanych z dostępnością informacyjno-komunikacyjną, cyfrową, architektoniczną w odniesieniu do osób z problemami wzroku.<br/>▪	Jak zaadaptować przestrzeń publiczną do potrzeb osób z problemami wzroku (likwidacja barier) - prezentacja i praktyczne ćwiczenia na przykładach.<br/>Szkolenie ma wpłynąć na zwiększenie empatii i zrozumienie potrzeb osób niedowidzących i niewidomych i na umiejętność znajdowania rozwiązań projektowych, które ułatwiają takim osobom funkcjonowanie zgodnie z zasadami równości szans i zapewnienia wszystkim obywatelom możliwości pełnej partycypacji w życiu społecznym, w tym zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami<br/>Cel/założenia szkolenia<br/>Po ukończeniu kursu słuchacze będą posiadali kompetencje pozwalające, na bazie materiału merytorycznego, jak i przeprowadzonych warsztatów, wykorzystać w procesie projektowym zasady projektowania informacji, usług i przestrzeni publicznej dla osób niedowidzącym i niewidomym zgodnego z zasadami dostępności. <br/>Szkolenie jest adresowane do pracowników uczelni - nauczycieli akademickich, prowadzących zajęcia praktyczne, projektowe na kierunkach: projektowanie graficzne, wzornictwo (studia I i II stopnia).<br/>Szkolenie winno obejmować część teoretyczną oraz część praktyczną (warsztatową). Część warsztatowa szkolenia winna stanowić, co najmniej 30% czasu przewidzianego na szkolenie. <br/>Warsztaty będą miały charakter praktyczny i będą zawierały m.in. takie elementy jak case-study, ćwiczenia w grupach, dyskusję, prezentację doświadczeń praktycznych trenera.<br/>W ramach zamówienia wykonawca zapewni również sprzęt symulatory widzenia; sprzęt służący do rehabilitacji, np. do nauki brajla, do czynności życia codziennego np. wskaźnik poziomu cieczy, tester kolorów, pomoce optyczne i nieoptyczne np. lupy, lunety, folie zwiększające kontrast, ramki do podpisu; pomoce do wykonania prostych ćwiczeń dostępności przestrzeni – folie samoprzylepne, plany tyflograficzne)<br/>Termin: 7-8 marca 2022 r.<br/>Liczba godzin: 2 dni, 16 h (2 x 8 h, 1 h dydaktyczna = 45 min)<br/>liczba uczestników: 6-12 (liczba uczestników może być mniejsza) </p> <h3 class="mb-0">4.2.5.) Wartość części: <span class="normal"> 13000 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">80500000-9 - Usługi szkoleniowe</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal"> od 2022-03-07 do 2022-02-08</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie niżej podane kryteria:<br/>1	Cena<br/>2	Doświadczenie osób realizujących zamówienie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Procentowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Doświadczenie osób realizujących zamówienie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 4</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 8</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 10</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 1) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa<br/>Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana <br/>na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy.<br/>2) Zdolność techniczna lub zawodowa<br/>Zad. nr 1 Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, że: a) w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie zrealizował <br/>co najmniej 2 szkolenia z obszaru tworzenia dostępnych dokumentów, uwzględniających potrzeby grup odbiorców narażonych na wykluczenie cyfrowe oraz/lub dla osób ze szczególnymi potrzebami. <br/>oraz b) dysponuje, co najmniej jedną osobą, skierowaną do prowadzenia szkolenia, która spełnia następujące wymagania:<br/>-	posiada wykształcenie wyższe,<br/>-	zrealizowała w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, <br/>co najmniej 3 usługi polegające na: a.przeprowadzeniu szkolenia/kursu w obszarze opracowania dokumentów i ich treści w mediach cyfrowych, uwzględniających potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami <br/>lub b.	przeprowadzeniu audytu/ekspertyzy w zakresie związanym z dostępnością produktów cyfrowych (dokumenty, strony www, aplikacje) <br/>lub c.	udziale w opracowaniu projektu w zakresie związanym z dostępnością produktów cyfrowych (przez udział rozumie się merytoryczne opracowanie/współoautorswo projektu).<br/>zad. nr 2 Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, że:<br/>a)	w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej 2 szkolenia z obszaru tworzenia dostępnych produktów cyfrowych, uwzględniających potrzeby grup odbiorców narażonych na wykluczenie cyfrowe oraz/lub dla osób z niepełnosprawnościami. <br/>oraz b)dysponuje co najmniej jedną osobą, skierowaną do prowadzenia szkolenia, która spełnia następujące wymagania: -posiada wykształcenie wyższe, -w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert zrealizowała, co najmniej 3 usługi polegające na: a.przeprowadzeniu szkolenia/kursu w zakresie związanym z dostępnością produktów cyfrowych i multimediów (dokumenty, strony www, aplikacje), uwzględniających potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami lub b.przeprowadzeniu audytu/ekspertyzy w zakresie związanym z dostępnością produktów cyfrowych i multimediów (dokumenty, strony www, aplikacje) <br/>lub c.	udziale w opracowaniu projektu w zakresie związanym z dostępnością produktów cyfrowych i multimediów (przez udział rozumie się merytoryczne opracowanie/współoautorswo projektu).<br/>zadania nr 3 Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, że:<br/>a) w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował, <br/>co najmniej 2 usługi w zakresie projektowania mebli i wnętrz z uwzględnieniem osób ze szczególnymi potrzebami, takie jak: <br/>szkolenia lub warsztaty lub wykonanie ekspertyzy lub wykonanie audytu <br/>oraz b) dysponuje, co najmniej dwiema osobami, skierowanymi równocześnie <br/>do prowadzenia szkolenia, z których każda spełnia poniższe minimalne wymagania:<br/>-	posiada wykształcenie wyższe,<br/>-	w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert zrealizowała, <br/>co najmniej 3 usługi polegające na: a.przeprowadzeniu szkolenia/kursu w zakresie związanym z projektowaniem mebli i wnętrz z uwzględnieniem osób ze szczególnymi potrzebami lub b.	przeprowadzeniu audytu/ekspertyzy w zakresie związanym z projektowaniem mebli i wnętrz z uwzględnieniem osób ze szczególnymi potrzebami lub c.	udziale w opracowaniu projektu w zakresie związanym z projektowaniem mebli i wnętrz z uwzględnieniem osób ze szczególnymi potrzebami (przez udział rozumie się merytoryczne opracowanie/współoautorswo projektu)lub d.	wykonanie projektu badawczego (za wykonanie projektu badawczego Zamawiający uzna projekt potwierdzony publikacją – monografią naukową lub artykułem w czasopiśmie naukowym) <br/>zadania nr 4 Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, że:<br/>a) w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej 2 usługi w zakresie dostępnego projektowania przestrzeni publicznej, takie jak: szkolenia lub warsztaty lub wykonanie ekspertyzy lub wykonanie audytu lub wykonanie projektu (przez zrealizowanie projektu Zamawiający rozumie zakończenie projektu wykonanego na rzecz innego podmiotu potwierdzone np. protokołem odbioru).<br/>oraz b) dysponuje co najmniej dwiema osobami, skierowanymi do prowadzenia szkolenia, z których każda spełnia poniższe minimalne wymagania:-	posiada wykształcenie wyższe -w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert zrealizowała, co najmniej 3 usługi polegające na: a.przeprowadzeniu szkolenia/kursu w zakresie związanym z dostępnym projektowaniem przestrzeni publicznej z uwzględnieniem osób ze szczególnymi potrzebami lub b.	przeprowadzeniu audytu/ekspertyzy w zakresie związanym z dostępnym projektowaniem przestrzeni publicznej z uwzględnieniem osób ze szczególnymi potrzebami <br/>lub c.	udziale w opracowaniu projektu w zakresie związanym z dostępnym projektowaniem przestrzeni publicznej z uwzględnieniem osób ze szczególnymi potrzebami (przez udział rozumie się merytoryczne opracowanie/współoautorswo projektu).<br/>zadania nr 5 Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, że:<br/>a) w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował, <br/>co najmniej 2 usługi w zakresie projektowania dostępnej przestrzeni publicznej, z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami, takie jak: szkolenia lub warsztaty lub wykonanie ekspertyzy lub wykonanie audytu lub wykonanie projektu<br/>oraz b) dysponuje, co najmniej jedną osobą, skierowaną do prowadzenia szkolenia, spełniającą poniższe minimalne wymagania:<br/>-	posiada wykształcenie wyższe <br/>-	w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert zrealizowała co najmniej 3 usługi polegające na: a.	przeprowadzeniu szkolenia/kursu w zakresie związanym z dostępnym projektowaniem przestrzeni publicznej <br/>z uwzględnieniem osób ze szczególnymi potrzebami<br/>lub b.	przeprowadzeniu audytu/ekspertyzy w zakresie związanym z dostępnym projektowaniem przestrzeni publicznej z uwzględnieniem osób ze szczególnymi potrzebami <br/>lub c.	udziale w opracowaniu projektu w zakresie związanym z dostępnym projektowaniem przestrzeni publicznej z uwzględnieniem osób ze szczególnymi potrzebami <br/>zadania nr 6<br/>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, że:<br/>a) w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował co najmniej 2 usługi w zakresie tworzenia cyfrowej oferty kulturalnej dostępnej dla osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi, takie jak: szkolenia lub warsztaty lub wykonanie ekspertyzy lub wykonanie audytu lub wykonanie projektu <br/>oraz b) dysponuje, co najmniej dwiema osobami, skierowanymi do prowadzenia szkolenia, z których każda spełnia poniższe minimalne wymagania:<br/>● posiada wykształcenie wyższe <br/>●	w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert zrealizowała, <br/>co najmniej 3 usługi polegające na:<br/>a.	przeprowadzeniu szkolenia/kursu w zakresie związanym z tworzeniem cyfrowej oferty kulturalnej dostępnej dla osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi<br/>lub b.	przeprowadzeniu audytu/ekspertyzy w zakresie związanym z tworzeniem cyfrowej oferty kulturalnej dostępnej dla osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi <br/>lub c.	udziale w opracowaniu projektu w zakresie związanym z tworzeniem cyfrowej oferty kulturalnej dostępnej dla osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi <br/>zadania nr 7<br/>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, że:<br/>a) w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie zrealizował, co najmniej 2 usługi w zakresie Projektowania przestrzeni przyjaznej osobom niewidomym i słabowidzącym, takie jak: szkolenia lub warsztaty lub wykonanie ekspertyzy lub wykonanie audytu lub wykonanie projektu <br/>oraz<br/>b) dysponuje co najmniej dwiema osobami, skierowanymi do prowadzenia szkolenia, z których każda spełnia poniższe minimalne wymagania:<br/>●	posiada wykształcenie wyższe, w tym co najmniej jedna osoba na kierunku pedagogika specjalna,<br/>●	w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert zrealizowała co najmniej 3 usługi polegające na:<br/>a.	przeprowadzeniu szkolenia/kursu w zakresie związanym z projektowaniem przestrzeni przyjaznej osobom niewidomym i słabowidzącym<br/>lub b.	przeprowadzeniu audytu/ekspertyzy w zakresie związanym z projektowaniem przestrzeni przyjaznej osobom niewidomym i słabowidzącym <br/>lub c.	udziale w opracowaniu projektu w zakresie związanym z projektowaniem przestrzeni przyjaznej osobom niewidomym i słabowidzącym (przez udział rozumie się merytoryczne opracowanie/współoautorswo projektu).<br/>lub d.	autorstwie/współautorstwie publikacji w zakresie związanym z projektowaniem przestrzeni przyjaznej osobom niewidomym <br/>i słabowidzącym.<br/><br/>Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym -Ocena spełniania będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy. <br/><br/>Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia Wykonawcy <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">1) Oświadczenie Wykonawcy w sprawie grupy kapitałowej <br/>Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ.<br/>2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. <br/>Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentu, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.<br/>3) Oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych <br/>w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstawy do wykluczenia z postępowania, o której mowa w art. 109 ust. 1 pkt. 4), 8) i 10) ustawy Pzp.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">Na potwierdzenie spełniania warunku dotyczących zdolności technicznej <br/>lub zawodowej, sporządzony wg załącznika do SWZ &#34;WYKAZ USŁUG&#34;<br/>– wykonanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, <br/> oraz załączeniem DOWODÓW określających czy usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> WYKAZ OSÓB skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, <br/>w szczególności do wykonania usługi szkolenia u Zamawiającego, wraz z informacją na temat kwalifikacji tych osób, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, a także informację o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg wzoru stanowiącego załącznik do SWZ). <br/>WYKAZ OSÓB jest niezbędny do oceny w kryterium oceny ofert doświadczenie osób realizujących zamówienie w związku z tym nie podlega w trakcie postępowania uzupełnieniu. <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 1.	Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia PEŁNOMOCNIKA do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.<br/>2.	Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:<br/>1)	postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;<br/>2)	wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;<br/>3)	ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.<br/>3.	W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokument ”Oświadczenia o nie podleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału”, o którym mowa w SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> Zamawiający dopuszcza istotne zmiany umowy w zakresie:<br/>a)	zmiany osób wymienionych w ofercie Wykonawcy skierowanych do realizacji zamówienia JEDYNIE W UZASADNIONYCH PRZYPADKACH I POD WARUNKIEM, że zaproponowane osoby będą spełniały określone w SWZ wymagania i posiadały, co najmniej kwalifikacje, kompetencje i doświadczenie osoby, która ma być zastąpiona. <br/>b)	Zamawiający zastrzega sobie prawo uzgodnienia zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy obostrzenia sanitarne związane z zapobieganiem rozprzestrzenianiu się COVID-19 uniemożliwią przeprowadzenie szkolenia w trybie stacjonarnym w terminie określonym w opisie przedmiotu zamówienia.<br/>c)	W przypadku, gdy okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19 mogą wpłynąć lub wpływają na należyte wykonanie umowy, Zamawiający może w uzgodnieniu z Wykonawcą dokonać zmiany umowy, w szczególności w zakresie zmiany terminu wykonania umowy lub jej części, lub czasowego zawieszenia wykonywania umowy lub jej części.<br/>Strony są zobowiązane niezwłocznie wzajemnie się informować o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w lit. c) przedstawiając oświadczenia i/lub dokumenty potwierdzające wpływ okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie umowy. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2022-02-15 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">Za pośrednictwem platformy eProPublico pod adresem https://epropublico. pl</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2022-02-15 10:15</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2022-03-16</span></h3> <h3 class="mb-0">8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: </h3> <p class="mb-0">Część 1 : <span class="normal">Tak</span></p> <p class="mb-0">Część 2 : <span class="normal">Tak</span></p> <p class="mb-0">Część 3 : <span class="normal">Tak</span></p> <p class="mb-0">Część 4 : <span class="normal">Tak</span></p> <p class="mb-0">Część 5 : <span class="normal">Tak</span></p> <p class="mb-0">Część 6 : <span class="normal">Tak</span></p> <p class="mb-0">Część 7 : <span class="normal">Tak</span></p> <h3 class="mb-0">8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: <span class="normal">3</span></h3> <h3 class="mb-0">8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców: </h3> Zamawiający informuje, iż korzystając z uprawniania, o którym mowa w art. 288 ust. 1 ustawy Pzp, zaprosi do negocjacji maksymalnie 3 Wykonawców, którzy uzyskali najwyższą ilość punktów w ramach kryteriów oceny ofert (cena, doświadczenie osób realizujących zamówienie). <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> Zamawiający nie dopuszcza składania ofert równoważnych.<br/><br/>Uwarunkowania wykonania zamówienia odnoszące się do wszystkich zadań:<br/><br/>Warsztaty będą miały charakter praktyczny i będą zawierały m.in. takie elementy jak case-study, ćwiczenia w grupach, dyskusję, prezentację doświadczeń praktycznych trenera.<br/><br/>▪	Szkolenie jest adresowane do pracowników uczelni – nauczycieli akademickich, prowadzących zajęcia praktyczne, projektowe na kierunkach: projektowanie graficzne, wzornictwo (studia I i II stopnia).<br/><br/>▪	Szkolenie odbędzie się w formie stacjonarnej w siedzibie Zamawiającego, <br/>w budynkach zlokalizowanych przy Raciborskiej 50 lub Koszarowej 19 <br/>w Katowicach. Budynki są dostępne dla osób z niepełnosprawnościami.<br/><br/>▪	Zamawiający zapewnia: sale szkoleniowe wyposażone w stoliki, krzesła, tablice ścieralne, rzutniki lub ekrany multimedialne. Podczas warsztatów Zamawiający zapewnia catering lunchowy.<br/><br/>▪	Wykonawca, przed podpisaniem umowy, będzie zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji we wskazanym przez niego terminie:<br/>a. Programu szkolenia, który musi odpowiadać tematyce i obejmować co najmniej zagadnienia wskazane odpowiednio w szczegółowym opisie zamówienia danego zadania. <br/>b. Harmonogramu szkolenia, uwzględniającego wskazany przez Zamawiającego czas trwania i sposób przeprowadzenia szkolenia, a także końcowy termin jego wykonania.<br/><br/>▪	W ramach zamówienia wykonawca zapewni również materiały szkoleniowe uczestnikom, obejmujące co najmniej omawiane na szkoleniu tematy i zagadnienia, <br/>a po zakończeniu szkolenia wystawi certyfikaty dla każdego z uczestników. Oprócz materiałów dla uczestników Wykonawca zapewnia także komplet materiałów do dokumentacji projektu.<br/>Z chwilą przekazania materiałów szkoleniowych uczestnikom szkolenia, bez odrębnego wynagrodzenia ani żadnych ograniczeń czasowych i ilościowych oraz terytorialnych, Wykonawca przekazuje prawo do korzystania z tych materiałów przez uczestników w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu - wytwarzania określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową.<br/>Wykonawcy przysługują osobiste prawa autorskie do materiałów szkoleniowych.<br/>Wykonawca zobowiązuje się przy wykonywaniu umowy do przestrzegania przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, nie naruszając praw majątkowych i osobistych osób trzecich. <br/>▪	W związku ze stanem epidemii, Wykonawca winien mieć na względzie bezpieczeństwo uczestników szkolenia i stosować się do obowiązujących na dzień przeprowadzenia szkolenia przepisów prawa i wytycznych, a także zasad przyjętych w miejscu prowadzenia szkolenia. <br/>W szczególności Wykonawca winien zapewnić osobie realizującej szkolenie środki ochrony osobistej takie jak maseczki, rękawiczki. Uczestnicy szkolenia zaopatrują się w maseczki, rękawiczki itp. we własnym zakresie.<br/>▪	Cena ofertowa za szkolenie powinna obejmować wszystkie koszty niezbędne <br/>do prawidłowego wykonania zamówienia, w tym koszty dojazdu i pobytu trenera/trenerów, koszty przygotowania i wydruku materiałów szkoleniowych, <br/>a także koszty transportu i użycia sprzętu do ćwiczeń praktycznych (o ile jest wymagany w opisie zadania).<br/><br/>Zamawiający działając na postawie art. 222 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych informuje, iż na realizację zamówienia zamierza przeznaczyć odpowiednio kwotę:<br/>Zadanie 1/ 33 000 złotych<br/>Zadanie 2/ 33 000 złotych<br/>zadanie 3 / 31 000 złotych<br/>Zadanie 4/ 24 000 złotych<br/>Zadanie 5 / 10 000 złotych<br/>Zadanie 6 / 14 000 złotych<br/>Zadanie 7 / 13 000 złotych<br/><br/><br/>Wykonawcom, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp, przysługują środki ochrony prawnej na zasadach przewidzianych w art. 505 – 590 ustawy Pzp.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com