JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20220211/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20220211/0005521002-N-2022.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> Przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w Dąbrowie Białostockiej i Różanymstoku wraz z przebudową ciągów komunikacyjnych </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">GMINA DĄBROWA BIAŁOSTOCKA</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 050659042</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Solidarności 1</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Dąbrowa Białostocka</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">16-200</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">podlaskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL841 - Białostocki</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">85 7121 100</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.8.) Numer faksu: <span class="normal">85 7121 017</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">dabrowab@beep.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.dabrowa-bial.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Ogólne usługi publiczne</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w Dąbrowie Białostockiej i Różanymstoku wraz z przebudową ciągów komunikacyjnych </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-2860425b-8b34-11ec-94c8-de8df8ed9da1</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2022/BZP 00055210</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">02</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2022-02-11</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2022/BZP 00017259/01/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.1.1 Przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w Dąbrowie Białostockiej i Różanymstoku wraz z przebudową ciągów komunikacyjnych</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://platformazakupowa.pl/pn/dabrowa_bial <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/dabrowa_bial (w zakładce dedykowanej postępowaniu). Link do postępowania dostępny jest na stronie operatora platformazakupowa.pl oraz na Profilu Nabywcy Zamawiającego. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">Wymagania techniczne i organizacyjne opisane zostały w Regulaminie platformazakupowa.pl.<br/>Limit objętości plików lub spakowanych folderów w zakresie całej oferty - do ilości 10 plików lub<br/>spakowanych folderów (pliki można spakować przy maksymalnej wielkości 150 MB. Przy dużych<br/>plikach kluczowe jest łącze internetowe i dostępna przepustowość łącza po stronie serwera<br/>platformazakupowa.pl oraz użytkownika .<br/>W przypadku większych plików zalecamy skorzystać z instrukcji pakowania plików dzieląc je na<br/>mniejsze paczki po np. 150 MB każda.<br/>Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w<br/>sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla<br/>dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie<br/>zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania<br/>sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:<br/>a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,<br/>b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,<br/>c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,<br/>d) włączona obsługa JavaScript,<br/>e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,<br/>f) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie<br/>UTF8,<br/>g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas<br/>(hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego<br/>Urzędu Miar.<br/>Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, dokumenty, o których mowa w art. 94 ust. 2 ustawy, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.<br/>Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez Wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać wymogi ,,Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji<br/>elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym<br/>(eIDAS) (UE) nr 910/2014 – od 1 lipca 2016 r.<br/>W przypadku wykorzystania podpisu XAdES zewnętrzny Zamawiający wymaga dołączenia<br/>odpowiedniej ilości plików, podpisywanych plików z danymi oraz plików XAdES.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozp. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 96/46/WE (ogólne rozp. o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) zwanego dalej RODO), informuję że:<br/>a. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Dąbrowa Białostocka, ul. Solidarności 1, 16 – 200 Dąbrowa Białostocka, tel. 85 7121 100, www.dabrowa-bial.pl, e-mail: dabrowab@beep.pl<br/>b. inspektorem ochrony danych osobowych Zamawiającego jest Paweł Niesterowicz, kontakt: pisemny za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres: ul. Solidarności 1, 16 – 200 Dąbrowa Białostocka, pocztą elektr. na adres email: iod_um_dabrowa_bialostocka@podlaskie.pl, tel. 85 7121 100;<br/>c. dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia<br/>przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a<br/>podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywający na Zamawiającym;<br/>d. odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie<br/>dokumentacja postępowania w oparciu o art.18 oraz art. 74-76 ustawy Pzp,<br/>e. dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia<br/>zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata,<br/>okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, a jednocześnie w oparciu o § 38 ust. 3<br/>rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej,<br/>jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r. Nr 14, poz. 67 z późn. zm.) po upływie pełnych dwóch lat<br/>kalendarzowych, licząc od pierwszego stycznia roku następującego po roku, dla którego powstał zbiór przesyłek w składzie, dane osobowe będą przekazane do archiwum zakładowego w trybie i na<br/>warunkach określonych w instrukcji archiwalnej, gdzie dokumentacja z zakresu zamówień publicznych przechowywana jest przez okres 5 lat.<br/>f. obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących osoby jest wymogiem określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;<br/>g. w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany,<br/>stosownie do art. 22 RODO;<br/>2. posiada Pani/Pan:<br/>a. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;<br/>b. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;<br/>c. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych<br/>osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu<br/>zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;<br/>d. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan,<br/>że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">Nie przysługuje:<br/>a. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;<br/>b. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;<br/>c. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż<br/>podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">BRG. 271.3.2022</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.5.) Wartość zamówienia: <span class="normal"> 11319667,84 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.9.) Liczba części: <span class="normal">3</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części</h3> <h3 class="mb-0">4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 1</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 1. Zamówienie obejmuje zrealizowanie części I zamówienia tj. zadania pn. „Przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w ul. Plac Kościuszki i w ul. Tysiąclecia Państwa Polskiego w Dąbrowie Białostockiej”.<br/> 2. Zakres robót obejmuje:<br/> 2.1. Przebudowę sieci wodociągowej rozdzielczej wraz z przyłączami do granic posesji w ul. Plac Kościuszki i ul. Tysiąclecia w Dąbrowie Białostockiej w zakresie:<br/>•	roboty przygotowawcze,<br/>•	rozbiórka elementów ulic i chodników, demontaż istniejącej sieci wodociągowej i armatury wodociągowej,<br/>•	roboty ziemne – wykopy i podsypka,<br/>•	roboty montażowe – montaż rurociągów, połączenie rur, montaż kształtek, montaż trójników, podłączenie instalacji do sieci wodociągowej, montaż zasuw, hydranty oznakowanie trasy i armatury, dezynfekcja rurociągów, próba wodna szczelności,<br/>•	zasypanie wykopów,<br/>•	roboty drogowe – odtworzenie nawierzchni.<br/> 2.2. Przebudowę kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami do granic posesji w ul. Plac Kościuszki i ul. Tysiąclecia Państwa Polskiego w zakresie:<br/>•	roboty przygotowawcze,<br/>•	rozbiórka elementów ulic i chodników, demontaż istniejących kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami do granic posesji,<br/>•	roboty ziemne – wykopy i podsypka,<br/>•	roboty montażowe –kanały z rur PVC, studnie rewizyjne z kręgów betonowych, kształtki PVC kanalizacji zewnętrznej, próba wodna szczelności,<br/>•	zasypanie wykopów,<br/>•	roboty drogowe – odtworzenie nawierzchni. </p> <h3 class="mb-0">4.2.5.) Wartość części: <span class="normal"> 4506242,84 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45000000-7 - Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków</p> <p class="mb-0">45232150-8 - Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody</p> <p class="mb-0">45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej</p> <p class="mb-0">45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków</p> <p class="mb-0">45232460-4 - Roboty sanitarne</p> <p class="mb-0">45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne</p> <p class="mb-0">45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">6 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą<br/>ilość punktów w kryteriach określonych w przedmiotowym postępowaniu.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Punktowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60,00</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Okres gwarancji</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40,00</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 2</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 1. Zamówienie obejmuje zrealizowanie części II zamówienia, tj. zadania pn. „Przebudowa ciągu pieszo jezdnego oraz budowa kanalizacji deszczowej w Różanymstoku – w systemie „Zaprojektuj i wybuduj”<br/> 2. Zakres przygotowania dokumentacji projektowej obejmuje:<br/> 2.1. opracowanie map do celów projektowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,<br/> 2.2. wykonanie inwentaryzacji stanu istniejącego,<br/> 2.3. opracowanie operatu wodno-prawnego i uzyskanie decyzji wodnoprawnej, o której mowa w art. 388 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2021 r. poz. 624 z późn. zm.) – jeżeli dotyczy,<br/> 2.4. uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 247 z późn. zm.) – jeżeli dotyczy,<br/> 2.5. uzyskanie decyzji Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót budowlanych na obszarze wpisanym do rejestru zabytków,<br/> 2.6. uzyskanie opinii właściwych miejscowo zarządu województwa, zarządu powiatu, burmistrza,<br/> 2.7. uzyskanie wpisów z ewidencji gruntów dotyczące działek objętych inwestycją,<br/> 2.8. uzyskanie uzgodnienia dokumentacji projektowej z Zarządem Zlewni Wód Polskich – jeżeli dotyczy,<br/> 2.9. opracowanie innych, uznanych za niezbędne, opracowań, badań i analiz,<br/> 2.10. sporządzenie projektu budowlanego branży drogowej, branży sanitarnej, branży elektrycznej oraz branży telekomunikacyjnej,<br/> 2.11. sporządzenie projektu wykonawczego branży drogowej, branży sanitarnej, branży elektrycznej oraz branży telekomunikacyjnej,<br/> 2.12. sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót branży drogowej, branży sanitarnej, branży elektrycznej oraz branży telekomunikacyjnej,<br/> 2.13. sporządzenie przedmiarów robót, kosztorysów ofertowych i inwestorskich dla każdej branży oddzielnie,<br/> 2.14. opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,<br/> 2.15. sporządzenie projektu stałej organizacji ruchu z kompletem wymaganych uzgodnień,<br/> 2.16. uzyskanie wszystkich niezbędnych dokumentów wraz z wnioskiem do uzyskania pozwolenia na budowę lub zezwolenia na realizację inwestycji,<br/> 2.17. uzgodnienie, we wstępnej fazie realizacji dokumentacji, projektowanych rozwiązań z Zamawiającym (projekt koncepcyjny),<br/>2.18. zapewnienie obsługi geodezyjnej inwestycji.<br/><br/>3. Zakres wykonania robót budowlanych obejmuje:<br/> 3.1. realizację robót budowlanych w oparciu o projekt budowlany i wykonawczy,<br/> 3.2. pisemne występowanie w formie wniosków o akceptację materiałów przewidzianych do używania,<br/> 3.3. zapewnienie kierownika budowy i kierowników robót branżowych,<br/> 3.4. prowadzenie dziennika budowy i książki obmiarów,<br/> 3.5. zapewnienie w razie konieczności przeprowadzenia badań archeologicznych, zapewnienie nadzoru archeologicznego oraz przyrodniczego w zakresie wynikającym ze szczególnych przepisów,<br/> 3.6. wykonanie inwestycji w oparciu o obowiązujące przepisy (w tym w szczególności prawa Budowlanego) , posiadanie stosownego doświadczenia i potencjału wykonawczego oraz przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe,<br/> 3.7. sporządzenie dokumentacji powykonawczej z inwentaryzacją geodezyjną,<br/> 3.8. zapewnienie sprawowania nadzoru autorskiego. </p> <h3 class="mb-0">4.2.5.) Wartość części: <span class="normal"> 5211125,00 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45000000-7 - Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków</p> <p class="mb-0">45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej</p> <p class="mb-0">45232454-9 - Roboty budowlane w zakresie zbiorników wód deszczowych</p> <p class="mb-0">45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg</p> <p class="mb-0">71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania</p> <p class="mb-0">71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">18 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą<br/>ilość punktów w kryteriach określonych w przedmiotowym postępowaniu.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Punktowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60,00</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Okres gwarancji</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40,00</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 3</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 1. Zamówienie obejmuje zrealizowanie części III zamówienia, tj. zadania pn. „Przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej oraz sieci wodociągowej w Różanymstoku – w systemie „Zaprojektuj i wybuduj”<br/> 2. Zakres przygotowania dokumentacji projektowej obejmuje:<br/> 2.1. opracowanie map do celów projektowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,<br/> 2.2. wykonanie inwentaryzacji stanu istniejącego,<br/> 2.3. opracowanie operatu wodno-prawnego i uzyskanie decyzji wodnoprawnej, o której mowa w art. 388 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2021 r. poz. 624 z późn. zm.) – jeżeli dotyczy,<br/> 2.4. uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 247 z późn. zm.) – jeżeli dotyczy,<br/> 2.5. uzyskanie decyzji Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót budowlanych na obszarze wpisanym do rejestru zabytków,<br/> 2.6. uzyskanie opinii właściwych miejscowo zarządu województwa, zarządu powiatu, burmistrza,<br/> 2.7. uzyskanie wpisów z ewidencji gruntów dotyczące działek objętych inwestycją,<br/> 2.8. uzyskanie uzgodnienia dokumentacji projektowej z Zarządem Zlewni Wód Polskich – jeżeli dotyczy,<br/> 2.9. opracowanie innych, uznanych za niezbędne, opracowań, badań i analiz,<br/> 2.10. sporządzenie projektu budowlanego,<br/> 2.11. sporządzenie projektu wykonawczego,<br/> 2.12. sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót,<br/> 2.13. sporządzenie przedmiarów robót, kosztorysów ofertowych i inwestorskich,<br/> 2.14. opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,<br/> 2.15. sporządzenie projektu stałej organizacji ruchu z kompletem wymaganych uzgodnień,<br/> 2.16. uzyskanie wszystkich niezbędnych dokumentów wraz z wnioskiem do uzyskania pozwolenia na budowę lub zezwolenia na realizację inwestycji,<br/>2.17. uzgodnienie, we wstępnej fazie realizacji dokumentacji, projektowanych rozwiązań z Zamawiającym (projekt koncepcyjny),<br/> 2.18. zapewnienie obsługi geodezyjnej inwestycji.<br/><br/>3. Zakres wykonania robót budowlanych obejmuje:<br/> 3.1. realizację robót budowlanych w zakresie sieci kanalizacji sanitarnej oraz sieci wodociągowej w oparciu o projekt budowlany i wykonawczy,<br/> 3.2. przeprowadzenie wymaganych prób i badań,<br/> 3.3. pisemne występowanie w formie wniosków o akceptację materiałów przewidzianych do używania,<br/> 3.4. zapewnienie kierownika budowy i kierowników robót branżowych,<br/> 3.5. prowadzenie dziennika budowy i książki obmiarów,<br/> 3.6. zapewnienie w razie konieczności przeprowadzenia badań archeologicznych, zapewnienie nadzoru archeologicznego oraz przyrodniczego w zakresie wynikającym ze szczególnych przepisów,<br/> 3.7. wykonanie inwestycji w oparciu o obowiązujące przepisy (w tym w szczególności prawa Budowlanego), posiadanie stosownego doświadczenia i potencjału wykonawczego oraz przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe,<br/> 3.8. sporządzenie dokumentacji powykonawczej z inwentaryzacją geodezyjną,<br/> 3.9. zapewnienie sprawowania nadzoru autorskiego. </p> <h3 class="mb-0">4.2.5.) Wartość części: <span class="normal"> 1602300,00 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45000000-7 - Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków</p> <p class="mb-0">45232150-8 - Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody</p> <p class="mb-0">45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej</p> <p class="mb-0">45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków</p> <p class="mb-0">45232460-4 - Roboty sanitarne</p> <p class="mb-0">71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">18 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą<br/>ilość punktów w kryteriach określonych w przedmiotowym postępowaniu.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Punktowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60,00</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Okres gwarancji</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40,00</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 4</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, w zakresie:<br/>1)	zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:<br/>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie,<br/>2)	uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:<br/>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie,<br/>3)	sytuacji ekonomicznej lub finansowej:<br/>Część I zamówienia <br/>- posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 500 000,00 zł. (słownie: pięćset tysięcy, 00/100 zł.),<br/>Część II zamówienia <br/>- posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 600 000,00 zł. (słownie: sześćset tysięcy, 00/100 zł.),<br/> Część III zamówienia <br/> - posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł. (słownie: dwieście tysięcy, 00/100 zł.).<br/>4)	zdolności technicznej lub zawodowej:<br/>Dla uznania, ze Wykonawca spełnia warunek zdolności zawodowej, o którym mowa w tym punkcie, Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że:<br/> Część I zamówienia <br/>a) warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał co najmniej:<br/>1 zadanie polegające na budowie, przebudowie, odbudowie lub rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej i / lub sieci wodociągowej o wartości brutto nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł. (słownie: trzy miliony, 00/100 zł.),<br/>lub<br/>2 zadania polegające na budowie, przebudowie, odbudowie lub rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej i / lub sieci wodociągowej o łącznej wartości brutto nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł. (słownie: trzy miliony, 00/100 zł.).<br/>b)	warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawców do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje bądź będzie dysponował:<br/>- osobą uprawnioną do pełnienia obowiązków kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych w zakresie umożliwiającym pełnienie samodzielnej funkcji technicznej przy realizacji zamówienia, posiadającą doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji co najmniej:<br/>1 zadania polegającego na budowie, przebudowie, odbudowie lub rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej i / lub sieci wodociągowej o wartości brutto nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł. (słownie: trzy miliony, 00/100 zł.),<br/>lub<br/>2 zadań polegających na budowie, przebudowie, odbudowie lub rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej i / lub sieci wodociągowej o łącznej wartości brutto nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł. (słownie: trzy miliony, 00/100 zł.).<br/><br/>Część II zamówienia <br/>a)	warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał co najmniej:<br/>1 zadanie polegające na budowie, przebudowie, odbudowie lub rozbudowie drogi o wartości brutto nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł. (słownie: dwa miliony, 00/100 zł.),<br/>lub<br/>2 zadania polegające na budowie, przebudowie, odbudowie lub rozbudowie drogi o łącznej wartości brutto nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł. (słownie: dwa miliony, 00/100 zł.),<br/>oraz<br/>1 zadanie polegające na budowie, przebudowie, odbudowie lub rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej i / lub sieci wodociągowej o wartości brutto nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł. (słownie: jeden milion, 00/100 zł.),<br/>lub<br/>2 zadania polegające na budowie, przebudowie, odbudowie lub rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej i / lub sieci wodociągowej o łącznej wartości brutto nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł. (słownie: jeden milion, 00/100 zł.).<br/>b)	warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawców do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje bądź będzie dysponował:<br/>b.1.osobą uprawnioną do pełnienia obowiązków kierownika robót w specjalności drogowej w zakresie umożliwiającym pełnienie samodzielnej funkcji technicznej przy realizacji zamówienia, posiadającą doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji co najmniej:<br/>1 zadania polegającego na budowie, przebudowie, odbudowie lub rozbudowie drogi o wartości brutto nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł. (słownie: dwa miliony, 00/100 zł.),<br/>lub<br/>2 zadań polegających na budowie, przebudowie, odbudowie lub rozbudowie drogi o łącznej wartości brutto nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł. (słownie: dwa miliony, 00/100 zł.),<br/>b.2. osobą uprawnioną pełnienia obowiązków kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych w zakresie umożliwiającym pełnienie samodzielnej funkcji technicznej przy realizacji zamówienia, posiadającą doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji co najmniej:<br/>1 zadania polegającego na budowie, przebudowie, odbudowie lub rozbudowie kanalizacji deszczowej o wartości brutto nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł. (słownie: jeden milion, 00/100 zł.),<br/>lub<br/>2 zadań polegających na budowie, przebudowie, odbudowie lub rozbudowie kanalizacji deszczowej o łącznej wartości brutto nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł. (słownie: jeden milion, 00/100 zł.),<br/> b.3. osobą uprawnioną pełnienia obowiązków kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych w zakresie umożliwiającym pełnienie samodzielnej funkcji technicznej przy realizacji zamówienia, posiadającą doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji co najmniej:<br/>1 zadania polegającego na budowie, przebudowie, odbudowie lub rozbudowie instalacji elektrycznych o wartości brutto nie mniejszej niż 200 000,00 zł. (słownie: dwieście tysięcy, 00/100 zł.),<br/>lub<br/>2 zadań polegających na budowie, przebudowie, odbudowie lub rozbudowie instalacji elektrycznych o łącznej wartości brutto nie mniejszej niż 200 000,00 zł. (słownie: dwieście tysięcy, 00/100 zł.),<br/> b.4. projektantem – osobą z uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalności drogowej w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia,<br/> b.5. projektantem – osobą z uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalności elektrycznej w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia,<br/> b.6. projektantem – osobą z uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalności sanitarnej w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia.<br/>Część III zamówienia <br/>a)	warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał co najmniej:<br/>1 zadanie polegające na budowie, przebudowie, odbudowie lub rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej i / lub wodociągowej o wartości brutto nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł. (słownie: jeden milion, 00/100 zł.),<br/>lub<br/>2 zadania polegające na budowie, przebudowie, odbudowie lub rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej i / lub sieci wodociągowej o łącznej wartości brutto nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł. (słownie: jeden milion, 00/100 zł.).<br/>b)	warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawców do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje bądź będzie dysponował:<br/>b.1. osobą uprawnioną pełnienia obowiązków kierownika robót w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych w zakresie umożliwiającym pełnienie samodzielnej funkcji technicznej przy realizacji zamówienia, posiadającą doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji co najmniej:<br/>1 zadania polegającego na budowie, przebudowie, odbudowie lub rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej i / lub sieci wodociągowej o wartości brutto nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł. (słownie: jeden milion, 00/100 zł.),<br/>lub<br/>2 zadań polegających na budowie, przebudowie, odbudowie lub rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej i / lub sieci wodociągowej o łącznej wartości brutto nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł. (słownie: jeden milion, 00/100 zł.).<br/>b.2. projektantem – osobą z uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalności sanitarnej w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">a)	odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie określonym w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przez jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,<br/>b)	działając na podstawie § 3 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. (Dz. U. z 2020, poz. 2415) w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, zamiast podmiotowych środków dowodowych, Zamawiający żąda oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstawy wykluczenia z postępowania z art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 – Załącznik nr 3 do SWZ,<br/>c)	działając na podstawie § 3 w zw. z § 5 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. (Dz. U. z 2020, poz. 2415) w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, zamiast podmiotowych środków dowodowych, Zamawiający żąda oświadczenia Podmiotu udostępniającego zasoby o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, tego podmiotu, w zakresie podstawy wykluczenia z postępowania z art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 – dotyczy Wykonawców, którzy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu wskazali w ofercie, iż polegają na zdolności lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby – Załącznik nr 3a SWZ,<br/>d)	działając na podstawie § 3 w zw. z § 5 ust. 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. (Dz. U. z 2020, poz. 2415) w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, zamiast podmiotowych środków dowodowych, Zamawiający żąda oświadczenia Podwykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, potwierdzające brak podstaw wykluczenia z postępowania w zakresie podstawy wykluczenia z postępowania z art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 – dotyczy Wykonawców, w przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby- Załącznik nr 3b SWZ,<br/>e)	oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020r. poz. 1076, 1086 i z 2021r. poz. 275) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 6 do SWZ.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">a)	informacja z banku lub ze spółdzielczej kasy oszczędnościowo –kredytowej (odpowiednio dla każdej części zamówienia) potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed jej złożeniem,<br/>b)	wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, terminów wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – Załącznik nr 9 do SWZ,<br/>c)	wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - Załącznik nr 8.1, 8.2 oraz 8.3 do SWZ, do wykazu należy załączyć kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje kierowników budowy / robót tj. kopie uprawnień budowlanych do kierowania robotami w poszczególnych branżach oraz kopie zaświadczeń o przynależności tych osób do właściwej izby samorządu zawodowego.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> Nie dotyczy <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> 1. Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości:<br/>Część I – Przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w ul. Plac Kościuszki i w ul. Tysiąclecia Państwa Polskiego w Dąbrowie Białostockiej<br/> - 50 000,00 zł. (słownie: pięćdziesiąt tysięcy, 00/100 zł.),<br/>Część II – Przebudowa ciągu pieszo – jezdnego oraz budowa kanalizacji deszczowej w Różanymstoku – w systemie „Zaprojektuj i wybuduj”<br/> - 40 000,00 zł. (słownie: czterdzieści tysięcy, 00/100 zł.),<br/>Część III – Przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej oraz sieci wodociągowej w Różanymstoku – w systemie „Zaprojektuj i wybuduj”<br/> - 20 000,00 zł. (słownie: dwadzieścia tysięcy, 00/100 zł.).<br/>2. Wadium Wykonawca wnosi przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofert. <br/>3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: <br/>1) pieniądzu; <br/>2) gwarancjach bankowych; <br/>3) gwarancjach ubezpieczeniowych; <br/>4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 299). <br/>4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Sokółce / Oddział w Dąbrowie Białostockiej na numer rachunku59 8093 0000 0039 2134 2000 0050 tytułem: „Wadium w postępowaniu dot. przebudowy sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w Dąbrowie Białostockiej i Różanymstoku wraz z przebudową ciągów komunikacyjnych - …….. część zamówienia”.<br/>5. Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. <br/>6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. <br/>7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt 2–4, wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. <br/>8. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, gwarancja lub poręczenie powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winno zawierać następujące elementy: <br/>1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy) (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – zaleca się wymienienie wszystkich Wykonawców), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (np. banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, <br/>2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem, <br/>3) kwotę gwarancji lub poręczenia, <br/>4) termin ważności gwarancji lub poręczenia (który nie może być krótszy niż termin związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą), <br/>5) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: <br/>a) Wykonawca, którego ofertę wybrano: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana; <br/>b) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 ustawy Pzp lub art. 128 ust. 1 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.<br/>6) oznaczenie postępowania oraz części, której wadium dotyczy. <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 1.	Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.<br/>2.	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.<br/>3.	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielnie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonują poszczególni Wykonawcy (druk stanowiący Załącznik nr 7 do SWZ).<br/>4.	W odniesieniu do podstaw wykluczenia z postępowania, każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie musi oddzielnie udokumentować, że nie podlega wykluczeniu z postępowania, natomiast w odniesieniu do pozostałych oświadczeń i dokumentów Wykonawcy ci mogą złożyć jeden wspólny dokument.<br/>5.	Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o braku podstaw do wykluczenia z postępowania i o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.<br/>6.	Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> Dopuszczalny zakres zmian zawartej umowy<br/>1) zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku wystąpienia okoliczności określonych w § 18 projektu umowy (klauzule waloryzacyjne) – dotyczy II i III części zamówienia,<br/>2) zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy; <br/>a. wystąpi opóźnienie w przekazaniu placu budowy, za które nie ponosi odpowiedzialności Wykonawca – możliwa jest zmiana terminu wykonania przedmiotu umowy o okres równy opóźnieniu w stosunku do terminu przewidzianego w umowie,<br/>b. gdy wykonanie zamówienia dodatkowego, robót dodatkowych lub robót zamiennych wpłynie na termin wykonania zamówienia podstawowego - przedłużony termin realizacji uwzględniać będzie czas niezbędny na wykonanie wyżej wymienionych prac (robót), jak i okres w którym może nastąpić dalsza realizacja robót z uwzględnieniem aktualnych warunków pogodowych, pory roku w aspekcie realizacji przedmiotu umowy w zgodności z zasadami sztuki budowlanej, normami technicznymi itp., <br/>c. gdy prace objęte umową zostały wstrzymane przez właściwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy - przedłużony termin realizacji uwzględniać będzie czas przez który niemożliwe było prowadzenie prac, jak i okres w którym może nastąpić dalsza realizacja robót z uwzględnieniem aktualnych warunków pogodowych, pory roku w aspekcie realizacji przedmiotu umowy w zgodności z zasadami sztuki budowlanej, normami technicznymi itp.,<br/>d. w przypadku wystąpienia okoliczności wynikających z siły wyższej (np. powodzie, huragany, gwałtowne burze, itp.), uniemożliwiających realizację robót, potwierdzonych w dzienniku budowy przez kierownika budowy - przedłużony termin realizacji uwzględniać będzie czas przez który niemożliwe było prowadzenie prac, jak i okres w którym może nastąpić dalsza realizacja robót z uwzględnieniem aktualnych warunków pogodowych, pory roku w aspekcie realizacji przedmiotu umowy w zgodności z zasadami sztuki budowlanej, normami technicznymi itp., <br/>e. w przypadku wystąpienia złych warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót zgodnie z zasadami sztuki budowlanej lub normami technicznymi, potwierdzonych w dzienniku budowy przez kierownika budowy - przedłużony termin realizacji uwzględniać będzie czas przez który niemożliwe było prowadzenie prac, jak i okres w którym może nastąpić dalsza realizacja robót z uwzględnieniem aktualnych warunków pogodowych, pory roku w aspekcie realizacji przedmiotu umowy w zgodności z zasadami sztuki budowlanej, normami technicznymi itp., <br/>f. w przypadku wydłużenia terminu realizacji robót, w wyniku wstrzymania przez Zamawiającego robót (co nie jest następstwem nienależytego wykonania robót przez Wykonawcę) - przedłużony termin realizacji uwzględniać będzie czas wstrzymania robót, jak i okres w którym może nastąpić dalsza realizacja robót z uwzględnieniem aktualnych warunków pogodowych, pory roku w aspekcie realizacji przedmiotu umowy w zgodności z zasadami sztuki budowlanej, normami technicznymi itp., <br/>g. w przypadku zmian wynikających z konieczności wykonania robót niezwiązanych bezpośrednio z przedmiotem umowy i nieprzewidywalnych, których brak wykonania uniemożliwia lub utrudnia prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy - przedłużony termin realizacji uwzględniać będzie czas przez który niemożliwe było prowadzenie prac, jak i okres w którym może nastąpić dalsza realizacja robót z uwzględnieniem aktualnych warunków pogodowych, pory roku w aspekcie realizacji przedmiotu umowy w zgodności z zasadami sztuki budowlanej, normami technicznymi itp., <br/><br/>Pozostałe warunki zmiany umowy opisano w Sekcji IX &#34;Pozostałe informacje&#34;. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2022-03-07 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">Ofertę należy złożyć za pośrednictwem formularza do złożenia ofert dostępnego pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/dabrowa_bial</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2022-03-07 10:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2022-04-04</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> C.D. Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania<br/>zmian zawartej umowy:<br/>h. wystąpienia okoliczności nieprzewidzianych i niezależnych od Wykonawcy przy zachowaniu przez niego należytej staranności, skutkujących niemożnością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu umowy, w sytuacji gdy na termin realizacji przedmiotu umowy wpłyną lub będą mogły mieć wpływ okoliczności związane z wystąpieniem wirusa SARS-CoV-2 lub choroby wywołanej tym wirusem (COVID-19), dotyczące w szczególności: <br/> nieobecności pracowników lub osób świadczących pracę za wynagrodzeniem na innej podstawie niż stosunek pracy, które uczestniczą lub mogłyby uczestniczyć w realizacji przedmiotu umowy,<br/> decyzji wydanych przez Głównego Inspektora Sanitarnego lub działającego z jego upoważnienia państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego, w związku z przeciwdziałaniem COVID-19, nakładających na Wykonawcę obowiązek podjęcia określonych czynności zapobiegawczych lub kontrolnych, <br/> wstrzymania dostaw produktów, komponentów produktu lub materiałów, trudności w dostępie do sprzętu lub trudności w realizacji usług transportowych, <br/> inne okoliczności, które uniemożliwiają bądź w istotnym stopniu ograniczają możliwość wykonania umowy zgodnie z jej treścią. <br/>3) zmiana w zakresie sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy w następujących sytuacjach: <br/>a. wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy, <br/>b. rezygnacji z wykonywania części przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy. Konsekwencją zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy będzie zmniejszenie wynagrodzenia Wykonawcy o wartość niewykonanych robót ustaloną na podstawie kosztorysu ofertowego przekazanego Zamawiającemu przed podpisaniem umowy, <br/>c. konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa lub wytyczne wydane przez uprawniony organ, <br/>d. konieczność zrealizowania przedmiotu niniejszej umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych lub urządzeń niż wskazane w dokumentacji, w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,<br/>e. zatwierdzonej przez Zamawiającego zmiany technologii wykonania robót, lub zmiany materiałów i urządzeń, jeżeli zmiany będą korzystne dla Zamawiającego oraz nie spowodują obniżenia parametrów lub standardów jakościowych,<br/>f. zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego, jeśli zmiana ta wpływa na zakres lub warunki wykonania przez strony świadczeń wynikających z umowy, a zmiana ta polega na dostosowaniu jej postanowień do zmienionych przepisów i realizacji celu umowy,<br/>g. zmiana sposobu wykonania umowy, wymuszona okolicznościami związanymi z COVID-19.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com