JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20220516/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20220516/0016088401-N-2022.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Usługi<br/> Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn.: Przebudowa, rozbudowa <br/>i nadbudowa Remizy OSP w Borzęcinie Dolnym – Etap II - z podziałem na 3 części. </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Gmina Borzęcin</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 000532180</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Borzęcin</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Borzęcin</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">32-825</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">małopolskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL217 - Tarnowski</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">przetargi@borzecin.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.borzecin.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Ogólne usługi publiczne</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn.: Przebudowa, rozbudowa <br/>i nadbudowa Remizy OSP w Borzęcinie Dolnym – Etap II - z podziałem na 3 części. </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-29d9b4ea-d50c-11ec-9a86-f6f4c648a056</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2022/BZP 00160884</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2022-05-16</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2022/BZP 00024168/05/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.3.5 Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn.: Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa Remizy OSP w Borzęcinie Dolnym – Etap II - z podziałem na 3 części.</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.15.) Nazwa projektu lub programu</h3> <p class="mb-0"> Projekt dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 11 Rewitalizacja przestrzeni regionalnej, Działanie 11.2 Odnowa obszarów wiejskich z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. </p> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://bip.malopolska.pl/ugborzecin,m,202395,zamowienia-publiczne-ogloszenia.html oraz https://miniportal.uzp.gov.pl/ <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">https://miniportal.uzp.gov.pl/</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">1)W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,ePUAPu,dostępnego pod adresem:https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz<br/>poczty elektronicznej (tylko w przypadku awarii miniPortalu lub ePUAPu).2)Adres elektronicznej skrzynki podawczej zamawiającego<br/>(ePUAP):/1vs0f46ttb/SkrytkaESP 3)Adres poczty elektronicznej zamawiającego: przetargi@borzecin.pl4)Wykonawca zamierzający<br/>wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP<br/>ma dostęp do następujących formularzy:•„Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do •„Formularza do<br/>komunikacji”.5)Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i<br/>odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal (https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx)oraz Warunkach korzystania z elektronicznej<br/>platformy usług administracji publicznej (ePUAP).6)Za datę przekazania<br/>oferty,wniosków,zawiadomień,dokumentów elektronicznych,oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.7)Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik do niniejszej SWZ.8)Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują świadczenia,wnioski,zawiadomienia oraz informacje przy użyciu poczty elektronicznej,każda ze stron na żądanie drugiej strony<br/>niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.9)Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty,ani żadnego dokumentu czy<br/>oświadczenia wskazanego w rozdziale VIII ust.1 SWZ składanego wraz z ofertą, przy użyciu poczty elektronicznej.<br/>Sposób składania ofert:1)Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem„Formularza do złożenia, zmiany,wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na<br/>miniPortalu.Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu,w szczegółach danego postępowania.2)Ofertę należy sporządzić w języku polski.3)Ofertę składa się,pod rygorem nieważności,w formie elektronicznej lub w postaci<br/>elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.4)Sposób złożenia oferty w tym zaszyfrowania oferty opisany<br/>został w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie:https://miniportal.uzp.gov.pl/ 5)Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu<br/>przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych<br/>informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku,<br/>wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa” a następnie wraz z plikami<br/>stanowiącymi jawną część należy ten plik zaszyfrować.6)Do oferty należy dołączyć dokumenty i oświadczenia wymienione w<br/>rozdziale VIII ust. 1 w formie elektronicznej (opatrzone podpisem kwalifikowanym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (edowód), a następnie zaszyfrować wraz z plikami stanowiącymi ofertę.7)Oferta<br/>może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert.<br/>Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert): 1)W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków (innych niż oferty), zawiadomień oraz przekazywanie<br/>informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na<br/>ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal.2)Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email:przetargi@borzecin.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: <br/> • administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Wójt Gminy Borzęcin, 32-825 Borzęcin, tel.: 14 68-46-370, faks: 14 68-46-372;<br/> • inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Borzęcin jest Pan Artur Kuchno, kontakt: e-mail: ido@borzecin.pl, tel: 14 68-46-370;<br/> • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn.: Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa Remizy OSP w Borzęcinie Dolnym – Etap II - z podziałem na 3 części, prowadzonym w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji zgodnie z art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych;<br/> • odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2021 poz. 1129 tekst jednolity);<br/> • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;<br/> • obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; <br/> • w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;<br/> • posiada Pani/Pan:<br/> • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;<br/> • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;<br/> • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; <br/> • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;<br/> • nie przysługuje Pani/Panu:<br/> • w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;<br/> • prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;<br/> • na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. <br/>** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.<br/>*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">IZP.271.07.2022</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Usługi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.9.) Liczba części: <span class="normal">3</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części</h3> <h3 class="mb-0">4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 1</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Część I: Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn.: Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa Remizy OSP w Borzęcinie Dolnym – Etap II nad robotami w branży konstrukcyjno-budowlanej - Inspektor koordynator.<br/>Inspektor Nadzoru robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej będzie pełnił również funkcję koordynatora inspektorów nadzoru inwestorskiego.<br/>Do zadań inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności określony poniżej, w tym wynikających z<br/>art. 25 i 26 ustawy Prawo Budowlane, tj. m.in.:<br/>1) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i<br/>pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej;<br/>2) pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w czasie koniecznym do prawidłowego i płynnego<br/>nadzorowania robót budowlanych;<br/>3) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i zgodności wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności<br/>zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie;<br/>4) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i<br/>odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru<br/>gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania;<br/>5) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy<br/>(weryfikacja, potwierdzanie wykonania, merytoryczna akceptacja faktur wykonawcy robót budowlanych);<br/>6) wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy, dotyczącego: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia opinii technicznych dotyczących prowadzonych robót<br/>budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń<br/>technicznych;<br/>7) wymaganie od wykonawcy robót budowlanych wykonania poniższych czynności oraz weryfikacja i potwierdzenie<br/>ich wykonania:<br/>a) wykonania i utrzymywania zaplecza budowy, instalacji i zabudowań tymczasowych i wszystkich innych<br/>czynności niezbędnych do właściwej realizacji prac;<br/>b) zabezpieczenia i oznaczenia prowadzonych robót oraz dbania o stan techniczny i prawidłowość oznakowania<br/>(m.in. tablica informacyjna budowy) przez cały czas realizacji prac;<br/>c) zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jego bezpośrednim otoczeniu, przed ich<br/>zniszczeniem lub uszkodzeniem przez cały czas realizacji zadania;<br/>d) naprawy ewentualnych uszkodzeń urządzeń i obiektów oraz usuwania awarii powstałych w wyniku realizacji<br/>robót budowlanych;<br/>e) dbania o porządek na terenie robót oraz utrzymywania terenu robót w należytym stanie i porządku, w stanie<br/>wolnym od przeszkód komunikacyjnych (m.in. obowiązek prowadzenia robót w taki sposób, aby mieszkańcy<br/>w sposób ciągły mieli dostęp do swoich posesji), składowania i usuwania wszelkich zbędnych materiałów,<br/>odpadów i śmieci oraz niepotrzebnych urządzeń prowizorycznych i pomocniczych;<br/>f) odtworzenia stanu pierwotnego nieruchomości (nawierzchnie, zieleń, nasadzenia itp.), w których wykonywane<br/>były roboty budowlane - uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również<br/>terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez wykonawcę robót budowlanych. W szczególności<br/>wykonawca jest zobowiązany pisemnie potwierdzić uzyskane oświadczenie właściciela nieruchomości o jej<br/>odtworzeniu do stanu pierwotnego;<br/>g) realizowania robót budowlanych z uwzględnieniem uwarunkowań wynikających z uzgodnień dokonanych z<br/>podmiotami zarządzającymi nieruchomościami, obiektami lub urządzeniami, w tym:<br/>- sporządzania i przekazywania dokumentacji powykonawczej,<br/>- zgłaszania rozpoczęcia i zakończenia prac w wymaganych terminach,<br/>- uzgadniania szczegółowych warunków realizacji prac,<br/>- wnoszenia koniecznych i wymaganych opłat.<br/>8) weryfikacja dostarczanych przez wykonawcę robót budowlanych niezbędnych dokumentów potwierdzających<br/>parametry techniczne oraz wymagane atesty, certyfikaty, itd. stosowanych materiałów i urządzeń w tym np.<br/>wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizacji robót budowlanych;<br/>9) weryfikacja wszelkiej dostarczonej przez wykonawcę robót budowlanych dokumentacji kompletowanej w trakcie<br/>realizacji robót zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i przepisami wykonawczymi do tej ustawy oraz<br/>przygotowanych do odbioru końcowego kompletów protokołów niezbędnych przy odbiorze;<br/>10) monitorowanie obsługi geodezyjnej wykonawcy robót budowlanych;<br/>11) weryfikowanie i zatwierdzanie sporządzonej przez wykonawcę robót budowlanych kompletnej dokumentacji<br/>powykonawczej technicznej i dokumentacji powykonawczej geodezyjno-kartograficznej;<br/>12) przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, BHP, ppoż.;<br/>13) informowanie Zamawiającego o zgłoszonych przez wykonawcę robót budowlanych problemach technicznych i<br/>innych problemach związanych z realizacją robót;<br/>14) uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych wykonawcy robót budowlanych, odbiór robót budowlanych<br/>wykonanych w okresie gwarancyjnym wykonawcy robót budowlanych - bez dodatkowego wynagrodzenia;<br/>15) dokonywanie odbiorów robót częściowych, zanikających, końcowych, gwarancyjnych;<br/>16) niezwłoczne powiadamianie zamawiającego o wszelkich nieuzasadnionych przerwach w realizacji robót;<br/>17) sprawdzanie rozwiązań zamiennych;<br/>18) koordynowanie wszelkich działań związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia;<br/>19) rozstrzyganie w porozumieniu z Kierownikiem Budowy wątpliwości natury technicznej powstałych w toku<br/>wykonywania robót, w razie potrzeby zasięgając odpowiednio opinii projektanta nadzorowanych robót<br/>budowlanych;<br/>20) występowanie z odpowiednim wnioskiem do Zamawiającego o wprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian<br/>lub poprawek w terminie uzgodnionym z projektantem, w razie stwierdzenia w niej wad lub niedokładności albo<br/>konieczności wprowadzenia zmian, w celu zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych lub innych materiałów<br/>nie przewidzianych w dokumentacji projektowej;<br/>21) bieżące kontrolowanie prowadzenia dziennika budowy;<br/>22) podejmowanie decyzji i opinii technicznych w imieniu Zamawiającego w zakresie wymaganym przez niniejszą<br/>umowę, nie pociągających za sobą skutków finansowych;<br/>23) informowanie Zamawiającego, w terminie do 1 dnia roboczego od powzięcia informacji o zdarzeniu, o<br/>konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych, nie uwzględnionych w umowie o realizację robót<br/>budowlanych;<br/>24) niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszystkich robotach nie objętych umową o roboty budowlane, a<br/>niezbędnych do wykonania ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed awarią;<br/>25) informowanie Zamawiającego o konieczności zwiększenia lub ograniczenia ilości robót lub rezygnacji z<br/>określonych robót, jeżeli jest to niezbędne dla zgodnego z treścią umowy i obowiązującymi przepisami wykonania<br/>przedmiotu umowy;<br/>26) pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego we wszystkich miejscach do tego koniecznych, w oparciu o własny sprzęt (m.in. środki transportu) niezbędny do ich prawidłowego wykonania;<br/>27) współpraca (na wezwanie zamawiającego) z instytucjami nadzorującymi wdrażanie oraz kontrolującymi realizację Projektu współfinansowanego w ramach RPO;<br/>28) Wykonawca zobowiązany będzie realizować usługę nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi normami i<br/>wiedzą techniczną, określonymi m.in. ustawą Prawo Budowlane, przy zachowaniu należytej staranności, właściwej<br/>organizacji pracy oraz zasad BHP.<br/>29) Nadzór Inwestorski sprawowany będzie w następujący sposób: termin rozpoczęcia wykonywania przedmiotu<br/>zamówienia jest równoznaczny z datą podpisania umowy i będzie trwać aż do momentu podpisania protokołu<br/>końcowego odbioru robót budowlanych bez uwag. W chwili obecnej Zamawiający przewiduje termin zakończenia<br/>prac budowlanych dla zadania: „Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa Remizy OSP w Borzęcinie Dolnym – Etap II” do dnia 24.08.2023 roku, jednakże termin ten może ulec zmianie. Ponadto Wykonawca będący Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego jest zobowiązany pełnić tę funkcję przez cały czas trwania gwarancji określonej w umowie z Wykonawcą robót budowlanych (60 miesięcy).<br/>30) Czas pracy Inspektora Nadzoru Inwestorskiego winien być dostosowany do czasu pracy Wykonawcy robót dla<br/>zadania inwestycyjnego, a także w zgodności z czasem pracy Zamawiającego, niezależnie od czasu trwania usługi.<br/>31) Wykonawca zapewni należyte, skuteczne sprawowanie nadzoru inwestorskiego w okresie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego w sytuacjach problematycznych (problemy związane z realizacją robót) i/lub nagłych i/lub awaryjnych oraz w trakcie odbioru końcowego, w okresie gwarancji i rękojmi, gdy obecność inspektora nadzoru inwestorskiego jest niezbędna dla zapewnienia właściwego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi pracami. Obecność Inspektora Nadzoru Inwestorskiego będzie konieczna również w niezbędnym zakresie (na każde wezwanie Zamawiającego) celem przedstawienia koniecznych danych do przygotowania wniosków o płatność w ramach rozliczenia zadania inwestycyjnego z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego w Krakowie.<br/>32) Zamówienie obejmuje sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z:<br/>a) przepisów Prawo Budowlane oraz właściwych przepisów wykonawczych wydanych na jego podstawie oraz zgodnie<br/>z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, w szczególności w zakresie robót budowlanych wykonywanych<br/>w ramach niniejszego zadania,<br/>b) dokumentacji projektowej,<br/>c) umowy zawartej z Wykonawcą robót budowlanych.<br/>33)Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia nadzoru przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego od dnia<br/>podpisania umowy oraz zapewnienia jego udziału w naradach roboczych organizowanych przez Zamawiającego. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">do 2023-08-24</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">a) cena brutto – 60%,<br/>b) doświadczenie zawodowe Inspektora nadzoru robót w branży konstrukcyjno-budowlanej- Inspektora koordynatora–40%.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Procentowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">doświadczenie zawodowe Inspektora nadzoru robót w branży konstrukcyjno-budowlanej- Inspektora koordynatora</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 2</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Część II: Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn.: Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa Remizy OSP w Borzęcinie Dolnym – Etap II nad robotami w branży sanitarnej.<br/>Do zadań inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności określony poniżej, w tym wynikających z<br/>art. 25 i 26 ustawy Prawo Budowlane, tj. m.in.:<br/>1) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i<br/>pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej;<br/>2) pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w czasie koniecznym do prawidłowego i płynnego<br/>nadzorowania robót budowlanych;<br/>3) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i zgodności wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności<br/>zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie;<br/>4) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i<br/>odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru<br/>gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania;<br/>5) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy<br/>(weryfikacja, potwierdzanie wykonania, merytoryczna akceptacja faktur wykonawcy robót budowlanych);<br/>6) wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy, dotyczącego: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia opinii technicznych dotyczących prowadzonych robót<br/>budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń<br/>technicznych;<br/>7) wymaganie od wykonawcy robót budowlanych wykonania poniższych czynności oraz weryfikacja i potwierdzenie<br/>ich wykonania:<br/>a) wykonania i utrzymywania zaplecza budowy, instalacji i zabudowań tymczasowych i wszystkich innych<br/>czynności niezbędnych do właściwej realizacji prac;<br/>b) zabezpieczenia i oznaczenia prowadzonych robót oraz dbania o stan techniczny i prawidłowość oznakowania<br/>(m.in. tablica informacyjna budowy) przez cały czas realizacji prac;<br/>c) zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jego bezpośrednim otoczeniu, przed ich<br/>zniszczeniem lub uszkodzeniem przez cały czas realizacji zadania;<br/>d) naprawy ewentualnych uszkodzeń urządzeń i obiektów oraz usuwania awarii powstałych w wyniku realizacji<br/>robót budowlanych;<br/>e) dbania o porządek na terenie robót oraz utrzymywania terenu robót w należytym stanie i porządku, w stanie<br/>wolnym od przeszkód komunikacyjnych (m.in. obowiązek prowadzenia robót w taki sposób, aby mieszkańcy<br/>w sposób ciągły mieli dostęp do swoich posesji), składowania i usuwania wszelkich zbędnych materiałów,<br/>odpadów i śmieci oraz niepotrzebnych urządzeń prowizorycznych i pomocniczych;<br/>f) odtworzenia stanu pierwotnego nieruchomości (nawierzchnie, zieleń, nasadzenia itp.), w których wykonywane<br/>były roboty budowlane - uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również<br/>terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez wykonawcę robót budowlanych. W szczególności<br/>wykonawca jest zobowiązany pisemnie potwierdzić uzyskane oświadczenie właściciela nieruchomości o jej<br/>odtworzeniu do stanu pierwotnego;<br/>g) realizowania robót budowlanych z uwzględnieniem uwarunkowań wynikających z uzgodnień dokonanych z<br/>podmiotami zarządzającymi nieruchomościami, obiektami lub urządzeniami, w tym:<br/>- sporządzania i przekazywania dokumentacji powykonawczej,<br/>- zgłaszania rozpoczęcia i zakończenia prac w wymaganych terminach,<br/>- uzgadniania szczegółowych warunków realizacji prac,<br/>- wnoszenia koniecznych i wymaganych opłat.<br/>8) weryfikacja dostarczanych przez wykonawcę robót budowlanych niezbędnych dokumentów potwierdzających<br/>parametry techniczne oraz wymagane atesty, certyfikaty, itd. stosowanych materiałów i urządzeń w tym np.<br/>wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizacji robót budowlanych;<br/>9) weryfikacja wszelkiej dostarczonej przez wykonawcę robót budowlanych dokumentacji kompletowanej w trakcie<br/>realizacji robót zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i przepisami wykonawczymi do tej ustawy oraz<br/>przygotowanych do odbioru końcowego kompletów protokołów niezbędnych przy odbiorze;<br/>10) monitorowanie obsługi geodezyjnej wykonawcy robót budowlanych;<br/>11) weryfikowanie i zatwierdzanie sporządzonej przez wykonawcę robót budowlanych kompletnej dokumentacji<br/>powykonawczej technicznej i dokumentacji powykonawczej geodezyjno-kartograficznej;<br/>12) przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, BHP, ppoż.;<br/>13) informowanie Zamawiającego o zgłoszonych przez wykonawcę robót budowlanych problemach technicznych i<br/>innych problemach związanych z realizacją robót;<br/>14) uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych wykonawcy robót budowlanych, odbiór robót budowlanych<br/>wykonanych w okresie gwarancyjnym wykonawcy robót budowlanych - bez dodatkowego wynagrodzenia;<br/>15) dokonywanie odbiorów robót częściowych, zanikających, końcowych, gwarancyjnych;<br/>16) niezwłoczne powiadamianie zamawiającego o wszelkich nieuzasadnionych przerwach w realizacji robót;<br/>17) sprawdzanie rozwiązań zamiennych;<br/>18) koordynowanie wszelkich działań związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia;<br/>19) rozstrzyganie w porozumieniu z Kierownikiem Budowy wątpliwości natury technicznej powstałych w toku<br/>wykonywania robót, w razie potrzeby zasięgając odpowiednio opinii projektanta nadzorowanych robót<br/>budowlanych;<br/>20) występowanie z odpowiednim wnioskiem do Zamawiającego o wprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian<br/>lub poprawek w terminie uzgodnionym z projektantem, w razie stwierdzenia w niej wad lub niedokładności albo<br/>konieczności wprowadzenia zmian, w celu zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych lub innych materiałów<br/>nie przewidzianych w dokumentacji projektowej;<br/>21) bieżące kontrolowanie prowadzenia dziennika budowy;<br/>22) podejmowanie decyzji i opinii technicznych w imieniu Zamawiającego w zakresie wymaganym przez niniejszą<br/>umowę, nie pociągających za sobą skutków finansowych;<br/>23) informowanie Zamawiającego, w terminie do 1 dnia roboczego od powzięcia informacji o zdarzeniu, o<br/>konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych, nie uwzględnionych w umowie o realizację robót<br/>budowlanych;<br/>24) niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszystkich robotach nie objętych umową o roboty budowlane, a<br/>niezbędnych do wykonania ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed awarią;<br/>25) informowanie Zamawiającego o konieczności zwiększenia lub ograniczenia ilości robót lub rezygnacji z<br/>określonych robót, jeżeli jest to niezbędne dla zgodnego z treścią umowy i obowiązującymi przepisami wykonania<br/>przedmiotu umowy;<br/>26) pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego we wszystkich miejscach do tego koniecznych, w oparciu o własny sprzęt (m.in. środki transportu) niezbędny do ich prawidłowego wykonania;<br/>27) współpraca (na wezwanie zamawiającego) z instytucjami nadzorującymi wdrażanie oraz kontrolującymi realizację Projektu współfinansowanego w ramach RPO;<br/>28) Wykonawca zobowiązany będzie realizować usługę nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi normami i<br/>wiedzą techniczną, określonymi m.in. ustawą Prawo Budowlane, przy zachowaniu należytej staranności, właściwej<br/>organizacji pracy oraz zasad BHP.<br/>29) Nadzór Inwestorski sprawowany będzie w następujący sposób: termin rozpoczęcia wykonywania przedmiotu<br/>zamówienia jest równoznaczny z datą podpisania umowy i będzie trwać aż do momentu podpisania protokołu<br/>końcowego odbioru robót budowlanych bez uwag. W chwili obecnej Zamawiający przewiduje termin zakończenia<br/>prac budowlanych dla zadania: „Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa Remizy OSP w Borzęcinie Dolnym – Etap II” do dnia 24.08.2023 roku, jednakże termin ten może ulec zmianie. Ponadto Wykonawca będący Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego jest zobowiązany pełnić tę funkcję przez cały czas trwania gwarancji określonej w umowie z Wykonawcą robót budowlanych (60 miesięcy).<br/>30) Czas pracy Inspektora Nadzoru Inwestorskiego winien być dostosowany do czasu pracy Wykonawcy robót dla<br/>zadania inwestycyjnego, a także w zgodności z czasem pracy Zamawiającego, niezależnie od czasu trwania usługi.<br/>31) Wykonawca zapewni należyte, skuteczne sprawowanie nadzoru inwestorskiego w okresie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego w sytuacjach problematycznych (problemy związane z realizacją robót) i/lub nagłych i/lub awaryjnych oraz w trakcie odbioru końcowego, w okresie gwarancji i rękojmi, gdy obecność inspektora nadzoru inwestorskiego jest niezbędna dla zapewnienia właściwego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi pracami. Obecność Inspektora Nadzoru Inwestorskiego będzie konieczna również w niezbędnym zakresie (na każde wezwanie Zamawiającego) celem przedstawienia koniecznych danych do przygotowania wniosków o płatność w ramach rozliczenia zadania inwestycyjnego z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego w Krakowie.<br/>32) Zamówienie obejmuje sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z:<br/>a) przepisów Prawo Budowlane oraz właściwych przepisów wykonawczych wydanych na jego podstawie oraz zgodnie<br/>z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, w szczególności w zakresie robót budowlanych wykonywanych<br/>w ramach niniejszego zadania,<br/>b) dokumentacji projektowej,<br/>c) umowy zawartej z Wykonawcą robót budowlanych.<br/>33)Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia nadzoru przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego od dnia<br/>podpisania umowy oraz zapewnienia jego udziału w naradach roboczych organizowanych przez Zamawiającego. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">do 2023-08-24</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">a) cena brutto – 60%,<br/>b) doświadczenie zawodowe Inspektora nadzoru robót w branży sanitarnej–40%.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Procentowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">doświadczenie zawodowe Inspektora nadzoru robót w branży sanitarnej</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 3</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Część III: Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn.: Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa Remizy OSP w Borzęcinie Dolnym – Etap II nad robotami w branży elektrycznej.<br/>Do zadań inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności określony poniżej, w tym wynikających z<br/>art. 25 i 26 ustawy Prawo Budowlane, tj. m.in.:<br/>1) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i<br/>pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej;<br/>2) pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w czasie koniecznym do prawidłowego i płynnego<br/>nadzorowania robót budowlanych;<br/>3) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i zgodności wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności<br/>zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie;<br/>4) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i<br/>odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru<br/>gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania;<br/>5) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy<br/>(weryfikacja, potwierdzanie wykonania, merytoryczna akceptacja faktur wykonawcy robót budowlanych);<br/>6) wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy, dotyczącego: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia opinii technicznych dotyczących prowadzonych robót<br/>budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń<br/>technicznych;<br/>7) wymaganie od wykonawcy robót budowlanych wykonania poniższych czynności oraz weryfikacja i potwierdzenie<br/>ich wykonania:<br/>a) wykonania i utrzymywania zaplecza budowy, instalacji i zabudowań tymczasowych i wszystkich innych<br/>czynności niezbędnych do właściwej realizacji prac;<br/>b) zabezpieczenia i oznaczenia prowadzonych robót oraz dbania o stan techniczny i prawidłowość oznakowania<br/>(m.in. tablica informacyjna budowy) przez cały czas realizacji prac;<br/>c) zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jego bezpośrednim otoczeniu, przed ich<br/>zniszczeniem lub uszkodzeniem przez cały czas realizacji zadania;<br/>d) naprawy ewentualnych uszkodzeń urządzeń i obiektów oraz usuwania awarii powstałych w wyniku realizacji<br/>robót budowlanych;<br/>e) dbania o porządek na terenie robót oraz utrzymywania terenu robót w należytym stanie i porządku, w stanie<br/>wolnym od przeszkód komunikacyjnych (m.in. obowiązek prowadzenia robót w taki sposób, aby mieszkańcy<br/>w sposób ciągły mieli dostęp do swoich posesji), składowania i usuwania wszelkich zbędnych materiałów,<br/>odpadów i śmieci oraz niepotrzebnych urządzeń prowizorycznych i pomocniczych;<br/>f) odtworzenia stanu pierwotnego nieruchomości (nawierzchnie, zieleń, nasadzenia itp.), w których wykonywane<br/>były roboty budowlane - uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również<br/>terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez wykonawcę robót budowlanych. W szczególności<br/>wykonawca jest zobowiązany pisemnie potwierdzić uzyskane oświadczenie właściciela nieruchomości o jej<br/>odtworzeniu do stanu pierwotnego;<br/>g) realizowania robót budowlanych z uwzględnieniem uwarunkowań wynikających z uzgodnień dokonanych z<br/>podmiotami zarządzającymi nieruchomościami, obiektami lub urządzeniami, w tym:<br/>- sporządzania i przekazywania dokumentacji powykonawczej,<br/>- zgłaszania rozpoczęcia i zakończenia prac w wymaganych terminach,<br/>- uzgadniania szczegółowych warunków realizacji prac,<br/>- wnoszenia koniecznych i wymaganych opłat.<br/>8) weryfikacja dostarczanych przez wykonawcę robót budowlanych niezbędnych dokumentów potwierdzających<br/>parametry techniczne oraz wymagane atesty, certyfikaty, itd. stosowanych materiałów i urządzeń w tym np.<br/>wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizacji robót budowlanych;<br/>9) weryfikacja wszelkiej dostarczonej przez wykonawcę robót budowlanych dokumentacji kompletowanej w trakcie<br/>realizacji robót zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i przepisami wykonawczymi do tej ustawy oraz<br/>przygotowanych do odbioru końcowego kompletów protokołów niezbędnych przy odbiorze;<br/>10) monitorowanie obsługi geodezyjnej wykonawcy robót budowlanych;<br/>11) weryfikowanie i zatwierdzanie sporządzonej przez wykonawcę robót budowlanych kompletnej dokumentacji<br/>powykonawczej technicznej i dokumentacji powykonawczej geodezyjno-kartograficznej;<br/>12) przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, BHP, ppoż.;<br/>13) informowanie Zamawiającego o zgłoszonych przez wykonawcę robót budowlanych problemach technicznych i<br/>innych problemach związanych z realizacją robót;<br/>14) uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych wykonawcy robót budowlanych, odbiór robót budowlanych<br/>wykonanych w okresie gwarancyjnym wykonawcy robót budowlanych - bez dodatkowego wynagrodzenia;<br/>15) dokonywanie odbiorów robót częściowych, zanikających, końcowych, gwarancyjnych;<br/>16) niezwłoczne powiadamianie zamawiającego o wszelkich nieuzasadnionych przerwach w realizacji robót;<br/>17) sprawdzanie rozwiązań zamiennych;<br/>18) koordynowanie wszelkich działań związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia;<br/>19) rozstrzyganie w porozumieniu z Kierownikiem Budowy wątpliwości natury technicznej powstałych w toku<br/>wykonywania robót, w razie potrzeby zasięgając odpowiednio opinii projektanta nadzorowanych robót<br/>budowlanych;<br/>20) występowanie z odpowiednim wnioskiem do Zamawiającego o wprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian<br/>lub poprawek w terminie uzgodnionym z projektantem, w razie stwierdzenia w niej wad lub niedokładności albo<br/>konieczności wprowadzenia zmian, w celu zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych lub innych materiałów<br/>nie przewidzianych w dokumentacji projektowej;<br/>21) bieżące kontrolowanie prowadzenia dziennika budowy;<br/>22) podejmowanie decyzji i opinii technicznych w imieniu Zamawiającego w zakresie wymaganym przez niniejszą<br/>umowę, nie pociągających za sobą skutków finansowych;<br/>23) informowanie Zamawiającego, w terminie do 1 dnia roboczego od powzięcia informacji o zdarzeniu, o<br/>konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych, nie uwzględnionych w umowie o realizację robót<br/>budowlanych;<br/>24) niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszystkich robotach nie objętych umową o roboty budowlane, a<br/>niezbędnych do wykonania ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed awarią;<br/>25) informowanie Zamawiającego o konieczności zwiększenia lub ograniczenia ilości robót lub rezygnacji z<br/>określonych robót, jeżeli jest to niezbędne dla zgodnego z treścią umowy i obowiązującymi przepisami wykonania<br/>przedmiotu umowy;<br/>26) pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego we wszystkich miejscach do tego koniecznych, w oparciu o własny sprzęt (m.in. środki transportu) niezbędny do ich prawidłowego wykonania;<br/>27) współpraca (na wezwanie zamawiającego) z instytucjami nadzorującymi wdrażanie oraz kontrolującymi realizację Projektu współfinansowanego w ramach RPO;<br/>28) Wykonawca zobowiązany będzie realizować usługę nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi normami i<br/>wiedzą techniczną, określonymi m.in. ustawą Prawo Budowlane, przy zachowaniu należytej staranności, właściwej<br/>organizacji pracy oraz zasad BHP.<br/>29) Nadzór Inwestorski sprawowany będzie w następujący sposób: termin rozpoczęcia wykonywania przedmiotu<br/>zamówienia jest równoznaczny z datą podpisania umowy i będzie trwać aż do momentu podpisania protokołu<br/>końcowego odbioru robót budowlanych bez uwag. W chwili obecnej Zamawiający przewiduje termin zakończenia<br/>prac budowlanych dla zadania: „Przebudowa, rozbudowa i nadbudowa Remizy OSP w Borzęcinie Dolnym – Etap II” do dnia 24.08.2023 roku, jednakże termin ten może ulec zmianie. Ponadto Wykonawca będący Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego dla zadania inwestycyjnego jest zobowiązany pełnić tę funkcję przez cały czas trwania gwarancji określonej w umowie z Wykonawcą robót budowlanych (60 miesięcy).<br/>30) Czas pracy Inspektora Nadzoru Inwestorskiego winien być dostosowany do czasu pracy Wykonawcy robót dla<br/>zadania inwestycyjnego, a także w zgodności z czasem pracy Zamawiającego, niezależnie od czasu trwania usługi.<br/>31) Wykonawca zapewni należyte, skuteczne sprawowanie nadzoru inwestorskiego w okresie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego w sytuacjach problematycznych (problemy związane z realizacją robót) i/lub nagłych i/lub awaryjnych oraz w trakcie odbioru końcowego, w okresie gwarancji i rękojmi, gdy obecność inspektora nadzoru inwestorskiego jest niezbędna dla zapewnienia właściwego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi pracami. Obecność Inspektora Nadzoru Inwestorskiego będzie konieczna również w niezbędnym zakresie (na każde wezwanie Zamawiającego) celem przedstawienia koniecznych danych do przygotowania wniosków o płatność w ramach rozliczenia zadania inwestycyjnego z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego w Krakowie.<br/>32) Zamówienie obejmuje sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z:<br/>a) przepisów Prawo Budowlane oraz właściwych przepisów wykonawczych wydanych na jego podstawie oraz zgodnie<br/>z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, w szczególności w zakresie robót budowlanych wykonywanych<br/>w ramach niniejszego zadania,<br/>b) dokumentacji projektowej,<br/>c) umowy zawartej z Wykonawcą robót budowlanych.<br/>33)Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia nadzoru przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego od dnia<br/>podpisania umowy oraz zapewnienia jego udziału w naradach roboczych organizowanych przez Zamawiającego. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">do 2023-08-24</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">a) cena brutto – 60%,<br/>b) doświadczenie zawodowe Inspektora nadzoru robót w branży elektrycznej–40%.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Procentowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">doświadczenie zawodowe Inspektora nadzoru robót w branży elektrycznej</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:<br/> 1.1. nie podlegają wykluczeniu; <br/> 1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu. <br/> 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: <br/> 2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.<br/> 2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. <br/> 2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. 2.4. zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający uzna, że warunek został spełniony, jeżeli Wykonawca<br/> wykaże:<br/> a) wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia<br/> działalności jest krótszy - w tym okresie:<br/> - dla części I: co najmniej jednej usługi inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno-budowlanej nad robotą polegającą na budowie lub przebudowie budynku, o kubaturze budowy lub przebudowy minimum 2 800 m3.<br/> - dla części II:co najmniej jednej usługi inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej nad robotą polegającą na budowie lub przebudowie instalacji sanitarnej w budynku o kubaturze minimum 2 800 m3.<br/> - dla części III:co najmniej jednej usługi inspektora nadzoru inwestorskiego w branży elektrycznej nad robotą polegającą na budowie lub przebudowie instalacji elektrycznej w budynku o kubaturze minimum 2 800 m3.<br/> b) dysponuje, co najmniej:<br/> - dla części I: jedną osobą pełniącą funkcje Inspektora nadzoru robót w branży konstrukcyjno – budowlanej - Inspektora koordynatora, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio odpowiadających przepisów<br/> - dla części II: jedną osobą pełniącą funkcje Inspektora nadzoru robót w branży sanitarnej, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio odpowiadających przepisów<br/> - dla części III: jedną osobą pełniącą funkcje Inspektora nadzoru robót w branży elektrycznej, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio odpowiadających przepisów.<br/> <br/> 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich <br/> w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia <br/> publicznego.<br/> 4. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.<br/> 5. Do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące Wykonawcy.<br/>6. Poleganie na zasobach podmiotu trzeciego:<br/>1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.<br/>2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.<br/> 3) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt. poprzedzającym, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:<br/>a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;<br/>b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;<br/>c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.<br/>4) Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 4 PZP, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.<br/>5) Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego zdolności technicznej lub zawodowej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.<br/> 6) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.<br/> 7) Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.<br/>7. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu zgodnie z przepisami niniejszego rozdziału:<br/>1) Z postępowania wyklucza się wykonawcę, wobec którego zachodzą przesłanki wykluczenia z postępowania określone w art. 108 ust. 1 PZP. <br/>2) Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.<br/>3) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">1) Zamawiający żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, tj.:<br/>• wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – zgodnie ze wzorem załącznika nr 3 do SWZ.<br/>• wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie ze wzorem załącznika nr 4 do SWZ.<br/>2) Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień składania.<br/>3) Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, dane umożliwiające dostęp do tych środków.<br/>4) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> Nie dotyczy <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> Do oferty każdy wykonawca zobowiązany jest dołączyć:<br/>1) Dokumenty, z których wynika umocowanie do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy (przynajmniej do złożenia oferty) – np. odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub CEIDG (o ile dotyczy). Jeżeli wykonawca działa przez pełnomocnika należy dodatkowo załączyć stosowne pełnomocnictwo dla danej osoby. <br/> Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa wyżej, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.<br/>2) Wypełniony formularz ofertowy - stanowiący załącznik nr 1 do SWZ.<br/>3) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP:<br/>• o niepodleganiu wykluczeniu w zakresie określonym w rozdziale VI ust. 1 SWZ;<br/> • spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie określonym w rozdziale VII ust. 2 SWZ;<br/>Wzór oświadczenia, o których mowa powyżej znajdują się w załączniku nr 2 do SWZ. <br/> W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. <br/>Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (załącznik nr 2a do SWZ).<br/>4) W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.<br/>5) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy).<br/>6) Pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym ofertę (jeżeli dotyczy). <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w<br/>postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.<br/>2. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się<br/>o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi,<br/>do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie<br/>zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty<br/>budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.<br/>3. Do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące<br/>Wykonawcy. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Tak</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1.Wybrany w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest do podpisania umowy, zgodnej ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr5 do SWZ.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:1)możliwe jest przedłużenie terminu zakończenia umowy o czas opóźnienia, jeżeli opóźnienie to wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego i jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w związku ze zmianą terminu wykonania robót budowlanych będących przedmiotem nadzoru,2)możliwa jest zmiana terminu wykonania Umowy,ewentualne wstrzymanie lub wznowienie robót będących przedmiotem nadzoru, ze względu na:a)roboty budowlane zostały wstrzymane przez właściwe organy co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy;b)oczekiwanie Wykonawcy na dostarczenie przez Wykonawcę Robót Budowlanych (WRB) niezbędnych opinii,decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. wymaganych obowiązującymi przepisami prawa, o ile okres wyczekiwania WRB nie wynika z braku podjęcia niezwłocznie lub wadliwego wykonywania przez WRB czynności niezbędnych do zainicjowania oraz prawidłowego przeprowadzenia właściwego postępowania celem uzyskania wskazanych powyżej niezbędnych opinii, decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp.,o okres oczekiwania wykraczający poza termin wynikający z przepisów zobowiązanego do wydania opinii, decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp.;c)uwarunkowania społeczne np. protesty,petycje,itp.d)konieczność prowadzenia uzgodnień z właścicielami urządzeń obcych lub właścicielami nieruchomości,e)podjęcia przez WRB robót dodatkowych niezbędnych do realizacji zamówienia a nie objętych zadaniem podstawowym,<br/>f) zmianę zastosowanych materiałów i technologii wykonania robót na lepsze względem dokumentacji projektowej w sytuacji braku pozyskania danych materiałów i technologii na rynku za zgodą autora projektu i<br/>nie spowoduje to zmiany pozwolenia na budowę,g)wystąpienia czynników zewnętrznych, typu: niemożliwe do przewidzenia zdarzenia losowe, jak np. pożar, powódź, huragan, itp., a także dłużej utrzymujące się niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające<br/>prowadzenie robót, itp;h)z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy, które to działania nie są<br/>konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron;i) wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej, w szczególności tych, które wynikają z błędów projektowych lub niedostosowania projektu do faktycznych warunków terenowych, a także zmian powodujących poprawę efektywności ekonomicznej inwestycji;j) zmiany terminu lub sposobu wykonania przedmiotu zamówienia, gdy zasadność takiej zmiany powstała na skutek zmiany zasad finansowania zadania wynikająca z podpisanych przez Zamawiającego umów, bądź przewidzianych do podpisania lub do aneksowania umów z instytucjami zewnętrznymi;<br/>k) zmiany terminów i kwot płatności, w szczególności jeżeli zmiana taka umożliwi Zamawiającemu sprawne i zgodne z zawartymi umowami pozyskanie zewnętrznych środków finansowych przeznaczonych na realizację<br/>zadania lub/i terminowe rozliczenie się z zakończenia inwestycji przed instytucjami zewnętrznymi, lub wynikają ze znacząco szybkiego zakończenia przedmiotu zamówienia niż wskazują na to terminy umowne;<br/>3)zmian w przypadku wystąpienia niemożliwych do przewidzenia prac wymagających wykonania prac zastępczych<br/>lub dodatkowych.3.Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy oraz sposób inicjowania zmian:<br/>a)Wykonawca wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany,b)Zamawiający wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany.<br/>Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach takich jak notatka służbowa, pismo Wykonawcy, protokół konieczności itp. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2022-05-24 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://miniportal.uzp.gov.pl/</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2022-05-24 11:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2022-06-22</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> 1.Strony postanawiają,iż zgodnie z art.439ust.2 ustawy Pzp,dokonają w formie pisemnego<br/>aneksu zmiany wynagrodzenia spowodowanej zmianą cen materiałów lub kosztów związanych z<br/>realizacją umowy rozumianej jako wzrost odpowiednio cen lub kosztów,jak i ich obniżenie<br/>względem ceny lub kosztu przyjętych w celu ustalenia wynagrodz.Wykonawcy zawartego w<br/>ofercie,przy uwzględnieniu nast.warunków i zasad dokonania przedm. zmiany wysokości<br/>wynagrodz.:1)Strony mogą wnioskować o zmianę wysokości wynagrodz.Wykonawcy,w<br/>przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją umowy po upływie<br/>12miesięcy,licząc od dnia zawarcia umowy oraz nie częściej niż po upływie kolejnych<br/>12miesięcy licząc od dnia zawarcia aneksu zmieniającego wysokość<br/>wynagrodz.Wykonawcy,2)Strony mogą wnioskować o zmianę wysokości wynagrodz.w<br/>przypadku gdy zmiana ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją niniejszej umowy<br/>będzie wyższa lub niższa o co najmniej1% niż wysokość średniorocznego wskaźnika cen<br/>towarów i usług konsumpcyjnych ogółem ogłaszanym w komunikacie Prezesa GUS w Dzienniku<br/>Urzęd.RP„Monitor Polski”w terminie do 31stycznia roku następnego za poprzedni rok<br/>kalendarzowy,3)Zam.nie dopuszcza zmian wynagrodz.o wskaźnik,o którym mowa w ust.1pkt2 w<br/>zakresie kosztów objętych zmianami możliwymi do przeprowadzenia na podstawie ust.1,w<br/>szczególności kosztów pracowniczych;4)W przypadku wystąpienia okoliczności wskazanej w<br/>ust.1pkt2 Wykonawca lub Zamawiający w terminie nie dłuższym niż31dni po upływie<br/>12miesięcy,licząc od dnia zawarcia umowy,może złożyć wniosek odpowiednio Zamawiającemu<br/>lub Wykonawcy o zmianę wynagrodz.,jeżeli zmiany te będą miały wpływ na wynagrodz.za<br/>wykonanie przedmiotu umowy przez wykonawcę;5)Wykonawca wraz z wnioskiem,o którym<br/>mowa w ust.1pkt4 jest zobowiązany przedłożyć Zamaw.pisemną kalk. szczegółowo<br/>uzasadniającą zmianę cen materiałów lub kosztów.Z uprawnienia tego może skorzystać także<br/>Zamawiający;6)Jeżeli Wykonawca,w terminie określonym w ust.1pkt4 nie wystąpi do<br/>Zamawiającego o zmianę wynagrodz.Zamawiający uzna,że zmiany cen materiałów lub kosztów<br/>nie mają faktycznego wpływu na wynagrodz.za wykonanie przedmiotu umowy przez<br/>Wykonawcę;7)Zamawiający w terminie do21dni roboczych od daty otrzymania kompletnego wniosku od Wykonawcy,rozpatrzy wniosek o zmianę umowy w zakresie określonym w<br/>ust.1pkt2.Zamawiający uprawniony jest do:a)dokonania zmiany umowy w przypadku uznania<br/>zasadności złożonego wniosku,tj.jeżeli przedłożona kalkulacja potwierdzi że zmiany ceny<br/>materiałów i kosztów wpływają na wynagrodz.za wykonanie przedmiotu umowy,b)niewyrażenia<br/>zgody na dokonanie zmiany umowy w przypadku uznania braku zasadności złożonego<br/>wniosku,tj.jeżeli przedłożona kalkulacja nie potwierdzi,że zmiany ceny materiałów i kosztów<br/>wpływają na wynagrodz.za wykonanie przedmiotu umowy.O swoim stanowisku Zamawiający<br/>pisemnie powiadomi Wykonawcę.8)W przypadku,o którym mowa w ust.1pkt7 lit.b)Wykonawca w<br/>terminie21dni ponownie może przedstawić kalkulację uzasadniająca zmianę wynagr.z<br/>uwzględnieniem uwag Zamawiającego.Zamawiający ponownie dokona analizy nowej kalkulacji<br/>w terminie nie dłuższym niż 21dni od dnia jej otrzymania.Zamawiający uprawniony jest do<br/>czynności określonych w ust.1pkt7 lit a i b.9)Zmiana wynagr.wchodzi w życie z dniem zawarcia<br/>pisemnego aneksu do umowy, nastąpi od daty wprowadz.zmiany w umowie i dotyczy wyłącznie<br/>niezrealizowanej części umowy.10)Zamawiający wskazuje,że maksymalna wartość zmiany<br/>wynagrodz.,jaką dopuszcza w efekcie zastos.postanowień o zasadach wprowadzania zmian<br/>wysokości wynagrodz.,o których mowa w ust.1 to 5%wynagrodz.brutto,o którym mowa w§6ust.1<br/>umowy.11)W przypadku zmiany wysokości należnego Wykonawcy wynagrodz.w związku ze<br/>zmianą cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją umowy,Wykonawca niezwłocznie<br/>dokona zmiany wynagrodz.Podwykonawcy na zasadach i w trybie określonym w ust.1 pod<br/>rygorem zapłaty kary umownej.<br/>Pozostały rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia zostały opisane w SWZ!

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com