JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20220805/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20220805/0029464901-N-2022.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Usługi<br/> Dowóz uczniów do szkół z terenu gminy Ślesin na podstawie biletów miesięcznych w roku szkolnym 2022/2023 </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">GMINA ŚLESIN</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 311019310</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Kleczewska, 15</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Ślesin</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">62-561</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">wielkopolskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL414 - Koniński</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">przetargi@slesin.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.umig.slesin.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Ogólne usługi publiczne</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Dowóz uczniów do szkół z terenu gminy Ślesin na podstawie biletów miesięcznych w roku szkolnym 2022/2023 </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-671cc934-14b1-11ed-acbd-46d0480cd9c4</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2022/BZP 00294649</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2022-08-05</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2022/BZP 00037130/04/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.3.1 Dowóz uczniów do szkół z terenu gminy Ślesin na podstawie biletów miesięcznych w roku szkolnym 2022/2023</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://platformazakupowa.pl/transakcja/648945 <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu<br/>środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_slesin zwanej dalej Platformą. Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji, znajdują się w rozdziale III podrozdziale 1 SWZ. Instrukcja korzystania z systemu została zamieszona bezpośrednio na ww. Platformie i jest dostępna pod linkiem: https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view Uwaga!<br/>Przed przystąpieniem do składania oferty, wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z Instrukcją korzystania z Platformy<br/>zakupowej.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">1. Wykonawca, przystępując do<br/>niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:<br/>a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin w zakładce „Regulamin” oraz uznaje go za wiążący,<br/>b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert,<br/>c) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformy, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. poprzez złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę<br/>handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu, z uwagi na brak dotrzymania wymogu braku możliwości zapoznania się z ofertą przed terminem jej złożenia, o którym mowa w art. 221 ustawy Pzp,<br/>2. niezbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:<br/>a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,<br/>b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,<br/>c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,<br/>d) włączona obsługa JavaScript,<br/>e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,<br/>f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu<br/>TLS 1.3.,<br/>g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę<br/>oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar<br/>3. Rekomendacje Zamawiającego zostały szczegółowo określone w Rozdziale III Podrozdziale 2 SWZ</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:<br/>1) Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Ślesin reprezentowana przez Burmistrza Miasta i Gminy Ślesin.<br/>2) Formy kontaktów:<br/>a) listownie: ul. Kleczewska 15, 62-561 Ślesin;<br/>b) przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępną na stronie www.umig.slesin.pl;<br/>c) telefonicznie: 632704011;<br/>d) Inspektor ochrony danych Sebastian Strzech e-mail: iod@comp-net.pl.<br/>3) Cele i podstawy przetwarzania.<br/>Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych. Następnie Państwa dane będziemy przetwarzać w celu wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.<br/>4) Odbiorcy danych osobowych.<br/>Odbiorcami Państwa danych osobowych będą podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa oraz inne podmioty, z którymi<br/>administrator posiada stosowne zapisy o powierzeniu danych.<br/>5) Okres przechowywania danych.<br/>Państwa dane będą przechowywane zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, a następnie - zgodnie z obowiązującą u administratora Instrukcją kancelaryjną oraz przepisami o archiwizacji dokumentów.<br/>6) Prawa osób, których dane dotyczą.<br/>Zgodnie z przepisami prawa przysługuje Państwu:<br/>a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;<br/>b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;<br/>c) prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku<br/>wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;<br/>d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych;<br/>e) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa)<br/>7) Informacja o wymogu podania danych.<br/>Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Prawo zamówień publicznych.<br/>8) W odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">BZP.271.2.2.TP.2022</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Usługi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 1. Przedmiot zamówienia stanowi: dowóz uczniów z terenu gminy Ślesin w roku szkolnym 2022/2023 na podstawie biletów miesięcznych zakupionych u Wykonawcy. Przedmiot zamówienia obejmuje codzienny dowóz uczniów z miejsca zamieszkania do szkoły i z powrotem ze szkoły do miejsca zamieszkania, w okresie od dnia 01.09.2022 r. do 23.06.2023 r. z<br/>wyłączeniem przerw przewidzianych organizacją roku szkolnego.<br/>2. Zakres usługi obejmuje następujące placówki oświatowe:<br/>1) Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ślesinie, ul. Młodzieżowa 1, 62-561 Ślesin,<br/>2) Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ślesinie, ul. Żwirki i Wigury 55, 62-561 Ślesin,<br/>3) Szkoła Podstawowa w Licheniu Starym, ul. Konińska 48, 62-563 Licheń Stary,<br/>4) Szkoła Podstawowa w Piotrkowicach, Piotrkowice 27, 62-561 Ślesin,<br/>5) Szkoła Podstawowa w Wąsoszach, Wąsosze 73, 62-561 Ślesin,<br/>6) Szkoła Podstawowa w Szyszyńskich Holendrach, Szyszyńskie Holendry 162, 62-561 Ślesin.<br/>3. Dodatkowe informacje i wymagania Zamawiającego:<br/>1) Przystanki na trasie wyznacza Zamawiający w każdej z wymienionych<br/>w Załączniku nr 1 do SWZ miejscowości. Przystanki docelowe znajdują się<br/>przy szkołach.<br/>2) Przewozy będą odbywały się zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r.<br/>o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 r., poz. 180 ze zm.).<br/>3) Przewóz ma być realizowany w oparciu o utworzone przez Wykonawcę linie komunikacji regularnej na podstawie biletów miesięcznych. Wykonawca opracuje optymalne trasy dowozu i rozkłady jazdy autobusów w oparciu o informacje zawarte w załączniku nr 1 do SWZ.<br/>4) Linie komunikacji regularnej muszą być ułożone i oznaczone w taki sposób, aby umożliwiały uczniom dojazd autobusami z miejsca zamieszkania do danej szkoły oraz ze szkoły do miejsca zamieszkania, przy zachowaniu norm bezpieczeństwa obowiązujących w zakresie transportu drogowego osób, a także dostosowaniu liczby kursów oraz pojemności (liczby miejsc)<br/>autobusów na poszczególnych trasach do ilości przewożonych uczniów. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest umożliwić przejazdy dzieci i młodzieży do szkół i z powrotem (na podstawie biletów miesięcznych), w celu realizacji zajęć pozalekcyjnych bądź wcześniejszego powrotu dzieci do domu.<br/>5) Dowóz nie może rozpoczynać się wcześniej niż od godz. 7:00 i dojazd do szkół musi nastąpić najpóźniej do godz. 7:50.<br/>6) Odwozy uczniów ze szkół muszą być dostosowane do potrzeb <br/> poszczególnych placówek. Częstotliwość odwozów będzie<br/>uzależniona od czasu oczekiwania uczniów po zakończonych zajęciach.<br/>7) Ustalenia ostatecznego rozkładu jazdy Wykonawca dokona w porozumieniu z Zamawiającym.<br/>8) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby przewożonych uczniów<br/>na poszczególnych liniach.<br/>9) Przewóz uczniów do placówek szkolnych odbywać się będzie w dni nauki szkolnej, w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia <br/>11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. 2017 r. poz. 1603 ze zm.).<br/>10) W przypadku odpracowania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz uczniów zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym z Zamawiającym.<br/>11) Wykonawca zobowiązany jest bezwzględnie przestrzegać wytycznych zawartych w dokumentacji postępowania<br/>12) Wykonawca zobowiązuje się do punktualnego i solidnego zabezpieczenia dowozu.<br/>13) Wykonawca nie może odwołać żadnego kursu. W przypadku awarii środka transportu lub innych przyczyn Wykonawca niezwłocznie informuje Zamawiającego o zaistniałej sytuacji i zobowiązuje się do zapewnienia zastępczego środka transportu, bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych kosztów z tym związanych.<br/>14) Zakres obowiązków Wykonawcy obejmuje:<br/>a) zapewnienie odpowiedniej ilości środków transportu niezbędnych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, sprawnych technicznie pojazdów oraz zapewnienie w razie awarii zastępczego środka transportu,<br/>b) zapewnienie odpowiedniego standardu przewozu uczniów,<br/>c) przestrzeganie przepisów prawa regulujących ruch drogowy,<br/>d) ponoszenie odpowiedzialności za działania osób, którym powierzy wykonanie określonych czynności związanych z wykonaniem przedmiotu umowy,<br/>e) posiadanie przez kierowców autobusów telefonów komórkowych.<br/>f) dysponowanie taborem autobusowym odpowiednim do wykonania usługi, które spełniają wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 roku poz. 2022 ze zm.), ponadto tylne siedzenia w autobusie / jeżeli<br/>zachodzi potrzeba/ są odpowiednio zabezpieczone przed upadkiem w czasie jazdy siedzących uczniów, np. barierką.<br/>g) dysponowanie osobami posiadającymi uprawnienia do transportu drogowego osób, wymagane ustawą z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 r., poz. 180 ze zm.) oraz ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022 r., poz. 988 ze zm.).<br/>15) Liczba przewożonych osób nie może być większa od dopuszczalnej liczby określonej w dowodzie rejestracyjnym danego pojazdu.<br/>16) W czasie dowozów przewoźnik zobowiązany jest do zapewnienia miejsc siedzących dla dowożonych uczniów zgodnie z ilością sprzedanych biletów.<br/>17) Przewóz uczniów odbywać się będzie według rozkładów jazdy. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian.<br/>18) Wykonawca w ramach usługi zapewnia opiekę uczniom.<br/>19) Wykonawca ubezpiecza autobusy i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozów i pozostających w związku z przewozem.<br/>20) Dla obliczenia ceny zamówienia publicznego Zamawiający przyjął następujące założenia:<br/>a) przewidywana ilość uczniów dziennie w roku szkolnym 2022/2023 – 294 uczniów, zgodnie z wykazem trasy (załącznik nr 1 SWZ), przewidywana liczba uczniów może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu,<br/>b) dni dowozów w roku szkolnym 2022/2023 - 183 dni,<br/>c) szacunkowa ilość kilometrów dowozów w dniach nauki szkolnej w roku szkolnym 2022/2023 – 115 000 km; podane odległości nie obejmują dojazdu do miejsca rozpoczęcia kursów oraz zjazdów do miejsca garażowania,<br/>d) Przewidywane w pkt. 20 dane zostały ustalone na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu publicznym, Zamawiający zastrzega, że mogą one ulec zmianie w trakcie roku szkolnego.<br/>21) Zamawiający dopuszcza możliwość przedstawienia przez Wykonawcę innych rozwiązań przebiegu tras dowozu i odwozu uczniów niż zaproponowane przez Zamawiającego jedynie w przypadku rozwiązań bardziej praktycznych, efektywnych i korzystnych dla Zamawiającego. W takim przypadku Zamawiający musi wyrazić pisemną zgodę na dokonanie<br/>zmiany harmonogramu dowozu i odwozu uczniów.<br/>22) Wykonawca wystawiać będzie dla przewożonych osób bilety miesięczne szkolne zgodnie z art. 5a ustawy z dnia 20 czerwca 1992 roku o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (Dz.U. z 2018 poz. 295).<br/>23) Wykonawca wyda bilety najpóźniej w ostatnim dniu roboczym w miesiącu poprzedzającym świadczenie usługi.<br/>24) W przypadku wprowadzenia zdalnego nauczania obejmującego placówki oświatowe wskazane w Rozdziale II Podrozdziale 1. 2 SWZ, dowóz uczniów nie będzie realizowany, z zastrzeżeniem ust. 25.<br/>25) W przypadku wystąpienia sytuacji, w której w trakcie trwania danego miesiąca wprowadzone zostanie zdalne nauczanie<br/>- Zamawiający zapłaci za usługę na podstawie wystawionej faktury za bilety miesięczne przekazane w ostatnim dniu roboczym w miesiącu poprzedzającym świadczenie usługi. W przypadku wystąpienia sytuacji, w której wprowadzone zdalne nauczanie będzie obejmowało pełen miesiąc kalendarzowy – usługa nie zostanie wykonana, w związku z czym Wykonawcy<br/>nie będzie przysługiwało roszczenie z tytułu wynagrodzenia za dany miesiąc kalendarzowy. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">10 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">1. Wybór oferty zostanie dokonany w oparciu o przyjęte w niniejszym postępowaniu kryteria oceny ofert oraz ich wagę:<br/>a) cena oferty – waga kryterium 60%<br/>Liczba punktów, którą można uzyskać w ramach tego kryterium zostanie obliczona w następujący sposób: oferta z najniższą ceną otrzyma najwyższą ilość punktów, tj. 60, a pozostałe oferty proporcjonalnie mniej wg wzoru:<br/>cena oferowana najniższa brutto<br/>Cena = ---------------------------------------------------- x 100 pkt<br/>cena badanej oferty brutto<br/>Tak otrzymaną liczbę mnożymy przez wagę kryterium, która wynosi 60%.<br/>b) rok produkcji autobusów zgłoszonych do realizacji zamówienia – waga kryterium 20%<br/>Punkty dla poszczególnych autobusów będą przyznane wg. poniższej zasady:<br/>Rok produkcji autobusu Liczba punktów<br/>Przed 2005 0<br/>2005 – 2010 5<br/>2011 – 2015 10<br/>2016 – 2022 20<br/>Tak otrzymaną liczbę mnożymy przez wagę kryterium, która wynosi 20%.<br/>Oferta z największą sumą punktów za wiek poszczególnych autobusów otrzyma 20 pkt., a pozostałe oferty proporcjonalnie mniej wg wzoru:<br/>RB<br/>R = ------------- x 100 x 20%<br/>RM<br/>R - ilość punktów jaką uzyskała oferta na podstawie kryterium „Rok produkcji autobusów zgłoszonych do realizacji zamówienia”<br/>RB - suma punktów pięciu autobusów (R1+R2+R3+R4+R5+R6) badanej oferty<br/>RM - maksymalna liczba punktów uzyskanych za rok produkcji spośród badanych ofert<br/>c) czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii – waga kryterium 20%<br/>Zamawiający przyzna punkty w tym kryterium w następujący sposób:<br/>Czas w jakim zostanie podstawiony pojazd zastępczy Liczba punktów<br/>41 - 50 minut 0 pkt<br/>31 – 40 minut 50 pkt<br/>21 – 30 minut 75 pkt<br/>0 – 20 minut 100 pkt<br/>Tak otrzymaną liczbę mnożymy przez wagę kryterium, która wynosi 20%.<br/>- W przypadku, gdy Wykonawca nie zaznaczy w Formularzu oferty żadnej opcji – Zamawiający przyzna w tym kryterium 0 pkt,<br/>przyjmując czas podstawienia pojazdu zastępczego: do 50 minut.<br/>- W przypadku gdy Wykonawca zadeklaruje dłuższy czas podstawienia pojazdu zastępczego niż 50 minut - oferta Wykonawcy<br/>zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) Pzp, z uwagi na to, że jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia.<br/>2. Maksymalna łączna punktacja, którą może uzyskać oferta Wykonawcy w powyższych kryteriach wynosi 100 punktów.<br/>3. Zamawiający zastosuje zaokrąglanie wyników do dwóch miejsc po przecinku.<br/>4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów i pod warunkiem, że oferta będzie odpowiadać wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Pzp oraz w SWZ.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Procentowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Rok produkcji autobusów zgłoszonych do realizacji zamówienia</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">20</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 3</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Czas podstawienia pojazdu zastępczego</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">20</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 1</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 4</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 7</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 1) Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek/warunki udziału w postępowaniu dotyczący/-e:<br/>a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:<br/>Zamawiający nie określa wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.<br/>b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:<br/>Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca przedłoży aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób.<br/>c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:<br/>Zamawiający nie określa wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.<br/>d) zdolności technicznej lub zawodowej:<br/>Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli:<br/>- posiada doświadczenie, tj.:<br/>wykonał należycie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 usługi wykonywane w sposób ciągły przez okres min. 8 miesięcy każda polegające na transporcie zbiorowym osób o wartości co najmniej 280 000,00 zł brutto każda<br/>- dysponuje osobą/ osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:<br/>• dysponuje odpowiednio wykwalifikowanym personelem tj. minimum<br/>5 kierowcami dysponującymi aktualnym prawem jazdy kat. D, zgodnie<br/>z ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 poz. 180 ze zm.) oraz ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022 poz. 988 ze zm.)<br/>- posiada potencjał techniczny tj. min. 2 pojazdy o ilości miejsc siedzących min. 60, 2 pojazdy o ilości miejsc siedzących min. 50 oraz 1 pojazd o ilości miejsc siedzących min. 15 maks. 20, którymi będzie wykonywana usługa, przeznaczonych do przewozu osób, nie starsze niż 2005 r. produkcji, odpowiednich do wykonania usługi, które spełniają wymagania określone<br/>w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku<br/>w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm.), ponadto tylne siedzenia w autobusie / jeżeli zachodzi potrzeba/ są odpowiednio zabezpieczone przed upadkiem w czasie jazdy siedzących uczniów, np. barierką. Każdy pojazd musi posiadać aktualne badania techniczne oraz ubezpieczenie OC, zapewniające wykonanie przewozów w odpowiednich warunkach bezpieczeństwa, higieny i wygody.<br/>2) Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.<br/>3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą łącznie spełniać warunki określone w Rozdziale II podrozdział 7 SWZ, przy czym warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów oraz warunek dotyczący doświadczenia musi spełnić każdy Wykonawca<br/>samodzielnie. Jednocześnie żaden Wykonawca nie może podlegać wykluczeniu z postępowania.<br/>4) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa powyżej, w pkt. 1) w stosownych sytuacjach<br/>oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać<br/>na zdolnościach technicznych lub zawodowych, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">a) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt. 1, 2, 4 ustawy Pzp, sporządzona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;<br/>b) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków i<br/>opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 1, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo<br/>przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;<br/>c) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzający, że wykonawca nie zalega<br/>z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie<br/>art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia<br/>społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;<br/>d) oświadczenie (załącznik nr 10 do SWZ) o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu w postępowaniu, złożonym na druku stanowiącym Załącznik nr 3 lub odpowiednio nr 5 do SWZ wraz z ofertą;<br/>e) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia<br/>16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r.<br/>poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową<br/>lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia<br/>o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami<br/>lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ – oświadczenie nie będzie wymagane<br/>w przypadku udziału w postępowaniu tylko jednego wykonawcy;<br/>f) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.<br/>- jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto<br/>jego likwidacji, ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej<br/>niż 3 miesiące przed ich złożeniem.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została<br/>najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:<br/>1) w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:<br/>a) licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób,<br/>b) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty<br/>sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy, wg załącznika nr 8 do SWZ;<br/>c) wykaz osób przewidzianych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie pojazdami wraz z informacjami na temat ich uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wg załącznika nr 8 do SWZ<br/>d) wykaz pojazdów którymi wykonawca będzie dysponował na czas realizacji przedmiotu zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami wg załącznika nr 8 do SWZ.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> 1. Formularz oferty stanowi Załącznik nr 2 do SWZ.<br/>2. Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu<br/>oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym<br/>w rozdziale II podrozdziałach 7 i 8 SWZ (załącznik nr 3 do SWZ). Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w rozdziale II podrozdziale 9 pkt. 9.2 SWZ<br/>3. Samooczyszczenie – w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 lub art. 109 ust. 1 pkt.4 i 7 ustawy Pzp Zamawiający wymaga udowodnienia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu, spełniając łącznie przesłanki określone w art. 110 ust. 2 ustawy Pzp.<br/>4. Pełnomocnictwo :<br/>- Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy<br/>- W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie<br/>do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty.<br/>- Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać<br/>w szczególności wskazanie:<br/>• postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,<br/>• wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,<br/>• ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.<br/>5. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia<br/>- Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden spełnia warunek dotyczący uprawnień, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy / usługi wykonają poszczególni wykonawcy.<br/>- Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać<br/>na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają dostawy / usługi,<br/>do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy<br/>są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy/usługi wykonają poszczególni wykonawcy<br/>6. Zobowiązanie podmiotu trzeciego<br/>Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów<br/>oraz określa w szczególności:<br/>- zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;<br/>- sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;<br/>- czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych<br/>lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą<br/>7. Wadium<br/>8. Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa w sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa, wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega, że nie mogą być one udostępniane, oraz wykazuje, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów<br/>ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji<br/>9. Informacje dotyczące wykonawcy (załącznik nr 4 do SWZ) w tym dokumencie wykonawca składa oświadczenie w zakresie: spełnienia wymogów RODO oraz informację, czy wybór oferty wykonawcy będzie prowadził do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> 1)	Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100 gr).<br/>2)	Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.<br/>3)	Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.<br/>4)	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w banku Bank Spółdzielczy w Ślesinie, numer rachunku 46 8534 0006 0000 0101 0009 3463 z adnotacją: „Wadium – BZP.271.2.2.TP.2022”. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego).<br/>5)	Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:<br/>-	nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Zamawiający, tj. Gmina Ślesin, ul. Kleczewska 15, 62-561 Ślesin, <br/>-	określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,<br/>- kwotę gwarancji/poręczenia,<br/>- termin ważności gwarancji/poręczenia,<br/>- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.<br/>6)	W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.<br/>7)	Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp. <br/>Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:<br/>- Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego;<br/>- Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem<br/>2. Zamówienie może zostać udzielone wykonawcy, który:<br/>a) nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1, art. 109 ust.1 pkt 1, art. 109 ust.1 pkt 4, art. 109 ust. 1 pkt 7, z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 ustawy Pzp oraz na podstawie art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego,<br/>b) spełnia warunki udziału w postępowaniu opisane w rozdziale II podrozdziale 7 SWZ<br/>3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą łącznie spełniać warunki określone w Rozdziale II podrozdział 7 SWZ, przy czym warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów oraz warunek dotyczący doświadczenia musi spełnić każdy Wykonawca<br/>samodzielnie. Jednocześnie żaden Wykonawca nie może podlegać wykluczeniu z postępowania.<br/>4. Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy bez wezwania przez Zamawiającego w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców, w której m.in. zostanie określony pełnomocnik uprawniony do kontaktów z zamawiającym oraz do wystawiania dokumentów związanych z płatnościami, przy czym termin, na jaki została zawarta umowa, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia. Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za<br/>niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania.<br/>5. Niedopełnienie powyższej formalności przez wybranego wykonawcę będzie potraktowane przez zamawiającego jako niemożność zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego z przyczyn leżących po stronie wykonawcy i:<br/>a) zgodnie z art. 263 ustawy Pzp, spowoduje wybór najkorzystniejszej oferty spośród pozostałych ofert,<br/>b) zgodnie z art. 98 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp, będzie skutkowało zatrzymaniem przez zamawiającego wadium wraz z odsetkami. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany.<br/>2. Zgodnie z art. 454 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zakazuje się dokonywania istotnych zmian zawartej umowy.<br/>3. Dopuszcza się dokonywania zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy poprzez zmianę sposobu wykonania przedmiotu umowy, zmiany terminu wykonywania umowy w przypadku:<br/>1) wystąpienia zdarzeń wymuszających przerwę w realizacji zamówienia niezależnych od Wykonawcy,<br/>2) wprowadzenia lub zmiany zgłoszonych w ofercie części usług wykonywanych przy udziale podwykonawcy, za uprzednią zgodą Zamawiającego,<br/>3) zmiany terminu realizacji zamówienia, wynikająca z odrębnych przepisów,<br/>4) przekształcenia którejkolwiek ze stron umowy,<br/>5) zmiany warunków płatności z zastrzeżeniem, że zmiana ta będzie korzystna i niezbędna dla Zamawiającego,<br/>6) innych niezbędnych zmian pod warunkiem, że są korzystne dla Zamawiającego,<br/>7) zmian wynagrodzenia lub sposobu wypłacania wynagrodzenia w przypadku zmiany liczby uczniów w ciągu roku szkolnego lub zmian przepisów prawa w czasie trwania niniejszej umowy dotyczących sposobu dofinansowywania dowozów dzieci do szkół,<br/>8) w przypadku zmiany organizacji sieci szkół, a w szczególności likwidacji placówki oświatowej zmiana dotyczyć będzie wykazu tras (Załącznika nr 1 do SWZ).<br/>4. Umowa może ulec zmianie w przypadku zaistnienia okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19, które wpływają bądź mogą wpłynąć na należyte wykonanie umowy, na warunkach i w zakresie zgodnym z art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych<br/>chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2021 r., poz. 2095 ze zm.).<br/>5. Dokonanie zmian, o których mowa powyżej wymaga sporządzenia i podpisania aneksu do umowy.<br/>6. Nie stanowią zmiany umowy w rozumieniu art. 454 oraz 455 ustawy Prawo zamówień publicznych następujące zmiany:<br/>1) danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy, w szczególności zmiana numeru rachunku bankowego,<br/>2) danych teleadresowych,<br/>3) danych rejestrowych,<br/>4) będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron Umowy. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2022-08-17 09:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://platformazakupowa.pl/transakcja/648945</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2022-08-17 09:05</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2022-09-15</span></h3> <h3 class="mb-0">8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: <span class="normal">3</span></h3> <h3 class="mb-0">8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców: </h3> a)	Zamawiający ograniczy liczbę wykonawców zapraszanych do negocjacji ofert i zaprosi maksymalnie 3 Wykonawców, którzy złożyli oferty niepodlegające odrzuceniu i uzyskali w kryteriach oceny ofert punktację klasyfikującą ich na pozycjach od 1 do 3. <br/>b)	W przypadku podjęcia decyzji o prowadzeniu negocjacji w pierwszym kroku zamawiający poinformuje równocześnie wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty, o wykonawcach: <br/>-	których oferty nie zostały odrzucone, oraz punktacji przyznanej ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łącznej punktacji, <br/>- których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne<br/>c)	Zamawiający zaprosi do negocjacji Wykonawców, których oferty nie zostały odrzucone. Zamawiający w zaproszeniu do negocjacji wskaże miejsce, termin i sposób prowadzenia negocjacji oraz kryteria oceny ofert, w ramach których będą prowadzone negocjacje w celu ulepszenia treści ofert. <br/>d)	Podczas negocjacji Zamawiający zapewnia równe traktowanie wszystkich Wykonawców. Zamawiający nie udziela informacji w sposób, który mógłby zapewnić niektórym Wykonawcom przewagę nad innymi. Negocjacje mają charakter poufny. <br/>e)	Po zakończeniu negocjacji Zamawiający poinformuje o tym fakcie równocześnie wszystkich Wykonawców, których oferty w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu nie zostały odrzucone oraz zaprosi ich do składania ofert dodatkowych. <br/>f)	Zaproszenie do złożenia ofert dodatkowych będzie zawierać co najmniej: <br/>-	nazwę oraz adres zamawiającego, numer telefonu, adres poczty elektronicznej oraz strony internetowej prowadzonego postępowania;<br/>-	sposób i termin składania ofert dodatkowych oraz język lub języki, w jakich muszą one być sporządzone, a także termin otwarcia tych ofert.<br/>Wykonawca może złożyć ofertę dodatkową, która zawiera nowe propozycje w zakresie treści oferty podlegających ocenie w ramach kryteriów oceny ofert wskazanych przez Zamawiającego w zaproszeniu do negocjacji. Oferta dodatkowa nie może być mniej korzystna w żadnym z kryteriów oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do negocjacji niż oferta złożona w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu. Oferta przestaje wiązać wykonawcę w zakresie, w jakim złoży on ofertę dodatkową zawierającą korzystniejsze propozycje w ramach każdego z kryteriów oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do negocjacji. Oferta dodatkowa, która jest mniej korzystna w którymkolwiek z kryteriów oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do negocjacji niż oferta złożona w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, podlega odrzuceniu. <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> 1. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 577 Ustawy pzp.<br/>2. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1), jeżeli w postępowaniu złożono tylko jedną ofertę.<br/>3. Zamawiający poinformuje wykonawcę, któremu zostanie udzielone zamówienie, o miejscu i terminie zawarcia umowy.<br/>4. Potencjał podmiotu trzeciego<br/>W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wykonawca może polegać na potencjale podmiotu trzeciego na zasadach opisanych w art. 118–123 ustawy Pzp. Podmiot trzeci, na potencjał którego wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust.<br/>1, art. 109 ust.1 pkt 1, art. 109 ust.1 pkt 4, art. 109 ust. 1 pkt 7 z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 ustawy Pzp oraz na podstawie art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.<br/>5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału<br/>w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.<br/>6. Podwykonawstwo<br/>1) Zamawiający nie wymaga osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.<br/>2) W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany wskazać w Formularzu oferty – załącznik nr 2 do SWZ, części zamówienia których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy podwykonawców,<br/>jeśli są już znane.<br/>3) Podwykonawca nie może podlegać wykluczeniu na art. 108 ust. 1, art. 109 ust.1 pkt 1, art. 109 ust.1 pkt 4, art. 109 ust. 1 pkt 7 z zastrzeżeniem art. 110 ust. 2 ustawy Pzp oraz na podstawie art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.<br/>4) Zamawiający może na każdym etapie badać, czy nie zachodzą wobec podwykonawcy podstawy wykluczenia.<br/>5) W przypadku udziału podwykonawców stosuje się przepisy Działu VII Rozdział 5 ustawy Pzp.<br/>7. Warunki płatności:<br/>1) Rozliczenia będą dokonywane w cyklu miesięcznym na podstawie wydanych biletów miesięcznych, tj. cena 1 biletu miesięcznego oraz rzeczywista ilość uczniów, dla których zostały zakupione bilety w oparciu o listę uczniów przedłożoną przez Dyrektorów poszczególnych szkół.<br/>2) Szczegółowe warunki i zasady realizacji umowy określają projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 6 do niniejszej SWZ.<br/>8. Do spraw nieuregulowanych w SWZ mają zastosowanie przepisy ustawy<br/>z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2021 r., poz. 1129 ze zm.)

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com