JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20230213/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20230213/0009218401-N-2023.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> Przebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice – II postępowanie </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Grzegorza Mackiewicza</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 472057715</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Zamkowa 16</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Pabianice</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">95-200</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">łódzkie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL712 - Łódzki</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">poczta@um.pabianice.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">https://www.bip.um.pabianice.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Ogólne usługi publiczne</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Przebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice – II postępowanie </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-2e4fbddc-a932-11ed-9236-36fed59ea7dd</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2023/BZP 00092184</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2023-02-13</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2023/BZP 00042785/03/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.1.2 Przebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice – II postępowanie</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2e4fbddc-a932-11ed-9236-36fed59ea7dd <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">11.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym<br/>a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod<br/>adresem:<br/>https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-2e4fbddc-a932-11ed-9236-36fed59ea7dd</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">11.2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.<br/>11.3. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:<br/>a) w kwestiach formalnych: Edyta Fila–Wyleżych, Kierownik Referatu Zamówień<br/>Publicznych, e-mail: zamówienia.publiczne@um.pabianice.pl;<br/>b) w kwestiach merytorycznych – Malwina Sawosz, Zastępca Naczelnika Wydziału<br/>Inwestycji Miejskich, e-mail: m.sawosz@um.pabianice.pl<br/>11.4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia<br/>publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.<br/>Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki<br/>korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia,<br/>dostępny na stronie internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulaminserwisu<br/>oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.<br/>11.6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych<br/>będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe<br/>odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa<br/>Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania<br/>informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków<br/>komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub<br/>konkursie.<br/>11.7. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia , o którym mowa w<br/>pkt 11.6 SWZ, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w<br/>przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych<br/>Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany<br/>informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów<br/>teleinformatycznych, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się<br/>jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww.<br/>regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.<br/>11.8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia,<br/>o którym mowa w pkt 11.6 SWZ, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci<br/>elektronicznej: a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady<br/>Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności z uwzględnieniem rodzaju<br/>przekazywanych danych (i przekazuje się jako załącznik), lub b) jako tekst wpisany<br/>bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji<br/>elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”). 11.10. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert (sposób składania ofert<br/>opisano w rozdziale 13 SWZ) odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy<br/>do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za<br/>pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie<br/>wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do<br/>komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).<br/>11.13. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”<br/>wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego<br/>formularza).<br/>11.14. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług<br/>Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa § 12 Regulamin Platformy e-Zamówienia,<br/>11.17. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i<br/>Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza<br/>komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:<br/>zamówienia.publiczne@um.pabianice.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).<br/>Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków formularza Zamawiający wskazuje, że informacje o sposobie komunikacji zawiera rozdział 11 SWZ.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)<br/>2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE<br/>L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:<br/>1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;<br/>2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o<br/>udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Przebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice- II<br/>postępowanie” prowadzonym w trybie podstawowym;<br/>3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania<br/>w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z<br/>późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;<br/>4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia<br/>postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas<br/>trwania umowy;<br/>5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym<br/>w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania<br/>określonych danych wynikają z ustawy Pzp;<br/>6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.<br/>22 RODO;<br/>7) Wykonawca posiada:<br/>− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;<br/>− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania<br/>o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza<br/>integralności protokołu oraz jego załączników;<br/>− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem<br/>przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;<br/>− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego<br/>danych osobowych narusza przepisy RODO;<br/>8) Wykonawcy nie przysługuje:<br/>− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;<br/>− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;<br/>− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3<br/>rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą,<br/>wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty<br/>postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.<br/>Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa<br/>w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub<br/>konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.<br/>Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych<br/>do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.<br/>W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których<br/>mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">ZP.271.3.2023</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia: </h3> <p class="mb-0">Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy</p><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 4.1. Przedmiotem zamówienia obejmującego realizację robót budowlano – instalacyjnych<br/>związanych z przebudową dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice w poniższym zakresie:<br/>a) ul. RÓŻANA o powierzchni jezdni i chodników ok. 648 m2<br/>b) ul. DREWNOWSKA o powierzchni chodników ok. 670 m2<br/>Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Realizacja zamówienia pozostaje w zakresie działania MŚP.<br/>4.2. Dalsze uszczegółowienie opisu przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do specyfikacji warunków zamówienia. Wykonawca winien przygotowując ofertę analizować opis przedmiotu zamówienia, w tym zapisy specyfikacji warunków zamówienia oraz załączone do niej dokumenty.<br/>4.3. Nazwa/y i kod/y Wspólnego Słownika Zamówień: (CPV):<br/>a) Główny – 45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni.<br/>b) Dodatkowe:<br/>- 45100000-8 – Przygotowanie terenu pod budowę,<br/>- 45231300-8 – Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do<br/>odprowadzania ścieków,<br/>- 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg,<br/>- 45232300-5 - Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów<br/>komunikacyjnych,<br/>- 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg.<br/>4.4. Szczególne wymagania i wytyczne dla Wykonawcy.<br/>a) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt zamówienia, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi<br/>i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia;<br/>b) wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia;<br/>c) spełnienie innych wymagań określonych we wzorze umowy oraz wynikających z obowiązujących przepisów prawa.<br/>d) Wykonawca powinien, o ile uzna to za konieczne, zapewnić swoim specjalistom wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, którzy mogą być niezbędni do właściwego<br/>wykonania umowy (np. uprawniony geodeta, radca prawny, ekspert hydrogeolog, geolog, specjalista ds. ppoż., inżynier materiałowy, specjalista ochrony terenu budowy,<br/>administrator, itp.). Wykonawca uwzględni w ofercie każdą konieczność uzupełnienia zespołu specjalistów wynikającą z przepisów prawa, decyzji, uzgodnień i porozumień, które<br/>są niezbędne do kompleksowej realizacji zamówienia. Kompletne wynagrodzenie całego<br/>personelu oraz wszelkie koszty związane z obsługą muszą być zawarte w cenie oferty<br/>Wykonawcy.<br/>e) w przypadku kolizji z istniejącymi urządzeniami infrastruktury technicznej, należy<br/>zaprojektować i wykonać ich przebudowę lub zabezpieczenie.<br/>4.5. Rozwiązania równoważne.<br/>a) dokumentacja techniczna może wskazywać dla niektórych materiałów i urządzeń znaki<br/>towarowe lub pochodzenie. Zamawiający zgodnie z art. 99 ustawy pzp dopuszcza składanie<br/>ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od<br/>konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe,<br/>jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego.<br/>Wykonawca analizując zapisy dokumentacji technicznej powinien założyć, że każdemu<br/>odniesieniu, o którym mowa w art. 99 ust. 5 ustawy pzp użytemu w dokumentacji<br/>towarzyszy wyraz „lub równoważne&#34;.<br/>b) poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie<br/>wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach<br/>internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie<br/>na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego<br/>rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie<br/>konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie<br/>produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na<br/>poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt<br/>o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami<br/>producentów / produktów ma wyłącznie charakter przykładowy.<br/>c) Wykonawca, który zastosował produkt równoważny, ma obowiązek wskazać w swojej<br/>ofercie, jakie materiały lub urządzenia zostały zamienione, i określić, jakie materiały<br/>i urządzenia w ich miejsce proponuje, podając ich parametry techniczne.<br/>d) zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy pzp Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez<br/>Wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w SWZ.<br/>Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych<br/>opisywanych w SWZ, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane<br/>spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.<br/>e) Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany<br/>wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały<br/>spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.<br/>f) użycie w dokumentacji technicznej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez<br/>jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę<br/>jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub<br/>cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub<br/>warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty<br/>wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje<br/>także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną<br/>producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub<br/>sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany<br/>Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi<br/>spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny<br/>ofert lub warunkach realizacji zamówienia.<br/>g) jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący<br/>na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu<br/>o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni<br/>to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności<br/>wykonanych prac z dokumentacją techniczną.<br/>4.6. Wymagania dotyczące dostępności.<br/>Założenia dokumentacji projektowej, o której mowa w przedmiotowym rozdziale SWZ mają<br/>spełniać wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania<br/>z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników zgodnie z przepisami ustawy Prawo<br/>budowlane i przepisami wykonawczymi.<br/>4.7. Gwarancja.<br/>Okres rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz zamontowane urządzenia i materiały<br/>wynosi minimum 60 miesięcy. Minimalny okres gwarancji na wykonane roboty budowlane<br/>oraz zamontowane urządzenia i materiały wynosi 60 miesięcy liczone od dnia podpisania<br/>protokołu końcowego. Wydłużenie przez Wykonawcę okresu gwarancji jest jednym<br/>z elementów kryteriów oceny ofert, a Zamawiający informuje, że sposób punktacji za<br/>proponowany przez Wykonawcę okres gwarancji określony został w dalszej części specyfikacji<br/>warunków zamówienia (Rozdział 17 SWZ).<br/>Udzielając gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych<br/>w okresie udzielonej gwarancji na cały objęty nią przedmiot zamówienia, więc powinien te<br/>koszty uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku,<br/>chyba, że gwarancja producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów<br/>gwarancyjnych.<br/>Ubezpieczenie.<br/>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przez cały okres realizacji zamówienia dysponował<br/>aktualnym i opłaconym ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej na warunkach<br/>wskazanych we wzorze umowy.<br/>4.8. Przedmiotowe środki dowodowe.<br/>Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków<br/>dowodowych.<br/>4.9. Zamawiający nie dokonuje podziału na części - ze względów finansowych i organizacyjnych<br/>(wprowadzenie na teren robót kilku wykonawców spowodowałoby duże utrudnienia organizacyjne,<br/>co mogłoby z dużym prawdopodobieństwem skutkować nienależytym wykonaniem zamówienia).<br/>Dodatkowo przedmiot zamówienia zdefiniowany w tej formie jest dostępny dla MŚP. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę</p> <p class="mb-0">45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków</p> <p class="mb-0">45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg</p> <p class="mb-0">45232300-5 - Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych</p> <p class="mb-0">45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja od do --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal"> od 2023-04-15 do 2023-10-15</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego (podobnego/dodatkowego - zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp), Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego w wysokości do 50% wartości szacowanego zamówienia podstawowego i obejmującego roboty drogowe, instalacyjne elektroenergetyczne i teletechniczne, wod - kan.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone na podstawie kryteriów oceny ofert<br/>określonych w rozdziale 17 SWZ</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Punktowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz wmontowane materiały i urządzenia</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału<br/>w postępowaniu dotyczące: postępowaniu<br/>6.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;<br/>Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.<br/>6.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,<br/>o ile wynika to z odrębnych przepisów;<br/>Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.<br/>6.1.3. uprawnień sytuacji ekonomicznej lub finansowej:<br/>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:<br/>Wykonawca musi posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie<br/>mniejszą niż 200.000,00 zł (a w przypadku, jeżeli wartość została wyrażona w walucie<br/>obcej – równowartość 200.000,00 zł wg średniego kursu NBP z dnia wystawienia<br/>informacji).<br/>6.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:<br/>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:<br/>1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie oraz zgodnie<br/>z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie<br/>ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres<br/>prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum 2 podobne<br/>zamówienia, tj. wykonał roboty remontowe (modernizacyjne) i/lub inwestycyjne<br/>drogowe (tj. remont i/lub budowa dróg o nawierzchni asfaltowej i/lub z kostki<br/>brukowej) o wartości brutto każdej z nich równej minimum 200.000,00 zł.<br/>2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą<br/>dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji<br/>minimum jedną osobę uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji<br/>w budownictwie, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi<br/>w specjalności drogowej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami<br/>objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia<br/>budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,<br/>a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do<br/>kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.<br/>Postępowanie w trybie podstawowym (art. 275 pkt 1 ustawy Pzp) pn:<br/>„Przebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice – II postępowanie”<br/>Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) Strona 8 z 35<br/>DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE WARUNKÓW<br/>UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:<br/>1) Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić zakres<br/>i wartość oraz zakres robót, aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w<br/>postępowaniu.<br/>1) Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego<br/>będą przeliczane wg średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia.<br/>2) Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących<br/>w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w<br/>budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz.<br/>U. 2020 r, poz. 1333 z późn. zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje<br/>techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z<br/>przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania.<br/>3) Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt 6.1.4, ppkt 2) SWZ<br/>może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego UE, która nabyła<br/>kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne<br/>wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium<br/>Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z<br/>dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w<br/>państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220) oraz ustawą<br/>z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów<br/>budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117).<br/>6.2. Zamawiający może, oceniając zdolność techniczną lub zawodową, na każdym etapie<br/>postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie<br/>przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów<br/>technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy<br/>może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia na każdym etapie postępowania (art.<br/>116 ust. 2 ustawy pzp).<br/>6.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub<br/>doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazując<br/>warunek udziału w postępowaniu mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców,<br/>którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są<br/>wymagane<br/>6.4. Sposób wykazania warunków udziału w postępowaniu wskazano w Rozdziale 8 SWZ. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">8.1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą oświadczenia stanowiące wstępne<br/>potwierdzenie, że Wykonawca na dzień składania ofert:<br/>1. nie podlega wykluczeniu,<br/>2. spełnia warunki udziału w postępowaniu.<br/>Zamawiający nie wymaga<br/>złożenia przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">8.3. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia<br/>w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania) następujących<br/>podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień złożenia):<br/>8.3.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:<br/>a) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej<br/>potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność<br/>kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed<br/>złożeniem oferty; kwota min. 200.000,00 zł brutto.<br/>Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganej przez<br/>zamawiającego informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowoPostępowanie<br/>w trybie podstawowym (art. 275 pkt 1 ustawy Pzp) pn:<br/>„Przebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice – II postępowanie”<br/>Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) Strona 13 z 35<br/>kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub<br/>zdolność kredytową wykonawcy, wykonawca składa inne podmiotowe środki<br/>dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego<br/>przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji<br/>dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej; - np. oświadczenie Wykonawcy<br/>– w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.3. SWZ.<br/>b) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich<br/>5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz<br/>z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na<br/>rzecz których roboty te zostały wykonane (sporządzonego zgodnie<br/>z Załącznikiem Nr 7 do SWZ), oraz załączeniem dowodów określających, czy<br/>te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których<br/>mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz<br/>którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn<br/>niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne<br/>odpowiednie dokumenty – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.1.4. ppkt.<br/>1) SWZ,<br/>c) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia<br/>publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę<br/>jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich<br/>kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych<br/>do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 8 do SWZ – w odniesieniu do warunku<br/>określonego w pkt. 6.1.4. ppkt. 2) SWZ.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych. <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> 13.1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Oferta musi być sporządzona w języku<br/>polskim.<br/>13.2. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci<br/>elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym w formatach danych<br/>określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o<br/>informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz.<br/>2070 ze zm.), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych. Wykonawca przygotowuje ofertę przy pomocy „Formularza ofertowego” udostępnionego<br/>przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia i zamieszczonego w podglądzie<br/>postępowania w zakładce „Informacje podstawowe”.<br/>13.16. Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać:<br/>1) Formularz Ofertowy udostępniony przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia i<br/>zamieszczony w podglądzie postępowania w zakładce „Informacje podstawowe”.<br/>Uwaga! Formularz ofertowy należy podpisać odpowiednim rodzajem podpisu<br/>elektronicznego, zgodnie z pkt 13.11 SWZ;<br/>2) Pomocnicze zestawienie – sporządzone według wzoru z załącznika nr 3a do SWZ.<br/>3) Oświadczenie wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie<br/>zamówienia składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o którym mowa w<br/>rozdziale 8.1 SWZ;<br/>4) Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 8.2 SWZ (jeżeli dotyczy);<br/>Postępowanie w trybie podstawowym (art. 275 pkt 1 ustawy Pzp) pn:<br/>„Przebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice – II postępowanie”<br/>Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) Strona 23 z 35<br/>5) Zobowiązanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 9.4 SWZ (jeżeli dotyczy);<br/>6) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby składane na podstawie art. 125<br/>ust. 1 ustawy Pzp, o którym mowa w pkt. 9.8 SWZ (jeżeli dotyczy);<br/>7) Uzasadnienie do zastrzeżenia informacji znajdujących się w ofercie jako tajemnica<br/>przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy);<br/>8) Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu Wykonawcy:<br/>a) Zamawiający w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest<br/>umocowana do jego reprezentowania, żąda złożenia wraz z ofertą odpisu lub<br/>informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o<br/>Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru,<br/>b) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w lit<br/>a), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych<br/>baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych<br/>dokumentów,<br/>c) jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, kto rej umocowanie do jego<br/>reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit a), Zamawiający<br/>żąda od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub innego dokumentu<br/>potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy;<br/>9) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o<br/>udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy). <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> 12.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 2.000,00 PLN (słownie zł: dwa<br/>tysiące złotych).<br/>12.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:<br/>a) pieniądzu;<br/>b) gwarancjach bankowych;<br/>c) gwarancjach ubezpieczeniowych;<br/>d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy<br/>z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.<br/>12.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy<br/>Zamawiającego:<br/>VELOBANK<br/>Nr rachunku: 47 1560 0013 2473 5210 8000 0006<br/>z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: ZP.271.3.2023”<br/>Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie<br/>zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania<br/>ofert.<br/>12.4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje<br/>zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem<br/>terminu składania ofert.<br/>12.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub<br/>poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na<br/>pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi<br/>przepisami i powinna zawierać następujące elementy:<br/>a) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia<br/>(Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,<br/>b) kwotę wadium,<br/>c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,<br/>d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej<br/>w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania<br/>wadium określonych w przepisach ustawy.<br/>Postępowanie w trybie podstawowym (art. 275 pkt 1 ustawy Pzp) pn:<br/>„Przebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice – II postępowanie”<br/>Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) Strona 21 z 35<br/>12.6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia<br/>upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust.<br/>1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.<br/>12.7. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp. <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 10.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.<br/>10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:<br/>a) Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw<br/>Postępowanie w trybie podstawowym (art. 275 pkt 1 ustawy Pzp) pn: „Przebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice – II postępowanie”<br/>Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) Strona 17 z 35<br/>wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału<br/>w postępowaniu lub kryteriów selekcji.<br/>b) w przypadku, o którym mowa w Rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które<br/>roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów załącznika nr 6 do SWZ. Oświadczenie to jest podmiotowym środkiem dowodowym.<br/>c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe,<br/>o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których<br/>mowa w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy<br/>wykazuje/-ą spełnienie warunku.<br/>10.3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie<br/>zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.2.) Informacje na temat zaliczek: </h3> 21.3 Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek:<br/>Informacje na temat zaliczek:<br/>1. Zamawiający przewiduje udzielenie zaliczki, która wypłacona zgodnie z warunkami<br/>wypłat dofinansowania z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji<br/>Strategicznych, tj. Wykonawcy zostanie udzielona zaliczka w wysokości 5%<br/>wynagrodzenia należytego Wykonawcy w terminie do 60 dni od dnia podpisania umowy.<br/>Pozostała część wynagrodzenia zostanie wypłacona po zakończeniu realizacji zamówienia.<br/>2. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany zapewnić finansowanie inwestycji w części nie<br/>Postępowanie w trybie podstawowym (art. 275 pkt 1 ustawy Pzp) pn:<br/>„Przebudowa dróg gminnych na obszarze administracyjnym miasta Pabianice – II postępowanie”<br/>Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) Strona 30 z 35<br/>pokrytej wkładem własnym Zamawiającego na czas poprzedzający wypłatę środków<br/>z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, przy czym<br/>zapłata wynagrodzenia Wykonawcy w całości nastąpi po wykonaniu zamówienia<br/>w terminie nie dłuższym niż 35 dni od dnia dokonania odbioru robót przez Zamawiającego.<br/>3. Zaliczka zostanie wypłacona po złożeniu przez Wykonawcę wniosku o wypłatę zaliczki<br/>oraz wniesieniu przez Wykonawcę zabezpieczenia zaliczki.<br/>4. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia zaliczki w jednej lub kilku<br/>następujących formach:<br/>a) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –<br/>kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;<br/>b) gwarancjach bankowych;<br/>c) gwarancjach ubezpieczeniowych;<br/>d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2<br/>ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju<br/>Przedsiębiorczości;<br/>e) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo<br/>– kredytowej,<br/>f) przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb<br/>Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego;<br/>g) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w ustawie z dnia 6<br/>grudnia 1996 r. o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów (Dz.U. z 2018 r.<br/>poz.2017)<br/>5. Wykonawca zobowiązany jest, aby zabezpieczenie było płatne na pierwsze wezwanie<br/>Zamawiającego oraz było ważne i wykonalne, aż do zwrotu/rozliczenia zaliczki, tj. do 30<br/>dni po terminie określonym w rozdziale<br/>6. Treść zabezpieczenia zaliczki musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego przed<br/>udzieleniem zaliczki.<br/>7. W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać, z zachowaniem ciągłości<br/>zabezpieczenia, zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa art.<br/>442 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.<br/>8. Po otrzymaniu zaliczki Wykonawca jest zobowiązany wystawić i przekazać Zamawiającemu fakturę zaliczkową. <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 21.1 Projekt Umowy stanowi Załącznik Nr 2 do SWZ.<br/>21.2 Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie<br/>art. 454-455 ustawy Pzp oraz postanowień Projektu Umowy. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: </h3> <p class="mb-0">w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy</p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2023-02-28 09:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">Wykonawca składa ofertę za pomocą Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-2e4fbddc-a932-11ed-9236- 36fed59ea7dd</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2023-02-28 12:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2023-03-29</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności o których mowa w art. 108 ustawy Pzp. Wykonawca podlega wykluczeniu także w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane w art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia<br/>2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie<br/>bezpieczeństwa narodowego.<br/>13.11. Formularz ofertowy podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem<br/>osobistym. Rekomendowanym wariantem podpisu jest typ wewnętrzny. Podpis formularza ofertowego wariantem podpisu w<br/>typie zewnętrznym również jest możliwy, tylko w tym przypadku, powstały oddzielny plik podpisu dla tego formularza należy<br/>załączyć w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”.<br/>13.7. Zalogowany wykonawca używając przycisku „Wypełnij” widocznego pod „Formularzem ofertowym” zobowiązany jest<br/>do zweryfikowania poprawności danych automatycznie pobranych przez system z jego konta i uzupełnienia pozostałych<br/>informacji dotyczących wykonawcy/wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.<br/>13.8. Następnie wykonawca powinien pobrać „Formularz ofertowy”, zapisać go na dysku komputera użytkownika, uzupełnić<br/>pozostałymi danymi wymaganymi przez Zamawiającego i ponownie zapisać na dysku komputera użytkownika oraz<br/>podpisać odpowiednim rodzajem podpisu elektronicznego, zgodnie z pkt 13.12 SWZ. Uwaga! Nie należy zmieniać nazwy<br/>pliku nadanej przez Platformę e-Zamówienia. Zapisany „Formularz ofertowy” należy zawsze otwierać w programie Adobe<br/>Acrobat Reader DC.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com