JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20240307/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20240307/0023590501-N-2024.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> Budowa drogi pożarowej nr 9 w leśnictwie Niesiłowo odcinek 1+670,00 – 2+525,00 –etap II </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">NADLEŚNICTWO MIASTKO</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 770528319</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">14a</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Pasieka</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">77-200</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">pomorskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL636 - Słupski</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">598573201</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.8.) Numer faksu: <span class="normal">59 857 22 64</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">miastko@szczecinek.lasy.gov.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">https://miastko.szczecinek.lasy.gov.pl/</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Inna działalność</span> </h3> <p class="mb-0"> Gospodarka leśna </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Budowa drogi pożarowej nr 9 w leśnictwie Niesiłowo odcinek 1+670,00 – 2+525,00 –etap II </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-393d2159-dc61-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2024/BZP 00235905</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2024-03-07</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2024/BZP 00234949/01/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.1.1 Budowa drogi pożarowej nr 9 w leśnictwie Niesiłowo odcinek 1+670,00 – 2+525,00 – etap II</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://portal.smartpzp.pl/nadlesnictwo.miastko <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">https://portal.smartpzp.pl/nadlesnictwo.miastko</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">Komunikacja między Zamawiającym, a<br/>Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy SmartPZP (dalej – „Platforma”). Wszelkie ośw, wnioski, zawiad oraz inf,<br/>przekazywane za pośrednictwem Platformy, przekazywane są w zakładce „Korespondencja”. Dopuszcza się również<br/>korespondencję za pomocą poczty elektr email: miastko@szczecinek.lasy.gov.pl.Sposób sporządzenia i przekazywania inf oraz<br/>wymagań techn dla dok elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej musi być zgody z wymaganiami określonymi w<br/>rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania inf oraz<br/>wymagań techn dla dok elektr oraz środków komunikacji elektr w post o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z<br/>2020 r. poz. 2452).Za datę wpływu ośw, ofert, wniosków, zaświadczeń oraz inf przyjmuje się datę ich przekazania do Platformy.<br/>Aktualna data i godzina, zsynchronizowane z Głównym Urzędem Miar, wyświetlane są w prawym górnym rogu Platformy. W celu<br/>skorzystania z Platformy konieczna jest rejestracja Wykonawcy pod adresem:https://portal.smartpzp.pl/nadlesnictwo.miastko po<br/>kliknięciu na przycisk „Załóż konto”. Zamawiający, informuje, że Platforma jest kompatybilna ze wszystkimi podpisami elektr. Do<br/>przesłania dok i złożenia oferty nie jest niezbędne posiadanie certyfikatu kwalifikowanego. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych<br/>za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 100 MB. Ofertę oraz<br/>oświadczenia, składane na podstawie art. 125 ust. 1 PZP (sporządzane wg wzorów stanowiących odpowiednio załącznik nr 3A i 3B<br/>do SWZ), sporządza się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektr) lub w<br/>postaci elektr opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. przesyłane dokumenty powinny być załączone w formie<br/>plików w formacie odpowiednio . png, .jpg, .jpeg, .gif, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .ppt, .pptx, .odt, .ods, .odp, .odf, .pdf, .zip, .rar, .7zip, .txt,<br/>.ath, .xml, .dwg, .xades, .tar, .7z, .eml, .msg,wymagania sprzętowe dla Wykonawcy: przeglądarka intern Mozzilla Firefox ver.65 i<br/>późniejsze, Google Chrome ver.66 i późniejsze lub Opera ver.58 i późniejsze, Microsoft Edge ver18 i późniejsze, Internet Explorer<br/>11, lista zalecanych przeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera. Zalecane jest używanie najnowszych<br/>wersji przeglądarek, system oper Windows 7 i późniejsze,zainstalowane środowisko Java w wersji min. 1.8 (jre),w przypadku<br/>przeglądarek Opera, Chrome i Firefox należy doinstalować dodatek do przeglądarki Szafir SDK Web,oprogramowanie SzafirHost w<br/>systemie operacyjnym, stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniej niż 1Mb/s, komputer klasy PC lub<br/>MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 3GB RAM, procesor 1500MHz lub lepszy, jeden z systemów operac Linux Kernel4.0,<br/>Windows 7 i MacOS 10.12 - lub ich nowsze wersje, zainstalowany program Acrobat Reader lub inny umożliwiający obsługę<br/>formatów .pdf. Pozostałe wymagania tech i organizacyjne wysyłania i odbierania dok elektr, elektr kopii dok i oświadczeń oraz inf<br/>przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z Platformy. Regulamin dostępny pod adresem:<br/>https://portal.smartpzp.pl/nadlesnictwo.miastko/elearning.Wszelkie inf stanowiące tajemnicę przedsięb w rozumieniu ustawy z dnia<br/>16kwietnia1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które Wykonawca zastrzeże jako<br/>tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny zostać złożone w osobnym pliku wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polec „Zał stanowiący<br/>tajemnicę przedsięb”. w zależności od formatu kwalifikowanego podpisu (PAdES, XAdES) i jego typu (zewn,wewn) wyk dołącza do<br/>Platf uprzednio podpisane dok wraz z wygener plikiem podpisu (typ zewn) lub dok z wszytym podpisem(typ wewn): dok w<br/>form„pdf”należy podpisywać tylko formatem PAdES Zam dopuszcza<br/>podpis dok w formacie innym niż „pdf” wtedy należy użyć format XAdES Pełen opis w SWZ.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Stosownie do art.13 ust.1 i2 rozporządzenia Parlamentu Europ i Rady (UE) 2016/679 z<br/>dnia 27kwietnia2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego<br/>przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L<br/>119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zam informuje, iż administr danych osobowych jest Nadleśnictwo Miastko. Administrator<br/>wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych p. Marcelinę Goryńską, z którym w sprawach dot przetwarzania danych osob<br/>możnaskontaktować się za pośrednictwem poczty elektrj pod adresem iod@comp-net.pl lub telefonicznie pod numerem796 400<br/>811.Zam.przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postęp o udzielenie zam publ w sposób gwarantujący zabezp przed ich<br/>bezprawnym rozpowszechnianiem. Zam udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia<br/>korzystania ze śr ochrony prawnej, o których mowa w dziale IXPZP, do upływu terminu do ich wniesienia. Do przetw danych osob, o<br/>których mowa w art. 10 RODO mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie. Osoby dopuszczone do przetw<br/>takich danych są obowiązane do zachowania ich w poufności Dane osobowe przetwarzane będą na podst art. 6 ust. 1 lit. c RODO w przesłanki określone w art. 255-256 PZP – w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publ oraz jej realizacji, a także udokument<br/>postęp o udzielenie zam i jego archiwizacji.Odbiorcami danych osob będą osoby lub podmioty, którym dok postęp. zostanie<br/>udostępniona w oparciu o przepisy PZP, a także na podstawie ustawy o dostępie do informacji publ.Dane osob pozyskane w<br/>związku z prowadzeniem niniejszego postęp o udzielenie zam publ będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres<br/>4 lat od dnia zakończenia postęp o udzielenie zam publ, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania<br/>obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie zam publ.<br/>Dane osob pozyskane w związku z prowadz niniejszego postęp o udzielenie zam mogą zostać przekazane podmiotom świadczącym<br/>usługi doradcze, w tym usługi prawne, i konsultingowe, Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadz niniejszego postęp<br/>dane osob, ma prawo:1)dostępu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15RODO, przy czym w sytuacji, gdy wykonanie<br/>obowiązków, o których mowa w art.15ust.1-3RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku Zamawiający może żądać<br/>wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty bieżącego<br/>bądź zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;do sprostowana swoich danych osobo–zgodnie z<br/>art.16RODO, przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osob o którym mowa w art. 16RODO,<br/>nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień umowy w zakresie<br/>niezgodnym z PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;do żądania od Zam – jako administr,<br/>ograniczenia przetwarzania danych osob z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art.18 ust.2RODO, przy czym prawo do<br/>ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze śr ochr<br/>prawnej lub w celu ochr praw innej osoby fiz lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publ UE lub państwa członk; prawo<br/>to nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postęp o udzielenie zam publo;wniesienia skargi do<br/>Prezesa UODO w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochr danych osob, w tym przepisy<br/>RODO.Obowiązek podania danych osob jest wymog ust określ w przepisach PZP, związanym z udziałem w postęp o udziel zam<br/>publ; konsekwencje niepodania określ danych określa PZP. Pozostałe informacje w SWZ.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">SA.270.1.2024</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): <span class="normal"> 697636,74 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia:<br/>Budowa dojazdu pożarowego – drogi leśnej nr 9 w leśnictwie Niesiłowo. Droga łączy się z drogą powiatową nr 1740G na dz. nr 99/1 poprzez przebudowywany zjazd oraz zdrogą powiatową nr 2502G na dz. ew. nr 80/1 poprzez przebudowywany zjazd.<br/>1. Budowa dojazdu pożarowego – droga leśna nr 9 odcinek 855 m (II etap) polegająca na utwardzeniu drogi kruszywem kamiennym łamanym ze śladowym<br/>utwardzeniem płytami typu Yomb.<br/>2. Parametry obiektu budowlanego:<br/>- szerokość drogi 5,0 m,<br/>- szerokość jezdni drogi 3,0 m (z poszerzeniami z kruszywa łamanego do<br/>szerokości 3,5 m),<br/>- na łukach poszerzenia od 0,3 – 0,5 m,<br/>- szerokość poboczy drogi 1,0 m,<br/>- mijanki utwardzone kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie (1 szt.),<br/>- zjazdy utwardzone kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie (12 szt.),<br/>- przepusty z PEHD o śr. 400 mm (5 szt.).<br/>3. Warstwy konstrukcyjne nawierzchni drogi:<br/>- podłoże wyprofilowanie i zagęszczenie mechanicznie,<br/>- gruz betonowy frakcji 0-64 mm o gr. 10 cm,<br/>- podsypka piaskowa pod płytami o gr. 8 cm,<br/>- nawierzchnia z płyt JOMB 100x75x12,5 cm.<br/>4. Konstrukcja nawierzchni poboczy:<br/>- podbudowa z kruszywa naturalnego (pospółka) o gr. 18 cm,<br/>- kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie frakcji 0-31,5 mm stabilizowane<br/>mechanicznie o gr. 12,5 cm.<br/>5. Konstrukcja nawierzchni zjazdów i mijanek:<br/>- podłoże wyprofilowanie i zagęszczenie mechanicznie,<br/>- podbudowa z gruzu betonowego lub kamiennego łamanego o frakcji 0-64 mm<br/>stabilizowanego mechanicznie o gr. 18 cm,<br/>- nawierzchnia górna z kruszywa łamanego o frakcji 0-31,5 mm stabilizowanego<br/>mechaniczne o gr. 12,5 cm.<br/>6. Pas między płytami układanymi śladowo należy wypełnić kruszywem łamanym<br/>frakcji 0-31,5 mm.<br/>7. Przebudowa zjazdu na drogę powiatową Miastko – Lipczynek nr 1740G:<br/>a) nawierzchnia zjazdu wykonana zostanie w opornikach układanych na ławie<br/>betonowej,<br/>b) konstrukcja zjazdu:<br/>- podłoże wyprofilowanie i zagęszczenie mechanicznie,<br/>- warstwa podłoża z gruntu stabilizowanego cementem Rm 2,5MPa<br/>o gr. 10 cm,<br/>- podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o frakcji 0-<br/>63 mm o gr. 20 cm,<br/>- podbudowa warstwa górna z kruszywa łamanego stabilizowanego<br/>mechanicznie o frakcji 0-31,5 mm o gr. 8 cm,<br/>- podsypka piaskowo-cementowa o gr. 5 cm,<br/>- kostka betonowa o wys. 8 cm,<br/>- obramowanie stanowi krawężnik najazdowy 100x22x15 cm oraz opornik<br/>100x25x12 cm na ławie betonowej C12/15,<br/>c) wypełnienie pasa poszerzenia jezdni z kostki granitowej kamiennej:<br/>- warstwa podłoża z gruntu stabilizowanego cementem Rm 2,5MPa<br/>o gr. 10 cm,<br/>- podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o frakcji 0-63<br/>mm o gr. 20 cm,<br/>- podsypka cementowo-piaskowa o gr. 8 cm,<br/>- kostka granitowa kamienna regularna o wys. 14 cm,<br/>8. Przebudowa zjazdu na drogę powiatową nr 2502G (działka ew. nr 80/1):<br/>a) powierzchnia zjazdu:<br/>- jezdnia drogi o szerokości 3,0 m (3,5 m z poszerzeniami)<br/>- w tym 2 pasy po 1m utwardzone płytami żelbetonowymi ażurowymi<br/>o wym. 100x75x12,5 cm<br/>- pobocza 2 x 0,75 m<br/>- w miejscu zjazdu zaprojektowano poszerzenie jezdni o 0,5 m<br/>b) konstrukcja zjazdu:<br/>- podłoże wyprofilowanie i zagęszczenie mechanicznie,<br/>- podbudowa z KŁSM o frakcji 0-63 mm (alternatywnie gruz betonowy 0-64 mm)<br/>o gr. 20cm,<br/>- podbudowa z KŁSM o frakcji 0-31,5 mm o gr. 10 cm,<br/>- pobocza z KŁSM o frakcji 0-31,5 mm o gr. 12,5 cm<br/>2. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia stanowi dokumentacja techniczna tj.:<br/>- dokumentacja projektowa,<br/>- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB),<br/>które stanowią załącznik nr 1 do SWZ.<br/>3. Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie teren Nadleśnictwa Miastko: leśnictwo Niesiłowo, droga leśna pożarowa (dojazd pożarowy) nr 9 odcinek KM 1+670,00 – 2+525,00 - II etapie na terenie:<br/>• województwo pomorskie, powiat człuchowski, gmina Koczała, obręb Starzno na działach ewidencyjnych nr: 6242/3, 6243/3,<br/>• województwo pomorskie, powiat bytowski, gmina Miastko, obręb Świeszyno na działkach ewidencyjnych nr: 230/1,<br/>• województwo pomorskie, powiat człuchowski, gmina Koczała, obręb Łękinia na działkach ewidencyjnych nr: 6231/1. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne</p> <p class="mb-0">45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">4 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">1. Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny<br/>ofert:<br/>1) Cena (C) - 60 %<br/>2) Okres gwarancji (G) - 40<br/>Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w formularzu oferty (załącznik nr 2 do SWZ).<br/>Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór<br/>prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie<br/>z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej<br/>oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który<br/>miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.<br/>2. W ramach kryterium „Okres gwarancji” (G) ocena ofert zostanie dokonana w<br/>następujący sposób:<br/>Sposób obliczenia punktów dla kryterium okres gwarancji jakości:<br/>a. Kryterium okresu gwarancji jakości na całość zamówienia będzie<br/>rozpatrywane na podstawie zadeklarowanego w formularzu ofertowym<br/>okresu gwarancji jakości.<br/>b. Maksymalną liczbę punktów jaką można uzyskać w tym kryterium to 40<br/>punktów.<br/>c. Najkrótszy możliwy okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego to<br/>36 miesięcy liczonych od daty końcowego odbioru robót. Najdłuższy<br/>oceniany w ramach kryterium okres gwarancji to 60 miesięcy. Jeżeli<br/>Wykonawca zaproponuje dłuższy okres gwarancji niż 60 miesięcy, do<br/>oceny oferty w przedmiotowym kryterium zostanie przyjęty 60 miesięczny<br/>okres gwarancji jakości.<br/>d. Wykonawca może zaproponować okres gwarancji jakości w pełnych<br/>miesiącach. Jeżeli wykonawca wpisze okres gwarancji krótszy niż 36<br/>miesięcy to przygotuje ofertę niezgodnie z SWZ co skutkować będzie<br/>odrzuceniem oferty.<br/>e. W przypadku nie wypełnienia w formularzu ofertowym stosownej rubryki<br/>Zamawiający uzna, że wykonawca deklaruje najkrótszy tj. 36 miesięczny<br/>okres gwarancji jakości.<br/>3. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie Oferta wykonawcy, która uzyska<br/>największą liczbę punktów w/w kryteriach oceny ofert.<br/>Pełen i szczegółowy opis w SWZ.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Procentowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">okres gwarancji</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 1</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 8</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 10</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:<br/>1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym<br/>Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do<br/>warunku zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.<br/>2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub<br/>zawodowej.<br/>Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do<br/>warunku posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności<br/>gospodarczej lub zawodowej.<br/>3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej<br/>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania<br/>warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku dot. zdolności<br/>ekonomicznej.<br/>Warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej zostanie uznany za spełniony<br/>jeśli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową<br/>o wartości nie mniejszej niż:<br/>100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).<br/>4) zdolności technicznej lub zawodowej.<br/>a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za<br/>spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat<br/>liczonych wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert (a<br/>jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie)<br/>wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną (przez jedną robotę<br/>budowlaną należy rozumieć roboty wykonane na podstawie jednej<br/>umowy), polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o<br/>wartości nie mniejszej niż:<br/>300 000,00 zł brutto<br/>b) Warunek ten, w zakresie potencjału technicznego, zostanie uznany za<br/>spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie<br/>dysponować:<br/>1) co najmniej 1 szt. koparki gąsienicowej lub kołowej o pojemności<br/>łyżki min. 0,60 m3,<br/>2) co najmniej 1 szt. samochodu samowyładowczego o ładowności<br/>min. 5 ton,<br/>3) co najmniej 1 szt. walca wibracyjnego lub statycznego min. 7,5 ton<br/>masy własnej,<br/>4) co najmniej 1 szt. równiarki samojezdnej,<br/>5) co najmniej 1 szt. rozkładarki do pospółki/kruszywa;<br/>c) Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do<br/>realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca<br/>wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:<br/>co najmniej 1 osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń. Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza uprawnienia wydane na podstawie przepisów ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (t.j. Dz. U.<br/>z 2023 r. poz. 682 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących aktów prawnych. Dopuszcza się również odpowiadające im uprawnienia, wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane z dnia 07.07.1994 r. (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych<br/>w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz.<br/>334).<br/>2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia”/„nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, o których mowa w rozdziale 9 SWZ.<br/>3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z<br/>Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 7.1. SWZ powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy.<br/>W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.<br/>W związku z powyższym, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.<br/>4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w<br/>postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, do realizacji, których te zdolności są wymagane. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające<br/>zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub<br/>ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków<br/>udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1. ppkt 3) i 4) SWZ, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane w pkt 6.1., 6.3. i 6.4. SWZ względem Wykonawcy.<br/>Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.<br/>Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa<br/>podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez<br/>Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.<br/>Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby.<br/>5. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy, Zamawiający działając na podstawie art. 116 ust. 2 PZP w zw. z art. 266 PZP może, na każdym etapie<br/>postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli<br/>posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia<br/>gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.<br/>Pełen i szczegółowy opis w SWZ. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">1. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:<br/>a) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) PZP, o braku<br/>przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16<br/>lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2023<br/>r. poz. 1689 ze zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę<br/>częściową albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej<br/>wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty<br/>lub oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy<br/>kapitałowej stanowi załącznik nr 6 do SWZ);<br/>b) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP (oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone wg załącznika nr 3B do SWZ), w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych w:<br/>a) art. 108 ust. 1 pkt 3 PZP,<br/>b) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o<br/>zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,<br/>c) art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami<br/>porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,<br/>d) art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP,<br/>e) art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, odnośnie naruszenia obowiązków dotyczących<br/>płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia<br/>12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jedn. Dz. U. z<br/>2023 r. poz. 70 ze zm.),<br/>f) art. 109 ust. 1 pkt 8 i 10 PZP<br/>- wzór oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o<br/>którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP w zakresie podstaw wykluczenia z<br/>postępowania stanowi załącznik nr 9 do SWZ.<br/>Pełen i szczegółowy opis w SWZ.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:<br/>a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich<br/>5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz<br/>z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na<br/>rzecz których roboty te zostały wykonane (wzór wykazu wykonanych robót<br/>budowlanych stanowi załącznik nr 7 do SWZ).<br/>Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót<br/>budowlanych wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami wykaz, o którym<br/>mowa wyżej dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten<br/>bezpośrednio uczestniczył.<br/>Okres wyrażony w latach, o którym mowa wyżej, liczy się wstecz od dnia w<br/>którym upływa termin składnia ofert.<br/>b) dowodów określających, że wskazane przez Wykonawcę roboty budowlane na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności<br/>technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia zostały wykonane<br/>należycie.<br/>Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone<br/>przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli<br/>wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych<br/>dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.<br/>c) wykaz urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania<br/>zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi<br/>zasobami (wzór wykazu urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu<br/>wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 8 do SWZ).<br/>d) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia<br/>publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami, wraz z<br/>informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, posiadanych uprawnień,<br/>niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu<br/>wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie<br/>do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób skierowanych przez<br/>wykonawcę do realizacji zamówienia stanowi załącznik nr 11 do SWZ).<br/>Pełen i szczegółowy opis w SWZ.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> 1. Zamawiający nie wymaga od Wykonawców przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych, z zastrzeżeniem art. 101 ust. 5 PZP. Ewentualne przedmiotowe środki dowodowe składane w związku z art. 101 ust. 5 PZP Wykonawca składa wraz z ofertą. Jeżeli Wykonawca nie złoży wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w niniejszym punkcie lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia, z zastrzeżeniem art. 107 ust. 3 PZP. <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> a) formularz Oferty (sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ)<br/>sporządzony pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej<br/>kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej<br/>opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.<br/>b) Kosztorys ofertowy (sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 10 do<br/>SWZ i zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale 15 SWZ), sporządzony<br/>pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej<br/>kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej<br/>opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.<br/>c) oświadczenia, sporządzone zgodnie ze wzorami stanowiącymi odpowiednio<br/>załącznik nr 3A i załącznik 3B do SWZ, pod rygorem nieważności, w formie<br/>elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub<br/>podpisem osobistym osoby/osób upoważnionych do reprezentacji podmiotu<br/>składającego oświadczenie, złożone przez:<br/> Wykonawcę,<br/> Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,<br/>d) jeżeli wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów<br/>udostępniających zasoby – do oferty należy załączyć także oświadczenia,<br/>sporządzone zgodnie ze wzorami stanowiącymi odpowiednio załącznik nr 3C i<br/>załącznik 3D do SWZ, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj.<br/>opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci<br/>elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym<br/>osoby/osób upoważnionych do reprezentacji podmiotu udostępniającego<br/>Wykonawcy zasoby na zasadzie określonej w art. 118 w zw. z art. 266 PZP,<br/>e) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do<br/>dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny<br/>podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując<br/>zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów<br/>zgodnie z pkt 9.4. SWZ, jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków<br/>udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów;<br/>(niewiążący wzór zobowiązania do oddania wykonawcy do dyspozycji<br/>niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr<br/>5 do SWZ),<br/>f) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i<br/>Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu<br/>potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy/podmiotu<br/>udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca<br/>nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w zdaniu<br/>poprzednim, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i<br/>ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca/podmiot udostępniający zasoby<br/>dostarczy dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów,<br/>g) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do<br/>reprezentowania Wykonawcy, osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub osoby działającej w<br/>imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118<br/>PZP, jeżeli w imieniu Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o<br/>udzielenie zamówienia lub podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach<br/>określonych w art. 118 PZP - działa osoba, której umocowanie do jego<br/>reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 13.4. lit. f)<br/>SWZ, sporządzone w sposób określony w pkt 9.14.-9.19. SWZ,<br/>h) oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP – z którego wynika, które<br/>roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy, w przypadku<br/>wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz<br/>działających w formie spółki cywilnej (na formularzu oferty zał. nr 2 do SWZ).<br/>i) wadium w oryginale w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym<br/>podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia (tylko, gdy<br/>Wykonawca wnosi wadium w formie niepieniężnej).<br/>Pełen i szczegółowy opis w SWZ. <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł<br/>Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać<br/>nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.<br/>2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:<br/>1) pieniądzu,<br/>2) gwarancjach bankowych,<br/>3) gwarancjach ubezpieczeniowych,<br/>4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju<br/>Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2023 r. poz. 462).<br/>3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BNP Paribas Bank Polska S.A. nr rachunku: 23 2030 0045 1110 0000 0093 6420 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w<br/>postępowaniu na „Budowa drogi pożarowej nr 9 w leśnictwie Niesiłowo odcinek<br/>1+670,00 – 2+525,00 – etap II”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.<br/>4. Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji<br/>ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.<br/>5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 11.2. ppkt 2)-4) SWZ należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP.<br/>6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:<br/>1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia<br/>(Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej<br/>udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,<br/>2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona<br/>gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia<br/>3) kwotę gwarancji/poręczenia,<br/>4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i<br/>nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie<br/>Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.<br/>7. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w treści wadium wnoszonego w formach określonych w pkt 11.2 ppkt 2-4) powyżej, powinni zostać ujęci wszyscy członkowie konsorcjum albo powinno z niej jednoznacznie wynikać, że wykonawca, na którego gwarancja/poręczenie zostały wystawione działa w imieniu innych członków konsorcjum, bądź w ich treści powinien zostać ujęty szerszy zakres odpowiedzialności<br/>gwaranta/poręczyciela niż tylko dotyczący działań/zaniechań odnoszących się<br/>do wykonawcy, na którego gwarancja/poręczenie to zostało wystawione.<br/>8. Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 PZP. <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 1. W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):<br/>1) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców<br/>wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;<br/>2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich<br/>Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba<br/>podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji.<br/>Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty –<br/>treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;<br/>3) Oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP, tj. oświadczenie o<br/>spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wg wzoru stanowiącego<br/>załącznik nr 3A do SWZ) oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia<br/>(wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3B do SWZ) składa każdy z wykonawców.<br/>Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie<br/>warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców<br/>wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenia<br/>wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o<br/>których mowa wyżej powinny zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem<br/>nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym<br/>podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej<br/>podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.<br/>4) dokumenty, o których mowa w pkt 9.3. SWZ obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia <br/>5) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą<br/>ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy i wniesienie<br/>zabezpieczenia należytego wykonania umowy;<br/>6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą<br/>spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania<br/>zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak<br/>też dla wszystkich partnerów;<br/>7) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania<br/>umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie<br/>ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.<br/>8) Zamawiający informuje o treści przepisu art. 117 ust. 3 PZP, zgodnie z<br/>którym w odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia<br/>wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą<br/>polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty<br/>budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.<br/>W związku z powyższym Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty<br/>podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika,<br/>które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór<br/>stosownego oświadczenia został zawarty w formularzu Oferty<br/>stanowiącym załącznik nr 2 SWZ i Zamawiający zaleca złożyć to<br/>oświadczenie właśnie w tym formularzu.<br/>2. W przypadku Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 PZP, Zam. przewiduje możliwość dokon. zmian Umowy:1)Przedm. Umowy poprzez zmianę<br/>zakresu robót bud. przewidz. do wyk. w ramach niniejszej Umowy w przypadku:a) konieczności wyk. robót zamienn.lub<br/>dodatk., których wyk. ma na celu prawidłowe zrealiz. Przedm. Umowy, a konieczność ich wykonania wynika z wad opisu<br/>tech.,b)konieczności wyk.robót zamienn. lub dodatk. niezb. do prawidłowego wyk. Przedm. Umowy, które nie zostały<br/>przewidziane w op.tech. przekazanej przez Zam.,c) zmiany op.tech.wykonan z inicjatywy Zam. ze względu na stwierdzone<br/>wady, co spowoduje konieczność wyk. robót zamienn. lub dodatk.;d) zmiany decyzji admin., na podstawie których<br/>prowadzone są roboty bud. objęte Umową, powodujące zmianę dotychczasowego zakresu robót przewidzianego w<br/>op.tech., 2) Przedm. Umowy, w szczególności zmiana sposobu wyk. Przedm. Umowy, zakresu robót, lokalizacji robót<br/>wsytuacji: a) wystąpienia innych war. geologicznych,geotechn., hydrolog. niż te wskazane przez Zam. w<br/>op.tech.,powodujących konieczność zmiany sposobu wykonania Przedm. Umowy;b) wystąpienia na terenie<br/>bud.niewybuchów,niewypałów, znalezisk archeolog. lub innych niezinwentaryz. obiek., które uniemożliwiają lub utrudniają<br/>wyk. robót 3)technologii wyk. robót lub mater. przewidzianych w op.tech. w przypadku niedostępności odpow. surowców lub<br/>mater. na rynku bud. albo zaniechania produkcji mater. przewidzianych w op.tech., co utrudnia możliwość wykonania<br/>Przedmiotu Umowy.4) terminu wyk. Umowy w przypadku:a) wystąpienia niemożliwych do przewidzenia niekorzys. war. atmosf.uniemożl. prowadzenie prac, w których niemożliwe jest prowadz. robót bezpiecznie pod względem BHP, w sposób<br/>prawidłowy, zgodny z umówioną technologią lub zasadami sztuki bud. b) opóźnienia innych inwestycji lub robót<br/>bud.prowadzonych przez Zam.lub innych zamawiających, które to inwestycje lub roboty kolidują z wyk. robót objętych<br/>Umową,c) opóźnienia Zam. w wyk. jego zobowiązań wynikających z Umowy lub przepisów powsz.obowiązującego prawa,co<br/>uniemożliwia terminowe wyk. Umowy przez Wyk, d)opóźnienia organów admin. publ.w wydaniu decyzji admin.,uzgodnień<br/>lub innych aktów admin.e) opóźnienia w uzyskaniu wymaganych uzgodnień, opinii, aprobat od podmiotów trzecich,<br/>f)wstrzymania wyk.Umowy przez Zam. z przyczyn nieleżących po stronie Wyk., o ile takie działanie powoduje, że nie jest<br/>możliwe wyk. Umowy w dotychczas ustalonym terminie, g)wystąpienia na terenie budowy niewybuchów, niewypałów lub<br/>znalezisk archeologicznych, które wymagały wstrzymania wykonania robót budowlanych przez Wykonawcę; h)wystąpienia<br/>awarii na terenie budowy, za którą odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca, skutkującej koniecznością wstrzymania<br/>wykonania robót budowlanych przez Wykonawcę, i)wystąpienia niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych<br/>sieci, instalacji lub innych obiekt. w stosunku do danych wynikających z op.tech.przekazanej przez Zam., co<br/>spowodowałowstrzymanie wyk. robót bud., zmianę op.tech. lub wyk. robót dodatk. lub zamiennych, j)wystąpienia<br/>okoliczności uprawniających do zmiany Przedm.Umowy, o których mowa powyżej,jeżeli okoliczności te mają wpływ na<br/>termin wyk. Umowy, k) wystąp. war. siły wyż., które uniemożl. wyk. Umowy w dotychczas ustalonym terminie.W<br/>szczególności pożaru, zalania,wojny, zamieszek, epidemii,pandemii i innych klęsk żywiołowych, l) terminu realizacji<br/>Przedm.Umowy w przypadku przedłużającej się procedury udzielenia zamówienia publicznego o czas niezbędny do<br/>wyk.robót stanowiących przedm. Umowy, przy czym każda zmiana terminu wykonania Przedm. Umowy może nastąpić tylko<br/>o czas niezbędny do wyk. robót stanowiących przedm.Umowy, nie dłużej jednak niż o okres trwania okoliczności będących<br/>podstawą zmianyoraz ich następstw. 5) zmiana wys. wynagrodz.Wyk.y w przypadku a)konieczności<br/>wyk.robótdodatk.,zamienn. lub innychb)zmiany techn. lub mater. c)spełnienia się innychokolicz.uprawniających do zmiany Umowy.Pełen i szczegółowy opis w SWZ. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: </h3> <p class="mb-0">w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy</p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2024-03-25 09:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">za pośrednictwem Platformy (SmartPZP), https://portal.smartpzp.pl/nadlesnictwo.miastko</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2024-03-25 09:15</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2024-04-23</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> Pełen i szczegółowy opis warunków zamówienia dostępny jest na stronie https://portal.smartpzp.pl/nadlesnictwo.miastko

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com