JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20240507/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20240507/0031320701-N-2024.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> Przebudowa drogi leśnej Piotruś IIA – leśnictwo Piotruś </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Nadleśnictwo Dukla</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 370014604</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Popardy 44</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Równe</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">38-451</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">podkarpackie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL821 - Krośnieński</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">13-43-73-950</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">dukla@krosno.lasy.gov.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">https://dukla.krosno.lasy.gov.pl/witamy</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Inna działalność</span> </h3> <p class="mb-0"> Leśnictwo </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Przebudowa drogi leśnej Piotruś IIA – leśnictwo Piotruś </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-c428b9f8-0c43-11ef-9b7e-467806a93518</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2024/BZP 00313207</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2024-05-07</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-dukla/zamowienia-publiczne <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dukla</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">1. Komunikacja w niniejszym postępowaniu, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz<br/>przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się<br/>przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.<br/>2. Komunikacja ustna jest dopuszczalna w odniesieniu do informacji, które nie są istotne,<br/>w szczególności nie dotyczą ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia oraz ofert,<br/>o ile jej treść jest udokumentowana.<br/>3. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami w niniejszym postępowaniu odbywa się przy<br/>użyciu platformy zakupowej Open Nexus - platformazakupowa.pl (dalej: „Platforma”):<br/>https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dukla lub przy użyciu poczty elektronicznej:<br/>dukla@krosno.lasy.gov.pl , z zastrzeżeniem, że złożenie oferty, oświadczenia o niepodleganiu<br/>wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, a także innych oświadczeń lub<br/>dokumentów składanych wraz z ofertą następuje wyłącznie przy użyciu Platformy.<br/>4. Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące w szczególności logowania, składania ofert,<br/>składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, wysyłania i odbierania dokumentów<br/>elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz innych informacji<br/>przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcji korzystania z Platformy<br/>https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje, w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców”<br/>oraz w Regulaminie korzystania z Platformy, dostępnym pod adresem:<br/>https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin.<br/>Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego<br/>akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie<br/>internetowej pod wskazanym wyżej linkiem, w zakładce „Regulamin” oraz uznaje go za wiążący,<br/>a ponadto powinien zapoznać się z Instrukcją składania ofert/wniosków dostępną pod wskazanym<br/>wyżej linkiem, i stosować do niej.<br/>5. Limit objętości plików lub spakowanych folderów w zakresie całej oferty, oświadczenia<br/>o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, a także innych<br/>oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą wynosi 10 plików lub spakowanych folderów<br/>(pliki można skompresować zgodnie z ust. 9), przy maksymalnej wielkości pojedynczego pliku 150<br/>MB. Podczas komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.<br/>6. Za datę złożenia oferty, oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału<br/>w postępowaniu, a także innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą przyjmuje<br/>się datę ich złożenia na Platformie https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dukla. Za datę<br/>przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów, oświadczeń lub ich kopii oraz innych informacji<br/>przyjmuje się datę ich przekazania na adres poczty elektronicznej Zamawiającego wskazany w<br/>pkt 3 lub złożenia na Platformie https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dukla<br/><br/>Pozostałe wymagania oraz szczegółowe informacje dotyczące korespondencji elektronicznej znajdują się w zostały opisane w rozdziale nr 8 SWZ</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">1. W związku z rozpoczęciem obowiązywania z dniem 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu<br/>Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony<br/>osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego<br/>przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej nazwa RODO), stosownie do<br/>wymogów wynikających z art. 13 ust. 1 i ust. 2 tego aktu prawnego informujemy, że<br/>administratorem Państwa danych osobowych jest Nadleśnictwo Dukla, ul. Popardy 44, 38-451<br/>Równe. Przedstawicielem administratora jest: Nadleśniczy – Zbigniew Żywiec<br/>2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych<br/>3. Przetwarzanie Państwa danych osobowych jest dokonywane w celu prawidłowej realizacji<br/>obowiązków ustawowych tj. przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i<br/>zawarcia umowy z wybranym wykonawcą. Dane osobowe są przetwarzane na podstawie prawnej<br/>art. 6 ust. 1 lit. b) i lit. c) RODO. Podanie danych jest dobrowolne, ale jest warunkiem wzięcia<br/>udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy.<br/>4. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie<br/>dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września<br/>2019 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2022 r. poz. 1710, ze zm.), dalej<br/>„ustawa Pzp”.<br/>5. Państwa dane osobowe mogą być przekazywane do organów państwowych (np. Policja,<br/>prokuratura) prowadzących postępowania (np. karne, o wykroczenia). Dane mogą być również<br/>przekazywane kancelarii prawnej prowadzącej obsługę prawną Nadleśnictwa, jak również do<br/>jednostek nadrzędnych Lasów Państwowych w szczególności do RDLP w Krośnie oraz DGLP.<br/>Ponadto dane osobowe będą udostępniane łącznie z dokumentacją dotyczącą postępowania<br/>o udzielenie zamówienia publicznego w przypadkach składania wniosków o udostępnienie<br/>informacji publicznej.<br/>6. Państwa dane osobowe są przetwarzane ręcznie oraz elektronicznie za pomocą Systemu<br/>Informatycznego Lasów Państwowych. Dane osobowe są i będą przetwarzane przez okres czasu<br/>wyznaczony przepisami o rachunkowości – nie dłużej niż 6 lat licząc od wystawienia ostatniej<br/>faktury, jak również wyznaczony przepisami kodeksu cywilnego o przedawnieniu roszczeń –<br/>podstawowy termin 6 lat od wymagalności roszczenia, jak również przez okres czasu wyznaczony<br/>przepisami (w tym wewnętrznymi) o archiwizacji dokumentów – w zależności od tego, który z tych<br/>okresów będzie najdłuższy. W przypadku przekazania danych osobowych do kancelarii prawnej,<br/>w oparciu o umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych, dane te będą tam<br/>przetwarzane przez okres czasu wyznaczony przepisami o adwokaturze lub o radcach prawnych.<br/>7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Państwu prawo do:<br/>1) żądania od Administratora, na podstawie art. 15 RODO, dostępu do Pani/Pana danych<br/>osobowych,<br/>2) żądania od Administratora, na podstawie art. 16 RODO, sprostowania Pani/Pana danych<br/>osobowych.<br/>3) żądania od Administratora, na podstawie art. 18 RODO, ograniczenia przetwarzania Pani/Pana<br/>danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,<br/>4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Pani/Pan<br/>uzna, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.<br/>8. W związku z przetwarzaniem danych osobowych nie przysługuje Państwu prawo do:<br/>1) żądania od Administratora, na podstawie art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO, usunięcia Pani/Pana<br/>danych osobowych;<br/>2) prawo do przenoszenia danych osobowych o którym mowa w art. 20 RODO;<br/>3) prawo sprzeciwu, na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobowych , gdyż<br/>podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">9. Stosownie do wymogów wynikających z przepisu art. 19 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający<br/>informuje, że:<br/>1) Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub<br/>uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą<br/>wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie<br/>zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą (art. 19 ust. 2 ustawy Pzp);<br/>2) W przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1<br/>rozporządzenia 2016/679, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych<br/>zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia<br/>postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że<br/>zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679. (art. 74 ust. 3<br/>ustawy Pzp);<br/>3) Udostępnianie protokołu ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem<br/>danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, zebranych w toku<br/>postępowania o udzielenie zamówienia. Ograniczenia zasady jawności, o których mowa<br/>w ust. 3 i art. 18 ust. 3–6, stosuje się odpowiednio. (art. 74 ust. 4 ustawy Pzp)<br/>4) W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez<br/>Zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 rozporządzenia 2016/679,<br/>Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych<br/>informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania<br/>o udzielenie zamówienia. (art.75 ustawy Pzp)<br/>5) Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia do<br/>sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia<br/>2016/679, nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.<br/>(art. 76 ustawy Pzp)<br/>6) Zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia<br/>2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego<br/>postępowania.(art. 19 ust. 3 ustawy Pzp)<br/>7) W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez zamawiającego w Biuletynie<br/>Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są<br/>wykonywane w drodze żądania skierowanego do zamawiającego. (art. 269 ust. 2 ustawy Pzp).<br/>10. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej<br/>i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem,<br/>przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem,<br/>zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">SA.270.10.2024</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.5.) Wartość zamówienia: <span class="normal"> 235510,48 PLN </span> </h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Przedmiot zamówienia<br/>1. Nazwa przedmiotu zamówienia:<br/>„Przebudowa drogi leśnej Piotruś IIA – leśnictwo Piotruś”<br/>Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 2 do ogłoszenia (dokumentacja techniczna).<br/>2. Lokalizacja:<br/>Leśnictwo Piotruś, Gmina Dukla, Obręb ewidencyjny 0022 Zawadka Rymanowska, Działki ewidencyjne 318/2, 318/10, 318/12, 318/17, 329/6, 329/29<br/>3. Wykonawca zrealizuje przedmiot zmówienia przy użyciu materiałów własnych.<br/>Wizja lokalna:<br/>4. Wykonawcy mogą, przed upływem terminu składania ofert, dokonać wizji lokalnej celem sprawdzenia warunków na placu budowy, warunków związanych z wykonaniem robót będących przedmiotem postępowania oraz celem uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do przygotowania oferty. Zainteresowani odbyciem wizji lokalnej Wykonawcy powinni skontaktować się z Zamawiającym drogą e-mail: dukla@krosno.lasy.gov.pl do dnia 16.05.2024 r.<br/>5. Zamawiający przewiduje możliwość zgłaszania w toku wizji lokalnej lub bezpośrednio po niej wniosków o wyjaśnienia treści SWZ. Na zawarte w nich pytania zostaną przez Zamawiającego udzielone odpowiedzi. Zarówno pytania, bez wskazywania źródeł zapytań, jak i odpowiedzi zostaną zamieszczone na stronie internetowej prowadzonego postępowania.<br/>6. Jeżeli w związku zadanymi pytaniami zajdzie konieczność zmiany treści SWZ, to Zamawiający dokona takiej zmiany i informacje o tym zamieści na stronie internetowej prowadzonego postępowania. Jeżeli zmiana ta spowoduje konieczność zmiany treści ogłoszenia, to Zamawiający dokonana takiej zmiany i zamieści o tym informację na stronie internetowej prowadzonego postępowania oraz zamieści ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w BZP. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45000000-7 - Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">3 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">1. Zamawiający przewiduje udzielenie w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego,<br/>zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych i zgodnego<br/>z przedmiotem zamówienia podstawowego, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp –<br/>o wartości do 25% szacunkowej wartości zamówienia podstawowego.<br/>2. Zamówienia, o których mowa w ust. 1, mogą zostać udzielone w szczególności w przypadku<br/>wystąpienia potrzeby zwiększenia zakresu rzeczowego robót, stanowiących przedmiot zamówienia<br/>na skutek warunków atmosferycznych, wystąpienia robót dodatkowych i zamiennych lub<br/>powierzenia Zamawiającemu nowych zadań gospodarczych lub publicznych.<br/>3. Zamówienia, o których mowa w ust. 1, mogą zostać udzielone po przeprowadzeniu odrębnego<br/>postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">1. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający kierować się będzie<br/>następującymi kryteriami:<br/>– Cena – 60%<br/>– Wydłużenie okresu gwarancji – 40%<br/>2. W ramach każdego z powyższych kryteriów można otrzymać maksymalnie 100 pkt, co po<br/>przeliczeniu przez odpowiednia wagę procentową oznacza, że w kryterium „Cena” można otrzymać<br/>maksymalnie 60 pkt, natomiast w kryterium „Wydłużenie okresu gwarancji” można otrzymać<br/>maksymalnie 40 pkt.<br/>3. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu. Ocena ofert będzie się<br/>odbywać według zasad opisanych w ust. 4 poniżej.<br/>4. Oferty będą oceniane wg następującego wzoru:<br/>1) W ramach kryterium „Cena” oceniana będzie cena łączna brutto podana w formularzu oferty.<br/>Ocena ofert w tym kryterium zostanie dokonana przy zastosowaniu poniższego wzoru:<br/>Cmin<br/>C = ------------------ x 100 pkt x 60%<br/>Co<br/>gdzie:<br/>C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”<br/>Cmin - najniższa cena spośród ofert ocenianych<br/>Co - cena oferty ocenianej<br/>2) W ramach kryterium „Wydłużenie okresu gwarancji - G” oceniane będzie wydłużenie okresu<br/>Gwarancji na roboty budowlane w stosunku do minimalnego Okresu Gwarancji wymaganego<br/>przez Zamawiającego (tj. 36 miesięcy od dnia odbioru końcowego robót poświadczonego<br/>protokołem odbioru końcowego). Do oceny w ramach kryterium zostanie przyjęty Okres<br/>Gwarancji zadeklarowany w formularzu oferty.<br/>Ocena ofert w tym kryterium będą zostanie dokonana przy zastosowaniu poniższego wzoru:<br/>Go<br/>G = ------------------- x 100 pkt x 40%<br/>Gmax<br/>gdzie:<br/>G – liczba punktów w kryterium „Wydłużenie okresu gwarancji”<br/>Go – długość okresu wydłużenia gwarancji podana w ocenianej ofercie<br/>Gmax – największa długość okresu wydłużenia gwarancji ze wszystkich ofert<br/>podlegających badaniu<br/>Liczbę miesięcy określającej wydłużenie okresu gwarancji należy podać w liczbach naturalnych, w<br/>pełnych miesiącach kalendarzowych (np. 1,5,7 miesięcy). Podanie liczby ujemnej, liczby zawierającej<br/>ułamki mniejsze od 1, lub liczby 0 (zero) miesięcy spowoduje, że oferta otrzyma 0 punktów w tym<br/>kryterium. W przypadku podania liczby ułamkowej większej od 1, do oceny w ramach tego kryterium<br/>oceny ofert zostanie przyjęta wartość całkowita wynikająca z tego ułamka, z zastrzeżeniem poniższego<br/>ograniczenia.<br/>Minimalny okres gwarancji jaki jest wymagany niezależnie od złożonych ofert to 36-m-cy.<br/>Wykonawcy mogą zaoferować maksymalne wydłużenie okresu gwarancji wynoszące 24 miesiące,<br/>ponad minimalny okres gwarancji (razem gwarancja: 60 miesięcy). W przypadku zaoferowania<br/>wydłużenia okresu gwarancji o okres dłuższy niż 24 miesiące do oceny w ramach kryterium oceny<br/>ofert przyjęte zostanie 24 miesięczne wydłużenie Gwarancji.<br/>W umowie w sprawie zamówienia publicznego obowiązywać będzie okres gwarancji<br/>zadeklarowany przez Wykonawcę w ofercie.<br/>5. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która uzyska największą ilość punktów<br/>wyliczoną zgodnie ze wzorem:<br/>O = C + G<br/>Oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.<br/>6. Wszystkie obliczenia będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.<br/>7. Suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria oceny stanowić będzie końcową ocenę danej<br/>oferty.<br/>8. Jeżeli zostanie złożona przez Wykonawcę oferta, której wybór prowadziłby do powstania<br/>u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od<br/>towarów i usług (t. j. Dz.U. z 2022 r. poz. 931), dla celów zastosowania kryterium ceny Zamawiający<br/>doliczy do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby<br/>obowiązek rozliczyć i tak uzyskaną cenę porówna z cenami innych ofert.<br/>9. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert<br/>będą przedstawiać taki sam bilans „Ceny” i „Wydłużenia okresu gwarancji”, Zamawiający wybierze<br/>spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze. Jeżeli<br/>oferty otrzymają taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybierze ofertę<br/>z najniższą ceną.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Procentowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Wydłużenie okresu gwarancji</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 1</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 4</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 5</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 7</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 8</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 9</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 10</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez<br/>Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:<br/>1.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:<br/>Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku zdolności do występowania w<br/>obrocie gospodarczym;<br/>1.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:<br/>Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku posiadania uprawnień do<br/>prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej;<br/>1.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:<br/>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania warunku udziału w postępowaniu w<br/>odniesieniu do warunku dot. sytuacji finansowej.<br/>2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, spełniają określone w rozdziale 5 SWZ warunki udziału w<br/>postępowaniu, dotyczące zdolności technicznej i zawodowej:<br/><br/>1) W zakresie doświadczenia<br/>Zamawiający wymaga wykazania realizacji co najmniej dwóch robot budowlanych charakterem<br/>odpowiadających przedmiotowi zamówienia (roboty w zakresie budowy lub przebudowy dróg) co najmniej<br/>na wartość brutto 400 tyś zł łącznie, w okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli<br/>okres działalności jest krótszy - w tym okresie. Wartość przynajmniej jednej roboty, o których mowa w<br/>zdaniu poprzedzającym powinna wynosić do najmniej 200 tys. zł brutto.<br/>2) W zakresie osób skierowanych do realizacji zamówienia<br/>Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami,<br/>które skieruje do realizacji zamówienia, w tym:<br/>a) kierownik budowy – posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności<br/>inżynieryjnej drogowej, zgodnie z przepisem art. 14 ust. 1 pkt 3) lit. b) ustawy Prawo budowlane lub<br/>odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej<br/>obowiązujących przepisów, posiadający minimum 2 letnie doświadczenie w prowadzeniu robót<br/>budowlanych i w pełnieniu funkcji kierownika budowy. Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby<br/>w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia wydane<br/>obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z<br/>zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682, z<br/>późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach<br/>członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334). Dwuletnie doświadczenie, o którym<br/>mowa w jednym ze zdań poprzedzających, ustalane będzie jako posiadanie niezbędnych uprawnień<br/>budowlanych w okresie co najmniej dwóch lat licząc wstecz od terminu składania ofert<br/>b) operator koparek/spycharek – 1 osoba<br/>c) operator walca/rozściełacza – 1 osoba<br/>d) operator skrapiarki – 1 osoba<br/>e) pracownicy budowlani – 2 osoby<br/>3) W zakresie dysponowania potencjałem technicznym<br/>Wykonawca dysponuje (lub będzie dysponować) co najmniej następującymi maszynami i pojazdami:<br/>a) samochód samowyładowczy o ładowności min. 5 t – 1 szt.<br/>b) skrapiarka przewoźna do emulsji – 1 szt.<br/>c) walec wibracyjny samojezdny o wadze min. 10 t – 1 szt.<br/>d) koparka lub koparko - spycharka o pojemności łyżki min. 0,25 m3 – 1 szt.<br/>e) rozściełacz kruszywa – 1 szt.<br/>f) płyta wibracyjna – 1 szt.<br/>g) szczotka mechaniczna do nawierzchni drogowych – 1 szt. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">1) Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć „Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu<br/>i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu”, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego<br/>odpowiednio w rozdziale 6 ust. 1 i ust. 2 oraz w rozdziale 5 ust. 2 SWZ – w zakresie<br/>odnoszącym się do wymogów dotyczących tej części zamówienia na którą składa ofertę.<br/>Oświadczenie to stanowić będzie dowód, potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz<br/>spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo<br/>zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe.<br/><br/>2) Dodatkowo na wezwanie Zamawiający żąda:<br/>a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp oraz<br/>art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie<br/>publiczne tytułem środka karnego – sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej<br/>złożeniem;<br/>b) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku<br/>przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r.<br/>o ochronie konkurencji i konsumentów (t. j. Dz.U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą,<br/>który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy<br/>kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie<br/>oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;*<br/>c) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca<br/>nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp,<br/>wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania<br/>z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia<br/>dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca<br/>dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł<br/>wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;*<br/>d) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu<br/>Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki<br/>terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca<br/>nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie<br/>art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego<br/>złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub<br/>zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia<br/>dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca<br/>dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz<br/>odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;*<br/>e) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji<br/>o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie<br/>wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do<br/>rejestru lub ewidencji;*<br/>f) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w Oświadczeniu<br/>o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie<br/>podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w:<br/>I) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,<br/>II) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie<br/>publiczne tytułem środka zapobiegawczego,<br/>III) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,<br/>IV) art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności<br/>podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r.<br/>o podatkach i opłatach lokalnych (t. j. Dz.U. z 2023 r. poz. 70),<br/>V) art. 109 ust. 1 pkt 5,7-10 ustawy,<br/>VI) art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie<br/>przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa<br/>narodowego (t. j. Dz. U. 2024 r., poz. 507)</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">1) W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego<br/>reprezentowania, Wykonawcy ma obowiązek złożyć odpis lub informację z Krajowego<br/>Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub<br/>innego właściwego rejestru.<br/>Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia powyższych dokumentów, jeżeli Zamawiający<br/>może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca<br/>wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.<br/>Uwaga: w przypadku, gdy w imieniu Wykonawcy ofertę podpisuje pełnomocnik, w tym również<br/>pełnomocnik ujawniony na podstawie przepisu art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 06 marca 2018 r. o<br/>Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla<br/>Przedsiębiorcy (t. j. Dz. U. 2022 r., poz. 541), konieczne jest przedłożenie razem z ofertą<br/>pełnomocnictwa, w sposób określony w pkt 2) poniżej.<br/>2) Jeżeli w imieniu Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie<br/>zamówienia, podmiotu udostępniającego zasoby lub podwykonawcy niebędącego podmiotem<br/>udostępniającym zasoby, działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika<br/>z powyższych dokumentów wymienionych w pkt 1, należy złożyć pełnomocnictwo lub inny<br/>dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, Wykonawców<br/>wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, podmiotu udostępniającego<br/>zasoby lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby.<br/><br/>Podmiotowe środki dowodowe, które na wezwanie Zamawiającego zobowiązany będzie złożyć<br/>Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż<br/>5 dni od dnia wezwania, aktualne na dzień ich złożenia:<br/><br/>1) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu<br/>dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda:<br/>a) Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat<br/>(liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres<br/>prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju,<br/>wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały<br/>wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały<br/>wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne<br/>dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały<br/>wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać<br/>tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - w zakresie niezbędnym do wykazania<br/>spełniania warunku udziału w postępowaniu, określonego w rozdz. 5 ust. 2. niniejszego SWZ<br/>– w odniesieniu do tej/tych części zamówienia, na którą/e składa ofertę (załącznik nr 6 do SWZ);<br/>b) Wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz<br/>z informacjami na temat ich uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania<br/>zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz<br/>informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - w zakresie niezbędnym do<br/>wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, określonego w rozdz. 5 ust. 2.<br/>niniejszego SWZ – w odniesieniu do tej/tych części zamówienia, na którą/e składa ofertę (załącznik nr 7 do SWZ);<br/>c) Wykazu urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia<br/>publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami - w zakresie<br/>niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, określonego<br/>w rozdz. 5 ust. 2. niniejszego SWZ – w odniesieniu do tej/tych części zamówienia, na którą/e<br/>składa ofertę (załącznik nr 8 do SWZ).<br/>Uwaga! Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych lub<br/>usług wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz o którym mowa w lit. a), dotyczy<br/>robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> Podmiotowe środki dowodowe, które będzie zobowiązany złożyć Wykonawca, którego oferta<br/>zostanie najwyżej oceniona, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami<br/>Rzeczypospolitej Polskiej. Wykonawca zagraniczny zamiast:<br/>1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego, o której mowa w ust. 4 pkt 2) lit. a)* – składa<br/>informację z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy, albo, w przypadku braku<br/>takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub<br/>administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie,<br/>o którym mowa w ust. 4 pkt 2) lit. a);*<br/>2) zaświadczenia, o którym mowa w ust. 4 pkt 2) lit. c)*, zaświadczenia albo innego dokumentu<br/>potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne<br/>lub zdrowotne, o których mowa w ust. 4 pkt 2) lit. d)*, lub odpisu albo informacji z Krajowego<br/>Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,<br/>o których mowa w ust. 4 pkt 2) lit. e)* – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w<br/>którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:*<br/>a) nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na<br/>ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne,*<br/>b) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator<br/>lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona<br/>ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury<br/>przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.*<br/>3) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się<br/>dokumentów, o których mowa w pkt 1 i pkt 2), lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do<br/>wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art. 109 ust. 1 pkt 1<br/>ustawy Pzp, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym<br/>odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego<br/>reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą,<br/>lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma<br/>przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub<br/>administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego,<br/>właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.<br/>Dokumenty, o których mowa w pkt 1), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed<br/>ich złożeniem, natomiast dokumenty, o których mowa w pkt 2), powinny być wystawione nie<br/>wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem. Dla odpowiednich dokumentów, o których mowa<br/>w pkt 3), mają zastosowanie terminy analogiczne jak dla pkt 1) lub pkt 2).<br/>6. Podmiotowe środki dowodowe dotyczące podmiotów innych niż Wykonawca.<br/>1) Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych<br/>podmiotów udostępniających zasoby, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych,<br/>o których mowa w ust. 4 pkt 2) lit. a i lit. c)–f)*, dotyczących tych podmiotów, potwierdzających,<br/>że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.<br/>2) Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia podmiotowych środków<br/>dowodowych, o których mowa w ust. 4 pkt 2) lit. a) i lit. c)–f), dotyczących podwykonawców<br/>niebędących podmiotami udostępniającymi zasoby, potwierdzających, że nie zachodzą<br/>wobec tych podwykonawców podstawy wykluczenia z postępowania.<br/>3) Do podmiotów udostępniających zasoby oraz podwykonawców niebędących podmiotami<br/>udostępniającymi zasoby, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium<br/>Rzeczypospolitej Polskiej, mają odpowiednie zastosowanie wymagania zawarte w ust. 5. <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> 1. Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:<br/>3000,00 zł (trzy tysiące złotych i 00/100).<br/>2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu<br/>terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, gdy zawarto umowę (art. 98 ust. 1 pkt 2 ustawy<br/>Pzp) albo unieważniono postępowanie (art. 98 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp) oraz złożono wniosek o<br/>zwrot wadium (art. 98 ust. 2 ustawy Pzp).<br/>3. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:<br/>1) pieniądzu;<br/>2) gwarancjach bankowych;<br/>3) gwarancjach ubezpieczeniowych;<br/>4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia<br/>9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2020r.<br/>poz. 299).<br/>4. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem<br/>okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na<br/>przedłużony okres związania ofertą.<br/>5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w BNP PARIBAS<br/>Bank Polska S.A nr rachunku 72203000451110000000252270 z dopiskiem na przelewie:<br/>„Wadium – Przebudowa drogi leśnej Piotruś IIA – leśnictwo Piotruś”<br/>6. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na<br/>rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia<br/>i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).<br/>7. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniądza dokument<br/>potwierdzający dokonanie przelewu wadium został złożony wraz z ofertą.<br/>8. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.<br/>9. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje<br/>Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.<br/>10. Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczenia powinno w swej treści wskazywać<br/>Gwaranta/Poręczyciela, beneficjenta, termin obowiązywania, kwotę gwarancji oraz musi zawierać<br/>klauzulę o nieodwołalności oraz zapewnić bezwarunkową wypłatę przez Gwaranta (Poręczyciela) na<br/>pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego pełnej kwoty.<br/>11. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w ust. 1, w terminie<br/>określonym w ust. 2 lub w formie lub formach określonych w ust. 3, zostanie odrzucona.<br/>12. Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia<br/>wystąpienia jednej z okoliczności:<br/>1) upływu terminu związania ofertą;<br/>2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;<br/>3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało<br/>rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.<br/>13. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwróci<br/>wadium Wykonawcy:<br/>1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;<br/>2) którego oferta została odrzucona;<br/>3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana<br/>jako najkorzystniejsza;<br/>4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na<br/>czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.<br/><br/>Szczegółowe informacje dotyczące wadium zostały opisane w rozdz. 11 SWZ <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek dołączyć do<br/>oferty „Oświadczenie, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni<br/>Wykonawcy” – jeżeli w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji<br/>zawodowych lub doświadczenia polegają na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy<br/>wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane (wzór<br/>oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ).<br/>2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,<br/>ma obowiązek złożyć wraz z ofertą, „Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do<br/>oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia”<br/>lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie,<br/>będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – jeżeli w odniesieniu do warunków<br/>dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia polegają na<br/>zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty<br/>budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane (wzór zobowiązania<br/>stanowi załącznik nr 5 do SWZ).<br/>Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa wyżej, powinno potwierdzać,<br/>że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje<br/>rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określać w szczególności:<br/>a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;<br/>b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu<br/>udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;<br/>c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca<br/>polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia,<br/>kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których 12<br/>wskazane zdolności dotyczą.<br/>Treść zobowiązania powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres zobowiązania<br/>innego podmiotu, określać, czego dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób i w jakim okresie<br/>będzie ono wykonywane. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1.	Zmiana terminu realizacji Przedmiotu Umowy w przypadku zaistnienia jednej lub kilku wymienionych poniżej okoliczności:<br/>1)	spowodowanych warunkami zewnętrznymi, w szczególności:<br/>a.	klęskami żywiołowymi, w tym w szczególności epidemią wirusa Sars-Cov-2, warunkami atmosferycznymi odbiegającymi od naturalnych (np. ponadprzeciętne opady deszczu lub śniegu, długotrwała susza, zjawiska nietypowe dla danej strefy klimatycznej);<br/>2)	spowodowanych warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności:<br/>a.	odnalezieniem niewypałów i niewybuchów,<br/>b.	stwierdzeniem odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (np. kategorie gruntu);<br/>3)	będących następstwem zdarzeń leżących po stronie Zamawiającego, takich jak w szczególności:<br/>a.	wstrzymaniem robót przez Zamawiającego,<br/>b.	koniecznością usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej; <br/>4)	będących następstwem działania organów administracji, w szczególności takich jak np.:<br/>a.	odmową wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej,<br/>b.	wstrzymaniem robót budowlanych przez organy nadzoru;<br/>5)	stanowiących inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac takie jak np. błędy oraz niedopatrzenia powstałe w wyniku działalności człowieka, których skutki mogą doprowadzić do znacznej modyfikacji pierwotnych założeń projektu.<br/>W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1)-5) termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, stosowanie do okresu trwania tych okoliczności oraz skutków, które te okoliczności wywołały. <br/><br/>2.	Zmiana sposobu spełnienia świadczenia:<br/>1)	zmiany technologiczne, w szczególności:<br/>a.	konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu,<br/>b.	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (np. kategorie gruntu) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych;<br/>c.	konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa <br/>	Zmiany wskazywane w lit. c będą wprowadzane wyłącznie w zakresie umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia wynagrodzenia z tytułu takich zmian wyłącznie w kwocie równej zwiększonym z tego powodu kosztom. <br/>	Każda ze wskazywanych w lit. a – c zmian może być powiązana z obniżeniem wynagrodzenia na zasadach określonych przez Strony. <br/><br/>3.	Pozostałe zmiany:<br/>1)	zmiana obowiązującej stawki VAT; Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez wykonawcę. <br/>2)	rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. <br/>4.	Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. <br/>5.	Nie stanowi zmiany umowy:<br/>1)	zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego, dane kierownika budowy, dane inspektora nadzoru inwestorskiego itp. ) <br/>2)	zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy Stronami. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: </h3> <p class="mb-0">w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy</p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2024-05-22 09:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dukla</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2024-05-22 09:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal"> 30 dni </span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> 1. Wykonawcy oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść<br/>szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp przysługują środki ochrony prawnej, o których<br/>mowa w Dziale IX Środki ochrony prawnej ustawy Pzp.<br/>2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia oraz dokumentów<br/>zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy Pzp, oraz<br/>Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.<br/>3. Środkami ochrony prawnej są: odwołanie oraz skarga do Sądu Okręgowego w Warszawie.<br/>4. Pisma w postępowaniu odwoławczym wnosi się w formie pisemnej albo w formie elektronicznej albo w postaci<br/>elektronicznej, z tym że odwołanie i przystąpienie do postępowania odwoławczego, wniesione w postaci elektronicznej,<br/>wymagają opatrzenia podpisem zaufanym. Pisma w formie pisemnej wnosi się za pośrednictwem operatora pocztowego, w<br/>rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, osobiście, za pośrednictwem posłańca, a pisma w postaci<br/>elektronicznej wnosi się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.<br/>5. Pełnomocnikiem może być adwokat lub radca prawny, a ponadto osoba sprawująca zarząd majątkiem lub interesami<br/>strony lub uczestnika postępowania oraz osoba pozostająca ze stroną lub uczestnikiem postępowania w stosunku zlecenia,<br/>jeżeli przedmiot sprawy wchodzi w zakres tego zlecenia.<br/>6. Odwołanie przysługuje na:<br/>1) niezgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na<br/>projektowane postanowienie umowy;<br/>2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której Zamawiający był obowiązany na podstawie<br/>ustawy;<br/>3) zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia, mimo że Zamawiający był do tego obowiązany.<br/>7. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej.<br/>8. Odwołujący przekazuje Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo<br/>kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w<br/>taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.<br/>9. Domniemywa się, że Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia,<br/>jeżeli przekazanie odpowiednio odwołania albo jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu<br/>środków komunikacji elektronicznej.<br/>10. Odwołanie powinno zawierać w szczególności: wskazanie czynności lub zaniechania czynności zamawiającego, której<br/>zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Pzp;<br/>11. Odwołanie wnosi się:<br/>1) 5 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli<br/>informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo 10 dni od dnia przekazania informacji o<br/>czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli informacja została przekazana w inny sposób.<br/>12. Szczegółowe kwestie dotyczące postępowania odwoławczego zostały uregulowane w art. 506 - 578 ustawy Pzp.<br/>13. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy<br/>Pzp, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.<br/>14. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie (sądu zamówień publicznych).<br/>15. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby, w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby lub<br/>postanowienia Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy Pzp, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi<br/>skargi.<br/>16. Szczegółowe kwestie dotyczące postępowania skargowego zostały uregulowane zostały w art. 579 - 590 ustawy Pzp.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com