JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20241029/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20241029/0057018901-N-2024.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> „Budowa drogi gminnej ul. Szkolnej w miejscowości Cyganka gmina Dębe Wielkie&#34;. </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Gmina Dębe Wielkie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 711582641</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Strażacka 3</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Dębe Wielkie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">05-311</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">mazowieckie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL912 - Warszawski wschodni</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">25 756 47 00</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.8.) Numer faksu: <span class="normal">25 756 47 34</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">sekretariat@debewielkie.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.debewielkie.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Ogólne usługi publiczne</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> „Budowa drogi gminnej ul. Szkolnej w miejscowości Cyganka gmina Dębe Wielkie&#34;. </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-85a30b7a-d74f-416d-aa59-e8fb4e59b7c6</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2024/BZP 00570189</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2024-10-29</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2024/BZP 00028975/10/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.1.19 Budowa drogi gminnej ul. Szkolnej w miejscowości Cyganka gmina Dębe Wielkie.</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-85a30b7a-d74f-416d-aa59-e8fb4e59b7c6 <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl W szczególnie uzasadnionych<br/>przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, dopuszcza<br/>się komunikację za pomocą poczty elektr. na e-mail: sekretariat@debewielkie.pl (nie dotyczy składania ofert). Ofertę składa się, pod<br/>rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym<br/>w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji<br/>działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, z<br/>uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych. Zamawiający preferuje w szczególności następujące formaty przesłanych<br/>danych:pdf, .docx, zip. (Dopuszcza się także format RAR)</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">11.1.	W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy <br/>e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl <br/>11.2.	Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.<br/>11.3.	Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:<br/>1)	w kwestiach formalnych – Agnieszka Rawska, <br/>tel.: 25 756 47 52, e-mail: a.rawska@debewielkie.pl, <br/>2)	w kwestiach merytorycznych – Rafał Gańko,<br/>tel.: 25 756 47 51, e-mail: r.ganko@debewielkie.pl <br/>11.4.	Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.<br/>11.5.	Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania do Platformy <br/>e-Zamówienia.<br/>11.6.	Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.<br/>11.7.	Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia , o którym mowa w pkt 11.6 SWZ, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych (Zamawiający dopuszcza także format RAR) i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.<br/>11.8.	Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w pkt 11.6 SWZ, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:<br/>a)	w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (Zamawiający dopuszcza także format RAR) z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych (i przekazuje się jako załącznik), <br/>lub<br/>b)	jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).<br/>11.9.	Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233), wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 <br/>z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że: <br/>1)	jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;<br/>2)	dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: Poprawa infrastruktury drogowej na terenie Gminy Dębe Wielkie – „Budowa drogi gminnej ul. Szkolnej w miejscowości Cyganka gmina Dębe Wielkie” prowadzonym w trybie podstawowym;<br/>3)	odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1320), dalej „ustawa Pzp”; <br/>4)	dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność.<br/>5)	obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; <br/>6)	w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;<br/>7)	Wykonawca posiada:<br/>−	na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;<br/>−	na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;<br/>−	na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; <br/>−	prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;<br/>8)	Wykonawcy nie przysługuje:<br/>−	w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;<br/>−	prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;<br/>−	na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.<br/>Dokończenie pkt.3.6.<br/>11.16.	W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@debewielkie.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).<br/>11.17.	UWAGA: Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za błędy <br/>w transmisji danych, w tym błędy spowodowane awariami systemów teleinformatycznych, systemów zasilania lub też okolicznościami zależnymi od operatora zapewniającego transmisję danych</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.<br/>Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania <br/>o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.<br/>W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.<br/>Dokończenie 3.6.<br/>11.10.	Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert (sposób składania ofert opisano w rozdziale 13 SWZ) odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). <br/>11.11.	Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.<br/>11.12.	Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.<br/>11.13.	Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).<br/>11.14.	Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa § 12 Regulamin Platformy e-Zamówienia, a mianowicie:<br/>11.14.1.	W celu prawidłowego korzystania z usług Platformy e-Zamówienia wymagany jest:<br/>a)	Komputer PC: <br/>parametry minimum: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HD,<br/>zainstalowany jedne z poniższych systemów operacyjnych: MS Windows 7 lub nowszy, OSX/Mac OS 10.10, Ubuntu 14.04,<br/>zainstalowana jedna z poniższych przeglądarek: Chrome 66.0 lub nowsza, Firefox 59.0 lub nowszy, Safari 11.1 lub nowsza, Edge 14.0 i nowsze,<br/>albo<br/>b)	Tablet/Telefon:<br/>parametry minimum: 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshmallow, iOS 10.3, przeglądarka Chrome 61 lub nowa<br/>11.14.2.	Dla skorzystania z pełnej funkcjonalności może być konieczne włączenie w przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL, obsługi Java Script, oraz cookies;<br/>11.14.3.	Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania <br/>i oznaczania czasu odbioru danych:<br/>a)	specyfikacja połączenia – formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,<br/>b)	format danych oraz kodowanie: formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8,<br/>c)	oznaczenia czasu odbioru danych: wszelkie operacje opierają się <br/>o czas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do sekundy.<br/>11.15.	W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">SR.271.21.2024</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia: </h3> <p class="mb-0">Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy</p><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> Przedmiot zamówienia obejmuje:<br/>- Budowę drogi na odcinku: od km -0+025,91 do km +0+000;<br/>- Przebudowę drogi na odcinku: od km -0+027,96 do km -0+025,91;<br/>- Przebudowę urządzeń wodnych od skrzyżowania ul. Szkolnej z ul. Strażacką na długości 33,30 m w kierunku północnym; <br/>- Budowę drogi na odcinku 1: od km 0+000 do km 0+544,93 (od skrzyżowania ul. Szkolnej z ul. Strażacką w kierunku wschodnim);<br/>- Budowę drogi na odcinku: od km 0+544,93 do km 0+549,66 – zagospodarowanie pasa zielenią;<br/>- Budowę drogi na odcinku 2: od km 0+000 do km 0+352,86 (odcinek ul. Szkolnej w kierunku ul. Gościnnej).<br/>Z ww. zakresu prac do wykonania dofinansowaniem zewnętrznym ze środków ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg objęte są następujące odcinki:<br/>- Budowa drogi na odcinku 1: od km 0+000 do km 0+544,93 (od skrzyżowania ul. Szkolnej z ul. Strażacką w kierunku wschodnim);<br/>- Budowa drogi na odcinku 2 od km 0+000 do km 0+352,86 (odcinek ul. Szkolnej w kierunku ul. Gościnnej).<br/>Poza dofinansowaniem są roboty, które są niezbędne do realizacji przedmiotowego zadania i są związane z potrzebą przebudowy urządzeń wodnych, przebudowy i budowy sieci uzbrojenia terenu, przebudowy dróg publicznych oraz przebudowy zjazdów w działkach nie wchodzących w skład projektowanego pasa drogowego, jednakże decyzją ZRID Nr 706/23 z dnia 12.10.2023 r. (znak AB. 6740.15.317.2022) zezwalającą na prowadzenie w nich robót budowlanych (tzw. ograniczony na rzecz inwestora - Wójta Gminy Dębe Wielkie sposób korzystania z nieruchomości na potrzeby realizacji ww. inwestycji drogowej) są w zakresie przedmiotowego przedmiotu zamówienia. Koszty związane z ich realizacją Gmina Dębe Wielkie poniesie w całości ze środków własnych.<br/>Przyjęto następujące parametry techniczne dla budowy drogi:<br/>‒	klasa ulicy – D;<br/>‒	prędkość projektowa – 40 km/h;<br/>‒	szerokość jezdni 5,0 m;<br/>‒	wymiary miejsc postojowych w zatokach postojowych 2,5 x 5,0 m (łącznie 21 miejsc) oraz dla osób z niepełnosprawnościami 2,5 x 3,6 m (1 miejsce);<br/>‒	szerokość chodnika przylegającego do jezdni 2,00 m nie wliczając krawężnika i opornika/obrzeża (chodnik zaprojektowano jednostronny jedynie w rejonie szkoły oraz przy skrzyżowaniu ul. Szkolnej z ul. Świętochowskich dwustronny);<br/>‒	zjazdy do nieruchomości z regulacją wysokości do uwarunkowań terenowych (tj. istniejące nawierzchnie utwardzone i nieutwardzone należy rozebrać i odtworzyć w dostosowaniu wysokościowym przebudowanych zjazdów z ul. Szkolną);<br/>‒	pobocza o szerokości 0,75 m;<br/>‒	kategoria ruchu KR-2.<br/>Projektowaną niweletę dostosowano do ukształtowania istniejącej jezdni, istniejących zjazdów oraz pozostałego zagospodarowania pasa drogowego. W przekroju podłużnym i poprzecznym należy stosować spadki zgodnie z rysunkami zamieszczonymi w dokumentacji projektowej. Na podstawie zbadanych warunków gruntowych oraz rodzaju projektowanych elementów obiekt budowlany zalicza się do drugiej kategorii geotechnicznej przy prostych warunkach budowlanych. Szczegółowy opis warunków gruntowo-wodnych zamieszczono w dokumentacji projektowej.<br/>Charakterystyka konstrukcji nawierzchni:<br/>•	Konstrukcja nawierzchni jezdni drogi gminnej ul. Szkolna:<br/>‒	warstwa ścieralna z AC11S - gr. 5 cm;<br/>‒	warstwa wiążąca z AC16W - gr. 8 cm;<br/>‒	warstwa podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5 mm stabilizowanego mechanicznie - gr. 20 cm;<br/>‒	warstwa ulepszonego podłoża z kruszywa naturalnego stabilizowanego cementem C 1,5/2 100% z dowozu - gr. 23 cm;<br/>‒	podłoże rodzime doprowadzone do E2≥60 MPa, Is≥1,00.<br/>•	Konstrukcja nawierzchni chodnika:<br/>‒	warstwa ścieralna z kostki betonowej koloru szarego – gr. 6 cm;<br/>‒	podsypka cementowo – piaskowa - 1:4 gr. 3 cm;<br/>‒	stabilizacja cementem kruszywa naturalnego do C 1,5/2 100% z dowozu - gr. 20 cm;<br/>‒	podłoże rodzime doprowadzone do E2≥60 MPa, Is≥0,98.<br/>•	Konstrukcja nawierzchni chodnika z żółtych płytek z wypustkami:<br/>‒	warstwa ścieralna z płytek betonowych typu Stop 30 x 30 cm kolor żółty - gr. 8 cm;<br/>‒	podsypka cementowo – piaskowa - 1:4 gr. 4 cm;<br/>‒	warstwa ulepszonego podłoża z kruszywa naturalnego stabilizowanego cementem C 1,5/2, 100% z dowozu - gr. 20 cm;<br/>‒	podłoże rodzime doprowadzone do E2≥60 MPa, Is≥0,98.<br/>•	Konstrukcja nawierzchni zjazdów indywidualnych, publicznych i miejsc postojowych:<br/>‒	warstwa ścieralna z kostki betonowej koloru czerwonego – gr. 8 cm;<br/>‒	podsypka cementowo – piaskowa - 1:4 gr. 3 cm;<br/>‒	warstwa podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5 mm stabilizowanego mechanicznie - gr. 20 cm;<br/>‒	warstwa ulepszonego podłoża z kruszywa naturalnego stabilizowanego cementem C 1,5/2, 100% z dowozu - gr. 15 cm;<br/>‒	podłoże rodzime doprowadzone do E2≥60 MPa, Is≥0,98.<br/>Uwaga: Ze względu na podniesienie poziomu nowych zjazdów regulacji wysokościowej wymaga teren (nawierzchni utwardzonej) istniejących zjazdów. Istniejące nawierzchnie utwardzone i nieutwardzone należy rozebrać i odtworzyć w dostosowaniu wysokościowym zjazdów z ul. Szkolnej do poszczególnych nieruchomości. Dostosowanie wysokościowe zjazdów poza pasem drogowym – Warstwa podbudowy z kruszyw łamanych 0-31,5 mm stabilizowanych mechanicznie w zależności od uwarunkowań terenowych o gr. 10-30 cm;<br/>•	Konstrukcja pobocza:<br/>‒	kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie - gr. 10 cm;<br/>‒	nasyp budowlany lub podłoże gruntowe po zcięciu istniejącego pobocza zagęszczone do E2≥50 MPa Is≥0,98.<br/>Teren przyległy, nieutwardzony, w granicach działek objętych robotami budowlanymi należy<br/>uzupełnić kruszywem naturalnym, a następnie wykonać humusowanie warstwą gr. 10 cm z obsianiem trawą. <br/>W związku z budową regulacji wysokościowej ulegają studnie sieci teletechnicznej oraz skrzynki zaworów sieci wodociągowej zlokalizowane w miejscu projektowanej jezdni, chodników, zatok, zjazdów oraz pobocza.<br/>Uwaga: W przypadku natrafienia podczas robót na kolidujące z nimi elementy osnowy geodezyjnej należy je zabezpieczyć przed zniszczeniem, niezwłocznie zawiadomić Zamawiającego, a następnie, jeśli będzie to konieczne, w porozumieniu z odpowiednim organem administracji geodezyjnej, przenieść, przy czym koszty z tym związane będą po stronie Wykonawcy.<br/>W ramach zadania jest także przebudowa rowów drogowych, przebudowa przepustów (w tym także przepustu na rzece Długa), wykonanie oznakowania poziomego i pionowego stałej organizacji ruchu.<br/>W zakresie budowy sieci kanalizacji deszczowo-drenażowej z szeregiem wylotów jest: <br/>‒	budowa kanalizacji deszczowo-drenażowej KD-D 1 średnicy 315 mm i długości 41,99 m;<br/>‒	budowa wylotu kanalizacji deszczowo-drenażowej KD-D 1 do rowu otwartego w drodze gminnej ul. Strażackiej średnicy 315 mm;<br/>‒	budowa kanalizacji deszczowo-drenażowej KD-D 2 średnicy 200, 250, 315, 400 mm i długości 215 m;<br/>‒	budowa wylotu kanalizacji deszczowo-drenażowej KD-D 2 średnicy 400 mm do projektowanego rowu otwartego RL-2;<br/>‒	budowa rowu krytego RK-1 średnicy 250 mm długości 35,66 m;<br/>‒	budowa wylotu rowu krytego W-RK-1 średnicy 250 mm do projektowanego rowu otwartego RL-1,<br/>oraz budowa dwóch odcinków drenażu w miejscach likwidowanych rowów drogowych:<br/>‒	budowa drenażu nr D-1 średnicy 100 mm i długości 391,6 m w celu trwałego odwodnienia gruntów stanowiących pas drogowy;<br/>‒	budowa drenażu nr D-2 średnicy 100 mm i długości 107,6 m w celu trwałego odwodnienia gruntów stanowiących pas drogowy.<br/>Drenaże należy układać w zasypce z piasku grubego otoczonego geowłókniną filtracyjną. Wszystkie przewody kanalizacji deszczowo-drenażowej, studzienki kanalizacyjne należy wykonać na głębokościach wskazanych na profilu podłużnych oraz zgodnie z opisem wskazanym w dokumentacji projektowej.<br/>W związku z kolizją dwóch istniejących nadziemnych hydrantów p.poż. DN80 z projektowaną jezdnią należy je przebudować (tj. przenieść poza jednię). Zasilenie hydrantów pozostaje bez zmian.<br/>Należy także dokonać przebudowy na sieci teletechnicznej (kabli doziemnych Orange Polska S.A.), co wynika z konieczności usunięcia kolizji z projektowanym zagospodarowaniem pasa drogowego. <br/>Przebudowę infrastruktury doziemnej należy wykonać w następujący sposób:<br/>‒	wybudować nowe odcinki kabla doziemnego typu XzTKMXpw (tj. kabla miedzianego rozdzielczego doziemnego o łącznej długości 708 m oraz kabla miedzianego abonenckiego doziemnego o długości 462 m), które będą przebiegać przy projektowanym kanale technologicznym. Na skrzyżowaniach z wjazdami i przy przejściach przez drogę projektowany kabel zabezpieczyć rurą ochronną HDPE 110/6,3 mm;<br/>‒	połączenia projektowanego kabla z istniejącym należy wykonać za pomocą złączy równoległych bez przerw w łączności;<br/>‒	istniejący słupek kablowy będący w kolizji należy zdemontować, posadowić w nowym miejscu i doprowadzić kabel XzTKMXpw 5x4x0,5;<br/>‒	po przełączeniu kabli zdemontować kolizyjne kable i przekazać Właścicielowi celem dalszego wykorzystania;<br/>‒	wykonać pomiary prądem stałym i przemiennym.<br/>Wykonawca będzie miał obowiązek przynajmniej na 14 dni przed planowanym rozpoczęciem robót, związanych z ingerencją w sieć telekomunikacyjną pisemnie wystąpić do ORANGE POLSKA S.A., celem wyznaczenia nadzoru nad prowadzonymi robotami i ochroną sieci teletechnicznej (koszty z tym związane są po stronie Wykonawcy).<br/>W ramach przedmiotu zamówienia jest także budowa kanału technologicznego, tj.:<br/>‒	budowa kanału technologicznego dwuotworowego, rury HDPE 110x6,3 plus z jednej z nich cztery rury HDPE 40x3,7 mm oraz wiązka mikrorur PE 14x2,0 mm w otulinie PE (o łącznej długości 837 m);<br/>‒	budowa studni typu SKR-1 w zakresie przedstawionym na projekcie zagospodarowania terenu oraz rysunkach branży telekomunikacyjnej (12 sztuk).<br/>Projektowane kanały technologiczne należy posadowić na podsypce piaskowej gr. 10 cm. Odcinki kanału zlokalizowane pod projektowanymi zjazdami oraz zatokami postojowymi należy wykonać w rurach osłonowych HDPE 140x8,0 mm (o łącznej długości 166,5 m).<br/>Studnie należy posadowić na podbudowie z betonu C 8/10 gr. 15 cm. Studnie zlokalizowane w chodnikach należy wyposażyć w pokrywy typu lekkiego, dzielone, pełne. Studnie zlokalizowane w poboczu lub w zieleńcu z poboczem należy wyposażyć w pokrywy typu ciężkiego. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków</p> <p class="mb-0">45113000-2 - Roboty na placu budowy</p> <p class="mb-0">45236000-0 - Wyrównywanie terenu</p> <p class="mb-0">45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne</p> <p class="mb-0">45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej</p> <p class="mb-0">45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych</p> <p class="mb-0">45231600-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii komunikacyjnych</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <!-- realizacja w dniach --> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">9 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert</h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Został przewidziany w rozdziale 17 SWZ</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal"> Punktowo </span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: </h3> inne. <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Długość okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane, dostarczone i wbudowane materiały oraz urządzenia</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.</h3> 6.1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:<br/>6.1.1.	zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;<br/>Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.<br/>6.1.2.	uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;<br/>Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.<br/>6.1.3.	sytuacji ekonomicznej lub finansowej;<br/>Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie<br/>6.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:<br/>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:<br/><br/>1)	O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji: <br/>a) min. jedną osobą (która będzie pełnić funkcję kierownika budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych,<br/>b) min. jedną osobą (która będzie pełnić́ funkcję kierownika robót) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sanitarnej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych,<br/>c) min. jedną osobą (która będzie pełnić́ funkcję kierownika robót) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych,<br/>d) min. jedną osobą (która będzie pełnić́ funkcję kierownika robót) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności teletechnicznej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.<br/>Ocena spełnienia powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia – Załącznik Nr 4.<br/>DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE WARUNKÓW <br/>UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:<br/>1)	Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 725 ze zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania oraz zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu.<br/>2)	Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt 6.1.4., ppkt 1) SWZ może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 551), która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, <br/>w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 334) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2023 r., poz. 551).<br/>3)	Zgodnie art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane<br/>(Dz. U. z 2024 r., poz. 725 ze. zm.), przez „budowę” rozumie się<br/>wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także<br/>odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.<br/>4)	Zgodnie z art. 3 pkt 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo<br/>budowlane, przez „przebudowę” rozumie się wykonywanie robót<br/>budowlanych, w wyniku, których następuje zmiana parametrów<br/>użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z<br/>wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura,<br/>powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba<br/>kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany<br/>charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym<br/>zmiany granic pasa drogowego.<br/>5)	Zgodnie z art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,<br/>przez „remont” rozumie się wykonywanie w istniejącym obiekcie<br/>budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu<br/>pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym<br/>dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w<br/>stanie pierwotnym. <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">Zamawiający nie wymaga złożenia przez wykonawcę podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.<br/> Dokończenie pkt. 4.2.2<br/>Wprowadzenie kabla do słupów wykonać w rurach osłonowych karbowanych. Kabel w rurze należy uszczelnić za pomocą palczatki termokurczliwej. Słupy uziemić (rezystancja uziemienia poniżej 10Ω).<br/>Rury osłonowe należy uszczelnić głowicą termokurczliwą. <br/>Wszystkie materiały pochodzące z prowadzonych w ramach przedmiotowej inwestycji robót, wymagające wywozu, którego dokona Wykonawca, nienadające się do ponownego wykorzystania, pochodzące z robót rozbiórkowych, będą w posiadaniu Wykonawcy, z kolei materiał nadający się do poprawnego wykorzystania w tym zwłaszcza z wierzchniej warstwy istniejącej nawierzchni pozostaje w posiadaniu Zamawiającego i zostanie odwieziony przez Wykonawcę w miejsce wskazane przez Zamawiającego. <br/>Szczegółowe warunki realizacji zadania jej pełny zakres określa Dokumentacja Projektowa opracowana przez Biuro Usług Inżynierskich Bartłomiej Małetka ul. Cedrowa 22 Hipolitów, 05-074 Halinów, przedmiary robót oraz szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - załącznik nr 1 do niniejszej SWZ (Nr 1A, Nr 1B, Nr 1C). Warunki realizacji zadania określono w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.<br/>Całość robót należy prowadzić zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym, normami, przepisami, STWiORB, z aktualną sztuką i wiedza techniczną, pod stałym nadzorem z zachowaniem przepisów BHP i PPOŻ.<br/>Wykonawca jest zobowiązany do zachowania należytej staranności w podejmowanych działaniach oraz do przestrzegania zapisów wszystkich uzgodnień, warunków i decyzji stanowiących integralną część dokumentacji projektowej.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">8.3.1.	W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:<br/>Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie.<br/>7.6.	Wykonawca podlega wykluczeniu także w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t. j. Dz. U. 2024 r., poz. 507).<br/>7.7.	Zamawiający informuje, że wykluczeniu z postępowania na podstawie pkt 7.6 SWZ podlegają:<br/>1)	wykonawcy wymienieni w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powołanej ustawy; <br/>2)	wykonawcy, których beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy <br/>z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593, 655, 835, 2180 i 2185) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisani na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zostali wpisani na ww. listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> Dokończenie pkt.5.7.<br/>3)	wykonawcy, których jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106 oraz z 2022 r. poz. 1488) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) albo wpisany na listę o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na ww. listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. <br/>7.8.	Wykluczenie, o którym mowa w pkt 7.6 SWZ następuje na okres trwania ww. okoliczności.<br/>7.9.	W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek wskazanych w pkt 7.7 SWZ, Zamawiający odrzuca ofertę takiego Wykonawcy.<br/>7.10.	Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie rozdziału 7.6 SWZ, które <br/>w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej. Karę pieniężną, nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000,00 zł. <br/>7.11.	Sposób wykazania braku podstaw wykluczenia wskazano w rozdziale 8 SWZ. <h3 class="mb-0">5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> 13.14.	Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać:<br/>1)	Formularz ofertowy – do wykorzystania wzór (druk), stanowiący Załącznik nr 3 do SWZ (przy czym Wykonawca może sporządzić ofertę wg innego wzorca, powinna ona wówczas obejmować dane wymagane dla oferty w SWZ i załącznikach);<br/>2)	Oświadczenie wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o którym mowa <br/>w rozdziale 8.1 SWZ;<br/>3)	Oświadczenie, o których mowa w pkt 8.2 SWZ (jeżeli dotyczy);<br/>4)	Zobowiązanie lub inne dokumenty, o których mowa w pkt 9.4 SWZ (jeżeli dotyczy).<br/>5)	Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, o którym mowa w pkt. 9.8 SWZ (jeżeli dotyczy),<br/>6)	Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby:<br/>a)	Zamawiający w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania, żąda złożenia wraz z ofertą odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji I Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru;<br/>b)	Wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w lit a), jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.<br/>c)	jeżeli w imieniu Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w lit a), Zamawiający żąda od Wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy. <br/>7)	Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy). <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 10.1.	Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.<br/>10.2.	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:<br/>a)	oświadczenie, o którym mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału <br/>w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów Załącznika Nr 4 do SWZ.<br/>b)	w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku, gdy ofertę składa spółka cywilna, a pełen zakres prac wykonają wspólnicy wspólnie w ramach umowy spółki oświadczenie powinno potwierdzać ten fakt. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów Załącznika Nr 6 do SWZ.<br/>c)	zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.<br/>10.3.	Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Tak</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1.	Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy – Prawo zamówień publicznych, strony dopuszczają możliwość wprowadzania zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących okoliczności:<br/>1)	przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku wystąpienia okoliczności siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze stron, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski żywiołowe, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi występowania okoliczności siły wyższej;<br/>2)	przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku skierowania przez Zamawiającego do Wykonawcy pisemnego żądania wstrzymania robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia lub wydania zakazu prowadzenia robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia przez organ administracji publicznej lub eksploratorów infrastruktury, o ile żądanie lub wydanie zakazu nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi na jaki Wykonawcy nakazano wstrzymanie robót budowlanych lub zakazano prowadzenia robót budowlanych;<br/>3) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku wystąpienia kolizji z instalacjami wewnętrznymi lub zewnętrznymi nieujawnionymi w dokumentacji projektowej, lub innymi robotami prowadzonymi przez innego wykonawcę, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną Wykonawcy na usunięcie kolizji z instalacjami wewnętrznymi nieujawnionymi w dokumentacji projektowej lub o liczbę dni niezbędnych do wykonania robót przez innego wykonawcę – o ile usunięcie kolizji wymagać będzie przedłużenia terminu realizacji;<br/>4)	przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku wystąpienia konieczności wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian, powodujących wstrzymanie lub przerwanie robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej oraz do przeprowadzenia uzgodnień (ustaleń) z właściwymi organami, uzyskania opinii właściwych organów oraz wydania decyzji przez właściwe organy, przy czym wprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian nie może skutkować zwiększeniem (zmianą) zakresu świadczenia Wykonawcy zawartego w jego ofercie złożonej w postępowaniu przetargowym znak SR.271.21.2024, oraz zwiększeniem wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 3 ust. 1;<br/>5)	przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku wystąpienia warunków geologicznych lub hydrologicznych odmiennych od założonych w dokumentacji projektowej i powodujących konieczność wstrzymania robót lub konieczność ich wykonania przy wykorzystaniu odmiennych od zaprojektowanych rozwiązań technicznych, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do wyeliminowania utrudnień związanych z ich wystąpieniem, <br/>6)	przedłużenia terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust.1, może nastąpić w zakresie niezbędnym do wykonania robót zleconych na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1, 3, 4 lub ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,<br/>7)........<br/>Dalsze zmiany umowy zawarte są w § 16 projektu umowy stanowiącej załącznik nr 2 do SWZ. <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: </h3> <p class="mb-0">w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy</p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2024-11-13 10:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">Wykonawca składa ofertę za pomocą Platformy e-Zamówienia dostępnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2024-11-13 10:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2024-12-12</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> Dokończenie pkt. 4.2.2<br/>W zakresie branży elektroenergetycznej jest natomiast wykonanie budowy sieci oświetlenia ulicznego oraz wymiana opraw oświetleniowych. Wybudowana sieć oświetleniowa zasilana będzie z istniejącej sieci oświetleniowej w ul. Szkolnej. A zatem istniejące oprawy oświetleniowe w ciągu budowanej drogi należy wymienić na nowe typu LED oraz dodatkowo należy dowiesić nowe oprawy LED na istniejących słupach nr 2 i 4.<br/>Oprawy należy zamontować na wysięgnikach, aluminiowych anodowanych jednoramiennych o wysięgu do 1,0 m, kąt nachylenia od 0 do 5 stopni. Połączenia pomiędzy oprawami a zabezpieczeniem wykonać przewodem YDY 3x2,5mm2.<br/>Na słupach należy zamontować oprawy w technologii LED o mocy od 30W do 40W.<br/>W ramach inwestycji należy także wykonać nowy odcinek zaprojektowanej sieci kablowej oświetlenia ulicznego w miejscu wskazanym na rysunkach PS-E-01 i 02 dokumentacji projektowej. <br/>W celu prawidłowego oświetlenia drogi gminnej ul. Szkolnej należy zamontować słupy aluminiowe anodowane o okrągłym przekroju i wysokości 7 m, grubość ścianki 4 mm, waga do 50 kg, możliwość montażu oprawy oświetleniowej z przekrojem 60 mm. Cała konstrukcja powinna być anodowana zgodnie z wcześniej uzgodnionym kolorem. W słupie należy zamontować złącze słupowe czterotorowe z ilością gniazd – 1 szt. w klasie ochronności II, stopniem ochrony IP54, napięciem znamionowym izolacji 500V, napięcie udarowe wytrzymywane 6kV, prądem znamionowym 80A, z możliwością podłączenia trzech kabli do max. przekroju 4x35mm2. W złączu słupowym należy zamontować wkładkę topikową Bi-Wts 2A. Słupy oświetleniowe należy posadowić na fundamentach przewidzianych do danego typu słupa mocowanych za pomocą czterech śrub M18.<br/>Na słupach należy zamontować oprawy w technologii LED o mocy od 30W do 40W z optyką DW. Dodatkowo oprawa oświetleniowa musi posiadać stopień szczelności IP 66, posiadać stopień ochrony na uderzenia IK 08. Korpus oprawy powinien być wykonany z lekkich stopów, zapewniający optymalny rozsył światła.<br/>Oprawy należy zamontować na wysięgnikach, aluminiowych anodowanych jednoramiennych o wysięgu do 1,0m, kąt nachylenia od 0 do 5 stopni. Dodatkowo na słupie OU nr 3-7/7 należy<br/>zamontować dwie oprawy oświetleniowe (jedna skierowana na ul. Szkolną a druga na ul. Wojska Polskiego). Połączenia pomiędzy oprawami a zabezpieczeniem wykonać przewodem YDY 3x2,5mm2.<br/>Wszystkie nowoprojektowane oprawy należy zasilać z kolejno różnych faz. Wszystkie nowoprojektowane słupy oświetleniowe należy zasilić za pomocą elektroenergetycznej sieci kablowej oświetlenia ulicznego 0,4kV wykonanej kablem YAKXS 4x25mm2 zasilanym z istn. słupa nN nr 3-7.<br/>Wzdłuż projektowanego kabla należy ułożyć bednarkę ocynkowaną typu FeZn 25x4mm. Przy słupie oświetleniowym należy pozostawić zapasy kabla 2x 1,5m. Kabel w słupach należy oznaczyć za pomocą oznaczników kablowych.<br/>Sieć kablową oświetlenia ulicznego na całej długości należy ułożyć w rurach osłonowych gładkich i karbowanych o przekroju 75mm metodą wykopu otwartego i przecisku.

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com