JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20241106/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20241106/0058053301-N-2024.html

<!-- Version 1.0.0 --><style type="text/css"> .normal { color: black; } h1.title { }</style> <h1 class="text-center mt-5 mb-5">Ogłoszenie o zamówieniu<br/> Roboty budowlane<br/> Wykonanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj” inwestycji polegającej na przebudowie zbiorników wodnych w miejscowości Czyczkowy, Małe Chełmy, Małe Gliśno i Zalesie </h1> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY</h2> <h3 class="mb-0">1.1.) Rola zamawiającego</h3> <p class="mb-0">Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego</p> <h3 class="mb-0">1.2.) Nazwa zamawiającego: <span class="normal">Gmina Brusy</span></h3> <h3 class="mb-0">1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: <span class="normal">REGON 092351251</span></h3><h3 class="mb-0">1.5) Adres zamawiającego </h3> <h3 class="mb-0">1.5.1.) Ulica: <span class="normal">Na Zaborach 1</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.2.) Miejscowość: <span class="normal">Brusy</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.3.) Kod pocztowy: <span class="normal">89-632</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.4.) Województwo: <span class="normal">pomorskie</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.5.) Kraj: <span class="normal">Polska</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: <span class="normal">PL637 - Chojnicki</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.7.) Numer telefonu: <span class="normal">523969300</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.8.) Numer faksu: <span class="normal">523969303</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: <span class="normal">um@brusy.pl</span></h3> <h3 class="mb-0">1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: <span class="normal">www.brusy.pl</span></h3> <h3 class="mb-0"> 1.6.) Rodzaj zamawiającego: <span class="normal">Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: <span class="normal">Ogólne usługi publiczne</span> </h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE</h2> <h3 class="mb-0">2.1.) Ogłoszenie dotyczy: </h3> <p class="mb-0"> Zamówienia publicznego </p> <h3 class="mb-0">2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: </h3> <p class="mb-0"> Wykonanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj” inwestycji polegającej na przebudowie zbiorników wodnych w miejscowości Czyczkowy, Małe Chełmy, Małe Gliśno i Zalesie </p> <h3 class="mb-0">2.4.) Identyfikator postępowania: <span class="normal">ocds-148610-7367a68a-e01e-4c68-8a58-c90c46f6b3ff</span></h3> <h3 class="mb-0">2.5.) Numer ogłoszenia: <span class="normal">2024/BZP 00580533</span></h3> <h3 class="mb-0">2.6.) Wersja ogłoszenia: <span class="normal">01</span></h3> <h3 class="mb-0">2.7.) Data ogłoszenia: <span class="normal">2024-11-06</span></h3> <h3 class="mb-0">2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.9.) Numer planu postępowań w BZP: <span class="normal">2024/BZP 00065494/04/P</span></h3> <h3 class="mb-0">2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: </h3> <p class="mb-0">1.1.8 Przebudowa 3 otwartych zbiorników wodnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Czyczkowy</p> <p class="mb-0">1.1.9 Przebudowa 3 otwartych zbiorników wodnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowościach Małe Chełmy, Małe Gliśno oraz Zalesie</p> <h3 class="mb-0">2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">2.15.) Nazwa projektu lub programu</h3> <p class="mb-0"> Projekt dofinansowany w ramach poddziałania „Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa Leśnictwa” na operacje typu „Zarządzanie zasobami wodnymi” objętego PROW na lata 2014-2020 </p> <h3 class="mb-0">2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną</h3> <p class="mb-0"> Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy </p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA</h2> <h3 class="mb-0">3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania</h3> https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7367a68a-e01e-4c68-8a58-c90c46f6b3ff <h3 class="mb-0">3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: <span class="normal">1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między<br/>Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem<br/>https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej pod adresem: um@brusy.pl.<br/>2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.<br/>3. Postępowanie można wyszukać ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).<br/>4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu<br/>„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki<br/>korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej<br/>https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.</span></h3> <h3 class="mb-0">3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: <span class="normal">5. Przeglądanie i pobieranie publicznej<br/>treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.<br/>6. Sposób sporządzenia i przekazywania dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią<br/>elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w<br/>rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz<br/>wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie<br/>zamówienia publicznego lub konkursie (zw. dalej „Rozporządzeniem w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych).<br/>7. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla<br/>dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach<br/>rozporządzenia Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla<br/>rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych<br/>(zw. dalej „Rozporządzeniem w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności”), z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i<br/>przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy pzp, ww. regulacje nie będą miały<br/>bezpośredniego zastosowania.<br/>8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 Rozporządzenia w sprawie wymagań dla dokumentów<br/>elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:<br/>1) w formatach danych określonych w przepisach Rozporządzenia w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się<br/>jako załącznik), lub<br/>2) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści<br/>„Formularza do komunikacji”).<br/>9. Zamawiający przekazuje link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania oraz Identyfikator (ID) postępowania na<br/>Platformie e-Zamówienia w Załączniku Nr 7 do SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-<br/>Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).<br/>10. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące<br/>tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji<br/>wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z<br/>jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.<br/>11. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do<br/>komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”<br/>odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań, zawiadomień i zadawanie pytań. Formularze do komunikacji umożliwiają<br/>również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”) lub za pomocą poczty elektronicznej na adres<br/>e- mail: um@brusy.pl.<br/>12. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta<br/>„Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do<br/>komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta<br/>uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.<br/>13. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie<br/>postępowania w zakładce „Komunikacja”.<br/>Cd. w zakładce: Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu</span></h3> <h3 class="mb-0">3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: <span class="normal">Nie dotyczy</span></h3> <h3 class="mb-0">3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: </h3> <p class="mb-0">polski</p> <h3 class="mb-0">3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): <span class="normal">28.	Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 <br/>z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: <br/>	administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Brusy, którą reprezentuje Burmistrz Brus, z siedzibą przy ul. Na Zaborach 1, 89-632 Brusy;<br/>	inspektorem ochrony danych osobowych u Administratora jest Magdalena Zarębska, <br/>z którą można kontaktować się e-mailem: iod@brusy.pl; pod numerem telefonu 52-39-69-300 lub pisemnie na adres: Urząd Miejski w Brusach, ul. Na Zaborach 1, 89-632 Brusy;<br/>	Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na Wykonanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj” inwestycji polegającej na przebudowie zbiorników wodnych w miejscowości Czyczkowy, Małe Chełmy, Małe Gliśno i Zalesie” dofinansowanych w ramach poddziałania „Wsparcie na inwestycje związane z rozwojem, modernizacją i dostosowywaniem rolnictwa Leśnictwa” na operacje typu „Zarządzanie zasobami wodnymi” objętego PROW na lata 2014-2020, prowadzonym w trybie podstawowym;<br/>	odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia <br/>11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) dalej „ustawa Pzp”; <br/>	Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;<br/>	obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; <br/>	w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;<br/>	posiada Pani/Pan:<br/>−	na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;<br/>−	na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania<br/>o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);<br/>−	na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); <br/>−	prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;</span></h3> <h3 class="mb-0">3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): <span class="normal">	nie przysługuje Pani/Panu:<br/>−	w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;<br/>−	prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;<br/>−	na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</h2><h3 class="mb-0">4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.</h3> <h3 class="mb-0">4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.2.) Numer referencyjny: <span class="normal">Nr ZP.271.22.2024</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.3.) Rodzaj zamówienia: <span class="normal">Roboty budowlane</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.9.) Liczba części: <span class="normal">2</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części</h3> <h3 class="mb-0">4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3><h3 class="mb-0">4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:</h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 1</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 1.	Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj” inwestycji polegającej na przebudowie zbiorników wodnych w ramach następujących zadań:<br/>Część I: Przebudowa 3 zbiorników wodnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą <br/> w miejscowości Czyczkowy;<br/><br/>2.	Zakres zamówienia obejmuje:<br/>Część I: Przebudowa 3 zbiorników wodnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą <br/> w miejscowości Czyczkowy<br/>Etap I - opracowanie dokumentacji projektowej wraz z niezbędnymi decyzjami administracyjnymi zezwalającymi na prowadzenie robót budowlanych dla zadania pn. „Przebudowa 3 zbiorników wodnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Czyczkowy”<br/>Etap II – wykonanie robót budowlanych w oparciu o przyjętą przez Zamawiającego dokumentacje techniczną.<br/><br/>3.	Zakres robót będzie obejmował:<br/>Część I: Przebudowa 3 zbiorników wodnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą <br/> w miejscowości Czyczkowy<br/>1)	zbiornik retencyjny o głębokości ok. 2,7 m i powierzchni ok. 763 m2 na działce <br/>nr 652, obręb Czyczkowy<br/>	Planuje się wykonać następujące roboty budowlane:<br/>a)	wykonanie nowej faszyny o wys. 0,6 m<br/>b)	wykonanie zastawki piętrzącej na wylocie wraz z umocnieniem wylotu,<br/>c)	umocnienie wlotu,<br/>d)	oczyszczenie stawu z roślinności przybrzeżnej oraz piasku naniesionego z sąsiadującej drogi wojewódzkiej (bez odmulania)<br/>e)	uzupełnienie ziemi wraz z regulacją brzegu zbiornika,<br/>f)	ułożenie cieku betonowego na długości ok. 3 mb.<br/>g)	sadzenie drzew i krzewów – w ilości ok. 50 szt. , w tym:<br/>	drzewa: jarząb pospolity – 3 szt., trzmielina pospolita – 4 szt.<br/> krzewy: bez czarny – 3 szt., irga wierzbolistna – 20 szt., pięciornik krzewiasty – 4 szt., dereń biały 6 szt., irga błyszcząca – 10 szt.<br/>Należy sadzić drzewa o średnicy pnia na wys. 1 m min. 8-10 cm, krzewy o wys. min., 0,7 m lub z bryłą korzeniową o śr. min. 0,7 m. <br/>Nowo nasadzone drzewa należy opalikować trzema lub jednym palikiem drewnianym impregnowanym o średnicy 6-8 cm, (ilość palików uzależniona od materiału sadzeniowego), wykonać stabilizacji drzew w min. 2 punktach za pomocą taśmy parcianej, elastycznej o szerokości 3-5 cm, wykonać misę o średnicy minimum 1 m, z zagłębieniem ok. 7-10 cm poniżej istniejącego terenu, misę należy uzupełnić korą, która powinna pozostawać na poziomie przyległych trawników, ściółkowanie należy wykonać korą drzew iglastych warstwą gr. 7 - 10 cm. Dopuszcza się zmianę gatunków na etapie robót, z zastrzeżeniem, że proponowane nasadzenia zamienne będą dotyczyły tylko gatunków rodzimych. Zmiana może nastąpić tylko za zgodą Zamawiającego.<br/>2)	zbiornik retencyjny o głębokości ok. 2,5 m i powierzchni ok. 1590 m2 na działce nr 657, obręb Czyczkowy, <br/>	Planuje się wykonać następujące roboty budowlane:<br/>a)	wykonanie nowej faszyny o wys. 0,6 m<br/>b)	wykonanie zastawki piętrzącej na wylocie wraz z umocnieniem wylotu,<br/>c)	umocnienie wlotu,<br/>d)	oczyszczenie stawu z roślinności przybrzeżnej (bez odmulania),<br/>e)	regulacja brzegu zbiornika,<br/>f)	demontaż starego ogrodzenia (siatka druciana na słupkach metalowych długości ok. 185 mb, wysokość ok. 1,5 m),<br/>Zamówienie nie obejmuje dostawy i montażu nowego ogrodzenia.<br/>g)	sadzenie drzew i krzewów – w ilości ok. 50 szt., w tym: <br/> drzewa: jarząb pospolity – 6 szt., trzmielina pospolita – 5 szt.<br/> krzewy: pigwowiec pośredni – 4 szt., dereń biały – 5 szt., irga błyszcząca 5 szt., irga wierzbolistna – 25 szt. <br/>Należy sadzić drzewa o średnicy pnia na wys. 1 m min. 8-10 cm, krzewy o wys. min., 0,7 m lub z bryłą korzeniową o śr. 0,8-1 m<br/>Nowo nasadzone drzewa należy opalikować trzema lub jednym palikiem drewnianym impregnowanym o średnicy 6-8 cm, (ilość palików uzależniona od materiału sadzeniowego), wykonać stabilizacji drzew w min. 2 punktach za pomocą taśmy parcianej, elastycznej o szerokości 3-5 cm, wykonać misę o średnicy minimum 1 m, z zagłębieniem ok. 7-10 cm poniżej istniejącego terenu, misę należy uzupełnić korą, która powinna pozostawać na poziomie przyległych trawników, ściółkowanie należy wykonać korą drzew iglastych warstwą gr. 7 - 10 cm. Dopuszcza się zmianę gatunków na etapie robót, z zastrzeżeniem, że proponowane nasadzenia zamienne będą dotyczyły tylko gatunków rodzimy. Zmiana może nastąpić tylko za zgodą Zamawiającego.<br/>3)	zbiornik retencyjny o głębokości ok. 2,5 m i powierzchni ok. 1100 m2 na działce nr 671, obręb Czyczkowy, <br/>a)	wykonanie nowej faszyny o wys. 0,6 m<br/>b)	wykonanie zastawki piętrzącej na wylocie wraz z umocnieniem wylotu,<br/>c)	umocnienie wlotu,<br/>d)	oczyszczenie stawu z roślinności przybrzeżnej (bez odmulania),<br/>e)	regulacja brzegu zbiornika,<br/>f)	demontaż starego ogrodzenia (siatka druciana na słupkach metalowych długości ok. 160 mb, wysokość ok. 1,5 m),<br/>Zamówienie nie obejmuje dostawy i montażu nowego ogrodzenia.<br/>g)	sadzenie drzew i krzewów – w ilości ok. 30 szt. , w tym:<br/>	drzewa: jarząb pospolity – 3 szt., trzmielina pospolita – 8 szt.<br/> krzewy: dereń biały – 19 szt.<br/>Należy sadzić drzewa o średnicy pnia na wys. 1 m min. 8-10 cm, krzewy o wys. min., 0,7 m lub z bryłą korzeniową o śr. min. 0,7 m.<br/>Nowo nasadzone drzewa należy opalikować trzema lub jednym palikiem drewnianym impregnowanym o średnicy 6-8 cm, (ilość palików uzależniona od materiału sadzeniowego), wykonać stabilizacji drzew w min. 2 punktach za pomocą taśmy parcianej, elastycznej o szerokości 3-5 cm, wykonać misę o średnicy minimum 1 m, z zagłębieniem ok. 7-10 cm poniżej istniejącego terenu, misę należy uzupełnić korą, która powinna pozostawać na poziomie przyległych trawników, ściółkowanie należy wykonać korą drzew iglastych warstwą gr. 7 - 10 cm. Dopuszcza się zmianę gatunków na etapie robót, z zastrzeżeniem, że proponowane nasadzenia zamienne będą dotyczyły tylko gatunków rodzimy. Zmiana może nastąpić tylko za zgodą Zamawiającego.<br/><br/>Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy wykonanie po 1 tablicy informacyjnej <br/>o wym. 120x80 cm dla każdego zbiornika. Każdą tablicę należy zamontować na stelażu stalowym w kolorze grafitowym lub czarnym zbliżonym do stelażu pokazanego w Załączniku Nr 6 do SWZ wraz z ich montażem. Treść tablicy i miejsce montażu do uzgodnienia <br/>z Zamawiającym<br/>Uwaga: <br/>Zamawiający posiada decyzje lokalizacji celu publicznego dla każdego stawu.<br/>4.	Szczegółowy opis, wielkość i zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w Programie funkcjonalno – użytkowym stanowiącym Załącznik Nr 5A do SWZ. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45232454-9 - Roboty budowlane w zakresie zbiorników wód deszczowych</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">6 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Przy ocenie ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny:<br/>A - Cena - 60%<br/>Maksymalna liczba punktów do uzyskania przy kryterium „Cena” wynosi 60.<br/>Liczba punktów przyznana ofercie w kryterium cena zostanie obliczona wg wzoru:<br/> <br/> cena najniższa<br/>A = -------------------------- x 100 x 60% <br/> cena oferty badanej<br/><br/>Wyniki będą zaokrąglane do 2 miejsc po przecinku (od 5 w górę).<br/>B – Doświadczenie projektanta branży sanitarnej - 40%<br/>Maksymalna liczba punktów do uzyskania przy kryterium „Doświadczenie projektanta branży sanitarnej ” wynosi 40. <br/>Gdy Wykonawca wykaże, że projektant branży sanitarnej wskazany w ofercie posiada doświadczenie w wykonywaniu prac projektowych na: <br/>	żadnym lub jednym zadaniu dot. prac projektowych sanitarnych - otrzyma 0 punktów <br/>	dwóch zadaniach dot. prac projektowych sanitarnych - otrzyma 20 punktów <br/>	trzech lub więcej zadaniach dot. prac projektowych sanitarnych - otrzyma 40 punktów<br/>Ocena łączna X= A + B <br/>Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie najwyższa liczbę punktów.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Punktowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60,00</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Doświadczenie projektanta branży sanitarnej</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40,00</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="p-2 mt-4 bg-light">Część 2</h3> <h3 class="mb-0">4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia</h3> <p class="mb-0"> 1.	Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w trybie „zaprojektuj i wybuduj” inwestycji polegającej na przebudowie zbiorników wodnych w ramach następujących zadań:<br/><br/>Część II: Przebudowa 3 zbiorników wodnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą <br/> w miejscowościach Małe Chełmy, Małe Gliśno oraz Zalesie.<br/>2.	Zakres zamówienia obejmuje:<br/><br/>Część II: Przebudowa 3 zbiorników wodnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowościach Małe Chełmy, Małe Gliśno oraz Zalesie<br/>Etap I - opracowanie dokumentacji projektowej wraz z niezbędnymi decyzjami administracyjnymi zezwalającymi na prowadzenie robót budowlanych dla zadania <br/>pn. „Przebudowa 3 zbiorników wodnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą <br/>w miejscowościach Małe Chełmy, Małe Gliśno oraz Zalesie”<br/>Etap II – wykonanie robót budowlanych w oparciu o przyjętą przez Zamawiającego dokumentacje techniczną.<br/>3.	Zakres robót będzie obejmował:<br/><br/>Część II: Przebudowa 3 zbiorników wodnych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowościach Małe Chełmy, Małe Gliśno oraz Zalesie<br/>4)	zbiornik retencyjny o głębokości ok. ok. 2,0 m i powierzchni ok. 415 m2 na działce <br/>nr 257/1, obręb geodezyjny: Małe Chełmy<br/>Planuje się wykonać następujące roboty budowlane:<br/>a)	wykonanie nowej faszyny o wys. 0,4 m<br/>b)	wykonanie zastawki piętrzącej na wylocie wraz z umocnieniem wylotu,<br/>c)	oczyszczenie stawu z roślinności przybrzeżnej bez odmulania zbiornika<br/>d)	regulacja brzegu zbiornika,<br/>e)	sadzenie drzew i krzewów – w ilości ok. 50 szt. <br/>	drzewa: brzoza pospolita – 3 szt., trzmielina pospolita – 8 szt.<br/> krzewy: kalina koralowa – 6 szt., bez czarny – 2 szt., dereń biały – 10 szt., irga wierzbolistna – 19 szt., pigwowiec pośredni – 2 szt.<br/>Należy sadzić drzewa o średnicy pnia na wys. 1 m min. 8-10 cm, krzewy o wys. min., 0,7 m lub z bryłą korzeniową o śr. min. 0,7 m. <br/>Nowo nasadzone drzewa należy opalikować trzema lub jednym palikiem drewnianym impregnowanym o średnicy 6-8 cm, (ilość palików uzależniona od materiału sadzeniowego), wykonać stabilizacji drzew w min. 2 punktach za pomocą taśmy parcianej, elastycznej o szerokości 3-5 cm, wykonać misę o średnicy minimum 1 m, z zagłębieniem ok. 7-10 cm poniżej istniejącego terenu, misę należy uzupełnić korą, która powinna pozostawać na poziomie przyległych trawników, ściółkowanie należy wykonać korą drzew iglastych warstwą gr. 7 - 10 cm. Dopuszcza się zmianę gatunków na etapie robót, z zastrzeżeniem, że proponowane nasadzenia zamienne będą dotyczyły tylko gatunków rodzimy. Zmiana może nastąpić tylko za zgodą Zamawiającego.<br/>5)	zbiornik retencyjny o głębokości ok. 1,5 m i powierzchni ok. 450 m2 na działce nr 225/2, obręb Zalesie, <br/>Planuje się wykonać następujące roboty budowlane:<br/>a)	wykonanie nowej faszyny o wys. 0,6 m<br/>b)	wykonanie zastawki piętrzącej na wylocie wraz z umocnieniem wylotu,<br/>c)	usunięcie drzew – 30 szt. (na podstawie oględzin przeznaczono do wycinki drzewa w złym stanie, zagrażające przewróceniem, pochylone, rosnące w skarpie zbiornika)<br/>d)	odmulenie zbiornika – min. 0,5 m wraz z wywozem urobku,<br/>e)	regulacja brzegu zbiornika,<br/>f)	sadzenie drzew i krzewów – w ilości ok. 50 szt., w tym:<br/>	drzewa: brzoza – 3 szt., czereśnia – 1 szt., trzmielina pospolita – 8szt.<br/>	krzewy: dereń biały – 8 szt., irga błyszcząca – 10 szt., irga wierzbolistna – 20 szt.<br/>Należy sadzić drzewa o średnicy pnia na wys. 1 m min. 8-10 cm, krzewy o wys. min., 0,7 m lub z bryłą korzeniową o śr. min. 0,7 m. <br/>Nowo nasadzone drzewa należy opalikować trzema lub jednym palikiem drewnianym impregnowanym o średnicy 6-8 cm, (ilość palików uzależniona od materiału sadzeniowego), wykonać stabilizacji drzew w min. 2 punktach za pomocą taśmy parcianej, elastycznej o szerokości 3-5 cm, wykonać misę o średnicy minimum 1 m, z zagłębieniem ok. 7-10 cm poniżej istniejącego terenu, misę należy uzupełnić korą, która powinna pozostawać na poziomie przyległych trawników, ściółkowanie należy wykonać korą drzew iglastych warstwą gr. 7 - 10 cm. Dopuszcza się zmianę gatunków na etapie robót, z zastrzeżeniem, że proponowane nasadzenia zamienne będą dotyczyły tylko gatunków rodzimych. Zmiana może nastąpić tylko za zgodą Zamawiającego.<br/>6)	zbiornik retencyjny o głębokości ok. 1,2 m i powierzchni ok. 1120 m2 na działce <br/>nr 80/6, obręb Małe Gliśno, <br/>a)	wykonanie nowej faszyny o wys. 0,4 m<br/>b)	wykonanie zastawki piętrzącej na wylocie wraz z umocnieniem wylotu,<br/>c)	umocnienie wlotu,<br/>d)	oczyszczenie stawu z roślinności przybrzeżnej,<br/>e)	odmulenie zbiornika – do 1,0 m wraz z wywozem urobku,<br/>f)	sadzenie drzew i krzewów – w ilości ok. 50 szt., w tym:<br/>	drzewa: brzoza pospolita – 3 szt.,<br/> krzewy: pięciornik krzewiasty – 8 szt., forsycja – 8 szt., irga błyszcząca – 8 szt., dereń biały – 8 szt., irga wierzbolistna 15 szt.<br/>Należy sadzić drzewa o średnicy pnia na wys. 1 m min. 8-10 cm, krzewy o wys. min., 0,7 m lub z bryłą korzeniową o śr. min. 0,7 m. <br/>Nowo nasadzone drzewa należy opalikować trzema lub jednym palikiem drewnianym impregnowanym o średnicy 6-8 cm, (ilość palików uzależniona od materiału sadzeniowego), wykonać stabilizacji drzew w min. 2 punktach za pomocą taśmy parcianej, elastycznej o szerokości 3-5 cm, wykonać misę o średnicy minimum 1 m, z zagłębieniem ok. 7-10 cm poniżej istniejącego terenu, misę należy uzupełnić korą, która powinna pozostawać na poziomie przyległych trawników, ściółkowanie należy wykonać korą drzew iglastych warstwą gr. 7 - 10 cm. Dopuszcza się zmianę gatunków na etapie robót, z zastrzeżeniem, że proponowane nasadzenia zamienne będą dotyczyły tylko gatunków rodzimy. Zmiana może nastąpić tylko za zgodą Zamawiającego.<br/>Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy wykonanie po 1 tablicy informacyjnej <br/>o wym. 120x80 cm dla każdego zbiornika. Każdą tablicę należy zamontować na stelażu stalowym w kolorze grafitowym lub czarnym zbliżonym do stelażu pokazanego w Załączniku Nr 6 do SWZ wraz z ich montażem. Treść tablicy i miejsce montażu do uzgodnienia <br/>z Zamawiającym<br/>Uwaga: <br/>Zamawiający posiada decyzje lokalizacji celu publicznego dla każdego stawu.<br/>4.	Szczegółowy opis, wielkość i zakres przedmiotu zamówienia zawarty jest w Programie funkcjonalno – użytkowym stanowiącym Załącznik Nr 5B do SWZ. </p> <h3 class="mb-0">4.2.6.) Główny kod CPV: <span class="normal">45232454-9 - Roboty budowlane w zakresie zbiorników wód deszczowych</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.7.) Dodatkowy kod CPV: </h3> <p class="mb-0">71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego</p> <h3 class="mb-0">4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: <span class="normal">6 miesiące</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.) Kryteria oceny ofert: </h3> <h3 class="mb-0">4.3.1.) Sposób oceny ofert: <span class="normal">Przy ocenie ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny:<br/>A - Cena - 60%<br/>Maksymalna liczba punktów do uzyskania przy kryterium „Cena” wynosi 60.<br/>Liczba punktów przyznana ofercie w kryterium cena zostanie obliczona wg wzoru:<br/> <br/> cena najniższa<br/>A = -------------------------- x 100 x 60% <br/> cena oferty badanej<br/><br/>Wyniki będą zaokrąglane do 2 miejsc po przecinku (od 5 w górę).<br/>B – Doświadczenie projektanta branży sanitarnej - 40%<br/>Maksymalna liczba punktów do uzyskania przy kryterium „Doświadczenie projektanta branży sanitarnej ” wynosi 40. <br/>Gdy Wykonawca wykaże, że projektant branży sanitarnej wskazany w ofercie posiada doświadczenie w wykonywaniu prac projektowych na: <br/>	żadnym lub jednym zadaniu dot. prac projektowych sanitarnych - otrzyma 0 punktów <br/>	dwóch zadaniach dot. prac projektowych sanitarnych - otrzyma 20 punktów <br/>	trzech lub więcej zadaniach dot. prac projektowych sanitarnych - otrzyma 40 punktów<br/>Ocena łączna X= A + B <br/>Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska łącznie najwyższa liczbę punktów.</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: <span class="normal">Punktowo</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: <span class="normal"> Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe </span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 1</h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Cena</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">60,00</span></h3> <h3 class="mb-0">Kryterium 2</h3> <h3 class="mb-0">4.3.4.) Rodzaj kryterium: <span class="normal">organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.5.) Nazwa kryterium: <span class="normal">Doświadczenie projektanta branży sanitarnej</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.6.) Waga: <span class="normal">40,00</span></h3> <h3 class="mb-0">4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW</h2> <h3 class="mb-0">5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0"> 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: <span class="normal">oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy<br/><br/>5.	Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach <br/>w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego z postępowania o udzielenie zamówienia prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:<br/>1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych <br/>w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;<br/>2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;<br/>3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.<br/>6.	Wykluczenie, o którym mowa w ust. 5 następuje na okres trwania okoliczności, o których mowa w ust. 5.<br/>7.	W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy.</span> </h3> <h3 class="mb-0"> 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: <span class="normal">Cd. komunikacji:<br/>14. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy<br/>plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).<br/>15. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz<br/>informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.<br/>16. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą<br/>skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz<br/>udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.<br/>17. Zamawiający dopuszcza również komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: um@brusy.pl (nie dotyczy<br/>składania ofert).</span> </h3> <h3 class="mb-0">5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: </h3> Cd. zmian umowy<br/>3)	zmiany umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy w przypadku: <br/>a)	konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej w stosunku do założeń Programu funkcjonalno - użytkowego niezależnych od Wykonawcy, <br/>b)	konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych niż określone w Programie funkcjonalno – użytkowym ze względu na zmiany obowiązującego prawa, wyniki przeprowadzonych przez wykonawcę badań i/lub ekspertyz oraz wytyczne właściwego konserwatora zabytków i/lub innych instytucji uzgadniających dokumentację projektową.<br/>c)	wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,<br/>d)	w przypadku wystąpienia okoliczności związanych występowaniem COVID-19, które uniemożliwią lub w znacznym stopniu ograniczą wykonanie przedmiotu umowy,<br/>e)	w przypadku wprowadzenia zmian w umowie na podstawie art. 455 PZP,<br/>4)	zmiany zakresu przedmiotu zamówienia, w przypadku:<br/>a)	rezygnacji Zamawiającego z wykonania części zamówienia (zmniejszenie zakresu przedmiotu umowy), <br/>b)	zwiększenia ilości robót budowlanych/zakresu prac projektowych (zwiększenie zakresu umowy),<br/>c)	zmian wymagań Zamawiającego co do przedmiotu zamówienia, które nie były przewidziane w pierwotnym opisie przedmiotu zamówienia, a ich wprowadzenie jest zasadne ze względów funkcjonalnych obiektu,<br/>d)	wykonania dodatkowych opracowań technicznych i/lub robót budowlanych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, wyniki przeprowadzonych przez wykonawcę badań i/lub ekspertyz oraz wytyczne instytucji uzgadniających dokumentację projektową<br/>5)	zmiany wynagrodzenia, w przypadku<br/>a)	odstąpienia przez Zamawiającego od umowy lub jej części,<br/>b)	w przypadkach określonych w pkt. 3), jeżeli mają wpływ na wysokość wynagrodzenia,<br/>c)	wprowadzenia zmian określonych w pkt. 4), jeżeli mają wpływ na wysokość wynagrodzenia. Dopuszczalna jest zmiana wynagrodzenia w zakresie, w jakim zmiany te mają wpływ na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy, z zastrzeżeniem, że zmiana wynagrodzenia nie przekroczy 20% pierwotnej wartości zamówienia,<br/>d)	w przypadku wprowadzenia zmian w umowie na podstawie art. 455PZP, jeżeli mają wpływ na wysokość wynagrodzenia. <h3 class="mb-0">5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: </h3> 4.	Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:<br/>1)	Dowód wniesienia wadium,<br/>2)	Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia, którego propozycję stanowi Załącznik Nr 3 do SWZ,<br/>W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o braku podstaw wykluczenia, składa każdy z wykonawców oddzielnie.<br/>3)	pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę do występowania w imieniu wykonawcy, jeżeli nie wynika to bezpośrednio z dokumentów rejestrowych lub w przypadku o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (propozycja - Załącznik Nr 4 do SWZ).<br/>Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (tj. w formie elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14.02.1991r. – Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego. <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA</h2> <h3 class="mb-0">6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.) Zamawiający wymaga wadium: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.4.1) Informacje dotyczące wadium: </h3> 1.	Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości: <br/>	Dla Części I - 5.000,00 zł (Słownie: pięć tysięcy złotych 00/100)<br/>	Dla Części II - 4.000,00 zł (Słownie: cztery tysiące złotych 00/100)<br/>2.	Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku formach, <br/>o których mowa w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.<br/>3.	Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.<br/>4.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Brusach: Bank Spółdzielczy w Koronowie Oddz. w Brusach 59 8144 0005 2005 0500 1267 0002 z adnotacją: „Wadium nr sprawy ZP.271.22.2024 Część…” (decyduje data uznania wpłaty na koncie zamawiającego). Dowód wpłaty należy dołączyć do oferty.<br/>5.	Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 <br/>ust. 7 pkt 2–4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, <br/>w postaci elektronicznej.<br/>6.	Wadium w przypadku wykonawców działających wspólnie może być wniesione przez jednego z wykonawców – pełnomocnika, z zaznaczeniem, że jest przez niego wnoszone w imieniu wykonawcy.<br/>7.	Wadium wnoszone w formie gwarancji winno zawierać:<br/>1)	nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie się do zapłaty kwoty wadium na wypadek gdyby:	<br/>a)	wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; <br/>b)	wykonawca, którego oferta została wybrana: <br/>	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, <br/>	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; <br/>	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana;<br/>2)	dokładne określenie przedmiotu postępowania,<br/>3)	kwotę zobowiązania,<br/>4)	termin ważności.<br/>8.	Pozostałe formy wniesienia wadium winny zawierać wszystkie elementy wynikające z odnośnych i obowiązujących przepisów. <h3 class="mb-0">6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: </h3> 5.	Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w ust. 4 pkt 2), składa każdy z wykonawców oddzielnie. <h3 class="mb-0">6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: <span class="normal">Tak</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY</h2> <h3 class="mb-0">7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: <span class="normal">Nie</span></h3> <h3 class="mb-0">7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: <span class="normal">Tak</span></h3> <h3 class="mb-0">7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: </h3> 1.	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w przypadkach określonych w art.455 ustawy PZP oraz: <br/>1)	konieczności wykonania aktualizacji rozwiązań ze względu na postęp technologiczny, <br/>2)	zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego, <br/>3)	wystąpienia siły wyższej, tj. wyjątkowego wydarzenia lub okoliczności<br/>a)	na którą Strony nie miały wpływu,<br/>b)	przeciw której Strony nie mogły się zabezpieczyć przed zawarciem umowy,<br/>c)	której nie można było w racjonalny sposób uniknąć lub przezwyciężyć,<br/>d)	której nie można uznać za wywołaną w znaczącym stopniu przez żadną ze Stron.<br/>4)	sądowej waloryzacji zamówienia, <br/>5)	zmiany osób reprezentujących Zamawiającego/Wykonawcę w przypadku zmian organizacyjnych lub wynikłych z przyczyn losowych, <br/>6)	zmiany osób pełniących funkcję kierownika budowy lub kierowników robót w danej branży - <br/>w takim przypadku nowa osoba musi spełniać wymagania określone w swz (powyższa zmiana nie wymaga aneksu do umowy). Przed dokonaniem ww. zmiany Wykonawca musi uzyskać pisemną akceptacje Zamawiającego.<br/>7)	w przypadku wystąpienia okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19, o ile ich zaistnienie miałoby lub mogłoby mieć wpływ na należyte wykonanie umowy <br/>2.	Istotne zmiany w umowie, na skutek wystąpienia poniższych okoliczności mogą dotyczyć m. in. następujących elementów umowy<br/>1)	zmiany podwykonawców, w przypadku:<br/>a)	wprowadzenia podwykonawcy, <br/>b)	zmiany podwykonawcy, <br/>c)	rezygnacji podwykonawcy, <br/>d)	zmiany wartości lub zakresu dostaw lub robót wykonywanych przez podwykonawców. <br/>2)	zmiany terminu wykonania zamówienia, w przypadku: <br/>a)	konieczności wprowadzenia zmian w opracowywanej dokumentacji techniczno – projektowej, co może powodować brak możliwości dotrzymania pierwotnego terminu zakończenia realizacji zawartej umowy;<br/>b)	przerw w realizacji prac projektowych powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy;<br/>c)	wstrzymania realizacji prac projektowych objętych umową z przyczyn niezależnych <br/>od Wykonawcy, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy;<br/>d)	konieczności uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania<br/>inwestycji: danych, zgód lub pozwoleń osób trzecich lub właściwych organów;<br/>e)	wystąpienia opóźnień w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji, które nie są następstwem okoliczności za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność<br/>f)	wystąpienia opóźnień w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność<br/>g)	gdy przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót budowlanych/prac konserwatorsko – restauratorskich będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, braku możliwości wejścia do poszczególnych lokali mieszkalnych zgodnie z założonym harmonogramem rzeczowo – finansowym i płatności, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót, <br/>h)	konieczności wprowadzenia zmian w opracowywanej dokumentacji konieczności zmian dokumentacji projektowej, decyzji pozwoleń po rozpoczęciu robót budowlanych/prac konserwatorsko – restauratorskich, co może powodować brak możliwości dotrzymania pierwotnego terminu zakończenia realizacji zawartej umowy;<br/>i)	przerw w realizacji robót budowlanych/prac konserwatorsko – restauratorskich powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy;<br/>Cd. zmian umowy w Informacjach dodatkowych <h3 class="mb-0">7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: <span class="normal">Nie</span></h3> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA VIII – PROCEDURA</h2> <h3 class="mb-0">8.1.) Termin składania ofert: <span class="normal">2024-11-21 09:00</span></h3> <h3 class="mb-0">8.2.) Miejsce składania ofert: <span class="normal">1) Wykonawca składa ofertę wraz z wymaganymi dokumentami za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl na formularzu ofertowym, zgodnym z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 1 do SWZ.</span></h3> <h3 class="mb-0">8.3.) Termin otwarcia ofert: <span class="normal">2024-11-21 09:30</span></h3> <h3 class="mb-0">8.4.) Termin związania ofertą: <span class="normal">do 2024-12-20</span></h3> <h3 class="mb-0">8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: </h3> <p class="mb-0">Część 1 : <span class="normal">Tak</span></p> <p class="mb-0">Część 2 : <span class="normal">Tak</span></p> <h2 class="bg-light p-3 mt-4">SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE</h2> Cd. zmian umowy:<br/>j)	wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian, skutkujących koniecznością uzyskania zmiany pozwolenia na budowę, uzyskania dodatkowych uzgodnień, decyzji lub zmiany już uzyskanych,<br/>k)	przedłużania się terminu uzgodnień i pozwoleń osób trzecich,<br/>l)	przerw w realizacji prac projektowych, robót budowlanych/prac konserwatorsko – restauratorskich powstałych z przyczyn nie leżących po stronie wykonawcy, w tym przerw <br/>w realizacji robót wynikających z oczekiwania na decyzję lub uzgodnienie Zamawiającego przekraczających 14 dni roboczych,<br/>m)	gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne tj. opady ciągłe oraz temperatura poniżej 0oC trwające powyżej 3 dni, uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, <br/>w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: umową, normami <br/>lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, <br/>n)	gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych <br/>do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, zwiększenie lub zmniejszenie zakresu zamówienia, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy lub w przypadku zmniejszenia zakresu zamówienia skracają czas realizacji inwestycji,<br/>o)	wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, <br/>p)	gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, <br/>q)	jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, <br/>r)	wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami,<br/>s)	wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy,<br/>t)	wystąpienia odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności wystąpienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów,<br/>u)	w przypadku zmiany zakresu przedmiotu zamówienia,<br/>v)	zmiany warunków dofinansowania przedmiotu zamówienia przez instytucje zewnętrzne,<br/>w)	w przypadku wystąpienia okoliczności związanych występowaniem COVID-19, które uniemożliwią lub w znacznym stopniu ograniczą wykonanie przedmiotu umowy,<br/>x)	w przypadku wprowadzenia zmian w umowie na podstawie art. 455 PZP.<br/>Cd. w zmian w Wykaz przedmiotowych środków dowodowych

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com